Nieuwe EP van Broken Social Scene is anders prima toeven, hoor.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:57 schreef Norrage het volgende:
Geen interessante nieuwe releases vandaag
Piroshkaquote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:57 schreef Norrage het volgende:
Naast de nieuwe Motorpsycho neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:57 schreef Norrage het volgende:
Er is nooit teveel spam als het over muziek gaatquote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Sorry voor de spam... maar ik loop net tegen deze band aan via NME: Queen Zee, stonden blijkbaar ook op Eurosonic dit jaar dus wellicht geen onbekende band hier
Heerlijke scheurrock
Album is nu uit
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:40 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben echt fan geworden van Better Oblivion Community Center. Kan me niet voorstellen dat het album niet in m'n top 3 van 2019 komt. Staat geen zwak nummer op.
New Grass prachtig, een hoopgevender nummer bestaat bijna nietquote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, ik las het. Hij was natuurlijk al een hele tijd van het toneel verdwenen, maar dat nieuws kwam toch wel even binnen gisteravond. Spirit of Eden, Laughing Stock en zijn soloplaat behoren allemaal tot 't mooiste dat ik ooit heb mogen luisteren. De termen 'briljant' en 'genie' worden te pas en te onpas de wereld in geslingerd, maar bij Hollis is dat - geloof ik - geheel terecht.
Lichtvoetig.quote:
Scoort ook opvallend goed op Spotify, stond een tijdje in de top 3 qua dagcijfers op de wereld.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:34 schreef Norrage het volgende:
Die Billie Eilish maakt ook bijzondere muziek zeg. 17 jaar
De nieuwe Lorde?
quote:
Ditquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:37 schreef EP3 het volgende:
Er is hier geloof ik niemand die er een ruk om geeft, maar ik wil hier desondanks toch even melden dat het onlangs verschenen album van Solange wederom een fijnzinnige delicatesse met verrukkelijke samenstellingen is.
twitter:taibernacle twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 23:09:17Listening to Solange’s album like... https://t.co/iPw8d4qCLf reageer retweet
Very nice jaquote:Op woensdag 6 maart 2019 12:37 schreef EP3 het volgende:
Er is hier geloof ik niemand die er een ruk om geeft, maar ik wil hier desondanks toch even melden dat het onlangs verschenen album van Solange wederom een fijnzinnige delicatesse met verrukkelijke samenstellingen is.
wordt ook regelmatig op BBC Radio 6 gedraaid (tenminste in het ochtend programma waar mijn alarm mee afgaat) en vorige week deed ze een `home town' waar een artiest een korte rondleiding geeft, in dit geval Amsterdam....Was leuk.quote:
Eens even zokeenquote:Op woensdag 6 maart 2019 13:02 schreef bartrid het volgende:
[..]
wordt ook regelmatig op BBC Radio 6 gedraaid (tenminste in het ochtend programma waar mijn alarm mee afgaat) en vorige week deed ze een `home town' waar een artiest een korte rondleiding geeft, in dit geval Amsterdam....Was leuk.
Nee da's pas 31 mei geloof ik, als de plaat uitkomtquote:Op woensdag 6 maart 2019 13:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Eens even zokeen
Jij had onlangs nog (een beetje huiverig) live gezien toch? Beviel dat een beetje?
Ken je Kate Tempest niet?quote:
Nope, zie wel dat ze op m'n whislist staat bij RYM. Maar nog niet naar geluisterd. Ga ik eens doenquote:
Thanks.quote:Op woensdag 6 maart 2019 15:34 schreef Norrage het volgende:
Voor de Talk Talk liefhebbers hier de podcast van DJ St paul, puur over Talk Talk
Deze week in St Paul's Boutique een special over Mark Hollis van Talk Talk. ÃÂ Eerste Uur ÃÂ Talk Talk - Tomorrow Started Talk Talk - Living In Another World Thomas Dolby - Europa And The Pirate Twins Introductie Peter Boorsma Talk Talk - Eden John Coltrane & Duke Ellington - In A Sentimantal Mood Mark Hollis - The Colour Of SpringÃÂ Talk Talk - Mirror Man The Reaction - Talk Talk Talk Talk Bob Dylan - Day Of The Locusts Introductie Joost van Bellen Talk Talk - Life's What You Make It ÃÂ Tweede Uur ÃÂ Mark Hollis - The Gift Interview Mark Hollis Talk Talk - Myrrhman Radiohead - Glass Eyes Talk Talk - It's My Life Nick Drake - Place To Be Introductie Hanneke HendrixÃÂ Talk Talk - The Rainbow Japan - Quiet Life Rustin Man - Brings Me Joy Talk Talk - Happiness Is Easy Introductie Niels Aalberts Talk Talk - Give It Up Talk Talk - Inherritance
Ik hoorde het gisteren op de radio goed programma jaquote:Op woensdag 6 maart 2019 15:34 schreef Norrage het volgende:
Voor de Talk Talk liefhebbers hier de podcast van DJ St paul, puur over Talk Talk
Deze week in St Paul's Boutique een special over Mark Hollis van Talk Talk. ÃÂ Eerste Uur ÃÂ Talk Talk - Tomorrow Started Talk Talk - Living In Another World Thomas Dolby - Europa And The Pirate Twins Introductie Peter Boorsma Talk Talk - Eden John Coltrane & Duke Ellington - In A Sentimantal Mood Mark Hollis - The Colour Of SpringÃÂ Talk Talk - Mirror Man The Reaction - Talk Talk Talk Talk Bob Dylan - Day Of The Locusts Introductie Joost van Bellen Talk Talk - Life's What You Make It ÃÂ Tweede Uur ÃÂ Mark Hollis - The Gift Interview Mark Hollis Talk Talk - Myrrhman Radiohead - Glass Eyes Talk Talk - It's My Life Nick Drake - Place To Be Introductie Hanneke HendrixÃÂ Talk Talk - The Rainbow Japan - Quiet Life Rustin Man - Brings Me Joy Talk Talk - Happiness Is Easy Introductie Niels Aalberts Talk Talk - Give It Up Talk Talk - Inherritance
Wow. Kende het eigenlijk alleen van naam, maar dit is fantastisch.quote:Op donderdag 7 maart 2019 10:50 schreef Oldground het volgende:
Deze Ierse goden komen in april eindelijk met hun album. Stonden dit jaar op ESNS en komen nog naar Motel Mozaīque.
Ben 'm nu aan het luisteren, en je hebt gelijkquote:Op woensdag 6 maart 2019 16:11 schreef EP3 het volgende:
Let Them Eat Chaos is een fenomenaal album. Zeker luisteren.
Mooi.quote:Op donderdag 7 maart 2019 15:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ben 'm nu aan het luisteren, en je hebt gelijkThanks voor de tip!
Dit luister ik vaak inderdaad, goeie bandje!quote:Op donderdag 7 maart 2019 10:50 schreef Oldground het volgende:
Deze Ierse goden komen in april eindelijk met hun album. Stonden dit jaar op ESNS en komen nog naar Motel Mozaīque.
Mooi, en op Gondwana! Dat is sowieso gegarandeerd succes.quote:Op donderdag 7 maart 2019 22:18 schreef kciR het volgende:
Voor de liefhebber van modern klassiek (mooie contradictie) zoals Olafur of Nils Frahm. Album komt over een maandje uit.
Ja idd dus dat laatste vooral.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Klinkt als een combi van Dotan en James Bay oid. Voor ESF begrippen wel goed ja.
Wel knap hoe hij bij elke release nķg weer een stukje saaier kan worden. En dit komt van iemand die hem de afgelopen 6 jaar een stuk of 8 keer live heeft gezien, ik waardeer hem echt. Maar als dít de lead-single is, wow.quote:
Klinkt wel heel erg als Nils Frahm. Zeker niet slecht.quote:Op donderdag 7 maart 2019 22:18 schreef kciR het volgende:
Voor de liefhebber van modern klassiek (mooie contradictie) zoals Olafur of Nils Frahm. Album komt over een maandje uit.
Mja, ik dacht dat die gestripte sound van This Old Dog maar een eenmalig experiment zou gaan zijn. Maar wie weet worden we door deze leadsingle op het verkeerde been gezet en is de rest van de plaat wel wat energieker.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 14:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wel knap hoe hij bij elke release nķg weer een stukje saaier kan worden. En dit komt van iemand die hem de afgelopen 6 jaar een stuk of 8 keer live heeft gezien, ik waardeer hem echt. Maar als dít de lead-single is, wow.
'This Old Dog' had tenminste nog goede liedjes. En het waren niet eens de synths en de melancholiek die daar anders was, want dat had 'Let My Baby Stay', 'Chamber Of Reflection' en 'Jonny's Odyssey' van 'Salad Days' ook al. Het leek alsof hij met 'This Old Dog' nét op tijd, toen iedereen de multi-chorus flutter-tape sound aan het na-apen was, ineens niet meer als lo-fi jizz jazz wilde klinken. Dat was op zich een goede stap. Maar dat in combinatie met zo'n saaie dreun als op 'Nobody', da's ook weer zoiets.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 14:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mja, ik dacht dat die gestripte sound van This Old Dog maar een eenmalig experiment zou gaan zijn. Maar wie weet worden we door deze leadsingle op het verkeerde been gezet en is de rest van de plaat wel wat energieker.
Oh man, en dan die Mitski-bullshit, om woedend van te worden. Laatstgenoemde brengt een alom bejubelend album uit genaamd 'Be The Cowboy', single 'Nobody'. Mac DeMarco brengt daarna een nieuw album uit genaamd 'Here Comes The Cowboy', single 'Nobody'. Zeer frappant, moet onderbewust iets zijn gaan broeien bij hem. Ze zullen er wel eens naar gaan vragen in een interview. Einde.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 14:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
'This Old Dog' had tenminste nog goede liedjes. En het waren niet eens de synths en de melancholiek die daar anders was, want dat had 'Let My Baby Stay', 'Chamber Of Reflection' en 'Jonny's Odyssey' van 'Salad Days' ook al. Het leek alsof hij met 'This Old Dog' nét op tijd, toen iedereen de multi-chorus flutter-tape sound aan het na-apen was, ineens niet meer als lo-fi jizz jazz wilde klinken. Dat was op zich een goede stap. Maar dat in combinatie met zo'n saaie dreun als op 'Nobody', da's ook weer zoiets.
En de depressieve sound met synths was eigenlijk al volledig ingezet op de 'Another One' EP uit 2015. En daar stonden uiteindelijk 3 hele sterke liedjes op, en die had ook een generieke (vrolijke) weggooi-track als eerste single. Dus er is inderdaad nog hoop.
Nee, toch niet het einde. Dit is een sociaal "so important!" onderwerp, over de "very toxic" mannencultuur, de mannelijke artiest moet "in the bin", hij is "cancelled". En de artieste zelf mag er al helemaal geen mening meer over hebben, want wat weet zij er nou van?twitter:mitskileaks twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 15:29:55haha! I'm 100% sure mac & I just went fishing in the same part of the collective unconscious! What's wild is we have the same PR, so I LOVE my personal conspiracy theory that she heard the album+track titles but kept quiet thinking maybe some Mac fans will mistakenly find me loll https://t.co/qSTDXJBHjK reageer retweet
Want het is weer tijd voor de one-trick pony zelfverklaarde "journalistes" om zo'n onderwerp te kapen, aan alle kanten op te rekken, en er de blits mee te gaan maken voor puur het gerief van hun eigen carričre:twitter:mitskileaks twitterde op woensdag 06-03-2019 om 17:59:32while the mob is still in there fighting on my behalf.You may turn against me for saying this, I accept that, I just have to admit it's terrifying to have a big group of strangers acting on my behalf in ways I'd never act myself, and I don't even seem to matter in the equation reageer retweet
twitter:staceykanderson twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 15:59:50when a man says your point, louder, in a meeting two minutes later https://t.co/AcbDa09XiM reageer retweet
twitter:jumonsmapes twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 16:59:32the precise thing that annoys me about this is that it reeks of "no one wants to tell this guy someone just did this (and quite well)"https://t.co/sOtOF3pEVc reageer retweet
Mac DeMarco, de vrouwenhater, had een plan: laat ik soortgelijke titels gebruiken, dat zal ze wel leren!twitter:laurasnapes twitterde op dinsdag 05-03-2019 om 15:34:07@dynamofire I mean either it's a lie/trolling, or he didn't hear, you know, the most acclaimed album (incidentally by a woman) in his field last year, which seems... suspect reageer retweet
Dat sowieso. In het begin was het nog wel lachen: geen roadies mee op tournee, geknapte snaar, even wat banter van Pierce en Peter (later Andy), of een spontane jam van een minuut of 2, en weer door. En zelfs als hij 5 covers achter elkaar deed, wel altijd waar voor je geld, hij deed z'n eigen liedjes en hij deed ze goed. 'Passing Out Pieces' somt zo'n beetje op waar hij toen mee wilde afrekenen, het imago van ruftende slacker, waardoor de kids in Mac DeMarco-kostuum tijdens z'n show hem bombardeerden met zakjes wiet op het podium, terwijl hij dat zelf niet eens gebruikt.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:30 schreef Grobbel het volgende:
Ik kan nog steeds wel wat met zijn muziek, maar ik ben vooral een beetje afgeknapt op z'n liveshows. Die half uur durende toegiften met alleen maar medleys van schijtlollige covers, deels vals gezongen door de drummer, kan ik echt missen als kiespijn.
Altijd goed, Solange. Zou dit album ook gewoon op CD komen trouwens? Zie het tot nu toe volgens mij alleen digitaal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:37 schreef EP3 het volgende:
Zo goed. Je zal maar zo iemand zijn die alleen maar muziek met 'echte instrumenten' luistert.quote:
Goeden tip.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Die nieuwe plaat van Helado Negro vind ik tof. Hele warme folk - doet me soms wel een beetje denken aan Damien Jurado.
Ah die ga ik binnenkort zien. Vond het ook wel interessant klinken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Die nieuwe plaat van Helado Negro vind ik tof. Hele warme folk - doet me soms wel een beetje denken aan Damien Jurado.
Heel erg Devendra Banhart wat mij betreft. Wel mooi inderdaadquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 02:07 schreef EP3 het volgende:
Sodeknetter!
[ afbeelding ]!!
Ah, het album is er, dank voor de tip. Was uniek vorig jaar, 'Funky Friday' van niets op #1 in de Engelse single charts. Dat komt al niet al te vaak voor (geloof ik 3 keer in totaal over het hele jaar 2018), maar met grime is het al bijzonder als het een hit is, laat staan dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste Britse rapper met dat nummer 1-succes was denk ik Wiley in 2012, en dat was een foute popplaat. Dus het is niet de eerste keer dat er een Britse rapper op #1 staat, maar ik denk wel de eerste keer dat een echte rauwe grime-artiest dat flikt. Dizzee Rascal in 2008, Chipmunk in 2009, Tinie Tempah in 2010, allemaal een glad poprefrein. So Solid Crew kwam misschien nog het dichtst bij in de buurt van een echte rap-track, en dat is ook alweer bijna 20 jaar geleden. Toffe ontwikkeling.
Erg goed ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:56 schreef Näsenbar het volgende:
Weet niet of dit hier al voorbij was gekomen, maar ik kreeg deze nieuwe single ineens voorgeschoteld door mijn spotify algoritme en ik was alles behalve teleurgesteld.
Ja, wel typisch voor een Engels rapalbum dan. Zo veel artiesten lijken ook op elkaar, komt vooral door de beats. En eigenlijk vaak ook de thematiek en flow.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 03:22 schreef EP3 het volgende:
Het is lang niet allemaal even interessant, hoor. Maar er staan wel n paar rake nummers op.
Zou ook zomaar kunnen dat ik m over 2 dagen weer beu ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |