abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184825933
Nu @ NPO 2, Joram van Klaveren bekeert "NieuwLicht"
pi_184825937
En maar draaikonten. Ik stem op beide partijen niet. Heeft geen nut in Nederland om te stemmen. Het is m,i allemaal tuig.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 4 februari 2019 @ 22:53:32 #253
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184825939
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:53 schreef intellectuele_user het volgende:
Nu @ NPO 2, Joram van Klaveren bekeert "NieuwLicht"
Thanks.
pi_184825963
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:49 schreef Triggershot het volgende:
Hoe voel 'je je' eigenlijk onder dit nieuws als voormalig VNL aanhanger?
Zijn er niet zoveel van, schat ik.
I´m back.
pi_184825988
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn er niet zoveel van, schat ik.
De faalhaas van een Jan Roos niet gereageerd?
pi_184825996
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Hij heeft er een boek over geschreven. Dit gaat hij duidelijk uitmelken om het zijn melk en boter van te maken. Als hij zich ook nog eens bij Denk aansluit dan zou dat een mokerslag voor de PVV zijn. Dat valt PVV niet meer serieus te nemen. FvD is de nieuwe PVV is mijn voorspelling.
FvD neem ik ook niet serieus hoor.
I´m back.
pi_184826000
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:53 schreef Stance het volgende:
En maar draaikonten. Ik stem op beide partijen niet. Heeft geen nut in Nederland om te stemmen. Het is m,i allemaal tuig.
Welke beide partijen?
pi_184826029
Haha zeker omdat Ajax heeft verloren _O- _O-
pi_184826053
quote:
6s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

24 seconden gekeken, best nog lang eigenlijk.
I´m back.
pi_184826123
Islam :')
  maandag 4 februari 2019 @ 23:07:53 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184826202
Sowieso neem ik geen enkele persoon die gelooft in een brandende hel nog serieus; neigt naar psychopathie. Eng volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184826287
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso neem ik geen enkele persoon die gelooft in een brandende hel nog serieus; neigt naar psychopathie. Eng volk.
Geloof je wel in 'Jezus, de zoon van God'?
pi_184826419
hij heeft de oplage in ieder geval verdubbeld. goede marketingtruc!!
  maandag 4 februari 2019 @ 23:20:03 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184826466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geloof je wel in 'Jezus, de zoon van God'?
Wat heeft dat precies te maken met het blasfemische idee van een eeuwig oord van marteling en pijn omdat je de regeltjes van een kosmische oppergod niet naleeft?

Markant, niet, dat doorheen de historie we voornamelijk last hebben gehad van het christendom en de islam waar het religieus extremisme betreft. Hoe zou dat komen? De Joden, de Hindoes en de boeddhisten kennen nauwelijks zendingsdrang of een behoefte om mensen te bekeren... omdat binnen die groepen er geen eeuwige eindplaats is waar mensen op de meest afgrijselijke manier worden gemarteld.

En ik weet 100% zeker dat het gros van die christelijke en islamitische extremisten uit pure angst en zelfbehoud tot de meest weerzinwekkende daden in staat zijn: de eigen oppergod gunstig stemmen, het grote onheil afwenden, en als er dan wat mensen over de kling gejaagd moeten worden, onderdrukt, verwijderd, dan zij het zo.

Het is dat concept van de hel dat tot neuroses leidt, tot agressie jegens andersdenkenden en tot achterlijke ideeën als 'heilige oorlogen' en 'kruistochten'. Pure angst, pure haat, pure waanzin. Maar dat krijg je ook wanneer je zo'n monsterlijk idee als een hel aanhangt.

In het christendom is dat idee Godzijdank aan het verdwijnen; nu de islam nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 februari 2019 @ 23:27:23 #265
467403 Pudd1ngbuks
schiet uit de losse heup
pi_184826597
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:07 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik hoorde een uitgebreid interview met hem op de radio en hij kwam heel rationeel, normaal en evenwichtig over.

En hij is zeker een zelfstandig denker, ook binnen hoe hij de Koran begrijpt. Dat blijkt uit de antwoorden die hij gaf op kritische vragen van Thijs van den Brink. Je merkt dat hij gewoon hogeropgeleid is en tevens goed onderlegd is in de christelijke theologie als iemand die uit een gereformeerd milieu komt en ook theologie heeft gestudeerd.
Ai, een beetje zelfstandig nadenken en interpreteren is niet populair binnen de meeste religies en binnen de islam kan het je letterlijk de kop kosten. Straks flikkeren ze hem met kop en kont weer buiten de islam voor hij een echte moslim wordt.

Is men in de islamitische wereld niet bang voor westerse bekeerlingen die kritisch blijven nadenken? Die zouden op termijn wel eens een paard van troje binnen de islam kunnen zijn.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:32:39 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184826749
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies te maken met het blasfemische idee van een eeuwig oord van marteling en pijn omdat je de regeltjes van een kosmische oppergod niet naleeft?

Markant, niet, dat doorheen de historie we voornamelijk last hebben gehad van het christendom en de islam waar het religieus extremisme betreft. Hoe zou dat komen? De Joden, de Hindoes en de boeddhisten kennen nauwelijks zendingsdrang of een behoefte om mensen te bekeren... omdat binnen die groepen er geen eeuwige eindplaats is waar mensen op de meest afgrijselijke manier worden gemarteld.

En ik weet 100% zeker dat het gros van die christelijke en islamitische extremisten uit pure angst en zelfbehoud tot de meest weerzinwekkende daden in staat zijn: de eigen oppergod gunstig stemmen, het grote onheil afwenden, en als er dan wat mensen over de kling gejaagd moeten worden, onderdrukt, verwijderd, dan zij het zo.

Het is dat concept van de hel dat tot neuroses leidt, tot agressie jegens andersdenkenden en tot achterlijke ideeën als 'heilige oorlogen' en 'kruistochten'. Pure angst, pure haat, pure waanzin. Maar dat krijg je ook wanneer je zo'n monsterlijk idee als een hel aanhangt.

In het christendom is dat idee Godzijdank aan het verdwijnen; nu de islam nog.
Louter persoonlijk interesse. Bedankt.
pi_184826754
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Btw, heb jij nou echt die mafkees van een Selim Isitan als avatar?

:') _!
Ik ben geen stinkturk oké.
pi_184826769
Zie dit radicale stuk van Tijs van den Brink. Stel je voor dat een moslim zo een tekst zou schrijven.

https://twitter.com/SafaTweets/status/1092543914119184387
  maandag 4 februari 2019 @ 23:35:21 #270
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184826771
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:07 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik hoorde een uitgebreid interview met hem op de radio en hij kwam heel rationeel, normaal en evenwichtig over.

En hij is zeker een zelfstandig denker, ook binnen hoe hij de Koran begrijpt. Dat blijkt uit de antwoorden die hij gaf op kritische vragen van Thijs van den Brink. Je merkt dat hij gewoon hogeropgeleid is en tevens goed onderlegd is in de christelijke theologie als iemand die uit een gereformeerd milieu komt en ook theologie heeft gestudeerd.
Mensen die leiding nodig hebben van een onzichtbare "vader" zijn geen volwassen denkers. Dat iemand dat mooi weet te verbloemen met woorden maakt het niet minder triest.
pi_184826807
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mensen die leiding nodig hebben van een onzichtbare "vader" zijn geen volwassen denkers. Dat iemand dat mooi weet te verbloemen met woorden maakt het niet minder triest.
Dat is simplistisch gezien van je.
Gelovige mensen kunnen naast de goddelijke dogma's prima rationeel, zelfstandig en volwassen denken.
pi_184826969
Arme man ik denk dat ik eens hem terug ga moeten bekeren
pi_184827077
Als we het even doortrekken is de VVD eigenlijk de kweekvijver voor (anti-)islamieten. De partij waar zowel Geert als Joram vandaan komen.
pi_184827084
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:47 schreef alexlefou het volgende:
Arme man ik denk dat ik eens hem terug ga moeten bekeren
Terug naar de PVV-haatreligie ?
Hoe wil je dat doen?
pi_184827185
‘Als het gaat om extremisten, hebben zij de islam niet goed begrepen.’

Aldus de échte moslim, die andere moslims zijn neppers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')