abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:10:11 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184869847








Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:11:26 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_184869870
GaryLineker twitterde op woensdag 06-02-2019 om 19:57:43 On the bright side, hell doesn’t actually exist. reageer retweet
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:13:49 #3
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184869904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
GaryLineker twitterde op woensdag 06-02-2019 om 19:57:43 On the bright side, hell doesn’t actually exist. reageer retweet
Dat, is puur een figure of speech.

Als mensen denken dat Tusk letterlijk mensen naar een plek vol vuur met eeuwige marteling toewenst, dan stel ik voor dat ze zichzelf even laten nakijken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184870075
Wellicht bewust gedaan maar ik vind het niet echt een handige uitspraak. Het wordt inderdaad makkelijk uit verband gerukt en daarnaast vraag ik me af wat hij ermee wint.
pi_184870135
Geniaal, veel van Britse pers:

Euromyths
https://blogs.ec.europa.eu/ECintheUK/euromyths-a-z-index/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:30:43 #6
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_184870187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wellicht bewust gedaan maar ik vind het niet echt een handige uitspraak. Het wordt inderdaad makkelijk uit verband gerukt en daarnaast vraag ik me af wat hij ermee wint.
Klopt, tactisch was het niet echt. Maarja, ik kan de frustratie begrijpen richting de Brexit pushers die geen vervolg plan hebben. Ter duidelijking: richting mensen als Farage enzo, niet de bevolking zelf.

Dat de pro-brexiteers en anti-EU'ers dit opzettelijk verkeerd gaan interpreteren was te verwachten.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 09:32:35 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184870215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de uitspraak. Dat Tusk hoopt dat iedereen die de Brexit promootte voor eeuwig brand en gemarteld wordt na zijn dood.
Wat hij dus niet zei. Mischien is je Engels onvoldoende om de hele zin te begrijpen?

Het gaat er om dat de 'leiders' die Brexit gepromoot en doorgevoerd hebben zonder ook maar enig plan wat contact met de realiteit had te hebben. Tenzij jij kan aantonen dat er wel zo'n plan was heeft Tusk gelijk.

Je vergelijking met Erdogan en nazi's is gewoon ontzettend zielig, vooral voor jou.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184870302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat hij dus niet zei. Mischien is je Engels onvoldoende om de hele zin te begrijpen?

Het gaat er om dat de 'leiders' die Brexit gepromoot en doorgevoerd hebben zonder ook maar enig plan wat contact met de realiteit had te hebben. Tenzij jij kan aantonen dat er wel zo'n plan was heeft Tusk gelijk.

Je vergelijking met Erdogan en nazi's is gewoon ontzettend zielig, vooral voor jou.
Hij heeft inhoudelijk gelijk. De Britse leiders hebben er een puinhoop van gemaakt en hadden een plan moeten hebben. Klopt.

Maar hij had het nooit zo mogen zeggen. Hij vertegenwoordigt de EU, is misschien wel de hoogste vertegenwoordiger. Dan kun je gewoon geen mensen naar de hel wensen, ook niet als je het niet letterlijk bedoeld. Dat past niet hij de waarden van de EU. Ik hoop echt dat hij hier ook over op het matje wordt geroepen. Je kunt je nog zo ergeren aan iemand, maar als voorzitter van de Europese Raad moet je gewoon altijd beschaafd blijven. En mensen naar de hel wensen is totaal onbeschaafd.

Daarnaast wint hij niks met zo'n opmerking. De kansen op een deal worden alleen maar nog kleiner dan hij al was. En de komende jaren moet de EU nog onderhandelen met de mensen die hij net naar de hel heeft gewenst, want de EU wil ook gewoon een handelsverdrag met het VK.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:41:52 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_184870347
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft inhoudelijk gelijk. De Britse leiders hebben er een puinhoop van gemaakt en hadden een plan moeten hebben. Klopt.

Maar hij had het nooit zo mogen zeggen. Hij vertegenwoordigt de EU, is misschien wel de hoogste vertegenwoordiger. Dan kun je gewoon geen mensen naar de hel wensen, ook niet als je het niet letterlijk bedoeld. Dat past niet hij de waarden van de EU. Ik hoop echt dat hij hier ook over op het matje wordt geroepen. Je kunt je nog zo ergeren aan iemand, maar als voorzitter van de Europese Raad moet je gewoon altijd beschaafd blijven. En mensen naar de hel wensen is totaal onbeschaafd.
hij wenst ze niet naar de hel, hij verwacht alleen een speciale plek daar voor die mensen, wel met je eens dat het gewoon niet handig is vooral omdat het weer teveel afleidt van het werkelijke probleem.
pi_184870449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij wenst ze niet naar de hel, hij verwacht alleen een speciale plek daar voor die mensen, wel met je eens dat het gewoon niet handig is vooral omdat het weer teveel afleidt van het werkelijke probleem.
Als je zegt dat je hoopt dat ergens een speciale plek voor bepaalde mensen is, dan zit daar in besloten dat je hoopt dat ze daar ook heen gaan. Als jij zegt dat jij hoopt dat er voor iemand een plekje in een gesticht is, dan zit daar toch ook in besloten dat jij vindt dat hij/zij het gesticht in moet?


En het leidt niet alleen af, het maakt de kans op een oplossing kleiner en je schoffeert mensen met wie je nog jaren moet overleggen voor een handelsakkoord. Gewoon dom en totaal onbeschaafd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184870493
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft inhoudelijk gelijk. De Britse leiders hebben er een puinhoop van gemaakt en hadden een plan moeten hebben. Klopt.

Maar hij had het nooit zo mogen zeggen. Hij vertegenwoordigt de EU, is misschien wel de hoogste vertegenwoordiger. Dan kun je gewoon geen mensen naar de hel wensen, ook niet als je het niet letterlijk bedoeld. Dat past niet hij de waarden van de EU. Ik hoop echt dat hij hier ook over op het matje wordt geroepen. Je kunt je nog zo ergeren aan iemand, maar als voorzitter van de Europese Raad moet je gewoon altijd beschaafd blijven. En mensen naar de hel wensen is totaal onbeschaafd.

Daarnaast wint hij niks met zo'n opmerking. De kansen op een deal worden alleen maar nog kleiner dan hij al was. En de komende jaren moet de EU nog onderhandelen met de mensen die hij net naar de hel heeft gewenst, want de EU wil ook gewoon een handelsverdrag met het VK.
Eens.

In 1 klap weggezakt tot onder het niveau van de brexiteers. Schoolpleinesque
pi_184870597
We hebben nog vijftig dagen, minus de tijd die nodig is om het door Lagerhuis en EP + parlementen lidstaten te krijgen. Wordt nog krap.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:00:57 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184870647
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:38 schreef Hanca het volgende:
Daarnaast wint hij niks met zo'n opmerking. De kansen op een deal worden alleen maar nog kleiner dan hij al was. En de komende jaren moet de EU nog onderhandelen met de mensen die hij net naar de hel heeft gewenst, want de EU wil ook gewoon een handelsverdrag met het VK.
De kans op een deal was al 0, dus ik zie daar geen verschil.

En ik vind het wel fijn om af en toe te zien dat onze leiders ook nog gewoon mensen zijn en ook gewoon gefrustreerd kunnen raken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 10:02:48 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184870677
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft inhoudelijk gelijk. De Britse leiders hebben er een puinhoop van gemaakt en hadden een plan moeten hebben. Klopt.

Maar hij had het nooit zo mogen zeggen. Hij vertegenwoordigt de EU, is misschien wel de hoogste vertegenwoordiger. Dan kun je gewoon geen mensen naar de hel wensen, ook niet als je het niet letterlijk bedoeld. Dat past niet hij de waarden van de EU. Ik hoop echt dat hij hier ook over op het matje wordt geroepen. Je kunt je nog zo ergeren aan iemand, maar als voorzitter van de Europese Raad moet je gewoon altijd beschaafd blijven. En mensen naar de hel wensen is totaal onbeschaafd.

Daarnaast wint hij niks met zo'n opmerking. De kansen op een deal worden alleen maar nog kleiner dan hij al was. En de komende jaren moet de EU nog onderhandelen met de mensen die hij net naar de hel heeft gewenst, want de EU wil ook gewoon een handelsverdrag met het VK.
"A special place in hell" is een gezegde, overigens, het is geen letterlijke uitspraak.

Mischien dat die nuance voor niet engels-taligen niet duidelijk is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:04:23 #15
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184870702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"A special place in hell" is een gezegde, overigens, het is geen letterlijke uitspraak.

Mischien dat die nuance voor niet engels-taligen niet duidelijk is?
Ik denk dat dit een verkozen letterlijke interpretatie is. Denk dat de mensen zelf ook wel beseffen dat het een zegswijze is en niet letterlijk bedoeld.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2019 @ 10:05:45 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184870727
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:27 schreef Aether het volgende:
Geniaal, veel van Britse pers:

Euromyths
https://blogs.ec.europa.eu/ECintheUK/euromyths-a-z-index/
wow _O_ dank
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2019 @ 10:06:25 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184870744
May gaat de stemming maar weer eens uitstellen _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 10:08:06 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184870776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:06 schreef rubbereend het volgende:
May gaat de stemming maar weer eens uitstellen _O-
Mischien kan ze hem uitstellen tot 1 april?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184870812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"A special place in hell" is een gezegde, overigens, het is geen letterlijke uitspraak.

Mischien dat die nuance voor niet engels-taligen niet duidelijk is?
Ik weet dat het een gezegde is. Maar dan nog is het geen net gezegde. Geen diplomatieke taal. Ik weet dat hij het niet letterlijk bedoeld. Maar je zegt zoiets gewoon niets als hoogste vertegenwoordiger van de EU. Dat kan niet. Dan ben je gewoon ongeschikt voor de baan, als je niet op je woorden kan passen.

Echt, dat hier mensen zijn die dat niet in zien snap ik echt niet. Ondanks het feit dat Tusk gelijk heeft dat de Britten er een puinhoop van hebben gemaakt en dat hij dat zeker mag benadrukken. Maar niet door je zelf en de EU die je vertegenwoordigd te verlagen tot zulk taalgebruik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184870851
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet dat het een gezegde is. Maar dan nog is het geen net gezegde. Geen diplomatieke taal. Ik weet dat hij het niet letterlijk bedoeld. Maar je zegt zoiets gewoon niets als hoogste vertegenwoordiger van de EU. Dat kan niet. Dan ben je gewoon ongeschikt voor de baan, als je niet op je woorden kan passen.

Echt, dat hier mensen zijn die dat niet in zien snap ik echt niet. Ondanks het feit dat Tusk gelijk heeft dat de Britten er een puinhoop van hebben gemaakt en dat hij dat zeker mag benadrukken. Maar niet door je zelf en de EU die je vertegenwoordigd te verlagen tot zulk taalgebruik.
Ik ga ermee akkoord dat het niet heel netjes is. Maar moet een politicus altijd netjes zijn? Soms moet je ook met een gestrekt been in of met pittige uitspraken een reactie uitlokken.

Dan is het een ander vraag of het hiermee lukt.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:12:50 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184870864
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

In 1 klap weggezakt tot onder het niveau van de brexiteers. Schoolpleinesque
Nou nee, die diepte kan de EU niet meer bereiken in die 50 dagen die nog resten.

Mensen vergeten voor het gemak even dat hij dit zei in het kader van de grens in Ierland. Door de manier waarop de Britten hun vertrek uit de EU hebben aangepakt veroorzaken ze een nieuwe burgeroorlog in een deel van hun eigen land! (Zoals ze toch zelf vinden)
Door geen plan te hebben en hun halsstarrige houding staan ze op het punt om een VN-vredesverdrag te schenden en staan er mensenlevens op het spel. Een paar stevige woorden zijn dan wel op z'n plek, lijkt me.

Laten we wel wezen, de diplomatieke houding die de EU tot nu toe aangenomen heeft, heeft ook niet tot oplossingen geleid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jane op 07-02-2019 10:19:51 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:19:21 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184870975
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou nee, die diepte kan de EU niet meer bereiken in die 50 dagen die nog resten.

Mensen vergeten voor het gemak even dat hij dit zei in het kader van de grens in Ierland. Door de manier waarop de Britten hun vertrek uit de EU hebben aangepakt, veroorzaken ze een nieuwe burgeroorlog in een deel van hun eigen land! (Zoals ze toch zelf vinden)
Door geen plan te hebben en hun halsstarrige houding staan ze op het punt om een VN-vredesverdrag te schenden en staan er mensenlevens op het spel. Een paar stevige woorden zijn dan wel op z'n plek, lijkt me.

Laten we wel wezen, de diplomatieke houding die de EU tot nu toe aangenomen heeft, heeft ook niet tot oplossingen geleid.
Dit. Mensen schijnen zo snel te vergeten wat er hier eigenlijk op het spel staat.

Nog even los van het feit dat ze een heel continent (zo niet de hele wereld) mee een nieuwe recessie in sleuren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184871012
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou nee, die diepte kan de EU niet meer bereiken in die 50 dagen die nog resten.

Mensen vergeten voor het gemak even dat hij dit zei in het kader van de grens in Ierland. Door de manier waarop de Britten hun vertrek uit de EU hebben aangepakt, veroorzaken ze een nieuwe burgeroorlog in een deel van hun eigen land! (Zoals ze toch zelf vinden)
Door geen plan te hebben en hun halsstarrige houding staan ze op het punt om een VN-vredesverdrag te schenden en staan er mensenlevens op het spel. Een paar stevige woorden zijn dan wel op z'n plek, lijkt me.

Laten we wel wezen, de diplomatieke houding die de EU tot nu toe aangenomen heeft, heeft ook niet tot oplossingen geleid.
Alleen het benadrukken van de mogelijke consequenties was dan toch voldoende geweest (al wordt in deze reeks wel eens gedaan alsof de brexiteers vervolgens verantwoordelijk zijn voor eventuele doden: dat klopt niet, dat zijn alleen de aanslagplegers)? Iets zeggen als "de harde brexiteers die hier zonder plan aan begonnen zijn lopen het risico dat ze hier straks een oorlog hebben veroorzaakt" is ook hard en duidelijk, maar wel beschaafd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:23:46 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184871032
Tusks opmerking was een mooi voorbeeld van Britse humor. Zelfs die pakt Europa van ze af!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:24:40 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit. Mensen schijnen zo snel te vergeten wat er hier eigenlijk op het spel staat.

Nog even los van het feit dat ze een heel continent (zo niet de hele wereld) mee een nieuwe recessie in sleuren.
Het gaat inderdaad niet om die paar vissen die de EU straks minder vangt of die paar kroppen sla die we minder kunnen verkopen. We hebben straks gewoon weer een fucking burgeroorlog in Noord-Ierland.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:29:37 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184871125
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alleen het benadrukken van de mogelijke consequenties was dan toch voldoende geweest (al wordt in deze reeks wel eens gedaan alsof de brexiteers vervolgens verantwoordelijk zijn voor eventuele doden: dat klopt niet, dat zijn alleen de aanslagplegers)? Iets zeggen als "de harde brexiteers die hier zonder plan aan begonnen zijn lopen het risico dat ze hier straks een oorlog hebben veroorzaakt" is ook hard en duidelijk, maar wel beschaafd.
En dat is al gedaan. Tot in den treuren.

Met reacties als complete stilte tot weggehoond worden als gevolg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184871179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat is al gedaan. Tot in den treuren.

Met reacties als complete stilte tot weggehoond worden als gevolg.
En dan verlaag je je tot onder het taalgebruik van de brexiteers in een roep om aandacht, terwijl je weet dat je daarmee het tegenovergestelde gaat bereiken?

Tja, ik kan het alleen maar onbeschaafd en ook incompetent noemen. Blijkbaar niet geschikt voor de baan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184871192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik ga ermee akkoord dat het niet heel netjes is. Maar moet een politicus altijd netjes zijn? Soms moet je ook met een gestrekt been in of met pittige uitspraken een reactie uitlokken.

Dan is het een ander vraag of het hiermee lukt.
Het is ook vaak vreselijk selectieve verontwaardiging. Mensen die nu heel boos zijn over deze uitspraken zijn niet zelden groot fan van iemand als Farage, die nou ook niet bepaald fatsoenlijk was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184871222
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dan verlaag je je tot onder het taalgebruik van de brexiteers in een roep om aandacht, terwijl je weet dat je daarmee het tegenovergestelde gaat bereiken?

Dat weet je niet van te voren. Je hebt opties A tot en met Y geprobeerd, nu probeert hij Z om alsnog de Britten in beweging te krijgen.

Want May komt vandaag dacht ik in Brussel om nog een keer te vragen of EU alsjeblieft toch wil afstappen van haar backstop-voorstel en een alternatief (welke???) wil overwegen.

Het is onbeschaafd, dat is hele discussie niet hier, maar hoe willen we anders een akkoord gaan bereiken?
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:43:04 #30
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871363
Persoonlijk vind ik trouwens dat May de grootste schuldige is aan de huidige situatie, maar ja, wie ben ik?

Natuurlijk is Cameron een lul vanwege het uitschrijven van een referendum met een idiote binaire vraag, alleen om zijn eigen hachje te redden, en natuurlijk hebben de leiders van de Leave-campagne gelogen en ongeoorloofde middelen gebruikt om te winnen, maar May was degene die per se PM wilde worden en die vervolgens zonder plan artikel 50 is gaan triggeren.
Uit haar uitspraken van vlak voor het referendum blijkt dat ze dondersgoed wist wat er op het spel stond, ook v.w.b. de grens in Ierland. Daarom pleitte ze toen ook voor Remain. Dat ze vervolgens, toen ze eenmaal de macht had, wel als een kip zonder kop haar land op koers richting cliff edge heeft gestuurd is m.i. een doodzonde.
Ik hoop dus dat ze nog een plekje overhouden in de hel voor May.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 07-02-2019 10:49:36 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:47:03 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184871430
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dan verlaag je je tot onder het taalgebruik van de brexiteers in een roep om aandacht, terwijl je weet dat je daarmee het tegenovergestelde gaat bereiken?
Is dat zo? SNP, Sinn Fein en een aantal Labour leden hebben zijn uitspraak anders best omarmd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:49:08 #32
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is dat zo? SNP, Sinn Fein en een aantal Labour leden hebben zijn uitspraak anders best omarmd.
Heel veel Britten zijn het gewoon met Tusk eens, dus om er hier nu zo verontwaardigd over te doen...?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184871463
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184871496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat weet je niet van te voren. Je hebt opties A tot en met Y geprobeerd, nu probeert hij Z om alsnog de Britten in beweging te krijgen.

Als je niet kunt inschatten dat het niet handig is om de mensen met wie je aan het overleggen bent en de komende jaren zult zijn in het openbaar naar de hel te wensen, ben je wel heel erg ongeschikt...

Hij had prima een wat langere speech kunnen houden over de troubles, over dat hij blij is dat die over zijn en vervolgens over het risico dat de brexiteers lopen met hun grens. En tegelijk ook oproepen tot kalmte en het niet opnemen van de wapens. Als je die speech goed in elkaar zet en in Ierland gaat houden (op een belangrijke symbolische plek of in het Ierse parlement) maakt dat echt wel indruk. In elk geval meer dan zo'n oneliner die alleen maar verkeerd kan vallen.

En om op een vorige vraag van je terug te komen: ja, een politicus moet altijd beschaafd zijn. Zeker als je een zogenoemde waardengemeenschap vertegenwoordigt. Dan extra. De waarden die de gemeenschap wil uit dragen, moet de voorzitter van de Europese Raad driebubbel uitstralen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184871552
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet dat het een gezegde is. Maar dan nog is het geen net gezegde. Geen diplomatieke taal. Ik weet dat hij het niet letterlijk bedoeld. Maar je zegt zoiets gewoon niets als hoogste vertegenwoordiger van de EU. Dat kan niet. Dan ben je gewoon ongeschikt voor de baan, als je niet op je woorden kan passen.

Echt, dat hier mensen zijn die dat niet in zien snap ik echt niet. Ondanks het feit dat Tusk gelijk heeft dat de Britten er een puinhoop van hebben gemaakt en dat hij dat zeker mag benadrukken. Maar niet door je zelf en de EU die je vertegenwoordigd te verlagen tot zulk taalgebruik.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat jij denkt dat Tusk niet op zijn woorden kan passen. Hij zegt dit niet “per ongeluk”. Alle benaderingen die de EU heeft geprobeerd lopen op niets uit omdat het VK nog steeds vasthoudt aan het eenhoornideaal. Dus gooit Tusk nu eens de knuppel in het hoenderhok met een afgemeten reactie, die hij daarna ook nog eens getweet heeft. Dat flapte hij er niet per ongeluk uit. De Brexiteers leggen alles wat de EU zegt expres verkeerd uit, dus dat is ook geen verrassing. Echter, toen een parlementslid dat probeerde werd hij teruggefloten door de SNP die met de tweet in de hand even uitlegde hoe Tusk het wél bedoelde. Juist door de stevige bewoordingen is dit een nieuwsbericht geworden en kunnen mensen bediscussiëren of hij gelijk heeft of niet. En elke inhoudelijke discussie zal concluderen dat Tusk een punt heeft, al geven sommigen dat maar schoorvoetend toe.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:56:31 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184871561
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:51 schreef Hanca het volgende:
Hij had prima een wat langere speech kunnen houden over de troubles, over dat hij blij is dat die over zijn en vervolgens over het risico dat de brexiteers lopen met hun grens. En tegelijk ook oproepen tot kalmte en het niet opnemen van de wapens. Als je die speech goed in elkaar zet en in Ierland gaat houden (op een belangrijke symbolische plek of in het Ierse parlement) maakt dat echt wel indruk. In elk geval meer dan zo'n oneliner die alleen maar verkeerd kan vallen.
Nogmaals, en ten overvloede, dit is allemaal al gedaan!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184871578
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou nee, die diepte kan de EU niet meer bereiken in die 50 dagen die nog resten.

Mensen vergeten voor het gemak even dat hij dit zei in het kader van de grens in Ierland. Door de manier waarop de Britten hun vertrek uit de EU hebben aangepakt veroorzaken ze een nieuwe burgeroorlog in een deel van hun eigen land! (Zoals ze toch zelf vinden)
Door geen plan te hebben en hun halsstarrige houding staan ze op het punt om een VN-vredesverdrag te schenden en staan er mensenlevens op het spel. Een paar stevige woorden zijn dan wel op z'n plek, lijkt me.

Laten we wel wezen, de diplomatieke houding die de EU tot nu toe aangenomen heeft, heeft ook niet tot oplossingen geleid.
Ze veroorzaken een burgeroorlog zelfs!

Volgens mij wordt er nog nergens geschoten. Beetje voorbarig vind je niet?
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:57:55 #38
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871585
quote:
Zeer eloquente manier om iemand een snowflake te noemen, inderdaad. :D

Bercow O+
Joanna Cherry O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184871591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ze veroorzaken een burgeroorlog zelfs!

Volgens mij wordt er nog nergens geschoten. Beetje voorbarig vind je niet?
Eerste bommen zijn al afgegaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184871671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:30 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Klopt, tactisch was het niet echt. Maarja, ik kan de frustratie begrijpen richting de Brexit pushers die geen vervolg plan hebben. Ter duidelijking: richting mensen als Farage enzo, niet de bevolking zelf.

Dat de pro-brexiteers en anti-EU'ers dit opzettelijk verkeerd gaan interpreteren was te verwachten.
Precies, ben je hard aan het werk om het internationale grootbedrijf de Europeanen maximaal te laten uitwinnen, kom je ineens democratie tegen. Zeer frustrerend.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:30 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Klopt, tactisch was het niet echt. Maarja, ik kan de frustratie begrijpen richting de Brexit pushers die geen vervolg plan hebben. Ter duidelijking: richting mensen als Farage enzo, niet de bevolking zelf.

Dat de pro-brexiteers en anti-EU'ers dit opzettelijk verkeerd gaan interpreteren was te verwachten.
Er is niet zoveel te interpreteren aan "a special place in hell'. Dat is een flinke verwensing. En inderdaad niet gericht aan May en die Tory bende die van de onderhandelingen een puinhoop hebben gemaakt, ook niet aan de EU die van de onderhandelingen een vechtscheiding hebben gemaakt waarbij de UK de grote verliezer moet en zal zijn. Ook niet aan de EU die zélf geeist heeft dat art 50 onmiddellijk werd ingeroepen en daarmee de enorme tijdsdruk heeft gecreeerd die aan een ordelijke scheiding in de weg staat.

Nee, hij richt zich tegen de degenen die alleen maar campagne hebben gevoerd in een democratisch referendum, die voor het recht op zelfbeschikking zijn opgekomen en die voor de rest geen invloed konden uitoefenen op het proces van uittreding zelf, itt Tusk zelf. Voor hen ziet hij een special place in Hell. Dat zegt heel veel over de EU en over degenen die deze uitspraak goedpraten.

quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou nee, die diepte kan de EU niet meer bereiken in die 50 dagen die nog resten.

Mensen vergeten voor het gemak even dat hij dit zei in het kader van de grens in Ierland. Door de manier waarop de Britten hun vertrek uit de EU hebben aangepakt veroorzaken ze een nieuwe burgeroorlog in een deel van hun eigen land! (Zoals ze toch zelf vinden)
Door geen plan te hebben en hun halsstarrige houding staan ze op het punt om een VN-vredesverdrag te schenden en staan er mensenlevens op het spel. Een paar stevige woorden zijn dan wel op z'n plek, lijkt me.

Laten we wel wezen, de diplomatieke houding die de EU tot nu toe aangenomen heeft, heeft ook niet tot oplossingen geleid.
Inderdaad zeg. Wie denkt die Tusk wel niet dat hij is? Hij riskeert dus liever een burgeroorlog dan dat hij het vrij verkeer van werknemers loskoppelt van de vrijhandel? De race to the bottom door Oost-Europese werknemers uit lage lonen landen oneerlijk te laten concurreren is belangrijker dan de vrede in Noord-Ierland?

Geef de UK de vrijhandel en de douane-unie en het probleem is opgelost en de burgeroorlog afgewend. Dat is ook wat de Britten in de praktijk hadden in de EEG/EC. Maar de EU heeft er koppelverkoop van gemaakt, wil je vrijhandel dan moet je ook je arbeidsmarkt en de samenleving laten aantasten door assymetrische arbeidsmigratie. De Britten moet nu afgenomen wat ze hadden en waar ze decennia hard aan hebben gewerkt, omdat ze het totaalpakket wat nooit democratisch gelegitimeerd is geweest niet willen. Ze moeten niet terug naar de situatie van voor de EU maar naar de situatie voor de EEG.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:07:22 #41
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ze veroorzaken een burgeroorlog zelfs!

Volgens mij wordt er nog nergens geschoten. Beetje voorbarig vind je niet?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar kun jij je de 'Troubles' nog herinneren? Ik wel namelijk. Ik ben ermee opgegroeid dat het geweld in Noord-Ierland bijna dagelijks in het nieuws was.
De GFA heeft dan wel een wapenstilstand gebracht, maar er loopt nog steeds een scheidingsmuur in Belfast en de Unionists houden nog steeds hun oranjemarsen door katholieke wijken. Je hoeft geen Nostradamus te heten om te begrijpen dat de vlam weer in de pan zal slaan op het moment dat de Britten het vredesverdrag schenden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:21:15 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184871968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

Ook niet aan de EU die zélf geeist heeft dat art 50 onmiddellijk werd ingeroepen en daarmee de enorme tijdsdruk heeft gecreeerd die aan een ordelijke scheiding in de weg staat.

Wát een onzin. De EU heeft alleen gezegd dat ze niet gingen onderhandelen over een handelsverdrag voordat artikel 50 werd getriggerd. De Britten hadden rustig de tijd kunnen nemen om een plan te maken en dan pas hun brief naar Brussel te sturen. Dat May toch halsoverkop, zonder plan, de Brexitbrief is gaan indienen heeft alleen maar te maken met het feit dat ze bang was dat ze door haar eigen partij aan de kant zou worden gezet. Zoals de hele Brexit een gevolg is van interne strijd binnen de Tories. In feite heeft het helemaal niets, geen drol, met de EU te maken. Dat is nog wel het allertriestste van dit hele drama.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184872109
Referendum in Ierland voor hereniging wordt opgeroepen door Sinn Fein:
https://twitter.com/sinnf(...)179323761262592?s=21

“Sinn Féin President @MaryLouMcDonald told Theresa May that she has come to Ireland with no plan, no credibility and no honour and that in the event of a hard Tory/DUP Brexit she must prepare for an Irish unity referendum.”
Definitely not CIA
pi_184872168
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar kun jij je de 'Troubles' nog herinneren? Ik wel namelijk. Ik ben ermee opgegroeid dat het geweld in Noord-Ierland bijna dagelijks in het nieuws was.
De GFA heeft dan wel een wapenstilstand gebracht, maar er loopt nog steeds een scheidingsmuur in Belfast en de Unionists houden nog steeds hun oranjemarsen door katholieke wijken. Je hoeft geen Nostradamus te heten om te begrijpen dat de vlam weer in de pan zal slaan op het moment dat de Britten het vredesverdrag schenden.
Ja, maar de schuld daarvan zal in dat geval liggen bij de mensen die aanslagen plegen, bommen maken en schieten.

Je kunt May van veel de schuld geven, maar als er straks aanslagplegers zijn komt dat met name omdat die mensen idioot reageren op een grens. En natuurlijk moet May rekening houden met dat risico (doet ze ook wel, ik verwacht nog steeds dat er geen grens daar gaat komen. In elk geval niet op 29 maart. May is zich te bewust van het risico op oorlog en wil dat echt wel voorkomen. Daarom haar deal. En zonder deal gaat ze dit echt niet doorzetten, dan komt er minimaal uitstel).


En dan nog: hoe maakt gescheld vanuit de waardengemeenschap EU en het dus met voeten treden van alle normen en waarden de kans op een oorlog kleiner? Maakt gescheld niet ten allen tijden de kans op oorlog groter?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184872459
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Wát een onzin. De EU heeft alleen gezegd dat ze niet gingen onderhandelen over een handelsverdrag voordat artikel 50 werd getriggerd. De Britten hadden rustig de tijd kunnen nemen om een plan te maken en dan pas hun brief naar Brussel te sturen. Dat May toch halsoverkop, zonder plan, de Brexitbrief is gaan indienen heeft alleen maar te maken met het feit dat ze bang was dat ze door haar eigen partij aan de kant zou worden gezet.
May is volkomen incompetent, net als die hele Tory partij. Een meerderheid van je bevolking stemt om de soevereiniteit terug te nemen, en het eerste wat je doet is de EU laten bepalen dat je art 50 meteen moeten inroepen, terwijl dat uitdrukkelijk de bevoegdheid van de lidstaat is.
EU Parliament urges UK to trigger Art 50



quote:
Zoals de hele Brexit een gevolg is van interne strijd binnen de Tories. In feite heeft het helemaal niets, geen drol, met de EU te maken. Dat is nog wel het allertriestste van dit hele drama.
Onzin. De Brexit is het gevolg van het feit dat de EU een strijdpunt is, binnen de UK en zelfs binnen de Tories die toch vooral graag de City dienen. Zoals ook Nederland en Frankrijk en elke bevolking die er over heeft mogen stemmen deze EU niet echt zag zitten. Een EU die goed werkt zou gewoon makkelijk 90% steun kunnen en moeten hebben in elke lidstaat.

Dat de Tories er een rommeltje van maken doet niets af aan het eigenlijke probleem. De steun neemt alleen maar verder af naarmate de EU machtiger wordt en meer gaat doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184872540
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar de schuld daarvan zal in dat geval liggen bij de mensen die aanslagen plegen, bommen maken en schieten.
Met die logica zijn heel veel landen schuldig aan oorlogsvoering. De eerste Golfoorlog zou daar ook onder vallen. Saddam had in ieder geval niet op Amerikanen geschoten.
quote:
Je kunt May van veel de schuld geven, maar als er straks aanslagplegers zijn komt dat met name omdat die mensen idioot reageren op een grens.
Mensen reageren idioot op grenzen omdat deze aangeven wie er macht heeft in een bepaald gebied, de Noord-Ieren hebben al vele jaren een machtsstrijd achter de rug en hebben geen zin in een herhaling. Maar ze zullen ook niet hun rechten weggooien omdat ze er niks tegen durven te doen.

De Westbank en Gaza zijn ook van die vervelende gebieden waar al jaren afspraken gelden om de boel niet helemaal te laten exploderen.
quote:
En natuurlijk moet May rekening houden met dat risico (doet ze ook wel, ik verwacht nog steeds dat er geen grens daar gaat komen. In elk geval niet op 29 maart. May is zich te bewust van het risico op oorlog en wil dat echt wel voorkomen. Daarom haar deal. En zonder deal gaat ze dit echt niet doorzetten, dan komt er minimaal uitstel).
Daar moet alsnog wat voor gedaan worden, er is nu geen zicht op bovenstaande, uitstel is ook al weggestemd door het parlement. Er is nu geen plan en dat is desastreus. Intenties zijn niet voldoende in deze situatie.
quote:
En dan nog: hoe maakt gescheld vanuit de waardengemeenschap EU en het dus met voeten treden van alle normen en waarden de kans op een oorlog kleiner? Maakt gescheld niet ten allen tijden de kans op oorlog groter?
Het heeft raar genoeg wel effect, anders was deze toespraak weer langs alle media heen gegaan. Het kan mijns inziens geen kwaad dat de Britse bevolking de discussie aangaat over het al dan niet hebben van een plan bij de Brexiteers. Ik denk dat Tusk er geen enkel probleem mee heeft als hij in het ongelijk word gesteld en de Brexiteers wel een goed doordacht plan op tafel gaan leggen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184872649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. De Brexit is het gevolg van het feit dat de EU een strijdpunt is, binnen de UK en zelfs binnen de Tories die toch vooral graag de City dienen. Zoals ook Nederland en Frankrijk en elke bevolking die er over heeft mogen stemmen deze EU niet echt zag zitten. Een EU die goed werkt zou gewoon makkelijk 90% steun kunnen en moeten hebben in elke lidstaat.

Dat de Tories er een rommeltje van maken doet niets af aan het eigenlijke probleem. De steun neemt alleen maar verder af naarmate de EU machtiger wordt en meer gaat doen.
Dat klopt helemaal. Doen alsof onvrede over de EU een Brits dingetje is of zelfs een partijdingetje is het negeren van de waarheid. In Italië is bijvoorbeeld een partij aan de macht die niet positief staat tegen de EU. Ook in bijvoorbeeld Hongarije en zelfs Polen zijn eurosceptische partijen de grootste. De EU moet hier wel lering uit gaan trekken. Ondanks dat uit de EU stappen op dit moment voor niemand aan te raden is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184872717
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Doen alsof onvrede over de EU een Brits dingetje is of zelfs een partijdingetje is het negeren van de waarheid. In Italië is bijvoorbeeld een partij aan de macht die niet positief staat tegen de EU. Ook in bijvoorbeeld Hongarije en zelfs Polen zijn eurosceptische partijen de grootste. De EU moet hier wel lering uit gaan trekken. Ondanks dat uit de EU stappen op dit moment voor niemand aan te raden is.
Dat was en is dan ook het punt wat de EU ten koste van de UK wil maken door zich zo op te stellen in de onderhandeling. Het vrij verkeer van werknemers is heilig, want de EU passeert democratien ten bate van bedrijfsbelangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184872828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, ben je hard aan het werk om het internationale grootbedrijf de Europeanen maximaal te laten uitwinnen, kom je ineens democratie tegen. Zeer frustrerend.
Dan begrijp jij de opmerking dus niet. Wat Tusk zegt is dat er een speciale plek in hel is voor degene die ZONDER ENIG PLAN mensen hebben laten stemmen voor een Brexit waardoor die mensen straks het bokje zijn.
quote:
[..]

Er is niet zoveel te interpreteren aan "a special place in hell'. Dat is een flinke verwensing. En inderdaad niet gericht aan May en die Tory bende die van de onderhandelingen een puinhoop hebben gemaakt, ook niet aan de EU die van de onderhandelingen een vechtscheiding hebben gemaakt waarbij de UK de grote verliezer moet en zal zijn. Ook niet aan de EU die zélf geeist heeft dat art 50 onmiddellijk werd ingeroepen en daarmee de enorme tijdsdruk heeft gecreeerd die aan een ordelijke scheiding in de weg staat.
EU heeft er geen vechtscheiding van gemaakt. Het is een gevecht in het UK parlement en dan met name tussen de conservatieven zelf.

quote:
Nee, hij richt zich tegen de degenen die alleen maar campagne hebben gevoerd in een democratisch referendum, die voor het recht op zelfbeschikking zijn opgekomen en die voor de rest geen invloed konden uitoefenen op het proces van uittreding zelf, itt Tusk zelf. Voor hen ziet hij een special place in Hell. Dat zegt heel veel over de EU en over degenen die deze uitspraak goedpraten.

[..]
Democratisch referendum??? Waarom zijn al die Brexit groepjes dan stuk voor stuk veroordeeld voor het overtreden van de kieswet?

quote:
Inderdaad zeg. Wie denkt die Tusk wel niet dat hij is? Hij riskeert dus liever een burgeroorlog dan dat hij het vrij verkeer van werknemers loskoppelt van de vrijhandel? De race to the bottom door Oost-Europese werknemers uit lage lonen landen oneerlijk te laten concurreren is belangrijker dan de vrede in Noord-Ierland?
Onzin, die mythe is allang debuncked. Lagere lonen komen door de bankencrisis en niet door immigranten
quote:
Geef de UK de vrijhandel en de douane-unie en het probleem is opgelost en de burgeroorlog afgewend. Dat is ook wat de Britten in de praktijk hadden in de EEG/EC. Maar de EU heeft er koppelverkoop van gemaakt, wil je vrijhandel dan moet je ook je arbeidsmarkt en de samenleving laten aantasten door assymetrische arbeidsmigratie. De Britten moet nu afgenomen wat ze hadden en waar ze decennia hard aan hebben gewerkt, omdat ze het totaalpakket wat nooit democratisch gelegitimeerd is geweest niet willen. Ze moeten niet terug naar de situatie van voor de EU maar naar de situatie voor de EEG.
Heel simpel, vrij verkeer van goederen en mensen hangt nou eenmaal onlosmakelijk aan elkaar. Hoe wil je anders die goederen in je land krijgen? Vrachtwagen moet toch door iemand bestuurd worden.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184872874
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Doen alsof onvrede over de EU een Brits dingetje is of zelfs een partijdingetje is het negeren van de waarheid. In Italië is bijvoorbeeld een partij aan de macht die niet positief staat tegen de EU. Ook in bijvoorbeeld Hongarije en zelfs Polen zijn eurosceptische partijen de grootste. De EU moet hier wel lering uit gaan trekken. Ondanks dat uit de EU stappen op dit moment voor niemand aan te raden is.
En toch is de steun bij de bevolking voor de EU op een 35 jaar hoogtepunt

Hongarije zelfs 78%, Polen 88%
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:13:09 #51
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184872923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:33 schreef Hanca het volgende:

Ja, maar de schuld daarvan zal in dat geval liggen bij de mensen die aanslagen plegen, bommen maken en schieten.

Je hebt al eerder gezegd dat jij inderdaad aan de kant staat, of sympathie voelt (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen?) voor de Unionists. Dat staat je uiteraard vrij, maar daar denken heel veel mensen anders over.

Daar waar de Republicans/IRA inderdaad de wapens heeft neergelegd en zich aan de GFA heeft gehouden, zijn de Unionists/DUP-aanhang nooit opgehouden met provoceren. De DUP was ook de enige partij in Noord-Ierland die tegen het vredesverdrag was, laten we dat vooral ook niet vergeten. De DUP - die overigens een minderheid vertegenwoordigt en niet alle protestanten - stemde tegen en hun aanhang probeert al 20 jaar d.m.v. provocaties het geweld weer op te doen laaien.

Voor degenen die niet weten waar ik het over heb, hier nogmaals de aflevering van 'De Muur' over Belfast: https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/433466/De_Muur.html

De Republicans/katholieken keren ze al 20 jaar de andere wang toe, maar toch is het straks allemaal hun schuld?

De DUP kan hun geluk niet op dat May die achterlijke verkiezingen heeft uitgeschreven waardoor zij ineens alle macht kregen. Zij zien ook al jaren dat de demografie van Noord-Ierland verandert en dat hun grootste angst, een herenigd Ierland, binnen afzienbare tijd een feit zal zijn. Dit is hun laatste kans om een spaak in de wielen te steken en hopelijk het proces te vertragen. (Ironisch genoeg heeft het in werkelijkheid waarschijnlijk het tegenovergestelde effect, maar wat moeten ze anders?)
Naast de interne strijd bij de Tories is Brexit ook het verhaal geworden van de DUP die in hun doodstrijd, met hun laatste adem, de tegenstander nog even flink probeert te verwonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 07-02-2019 12:18:41 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')