abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184904236
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184904260
Ik kon zojuist een volledige Zalando-bestelling retourneren omdat ik klaarblijkelijk nog niet in m'n oude kledingmaat pas :') Heb me een jaar laten gaan want zwanger, maar het kint is inmiddels de vijf maanden voorbij dus ik heb geen excuses meer.

Is er nog een Fitbit-groepje?
pi_184906457
Vandaag 10 vacuüm gezogen zakken met kleding weggegooid, zat echt kleding tussen van misschien wel 10 jaar oud :o

Allemaal in verschillende maten, ik hoef hier het hoe en waarom niet uit te leggen :o _O-

Afgelopen maanden natuurlijk een nieuwe garderobe aan moeten schaffen, maar durfde het gewoon nog niet aan om die oude meuk weg te gooien - wat als? :X nu we mn huis gaan verkopen en kijken voor iets anders was de tijd daar om op te ruimen. Mijn mentale knop is ook wel om dus doei, alles in de textielbak gegooid :W

Vandaag wel slechte dag gehad verder, beetje veel chocolade gegeten door eigen toedoen :+

Ik had met de Valentijnsactie van Fitbit de Charge 3 special edition (30 euro korting) voor mn vriendin gekocht. Nu was mn idee om haar te verrassen met een miniprankje. Doos Toffifees gekocht waar ie precies in past. Volgende week met een roos en een doos ‘chocolade’ als een echte lompe boer :P

Maar goed, moesten wel de toffifees op van mezelf vandaag :’)

Collega’s hielpen niet echt :(

Nouja hopelijk kan mn vriendin er wel om lachen. Wel uitkijken dat ze hem niet ongeopend bij het vuilnis dumpt _O-
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184913815
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: Aziatische zwarte bonen pannenkoekjes
D: stoofpotje
T: nog iets van 400kcal....
pi_184927581
Pff... er komen spannende tijden aan. Afgelopen week te horen gekregen dat ik mijn psychologisch onderzoek van defensie positief heb afgerond. Half maart staat mijn medische keuring gepland. Momenteel weeg ik zo'n 76 kg bij 174 cm. Ik wil er in ieder geval nog 2 kg af krijgen voor de keuring. Liefst iets meer. Zou lullig zijn als je uiteindelijk om gewicht zou worden afgekeurd...
pi_184928756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:14 schreef Pinuts het volgende:
Pff... er komen spannende tijden aan. Afgelopen week te horen gekregen dat ik mijn psychologisch onderzoek van defensie positief heb afgerond. Half maart staat mijn medische keuring gepland. Momenteel weeg ik zo'n 76 kg bij 174 cm. Ik wil er in ieder geval nog 2 kg af krijgen voor de keuring. Liefst iets meer. Zou lullig zijn als je uiteindelijk om gewicht zou worden afgekeurd...
Weet je wat de gewichtseis is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184929177
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je wat de gewichtseis is?
Die is er in principe niet. Maar ik ga ervanuit dat je geen (ernstig) overgewicht mag hebben. Maar volgens de voorlichter van de selectie keek men voornamelijk naar algemene gezondheid. Dus als je bloeddruk enzo verder allemaal goed is zou het geen probleem moeten zijn. Maar toch...
pi_184929216
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:30 schreef Pinuts het volgende:

Die is er in principe niet. Maar ik ga ervanuit dat je geen (ernstig) overgewicht mag hebben. Maar volgens de voorlichter van de selectie keek men voornamelijk naar algemene gezondheid. Dus als je bloeddruk enzo verder allemaal goed is zou het geen probleem moeten zijn. Maar toch...
En je verdere fysieke gesteldheid wordt ook getest, toch? Conditie, dat soort dingen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184929362
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En je verdere fysieke gesteldheid wordt ook getest, toch? Conditie, dat soort dingen.
Klopt ja. Eerste test half maart is puur medisch. Dus gewicht, lengte, bloeddruk, urine, allergie, ogen, ogen etc. Dan eind maart heb ik een sporttest.
pi_184929381
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:38 schreef Pinuts het volgende:

Klopt ja. Eerste test half maart is puur medisch. Dus gewicht, lengte, bloeddruk, urine, allergie, ogen, ogen etc. Dan eind mei heb ik een sporttest.
Spannend allemaal. In ieder geval veel succes *O* Psychisch ben je in ieder geval al in orde *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184929408
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Spannend allemaal. In ieder geval veel succes *O* Psychisch ben je in ieder geval al in orde *)
Thanks. Trainen / afvallen met een duidelijk doel is toch altijd makkelijker :)
pi_184938399
op Netflix staat nu een australische afvalserie. Bringing Sexy Back. Ik ga er vandaag mee starten. Misschien dat ik dan de permanente snaai weer een beetje kan bedwingen door inspiratie :P
pi_184951566
Mijn eerste tussendoel van 2019 behaald *O* en nu hopen dat ik niet toevallig een keer wat lichter uitgevallen ben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184951632
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: 2 boterhammen en 2 gebakken eieren
T: 3x sultana
D: spaghetti
S: 1,5 uur danstraining
T: paar snack a jacks
B: 10k stappen
pi_184951773
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 16:09 schreef DrSauvignon het volgende:
op Netflix staat nu een australische afvalserie. Bringing Sexy Back. Ik ga er vandaag mee starten. Misschien dat ik dan de permanente snaai weer een beetje kan bedwingen door inspiratie :P
Gewaagde titel hoor
pi_184952124
Helaas is dat ook wel een beetje de boodschap. Je brengt Sexy back als je heel veel afvalt. Niet helemaal fantastisch.
  maandag 11 februari 2019 @ 13:32:57 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_184953781
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:18 schreef DrSauvignon het volgende:
Helaas is dat ook wel een beetje de boodschap. Je brengt Sexy back als je heel veel afvalt. Niet helemaal fantastisch.
nou inderdaad, toen ik het las gingen mijn wenkbrauwen al omhoog...
disclaimer
pi_184955465
mjah, ik had gehoopt op een body positive programma. En op zich zeggen ze elke keer na het weegmoment dat het gewicht op de weegschaal niet uitmaakt maar dat het gaat om het vetpercentage en algehele gezondheid. Maar vervolgens moeten ze wel heel veel afvallen in een bizar korte tijd.
pi_184968838
Danstraining ging gisteren niet door :( wel een extra avondwandeling gemaakt

Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: Mexicaanse salade
S: half uur krachttraining
D: stoofpotje
T: komkommer
B: 10k stappen
pi_184971007
o: yoghurt/gedroogde vijgen/paranoten
t: cup a soup tomaat
l: meloen met feta en basilicum - bijna een kilo meloen maar t at heel makkelijk weg
t: koffie met een koekje
d: ovenschotel

[ Bericht 6% gewijzigd door DrSauvignon op 12-02-2019 12:56:49 ]
  dinsdag 12 februari 2019 @ 12:40:42 #21
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_184971153
Lijstje
O: 4x Wasa delicate thin met filet americain
T: Yes reep met noten, pure chocola en zout
L: 2 wortel wraps met zuivelspread, gerookte zalm en rucola
T: appel
D: orzo paella met garnalen
B: 5-10 km wandelen
T: druiven

Lijstje gisteren:
O: yoghurt, muesli, banaan
T: druiven
L: excellent pistolet met carpaccio
T: appel
D: gebakken aardappelen, wortel, vis

De weegschaal gaf vanmorgen 79,6 aan. Onder de 80. Daar moet ik nu echt blijven!
pi_184971333
Ik ben geblesseerd :( dus niet gesport gisteren een vandaag ook niet.

Ik kwam wel een oud fotoboekje tegen uit 2012 ai daar schrok ik wel van.
pi_184986175
Nou ik geloof dat iemand mij hier de tip gaf een tijd meer te eten om door mijn plateau te komen
Of zo heb ik het gelezen

Door omstandigheden heb ik mijj dieet een paar weken los gelaten en niet gesport
Was te zien op de weegschaal, bijna 2 kilo er bij

Nu net weer braaf bezig en ze zijn er al af en een nieuwe laagste getal *O*

Dus de uitvoer was niet perfect en meer per ongeluk dan expres maar het heeft gewerkt :P
Al heb ik hem nog niet in de app opgeschreven want ben veel te bang dat de weegschaal gewoon een offday had of zo :P
pi_184987764
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: Mexicaanse salade
S: half uur krachttraining
D: vega lasagne
S: uur danstraining
T: snack a jacks
B: 10k stappen

En weer een laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sarabi op 13-02-2019 09:52:50 ]
pi_184988016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:56 schreef Allures het volgende:
Nou ik geloof dat iemand mij hier de tip gaf een tijd meer te eten om door mijn plateau te komen
Of zo heb ik het gelezen

Door omstandigheden heb ik mijj dieet een paar weken los gelaten en niet gesport
Was te zien op de weegschaal, bijna 2 kilo er bij

Nu net weer braaf bezig en ze zijn er al af en een nieuwe laagste getal *O*

Dus de uitvoer was niet perfect en meer per ongeluk dan expres maar het heeft gewerkt :P
Al heb ik hem nog niet in de app opgeschreven want ben veel te bang dat de weegschaal gewoon een offday had of zo :P
^O^ graag gedaan :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184995488
Lijstje van vandaag:

O sneetje meergranenbrood met jonge kaas en komkommer
T appel
L omelet van 2 eieren met frietjes
T stroopwafel
D volkoren spaghetti met zelfgemaakte bolognesesaus
T vanillekwark met granola
B 28 km fietsen en ruim 18000 stappen

Nu wel moe, dus even lekker uitrusten op de bank.
pi_185008744
Weegschaal was stabiel (-1,4 sinds januari en -2,2 in totaal).

Ljjstje:
O: Mexicaanse salade
L: ???
D: zelfgemaakte sushi :9
T: 2 glazen champagne
B: 10k stappen
pi_185014955
Vandaag is een goede dag.
O: tosti ham/kaas, glas bloedsinaasappelsap.
B: wandeling van anderhalf uur
S: zware deadlift incl pr *O*
T: gekookt ei, banaan
L: skyr, boterham met pulled pork salade :9
D: zelfgemaakte pizza. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 14 februari 2019 @ 16:15:22 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185014972
Sollicitatie alsnog niets geworden, ze hebben een geschiktere kandidaat gevonden in de tussentijd.
pi_185014983
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Sollicitatie alsnog niets geworden, ze hebben een geschiktere kandidaat gevonden in de tussentijd.
Ow... balen :{
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:41:45 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_185029879
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Sollicitatie alsnog niets geworden, ze hebben een geschiktere kandidaat gevonden in de tussentijd.
ah, jammer! Vind je het rot?
disclaimer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:46:44 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_185029953
Tevens, wat een rust hier!

Momenteel gaat het gewichtstechnisch maar matig hier. Ik had een ziek kindje en heb dus 3 dagen op de bank gezeten met weinig lichaamsbeweging en mijn lichaam vond dat een uitgelezen kans om meteen weer 3 kilo vast te houden :') en het moet nu ook echt weer anders, ik ga elke avond weer mis.
Die balans, die balans, wat blijft het toch moeilijk!!

Alors, gisteren ging wél oké. Schrok wederom van mijn broodlunch maar soit.
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 160gram wortelen
L: 2 bruine boterhammen met geitenkaas, 1 bekertje optimel, 1 ei
T: 150 gram granaatappelpitjes, 1 peer, halve komkommer
D: zuurkoolstamp uit de vriezer en 1 puntje pizza van manlief.

Toch al wel 1900 kcal he. :')
Gewicht durf ik niet eens te zeggen.
disclaimer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:47:22 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185029968
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:41 schreef Stormqueen het volgende:

ah, jammer! Vind je het rot?
Yup, want was/ben het echt even zat bij waar ik nu zit. Dus had er wel vrede mee ondertussen om weg te gaan.
En afgelopen jaar waren er maar iets van 3 serieus leuke vacatures voor mij. Dus biedt weinig hoop -O-
pi_185031804
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens, wat een rust hier!

Momenteel gaat het gewichtstechnisch maar matig hier. Ik had een ziek kindje en heb dus 3 dagen op de bank gezeten met weinig lichaamsbeweging en mijn lichaam vond dat een uitgelezen kans om meteen weer 3 kilo vast te houden :') en het moet nu ook echt weer anders, ik ga elke avond weer mis.
Die balans, die balans, wat blijft het toch moeilijk!!

Alors, gisteren ging wél oké. Schrok wederom van mijn broodlunch maar soit.
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 160gram wortelen
L: 2 bruine boterhammen met geitenkaas, 1 bekertje optimel, 1 ei
T: 150 gram granaatappelpitjes, 1 peer, halve komkommer
D: zuurkoolstamp uit de vriezer en 1 puntje pizza van manlief.

Toch al wel 1900 kcal he. :')
Gewicht durf ik niet eens te zeggen.
Bijhouden heeft mij 1 ding goed geleerd: het is helemaal niet moeilijk meer te eten dan je verbrandt. Ook zonder snacks, koek, gebak en andere zooi. Dan is het namelijk nog veel makkelijker om te veel te eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185032327
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens, wat een rust hier!

Momenteel gaat het gewichtstechnisch maar matig hier. Ik had een ziek kindje en heb dus 3 dagen op de bank gezeten met weinig lichaamsbeweging en mijn lichaam vond dat een uitgelezen kans om meteen weer 3 kilo vast te houden :') en het moet nu ook echt weer anders, ik ga elke avond weer mis.
Die balans, die balans, wat blijft het toch moeilijk!!

wij lopen best gelijk op. Ik had dan wel geen ziek kind maar wel die drie kilo en de balans die soms een beetje pittig is. En vriend eet best veel weer dus ik moet daar nog even in schipperen. Die sport heel veel en kan dus veel eten en ik ben zo geneigd mee te doen. Niet zijn schuld, wel lastig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o: kwark/ gedroogde vijgen / paranoten
l: Drie boterhammen met vegakipworst en 1 met hagelslag
t: drie mandarijntjes/ halve mango
d: Pompoenlasagne met salieboter en parmezaanse kaas
t: een biertje - popcorn
pi_185034833
Hier gaat het traag, maar wel omlaag. Deze week van twee verschillende artsen, los van elkaar, te horen gekregen dat ik het heel goed doe (zeker gezien mijn medicatie). Dus ik blijf gewoon netjes binnen de lijntjes kleuren en merk wel wat er gebeurt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185035718
Ik was zelf weer ziek, nadat mijn peuter ziek was. Heb nu wel mijn laagste gewicht bereikt in de afgelopen 5 jaar *O*
pi_185036049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik was zelf weer ziek, nadat mijn peuter ziek was. Heb nu wel mijn laagste gewicht bereikt in de afgelopen 5 jaar *O*
Goed bezig!!! *O*

Edit: niet het ziek zijn natuurlijk :* Beterschap

[ Bericht 9% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-02-2019 19:19:29 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 16 februari 2019 @ 07:56:36 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_185043610
Ai, balen cactus, en beterschap!
disclaimer
pi_185043930
Vandaag is zo'n dag dat ik niet op de lijn hoef te letten van mezelf. Lekker slenteren op een beurs :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185044090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 08:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag is zo'n dag dat ik niet op de lijn hoef te letten van mezelf. Lekker slenteren op een beurs :)!
Je gaat naar de Huishoudbeurs?

Ik moet morgen *zucht*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185044163
zo blij dat ik dat niet meer hoef. Ik stond altijd achter een stand. Heel leuk maar zo vermoeiend.
pi_185044194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:18 schreef DrSauvignon het volgende:
zo blij dat ik dat niet meer hoef. Ik stond altijd achter een stand. Heel leuk maar zo vermoeiend.
Ik maak mijn moeder er zo blij mee. Dus tsja. Tegenwoordig gaat een hulp ook mee, dus dat helpt wel tegen vermoeidheid van de hele dag een rolstoel duwen en proberen te verstaan wat ze zegt in de drukte. En het is wat makkelijker met helpen op het toilet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185048548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je gaat naar de Huishoudbeurs?

Ik moet morgen *zucht*
Nee godzijdank niet. De handwerkdagen in Zwolle. Ik ben stierlijk verwend door mijn moeder
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185048554
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

Nee godzijdank niet. De handwerkdagen in Zwolle. Ik ben stierlijk verwend door mijn moeder
Wat heb je allemaal gekocht/gekregen? *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185049955
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gekocht/gekregen? *O*
Alles gekregen :o 2 boeken (eentje over vreemde vogels haken en Soxx 2), een pakketje om viltkabouters te maken, een pakketje om een tas te haken, hele mooie sokkenwol en allemaal bedeltjes om armbandjes e.d. van te maken. Echt onbeschoft veel dus :@

(en belangrijker: ik wist niet dat mijn moeder zo lief en begrip kon zijn als ze vandaag was)

[ Bericht 4% gewijzigd door ChildoftheStars op 16-02-2019 17:55:17 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185050934
Wat leuk dat je zo'n leuke dag met je moeder had O+ En vreemde vogels haken lijkt me top _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185050959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat leuk dat je zo'n leuke dag met je moeder had O+ En vreemde vogels haken lijkt me top _O_
Het was echt heel erg fijn :)
Het is een fantastisch boek! Morgen maar eens een vogel uitzoeken om mee te beginnen :) ik denk dat ik een pauw ga maken als eerst
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185053371
Vandaag foto's van mezelf gezien en ik vraag me af hoe en wanneer ik in hemelsnaam weer in maat 36 of 38 terecht kom :@ Lekker confronterend :{
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_185053498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag foto's van mezelf gezien en ik vraag me af hoe en wanneer ik in hemelsnaam weer in maat 36 of 38 terecht kom :@ Lekker confronterend :{
Zulke negatieve gedachten helpen geen fluit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')