Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:46 |
![]() ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:54 |
Maar die geeft ook geen bron, en is ook de enige die dat claimt. Daarom zeg ik, het valt nergens terug te vinden. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:06 |
ok een bron die geen bron geeft en die bron moet ook weer een bron geven ![]() Waar zijn jouw bronnen trouwens? het is goed zo, het is ook niet logisch wat jij zegt, uiteraard zijn de motoren en veel technici afkomstig van Ferrari maar die worden door het Alfa Romeo F1 team betaald al is het maar om budgettaire redenen. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:10 |
Ja natuurlijk? Er zijn veel betere bronnen te vinden over F1 budgets en die geven nergens melding van die 15 miljoen. Dus waar halen ze dat vandaan? Niemand die het weet. Verder is het sowieso al geen beste bron. | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:17 |
Met die retoriek betaalde Tag Heuer de laatste jaren ook geen rooie cent aan Red Bull om hun naam op die motoren te krijgen. Daar zijn immers ook geen bedragen van te vinden. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:20 |
The Sauber F1 Team enters a multi-year partnership agreement with Alfa Romeo allemaal gratis ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:22 |
Als je dat wil vinden mag dat. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:23 |
Zucht... ![]() Je gelooft zeker ook dat Honda de beste motor voor 2019 heeft? Als je persberichten al geloofwaardig vindt... | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:23 |
staat geen bedrag bij maar "sponsor" betekent vaak wel dat er betaald wordt | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:23 |
Nee, dat vind ik niet. Dat is zo. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:24 |
het gaat om de geldstromen, jouw bewering dat Ferrari alles betaalt is gewoon onzin | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:32 |
Waar zijn die geldstromen dan? Het enige dat we zien is dat Ferrari motoren en technische mensen levert. Dat kun je niet ontkennen. En dus uiteindelijk geld. Als FCA nog wat bijlegt is dat nergens terug te vinden. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:32 |
Je mag best je eigen fantasie hebben inderdaad. Leuk voor je. | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:33 |
Dit is hoe je zelf redeneert. Ieder weldenkend mens weet dat Tag Heuer betaalt voor de naam op die motoren. Net als dat ieder weldenkend mens ook wel weet dat Alfa Romeo afgelopen jaar betaalt heeft voor de plek van titelsponsor bij Sauber, ondanks dat daar geen 'harde cijfers' voor zijn vanuit een bron die de grote Fir3fly als valide ziet. ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36 |
Ja, als sponsor. Zo werkt dat. Tag Heuer is onafhankelijk van Red Bull. Nee, dat verzin je gewoon zelf. Alfa Romeo is onderdeel van FCA. Ferrari en FCA hebben dezelfde eigenaar. Waarom is dat zo moeilijk te snappen? Sauber is het Ferrari B-team. De Alfa Romeo stickers staan er alleen maar op om dat minder overduidelijk te maken en omdat FCA dat graag wil. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36 |
nee dat is een service en dat wordt betaald uit het budget van het Alfa Romeo F1 team FCA is een beurs genoteerd bedrijf dus een press release over partnership en sponsoring mag je best serieus nemen. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:38 |
Dat zal, maar hoeveel het team voor de motoren betaalt weten we ook niet. En dat team heet dus eigenlijk Sauber Motorsport AG. Blijft over dat jij zonder enige onderbouwing claimt dat Alfa Romeo zelfstandig 15 miljoen betaalt. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:43 |
we komen er bijna uit, je begint al toe te geven ![]() | |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45 |
Nee hoor. Er komen alleen wat mannetjes en motortjes van Ferrari en daarom zetten ze Alfa Romeo met koeienletters op de wagen. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:47 |
je moet wel met een onderbouwing komen hoor | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:49 |
Stond op FOK! dus het is waar. Hier zitten namelijk de eckte kenners. ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:52 |
Je snapt het eindelijk. Of heb je nog ergens die zogenaamde geldstromen gevonden? | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:55 |
en jij dat Ferrari dat allemaal gratis doet? de enige bron die jij benoemt is je nek | |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:08 |
Het is allemaal een complot van de pro-hamilton media | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:23 |
In ruil voor de stickers op de auto. Wie er daadwerkelijk betaalt doet niet zoveel terzake aangezien het tock broekzak-vestzak is. Of Alfa Romeo (of FCA) nu via Sauber aan Ferrari betaalt of dat er intern binnen FCA wat geld overgeheveld wordt, het netto effect is hetzelfde. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:43 |
het doet in zoverre ter zake dat het uit het budget van het Alfa Romeo F1 team komt | |
Rossdale | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:46 |
Ok ok, I accept my defeat ![]() | |
Zorro | vrijdag 1 februari 2019 @ 20:15 |
Wat een discussie zeg... | |
potjecreme | vrijdag 1 februari 2019 @ 21:41 |
Altijd nog beter dan wie is de beste op dit moment. | |
JayHovah | zaterdag 2 februari 2019 @ 12:57 |
Nog 16 dagen tot de wintertests in Barcelona. Nog 43 dagen tot de GP van Australië. Wie telt er nog meer af? | |
sasquatsch | zaterdag 2 februari 2019 @ 13:37 |
Volgens deze bron kreeg Sauber vorig jaar 50 miljoen euro van Alfa Romeo en dit seizoen het dubbele. https://amp.sportsmole.co(...)et-boost_349032.html | |
Wertha | zaterdag 2 februari 2019 @ 13:43 |
Als ze efficiënt met dat budget om weten te gaan, gaan ze het de hele middenmoot moeilijk maken gedurende het aankomende seizoen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2019 @ 13:48 |
De OP ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2019 13:48:52 ] | |
Nattekat | zaterdag 2 februari 2019 @ 13:58 |
DUURT LANG | |
vosss | zaterdag 2 februari 2019 @ 14:00 |
Wat nattekat zegt ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 februari 2019 @ 14:00 |
Ik tel ook af tot Barcelona, maar dan wel het raceweekend. Met z'n 8en in een busje er heen ![]() | |
Wertha | zaterdag 2 februari 2019 @ 15:18 |
TE | |
Justevo | zondag 3 februari 2019 @ 22:59 |
Ik ga ook, waar zit je? | |
Mano_ | zondag 3 februari 2019 @ 23:18 |
Hmm, zag dit net voorbij komen in een video over Pirelli: Een oepsie van de videocrew of zie ik spoken ![]() Edit: linkje gaat niet naar de goede tijd. Vanaf 0:28 dus. | |
trein2000 | maandag 4 februari 2019 @ 00:22 |
Duurt te lang, 41 dagen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 08:57 |
Geen vaste seat. | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 09:05 |
Nog 3 en dan start het onthullingsseizoen ![]() | |
Tarado | maandag 4 februari 2019 @ 09:11 |
voor de liefhebbers | |
Rossdale | maandag 4 februari 2019 @ 09:49 |
Even de hele wereld laten weten dat je een hoerenloper bent ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 10:01 |
Niks raars. Vrijwel alle F1 coureurs scoren vrouwen met hun geld toch? ![]() | |
trein2000 | maandag 4 februari 2019 @ 10:09 |
Zoethoudertjes. Wintertests, dan loop ik weer een beetje warm. | |
Justevo | maandag 4 februari 2019 @ 10:17 |
Sterkte ![]() | |
jpjedi | maandag 4 februari 2019 @ 10:54 |
Ik lees niets vreemds... zegt meer iets over jou als je het zo leest. Hoef je je niet voor te schamen hoor. | |
vosss | maandag 4 februari 2019 @ 10:56 |
Tuurlijk niet! Dat is allemaal echte liefde!!! ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 4 februari 2019 @ 11:13 |
https://g.co/kgs/RUAn77 | |
twiFight | maandag 4 februari 2019 @ 15:45 |
Ik wil godverdomme grid girls terug. Niks leukers dan zo'n geobjectificeerd minderwaardig uit-de-keuken-losgelaten geil stuk vrouwenvlees om je huilend op klaar te fappen voor de race. | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 15:58 |
Eensch. GridGirls ![]() Die moeten gewoon weer terug. Dan zetten ze er voor de politieke correctheid maar een peleton GridBoys naast, iedereen blij ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 15:58:23 ] | |
TagForce | maandag 4 februari 2019 @ 15:58 |
Je ziet spoken... Pirelli doet niet alleen F1 met banden.. Ook het World Superbike wordt voorzien van Pirelli's. En die rijden ook op Assen ![]() | |
sasquatsch | maandag 4 februari 2019 @ 19:45 |
Volgens Racefans.net zijn zowel de naamsverandering van Force India naar Racing Point, als van Sauber naar Alfa Romeo als chassis (en team)naam goedgekeurd door de F1 commissie. De naamsverandering van Sauber was unaniem, die van Force India naar Racing Point werd met 22 stemmen voor en 2 tegen goedgekeurd. Tweederde meerderheid was hiervoor vereist. De teams hebben 12 stemmen (2 stemmen extra voor de meerderheid) en de FIA en FOM (=Liberty) elk 6 stemmen. https://www.racefans.net/(...)an-to-use-lola-name/ | |
ondeugend | dinsdag 5 februari 2019 @ 13:29 |
Nattekat | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:02 |
Mijn autisme ![]() | |
ondeugend | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:23 |
Jaja verandering is moeilijk | |
Tarado | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:26 |
vind alleen dat Red Bull logo voorop niet zo mooi | |
Rossdale | dinsdag 5 februari 2019 @ 15:36 |
Veel honda rood en wit. Daarom ook benieuwd naar de livery van de auto ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:15 |
Gezien het uiterlijk van de race overalls verwacht ik niet heel veel anders dan afgelopen seizoen. | |
Rossdale | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:53 |
Waarschijnlijk... wellicht de livery tijdens de testen? | |
Pery | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:02 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 05-02-2019 17:05:17 ] | |
Kickinalfa | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:44 |
https://www.nu.nl/formule(...)ce-in-zandvoort.html Geen belasting geld naar de F1 in Zandvoort. Lijkt me geheel logisch, het is een commercieel feest. | |
sasquatsch | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:54 |
Ik vrees dat het dan weer snel gedaan is met de grand prix, aangezien de kosten om het te organiseren niet gedekt worden door de opbrengsten. De winst zit hem vooral in de economische opbrengst voor de regio. Spa doet het ook niet zonder support van de regering. En andere Grand Prix die het zonder support doen lijken van de kalender te verdwijnen zoals Silverstone en Mexico. Hockenheim doet het ook zonder steun van de regering, maar die organiseert het liefst om de twee jaar een F1 race. | |
franklop | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:14 |
Assen kan nog wel toch? Die hebben geen overheidssteun gevraagd | |
Gezicht | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:16 |
Lijkt me idd niet logisch dat een Dutch Grand Prix van "onze" belastingcenten betaald moet worden. Zat Nederlandse multinationals die nu ook al bij de sport zijn betrokken die dit gemakkelijk mogelijk moeten kunnen maken lijkt me.
| |
JJH | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:21 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort Zandvoort, of niet | |
bokkepoot | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:31 |
Heineken wil niet, die hebben overeenkomst met FOM waar ze naar eigen zeggen genoeg aan hebben. Shell zit al in Ferrari en doet genoeg andere dingen verwacht niet dat ze willen. KLM maakt niet zoveel winst geloof ik.. ![]() | |
potjecreme | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:34 |
Is Emirates niet verbonden aan f1? | |
Sabata | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:08 |
Als Zandvoort het niet rondkrijgt gebeurt het denk ik niet. Hanoi zit midden in een metropool en de regering zal tenminste de eerste jaren graag meedoen in geld geven, dat zit er in Assen, midden op het platteland van Drenthe niet in. Eerlijk gezegd vrees ik dat LM en de FIA sowieso verbouwingen gaan eisen omdat anders het circuit niet aan de veiligheid voldoet. en dat betekent veel asfaltstroken die grindbakken vervangen, wat het hele karakter van de baan verandert en vernietigt | |
Ferry_76 | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:57 |
https://pbs.twimg.com/media/DyqKvzmXcAAETEn.jpgAldus Mercedes [ Bericht 2% gewijzigd door Ferry_76 op 05-02-2019 22:22:19 ] | |
Nattekat | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:47 |
Neeeeee ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:56 |
Ze hebben wat te verbergen met hun tijdelijke livery. RB deed het een tijd terug ook een keer | |
Nattekat | dinsdag 5 februari 2019 @ 23:18 |
Vorig jaar ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 februari 2019 @ 23:18 |
Mooi om te zien dat hij zelf ook maar 47 seconden een neuk geeft om die helm | |
Pery | dinsdag 5 februari 2019 @ 23:20 |
Hij kan die helm beter op laten. | |
Whiskers2009 | woensdag 6 februari 2019 @ 12:35 |
Max blijft met de gele camera rijden: https://www.gpblog.com/nl(...)ra-op-zijn-rb15.html | |
Funzel | woensdag 6 februari 2019 @ 12:40 |
Mag wel een keer wat anders komen van mij. | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 12:50 |
Dus nog steeds tweede rijder ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 februari 2019 @ 12:53 |
![]() | |
opgebaarde | woensdag 6 februari 2019 @ 13:02 |
Mooi | |
vosss | woensdag 6 februari 2019 @ 13:05 |
ik wil de rooie terug ![]() | |
Donderkonijn | woensdag 6 februari 2019 @ 13:38 |
KLM wel, die franse jopies niet. KLM maakt zelfs bakken winst. dat franse kutbedrijf zuigt alleen alles er weer uit | |
opgebaarde | woensdag 6 februari 2019 @ 14:54 |
Die Fransen hebben KLM wel eerst gered. | |
Evenstar | woensdag 6 februari 2019 @ 14:54 |
Die twee samen heb ik echt nooit begrepen. Air France is echt een bagger bedrijf, maar KLM had ze toen volgens mij ook even nodig. Daarna is KLM gezond geworden, terwijl Air France juist alleen maar achteruit is gegaan. Zou wel leuk zijn om KLM als sponsor te zien, maar zie het niet gebeuren. Turkish Airlines heeft wel genoeg blijkbaar, dus als een team nog een vliegtuigmaatschappij zoekt kunnen ze daar vast aankloppen ![]() | |
potjecreme | woensdag 6 februari 2019 @ 15:33 |
Gered waarvan? | |
Tarado | woensdag 6 februari 2019 @ 17:06 |
| |
Donderkonijn | woensdag 6 februari 2019 @ 18:04 |
Dat maakt niet uit. KLM heeft daarna hun huis op orde gebracht en nu zitten ze vast aan Fransen die het zelf al tijden niet lukt, mede omdat die Fransen zelf een onveranderlijke "wij zijn superieur" kuthouding hebben. maar goed, verder weer terug naar de f1. | |
Smacked_Actor | woensdag 6 februari 2019 @ 18:57 |
Doet me denken aan Renault. | |
Lionheaad | woensdag 6 februari 2019 @ 19:50 |
We hebben ook nog Unilever, philps, akzo, dsm, randstad, ahold en nog flink wat minder bekenden. Jan Lammers heeft trouwens nog een interview gegeven waarin hij aangeeft dat hij niet snapt wasrom de overheid geen belastinggeld wil investeren. Immers de regio profiteert direct als de race er komt. Ik zou het tof vinden als de race er komt, maar dan wel. Op eigen kracht. | |
Monolith | woensdag 6 februari 2019 @ 19:57 |
Zo'n generieke claim over een profiterende regio zegt natuurlijk helemaal niets. Het gaat erom hoeveel er geïnvesteerd moet worden, hoeveel het oplevert, of de inkomsten niet te koste gaan van uitgaven in de rest van het land en ga zo maar door. | |
ETA | woensdag 6 februari 2019 @ 20:07 |
Kans dat Heineken gaat investeren is inderdaad minimaal. Nederlandse markt valt niet veel te winnen, er zal eerder worden gekozen om meer te investeren in opkomende markten zoals Vietnam of China. Verder zou Heineken al veel rechten om zich te profileren bij een Nederlandse GP onder het huidige contract met FOM. | |
Sabata | woensdag 6 februari 2019 @ 20:12 |
Ik vrees dat de overheid verlamd van angst is dat op de korte termijn hun verkiezingsuitslagen naar de knoppen gaan door de F1. Veel geld uitgeven, veel kosten maken, veel brandstof geven aan links in het klimaatdebat. Dus liever kulredenen verzinnen om het niet te doen dan het risico te lopen dat de F1 de regering laat vallen. | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 20:19 |
In Spa levert de investering van de Waalse regering 20 miljoen euro winst voor de regio op, aldus de minister van economie. | |
Monolith | woensdag 6 februari 2019 @ 20:26 |
Dat is dan ook een regio die wel wat ontwikkelingshulp kan gebruiken. Wat dat betreft lijkt Assen ook meer voor de hand te liggen. ![]() | |
Lionheaad | woensdag 6 februari 2019 @ 20:41 |
Het is nou niet echt zo dat de regio zandvoort (amsterdam beach) regionale financiële hulp nodig heeft. | |
nogeenoudebekende | woensdag 6 februari 2019 @ 20:42 |
Je kunt het beter aan een aantal Afrikaanse warlords schenken inderdaad. | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 23:08 |
Dit bedrag klopt toch niet helemaal. Volgens Dieter Rencken, die meestal goed ingelicht is, kreeg Sauber vorig jaar 20 miljoen en dit jaar 30 miljoen euro. Die bedragen klinken toch wat realistischer. https://www.racefans.net/(...)s-sauber-disappears/ | |
#ANONIEM | woensdag 6 februari 2019 @ 23:11 |
Maar wat voor belang hebben die erbij om te sponseren? Ze mogen niet adverteren in de buurt van het circuit. Dat is allemaal in beheer van FOM en de inkomsten zijn voor hun. Dus eventuele circuit sponsors mogen geen billboards en andere meuk ophangen. Het circuit moet het puur hebben van kaartverkoop en stille sponsoren. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 23:12:29 ] | |
rubbereend | woensdag 6 februari 2019 @ 23:42 |
Een Jumbo zou bijvoorbeeld partner van het circuit kunnen worden kaarten weggeven, dat is een constructie mag volgens mij. De vraag is voor hoeveel bedrijven zoiets interessant kan zijn. | |
ETA | donderdag 7 februari 2019 @ 07:52 |
Sponsoring gaat vele malen verder dan alleen trackside sponsoring. Afhankelijk van het contract kan je buiten de races om veel activaties opzetten om als bedrijf te profileren met F1 samen. Een Heineken gaat hier zeer ver in door ook ex-F1 rijders als ambassadeurs te gebruiken in wereldwijde reclamecampagnes. Verder zie je veel merchandise met een Heineken/F1 logo verschijnen, deze kan je dan weer gebruiken bij een weggeefactie of op events. Ik zou kunnen voorstellen dat een Ahold een spaaractie aan kan koppelen met officiële co-branded F1 merchandise, of Philips die een speciale F1 editie product op de markt zet of kan adverteren dat zij de trackside verlichting doen bij F1-nachtraces. | |
NaturalScience | donderdag 7 februari 2019 @ 08:29 |
Is dit de nieuwe Haas? | |
Rossdale | donderdag 7 februari 2019 @ 08:51 |
Nee, maar zeker wel een mooie render van internet. Het zal dan eerder de bovenste worden aangezien rich energy zwart met gouden tinten is en niet andersom. Maar eigenlijk vind ik die gouden livery wel toffer ![]() | |
Lionheaad | donderdag 7 februari 2019 @ 09:01 |
Gedachtes vliegen direct weer naar de John Player Lotus.![]() | |
sasquatsch | donderdag 7 februari 2019 @ 10:12 |
Om 12.00 uur wordt de livery onthuld. Is te zien op de motorsport.com | |
Nattekat | donderdag 7 februari 2019 @ 10:54 |
F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolides Met speciaal topic zelfs ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 7 februari 2019 @ 11:16 |
Als je zorgbehoevenden, het onderwijs en de wetenschap, de kunst en cultuur en weet ik veel wat allemaal uitlevert aan marktpartijen en winstbejag, dan zou het ook wel heel raar zijn om de F1, wat van alle kanten een business is, belastinggeld te geven. Voor sportevenementen die geworteld zijn in vrijwilligerswerk zou dat nog wat anders liggen, maar de F1 is gewoon een verzameling commerciele verdienmodellen. Het past gewoon niet de in de ideologie. Ik deel die VVD-ideologie helemaal niet, maar ook vanuit mijn eigen ideologie vind ik er veel voor te zeggen. Infrastructuur is een ander punt, ik zou het wel mooi vinden als de overheid en een aantal marktpartijen zorgen voor een uitstekende bereikbaarheid met de fiets en trein. Mooi visitiekaartje voor Nederland ook. | |
jpjedi | donderdag 7 februari 2019 @ 11:27 |
Sowieso moeilijk uit te leggen dat de megajachten aanleggen, de pallets champagne aanrukken, auto’s van miljoenen aan gort gereden worden en de NL staat 5 miljoen aan bijdraagt. Beetje naïef maar zeker onbeschoft om hiervoor belastinggeld te vragen. Het business model moet rond komen en anders basta. | |
Danny | donderdag 7 februari 2019 @ 11:31 |
zou mooi zijn als dat in álle sporten wordt doorgevoerd. Alle kosten voor politieinzet, verkeersregelaars e.d. verhalen op de clubs. Geen geld om olympische spelen of een WK of EK voetbal naar Nederland te halen. Gewoon helemaal niets. Dat zou dan in ieder geval consequent zijn. | |
vosss | donderdag 7 februari 2019 @ 11:44 |
https://racingnews365.nl/(...)ll-dit-jaar-verslaan Aan zelfvertrouwen geen gebrek in elk geval ![]() | |
Tarado | donderdag 7 februari 2019 @ 12:07 |
![]() | |
Gezicht | donderdag 7 februari 2019 @ 12:09 |
Lotus ripoff | |
ondeugend | donderdag 7 februari 2019 @ 12:16 |
![]() Gelukkig alleen de livery | |
Funzel | donderdag 7 februari 2019 @ 12:43 |
Had wel meer goud gemogen maar ik vind het wel vet. | |
Rossdale | donderdag 7 februari 2019 @ 13:16 |
Ik vind hem wel mooi ![]() Grosjean rijdt dit jaar dus weer in een Lotus-achtige livery. Zal wel herinneringen oproepen | |
opgebaarde | donderdag 7 februari 2019 @ 13:33 |
Ik vind mooi!! | |
twiFight | donderdag 7 februari 2019 @ 13:49 |
Is het de teams in F1 overigens toegestaan om verschillende liveries te hebben per rijder? | |
Sjemmert | donderdag 7 februari 2019 @ 13:53 |
Pff waarom zo saai. Sport evenementen organiseren mag best wat kosten hoor we hoeven niet altijd op een houtje te bijten. Het is puur politiek en milieu gerelateerd dat ze nu niet willen betalen maar stiekem zien ze de F1 maar wat graag naar Zandvoort komen. En wat is nou 5 miljoen ? Er worden jaarlijks vele miljoenen gesubsidieerd aan andere sporten. | |
Lionheaad | donderdag 7 februari 2019 @ 14:05 |
Nee. Heeft BAR ooit geprobeerd te doen. (lucky strike/555). Mag niet van de FIA. Teams moeten met 2 dezelfde auto's rijden. BAR kwam toen met dit gedrocht ![]() | |
Danny | donderdag 7 februari 2019 @ 14:06 |
Ik heb ook liever dat ze het wél neerleggen voor de F1 hoor, maar als ze dít niet doen en het argument is dat sport zichzelf maar commercieel viable moet maken, dan zou dat voor álle sporten moeten gelden. | |
Tarado | donderdag 7 februari 2019 @ 14:06 |
nee dat hebben ze ooit verboden meen ik, British American Tobacco bought Tyrrell in 1998 hoping to gain as much exposure as possible for its cigarette brands. The original plan was to run Jacques Villeneuve's car with Lucky Strike livery and Ricardo Zonta's in 555 colours. However, the FIA didn't approve and ordered the team to race in just one colour. BAR painted a zip down the middle of the car, with one half in Lucky Strike colours and the other in 555, and one of the oddest liveries in F1 history was created. Read more at http://en.espnf1.com/f1/m(...)#FD5qIhDk5qXIMaQv.99 | |
twiFight | donderdag 7 februari 2019 @ 15:44 |
Zo'n vermoeden had ik al. Die artist renders van Haas hiervoor zou ik nl. best allebei in het veld willen zien. | |
YourCaptor | donderdag 7 februari 2019 @ 18:09 |
Exact dit. Voor weinig andere sporten hoor je dit argument, maar bij de F1 speelt het altijd. | |
Kickinalfa | donderdag 7 februari 2019 @ 19:01 |
De belangen/argumentatie ligt daar gewoon anders. Sportfaciliteiten voor de jeugd, aantrekkingskracht van de regio, saamhorigheid etc. Formule 1 is een volledig commercieel feestje wat 1* per jaar neerstrijkt. Wat mij betreft wordt er voor beide gevallen geen gemeenschapsgeld aan besteed. | |
sasquatsch | donderdag 7 februari 2019 @ 19:10 |
En de regio flink wat winst op kan leveren door alle mensen die op de Grand Prix afkomen. In Spa levert de Grand Prix ca 20 miljoen euro per jaar op voor de regio. Vandaar dat die wel gesteund wordt door de overheid. | |
bokkepoot | donderdag 7 februari 2019 @ 19:12 |
Je kan je land dan ook eens wat anders profileren dan drugs en hoeren in Amsterdam. Maar aan de andere kant, Zandvoort kan het wel opbrengen met een paar bedrijven als sponsor. | |
opgebaarde | donderdag 7 februari 2019 @ 19:32 |
Belastingparadijs. Hoe kan je die nu vergeten ![]() En een F1 race organiseren gaat echt niks aan ons imago veranderen | |
rubbereend | donderdag 7 februari 2019 @ 20:26 |
dan kan de regio het toch zelf ophoesten | |
bokkepoot | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:08 |
Haha kut, die had ik er nog niet bij staan. En voor de rest kleine dingen, een F1 race kan al een kleine invloed op je imago als land hebben. Het zal niet wereldschokkend zijn, maar genoeg kleine dingen en het lukt wel ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:54 |
Tarado | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:59 |
die hoeren zijn redelijk C02 neutraal, het is nu politiek gezien niet echt de tijd om geld in zo'n project te steken en het is verhouding ook een symbolisch bedrag dus dat moet door de organisator echt wel op een andere manier te verkrijgen zijn | |
vosss | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:37 |
Waarom niet? De economie draait als een tierelier en iedereen is er flink op vooruit gegaan met de nieuwe belastingregels. | |
Tarado | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:39 |
omdat het geen milieuvriendelijke sport is met een hoog private jet gehalte | |
nogeenoudebekende | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40 |
Geef het een jaar, hooguit twee en heel Nederland buitelt over elkaar heen om de F1 te omarmen. | |
vosss | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40 |
Ok 1-0 ![]() | |
nogeenoudebekende | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:41 |
Hybride is toch juist goed voor het milieu? | |
Monolith | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:41 |
Dat laatste valt nog wel tegen hoor. | |
vosss | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:44 |
55 hele euro's hier ![]() | |
Monolith | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:48 |
Grosso modo gelijk gebleven. Ga er in april nog wel weer aardig op vooruit, maar dat is omdat ik meer krijg van m'n werkgever niet vanwege nieuwe belastingregels. | |
ondeugend | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:09 |
Kolder in de polder | |
twiFight | vrijdag 8 februari 2019 @ 16:52 |
Moet er flink aan wennen dat dat nu teamgenoten zijn. En het filmpje is kut met hun overgeproduceerde hippe editing. Maar ijskarten lijkt me gaaf! | |
Rossdale | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:02 |
In Rucphen gedaan maar vond er geen reet aan. Geen grip dus marginaal te veel gas en je staat achterstevoren | |
Fopje | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:32 |
Ik vond dat echt heel erg vet in Rucphen ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 9 februari 2019 @ 10:40 |
Sjemmert | zaterdag 9 februari 2019 @ 12:10 |
Max Verstappen, Lando Norris, Nick Catsburg en Atze Kerkhof zullen als team straks deelnemen aan de virtuele 12h van Bathurst in iRacing. https://www.f1today.net/n(...)-12-uur-van-bathurst Livestream start om 14:30 | |
YourCaptor | zaterdag 9 februari 2019 @ 13:56 |
Ik hoor nog geen geratel en gerinkel, so far so good ![]() | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:24 |
Die waren snel klaar lees ik ![]() | |
Lionheaad | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:25 |
Hij klinkt toch duidelijk anders dan de andere 3 | |
Nattekat | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:31 |
? | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:32 |
eerst van de baan getikt en vervolgens schakelfout en motor stuk. | |
Sjemmert | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:34 |
Ze rijden weer maar wel 39 ronden achterstand. Nick Catsburg rijd nu. Livetiming: http://racespot.tv/live/ | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:37 |
ik zou de brui er aan geven met zoveel achterstand, maargoed, geen idee of dat op dat niveau een optie is ![]() | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:44 |
En in de muur. | |
Sjemmert | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:46 |
Jep ![]() | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:48 |
Gaat lekker. Not. Gelukkig over een paar weken dat het echte werk weer begint ![]() Bathurst is overigens ook wel een kutcircuit. Heel tof, maar ook heel snel een foutje en in de muur. ![]() | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 17:59 |
https://www.twitch.tv/landonorris hier kan je live mee kijken met Lando Norris Max hoor je op de audio van Lando | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:00 |
Grappig trouwens dat die jochies die heel de wereld aan de voeten hebben liggen, gewoon op zaterdagavond thuis zijn om te gamen. | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:03 |
Mooi he ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:05 |
Ik heb 2 keer ingeschakeld. Eerste keer was Atze al gecrashed en kwam Lando net naar buiten waarna hij vrijwel direct zijn bak stuk rijd. Tweede keer was zojuist en vrijwel direct rijd Nicky hem de muur in. ![]() Bathurst is imo een van beste straatcircuits ooit. Bathurst ![]() De finale van de echte race vorige week was ook weer spannend. | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:09 |
Max rijdt nu Maar hij komt niet verder dan de 4e versnelling en er is van alles mis. Nu gaan ze de motor opblazen Einde verhaal [ Bericht 43% gewijzigd door ondeugend op 09-02-2019 18:14:42 ] | |
ESF1Gamer | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:16 |
Was het een renault? Die wou hij toch opblazen ![]() | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:17 |
Bmw | |
Sjemmert | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:17 |
Het was een bmw, met de nadruk op was. | |
Zorro | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:19 |
Zitten jullie hier nou serieus over een spelletje te praten? Het wordt echt tijd dat het F1 seizoen weer begint he ![]() | |
Bonobo11 | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:21 |
https://clips.twitch.tv/TawdryExuberantLouseTheRinger 12 minuutjes duurde het feest | |
Bonobo11 | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:22 |
Een spelletje wat de hele paddock speelt | |
Zorro | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:23 |
Blijft een spelletje. Of gaat het hier ook besproken worden als iedereen Fortnite speelt ofzo? | |
ESF1Gamer | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:33 |
| |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:34 |
Ah joh gewoon grappig dat Norris dit zit te streamen. Eigenlijk ben je getuige van een vrienden game sessie nu. Al zijn ze uit de bratwurst | |
sasquatsch | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:43 |
ik vind dit een stuk moeilijker dan in het echt ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:44 |
En gewoon live op Youtube. | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:47 |
Die Norris thuis stream? | |
sasquatsch | zaterdag 9 februari 2019 @ 18:59 |
Nee, de Barhurst race. | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:02 |
Ja... ik kijk nu even met Norris zijn stream mee. Die zit nu prive met Max te racen. Die link heb ik hierboven gepost. Zitten ze gezellig te kletsen met elkaar. Audio | |
Kickstart | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:05 |
Niks geen boring gala avonden maar gewoon lekker simracen with friends ![]() Supergaaf de Norrisstream Vanavond zelf online racen in Assetto Corsa in VR ohyeah [ Bericht 13% gewijzigd door Kickstart op 09-02-2019 19:13:29 ] | |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:44 |
Ze zijn echt supermelig... elkaar er af rossen. Jongetjes! ![]() | |
potjecreme | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:50 |
Kan dit niet in een apart topic. | |
Bluurgh | zaterdag 9 februari 2019 @ 20:05 |
Ik kan wel zeggen dat ik het langer volgehouden heb als Max en Lando ![]() | |
Nattekat | zaterdag 9 februari 2019 @ 20:53 |
Dat ding heeft toch flippers? | |
Nattekat | zaterdag 9 februari 2019 @ 20:54 |
Loopt helaas al een dooie reeks in GAM ![]() | |
vosss | zaterdag 9 februari 2019 @ 21:11 |
Weet ik veel. Ik las het als comment ergens. Overigens kan je ook met flippers je motor over de zeik helpen lijkt me. Hoeveel dagen nog? ![]() | |
Nattekat | zaterdag 9 februari 2019 @ 21:12 |
9 | |
jpjedi | zaterdag 9 februari 2019 @ 23:06 |
| |
ondeugend | zaterdag 9 februari 2019 @ 23:44 |
Wat een zuur zeg. Een paar posts terwijl er verder niets te melden is. Ga ook stappen zou ik zeggen. Je mist immers niks. | |
Smacked_Actor | zondag 10 februari 2019 @ 02:26 |
Echt he | |
Mothzor | zondag 10 februari 2019 @ 08:02 |
Mooie docu! Onvoorstelbaar wat die man voor de F1 betekend heeft! | |
YourCaptor | zondag 10 februari 2019 @ 09:14 |
![]() | |
vosss | zondag 10 februari 2019 @ 09:17 |
mensen wie niet hun eigen held zijn ![]() | |
Dimitri_ | zondag 10 februari 2019 @ 10:11 |
Wie kan mij meer vertellen over F1TV pro die vanaf 18-2 beschikbaar is in NL? Is het gewoon zorgen dat de app op m'n telefoon staat en kan ik me dan via de app aanmelden? Of komt er nog iets anders bij kijken? Zin in! Nooit meer gekut met goede streams zoeken, haperende stream midden in de race, etc... | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 10:29 |
Ik neem aan het eerste. Maar geen haperende streams meer waag ik te betwijfelen gezien de ervaringen in onderstaand topic ![]() F1 / Ervaring F1TV (officieel tv kanaal van Formula1.com) | |
Gaoxing | zondag 10 februari 2019 @ 11:13 |
Maar dat zijn de ervaringen van flipsen in Argentinie he. Zijn internetverbinding staat nou niet bekend om z’n snelheid en stabiliteit. | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 11:17 |
Hij was vorig jaar niet de enige. Er waren gewoon problemen met F1TV wereldwijd. | |
#ANONIEM | zondag 10 februari 2019 @ 11:50 |
SHO / Sylvana Ijselmuiden (Dumpert) doet het met Steijn schothorst Helaas heren ![]() | |
Sjemmert | zondag 10 februari 2019 @ 11:56 |
Ik hou het wel in de gaten. Als het beter werkt dit jaar wil ik het wel gaan proberen. | |
Tarado | zondag 10 februari 2019 @ 11:56 |
ze zullen het wel verbeterd hebben lijkt me | |
Donderkonijn | zondag 10 februari 2019 @ 11:58 |
Wie? | |
Sjemmert | zondag 10 februari 2019 @ 12:01 |
Godver en ik wou net mijn move gaan maken ![]() | |
flipsen | zondag 10 februari 2019 @ 12:07 |
Flipsen in Argentinie heeft sinds enkele maanden 20Mb/sec satelliet Internet dus dat moet beter gaan nu ![]() | |
NaturalScience | zondag 10 februari 2019 @ 14:21 |
Kan het weer gewoon over F1 gaan hier? | |
Peterselieman | zondag 10 februari 2019 @ 14:26 |
bijvoorbeeld over Williams. Ik ben benieuwd of ze het juiste spoor hebben kunnen vinden met de bouw van de nieuwe auto, want vorig jaar hebben ze de plank behoorlijk misgeslagen | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 14:30 |
Dat is dit allemaal, toch?. Het gaat over F1 coureurs en F1 TV. | |
Sunri5e | zondag 10 februari 2019 @ 16:10 |
Idd! | |
#ANONIEM | zondag 10 februari 2019 @ 16:13 |
Wilde een abo nemen op f1 tv om de testdagen te bekijken kan je alleen met creditcard betalen ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 16:31 |
Of een creditcard nemen ![]() | |
GM78 | zondag 10 februari 2019 @ 17:08 |
Die schijt Amerikanen moeten eens leren, dat een groot gedeelte van de wereldbevolking geen creditcard heeft | |
Kw4Kje | zondag 10 februari 2019 @ 18:25 |
Test dagen is toch alleen met de F1 Tv pro abbo te bekijken? In NL pas beschikbaar op 18 feb. | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 20:07 |
Dan beginnen de testen ook. | |
ondeugend | zondag 10 februari 2019 @ 20:16 |
Wat kost dat F1Tv dan eigenlijk? | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 20:47 |
Is nog niet bekend. Vorig jaar in Belgie waren de prijzen 8 euro per maand of 65 euro per jaar. | |
Tijn | zondag 10 februari 2019 @ 20:49 |
Zijn de tests niet gewoon bij Ziggo te zien? | |
sasquatsch | zondag 10 februari 2019 @ 20:50 |
10 minuten samenvatting per dag, terwijl ze grotendeels live op F1 TV zijn. Ook Sky zend 5 uur per dag uit. | |
Tijn | zondag 10 februari 2019 @ 21:01 |
Shit, balen zeg. | |
Rossdale | zondag 10 februari 2019 @ 21:12 |
PayPal geen optie? Meestal kan dat ook wel en dat kan je zonder creditcard gebruiken | |
needakill | zondag 10 februari 2019 @ 21:16 |
Ook niet op Ziggo Racing? | |
ondeugend | zondag 10 februari 2019 @ 21:19 |
Nee | |
THEFXR | zondag 10 februari 2019 @ 21:46 |
prepaid cc | |
#ANONIEM | maandag 11 februari 2019 @ 12:33 |
Zou het eigenlijk niet veel beter zijn om de tests op paul ricard te houden? Bijna geen kans op crashen, sprinklers zodat er regengedeelte kan worden gepland en qua bereikbaarheid zelfde als spanje | |
Tarado | maandag 11 februari 2019 @ 12:38 |
de karakteristieken van het circuit in Barcelona schijnen goed te zijn om te testen, geen idee hoe dat bij Paul Ricard zit | |
opreis | maandag 11 februari 2019 @ 12:39 |
Bahrein zou beter zijn omdat het in europe winter is en de temperatuur/weersomstandigheden erg kunnen verschillen met de rest van het seizoen | |
#ANONIEM | maandag 11 februari 2019 @ 12:39 |
Bahrein is te duur voor veel teams | |
opreis | maandag 11 februari 2019 @ 12:41 |
Formule 1 is te duur voor veel teams. En het gaat ook om waar voor je geld krijgen. De kleine teams hebben er ook niks aan als ze hun hele hebben en houden naar spanje of frankrijk verschepen en vervolgens een hele dag in de garage staan niksen omdat het weer het niet toelaat. Zoals vorig jaar ook het geval was geloof ik | |
Tarado | maandag 11 februari 2019 @ 12:50 |
is ook logistiek moeilijker met onderdelen, best wel benieuwd hoe dat post brexit gaat trouwens | |
#ANONIEM | maandag 11 februari 2019 @ 12:56 |
Dat zou nog maar eens zo een trigger kunnen zijn voor veel teams om te verhuizen naar Duitsland oid | |
Lionheaad | maandag 11 februari 2019 @ 13:02 |
F1 teams krijgen waarschijnlijk een speciale douane procedure, tenminste heb ik laatst ergens gehoord. | |
Tarado | maandag 11 februari 2019 @ 13:49 |
| |
rubbereend | maandag 11 februari 2019 @ 13:52 |
en een karvracht aan visa zullen nodig zijn | |
nils7 | maandag 11 februari 2019 @ 14:58 |
Gewoon alleen testen op een circuit wat niet op de kalender staat. Ik ben ook voorstander om op de vrijdag een extra auto in te zetten en te laten besturen door iemand die minder dan 3 races heeft gereden. Is testrijder echt eens wat en die 3de auto hebben ze vaak toch al bij in onderdelen. | |
Sunri5e | maandag 11 februari 2019 @ 15:00 |
![]() De nieuwe TR. Straks Williams iemand een idee hoe laat die komt? Ik ben erg benieuwd nu Martini er mee is gestopt. | |
Tijn | maandag 11 februari 2019 @ 15:01 |
Zoek de verschillen ![]() | |
sasquatsch | maandag 11 februari 2019 @ 15:01 |
Die staan hier ook al. F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolides En ook de tijd van de Williams presentatie. 16.00 uur. | |
Tarado | maandag 11 februari 2019 @ 15:01 |
dan zit je met de motoren quota | |
#ANONIEM | maandag 11 februari 2019 @ 15:04 |
Ik vind hem niet echt spannend in vergelijking met die van vorig jaar. Tenminste niet qua uiterlijk. Nog steeds mooie bolide hoor, maar niet echt anders. | |
ChatGirl | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:18 |
| |
ondeugend | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:32 |
![]() | |
Lionheaad | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:32 |
Danny Ric zit ook bij de meeste personen in de top 4 coureurs van dit moment. Hülkenberg wist dan ook wel langer dat het dit jaar een heel belangrijk jaar voor hem is om zichzelf te bewijzen. | |
sasquatsch | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:44 |
Haas sponsor Rich Energy is in een juridisch gevecht verwikkeld om het logo, dat ook gebruikt wordt voor het fietsenmerk Whyte.![]() https://www.racefans.net/(...)legal-row-over-logo/ | |
Lionheaad | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:52 |
![]() ![]() Verschil is wel heel klein.... | |
THEFXR | dinsdag 12 februari 2019 @ 15:38 |
lullig van die fransen dat ze die tweet nu al de wereld insturen, niemand die er na vroeg. | |
potjecreme | dinsdag 12 februari 2019 @ 15:48 |
Laten ze eerst maar kijken hie Ric het doet. | |
Coelho | dinsdag 12 februari 2019 @ 15:49 |
Hoe groot is de kans dat twee verschillende ontwerpers dit onafhankelijk van elkaar bedacht hebben, et exact dezelfde hoeken, enz. Ik denk 0% | |
opreis | dinsdag 12 februari 2019 @ 15:59 |
Wie van de coureurs die beter is dan Hulk wil er naar renault dan? Denk niet dat Alonso terug wil naar renault als ze niet om het kampioenschap meedoen. Bottas zal niet veel beter zijn als hij eruit gekickt wordt bij mercedes dan geeft dat ook aan dat ze niet het beste kunnen krijgen. Perez of Ocon? Vergelijkbaar lijkt me. En van de rookies nog te weinig te zeggen. | |
THEFXR | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:04 |
dat is goed gedaan, gratis reclame voor Rich | |
tja77 | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:10 |
Eens, dat stokbroodje doet het laten lijken alsof Hulkenberg er niet zo heel veel van kan en dat het tijd wordt dat hij wat laat zien. Ik dat dat Ricciardo iets beter is, maar het verschil zal niet zo gek groot zijn. | |
potjecreme | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:10 |
hiiiiiiiiiiilaaaaaaaaaariiiiisch. | |
opreis | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:14 |
Het zal mij niet verbazen als Hulk ricciardo de baas is zelfs. Gewichtsregels zijn aangepast in het voordeel van Hulk en Ricciardo zal met die renault minder goed kunnen divebomben als met zn RB. | |
ondeugend | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:14 |
Man wat ben jij een zure user. Een citroen schrikt nog van je | |
Doevelaer | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:20 |
Ik ben wel benieuwd hoeveel 'voordeel' (liever: minder nadeel) Hulkenberg zal hebben van de nieuwe gewichtsregels, maar hier doe je imho Ricciardo wel een beetje tekort. ![]() | |
opreis | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:28 |
Volgens Hulk was het verschil in gewicht tussen hem en Sainz goed voor 0.1~0.15 seconde. Dat is in de Formule 1 een behoorlijk verschil | |
Fir3fly | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:36 |
Offtopic, maar Toro Rosso heeft nu ook een MotoGP team:![]()
| |
Donderkonijn | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:40 |
Ik schat Hulkenberg hoger in dan Perez of Ocon. Koeler hoofd op zijn schouders, was vaak best of the rest afgelopen seizoen. Zet hulkenberg in een topauto en hij kan bijblijven of zelfs winnen, Perez is al een keer door de mand gevallen in een topteam, en Ocon kon hem afgelopen seizoen niet de baas. | |
twiFight | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:55 |
Dat bericht is toch superlogisch? 1. Hulkenberg rijdt al jaaaren mee 2. Er zit een bewezen goede* coureur naast hem komend jaar 3. Renault zet steeds hoger in voor het kampioenschap Ze willen gewoon weten dat Hulk het beste uit de auto haalt dit jaar. En dat moet ook van hem verwacht worden. Dat betekent niet dat hij races moet winnen of elke race sneller moet zijn dan Ric, maar er mag niet meer dan 1 a 1,5 tiende tussen de tijden zitten, anders weet je gewoon dat hij niet alles uit de auto haalt. En reken maar dat Ric eenzelfde opmerking heeft gekregen. Tuurlijk krijgt hij tijd om even te wennen aan de auto, maar als hij niet na de zomerstop minimaal de Hulk bij kan houden dan heeft hij ook wat uit te leggen, vooral gezien zijn salaris. * : je mag Ric wel of niet kampioensmateriaal vinden, maar het is zonder twijfel een goede coureur. | |
sasquatsch | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:55 |
De Hulk zal vooral moeten laten zien dat hij consistenter is en minder domme fouten maken zoals onder andere in Baku, Spa, Suzuka (vt) en Interlagos (vt) vorig jaar. En dan tel ik Abu Dhabi niet eens mee. | |
mikieu | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:08 |
Ricciardo vind ik toch wat sneu overoomen nu. Nu ook weer Baku even in Max' schoenen schuiven. | |
vosss | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:19 |
Dat deed ie destijds ook al. En ik denk dat iedereen dat gezegd zou hebben. Doorgaans vinden F1 coureurs nou eenmaal meteen de ander schuld; zeker als het een discutabele actie was. En Max veranderde wel 2x van lijn, maar dat was nog voor de remzone, althans de eerste keer. Daar kan je het over hebben. Volgens de exacte regels brak ie ze niet, maar heel kies was dat ook niet. We zullen zien. Ik verwacht dat Hulk met grote regelmaat sneller is. En dat Leclerc door de mand gaat vallen. | |
Tarado | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:23 |
tot de zomerstop? dat is wel heel lang | |
Lionheaad | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:24 |
Dat zijn nou net de momenten waarvan ze bij RB zeggen dat Max slimmer moet zijn. Had Ric er naast gelaten, had hij hoogstwaarschijnlijk zijn rempunt gemist. | |
Lionheaad | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:25 |
Denk eerder aan Barcelona | |
Tarado | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:26 |
mee eens, hij kan wel denken dat hij gelijk had maar het krijgen is wat anders | |
sasquatsch | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:36 |
Er was nog genoeg ruimte links om ernaast te gaan (van voren te zien). Alleen koos Ricciardo er voor om weer naar rechts te gaan. | |
mikieu | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:54 |
Ric had de bocht niet gehaald, aldus Marko. Maar dat is ook een fanboy, net als ik eigenlijk ![]() | |
Wertha | dinsdag 12 februari 2019 @ 19:39 |
Zou mij niet verbazen als Hulkenberg Ricciardo te kijk zet. | |
beantherio | dinsdag 12 februari 2019 @ 20:26 |
Renault probeert het verwachtingspatroon al in te dammen: Renault: "Barcelona F1-test halen wordt superkrap" Met al die ambities die ze hebben is dat natuurlijk niet zo'n sterk begin. | |
Lionheaad | dinsdag 12 februari 2019 @ 20:35 |
Zelfde wat red bull jaren heeft gedaan. Niets vreemds aan | |
sasquatsch | dinsdag 12 februari 2019 @ 22:37 |
Williams ook dit jaar. | |
sasquatsch | dinsdag 12 februari 2019 @ 23:31 |
Ocon was Perez meer dan de baas. Het probleem bij hem is alleen dat hij nog te veel onnodig punten laat liggen, zoals in Brazilie met de crash met Max. In de basis is hij sneller, zowel in de kwalificatie en de race, wat deze teammate comparison ook laat zien. En Perez had natuurlijk ook geluk in Baku met een podium, waar Ocon uitviel, wat het verschil in punten tussen beide verklaart. | |
beantherio | woensdag 13 februari 2019 @ 10:36 |
Van de liveblog van motorsport.com:Of je schroeft het verwachtingspatroon even torenhoog op.. Is het niet verstandiger om (nog voor de tests) te hopen op het halen van de finish met een nog gloednieuwe en onbewezen combi? | |
Lionheaad | woensdag 13 februari 2019 @ 10:36 |
Gaat al weer lekker bij Williams.
https://www.autosport.com(...)-due-to-build-delays | |
sasquatsch | woensdag 13 februari 2019 @ 10:43 |
Renault heeft mogelijk hetzelfde ![]() Renault may not be ready in time for testing debut! http://f1i.com/news/32962(...)r-testing-debut.html | |
beantherio | woensdag 13 februari 2019 @ 10:57 |
De nieuwe regels eisen hun tol. Maar ik wil er nog niets uit lezen. | |
Smacked_Actor | woensdag 13 februari 2019 @ 10:58 |
Max wdc 2019 op naar 2020 ![]() | |
Sounddragon | woensdag 13 februari 2019 @ 12:57 |
Ok, hij is wel anders.. Ik moet even wennen. https://www.gpblog.com/nl(...)n-pierre-gasly-.html | |
Tinos85 | woensdag 13 februari 2019 @ 13:10 |
Test livery? Net als vorig jaar. Of zal de RB15 er in Melbourne echt zo bij staan? | |
sasquatsch | woensdag 13 februari 2019 @ 13:13 |
Special edition, dus test livery. | |
Tinos85 | woensdag 13 februari 2019 @ 13:18 |
Ja ik las het daarna ook. Maandag dus weer de gewone Red Bull livery | |
Sjemmert | woensdag 13 februari 2019 @ 13:40 |
Wel gaaf altijd die test livery's. Denk dat het voor het creatieve team die dat maakt ook wel een leuk project is. Dat ze wat meer vrijheid hebben zeg maar. | |
YourCaptor | woensdag 13 februari 2019 @ 16:36 |
Jammer dat ze niet met deze livery racen. Zou weer eens wat anders zijn. Vind deze erg mooi. ![]() | |
YourCaptor | woensdag 13 februari 2019 @ 16:41 |
De Force India:![]() | |
YourCaptor | woensdag 13 februari 2019 @ 16:41 |
Of eigenlijk: SportPesa Racing Point F1 https://www.gpupdate.net/(...)lt-livery-voor-2019/ | |
beantherio | woensdag 13 februari 2019 @ 16:50 |
Nog niet de 2019-auto toch? Ik dacht dat het puur de livery van dit jaar was. | |
YourCaptor | woensdag 13 februari 2019 @ 16:57 |
Ja, is voor de 2019 auto. Dat blauwe op de motorkap zat er vorig jaar op die manier niet in. | |
tja77 | woensdag 13 februari 2019 @ 20:44 |
Zit wel een lekker geluidje in..... | |
Wertha | woensdag 13 februari 2019 @ 20:59 |
Het is een moddervette livery. Zouden ze moeten racen, in plaats van weer die oersaaie standaard RBR livery. | |
Donderkonijn | woensdag 13 februari 2019 @ 21:01 |
Hmm. Gek, de races lieten een andere indruk achter. Maar als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik vond Ocon zich nou niet echt ontwikkelen afgelopen seizoen. Ik bedoel, Verstappen en Leclerc en in mindere mate Gasly en Sainz zag je zich wel ontwikkelen als in dat ze gaandeweg minder domme fouten maakten, maar Ocon groeide gewoon niet. Waar hij in het begin gecrashed zou zijn daar zou hij nu weer crashen imo. Ook die laatste actie sloeg nergens op. Maar goed dat is mijn mening, altijd al een beetje een pannenkoek gevonden. | |
nils7 | woensdag 13 februari 2019 @ 21:08 |
Ik zit nu op SMS6 te kijken en zijn ze op Ibiza. Nu is dat eiland zo’n hype, waarom wordt daar geen GP gereden dan? Het zou best passen met de jet set en vibe van het eiland. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 13 februari 2019 @ 21:09 |
Moet de titel niet eens aangepast worden? Het 2018 seizoen is al weer even voorbij. ![]() | |
opgebaarde | woensdag 13 februari 2019 @ 21:23 |
Jij volgt toch het autosport of autotechnical forum oid? Daar had een user alle rondetijden van iedereen uitgewerkt en de rondentijden verwerkt en een reëele vergelijking gemaakt tussen teamgenoten. Daar was Ocon een tiende per ronde langzamer dan Perez | |
sasquatsch | woensdag 13 februari 2019 @ 22:15 |
Voor 2017 klopt dat, maar in 2018 was Ocon zowel in de kwalificatie als gemiddelde racepace(marginaal) sneller. ![]() | |
ChatGirl | donderdag 14 februari 2019 @ 11:17 |
| |
Asschen_sukar | donderdag 14 februari 2019 @ 12:17 |
Gaan ze nu ook ineens grappige filmpjes maken ja ![]() | |
Rossdale | donderdag 14 februari 2019 @ 12:26 |
Dat deden ze al, nouja probeerden ze. Renault heeft het PR team van Lotus overgenomen he, die waren toen al scherp | |
sasquatsch | donderdag 14 februari 2019 @ 12:26 |
Na Williams en Renault is Racing Point het derde team waarvan het maar de vraag is of ze klaar zijn voor de eerste testdag maandag. https://www.planetf1.com/(...)ll-be-ready-to-test/ | |
King_Merc | donderdag 14 februari 2019 @ 13:34 |
even wat extra windtunnel tijd ![]() | |
Tinos85 | donderdag 14 februari 2019 @ 13:50 |
Is dat het missen van de eerste testdag waard? Op het circuit krijg je de werkelijke waardes natuurlijk. | |
beantherio | donderdag 14 februari 2019 @ 14:44 |
Dit jaar toch wel veel teams die de shakedown nog eventjes aan het begin van de test moeten doen. Minimaal 3 en ik begrijp (tussen de regels door) dat McLaren vandaag ook nog geen rondjes gaat maken met de nieuwe auto. | |
Ferry_76 | donderdag 14 februari 2019 @ 15:03 |
De nieuwe Mac:![]() En de nieuwe Alfa Romeo, waarschijnlijk ook in tijdelijke camo: ![]() Rare voorvleugel trouwens. | |
JayHovah | donderdag 14 februari 2019 @ 15:21 |
Zullen we de nieuwe auto’s in dit topic houden? F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolides #1 | |
#ANONIEM | donderdag 14 februari 2019 @ 15:26 |
Ja, er zijn hier heel veel mensen die niet zonder extreme structuur kunnen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 14 februari 2019 @ 15:31 |
allemaal autisten hier ![]() | |
Sunri5e | donderdag 14 februari 2019 @ 15:35 |
Die nieuwe Alfa is wel dik zeg. | |
Nattekat | donderdag 14 februari 2019 @ 16:13 |
Het is niet verboden om het hier te posten ![]() Het onderscheid is vooral om een geïsoleerde discussie over de auto's te hebben en om dit topic te ontlasten ![]() | |
Smacked_Actor | donderdag 14 februari 2019 @ 16:39 |
![]() |