abonnement Unibet Coolblue
pi_184825703
Of het nu warm is of koud, weer of geen weer, soep kan altijd!

Wat is/zijn jouw favoriete soep(en)?
een recept is leuk,
een recept met een foto nog leuker,
maar gewoon een vette shout-out naar jouw dampende pan met snert kan natuurlijk ook!
pi_184825710
Ik zal meteen zelf aftrappen

Normaal ben ik niet zo'n soepeter, daar probeer ik wat verandering in te brengen, je kan immers zo veel uiteenlopende dingen maken. Daarom heb ik ook superveel zin om hier wat leuke ideeën op te doen.

Iets wat ik wél met enige regelmaat maak is ramen, wat natuurlijk ook gewoon soep is.
Meestal een versie waarbij de bouillon simpelweg bestaat uit een bouillonblokje en verder wat verse gember, sojasaus en doubanjian. Lekker snel en lekker lekker.


Eerder dit jaar heb ik linzen-tomatensoep met kerrie en kokos gemaakt uit Simpel van Ottolenghi. Dat was lekker (nadat ik één en ander wat pittiger had gemaakt), qua garnering niet helemaal volgens het boek ;-)


Verder heb ik de volgende soep uit de Allerhande van deze maand in de planning staan:
Spaanse maaltijdsoep met chorizo
Ultrasimpel en heel erg snel klaar.
Ik heb er wel een pittige chorizo voor in huis gehaald en ga er sowieso cayennepeper en 2 of 3 verse chilipepers aan toevoegen, maar verder heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in.
  maandag 4 februari 2019 @ 22:46:55 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184825802
Ik heb tot nu toe klassieke soepen gemaakt. Tomaten, champignon etc. Moet eens een keertje iets speciaals gaan maken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184825840
Ik ben niet zo'n soep-eter, maar deze is geweldig O+

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 4 februari 2019 @ 22:50:41 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184825878
Erwtensoep :9
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184825917
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:49 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ben niet zo'n soep-eter, maar deze is geweldig O+

Chef John O+
pi_184825952
Snert :9
  Spellchecker maandag 4 februari 2019 @ 23:03:40 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 4 februari 2019 @ 23:26:08 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184826578
Misosoep van dubbel getrokken dashi :9
Echt een topsoep om zelf te maken. Receptuur via de site van Robinook.
https://www.aziatische-ingredienten.nl/zelf-dashi-maken/

[ Bericht 29% gewijzigd door golfer op 05-02-2019 00:08:47 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184826627
Pho, erwtensoep, linzensoep, geroosterde paprikasoep. Tomatensoep. Ik ben gek op soep.
Whatever...
pi_184828462
Mag ik een shoutout doen naar de Sranan pinda supu? (Surinaamse pindasoep)

Wan eckte krakti supu nanga fowru, sowtu meti, madam Jeanette pepre + tom tom. Switi! (Een echte sterke/machtige soep met kip, zoutvlees, madam Jeanette peper + tom tom. Lekker!)

Een recept ga ik even aan m’n moeder vragen. Zelf ben ik niet zo’n ster in de keuken.



pi_184829566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 04:29 schreef Mariocash het volgende:
Sranan pinda supu
tom tom moest ik even opzoeken.....bananenballetjes! ^O^
pi_184830372
Ik wil een keer de uiensoep uit de nwe allerhande maken. Alleen jammer dat ik een fles cognac moet kopen voor 4 eetlepels. Maar dat is bij alle drank in recepten een probleem bij mij.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_184830641
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wil een keer de uiensoep uit de nwe allerhande maken. Alleen jammer dat ik een fles cognac moet kopen voor 4 eetlepels. Maar dat is bij alle drank in recepten een probleem bij mij.
Je kan de rest ook opdrinken, eventueel, doe eens gek.

En veel slijterijen hebben ook wel kleine flesjes, maar daar betaal je relatief wel de hoofdprijs voor.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184830922
Soepen eet ik het liefst elke dag, met name de gebonden maaltijdsoepen.

Van die uit zak zijn de pompoensoep en de champignonsoep van Unox prima te doen.
pi_184832051
Mijn basis soeprecept:
- Uitje fijn snijden
- Teentje knoflook fijn snijden
- Ui & knoflook fruiten met een beetje olie in de pan
- Groente snijden
- Groente (wat voor groente je ook hebt) in de pan
- Net zoveel water erbij totdat de groente onder staat
- bouillonblokje erbij
- rustig laten koken, net zo lang totdat de groente gaar is
- Pureren die handel. Gooi er nog water bij als je het te dik vindt.

Klaar. Werkt voor bijna elke groente.

Zelf ben ik klaar met die Unoxachtige kant-en-klaarsoepen. er zit altijd een specifieke smaak aan, ik noem het maar de Unox-smaak. Daar ben ik echt klaar mee....
pi_184832175
Mosterdsoep, aspergesoep en erwtensoep zijn toch wel mijn favorieten.
En de tomatensoep van de Chinees gaat er ook wel in :o .
pi_184832256
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wil een keer de uiensoep uit de nwe allerhande maken. Alleen jammer dat ik een fles cognac moet kopen voor 4 eetlepels. Maar dat is bij alle drank in recepten een probleem bij mij.
Ik gebruik het onderstaande recept voor uiensoep en is vrijwel hetzelfde als het recept uit de allerhande. Ik mis de cognac in ieder geval niet.

https://uitpaulineskeuken.nl/2015/02/franse-uiensoep.html
pi_184832493
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:35 schreef Doloris het volgende:

[..]

Ik gebruik het onderstaande recept voor uiensoep en is vrijwel hetzelfde als het recept uit de allerhande. Ik mis de cognac in ieder geval niet.

https://uitpaulineskeuken.nl/2015/02/franse-uiensoep.html
Dankje! Dit is n makkelijk recept :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_184838096
De chorizo chowder van Ainsley vind ik erg lekker.

Sowieso soepfan hier :Y
Snert maak ik echt met liefde zoals mijn omaatje vroeger deed.

Ouderwetse groentensoep of kippensoep :9

broccoli of courgettesoep met gerookte zalm of gamba’s ook lekker.

Saoto :9 En nog zoveel meer. Had laatst de soepbijbel aangeschaft en wil aankomend weekend de witlofsoep met kastanje en brie maken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_184838868
Ik kreeg van de week de Borsjt uit de Allehande (en soepbijbel begreep ik). Was op zich best lekker maar ik at het bij mensen die niet aan zout en andere kruiderij doen. Wil 'm nog een keer zelf maken maar dan met meer smaak.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184844551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg van de week de Borsjt uit de Allehande (en soepbijbel begreep ik). Was op zich best lekker maar ik at het bij mensen die niet aan zout en andere kruiderij doen. Wil 'm nog een keer zelf maken maar dan met meer smaak.
Welk recept?
pi_184846162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:52 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Welk recept?
Het komt uit de soepbijbel en ik begreep dat het nu ook in de allehande staat
We have far more in common than that which devides us..
pi_184857099
Ik heb de Spaanse maaltijdsoep met chorizo uit de Allerhande zojuist gemaakt.
Weinig ingrediënten en in een kwartiertje klaar.



De chorizo geeft de soep een geweldig lekkere smaak, ik ben tevreden!
Ik heb er wel een paar chilipepertjes en wat cayennepeper bij gedaan, want het mag best een beetje pittig.

Al met al gok ik dat ik dit nog wel eens ga maken.

Leuke soep-ideeën hier intussen. Uiensoep vind ik ook erg lekker, daar moet ik maar eens de tijd voor nemen. En ook de zoete aardappelsoep met toppings van Lonaa en de Surinaamse pindasoep van Mariocash zou ik graag eens maken.
pi_184873762
Ik ben gek op soep. Verse tomatensoep van mijn moeder is favoriet. Ik heb het recept en toch is hij minder lekker als ik hem zelf maak. Verder Kippensoep en champignonnensoep!!
pi_184873912
Ik ga voor de lunch maar eens een soepje uit de vriezer halen. Ik had twee weken geleden wat restjes op te maken en maakte een soep van courgette, boerenkool, wortel en aardappel. Er gingen ook kruiden en een bouillonblokje doorheen maar ik weet niet meer wat. Het was in elk geval erg lekker met blokjes geitenkaas. Misschien bak ik er straks wat chiligarnalen bij als topping.
Spoilers!
pi_184881192
http://www.kokkieslomo.nl/indische-tomatensoep/

Deze is echt gruwelijk lekker. :9
pi_184882608
https://www.ah.nl/allerha(...)oosterde-tomatensoep, errug lekker zo (ik zeef het wel ben niet zo gek op velletjes) maar je kan er ook mee variëren.
Chinese tomaten soep, tomaten groenten soep en laatst had ik nog een liter over dus paprika gebakken met komijn, in de soep gedaan en met de staafmixer gepureerd, mais en bonen erin, voila
pi_191105738
Kick! Ik heb al weken trek in soep maar het komt er steeds niet van om het te maken.
Ik wil morgen eerst een groentenbouillon maken. Daarna een paar soepen.

Ik heb in huis:
Knolselderij
Spinazie
Pompoen
Pastinaak
Wortel
Mais
Tuinerwten
Linzen
Aardappel
Kikkererwten
Kidneybonen
Gegrilde paprika
Allerlei kruiden en specerijen

Wat zal ik eens maken? Graag vegetarisch.
Ik wil in elk geval een knolselderijsoep maken. Misschien aardappel-mosterd-pastinaak?
Spoilers!
pi_191105766
Soto natuurlijk.

Kippenbouillon, kruiden. Stukjes kippenvlees, taugé en ei minimaal.
.
pi_191105769
Linzen, gegrilde paprika en pompoen lijkt me ook wel lekker.
pi_191105942
Dat tomatensoeppakket van AH, heerlijk.
pi_191105961
Ik zie in mijn soep-kookboek een soep van courgette, aubergine en tahin staan :9 Maar buiten het seizoen dus zelden in de voorraadkast.
Spoilers!
  Spellchecker zondag 19 januari 2020 @ 19:56:25 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191105998
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kick! Ik heb al weken trek in soep maar het komt er steeds niet van om het te maken.
Ik wil morgen eerst een groentenbouillon maken. Daarna een paar soepen.

Ik heb in huis:
Knolselderij
Spinazie
Pompoen
Pastinaak
Wortel
Mais
Tuinerwten
Linzen
Aardappel
Kikkererwten
Kidneybonen
Gegrilde paprika
Allerlei kruiden en specerijen

Wat zal ik eens maken? Graag vegetarisch.
Ik wil in elk geval een knolselderijsoep maken. Misschien aardappel-mosterd-pastinaak?
Al die ingrediënten gebruiken, de soep pureren en serveren met crème fraîche en/of gerapste kaas. Boterham erbij.
pi_191106023
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:38 schreef Myraela het volgende:
Linzen, gegrilde paprika en pompoen lijkt me ook wel lekker.
Ja :9

En dan verkruimelde feta eroverheen :9
Of een berg peterselie. Of koriander :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191106035
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:56 schreef maily het volgende:

[..]

Al die ingrediënten gebruiken, de soep pureren en serveren met crème fraîche en/of gerapste kaas. Boterham erbij.
Goed grapje :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker zondag 19 januari 2020 @ 20:00:17 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191106281
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 20:00 schreef maily het volgende:

[..]

Goeie soep bedoel je? :D
Ik denk dat ik sowieso wel een paar kommen maak met alle restjes. Zo veel kan je niet verzieken aan soep :9

Plan tot nu toe:
- knolselderij-aardappel
- pastinaak-aardappel-mosterd
- pastinaak-appel
- wortel-kokos-karwij
- groenterestjes-gember-citroengras
- linzen-gerookte paprika-pompoen
- mais-aardappel-nog iets
Spoilers!
pi_191128918
Ik heb gisteren een bouillon gemaakt van:
Knolselderij
Wortel
Pastinaak
Champignon
Cherrytomaatjes
Selderij
Lavas
Peterselie
Tijm
Laurier
Peperkorrels
6 Liter water

Dat heeft 4 uur opgestaan. Ik heb een intolerantie voor ui en knoflook en het is moeilijk om echt een goede smaak te krijgen. Maar het is uiteindelijk gelukt.

Straks ga ik de bouillon zeven. Van de groenteresten maak ik een gepureerd soepje met gember, peper en citroengras. Van 1 liter bouillon maak ik knolselderijsoep. Deels voor de lunch, deels voor de vriezer.
Spoilers!
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 12:20:37 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191129013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren een bouillon gemaakt van:
Knolselderij
Wortel
Pastinaak
Champignon
Cherrytomaatjes
Selderij
Lavas
Peterselie
Tijm
Laurier
Peperkorrels
6 Liter water

Dat heeft 4 uur opgestaan. Ik heb een intolerantie voor ui en knoflook en het is moeilijk om echt een goede smaak te krijgen. Maar het is uiteindelijk gelukt.

Straks ga ik de bouillon zeven. Van de groenteresten maak ik een gepureerd soepje met gember, peper en citroengras. Van 1 liter bouillon maak ik knolselderijsoep. Deels voor de lunch, deels voor de vriezer.
Ik lees dat jij geen vlees gebruikt en ook geen vleesbouillon. Dat scheelt zoveel in smaak .....
Ik heb laatst voor iemand vegetarische soep gemaakt (met groentebouillon en veel kruiden en groenten) maar ik vond het zelf niet te eten .... de ontvanger was er wel blij mee gelukkig.
pi_191129069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:20 schreef maily het volgende:

[..]

Ik lees dat jij geen vlees gebruikt en ook geen vleesbouillon. Dat scheelt zoveel in smaak .....
Ik heb laatst voor iemand vegetarische soep gemaakt (met groentebouillon en veel kruiden en groenten) maar ik vond het zelf niet te eten .... de ontvanger was er wel blij mee gelukkig.
Ik ben niet vegetarisch hoor maar eet gewoon wat minder vlees momenteel. Echt een groentesoep van alleen groentebouillon lijkt me ook niet lekker. Maar voor soepen als knolselderijsoep kan het best vega denk ik.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 januari 2020 @ 12:28:01 #43
236264 crew  capricia
pi_191129090
Oh wat een heerlijk topic! O+

Zelf ben ik gek op Ribollita. Dat is een stevige dubbel gekookte Italiaanse soep (veel groente en bonen). Waar je de tweede dag oud brood in moet leggen. Beetje goede kaas en olie er overheen.
Wouw.
Daar mag je me wakker voor maken. O+

Laatst in zuid DL een linzen eintopf gegeten. Vond ik ook heerlijk. En zo simpel.
Definitely not CIA
pi_191131391
Knolselderijsoep was lekker. Ik had minder aardappel en meer knolselderij moeten doen. 50/50 is wel een goede verhouding denk ik. Ik kan het recept dat ik vroeger gebruikte nergens meer vinden.
Spoilers!
pi_191131512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:28 schreef capricia het volgende:
Oh wat een heerlijk topic! O+

Zelf ben ik gek op Ribollita. Dat is een stevige dubbel gekookte Italiaanse soep (veel groente en bonen). Waar je de tweede dag oud brood in moet leggen. Beetje goede kaas en olie er overheen.
Wouw.
Daar mag je me wakker voor maken. O+

Laatst in zuid DL een linzen eintopf gegeten. Vond ik ook heerlijk. En zo simpel.
Hee, die kende ik nog niet. Ga ik een keer proberen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191131578
Ribolita is erg lekker inderdaad. Ik hoop hem eind van de zomer te kunnen maken met dingen die grotendeels uit eigen tuin komen.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 januari 2020 @ 16:32:04 #47
236264 crew  capricia
pi_191132006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:56 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hee, die kende ik nog niet. Ga ik een keer proberen.
Hier het standaard recept uit "De zilveren lepel". Maar je moet het gewoon naar wens aanpassen, natuurlijk.


Definitely not CIA
  dinsdag 21 januari 2020 @ 21:28:54 #48
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191136412
Volg ik ben helemaal geen soep eter maar wil het wel wat vaker gaan eten. Ik eet nu eigenlijk alleen bliksoep :@
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_191136766
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Straks ga ik de bouillon zeven. Van de groenteresten maak ik een gepureerd soepje met gember, peper en citroengras.
Ik was er al bang voor. Dit was echt zo smerig. Een soort smakeloos babyvoer met te veel peper. Je kunt echt alle smaak uit groente koken. Ik wist het eigenlijk al maar heb het nu zelf ondervonden.
Spoilers!
pi_191137058
Ik maak regelmatig een pan borsj :9~
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 21 januari 2020 @ 22:37:23 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191137908
Ik ben gek op soep en dan liefst zelfgemaakt. Favorieten zijn rijkgevulde (zeer rijk) kippensoep, gebonden paddestoelensoep, snert, aspergesoep. Borsjtsj ook weleens gemaakt. Verder vind ik lekker babgulyás leves, broodsoep, Soljanka, gazpacho :Y) Bouillons vind ik doorgaans wat minder, alleen echt goede restaurants kunnen dat (en dan kost het ook wat).
En een speciale vermelding voor Meggy leves, zoete, koude Hongaarse kersensoep: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kersensoep
pi_191141964
Gisteren een soep gemaakt die erg lekker was,
was ook lekker makkelijk (een zak gesneden aardappelblokjes gebruikt).

Pittige pinda soep

voor 2 personen/maaltijden heb ik gebruikt:
1 el olijfolie
1 rode ui
1 rode puntpaprika
zak zoete aardappelblokjes (400 gram)
1 el Patak milde curry pasta
1 el pindakaas
600 mL water
1 blokje kippenbouillon
bosje lente-ui
100 mL kokosmelk
1 blikje zwarte boontjes (afgespoeld)

Geen leuke garnering, maar voor het idee:

pi_191143920
Morgen bij de slager een ossenstaart ophalen en een lekkere ossenstaart soep maken. Heerlijk. Neemt wel wat tijd in beslag, maar ik denk mijn favoriete soep. Hoeveel smaak je eigenlijk uit zo'n simpel/weinig producten kan halen, ik sta er bij een goede ossenstaart soep altijd weer van te kijken.

Grappig eigenlijk dat wat in de supermarkt verkocht word eigenlijk nooit ossenstaart soep is, en in de horeca groothandel ook zelfs niet. Ik had toevallig met kerst nog ergens ossenstaart soep als een van de gangen, dit was gewoon een rundersoep met rundvlees er in, ik had de dag er voor toevallig nog een kommetje van die van mij zelf op, dat was een verschil van dag en nacht.
pi_191148021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:59 schreef anndb het volgende:
Morgen bij de slager een ossenstaart ophalen en een lekkere ossenstaart soep maken. Heerlijk. Neemt wel wat tijd in beslag, maar ik denk mijn favoriete soep. Hoeveel smaak je eigenlijk uit zo'n simpel/weinig producten kan halen, ik sta er bij een goede ossenstaart soep altijd weer van te kijken.

Grappig eigenlijk dat wat in de supermarkt verkocht word eigenlijk nooit ossenstaart soep is, en in de horeca groothandel ook zelfs niet. Ik had toevallig met kerst nog ergens ossenstaart soep als een van de gangen, dit was gewoon een rundersoep met rundvlees er in, ik had de dag er voor toevallig nog een kommetje van die van mij zelf op, dat was een verschil van dag en nacht.
Geweldig! Ik ken de ossenstaartsoep eigenlijk alleen van de keuringsdienst van waren:

Inmiddels alweer een oude aflevering, maar wel een leuke.
Jij maakt zeer waarschijnlijk geen ossenstaartsoep, maar koeien- of stierenstaartsoep.
En als ik de Belg uit het filmpje mag geloven wordt ossenstaart uit de supermarkt van hondenbrokken gemaakt :') (heerlijk fel mannetje)

Hoe lang moet je die soep laten trekken? En is het vlees dat je bij de slager koopt al voorgesneden?
pi_191148286
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende: [..] Ooit gekregen van een schattig indiaas meisje dat nogal verliefd op me was Voor de soep 350 g rode linzen 1 blik tomaten 4-5 tenen knoflook Verse gember, ongeveer walnoot grote (ongepeld), geraspt 1 Liter bouillon 1 TL Kurkuma 1 TL Kummelpoeder 1 TL Kerriepoeder (hindoestaanse) 1 EL Soy Wat cayenne peper of sambal naar smaak Zout naar smaak Wat olie verder 2 Grote rode uien aan ringen gesneden 2 TL komijnzaad Wat olie Pakje zure room De kruiden voor de soep even roosteren in de olie, dan de rest toevoegen en langzaam gaar koken, pureren met staafmixer. De uiringen met de komijn in een koekenpan op laag vuur langzaam carameliseren Soep serveren in een diep bord, garneren met de zure room en daarop de uien
pi_191148295
Die kreeg ik eens van Piet. Maak hem nog wel eens die soep.
pi_191156142
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:17 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Geweldig! Ik ken de ossenstaartsoep eigenlijk alleen van de keuringsdienst van waren:

Inmiddels alweer een oude aflevering, maar wel een leuke.
Jij maakt zeer waarschijnlijk geen ossenstaartsoep, maar koeien- of stierenstaartsoep.
En als ik de Belg uit het filmpje mag geloven wordt ossenstaart uit de supermarkt van hondenbrokken gemaakt :') (heerlijk fel mannetje)

Hoe lang moet je die soep laten trekken? En is het vlees dat je bij de slager koopt al voorgesneden?
Of ja of het echt van een os komt weet ik niet, maar een staart van een koe dier in ieder geval :D
Ik maak het zelf altijd volgens dit recept, ook om de mooie donkere kleur door het aanroosteren en de tomatenpuree:
https://njam.tv/recepten/ossenstaartsoep

En die staat zeker dan een uur of 6 op.
pi_191159195
Thaise kippensoep met kokosmelk :9
Tomatenroomsoep
Gewone groentensoep met vleesch en ballen

Als ik uit eten ga is een kom met goedgevulde ramen heerlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_191159628
Vandaag een soep van knolselderij en pastinaak: https://kookidee.nl/recep(...)-de-mouton-en-salie/
Maar dan met gewone champignons. Hij is lekker maar er ontbreekt iets. Wat balsamico helpt maar er is nog iets dat toegevoegd moet worden.
Spoilers!
  Spellchecker donderdag 23 januari 2020 @ 16:25:06 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191159948
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag een soep van knolselderij en pastinaak: https://kookidee.nl/recep(...)-de-mouton-en-salie/
Maar dan met gewone champignons. Hij is lekker maar er ontbreekt iets. Wat balsamico helpt maar er is nog iets dat toegevoegd moet worden.
[ afbeelding ]
Lekkerrrr! Spekjes erbij?
pi_191160947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:25 schreef maily het volgende:

[..]

Lekkerrrr! Spekjes erbij?
Ik denk dat dat het is ja!
Spoilers!
pi_191161112
Hier staat nu vegetarische Tom ka kai op! :9

Met kokosmelk, citroengras, gember en een pepertje. Verder nog een bouillonblokje, vissaus, ui, champignons en paprika.
pi_191161184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het is ja!
Ja, spekjes lijken me hier ook heerlijk bij.

Verder at ik laatst een pastinaaksoep met mosterd en die was fantastisch, ik denk dat wat mosterd het ook prima zou doen in jouw knolselderij-pastinaak soep (al had je zelf al een zuurtje toegevoegd middels de balsamico-azijn, het moet natuurlijk geen overkill worden)
pi_192014134
Wat is jullie favoriete tomatensoeprecept?
Spoilers!
  Spellchecker vrijdag 13 maart 2020 @ 21:19:59 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192014212
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie favoriete tomatensoeprecept?
Met rundvlees (balletjes van saucijzen en stukjes van rundersoepvlees) en veeeeeeeeeeeeeel groenten en knof en ui en laurierblad en een fles Mutti ....
pi_192014251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier staat nu vegetarische Tom ka kai op! :9

Met kokosmelk, citroengras, gember en een pepertje. Verder nog een bouillonblokje, vissaus, ui, champignons en paprika.
:9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192015693
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie favoriete tomatensoeprecept?
In de zomer lekkere tomaten op de markt halen, van die tomaten die je van verre al ruikt. Wassen, doorsnijden en dan in de slowcooker, evt met een (punt) paprika of geroosterde paprika.Verse oregano erbij en andere dingen wat me lekker lijkt, oa rode peper,soms lavas, gerookte paprikapoeder en soms een laurierblaadje. Aanzetten en zo’ 10 uur laten staan. Daarna op smaak brengen, oa bouillon, soms zelfgemaakte soms blokje.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192020290
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie favoriete tomatensoeprecept?
Deze: https://www.jamieoliver.c(...)recipes/tomato-soup/
Deze is heel erg lekker!

Ik ga vandaag pompoen pindasoep maken met Thaise curry en kokosmelk
pi_192022137
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:49 schreef Yinny het volgende:

[..]

Deze: https://www.jamieoliver.c(...)recipes/tomato-soup/
Deze is heel erg lekker!

Ik ga vandaag pompoen pindasoep maken met Thaise curry en kokosmelk
Deze gebruik ik ook altijd.
pi_192093936

Nog aangevuld met rijstnoedels, heerlijke maaltijdsoep was dat.


Peanut pumpkin yellow curry rice noodle soup https://imgur.com/gallery/TE4Dpqd

[ Bericht 33% gewijzigd door Yinny op 17-03-2020 13:06:40 (Waarom doet plaatje het nou niet?) ]
pi_192094145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:49 schreef Yinny het volgende:

[..]

Deze: https://www.jamieoliver.c(...)recipes/tomato-soup/
Deze is heel erg lekker!

Ik heb deze gemaakt. Erg lekker. Toch smaakt hij niet helemaal zoals ik wil maar dat komt nog wel. Gewoon oefenen. Voorlopig heb ik weer 5 liter soep in de vriezer. De helft tomaat, de helft courgette :9

Ik heb gelijk trek in je pindasoep!
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')