abonnement Unibet Coolblue
pi_184734120
Welkom bij deel 14 van


Originele openingspost van Stratotanker:

quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)
http://i64.tinypic.com/wlx453.jpg
Met kleurtjes


Bloempjes


Gaatjes


Vlekjes


Stipjes


Rondjes


Puntjes


Maar zonder beestjes!! *O* *O*

RIP Gurkie ;(

En door.....

[ Bericht 2% gewijzigd door CherryLips op 31-01-2019 23:40:35 ]
Tap tap tap
  Spellchecker donderdag 31 januari 2019 @ 18:42:35 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184735302
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:52 schreef Koettie het volgende:

En my new bae
[ afbeelding ]
Ik zie dat die precies tussen twee deuren in zit .... loop je daar niet telkens tegenaan? :@
pi_184735456
Ik niet, want ik let er op. Heeft sowieso altijd een plant gestaan. Moet wel streng vriend toespreken dat hij een extra stap moet zetten.
  Spellchecker donderdag 31 januari 2019 @ 18:56:45 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184735621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:50 schreef Koettie het volgende:
Ik niet, want ik let er op. Heeft sowieso altijd een plant gestaan. Moet wel streng vriend toespreken dat hij een extra stap moet zetten.
En anders maar een grote cactus :D
pi_184735665
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:56 schreef maily het volgende:

[..]

En anders maar een grote cactus :D
Hahah ja met mega prikkels. Hij is echt zo mooi hè, ben helemaal in m'n sas. M'n mega varen ook. Wil duizend varens. Wil varen behang.
pi_184739830
Nog even pronken :')


Tap tap tap
pi_184743167
Yes deel 12!
Aanpassing voor de OP.... Gurkie is inmiddels overleden.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184745559
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:23 schreef BasNijmegen het volgende:
Yes deel 12!
Aanpassing voor de OP.... Gurkie is inmiddels overleden.
Het is al deel 14, alleen bovenaan de OP staat nog 12.

R.I.P. Gurkie :'(
pi_184746326
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:30 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Het is al deel 14, alleen bovenaan de OP staat nog 12.

R.I.P. Gurkie :'(
Waar? Ik dacht alles te hebben aangepast.
Tap tap tap
pi_184746795
Gister een dag zon en ben weer in plantjes modus hoor. Meteen 100euro uitgegeven in een week maar heee elke hobby heeft z'n prijs!!!

Staan nu een hoop planten te dampen in de badkamer en vanmiddag denk ik de grote blaadjes schoonmaak met een stofdoek. Ook m'n Monstera mini insmeren met bladglans want nog steeds trips. Etters. Daarna grote schoonmaak want morgen viert vriend z'n verjaardag. Kunnen al m'n plantjes even shinen in gezelschap.
pi_184746825
M'n broer was hier van de week eventjes en hij was hier al heel lang niet meer geweest.
"Waarom heb je zoveel planten?"
Waarom niet -O-
Tap tap tap
pi_184747113
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:30 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Het is al deel 14, alleen bovenaan de OP staat nog 12.

R.I.P. Gurkie :'(
Deze OP is ook al een aantal topics oud maar Gurkie wordt nog steeds gemist. ;(
Hier staan ze allemaal gezellig op de vensterbank, vanwege de renovatie. Hopelijk zijn de ramen er maar eventjes uit en overleven ze het. Alleen mijn ficus heeft het heel zwaar en valt en masse uit.
Hebben jullie goede ervaringen met luchtbevochtigers? Werkt het een beetje?


[ Bericht 27% gewijzigd door bloempje-moi op 01-02-2019 09:33:17 ]
pi_184747250
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waar? Ik dacht alles te hebben aangepast.
Inmiddels heb je het gevonden zie ik :)

Koettie, lekker bezig met al je nieuwe planten O+
Zag op insta mooie foto's voorbij komen. Alvast gefeliciteerd met je vriend :)

Bloenpje, staat wel gezellig zo! Hopelijk gaat het idd goed als de ramen eruit zijn.
pi_184747345
Ik zag dat jullie het over de potjes van flying tiger in het vorige topic. Ik heb ze ook O+

pi_184747353
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:35 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Inmiddels heb je het gevonden zie ik :)

Koettie, lekker bezig met al je nieuwe planten O+
Zag op insta mooie foto's voorbij komen. Alvast gefeliciteerd met je vriend :)

Bloenpje, staat wel gezellig zo! Hopelijk gaat het idd goed als de ramen eruit zijn.
Die had ik meteen aangepast, dus wel vreemd dat dat bij jou nog op 12 stond -O-
Tap tap tap
pi_184747840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die had ik meteen aangepast, dus wel vreemd dat dat bij jou nog op 12 stond -O-
Hmm idd vreemd, bij mij stond er echt "welkom bij deel 12 van" nog.

Die potjes van Flying Tiger zijn echt cute O+
Kwam er van de week langs, maar niet binnen geweest. Als ik weer eens in de stad ben ook maar eens kijken :s)
pi_184758463
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:09 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Hmm idd vreemd, bij mij stond er echt "welkom bij deel 12 van" nog.

Die potjes van Flying Tiger zijn echt cute O+
Kwam er van de week langs, maar niet binnen geweest. Als ik weer eens in de stad ben ook maar eens kijken :s)
ik ben er denk ik 2x geweest sinds die winkel er zit. Maar deze zijn wel erg leuk *O*
pi_184758988
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:23 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik ben er denk ik 2x geweest sinds die winkel er zit. Maar deze zijn wel erg leuk *O*
Ik ook maar 1x en niet eens wat gekocht toen :P Maar deze zijn wel echt cute O+
Normale mensen kopen een pot voor bij hun plant, nu andersom haha.
pi_184759094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:27 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze OP is ook al een aantal topics oud maar Gurkie wordt nog steeds gemist. ;(
Hier staan ze allemaal gezellig op de vensterbank, vanwege de renovatie. Hopelijk zijn de ramen er maar eventjes uit en overleven ze het. Alleen mijn ficus heeft het heel zwaar en valt en masse uit.
Hebben jullie goede ervaringen met luchtbevochtigers? Werkt het een beetje?
[ afbeelding ]

Ik heb sinds een klein half jaar een luchtbevochtiger. Ik zie wel dat het werkt, maar daarnaast benevelen ik een aantal planten (zoals hartjesvaren) elke dag.

Mijn Ficus heeft het ook super zwaar.
Is het mogelijk om de Ficus te toppen ofzo,en dan te stekken? Bovenkant blijft het goed doen. Onder en halverwege is nu een kale stam.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184759243
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:03 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Ik heb sinds een klein half jaar een luchtbevochtiger. Ik zie wel dat het werkt, maar daarnaast benevelen ik een aantal planten (zoals hartjesvaren) elke dag.

Mijn Ficus heeft het ook super zwaar.
Is het mogelijk om de Ficus te toppen ofzo,en dan te stekken? Bovenkant blijft het goed doen. Onder en halverwege is nu een kale stam.
Ja hoor. Kans dat hij dan gaat vertskken. Top op water en met wat geduld heb je een nieuwe!


Hm plantjes dag gehad. Lekker.


pi_184759251
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik ook maar 1x en niet eens wat gekocht toen :P Maar deze zijn wel echt cute O+
Normale mensen kopen een pot voor bij hun plant, nu andersom haha.
vriendinnen van ons die gaan verhuizen en ik vind dit ook wel een hele leuke pot in hun huis (waarschijnlijk liggen ze ook in een deuk een pot voor een pot _O- )

Ze willen sowieso stekjes van mij, hun vorige huis had bijna geen planten dus ze vonden kleine plantjes wel erg leuk en ik moet weer gaan splitsen en stek gelijk ff wat erbij
pi_184759838
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:12 schreef Goitske het volgende:

[..]

vriendinnen van ons die gaan verhuizen en ik vind dit ook wel een hele leuke pot in hun huis (waarschijnlijk liggen ze ook in een deuk een pot voor een pot _O- )

Ze willen sowieso stekjes van mij, hun vorige huis had bijna geen planten dus ze vonden kleine plantjes wel erg leuk en ik moet weer gaan splitsen en stek gelijk ff wat erbij
Haha dat is wel grappig ja _O-
Mocht je nog meer stekjes kwijt willen, ik hou me altijd aanbevolen O-)
pi_184760050
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:23 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik ben er denk ik 2x geweest sinds die winkel er zit. Maar deze zijn wel erg leuk *O*
Ze stonden in de etalage dus dat scheelt :D
Tap tap tap
pi_184760303
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha dat is wel grappig ja _O-
Mocht je nog meer stekjes kwijt willen, ik hou me altijd aanbevolen O-)
is goed. Ik moet nog even kijken hoeveel ik straks heb, nog even alle planten bekijken. Zitten een paar bij die jongen soms als een gek
pi_184760369
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:59 schreef Goitske het volgende:

[..]

is goed. Ik moet nog even kijken hoeveel ik straks heb, nog even alle planten bekijken. Zitten een paar bij die jongen soms als een gek
Is goed ^O^
pi_184761555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:11 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja hoor. Kans dat hij dan gaat vertskken. Top op water en met wat geduld heb je een nieuwe!


Hm plantjes dag gehad. Lekker.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice! Dan ga ik dat begin voorjaar eens proberen
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184761583
Mijn Sans heeft een baby


I solemnly swear i'm up to no good
pi_184809060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:56 schreef Stratotanker het volgende:
Het stekje van de Opuntia ficus-indica (vijgcactus) heeft sindskort wortels gemaakt. Het gerucht gaat dat waterkefir - een symbiotische bacterie en gistcultuur waarmee suikerwater wordt gefermenteerd - afkomstig is van de areolen van deze plant. Deze soort is inheems voor de Azoren en daar komt de moederplant ook vandaan. Althans de moederplant is een stekje van een stekje dat eerder vanaf de Azoren is meegenomen. Van Caithlinn gekregen. Voor zover ik weet heeft ze hier nog niet gepost, dus ik zal d'r even lokquoten.

[..]

Ik noem hem opuntialolly. Mocht je ooit van plan zijn om foto's te maken van een cactus met prikkers .. probeer hem dan niet op te vangen als hij even wegglipt. Die prikker linksboven heeft mijn bot geaaid.

[ afbeelding ]

[..]

[..]

:D O+
Whoot, whoot, de Opuntialolly heeft een groeipuntje gemaakt. Driewerf hoera! *O*



En verder nog een akward foto met rêteharde snackbarverlichting van een wilde Sjans in een vuilcontainer van de Action.

*O*



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 06:33:05 ]
pi_184811013
@stratotanker.

Ik heb nu voor de luis jouw oplossing gemaakt. 1000gram water, 10gram spiritus en 10gram groene zeep. Niet de vloeibare versie, maakt dat nog uit? Heb het idee dat het klontje niet echt oplost.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184829032
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:30 schreef Miniem het volgende:
@stratotanker.

Ik heb nu voor de luis jouw oplossing gemaakt. 1000gram water, 10gram spiritus en 10gram groene zeep. Niet de vloeibare versie, maakt dat nog uit? Heb het idee dat het klontje niet echt oplost.
Klopt inderdaad, de vloeibare mengt wat makkelijker. Welke je gebruikt maakt niet zoveel uit. Als je het flesje niet helemaal vult met water dan lost de gel vanzelf op na een tijdje schudden. Daarna kan je het flesje afvullen. Soms vul ik ook weleens gewoon een emmer met water en los de zeep dan op tussen mijn handen.
pi_184829853
Ik ben verhuist, heb meer ruimte en ontdekt wat voor planten mijn katten triggert en welke niet, dus ik heb nu plantjes! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184829914
Intratuinbonnen gekregen *O*
Tap tap tap
pi_184893092
Oeh, één van mn cactusjes heeft kleine knopjes gekregen. Die gaat lekker bloeien straks! Is het normaal dat ie dat nu al laat zien, terwijl hij nog in een veel te koude vensterbank staat? Ik dacht eigenlijk dat die bloemknopjes pas zouden komen zodra je ze weer naar een warmere ruimte zou verplaatsen... Wanneer verplaatsen jullie ze eigenlijk?
Ben heel benieuwd of de andere cactussen ook willen gaan bloeien straks in de lente O+
Plaatje bij het praatje:


Lonaa, gefeliciteerd met je verhuizing, zo leuk, nieuwe plantjes uitzoeken om het nieuwe huis mee aan te kleden :D

CherryLips, oeh bonnen, super leuk. O+ Ik vond de intratuin altijd een rotwinkel, super onoverzichtelijk enzo. Maar ik ben er achter gekomen dat de intratuin hier vlakbij echt super leuke en bijzondere potjes en plantjes heeft, dus ik ben helemaal bekeerd :P ook echt heel mooi verzorgde mega-planten. Jammer dat ze nooit koopavond hebben, maar wel beter voor de portemonnee :o)
pi_184893124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:25 schreef Broccolitaartje het volgende:
Oeh, één van mn cactusjes heeft kleine knopjes gekregen. Die gaat lekker bloeien straks! Is het normaal dat ie dat nu al laat zien, terwijl hij nog in een veel te koude vensterbank staat? Ik dacht eigenlijk dat die bloemknopjes pas zouden komen zodra je ze weer naar een warmere ruimte zou verplaatsen... Wanneer verplaatsen jullie ze eigenlijk?
Ben heel benieuwd of de andere cactussen ook willen gaan bloeien straks in de lente O+
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
dat is mij nog nooit gelukt
pi_184893733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:25 schreef Broccolitaartje het volgende:
Oeh, één van mn cactusjes heeft kleine knopjes gekregen. Die gaat lekker bloeien straks! Is het normaal dat ie dat nu al laat zien, terwijl hij nog in een veel te koude vensterbank staat? Ik dacht eigenlijk dat die bloemknopjes pas zouden komen zodra je ze weer naar een warmere ruimte zou verplaatsen... Wanneer verplaatsen jullie ze eigenlijk?
Ben heel benieuwd of de andere cactussen ook willen gaan bloeien straks in de lente O+
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]

Mooi O+
Ik had gelezen dat ze in maart weer terug moeten, dus nog een week of 3 hier op de vensterbank in de slaapkamer waar geen verwarming aanstaat en dan weer naar voor het raam in de woonkamer. Hopelijk krijgen die van mij ook mooie bloemetjes. Vorig jaar toen ik ze kocht hadden ze ze wel iig O+
pi_184897427
Ik zat rustig op de bank, hoorde opeens gekraak en voor ik kon opkijken gebeurde dit :o


Poten zitten er blijkbaar alleen met een soort kleefstrip opgeplakt, niet geschroefd.
Maar een andere pot voor mn Sansje zoeken en ze flink troosten, want plantjes zijn ook geschrokken ;(
pi_184897610
Lekker, Action :{
Tap tap tap
pi_184897642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Lekker, Action :{
Idd, vond het echt een super leuk tafeltje, maar als na een paar maanden al de poten eraf vallen schiet het niet echt op :{
En zo zwaar zijn die 2 plantjes ook niet.
pi_184898404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:53 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik zat rustig op de bank, hoorde opeens gekraak en voor ik kon opkijken gebeurde dit :o

[ afbeelding ]
Poten zitten er blijkbaar alleen met een soort kleefstrip opgeplakt, niet geschroefd.
Maar een andere pot voor mn Sansje zoeken en ze flink troosten, want plantjes zijn ook geschrokken ;(
poten er onderweg halen en zelf vastkitten -O-
pi_184898409
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:38 schreef Goitske het volgende:

[..]

poten er onderweg halen en zelf vastkitten -O-
Ja idd maar ff kijken voor een stevigere oplossing. Een bijzettafel waar je niks op kunt zetten is ook niet wat :')



Niet echt een mooie pot voor deze Sjans, maar iets anders heb ik niet. Paar stengels hebben de klap niet overleefd. Hopelijk blijft ie het verder wel doen. Kwam er zo wel achter dat ik hem iets minder water mag geven. Wat een bende gaf dat.
Fittonia heeft niet echt schade verder zo ver ik kan zien :)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:55:03 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184911238
Mijn Alocasia heeft een bloemknop.
pi_184914063
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

pi_184914228
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

[ afbeelding ]
oooh die dino O+ voor mijn zoon zijn cactus
pi_184914422
Oh ik moet naar de kwantum!
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 9 februari 2019 @ 16:43:56 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184918318
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

[ afbeelding ]
Wat schattig O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184918697
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

[ afbeelding ]
Dat hertje O+
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:25:29 #47
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184923177
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

[ afbeelding ]
Ooooomgggg *rent naar Kwantum* O+ O+
Ik hou niet van fraude.
pi_184923322
Die dino's O+
Tap tap tap
pi_184923432
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ik moet naar de kwantum!
Precies wat ik dacht :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184926856
Yes, ik heb de Hoya Bella eindelijk te pakken!
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184927505
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:53 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik zat rustig op de bank, hoorde opeens gekraak en voor ik kon opkijken gebeurde dit :o

[ afbeelding ]
Poten zitten er blijkbaar alleen met een soort kleefstrip opgeplakt, niet geschroefd.
Maar een andere pot voor mn Sansje zoeken en ze flink troosten, want plantjes zijn ook geschrokken ;(
Arme Sjans. Mijn hart huilt. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 23:11:17 ]
pi_184931312
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:10 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Arme Sjans. Mijn hart huilt. ;(
Ja dat dacht ik wel ;( Maar hij lijkt het wel overleefd te hebben gelukkig :)
pi_184933400
De knoeperd van een williamsii pompt er gewoon even een kek fleurig bloemetje uit. O+

pi_184953391
Hier ook bloemetjes O+




En een nieuwe aanwinst


Mijn vriend noemde mijn planten net een verzameling, hij heeft me door O-)
pi_184954544
Gister een hoya geadopteerd via plantenasiel. Net uit de knoop gehaald en verpot. Ben benieuwd of ze gaat bloeien!

Hangt voor het raam op het westen
pi_184957476
Oehhhh en mega selloum gekocht 😍
pi_184957684
Mijn monstera is helemaal aan het weg rotten :'(

Kan ik alle goede stukken eruit halen en die in nieuwe grond zetten? Volgens mij heeft hij teveel water gekregen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184965225
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:26 schreef Koettie het volgende:
Oehhhh en mega selloum gekocht 😍
Gaaf!
Welke Hoya heb je gekocht?
Website: Sneaker-forum.nl
  Spellchecker maandag 11 februari 2019 @ 23:55:41 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184965777
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:11 schreef Stratotanker het volgende:
De knoeperd van een williamsii pompt er gewoon even een kek fleurig bloemetje uit. O+

[ afbeelding ]
Jouw UI en jouw manier van schrijven :@ :D
pi_184987327
Van de week een chlorophytum green orange gekocht, had hem nog nooit eerder gezien! Hij is moooooi O+

Strato, heb jij nog een handleiding cactusjes zaaien of iets dergelijks. Ik lees overal dat ik perliet nodig heb, weet iemand waar ik dat kan halen?
pi_184987746
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:24 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Gaaf!
Welke Hoya heb je gekocht?
Volgens mij is het een Stephanotis ipv een hoya!
pi_184989841
De alpacapotjes die ze vorig jaar bij Flying Tiger hadden, hebben ze nu voor vier euro bij de Action, in wit en grijs. En ook witte en grijze potjes op houten pootjes :P
Tap tap tap
pi_184991017
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:34 schreef Koettie het volgende:

[..]

Volgens mij is het een Stephanotis ipv een hoya!
Het kan een Hoya Australis zijn? Die twee lijken inderdaad op elkaar.


Bijna al mijn Alocasia's gaan dood. De Polly en mijn nieuwe Dragonscale zijn zo goed als dood. Maar mijn Cuprea daarentegen perst er gewoon nog even een nieuw blad uit!


Ik kan echt niet wachten op de lente.
pi_184992396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:55 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Het kan een Hoya Australis zijn? Die twee lijken inderdaad op elkaar.
[ afbeelding ]

Bijna al mijn Alocasia's gaan dood. De Polly en mijn nieuwe Dragonscale zijn zo goed als dood. Maar mijn Cuprea daarentegen perst er gewoon nog even een nieuw blad uit!
[ afbeelding ]

Ik kan echt niet wachten op de lente.
Hm maybe. Ik moet even wachten tot hij bloeit denk ik :P
pi_184993429
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:11 schreef Koettie het volgende:

[..]

Hm maybe. Ik moet even wachten tot hij bloeit denk ik :P
Ik denk dat je wel gelijk hebt overigens. Het zou goed een Stephanotis kunnen zijn.
pi_185016903
Summer Rayne Oakes is terug, met een Peperomia Special.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185019085
Laatst was ik in de ochtend even mijn Sjansjes aan het documenteren en ik kwam tot een verrassende ontdekking. Dit zijn Sansevierias die ik van een verzamelaar heb overgenomen. Het zijn veelal planten zonder naam omdat ze vanuit het wild gehaald zijn.

Op onderstaande foto zie je de soortnaam en vindplaats, S. roxburghiana. Er staat ook een nummer bij. Dit is een uniek nummer dat een verzamelaar aan zijn planten geeft, CG32.2. Als de verzamelaar zijn collectie online heeft geplaatst dan kan je de informatie met dat nummer makkelijk terugvinden. "Hunkunda is a Village in Bangarapet Taluk in Kolar District of Karnataka State, India".

In dit geval was ik even verbaasd, want de planten komen totaal niet overeen. Uiteindelijk aan de verzamelaar zelf gevraagd en hij vertelde dat het wel dezelfde plant is. Een Sansevieria kan gedurende zijn leven namelijk meerdere verschijningsvomen aannemen, een jonge vorm en oude vorm. Sterker nog de plant die je op beide foto's ziet is exact dezelfde plant.

De eerste foto is de plant in 2019. De tweede foto is exact dezelfde plant in 2007. De staat is niet helemaal hetzelfde maar dat trekt vanzelf bij. Overigens lijkt deze plant synoniem te zijn aan (de zeldzame) S. zeylanica. S. zeylanica is de naam die altijd foutief aan de meest standaard Sjans (S. trifasciata) in een tuincentrum gekoppeld wordt.

Kan ik eindelijk verveeld met mijn ogen rollen als iemand weer eens met een blij-ei komt verkondigen dat ze zojuist een S. zeylanica hebben gekocht.





quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:07 schreef Broccolitaartje het volgende:
Van de week een chlorophytum green orange gekocht, had hem nog nooit eerder gezien! Hij is moooooi O+

Strato, heb jij nog een handleiding cactusjes zaaien of iets dergelijks. Ik lees overal dat ik perliet nodig heb, weet iemand waar ik dat kan halen?
Perliet is niet noodzakelijk, maar als je het wil hebben dan is het verkrijgbaar bij tuincentra (Ranzijn) of per 200l zakken bij oven/kachelbouwaannemers. Online zijn er wel handleidingen te vinden, maar iedereen houdt er zijn eigen manier op na. Eigenlijk maakt het niet bijzonder veel uit hoe je het doet als je maar met een aantal dingen rekening houdt.

De grootste take-away om succesvol cactuszaden te zaaien is dat je grond vrij moe zijn van voedingsstoffen en ziektekiemen. Dat houdt dus in dat je geen standaard potgrond kan gebruiken. Daarbij is het belangrijk dat het zaadje niet meer uitdroogt zodra het eenmaal nat is geworden. Een lichtdoorlatend afsluitbaar bakje is dus handig. Vergeet niet dit bakje alsnog iedere week te luchten in verband met schimmels.

Voor grond kan je dus denken aan kokosvezel, toiletpapier, maar ook fijn grind is erg geschikt. De zaadjes kan je gewoon over het oppervlak uitstrooien en een beetje aanduwen. Zet het bakje afgesloten weg op een schaduwplaats en zodra de zaadjes zijn ontkiemd en er een klein cactusje zichtbaar is kan je denken aan transplanteren. Verlaag de luchtvochtigheid geleidelijk, anders drogen ze alsnog uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2019 20:56:59 ]
pi_185029550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:17 schreef Jordy-B het volgende:
Summer Rayne Oakes is terug, met een Peperomia Special.

Dit zijn altijd leuke afleveringen.

Ik heb weer mugjes. -O- Ik moet eigenlijk meteen weer aan de aaltjes, maar ik durf nog niet al mijn planten flink water te geven. De meeste hebben nauwelijks water nodig. \

Heeft overigens niemand een idee wat mijn plantje kan zijn?
pi_185031355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:22 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dit zijn altijd leuke afleveringen.

Ik heb weer mugjes. -O- Ik moet eigenlijk meteen weer aan de aaltjes, maar ik durf nog niet al mijn planten flink water te geven. De meeste hebben nauwelijks water nodig. \

Heeft overigens niemand een idee wat mijn plantje kan zijn?
[ afbeelding ]
HA! Door de nieuwste aflevering van Summer Rayne Oakes weet ik nu dat het een Peperomia pecuniifolia is! *O*

pi_185036637
Thanks voor je advies strato! Bij de ranzijn en de intratuin hier hebben ze dus geen perliet, ze stonden me ook echt super schaapachtig aan te kijken toen ik het vroeg :P
Maar ik zie dat ze het bij de hornbach verkopen, en daar moesten we binnenkort toch nog een keer heen. Binnenkort cactusjes zaaien O+ ben kei-benieuwd!

Vandaag ook nog wat nieuwe aanwinsten van de intratuin!
Een epipremnum marble planet, echt verschrikkelijk mooi is ie. O+

En een plantje die ik nog nooit eerder had gezien: scilla/ledebouria violacea.

Hij staat nu in dit super foute flamingo potje die ik ook tegenkwam, maar daar wil ik eigenlijk iets paars voor halen, een gynura ofzo. Maaaaar dat is allemaal voor later ;)
pi_185036773
Spam!!

M'n mooie philo Micans die vandaag binnenkwam



Rek van mp die ik of in de huiskamer wil boven de tv of in de studeerkamer



Philo selloum



M'n mooie rhapsel!
pi_185037087
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:55 schreef Koettie het volgende:
Spam!!

M'n mooie philo Micans die vandaag binnenkwam

[ afbeelding ]

Deze wil ik ook zo graag!! Maar geen ruimte. Prachtig!
pi_185037647
Dille & Kamille O+


Tap tap tap
pi_185037719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:13 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze wil ik ook zo graag!! Maar geen ruimte. Prachtig!
Zooo mooooi is ie.
pi_185038666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:55 schreef Koettie het volgende:
Spam!!

M'n mooie philo Micans die vandaag binnenkwam

[ afbeelding ]
Ohhhhh zoo mooi O+
pi_185043860
Wanneer beginnen jullie weer met plantenvoeding?
pi_185046640
Ik ben gisteren alweer begonnen. Mijn orchidee komt terug in bloei, dus ik dacht dat het wel mocht.
pi_185046813
Ik wacht tot de klok weer vooruitgaat. Of teruggaat. Wat dan ook.
Tap tap tap
pi_185047326
Mijn peperomia gaat ook niet in winterrust? Dus ik dacht dat het niet slecht was. Waarom doe jij het niet cherrylips? Ik heb nog maar enkele maanden drie plantjes in huis.

Peperomia

Pannekoekenplantje, stekje van een vriendin

Orchidee
pi_185048710
Ik heb ook weer een leuke gekocht
De Begonia Luxurians.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185049269
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 14:08 schreef Blijkonijn het volgende:
Mijn peperomia gaat ook niet in winterrust? Dus ik dacht dat het niet slecht was. Waarom doe jij het niet cherrylips? Ik heb nog maar enkele maanden drie plantjes in huis.

Peperomia
[ afbeelding ]
Pannekoekenplantje, stekje van een vriendin
[ afbeelding ]
Orchidee
[ afbeelding ]
Ik doe het niet omdat ik van alle kanten te horen krijg dat dat niet hoeft in de winter. Sterker nog, tot vorig jaar gaf ik ze helemaal geen voeding :') alleen voor de orchideeën had ik voeding.

Ben na een bezoekje aan het tuincentrum ineens weer vier planten en drie Japanse mosbollen rijker :9 ik heb weer een stingray *O* hij is wel piepklein. Heb ook nog even bij een grote alocasia en een strelitzia staan kwijlen maar dan moet ik echt verhuizen.
Tap tap tap
pi_185049787
Ik heb weer even de moeite genomen om wat fotootjes te maken. Gewoon met mijn mobiel overigens.

De Begonia Luxurians


De Begonia Tamaya + een stekje waar ik de naam niet van heb.


Plantenverzameling op kast


Bloempje van Hoya Bella
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185050762
Ik kocht ook weer een Hoya vandaag. De Alocasia's hebben het hier in huis moeilijk, maar de Hoya's gaan als een tierelier! En ik kocht dit ukkie, een Peperomia dolabriformis


[ Bericht 29% gewijzigd door bloempje-moi op 17-02-2019 10:47:44 ]
pi_185051117

M'n mosbollen. :D
Tap tap tap
pi_185064432


Potje had ik al een tijdje, is volgens mij eigenlijk een kinderbeker :') Plantje gister gekocht.
Tap tap tap
  zondag 17 februari 2019 @ 14:41:22 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185064449
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:39 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Potje had ik al een tijdje, is volgens mij eigenlijk een kinderbeker :') Plantje gister gekocht.
Wat cute :o O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 15:11:27 #87
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185064913
Weet iemand wat dit voor witte zooi is? Ik heb mijn planten afgelopen vrijdag water gegeven en toen was er nog niks te zien, maar ineens zit mijn grootste plant vol met dit spul:









De rest van de (echte) planten heeft nergens last van, en bovenstaande plant staat op een perfecte plek aangezien hij groeit als kool sinds ik een vaste dag heb gekozen om water te geven. Heb de plant al een paar jaar en nog nooit problemen gehad, dus zal mij benieuwen... ik heb al even gezocht en het lijkt op wolluis, maar ik kan het gewoon van de bladeren vegen omdat het niet kleeft. Het zit ook alleen bovenop het blad en aan de stengels, niet aan de onderkant van bladeren.

edit: de bruine stengels en dode punten zijn te wijten aan drie parkieten die weleens aan de plant zitten te knagen :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185066509
Mijn Hartjesvaren was flink stervende, dus ik heb alle bladeren weggeknipt. Tot mijn verbazing zag ik drie piepkleine hartjes opduiken. Dat ze maar groot en sterk mogen worden. O+
pi_185082022
Nieuwe video van Summer Rayne Oaks. Toch wel indrukwekkend wat zij allemaal heeft en hoe zij alle planten in haar huis bij naam kent en weet hoe ze verzorgd moeten worden.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:52:36 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185103346
Ik heb net de planten water gegeven.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 13:22:50 #91
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185103932
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Weet iemand wat dit voor witte zooi is? Ik heb mijn planten afgelopen vrijdag water gegeven en toen was er nog niks te zien, maar ineens zit mijn grootste plant vol met dit spul:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De rest van de (echte) planten heeft nergens last van, en bovenstaande plant staat op een perfecte plek aangezien hij groeit als kool sinds ik een vaste dag heb gekozen om water te geven. Heb de plant al een paar jaar en nog nooit problemen gehad, dus zal mij benieuwen... ik heb al even gezocht en het lijkt op wolluis, maar ik kan het gewoon van de bladeren vegen omdat het niet kleeft. Het zit ook alleen bovenop het blad en aan de stengels, niet aan de onderkant van bladeren.

edit: de bruine stengels en dode punten zijn te wijten aan drie parkieten die weleens aan de plant zitten te knagen :+
Niemand?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185104091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Niemand?
Ziet er wel uit als iets van luis. Keep it away from my plants plz! :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 13:33:26 #93
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185104143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ziet er wel uit als iets van luis. Keep it away from my plants plz! :P
Hmhm, maar het rare is dat ik nergens beestjes zie.

Zal ik doen :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 19 februari 2019 @ 13:36:21 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185104187
Vieze wolluis hu bah. :{w
pi_185104239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hmhm, maar het rare is dat ik nergens beestjes zie.

Zal ik doen :+
Zijn die witte dingetjes geen beestjes dan? Ik heb gelukkig nooit wolluis gehad, maar heb buiten wel luis in de rozenstruik en dat ziet er net zo uit (maar dan donker).
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 13:44:56 #96
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185104334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zijn die witte dingetjes geen beestjes dan? Ik heb gelukkig nooit wolluis gehad, maar heb buiten wel luis in de rozenstruik en dat ziet er net zo uit (maar dan donker).
Nee, het lijkt wel poeder, of zand, zit iig geen beweging in. Of ik heb miljoenen dode luizen op de plant zitten, maar dat lijkt me sterk :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185107238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Niemand?
Lijkt een beetje op spint... Kan volgens mij komen door een te droge lucht. Wat helpt is om je planten als je ze water geeft ook gelijk even te besproeien met een plantenspuit. :)
Voor nu kun je proberen het eraf te spoelen onder de douche
pi_185108934
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Weet iemand wat dit voor witte zooi is? Ik heb mijn planten afgelopen vrijdag water gegeven en toen was er nog niks te zien, maar ineens zit mijn grootste plant vol met dit spul:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De rest van de (echte) planten heeft nergens last van, en bovenstaande plant staat op een perfecte plek aangezien hij groeit als kool sinds ik een vaste dag heb gekozen om water te geven. Heb de plant al een paar jaar en nog nooit problemen gehad, dus zal mij benieuwen... ik heb al even gezocht en het lijkt op wolluis, maar ik kan het gewoon van de bladeren vegen omdat het niet kleeft. Het zit ook alleen bovenop het blad en aan de stengels, niet aan de onderkant van bladeren.

edit: de bruine stengels en dode punten zijn te wijten aan drie parkieten die weleens aan de plant zitten te knagen :+
Wolluis. Zie ze op sommige foto's best duidelijk zitten.

Ziet er zo uit.
pi_185109222
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:01 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Kwantum heeft dino-potjes, ik herhaal, Kwantum heeft dino-potjes. O+ O+ En een hertje. O+

[ afbeelding ]
Heb deze ook gekocht bij kwantum.
Iemand leuke tips voor plantjes erin? Heel groot zijn ze niet dus het moet klein blijven :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_185110153
Ik doe fittonia's in kleine potjes :')
Tap tap tap
pi_185110432
quote:
Bloempje van Hoya Bella
[ afbeelding ]
Ik kan niet wachten op mijn bloempjes in mijn Hoya's. O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:12 schreef Miniem het volgende:

[..]

Heb deze ook gekocht bij kwantum.
Iemand leuke tips voor plantjes erin? Heel groot zijn ze niet dus het moet klein blijven :+
Een leuke cactus of vetplant?
pi_185110471


Deze staat te sterven bij m'n zusjes werk dus ik mag 'm hebben. Opknappen en dan gaat ie naar m'n zusje
pi_185110477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:25 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op mijn bloempjes in mijn Hoya's. O+
Super gaaf he!

In mijn klas gaan de avocado's van de kids ook als kool. Mooi hoe ze bijna dagelijks met een liniaal meten of ze gegroeid zijn.



Website: Sneaker-forum.nl
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 20:26:10 #104
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185111708
Met pijn in het hart heb ik mijn Kentia palm in de groene container gegooid ;( Het arme ding zat helemaal onder de wolluis, zelfs in de grond zag ik overal wit spul, en las her en der dat je zoveel moeite moet doen om zo'n plant weer gezond/schoon te krijgen dat ik maar besloten heb om hem weg te doen, want ik heb er gewoon de energie niet voor.

Het ergste was nog wel dat ik puur voor mijn eigen gemak (woon twee hoog, dus met zo'n brede plant naar beneden sjouwen is best matig) alle stengels bijeen heb gepakt en doormidden heb geknakt, dat voelde serieus kut :')

Gelukkig doen de sanseveria's het uitstekend op m'n vensterbank, maar het is wel erg leeg in de hoek... denk dat ik morgen even naar het tuincentrum in Deurningen rij voor een nieuwe Kentia, want die dingen zijn gaaf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 19-02-2019 22:43:40 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185112020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:27 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Super gaaf he!

Ik hoop alleen niet dat die bloemetjes te erg stinken. Ik heb ondertussen acht Hoya's staan...

quote:
In mijn klas gaan de avocado's van de kids ook als kool. Mooi hoe ze bijna dagelijks met een liniaal meten of ze gegroeid zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi dat je die kinderen zo enthousiast voor plantjes weet te maken.
pi_185122748
Ik heb zojuist nog een stekje van de Silver Dollar Vine gekocht. Die van mij heeft nog steeds geen wortels, en ik ben bang dat dat niets meer wordt. Duimen voor de tweede kans.
En ik kocht hier 20 zaden van, omdat ze zo schattig zijn. O+
pi_185123489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:51 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb zojuist nog een stekje van de Silver Dollar Vine gekocht. Die van mij heeft nog steeds geen wortels, en ik ben bang dat dat niets meer wordt. Duimen voor de tweede kans.
En ik kocht hier 20 zaden van, omdat ze zo schattig zijn. O+
[ afbeelding ]
Het zijn net allemaal konijnenoortjes _O-
Tap tap tap
pi_185123501
Ik heb nu mijn zinnen gezet op de anthurium clarinervium, maar is nergens te krijgen lijkt het ;(
Tap tap tap
pi_185123560
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Met pijn in het hart heb ik mijn Kentia palm in de groene container gegooid ;( Het arme ding zat helemaal onder de wolluis, zelfs in de grond zag ik overal wit spul, en las her en der dat je zoveel moeite moet doen om zo'n plant weer gezond/schoon te krijgen dat ik maar besloten heb om hem weg te doen, want ik heb er gewoon de energie niet voor.

Het ergste was nog wel dat ik puur voor mijn eigen gemak (woon twee hoog, dus met zo'n brede plant naar beneden sjouwen is best matig) alle stengels bijeen heb gepakt en doormidden heb geknakt, dat voelde serieus kut :')

Gelukkig doen de sanseveria's het uitstekend op m'n vensterbank, maar het is wel erg leeg in de hoek... denk dat ik morgen even naar het tuincentrum in Deurningen rij voor een nieuwe Kentia, want die dingen zijn gaaf.
Ik voel je pijn broeder. Kan ook geen planten vermoorden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185123653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nu mijn zinnen gezet op de anthurium clarinervium, maar is nergens te krijgen lijkt het ;(
Ik heb hem online besteld, want inderdaad nergens gezien. Hij is hier te koop, maar deze zijn nu duurder dan dat ik hem ooit kocht.
https://orchideeen-shop.n(...)thurium+clarinervium

Die van mij krijgt denk ik een nieuw blad. O+
pi_185123702
quote:
9s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik voel je pijn broeder. Kan ook geen planten vermoorden.
Ik heb van de week m'n erwtenplantje weggegooid ;( Hij stond al twee jaar te kwakkelen, zag er eigenlijk niet uit, en dat ene pierige sliertje hing aan een minikluitje dat ik vorige week per ongeluk los heb getrokken :') Had vorig jaar ook een sliertje weer in de aarde gestopt in de hoop dat hij weer zou gaan wortelen, maar nee dus, alles liet los. Dus ik heb hem ook losgelaten en in de gft gegooid ;( Ik vind ze zo leuk, net als de chinese lantaarntjes, maar kan er niks mee.
Tap tap tap
pi_185123715
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:29 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik heb hem online besteld, want inderdaad nergens gezien. Hij is hier te koop, maar deze zijn nu duurder dan dat ik hem ooit kocht.
https://orchideeen-shop.n(...)thurium+clarinervium

Die van mij krijgt denk ik een nieuw blad. O+
En niet leverbaar ;(
Tap tap tap
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 13:02:04 #113
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185124287
quote:
9s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik voel je pijn broeder. Kan ook geen planten vermoorden.
Steek van pijn door m'n hart toen ik de stengels dubbelknakte, de roestige spijker des ellendes die mijn ziel tormenteerde ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185124372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Steek van pijn door m'n hart toen ik de stengels dubbelknakte, de roestige spijker des ellendes die mijn ziel tormenteerde ;(
Mooi, stil van, tranen in mijn ogen.

Kan me nog herinneren hoe ik een ficus die ik sinds mijn tienerjaren had om zeep heb moeten helpen vanwege ziekte. In stukjes moeten knippen om in de groenbak te laten passen. Echt kutgevoel ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185124562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En niet leverbaar ;(
De grote wel: https://orchideeen-shop.nl/anthurium-clarinervium-3202.html
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 14:34:00 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185125913
Ik kachel even naar het tuincentrum in Deurningen, hopelijk kan hier over een uurtje ofzo pronken met mijn nieuwe Kentia :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 15:43:10 #117
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185127101
Zo, nieuwe gehaald, en het blijken dus goudpalmen te zijn ipv Kentias (laatstgenoemde hebben bredere bladeren). Heb de plant uitvoerig gecontroleerd op beestjes en ander gedoe. Alles is weer juist in Huize Drizzt:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185128532
quote:
Die van mij heeft t moeilijk, maar zorgt wel voor nieuwe bladeren. Blijft een prachtige plant.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185128615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:02 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Die van mij heeft t moeilijk, maar zorgt wel voor nieuwe bladeren. Blijft een prachtige plant.
Deze hier heeft ook flinke vlekken en de bladeren zijn tijdens transport omgevouwen. Tijd voor nieuwe bladeren! Hij groeit niet echt snel geloof ik.
Dit is mijn doel O+
pi_185140603
Hallo hallo allemaal,

Vetplantjes, hoe moet je die verzorgen? Ik heb er eentje al ongeveer 23 jaar en hij doet het nog goed maar soms geef ik het water en soms niet. Waar moet je allemaal op letten om een gezonde vetplant te hebben?

En welke vetplanten doen het sowieso goed (als er al verschillende versies van zijn qua familiesoort).
pi_185141969
Heeft iemand het Stekjesboek van Mama Botanica al? Ik ben benieuwd maar het is best prijzig.
pi_185144919
Ik heb gisteren ook wolluis aangetroffen in de Kentiapalm! :% |:(

Ik wil 'm nog niet weg doen. Hij is zo mooi en groot. Ik denk nu als eerste de plant in quarantaine te zetten, dan in ieder geval de meest aangedane bladeren te verwijderen en de plant stevig af te spoelen, en dan misschien gaasvlieglarven? Heeft iemand daar ervaring mee?
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:27 #123
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185145293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:31 schreef yinu het volgende:
Ik heb gisteren ook wolluis aangetroffen in de Kentiapalm! :% |:(

Ik wil 'm nog niet weg doen. Hij is zo mooi en groot. Ik denk nu als eerste de plant in quarantaine te zetten, dan in ieder geval de meest aangedane bladeren te verwijderen en de plant stevig af te spoelen, en dan misschien gaasvlieglarven? Heeft iemand daar ervaring mee?
Godsamme :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185145443
Blijf uit de buurt van mijn palm jullie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 12:59:08 #125
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185145450
quote:
8s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Blijf uit de buurt van mijn palm jullie.
Ik heb een nieuwe freshe palm, dus voor mij hoef je niet meer bang te zijn :T
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 13:19:36 #126
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185145945
Verder heb ik naast 6 neppers en 2 sanseveria's nog een drakenbloedboompje (dracaena) die er al zowat sinds het begin sip bij staat. De bladeren hangen treurig naar beneden en zelfs nieuwe bladeren, die eerst omhoog groeien, doen al snel met de rest van de plant mee.

Zo hoort het:



En zo doet de mijne het:



edit: ik had trouwens twee dracaena's, maar de tweede werd helemaal kapotgemaakt door de bergparkiet die ik toen nog had. Beestje heeft nog twee andere planten volledig gesloopt, waardoor de catharinaparkieten er ook lol in kregen, vandaar dat de gesneuvelde planten door nepplanten vervangen zijn :+ Bergparkiet moest na een klein jaar ook weer aftaaien wegens niet-aflatende herrie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 21-02-2019 13:30:19 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:23:36 #127
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185146031
Mijn kamerplanten staan allemaal in grote vierkante potten. Op het moment exploderen die zowat. Zelfs de Areca staat hier in bloei!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185146272
quote:
15s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verder heb ik naast 6 neppers en 2 sanseveria's nog een drakenbloedboompje (dracaena) die er al zowat sinds het begin sip bij staat. De bladeren hangen treurig naar beneden en zelfs nieuwe bladeren, die eerst omhoog groeien, doen al snel met de rest van de plant mee.

Zo hoort het:

[ afbeelding ]

En zo doet de mijne het:

[ afbeelding ]

edit: ik had trouwens twee dracaena's, maar de tweede werd helemaal kapotgemaakt door de bergparkiet die ik toen nog had. Beestje heeft nog twee andere planten volledig gesloopt, waardoor de catharinaparkieten er ook lol in kregen, vandaar dat de gesneuvelde planten door nepplanten vervangen zijn :+ Bergparkiet moest na een klein jaar ook weer aftaaien wegens niet-aflatende herrie.
Die dracaena ziet er prima uit in mijn ogen. Als de plant ouder wordt en de bladeren worden langer gaan ze nou eenmaal hangen.
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 14:18:36 #129
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185146998
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:34 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die dracaena ziet er prima uit in mijn ogen. Als de plant ouder wordt en de bladeren worden langer gaan ze nou eenmaal hangen.
Hmm, maar er is toch een verschil tussen gewoon hangen en treurig hangen? De mijne doet in mijn ogen het laatste.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:22:32 #130
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185147066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hmm, maar er is toch een verschil tussen gewoon hangen en treurig hangen? De mijne doet in mijn ogen het laatste.
Dat heeft volgens mij te maken met de manier waarop ze worden gepresenteerd in een winkel. daar halen ze vaak de oudere bladeren uit de plant. Zodat alleen de piekige bladeren overblijven. Thuis groeien die bladeren op volle lengte en buigen dan wat meer door.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 14:25:45 #131
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185147126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat heeft volgens mij te maken met de manier waarop ze worden gepresenteerd in een winkel. daar halen ze vaak de oudere bladeren uit de plant. Zodat alleen de piekige bladeren overblijven. Thuis groeien die bladeren op volle lengte en buigen dan wat meer door.
Mooi, dan weet ik dat de mijne het gewoon goed doet.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185148948
een paar weken geleden heb ik een hele drastische maatregel genomen en mijn banaan vlak boven de steel afgesneden. Hij bleef maar blaadjes ontwikkelen, de groei stopte, dan vormde zich daarin een nieuw blad. Enfin - het was een puinhoop.

En nu groeien er alweer twee prachtige bladeren uit O+
pi_185149325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Godsamme :{
Nou inderdaad.

Iemand hier ervaring met biologische oorlogsvoering?
pi_185159857
Mijn alocasia stingray krijgt een nieuw blad O+ mag ook wel want er zijn er 2 gesneuveld afgelopen maanden..
En ik kocht weer een vlinder orchidee. :') Wit met paarse stipjes O+

Ik wil nieuwe planten voor in de hangpotjes boven mijn vensterbank(op het oosten). Iemand een goede suggestie? Hoeft liever niet extreem lang te worden, want dan ontstaat het risico op schade door kat..
pi_185159943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:17 schreef yinu het volgende:

[..]

Nou inderdaad.

Iemand hier ervaring met biologische oorlogsvoering?
Ik ben begonnen met de plant in quarantaine te zetten en de ergst aangetaste bladeren te verwijderen. Toen de rest van de plant met een watje met spiritus afgenomen waar ik bij de wolluis kon. Het zijn er zo veel! En er zitten er nog steeds een heleboel bij de onderkant tussen de stengels waar ik niet bij kan. Nu eerst maar even kijken hoe de plant reageert en dan misschien toch die gaasvlieg-larfjes maar eens proberen...
pi_185161002
Woeii!! Ik kocht eindelijk een Rhaphidophora tetrasperma! Deze kunnen wel tegen wat minder licht toch?
  vrijdag 22 februari 2019 @ 07:34:54 #137
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185163816
Mijn blauwvarens hebben er niet zo'n zin meer in :{.

Morgen maar eens ompotten (rouwvliegjes :r), hopelijk knappen ze daar wat van op.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185163970
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mooi, dan weet ik dat de mijne het gewoon goed doet.
De mijne ziet er ook zo uit en ik maakte me ook zorgen omdat ie treurig lijkt. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185187873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Woeii!! Ik kocht eindelijk een Rhaphidophora tetrasperma! Deze kunnen wel tegen wat minder licht toch?
Gaaf! Blijft een mooie plant.
Die van mij doet het beduidend beter met meer licht
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185187884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:29 schreef bloempje-moi het volgende:
Woeii!! Ik kocht eindelijk een Rhaphidophora tetrasperma! Deze kunnen wel tegen wat minder licht toch?
Hm, ze hoeven geen felle zon maar licht stellen ze wel op prijs hoor!

Vandaag vroeg op. Dacht dat plantenasiel vandaag open dag had maar blijkt morgen te zijn. Nu dus maar even wasjes draaien en planten controleren. Heb vijverwater om te wateren (op kamertemperatuur). Wil graag m'n rek ophangen maar niemand kan ermee helpen en hij is te zwaar voor mij alleen. Vriend heeft twee linkerhanden en raakt halverwege in paniek dus die mag niet helpen. :+

Heb van m'n pa een camera gehad, volgens mij kan ik daar hele mooie plaatjes mee schieten!
  zaterdag 23 februari 2019 @ 08:33:47 #141
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185187957
Ok ik heb het voor elkaar gekregen om wortelrot te krijgen bij mijn dierbare graslelie (een van mijn eerste planten ever :'( ). 3 jaar going strong maar de afgelopen maanden is ie helemaal achteruit gegaan. Ik heb hem waarschijnlijk te snel en te vaak verpot en ook te veel water gegeven. Maar goed, nu zijn de wortels rot en heb ik nog maar 1/10e over. Ik heb hem toen weer verpot, droge aarde erin enzo en even gestopt met water geven. Maar toen ging ie weer slapper hangen. Ik vorige week weer water geven, toen zag ik hem zichtbaar opknappen O+ Maar deze week voel ik dat de aarde weer te nat is en bij het aanraken valt ineens weer 1/3e van de blaadjes eruit, wortels helemaal verrot :'( hellllp, wat kan ik nog doen om hem te redden?! Heb al gegoogled maar word niet wijzer ;(
Ik hou niet van fraude.
pi_185188046
Maar heb je een binnenpot zodat het overtollige water kan weglopen? Of een pot met een schotel eronder waar je wat water in kan doen als dat nodig lijkt? Of dan kun je dompelen, zoals met orchideeën. Dan is de kans kleiner dan je de plant verzuipt.
Tap tap tap
pi_185188053
Het schijnt dat ze bij de intratuin Lelystad de anthurium hebben die ik zoek. Maar dat is een uur rijden :'(
Tap tap tap
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:27:20 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185188327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:50 schreef CherryLips het volgende:
Het schijnt dat ze bij de intratuin Lelystad de anthurium hebben die ik zoek. Maar dat is een uur rijden :'(
Dat is toch niet zoveel?
pi_185188517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is toch niet zoveel?
Ik doe het niet elke dag :D
Tap tap tap
pi_185188968
Zooo. Heb even m'n deliciosa gesnoeid. Ging alle kanten op. Stekjes staan nu in grind, als ze aanslaan komt die in de slaapkamer! En poging tot rhapsel stek, hoewel ik die maar lastig vind. Beetje vroeg nog denk ik maarja.
pi_185189758
Ik ben nu serieus geneigd om naar Lelystad te rijden :')
Tap tap tap
pi_185190045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben nu serieus geneigd om naar Lelystad te rijden :')
Gewoon doen!
Even kijken of er meer leuke zaakjes op de route zijn.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185190088
Moet je zien dat ie ondertussen op is. Of veertig euro kost.
Tap tap tap
pi_185190820
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:37 schreef CherryLips het volgende:
Moet je zien dat ie ondertussen op is. Of veertig euro kost.
Je kan ze ook bellen :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 13:12:17 #151
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185191306
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 12:39 schreef Miniem het volgende:

[..]

Je kan ze ook bellen :Y
Dit.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185191643
Iedere nieuwe plant die bij in huis komt gaat tijdelijk in quarantaine. Soms door middel van zeepspiritus in een spuitflesje en als het er veel zijn vul ik een emmer met zeepspiritus en worden ze ondergedompeld. Een enkele keer gaat dat verkeerd. Zo ook met deze Sans. Deze vond ik nog op de bodem van de emmer toen ik de volgende ochtend wilde gaan douchen.

pi_185192164
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:31 schreef Stratotanker het volgende:
Iedere nieuwe plant die bij in huis komt gaat tijdelijk in quarantaine. Soms door middel van zeepspiritus in een spuitflesje en als het er veel zijn vul ik een emmer met zeepspiritus en worden ze ondergedompeld. Een enkele keer gaat dat verkeerd. Zo ook met deze Sans. Deze vond ik nog op de bodem van de emmer toen ik de volgende ochtend wilde gaan douchen.

[ afbeelding ]
Oepsie. Kill your darlings iets te letterlijk genomen? ;) Was het een van de bijzondere nieuwe exemplaren?
pi_185192517
Vraagje over stekken: mijn berging is nu geïsoleerd en lekker warm. Daar wil ik graag wat planken aan de muur met stekjes. De muur is tegenover de tuindeur met een raam van onder tot boven, maar het licht valt er net een beetje naast. De stekjes zouden dan dus in halfschaduw komen te staan. Vraag 1: is dat problematisch? Meestal heb ik stekjes in de vensterbank maar het wordt wat rommelig Vraag 2-4: kan ik er anders een groeilamp boven hangen? Of werkt dat niet bij stekjes? Zou de lamp van IKEA goed werken?
pi_185192706
Zag een jewel orchidee maar helemaal onder de luis. Rip. Die zocht ik nog.
pi_185195945



:7
Tap tap tap
pi_185195983
quote:
👍🏻 Mooi exemplaar!
pi_185196258
En een mini strelitzia. Of hoe je het spelt.
Tap tap tap
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:12:19 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185196385
quote:
Zo die is mooi!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185196437
quote:
O+!
pi_185196579
Ik ben vandaag naar de plantenhal geweest. Maar ik heb stiekem wat planten moeten mishandelen, dus jullie mogen me haten. Ik had de maat van de planten compleet verkeerd ingeschat, dus alles was veel te groot voor de potjes. Dus ik heb bij sommige planten best wat wortels eraf moeten trekken.

Maar ach. Dino's. O+ En een kumquat boompje van iets van 1.5m hoog voor maar 30 euro. O+ En nog een cactus, winkel verlaten zonder cactus is geen optie. Vond ik overigens ook goedkoop, best hoog voor maar 5 euro.



Huis begint wel wat druk te worden.
pi_185197120
Ik denk dat je cactus een euforbia is! Zitten die planten in dezelfde grond of losse bakken?
pi_185197283
De cactus zit met z'n eigen pot in de metalen emmer. Dus als we aan de randen water geven, dan blijft cactus als het goed is droog genoeg.

Moet even kijken hoe dat gaat, vond de metalen emmer leuk, en de cactus leuk. Maar los zou het er wat kaal uitzien.
pi_185197314
Oh, en moet hem eigenlijk verplaatsen zodat die veel zon krijgt. Morgen maar even wat schuiven.
pi_185197740
Ik wil die kwantum potjes ook... Net gekeken is 6 km fietsen. Heb last van uitstel gedrag
pi_185197770
Die anthurium zit bij mij in een onmogelijke binnenpot. Hij is hoger dan anders, dus steekt overal bovenuit :{
Tap tap tap
pi_185198101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:57 schreef Myraela het volgende:
De cactus zit met z'n eigen pot in de metalen emmer. Dus als we aan de randen water geven, dan blijft cactus als het goed is droog genoeg.

Moet even kijken hoe dat gaat, vond de metalen emmer leuk, en de cactus leuk. Maar los zou het er wat kaal uitzien.
Slim, want een euforbia wil wel meer water dan een cactus maar niet zoveel als slaapkamergeluk
pi_185215997
Vandaag bij het plantenasiel een gigantische sansaveria geadopteerd. Nu verdeeld over drie potten. Een voor mij, een voor m'n zusje en een voor een vriend. En andere zusje heeft een losse stek mee.



pi_185228976
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:48 schreef Koettie het volgende:
Vandaag bij het plantenasiel een gigantische sansaveria geadopteerd. Nu verdeeld over drie potten. Een voor mij, een voor m'n zusje en een voor een vriend. En andere zusje heeft een losse stek mee.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een monster!!

Net nu ik twee nieuwe Silver Dollar Vine stekjes heb gekocht, begint mijn eerste eindelijk wortels te krijgen. Na maanden in de aarde heb ik hem nu in water gezet en ineens begint het. Nu schijnt het nog een jaar te kunnen duren voordat die plant met wortels eindelijk gaat groeien, maar toch. Hij is zoooo leuk! O+
pi_185228980
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een monster!!

Net nu ik twee nieuwe Silver Dollar Vine stekjes heb gekocht, begint mijn eerste eindelijk wortels te krijgen. Na maanden in de aarde heb ik hem nu in water gezet en ineens begint het. Nu schijnt het nog een jaar te kunnen duren voordat die plant met wortels eindelijk gaat groeien, maar toch. Hij is zoooo leuk! O+
[ afbeelding ]
omg dat potje
Tap tap tap
pi_185229752
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een monster!!

Net nu ik twee nieuwe Silver Dollar Vine stekjes heb gekocht, begint mijn eerste eindelijk wortels te krijgen. Na maanden in de aarde heb ik hem nu in water gezet en ineens begint het. Nu schijnt het nog een jaar te kunnen duren voordat die plant met wortels eindelijk gaat groeien, maar toch. Hij is zoooo leuk! O+
[ afbeelding ]
Jaa het is echt een beest!

En fijn dat hij is gaan wortelen, wat een geduld heb je dan nodig he, pff.
pi_185235930
Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een mooie grote Codiaeum thuis staan. Hij staat niet op de tocht, en krijgt de hele dag licht, zonder direct zonlicht te pakken. In de pot heb ik zo een waterbol van Elho gestoken die ik elk weekend vul.

Toch verliest de plant elke dag bladeren.

Iemand enig idee waarom? Geef ik te veel of te weinig water? Of juist te veel/weinig licht?
pi_185236356
Met zo'n bol lijkt me iig geen te weinig water. Is de grond nat of vochtig? En dan onderin de pot, niet bovenin.
pi_185236505
Ik denk dat hij net even te koud/donker staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185239376
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:10 schreef Koettie het volgende:
Met zo'n bol lijkt me iig geen te weinig water. Is de grond nat of vochtig? En dan onderin de pot, niet bovenin.
Ik ga vanavond even voelen.
pi_185239391
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:20 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat hij net even te koud/donker staat.
Dat durf ik te betwijfelen. Hij staat tegenover een glazen pui en het is in huis zelden kouder dan 18 graden. Op het kaartje staat dat hij tussen de 15 en 25 het fijnst vindt.
pi_185240790
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:37 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. Hij staat tegenover een glazen pui en het is in huis zelden kouder dan 18 graden. Op het kaartje staat dat hij tussen de 15 en 25 het fijnst vindt.
Het is nogal een miepert in de winter. Staat hij te koud dan verliest hij blad, staat hij te warm dan krijgt hij geen rust. Hij mag niet te droog, niet te vochtig, miemiemiemiep
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185241635
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is nogal een miepert in de winter. Staat hij te koud dan verliest hij blad, staat hij te warm dan krijgt hij geen rust. Hij mag niet te droog, niet te vochtig, miemiemiemiep
Geen goede plant voor mensen zoals wij dus. Inmiddels de onderkant van de aarde bevoelde en die is toch wel behoorlijk vochtig. Ik ga hem dus iets minder water geven. En als dat niet werkt trek ik hem wel een wintertuin aan ofzo :)
pi_185247656
Rek hangt! Wel met moeite en een boze vriend want de schroefgaten waren scheef.



Begonnen met plantjes ophangen






Af!


  dinsdag 26 februari 2019 @ 06:21:43 #181
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185247689
Ben je niet bang dat er allerlei ongedierte uit die planten valt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185247692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 06:21 schreef Tyr80 het volgende:
Ben je niet bang dat er allerlei ongedierte uit die planten valt?
Zoals wat? Een spin valt niet zo snel op je hoofd hoor, die kijkt wel uit.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 06:34:53 #183
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185247723
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 06:22 schreef Koettie het volgende:

[..]

Zoals wat? Een spin valt niet zo snel op je hoofd hoor, die kijkt wel uit.
Nou bijvoorbeeld, verder lieveheersbeestjes, pissebedden, wormen, leeft van alles in potgrond toch?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185247752
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 06:34 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld, verder lieveheersbeestjes, pissebedden, wormen, leeft van alles in potgrond toch?
Nee joh, in binnenpotten zitten geen wormen en pissebedden. Lieveheersbeestjes mogen weer terug de plantjes in.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 08:16:41 #185
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185248444
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 06:46 schreef Koettie het volgende:

[..]

Nee joh, in binnenpotten zitten geen wormen en pissebedden. Lieveheersbeestjes mogen weer terug de plantjes in.
Ah ok...ja dan valt er wel mee te leven inderdaad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185250271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 05:57 schreef Koettie het volgende:
Rek hangt! Wel met moeite en een boze vriend want de schroefgaten waren scheef.

[ afbeelding ]

Begonnen met plantjes ophangen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Af!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt super gaaf ^O^
Past ook goed bij je dekbed haha :D

Mijn Anthurium heeft toch wel veel gele blaadjes de laatste weken. Dacht misschien teveel water gegeven, dus zondag een keer overgeslagen. Maar nu toch alweer 2 die geel aan het worden zijn. Maar verder bloeit hij ook nog wel goed.

Heb hem nu bijna een jaar, misschien van die speciale Anthurium voeding geven? Heb dat nog nooit gedaan nl :@
Misschien ook gewoon hele nieuwe pot kopen met een binnenpot zodat ik het water beter in de gaten kan houden.
pi_185257059
Ik hoor nu ook bij de club O+
Had de allerlaatste :D



En er groeien 3 nieuwe stengels ^O^



Staat wel gezellig zo op het dressoir O+
Mn Tradescantia gaat ook als een tierelier nu ik hem zo laat hangen :D

[ Bericht 19% gewijzigd door _Hestia_ op 26-02-2019 18:53:07 ]
pi_185275125
SPINT IN M'N ZEBRINA

OMFG
Tap tap tap
  Spellchecker woensdag 27 februari 2019 @ 13:40:56 #189
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185275564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 05:57 schreef Koettie het volgende:

Gaaf! Wel uitkijken met het licht uitdoen :D

En ik had het persoonlijk niet boven mijn hoofdeinde gehangen denk ik .....
Maar voordeel daarvan is wel dat je er niet tegenaan loopt.
pi_185275775
Dat is balen @CherryLips :(
Ik ben er ook achter waarom mijn Anthurium het niet goed deed. Ging hem vandaag verpotten en kwamen allemaal rouwvliegjes uit de potgrond en de wortels waren ook echt al helemaal tot op de bodem. Hij was duidelijk toe aan een nieuwe pot. Wortels helemaal afgespoeld (gaf vrouw in tuincentrum als tip). En heb ook Anthurium-voeding gekocht, dus hopelijk is hij nou weer blij O+



En mn cactussen net ook weer verhuisd van de slaapkamer naar de woonkamer. Hebben nu wel genoeg winterrust gehad en het is hier nu 20 graden, dus kunnen ze weer mooi opwarmen :D
pi_185275778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:40 schreef maily het volgende:

[..]

Gaaf! Wel uitkijken met het licht uitdoen :D

En ik had het persoonlijk niet boven mijn hoofdeinde gehangen denk ik .....
Maar voordeel daarvan is wel dat je er niet tegenaan loopt.

Haha, hij kon neeeergens anders. Tenzij de studeerkamer maar daar zie ik het minder en minder licht.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:53:40 #192
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_185284120
Mijn bloeiende mini cactussen zijn er heel vroeg bij dit jaar, beide vol in knop:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor uploads, ze zijn rechtop in mijn computer maar schuin na uploaden :? :D

Heb er nog twee, maar die hebben geen bloempjes
pi_185284659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn bloeiende mini cactussen zijn er heel vroeg bij dit jaar, beide vol in knop:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor uploads, ze zijn rechtop in mijn computer maar schuin na uploaden :? :D

Heb er nog twee, maar die hebben geen bloempjes
Mooi!
Die zijn er vroeg bij
pi_185285118
Dat is idd al vroeg, bij mij beginnen er al wel wat roze puntjes te verschijnen :)
pi_185300032
De lieve mensen bij Cactusplaza stuurde gewoon meteen vier (!!) stekjes van de Silver Dollar Vine op. O+


En ik kocht zaden van de Monilaria Moniliforme, oftewel dat plantje met de konijnenoortjes, maar die zijn zoooooo klein. Ik weet niet eens hoe ik die moet zaaien. Gewoon uitstrooien ofzo?

Ik heb kans op een topbaan in New York, en ik schoot direct in de stress vanwege de planten. Ben in staat zo'n baan af te wijzen omdat ik dan alle plantjes moet wegdoen. :')
  Spellchecker donderdag 28 februari 2019 @ 18:03:12 #196
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185301512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef bloempje-moi het volgende:
De lieve mensen bij Cactusplaza stuurde gewoon meteen vier (!!) stekjes van de Silver Dollar Vine op. O+
[ afbeelding ]

En ik kocht zaden van de Monilaria Moniliforme, oftewel dat plantje met de konijnenoortjes, maar die zijn zoooooo klein. Ik weet niet eens hoe ik die moet zaaien. Gewoon uitstrooien ofzo?

Ik heb kans op een topbaan in New York, en ik schoot direct in de stress vanwege de planten. Ben in staat zo'n baan af te wijzen omdat ik dan alle plantjes moet wegdoen. :')
Als het doorgaat, post dat dan hier in het topic, wie weet kun je logeeradressen vinden ;)
pi_185318485


Er zijn zoveel leuke plantenkaartjes tegenwoordig. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempje-moi op 02-03-2019 13:54:56 ]
pi_185319124

Ubb
Bestelling binnen! En heb gister een Philodendron hastatum gehaald oeps. Blijf bezig.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:36:44 #199
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185320215
Ik heb nog vele zaden Ricinus communis. Zeer giftig dat wel.
pi_185326113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:57 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]

Er zijn zoveel leuke plantenkaartjes tegenwoordig. O+
Vind het echt zo'n plaatje wat je vaak in de Flow vindt O+
pi_185326539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:57 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]

Er zijn zoveel leuke plantenkaartjes tegenwoordig. O+
Het plaatje was hier niet zichtbaar, denk omdat png was. Maar als ik link kopieer in venster doet hij wel. Leuk kaartje idd en wat @NedKelly zegt, typisch iets wat je ook veel in de Flow ziet O+
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:14:26 #202
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185326959
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:50 schreef CherryLips het volgende:
Maar heb je een binnenpot zodat het overtollige water kan weglopen? Of een pot met een schotel eronder waar je wat water in kan doen als dat nodig lijkt? Of dan kun je dompelen, zoals met orchideeën. Dan is de kans kleiner dan je de plant verzuipt.
Dankje nog voor deze reactie. Ja, het water kan weglopen. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik geef het maar een beetje op denk ik... ik geef hem nog wel water maar het vlot niet echt...
Ik hou niet van fraude.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:19:07 #203
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185327063
Kwam vandaag deze beauty tegen bij mijn nieuw ontdekte (nu favoriete) plantenwinkel vlakbij :D werd meteen verliefd op het potje en gezien mijn oude graslelie stervende is, meteen maar erbij gekocht. Ook nog een grotere versie van het potje gekocht in groen/blauw :D leukste potjes ever, in de winkel zeiden ze dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan!

Ik hou niet van fraude.
pi_185327512
Waar :o
Tap tap tap
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:53:20 #205
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185328007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:35 schreef CherryLips het volgende:
Waar :o
Bella Flora in Amsterdam! :D
Ik hou niet van fraude.
pi_185333420
M'n zusje werkt in de horeca en elke keer dat ik kom moet ik huilen. Staan planten in 't donker zonder ooit licht te zien en die gooien ze dan weg. Vandaag is haar laatste dag en g seen sjans meenemen
pi_185333762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:53 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Bella Flora in Amsterdam! :D
Jammer, beetje uit de route :D
Tap tap tap
pi_185333771
De nieuwe catalogus van sostrene grene is uit en er staan weer bloempotten in :7 Ik kom er voorlopig helaas niet.
Tap tap tap
pi_185341284
M'n roze syngonium groeide z'n potje uit :') dus een kleine upgrade


Tap tap tap
pi_185342041
Ik heb weer zo'n grote glazen fles van m'n zusjes werk gescoord. Net plantjes gehaald dus dat ga ik morgen knutselen. Lekker kneuterig!
pi_185360018
Mensen. Wat zijn deze witte bolletjes bovenop m'n cactus? De andere hebben het niet. Is het slecht? ;( Ik dacht misschien wolluis, maar dit zijn wel erg nette bolletjes, op foto's van wolluis lijkt dat er anders uit te zien.

pi_185360428
Denk toch wolluis helaas. :(
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 13:04:16 #213
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185361112
Da's wolluis ja, had ik ook ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 3 maart 2019 @ 13:06:48 #214
217702 Lonaa
Honger!
pi_185361182
Ik heb ook beetje plantjes geprutst. Oude bloemen uit de Eeuwige Vlam gehaald, kleine pannenkoekenplant verpot, lief tegen alle plantjes gepraat en mn hangplantje ergens anders gehangen want hij verliest zn blaadjes ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  Spellchecker zondag 3 maart 2019 @ 13:25:11 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185361619
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:14 schreef Koettie het volgende:
Ik heb weer zo'n grote glazen fles van m'n zusjes werk gescoord. Net plantjes gehaald dus dat ga ik morgen knutselen. Lekker kneuterig!
Leuk! Doe je een foto als het klaar is?
  zondag 3 maart 2019 @ 13:38:50 #216
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_185361928
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Da's wolluis ja, had ik ook ;(
Ik word helemaal para van al die wolluis in dit topic. :'(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185366254
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:25 schreef maily het volgende:

[..]

Leuk! Doe je een foto als het klaar is?
Uiteraard!!

Voorbereiding



Deze is voor mezelf




Deze voor m'n zusje




En deze voor m'n andere zusje die heeft minder ruimte.




Tevreden, leuk om te doen ook.
  Spellchecker zondag 3 maart 2019 @ 18:57:23 #218
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185367799
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:27 schreef Koettie het volgende:

[..]

Uiteraard!!

Voorbereiding

[ afbeelding ]

Deze is voor mezelf
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze voor m'n zusje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze voor m'n andere zusje die heeft minder ruimte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Tevreden, leuk om te doen ook.
[ afbeelding ]
Allemaal toppie ^O^
Echt heel leuk gedaan!
  zondag 3 maart 2019 @ 23:46:46 #219
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185374392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef CherryLips het volgende:
M'n roze syngonium groeide z'n potje uit :') dus een kleine upgrade


[ afbeelding ]
Hé, maar dat voorste witte potje lijkt qua model sprekend op dat roze potje, alleen een ander motiefje! :D Waar heb jij deze vandaan?
Ik hou niet van fraude.
  zondag 3 maart 2019 @ 23:47:52 #220
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185374412
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:27 schreef Koettie het volgende:

[..]

Uiteraard!!

Voorbereiding

[ afbeelding ]

Deze is voor mezelf
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze voor m'n zusje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En deze voor m'n andere zusje die heeft minder ruimte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tevreden, leuk om te doen ook.
[ afbeelding ]
Heel cool!!
Ik hou niet van fraude.
pi_185376276
Thanks all, ben er echt blij mee ^^
pi_185377835
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:46 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Hé, maar dat voorste witte potje lijkt qua model sprekend op dat roze potje, alleen een ander motiefje! :D Waar heb jij deze vandaan?
Deze heb ik vorig jaar bij Sostrene grene gekocht. Heb hem ook in het groen.
Tap tap tap
  maandag 4 maart 2019 @ 10:43:00 #223
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185379654
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:35 schreef CherryLips het volgende:
Waar :o
*ontlurkt*

Die potjes zag ik van de week ook bij de Life and Garden, verschillende groottes en kleuren :Y

Wolluis brrrr.. deze week voor het eerst gehad op een plantje.. hopelijk blijft het bij 1 :N

Ow en hai :W
Ook ik heb het plezier van (veel) plantjes in huis ontdekt O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_185386744
Mijn pannenkoekski heeft weer bloempjes 😍
  maandag 4 maart 2019 @ 19:08:43 #225
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185388511
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:26 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn pannenkoekski heeft weer bloempjes 😍
Ik heb dus mijn beste pannenkoekstekje aan mijn ex gegeven, ik ben echt een sukkel :') staat dat ding daar enorm te bloeien en is mijn pancake ondertussen een beetje aan het falen. Harde les :'(
Ik hou niet van fraude.
pi_185388528
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:08 schreef NoFrauds het volgende:
[..]

Ik heb dus mijn beste pannenkoekstekje aan mijn ex gegeven, ik ben echt een sukkel :') staat dat ding daar enorm te bloeien en is mijn pancake ondertussen een beetje aan het falen. Harde les :'(
Hier ook 127 pannenkoekplanten, maar slechts één met bloempjes. De plant die ik het meest verwaarloos en die heel koud staat. Is dat het geheim?
  maandag 4 maart 2019 @ 19:11:18 #227
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185388570
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]

Hier ook 127 pannenkoekplanten, maar slechts één met bloempjes. De plant die ik het meest verwaarloos en die heel koud staat. Is dat het geheim?
:o ik zeg illuminati!
Ik hou niet van fraude.
  maandag 4 maart 2019 @ 19:12:43 #228
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185388597
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:43 schreef Radyhyn het volgende:
[..]

*ontlurkt*

Die potjes zag ik van de week ook bij de Life and Garden, verschillende groottes en kleuren :Y

Wolluis brrrr.. deze week voor het eerst gehad op een plantje.. hopelijk blijft het bij 1 :N

Ow en hai :W
Ook ik heb het plezier van (veel) plantjes in huis ontdekt O+
Ooh Life and Garden kende ik nog niet, maar le beauty is real :o en ik woon ook nog eens een beetje in de buurt, dit is niet goed voor mijn portemonnee. Alleen kan ik de geliefde potjes niet vinden op de webshop :o
Ik hou niet van fraude.
pi_185388656
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:11 schreef NoFrauds het volgende:
[..]

:o ik zeg illuminati!
Ik zeg illuminatie! Maar dat is 'beroepsdeformatie. ;-)

Kun je die pannenkoek niet gewoon stiekum omruilen met een niet-bloeiend exemplaar?
  maandag 4 maart 2019 @ 19:18:24 #230
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185388755
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:14 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]

Ik zeg illuminatie! Maar dat is 'beroepsdeformatie. ;-)

Kun je die pannenkoek niet gewoon stiekum omruilen met een niet-bloeiend exemplaar?
Nou ja het is uit, ik kom niet meer in zijn huis :{ dus tenzij ik Lara Croft ben denk ik dat mijn pancake weg is. Heb ik hem de laatste keer nog omgedraaid zodat ie weer naar het licht kon groeien omdat ie krom groeide. ;( Ik ben te goed voor deze wereld. Naja, iig pancake wel van een hernia gered O+ hopelijk leeft ie nog lang en gelukkig. O+

Ik snap je illuminatiegrap niet :') ;(
Ik hou niet van fraude.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 19:34:01 #231
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185389166
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]

Ik word helemaal para van al die wolluis in dit topic. :'(
Overal jeuk! HUUUUUU!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185413384
Was ik bij de flying Tiger hadden ze dat leuke bloempotje niet meer -O-

Gelukkig bij de kwantum wel de dino potjes kunnen scoren voor de kinderkamers
pi_185413420
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:52 schreef Goitske het volgende:
Was ik bij de flying Tiger hadden ze dat leuke bloempotje niet meer -O-

Gelukkig bij de kwantum wel de dino potjes kunnen scoren voor de kinderkamers
Nee klopt, ik had vorige week de allerlaatste, kwamen ook niet meer binnen zei ze toen.
Wel leuk dat je die dinopotjes nog hebt gescoord O+
pi_185414199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:54 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]

Nee klopt, ik had vorige week de allerlaatste, kwamen ook niet meer binnen zei ze toen.
Wel leuk dat je die dinopotjes nog hebt gescoord O+
Grappig dat jij die had! Ik was er donderdag en zei ze ja ik heb net van de week de laatste verkocht

Ik had hem cadeau willen geven -O-
pi_185414407
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:20 schreef Goitske het volgende:
[..]

Grappig dat jij die had! Ik was er donderdag en zei ze ja ik heb net van de week de laatste verkocht

Ik had hem cadeau willen geven -O-
Aw dat vind ik wel sneu eigenlijk -O-
Mijn sans die gevallen was staat er nu in te shinen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:50 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik hoor nu ook bij de club O+
Had de allerlaatste :D



pi_185414468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:26 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]

Aw dat vind ik wel sneu eigenlijk -O-
Mijn sans die gevallen was staat er nu in te shinen.[..]

Moet ik maar wat anders bedenken. Hoop dat de action nog witte lama's krijgt want er staat nu steeds wit en grijze en die wil ik niet
pi_185414514
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:28 schreef Goitske het volgende:
[..]

Moet ik maar wat anders bedenken. Hoop dat de action nog witte lama's krijgt want er staat nu steeds wit en grijze en die wil ik niet
Hopelijk krijgen ze snel weer witte dan. En anders ff in het centrum daar kijken?
pi_185415048
De Pothos staat erom bekend eenvoudig vermeerderd te kunnen worden. Toch heb ik al menig stekje kunnen weggooien omdat de steeltjes bruin worden en het wegrot. Wat is nou het geheim?
pi_185424101
Wie van jullie besteld er wel eens planten via the interwebz, en waar dan? :)

Ik heb het te plantenvirus te pakken maar ik vind geen hele toffe plantjes in mijn directe winkelomgeving.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185424348
Bij replant, kek jekke of plantje.nl. Of plantsome, die is wel duurder. Of spriklr, die hebben biologische plantjes.

Replant en kek jekke hebben vaak wat zeldzamer dingen. Is ook zo verkocht

Tuincentrum raad ik mega af. Twee keer besteld, twee keer verkeerde ontvangen en hoop gedoe.
pi_185426775
Goede post! :D

Ik ga gelijk even kijken!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185426809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:46 schreef bloempje-moi het volgende:
De Pothos staat erom bekend eenvoudig vermeerderd te kunnen worden. Toch heb ik al menig stekje kunnen weggooien omdat de steeltjes bruin worden en het wegrot. Wat is nou het geheim?
Schoon gereedschap. Ik zou voor het maken van de stek je schaar of mes echt desinfecteren met bijvoorbeeld alcohol (spiritus), bleekoplossing of bijvoorbeeld een gasvlam.

Pothos laat zich prima stekken op water ipv grond. Dan heb je ook veel beter zicht op de groei en gezondheid. Dus zet hem eerst op water totdat hij gaat wortelen, en plant hem pas als 'ie een beetje op weg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 06-03-2019 12:26:29 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185427529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:29 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]

Hopelijk krijgen ze snel weer witte dan. En anders ff in het centrum daar kijken?
ik ga van de week nog een keer in het centrum kijken. Vind dat niet echt een fijne action dus kom er weinig
pi_185427855
Ik ga vanmiddag omfietsen naar een tuincentrum. Heb een baan aangeboden gekregen bij m'n stage, ben zo blijjj
pi_185428401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:29 schreef Koettie het volgende:
Ik ga vanmiddag omfietsen naar een tuincentrum. Heb een baan aangeboden gekregen bij m'n stage, ben zo blijjj
Gefeliciteerd 🎉
pi_185428871
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Goede post! :D

Ik ga gelijk even kijken!
De sites die Koettie aanraadt, en ook Araflora en Cactusplaza zijn prima.

Gefeliciteerd @Koettie! Dat moet worden gevierd met een nieuwe plant of drie. :+
pi_185428903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]

Schoon gereedschap. Ik zou voor het maken van de stek je schaar of mes echt desinfecteren met bijvoorbeeld alcohol (spiritus), bleekoplossing of bijvoorbeeld een gasvlam.

Pothos laat zich prima stekken op water ipv grond. Dan heb je ook veel beter zicht op de groei en gezondheid. Dus zet hem eerst op water totdat hij gaat wortelen, en plant hem pas als 'ie een beetje op weg is.
Ik heb maar weer een bruin stukje van mijn steeltje afgeknipt nadat ik mijn schaartje schoonmaakte met spiritus. Hopelijk werkt het, want het is een stekje van mijn Pothos Moonlight, die het eigenlijk nooit lekker gedaan heeft. Ook Replant maakt wel eens een foutje met een plant helaas. ;(
pi_185430608
Oké, teveel regen. Ga van de week wel!
pi_185430772
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:15 schreef Goitske het volgende:
[..]

ik ga van de week nog een keer in het centrum kijken. Vind dat niet echt een fijne action dus kom er weinig[ afbeelding ]
Ja dat is waar, heb ik ook. En die cactussen staan er wel leuk in!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:29 schreef Koettie het volgende:
Ik ga vanmiddag omfietsen naar een tuincentrum. Heb een baan aangeboden gekregen bij m'n stage, ben zo blijjj
Gefeliciteerd! Mag je wel wat moois uitzoeken voor jezelf om het te vieren ja ^O^
pi_185430970
Het is erg heb nog 2 dino potjes en een paar plantjes er in die boven stonden maar het daar niet zo fijn vinden...
pi_185431237
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:09 schreef Goitske het volgende:
Het is erg heb nog 2 dino potjes en een paar plantjes er in die boven stonden maar het daar niet zo fijn vinden... [ afbeelding ]
Ben dringend opzoek naar zon dino potje.
Mijn kat had hem gesloopt net toen ik hem had :+
Maar nu kan ik hem bij geen enkele kwantum hier nog vinden. Zijn steeds uitverkocht.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_185432846
Wat gezellig al die potjes ^
pi_185434132
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:09 schreef Goitske het volgende:
Het is erg heb nog 2 dino potjes en een paar plantjes er in die boven stonden maar het daar niet zo fijn vinden... [ afbeelding ]
Dino potjes zijn de beste potjes. O+
pi_185434382
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:21 schreef Miniem het volgende:
[..]

Ben dringend opzoek naar zon dino potje.
Mijn kat had hem gesloopt net toen ik hem had :+
Maar nu kan ik hem bij geen enkele kwantum hier nog vinden. Zijn steeds uitverkocht.
Apeldoorn had best nog een goede voorraad Maja zal wel niet in de buurt zijn. Heb er 4 meegenomen mocht er wat met die van de kinderen gebeuren. Ze hebben nu elk 1 op de kamer staan
pi_185434595
Hebben jullie toevallig tips voor goede plantenzaken in / bij Rotterdam, waar ze niet alleen de doorsnee planten hebben die je veel / overal ziet.
Kan ook niet echt omschrijven wat ik doorsnee vindt, maar het het meeste wat je overal ziet staan hou ik niet zo van. Die planten zag ik dan in dit topic eigenlijk niet zoveel voorbij komen.

Ik ken De Jong in Rotterdam Zuid (staat ook op de Oogstmarkt) en van hun assortiment hou ik wel, maar het is best een stukje rijden en wat meer adresjes dan die ene zijn welkom.
pi_185434778
Ik vind bijv. zo'n stippenbegonia echt heel tof. Ik zag ze bij mij in de buurt bij een vintage winkel die ook planten verkoopt voor 21,50 euro. Was niet heel groot. Leek me fiks aan de prijs.

pi_185435434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:20 schreef NedKelly het volgende:
Ik vind bijv. zo'n stippenbegonia echt heel tof. Ik zag ze bij mij in de buurt bij een vintage winkel die ook planten verkoopt voor 21,50 euro. Was niet heel groot. Leek me fiks aan de prijs.

[ afbeelding ]
Best wel ja, zelfs voor een echte plantenwinkel. Die van mij was in een echte plantenwinkel zo'n 13/15 euro. Bij het tuincentrum zijn ze goedkoper uiteraard.

Ik was afgelopen week bij Rood & Bloem in Utrecht. Mooie winkel! Daar hebben ze nu een Hoya Kerriii voor 20 euro. Zelfs dat vind ik al aan de prijs, terwijl die toch echt moeilijker te krijgen zijn dan een stippenbegonia. Mijn duurste plant was denk ik mijn Orbifolia van 18,50.
pi_185435807
Zal maar niets zeggen over de prijs van mijn planten :+....

Zal te internetsnuffelen wat ik mezelf ga trakteren maar zie eigenlijk niets wat ik wil hebben.
pi_185435822
De Koningin: Hoya Bella. Er zitten talrijke kleine bloemknopjes aan, maar ze lijken maar niet te groeien.
pi_185435838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:08 schreef Koettie het volgende:
Zal maar niets zeggen over de prijs van mijn planten :+....

Zal te internetsnuffelen wat ik mezelf ga trakteren maar zie eigenlijk niets wat ik wil hebben.
Ik wil op zich best wel wat betalen voor een mooie plant, maar ik ben ook geen ster met planten, dus sommige sterven na een tijdje. Als ik zeker weet dat het er eentje is waar ik mee om kan gaan vind ik het niet zo'n punt.
Aan de andere kant, als je vaak bloemen koopt is het veel duurder :+
pi_185435870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:08 schreef Koettie het volgende:
Zal maar niets zeggen over de prijs van mijn planten :+....

Zal te internetsnuffelen wat ik mezelf ga trakteren maar zie eigenlijk niets wat ik wil hebben.
Als ik eens een dure plant wil kopen, dan denk ik aan jouw Thailand-avontuur en dan valt het hier allemaal wel mee ;)
Maar over het algemeen valt het mee met mijn uitgaven, zolang ik ze niet bij elkaar optel. :')
pi_185436065
Haha dat was niet eens de duurste. Maar relatief klein dus in verhouding wel heel erg idd.

Ik heb een plantengat in m'n hand 😭 Nouja, nu kan ik niets bedenken dus dat scheelt weer. Behalve jewel Orchid maar die haal ik wel ooit als ik er tegenaan loop.
pi_185436557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:51 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]

Best wel ja, zelfs voor een echte plantenwinkel. Die van mij was in een echte plantenwinkel zo'n 13/15 euro. Bij het tuincentrum zijn ze goedkoper uiteraard.

Ik was afgelopen week bij Rood & Bloem in Utrecht. Mooie winkel! Daar hebben ze nu een Hoya Kerriii voor 20 euro. Zelfs dat vind ik al aan de prijs, terwijl die toch echt moeilijker te krijgen zijn dan een stippenbegonia. Mijn duurste plant was denk ik mijn Orbifolia van 18,50.
Ik heb een orchidee van 25 euro, dat is m'n duurste plant. En daarna de anthurium van laatst, die was 17 geloof ik.
Tap tap tap
pi_185486357
Koettie, ik ben op zoek naar de naam van een plant en volgens mij heb jij hem.
Hij heeft een vrij dikke stam met een beetje een soort van omgekeerd giraffenpatroon, met daaruit van die lange groene stengels met blaadjes groeiend.
Mooie cryptische omschrijving toch? :')
pi_185486708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:18 schreef Broccolitaartje het volgende:
Koettie, ik ben op zoek naar de naam van een plant en volgens mij heb jij hem.
Hij heeft een vrij dikke stam met een beetje een soort van omgekeerd giraffenpatroon, met daaruit van die lange groene stengels met blaadjes groeiend.
Mooie cryptische omschrijving toch? :')
Philodendron xanadu, maar dan een oude! Je had me bij giraffe patroon :+
pi_185494121
Nieuwe aanwinsten. O+ Vriend z'n idee om m'n limonadetap als pot te gebruiken. Daarom hou ik zo van hem. Was alleen in m'n hoofd veel groter, dus heb weer eens te grote planten gekocht.

pi_185499275
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:34 schreef Koettie het volgende:
[..]

Philodendron xanadu, maar dan een oude! Je had me bij giraffe patroon :+
Omg ja natuurlijk, wat stom!
Ik vind dat zó verschrikkelijk mooi, ik heb opeens mn zinnen daarop gezet... Ik zal eens kijken of ze zo'n oude bij de intratuin hier hebben staan, daar hebben ze écht zo veel mooie oude planten, wordt er helemaal blij van.

Gister een syngonium arrow gekocht want vond het slaapkamerraam zo leeg nu de cactussen daar weg zijn :') + gister cactusjes ingezaaid... Ben super benieuwd of het wat gaat worden!
pi_185499431
Vandaag spray gekocht tegen wolluis, maar denk dat ik al te laat ben. Het bovenste stukje van de cactus was van binnen al helemaal hol. ;( Maar ik kijk het nog wel even aan.
pi_185513272
Mijn baby Hoya Bella heeft een baby Hoya Bella bloempje. O+

pi_185517623
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:43 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn baby Hoya Bella heeft een baby Hoya Bella bloempje. O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf!
Website: Sneaker-forum.nl
  zondag 10 maart 2019 @ 16:49:57 #271
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_185521624
Heb dit weekend een flinke lading nieuwe planten in huis gehaald/gekregen.





The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_185522180
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:41 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]

Gaaf!
Dit is een stekje van zo'n zes maanden oud. Die hele bovenste zijtak is er aangegroeid. Die Hoya Bella is echt mijn snelst groeiende plant. Hij zit vol met bloemknopjes, maar ze lijken niet uit te groeien tot grote bloemen. Doet die van jou dat wel al?
pi_185522243
De mevrouw met de kip heeft wolluis. :'(

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_185522525


Dit is dus een stekje en ik ben er best trots op :7
Tap tap tap
  zondag 10 maart 2019 @ 17:36:43 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_185522623
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:31 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is dus een stekje en ik ben er best trots op :7
Zo gekregen of zo in korte tijd gegroeid? :o

Ik kreeg een stekje met anderhalf blad eraan, paar dagen geleden. Er lijkt al een nieuw blaadje te vormen. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185522680
quote:
2s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]

Zo gekregen of zo in korte tijd gegroeid? :o

Ik kreeg een stekje met anderhalf blad eraan, paar dagen geleden. Er lijkt al een nieuw blaadje te vormen. *O*
Zo gegroeid. Maar het duurde wel heeeel lang. Het takje heeft eerst een maand of twee, drie in een glaasje met water gestaan tot hij worteltjes kreeg en daarna heb ik hem in de potgrond gezet. Ik heb er nog eentje die niet zo groot is.
Tap tap tap
  zondag 10 maart 2019 @ 17:41:43 #277
217702 Lonaa
Honger!
pi_185522696
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]

Zo gegroeid. Maar het duurde wel heeeel lang. Het takje heeft eerst een maand of twee, drie in een glaasje met water gestaan tot hij worteltjes kreeg en daarna heb ik hem in de potgrond gezet. Ik heb er nog eentje die niet zo groot is.
Deze had al wel worteltjes. Ben heel benieuwd. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185522948
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:18 schreef Jordy-B het volgende:
De mevrouw met de kip heeft wolluis. :'(

En zij blijft er opmerkelijk kalm onder met 17000 planten (en inderdaad een belachelijke kleine douche). Ik wist niet dat die krengen zo goed zichtbaar zijn.
pi_185525262
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:31 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is dus een stekje en ik ben er best trots op :7
gaaf O+
Ik verbaas me sowieso hoe snel deze plant groeit. Die van mij heeft ook continu nieuwe blaadjes
  zondag 10 maart 2019 @ 19:40:28 #280
217702 Lonaa
Honger!
pi_185525394
Mijn vensterbank cq kraamkamer gisteren:
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185525463
quote:
2s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:40 schreef Lonaa het volgende:
Mijn vensterbank cq kraamkamer gisteren:
[ afbeelding ]
Leuk kastje!
Tap tap tap
pi_185525544
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:18 schreef Jordy-B het volgende:
De mevrouw met de kip heeft wolluis. :'(

Maar zij gaat dus uiteindelijk lieveheersbeestjes of andere insecten als bestrijdingsmiddel gebruiken? Doen meer mensen dat hier? Extra insecten in m'n huis zou ik toch niet zo'n tof idee vinden.
pi_185525628
Op m'n balkon doe ik het wel, dan loods ik alle lieveheersbeestjes naar m'n rozen :D binnen zou ik het niet zo heel tof vinden.
Tap tap tap
  zondag 10 maart 2019 @ 19:55:24 #284
217702 Lonaa
Honger!
pi_185525755
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]

Leuk kastje!
Thanks! Vond m bij de Action, week of 2 geleden. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185526141
Leuk dat plankje zo
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 10 maart 2019 @ 20:22:29 #286
217702 Lonaa
Honger!
pi_185526500
Ik vond het vooral wel handig voor extra vensterbankruimte. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185597012
Ik heb nog eventjes vakantie, en vandaag heb ik maar even extra ruimte geknutseld voor meer plantjes!
Nu heb ik ruimte voor als ik binnenkort mn pannenkoek wil stekken en wat planten ga scheuren :D
Ben helemaal blij O+ maar wel een splinter (en geen pincet :') )

pi_185597177
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:18 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik heb nog eventjes vakantie, en vandaag heb ik maar even extra ruimte geknutseld voor meer plantjes!
Nu heb ik ruimte voor als ik binnenkort mn pannenkoek wil stekken en wat planten ga scheuren :D
Ben helemaal blij O+ maar wel een splinter (en geen pincet :') )

[ afbeelding ]
Met een naald krijg je een splinter er ook wel uit.

Leuke plankjes zo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185597629
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 22:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Met een naald krijg je een splinter er ook wel uit.

Leuke plankjes zo :)
Een naald heb ik ook niet :') ben nét uit het ouderlijk huis dus sommige essentials missen we :P

Ik vis hem morgen op werk er wel even uit met een pincet :)
pi_185624285
Zooo. Ik ben gestopt met roken dus nieuwe plantjes! Beloning aan mezelf.

Heb een Philodendron xanadu gekocht (die inmiddels weer anders heet blabla) want mijne op stam gaat dood en ben hem eigenlijk zat. Heel stiekem.

En een Epipremnum aureum 'Manjula'en
Scindapsus treubii 'Moonlight'.

Ben de ochtend vrij dus heb net m'n stervende monkey verpot in de hoop dat ie het red en alles uit m'n bed-rek staat nu uit te lekken in de douche. Liet natuurlijk aarde vakken dus meteen maar bed verschonen
pi_185624398
Scindapsus O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185624490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:00 schreef Koettie het volgende:
Zooo. Ik ben gestopt met roken dus nieuwe plantjes! Beloning aan mezelf.

Heb een Philodendron xanadu gekocht (die inmiddels weer anders heet blabla) want mijne op stam gaat dood en ben hem eigenlijk zat. Heel stiekem.

En een Epipremnum aureum 'Manjula'en
Scindapsus treubii 'Moonlight'.

Ben de ochtend vrij dus heb net m'n stervende monkey verpot in de hoop dat ie het red en alles uit m'n bed-rek staat nu uit te lekken in de douche. Liet natuurlijk aarde vakken dus meteen maar bed verschonen
Ben je hem zat omdat hij doodgaat of omdat hij te groot wordt?

Ik hoop dat jouw Scindapsus treubii 'Moonlight' het beter doet dan die van mij. Die kwakkelt maar door. :-(
pi_185624945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]

Ben je hem zat omdat hij doodgaat of omdat hij te groot wordt?

Ik hoop dat jouw Scindapsus treubii 'Moonlight' het beter doet dan die van mij. Die kwakkelt maar door. :-(
Nee, hij is echt al maanden aan het sterven en ik krijg hem er niet meer bovenop denk ik. Dus stiekem alvast vervanging, hopelijk motiveert het hem!
pi_185625157
Ik zit te denken aan een bananenplant. Houden die het een beetje goed binnen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185625934
Mwah. In de zomer wel, in de winter worden ze zielig en lelijk in mijn ervaring. In de zomer staat ie buiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koettie op 15-03-2019 12:36:51 ]
pi_185626214
Hm dat is ook niks dan.

Misschien dan toch maar weer een monstera kopen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185659631
Was vandaag in Utrecht bij de flying tiger. En daar hadden ze deze potjes.

Ik had nog een stekje wat ik ooit gemaakt had van mijn pannenkoek die nog geen echt potje had. (Alleen een plastic potje) dus die heeft een potje gekregen.

De potjes met de pootjes hadden ze helaas niet. Maar deze heeft ook punt oren maar dat zie je niet op de foto.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:50:35 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185659656
Leuk met t pannekoekje O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185659732
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:50 schreef Samzz het volgende:
Leuk met t pannekoekje O+.
Het ziet er wel schattig uit he haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185660555
Leuk potje O+ had hem ook gezien maar heb al zoiets (maar dat is eigenlijk een drinkbeker van de kinderafdeling van H&M home Haha).
Tap tap tap
pi_185663161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Was vandaag in Utrecht bij de flying tiger. En daar hadden ze deze potjes.

Ik had nog een stekje wat ik ooit gemaakt had van mijn pannenkoek die nog geen echt potje had. (Alleen een plastic potje) dus die heeft een potje gekregen.

De potjes met de pootjes hadden ze helaas niet. Maar deze heeft ook punt oren maar dat zie je niet op de foto.
[ afbeelding ]
Super schattig O+

Had pas alle bloemen van mn Spathiphyllum bingo star afgeknipt, hem al een paar weken geen water gegeven en nu komt er gelukkig alweer een nieuwe bloem O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')