Lijkt het op ja.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:39 schreef NoCigar het volgende:
Vertalen zijn nu de hele tijd corn als graan?
Mais is/blijkt een graansoort. Was ik blijkbaar vergeten. Als ik grain hoor denk ik niet aan mais.quote:
Je kan de USA niet met ons vergelijken, heel andere grond. Hier zouden de runderen tot de knie in de prut staan.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:52 schreef Zith het volgende:
Ik vond het wel verrassend. Niet dat eeuwige 'marbling is best' verhaal.
Die NLse slager had de mooiste stukken gebakken
En die USA koes die in hartje winter gewoon nog lekker buiten relaxen IPV dat gedoe hier in NL in een schuurtje.
Ossenhaas.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
GrasBiefstuk en graanribeye vergelijken met elkaar als 't over graan of gras en vet percentage gaat![]()
![]()
yuckquote:
Ik heb 't over de supermarkt stukjes, las biefstuk, misschien stond er haas voor maar niet gezienquote:
Oh, ik dacht bij Hergo, die dure Amsterdam-Zuidslager. Die haalde een stuk ossenhaas tevoorschijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:13 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik heb 't over de supermarkt stukjes, las biefstuk, misschien stond er haas voor maar niet gezien
Ah ja ook gezien, logisch dat die ossenhaas mager was, want ossenhaas.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, ik dacht bij Hergo, die dure Amsterdam-Zuidslager. Die haalde een stuk ossenhaas tevoorschijn.
Daar hebben we toch al eens een uitzending over gehad ?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 01:22 schreef golfer het volgende:
En de mythe van Wagyurunderen die zogenaamd gemasseerd worden, met bier gevoerd en klassieke muziek luisteren mag ook wel eens doorbroken worden,
Wel mooi doorgemarmerd vlees, maar uit stallen waarbij de vetgemeste dieren minder bewegingsruimte hebben dan de gemiddelde Nederlandse vleeskoe.
Klopt. Maar nog steeds wordt dat verhaal over bier, massage en klassieke muziek in slagerijen en restaurants opgenoemd als men een stukje Wagyu aanprijst.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:54 schreef ddx het volgende:
Daar hebben we toch al eens een uitzending over gehad ?
Of was dat een soortgelijk programma ?
Ach ja zo wordt wel vaker iets wat al lang bekend was gebracht als "oh mijn god kijk eens wat ze doen". Ik neem aan dat iedereen hier de aflevering over Vanille Vla zich nog wel kan herinneren. Was er deze week in het nieuws "18 feb" friesland campina weer stout volgens foodwatch omdat hun (FrieslandCampina) Optimel Vanille geen vanille bevat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Maar nog steeds wordt dat verhaal over bier, massage en klassieke muziek in slagerijen en restaurants opgenoemd als men een stukje Wagyu aanprijst.
https://www.npostart.nl/perfecte-wagyu/16-10-2015/POMS_KN_9526827
Niks mis met bevergeil, maar in Optimel zit synthetische vanilline dacht ik, dat is heel wat anders dan vanilleextractquote:Op zaterdag 23 februari 2019 08:39 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ach ja zo wordt wel vaker iets wat al lang bekend was gebracht als "oh mijn god kijk eens wat ze doen". Ik neem aan dat iedereen hier de aflevering over Vanille Vla zich nog wel kan herinneren. Was er deze week in het nieuws "18 feb" friesland campina weer stout volgens foodwatch omdat hun (FrieslandCampina) Optimel Vanille geen vanille bevat.
Maar dus Vanille Aroma dat spul uit bever klieren.
En nog een andere Vrouw stuk van de Telegraaf, over de rode kleur in lippenstift en nagellak, oh wat erg gestampte luizen, niemand die dan denkt "roze koek" ofzo daar bij de redactie.
Wat is hier gebeurd! Oogsten mislukt of zo?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Echte vanille gebruiken, of liever, alleen echte vanille gebruiken zou producten vreselijk duur maken,
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is hier gebeurd! Oogsten mislukt of zo?
quote:Mother Nature stepped in
A pair of cyclones laid a major blow to the 2017 vanilla bean crop in Madagascar. As a result of these extreme weather events, the vanilla bean crop was almost entirely wiped out. As a result, vanilla prices leaped to over $600 per kilo. The price per kilogram of vanilla beans has been averaging between $500-600 per kilo ever since, and it doesn’t appear that the vanilla price will be going down anytime soon.
Allereerst een sterk toegenomen vraag naar echte vanille door de industrie, en ook een aantal stormen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is hier gebeurd! Oogsten mislukt of zo?
Zeker niks mis met beverklieren, maar ook dat valt onder de synthetische vanille. Eigenlijk is het of vanille van het stokje (euh bloem draadje) of nep vanille. Meer keuzes zijn er niet en of dat dan arome, essence of wat voor naam dan ook heeft.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks mis met bevergeil, maar in Optimel zit synthetische vanilline dacht ik, dat is heel wat anders dan vanilleextract
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |