abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_185942849
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 01:10 schreef grazz het volgende:
Nummers 1 t/m 6 zijn O+

1.Nederland
2.Zweden
3.ItaliŽ
4.Griekenland
5.BelgiŽ
6.Azerbeidzjan
7.Noorwegen
8.Israel
9.SloveniŽ
10.Zwitserland

Er zijn wat inzendingen geklommen en een aantal gezakt. Geen zin om m'n gehele top 41 te plaatsen, dus alleen mijn huidige top 10:
quote:
1.Nederland
2.Zweden
3.BelgiŽ
4.ItaliŽ
5.Griekenland
6.Azerbeidzjan
7.Israel
8.SloveniŽ
9.Zwitserland
10.ArmeniŽ

(11.Noorwegen)

Grootste zakker van de week: Rusland

Guilty pleasures: San Marino en Montenegro
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:11:55 #202
485072 eurovisiefan93
Eurovisie Fan sinds 1993
pi_186071820
10. Rusland (Niet mijn ding maar die gozer is wel goed) 1 Punt
9.Belgie (Will never happen, maar is best een aardig liedje) 2 Punten
8.UK (Will never happen) 3 Punten
7.Cyprus 4 punten
6.Zweden 5 punten
5. Malta 6 punten
4.Griekenland 7 punten
3.Zwitserland 8 punten
2.Italie 10 punten
1.Nederland (Duh, 12 punten)
Eurovision is my jam
pi_186081095
M'n laatste top voor de rehearsals/live shows starten:

1. AlbaniŽ O+
2. AustraliŽ
3. Cyprus
4. Malta
5. SloveniŽ
6. Griekenland
7. Zweden
8. Zwitserland
9. Noorwegen
10. ArmeniŽ
11. ServiŽ
12. Nederland
13. ItaliŽ
14. Belarus
15. Montenegro
16. TsjechiŽ
17. Hongarije
18. Verenigd Koninkrijk
19. RoemeniŽ
20. Portugal
21. Azerbeidzjan
22. Frankrijk
23. Denemarken
24. Spanje
25. Letland
26. IsraŽl
27. Ijsland
28. Noord-MacedoniŽ
29. Litouwen
30. Estland
31. Duitsland
32. BelgiŽ
33. Rusland
34. MoldaviŽ
35. Oostenrijk
36. San Marino
37. KroatiŽ
38. Polen
39. Ierland
40. GeorgiŽ
41. Finland
Yeah yeah, fire.
  zondag 7 april 2019 @ 21:21:23 #204
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186091432
Inmiddels alles voldoende beluisterd om tot een complete lijst te komen. Beoordelingen op basis van studioversies, cijfers tussen haakjes. Definitieve lijst pas ik nog aan na de tv-uitzendingen.

1. Nederland: Dit jaar moet het gebeuren. Dit is hem. Ik heb de rest zo objectief mogelijk geprobeerd te luisteren, maar ze komen ťcht niet in de buurt. Wat zou het mooi zijn… (9)
2. ItaliŽ: Die maffe Italianen kunnen bijna alles mooi laten klinken. Het is toch wel een zegen bij het ESF als je van nature zo’n prachtige taal spreekt. Verder is het heel apart, maar toch ook weer catchy. Zou kunnen leven met winst van ItaliŽ. (8+)
3. SloveniŽ: Heerlijk dromerig en, op een positieve manier, kabbelend. Erg sterk, en ik ben positief verrast dat het grote publiek het ook enigszins kan waarderen. (8)
4. BelgiŽ: In het begin vond ik hem een beetje vergeetbaar, maar inmiddels begint hij wel serieus op me te groeien. Heel sterk refrein. Live-versie zal het nummer maken of breken. (8)
5. Hongarije: Dit decennium stond Hongarije al 5 keer eerder bij mij in de top 5, en daarmee is het veruit mijn meest favoriete Songfestivalland. Ook dit jaar zou dat zomaar weer kunnen lukken. Prachtige taal, prima uitvoering, solide vocalen. Minpuntje: mist nog net een soort climax op het eind. En het is geen AWS. Man wat was dat geniaal. (8)
6. Rusland: You Are The Only One vond ik niet zo spannend van Lazarev, maar deze is wťl prima in orde. Zou ook geen onaardige winnaar zijn, als niet Nederland of ItaliŽ. Niet dat ik het Rusland zo gun, maar het wordt wel weer hoog tijd voor een echt goed nummer als winnaar. (8)
7. Finland: De teneur onder ESF-kenners lijkt te zijn dat dit troep is, ik ben het er niet mee eens. Dit nummer is misschien geen instantklassieker als Sandstorm, maar het is wel een degelijke dancetrack. (8)
8. IJsland: Heel moeilijk te beoordelen. Ik houd wel van metal, al is dit niet eens echt metal – meer een allegaartje van diverse stijlen met een scream/grunt er overheen. De vocalen zijn net niet helemaal gelukt naar mijn mening, maar de melodie in het refrein is wel weer fijn. (7,5)
9. ServiŽ: Staat ten onrechte bijna onderaan bij de bookmakers. Prima vocalen (deels in de eigen taal, had helemaal mogen zijn), fijne Balkan-invloeden en wat mild gitaarwerk in verwerkt, solide opbouw. (7+)
10. TsjechiŽ: In TsjechiŽ hebben ze inmiddels aardig de weg omhoog gevonden. Toch is dit een beetje een gemiste kans, het begint ijzersterk maar het refrein is een beetje kitsch en niet op zijn plaats. Vooral die vreemde vrouwenstem ineens tussendoor klopt niet voor mijn gevoel. Had een mijn favorieten kunnen zijn met een beter refrein, nu een subtopper. (7+)
11. Spanje: Heel typisch Spaans, niet helemaal mijn smaak maar wel gewoon in orde. (7)
12. Malta: Best een fijn deuntje, heel vrolijk. Geen potentiŽle winnaar maar prima luisterbaar. (7)
13. IsraŽl: Een verademing na die oortering van vorig jaar, lekker rustig. (7-)
14. Azerbeidzjan: Goed, maar net iets te dertien-in-een-dozijn voor de top 10. (7-)
15. Estland: Idem dito. (7-)
16. Cyprus: Degelijk uitgaansnummer, ongecompliceerd en poppy. (6,5)
17. Wit-Rusland: Idem dito. (6,5)
18. ArmeniŽ: Wel aardig, maar raakt me niet echt. (6,5)
19. AlbaniŽ: Idem dito. (6,5)
20. KroatiŽ: Zelfde laken een pak. (6,5)
21. Litouwen: Gaat wel. (6+)
22. Ierland: Oerdegelijk, beetje saai. (6+)
23. Zwitserland: Ernstig overrated. (6)
24. Zweden: Gelikt en niet erg authentiek, Europa trapt er elk jaar weer in bij die Zweden. (6)
25. Frankrijk: Irritant omdat het tweetalig is, maar hun Engels klinkt door het accent als Frans. (6)
26. GeorgiŽ: Zit misschien wel iets episch en diepzinnigs in, maar werkt niet echt in deze uitvoering. (6)
27. Letland: Prima vocalen, maar erg langdradig. (6)
28. Polen: Vond ik op het eerste gehoor echt afschuwelijk, maar begint zowaar een klein beetje te wennen. Geen idee hoe dat nou weer kan. Echt goed is nog steeds anders. (6-)
29. UK: Slaapverwekkend. (5,5)
30. Noord-MacedoniŽ: Is al een miljoen keer vaker gedaan. (5,5)
31. RoemeniŽ: Idem dito. (5,5)
32. Duitsland: Pretentieus en nep. (5+)
33. Griekenland: Nasale zang, onnodig bombastische muzikale begeleiding, vage zooi. (5)
34. MoldaviŽ: Tenenkrommend slechte tekst en minstens zo tenenkrommende modulatie. (5-)
35. San Marino: Jongens, stop hier toch mee. Jullie hebben geen goede zangers wonen in jullie land, en eentje importeren faalt ook keer op keer. Met fatsoenlijke zang zou dit nog wel een leuk en catchy liedje zijn, nu is het net niks. (4,5)
36. Oostenrijk: Probeert een soort Kate Bush-achtige sfeer te creŽren en faalt daar jammerlijk in. Ontaardt in gekweel. (4,5)
37. Denemarken: Die melodie op de achtergrond is toch gewoon gejat van Lemon Tree? Het origineel vind ik al niet heel bijzonder, dit is bepaald niet beter. Ook niet met dat stukje excuus-Frans erbij. Als je niets kan verzinnen, doe dan niet mee. (4)
38. Noorwegen: Heel wazig. Moet ineens denken aan Tarzan & Jane van Toy-Box door die orang-oetan-achtige stem in het refrein, alleen is het daar ludiek en hier volkomen misplaatst. Werkt op de lachspieren, vooral in de bridge. (4-)
39. Montenegro: Wel knap, een nummer schrijven dat tegelijk saai en chaotisch is. Best begrijpelijk dat dit stijf onderaan staat bij de bookmakers, ik kan er in ieder geval geen enkele vorm van logica in ontdekken. (4-)
40. Portugal: Wanstaltig met die rare koeienbelletjes. Wat hebben ze gedacht, vorig jaar een kip en nu een koe? Doet wel Mediterraans aan, maar niet op de goede manier. Wat we hier nu weer mee moeten is me een groot raadsel. (3,5)
41. AustraliŽ: Dat refrein is echt zeldzaam tenenkrommend en verpest het hele nummer. Ergens heel knap dat je op basis van twee woorden ‘rock bottom’ weet te raken. (3,5)
pi_186128405
1. Nederland - Natuurlijk is er enig chauvinisme, maar ook als dit niet wint, heeft Nederland een geweldige inzending gestuurd.
2. Zwitserland - Eindelijk heeft Zwitserland weer eens een topinzending. Ondanks de vele missers heeft dit land zoveel moois gestuurd (Celine Dion, Vanilla Ninja, Henri Des, DJ Bobo, Lys Assia, en nu Luca).
3. TsjechiŽ - Ik moest er even aan wennen, maar ik vind hem ondertussen minstens zo leuk als de Tsjechische inzending van vorig jaar.
4. ItaliŽ - Het was bepaald niet mijn favoriet van San Remo, maar daar lag het niveau minstens zo hoog als op dit ESF.
5. SloveniŽ - Aangenaam lied, de CATS van dit jaar.
6. Hongarije - Zijn vorige was beter, maar deze vertolker kan weinig fout doen.
7. Zweden - Lekker lied, zoals zo vaak uit Zweden. Hij is na mijn beginenthousiasme wel iets gezakt op de ranglijst.
8. Azerbeidzjan - Bijna even leuk als Zweden.
9. Spanje - Ongegeneerd vermaak, niets mis mee.
10. AlbaniŽ - Mooi lied en sterke uitvoerende.

11. Griekenland - Mooi dat Griekenland ook sterke inzendingen kan sturen die niet van TMF's Summer Dance Hits geplukt zijn.
12. Denemarken - Dit lied heeft zeker iets, maar het is iets te simpel voor Top 10.
13. Cyprus - Het B-kantje van Fuego. Maar Fuego was ook wel heel goed.
14. BelgiŽ - Dit lied bouwt op naar iets fantastisch, maar dat blijft toch enigszins uit.
15. IJsland - Het is in elk geval minder kleurloos dan vorig jaar.
16. Noord-MacedoniŽ - En nu eens de staging wel goed doen!
17. ServiŽ - Hoewel dit land ongetwijfeld nog duizend van dit soort inzendingen klaar heeft liggen, geen onaardige poging.
18. Portugal - Bonuspunten voor de creativiteit, maar het slaat ietwat door.
19. Litouwen - Competente inzending.
20. Verenigd Koninkrijk - De uitvoerende is beter dan het lied.

21. ArmeniŽ - Wel aardig, maar niet meer dan dat.
22. AustraliŽ - Ik vind dit soort gekkigheid als La Voix of It's My Life op zich altijd wel leuk, maar dit lied gaat nergens heen. Misschien zelfs niet eens naar de finale.
23. San Marino - Wie kan er een hekel hebben aan Serhat.
24. Estland - Een radiohit. En de radio van nu is verschrikkelijk.
25. IsraŽl - De uitvoerende trekt dit uit het moeras der saaiheid.
26. Malta - Oninteressant B-kantje van Margaret.
27. Finland - Zoiets krijg je als je 'iets met een DJ' stuurt. Lezen we even mee J. Smit.
28. Rusland - Ik vond het schilderij beter.
29. Letland - Dit blijft steken in goede bedoelingen.
30. Wit-Rusland - Minsk als ESF-locatie zou sowieso niet zo lekker zijn.

31. GeorgiŽ - De uitvoerende is goed, maar Oto kan vanuit Tel Aviv meteen met de Midnight train to Georgia.
32. MoldaviŽ - Ik wil weer een Moldavisch lied dat zich leent voor een act met een IKEA kast.
33. KroatiŽ - Ik weet niet wat pijnlijker is. Het liedje zelf, of het feit dat de sociale omgeving van Roko nergens in het traject even heeft opgemerkt dat zowel het nummer als de aankleding eigenlijk niet kunnen.
34. Noorwegen - Voorspelbaarheid is niet noodzakelijkerwijs erg. In een mooie ballad kan die laatste uithaal passen als een warme jas in de winter. Het Noorse lied is echter zo'n wanstaltig ESF-clichť, dat het voelt als een opgenomen voetbalwedstrijd op videoband, waarvan je de uitslag per ongeluk toch te weten bent gekomen.
35. Polen - Voor mensen die klagen over hun Poolse buren: Je kunt ook naast deze dames wonen, die toch ergens moeten repeteren.
36. RoemeniŽ - In de Telegraaf heb je een katern over de zondag en dat heeft dan Zo'n Dag. Dat is ook wel een beetje het originaliteitsniveau van dit liedje.
37. Oostenrijk - Dit dreigt drie minuten interessant te worden. Irritant, want je had gewoon de bitterballen in het vet kunnen gooien.
38. Frankrijk - Als hij droomt, is hij een koning. Nou, als Prins Carnaval wordt hij nog uitgelachen.
39. Montenegro - Dit verdient niets anders dan een hels fluitconcert.
40. Duitsland - Als zelfs Mijn Zusje Komt Zo van R.van der Gijp beter is bij de zusjes-liedjes, dan weten we hoe intens zwak dit wel niet is.
41. Ierland - Beste RT…, vertel ons nu eens wat precies de bedoeling is van deze intens niksige inzending. Dit is de duidelijkste non-qualifier sinds Treble, en om dat te bereiken moet je toch heel wat niet kunnen. Het lied is opvallend onopvallend, de zangeres een chagrijnige muts en de clip en ongetwijfeld de act mogen niets kosten. Waarom jezelf die kwelling aandoen? Voor ons hoeft het niet, en de rest van Europa zucht straks nog eens extra diep als jullie ook weer 12 punten aan Litouwen geven. Blijf gewoon lekker thuis. Vraag Dickie Rock of hij nog een keer wil. Of zing eens in het Iers. Maar bespaar ons dit soort hopeloze meuk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186128819
Deco en Fred wat hebben jullie lijstjes goed onderbouwd. ^O^
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:51:45 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_186128974
Heb zin om ook weer een update te geven, zeker na EiC. Ik wacht nog heel even de London preparty af zodat ik ook weet hoe Mahmood, John Lundvik en Carousel overkomen voor een internationaal publiek.
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:57:19 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186129097
Mooi lijstje Fred_B, we zijn het best wel eens in grote lijnen. Moest ook wel een paar keer gniffelen bij je onderste paar commentaren :P
pi_186131812
Hooi, ik lees ook mee dit jaar! Ga vanavond of morgen ook even een lijstje maken!

Leuk.
Waarom ook niet!
pi_186132296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Mooi lijstje Fred_B, we zijn het best wel eens in grote lijnen. Moest ook wel een paar keer gniffelen bij je onderste paar commentaren :P
Ja, toen ik jouw mooie lijstje zag, bedacht ik me dat ik ook nog iets moest maken. En inderdaad, aardig wat overeenkomst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2019 @ 08:34:51 #211
416575 crew  Kyran
pi_186132332
1. Nederland
2. Zwitserland
3. Spanje
4. Litouwen

Ik ben volgens mij echt een van de weinigen die Litouwen ook erg leuk vindt. Ik vind dit soort nummers echt heerlijk, maar staat bij iedereen (inclusief bookmakers) vaak helemaal onderaan. Zou het gaaf vinden als het de finale haalt.
  woensdag 10 april 2019 @ 11:45:17 #212
22273 Dizer
Save the beard!
pi_186134901
Nieuwe Top 10:

1. Nederland
2. Zwitserland
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Italie
6. Portugal
7. Cyprus
8. Griekenland
9. Azerbaijan
10. Zweden
Friends don't let friends remain beardless...
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 10 april 2019 @ 11:52:58 #213
163650 crew  Greys
Nee.
pi_186135039
Hoi @Dizer O+
Koutist in opleiding.
pi_186136007
1. SloveniŽ (echt een goed nummer, zou het zo thuis opzetten)
2. Nederland (wij zijn wel het land van de repetitieve refreinen zonder veel tekst: waaiaaiaaiaai, slow down brother, ooooh loving you is a losing game)
3. ItaliŽ (modern Spotify-nummer, maar wel veel beter dan de Nederlandse tegenhanger Boef)
4. Azerbeidzjan (vind dit dus veel sterker dan Zwitserland en Cyprus, een oorwurm).
5. TsjechiŽ (instant happiness, zwaar onderschat door de bookmakers)
6. ArmeniŽ (mooiste instrumental van allemaal, met James Bond-blazers)

De rest: die doen ook mee.
pi_186141003
ik blijf het moeilijk vinden maar ik probeer het, niet gebaseerd op de live versies.

1. Azerbeidzjan
2. Nederland w/ (wel zal ik voor Duncan stemmen aangezien ik niet in NL woon en het dus kan ;) )
3. SloveniŽ
4. Griekenland
5. IJsland :@

Ik hoop ook top 15 scores voor San Marino en de UK omdat ik ze beide lief vind :') :@

speciale " :') " notering :
Frankrijk, ze hadden iemand moeten sturen die wel kan zingen. Wat een draak van een stem en lied :|W :{w
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:26:47 #217
22273 Dizer
Save the beard!
pi_186187590
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:52 schreef Greys het volgende:
Hoi @:Dizer O+
Greys O+ :W
Friends don't let friends remain beardless...
pi_186189793
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:56 schreef Prego het volgende:
ik blijf het moeilijk vinden maar ik probeer het, niet gebaseerd op de live versies.

1. Azerbeidzjan
2. Nederland w/ (wel zal ik voor Duncan stemmen aangezien ik niet in NL woon en het dus kan ;) )
3. SloveniŽ
4. Griekenland
5. IJsland :@

Ik hoop ook top 15 scores voor San Marino en de UK omdat ik ze beide lief vind :') :@

speciale " :') " notering :
Frankrijk, ze hadden iemand moeten sturen die wel kan zingen. Wat een draak van een stem en lied :|W :{w
Ik ben benieuwd waar je woont.
pi_186189822
Mijn lijstje verander ik na het ESF wel.
Maar voor nu zou Hatari en Belgie wel stijgen bij mij, ArmeniŽ wat zakken. SAN Marino iets zakken vanwege zijn slechte zang verleden week zaterdag.
pi_186190423
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:17 schreef ato het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je woont.
In het land van Roi ;)
pi_186190537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef Prego het volgende:

[..]

In het land van Roi ;)
Viva la France
pi_186191298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:58 schreef Prego het volgende:

[..]

In het land van Roi ;)
Door jouw username dacht ik ItaliŽ.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186195248
Mijn eigen persoonlijke top 10, waarbij de nummers 10 de plek delen omdat ik echt niet kon kiezen.

1) Nederland (A het is enorm goed en ook zeer goed in gehoor liggend liedje en Duncan komt onwijs sympathiek over en ik wel zo graag dat Nederland eens na 44 jaar weer wint )
2) Azerbidjian (Heerlijke dance track door een sexy bear!)
3) Malta (Sterk hedendaags popdeuntje)
4) Tjechie (Onwijs aanstekelijk simpel liedje en komt goed uit de verf vanwege de uitstraling van de zanger)
5) Italie (Het nummer is mij een beetje lang maar verder vind ik het sterk en lekker eurovision urban)
6) Noorwegen (Guilty pleasure, doet me denken aan de songs die het in 00's erg goed deden bij het ESF en het maakt me vrolijk)
7) Zweden (Gelikt, goed gezongen en typisch Zweedse inzending, toch jammer van die overduidelijke taalfout)
8 Zwitserland (Liedje is aanstekelijk maar ik vind het gebruik van de woorden Dirty Dancing erg tenenkrommend. Toch vind ik de zanger erg sympathiek en energiek waardoor ik hem dat vergeef)
9) Armenie (heerlijke old school dance pop in de trant van de grote diva's uit popwereld )

10) Australie (Alleen omdat ik er zelf geboren ben)
10) Denemarken (Super schattig simpel liedje, doet me denken aan old school eurovision)
10) Frankrijk (Niet geweldig sterk als lied maar ik wil graag dat een persoon als Bilal het goed doet, hij is genderflued, net als ik, en ik vind dat we elkaar moeten steunen)
pi_186201379
1.Nederland
2.Zweden
3.BelgiŽ
4.ItaliŽ
5.Griekenland
6.Azerbeidzjan
7.Israel
8.SloveniŽ
9.Zwitserland
10.ArmeniŽ

11.Noorwegen
12.Estland
13.Malta
14.AustraliŽ
15.Oostenrijk
16.TsjechiŽ
17.Cyprus
18.AlbaniŽ
19.Verenigd Koninkrijk
20.Portugal

TsjechiŽ en Malta zijn aan het klimmen.
pi_186206818
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:50 schreef nik4ever het volgende:
Mijn eigen persoonlijke top 10, waarbij de nummers 10 de plek delen omdat ik echt niet kon kiezen.

1) Nederland (A het is enorm goed en ook zeer goed in gehoor liggend liedje en Duncan komt onwijs sympathiek over en ik wel zo graag dat Nederland eens na 44 jaar weer wint )
2) Azerbidjian (Heerlijke dance track door een sexy bear!)
3) Malta (Sterk hedendaags popdeuntje)
4) Tjechie (Onwijs aanstekelijk simpel liedje en komt goed uit de verf vanwege de uitstraling van de zanger)
5) Italie (Het nummer is mij een beetje lang maar verder vind ik het sterk en lekker eurovision urban)
6) Noorwegen (Guilty pleasure, doet me denken aan de songs die het in 00's erg goed deden bij het ESF en het maakt me vrolijk)
7) Zweden (Gelikt, goed gezongen en typisch Zweedse inzending, toch jammer van die overduidelijke taalfout)
8 Zwitserland (Liedje is aanstekelijk maar ik vind het gebruik van de woorden Dirty Dancing erg tenenkrommend. Toch vind ik de zanger erg sympathiek en energiek waardoor ik hem dat vergeef)
9) Armenie (heerlijke old school dance pop in de trant van de grote diva's uit popwereld )

10) Australie (Alleen omdat ik er zelf geboren ben)
10) Denemarken (Super schattig simpel liedje, doet me denken aan old school eurovision)
10) Frankrijk (Niet geweldig sterk als lied maar ik wil graag dat een persoon als Bilal het goed doet, hij is genderflued, net als ik, en ik vind dat we elkaar moeten steunen)
En dit is wat mij betreft altijd een beetje jammer (begrijp me niet verkeerd, je mag supporteren wie je wil), maar als ik het goed begrijp staat dit in je top 10 omdat je hem als persoon wil steunen vanwege genderfluid etc. Ik denk dat mensen ook om deze reden op hem gaan stemmen, terwijl het nummer niet echt sterk is. En daar zou het toch om moeten draaien..
OngeÔnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')