Toevallig welquote:Op woensdag 30 januari 2019 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Meegedaan aan de tuinvogeltelling?
Had het topic niet gezien, zal even lezen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toevallig welSterker nog, uit het teltopic is dit topic voort gekomen. Vogels zijn veel te leuk om maar 1 weekend per jaar over te praten.
F&F / Nationale Tuinvogeltelling 25, 26 & 27 januari 2019
Mijn ervaring is dat dat altijd eventjes duurt.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:56 schreef _Hestia_ het volgende:
Yay, mooie OP heb je er van gemaakt Lucky_Strike
Ik ben sindskort erg geïnteresseerd in tuinvogels. Alleen heb ik zelf maar twee balkons van 2x1m op 4 hoog. Heb er vorige week wel voedersilo's opgehangen en ander voer neergelegd, maar ze weten het tot nu toe nog niet echt te vinden helaas![]()
Wel een dikke grote struik in je nieuwe tuin he, dat vinden vogeltjes heerlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk. Onze tuin is nu nog een hoop stenen. (Net gekocht zijn nog aan het verbouwen) en van het voorjaar gaan we die een stuk groener maken.
Maar we hebben een walnoten boom en daar heb ik allemaal lekkers aan gehangen en aan de pergola hangt ook wat.
Deze foto maakte ik vanmiddag. Wel een beetje onduidelijk sorry.
Er zit een vogeltje op de noten zak
[ afbeelding ]
Koolmees of pimpelmees.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk. Onze tuin is nu nog een hoop stenen. (Net gekocht zijn nog aan het verbouwen) en van het voorjaar gaan we die een stuk groener maken.
Maar we hebben een walnoten boom en daar heb ik allemaal lekkers aan gehangen en aan de pergola hangt ook wat.
Deze foto maakte ik vanmiddag. Wel een beetje onduidelijk sorry.
Er zit een vogeltje op de noten zak
[ afbeelding ]
Ja er zitten nu roodborstjes in. Anders was hij al weg geweestquote:Op woensdag 30 januari 2019 19:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wel een dikke grote struik in je nieuwe tuin he, dat vinden vogeltjes heerlijk.
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerquote:Op woensdag 30 januari 2019 19:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat altijd eventjes duurt.
Ik begin in de loop van de herfst al met wat voer ophangen, dan weten ze je de rest van de winter ook te vinden
Ach, ik heb ook een tuin en word van tijd tot tijd binnen verrast met dode (soms levendequote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerMaar het zou leuk zijn als ze de weg naar mijn balkon ook vinden en ik ze van dichtbij kan zien
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe
Mijn zus heeft ook een balkon in de stad, ik had haar wat spul gegeven om op te hangen voor de vogels. Stuurt ze twee dagen later een foto, allemaal parkietenquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerMaar het zou leuk zijn als ze de weg naar mijn balkon ook vinden en ik ze van dichtbij kan zien
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe
Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe![]()
Kan ik het dan het beste aan die muur ophangen of gewoon aan die groene reling van het balkon? Dat laatste is voor mij iig praktischer, heb geen gereedschap om te boren ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.
Ik zou zeggen zo vrij mogelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:29 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Kan ik het dan het beste aan die muur ophangen of gewoon aan die groene reling van het balkon?
Op 4 hoog komen weinig kattenquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zo vrij mogelijk.
Waar een kat het moeilijkst bijkomt moet je maar denken.
Ik zal ze morgen wel met draad aan die reling/gaatjes van balkon hangen dan. Kijken of het dan beter gaatquote:
Er zijn tegenwoordig metalen houders die je kunt ophangen en waar je een paar losse bollen in kunt doen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die pinda's hebben best een ruim net. Ik heb wel mezenbollen hangen hoe kan ik die anders ophangen? Liever geen heel moeilijk gedoe want daar heb ik geen tijd voor
Oh ik weet wel wat je bedoeld. Moet morgen naar de Praxis neem ik er eentje mee.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig metalen houders die je kunt ophangen en waar je een paar losse bollen in kunt doen.
Of anders misschien in een kommetje leggen? Al weet ik niet of meesjes daar dan van gaan eten.
Misschien nog linkjes naar organisaties die cursussen/lezingen/excursies/werkgroepen over vogels hebben of waar je meer informatie kunt lezen. Zoals IVN, KNNV, Vogelbescherming etc.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jullie nog toevoegingen hebben voor de OP, geef je maar een gil.
Ik heb in een week tijd nou al vier keer de buizerd gezien
Op deze site kun je vrij makkelijk determineren welke vogel je gezien hebt.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in een week tijd nou al vier keer de buizerd gezien
quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Op deze site kun je vrij makkelijk determineren welke vogel je gezien hebt.
http://welkevogelisdit.nl/
Oh die is idd handig ja!quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
parkieten zijn leuker dan duiven. Die gaan nesten bouwen op je balkonquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mijn zus heeft ook een balkon in de stad, ik had haar wat spul gegeven om op te hangen voor de vogels. Stuurt ze twee dagen later een foto, allemaal parkieten
Een nestje met kool-/pimpelmeesjes?quote:Op donderdag 31 januari 2019 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Meldt! Met een zoekplaatje uit mei 2017 in mijn tuin.
Ik heb het nu zo opgehangen:quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.
Leukquote:Op donderdag 31 januari 2019 09:21 schreef Irrem het volgende:
Wij hebben sinds halverwege vorig jaar eindelijk een vogelvriendelijke tuin. Onze buurvrouw van ons vorige huis moest niets van vogels hebben dus ging gelijk klagen als we ook maar iets van voer ophingen.
En ik ga in april met een vogelcursus beginnen!![]()
Tuinvogels herkennen gaat me prima af, maar buiten de tuin wordt het lastiger.
Ik ga regelmatig met mijn verrekijker op stap, maar merk dat mijn kennis beperkt is.
Ja pimpelmezen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:21 schreef Irrem het volgende:
Wij hebben sinds halverwege vorig jaar eindelijk een vogelvriendelijke tuin. Onze buurvrouw van ons vorige huis moest niets van vogels hebben dus ging gelijk klagen als we ook maar iets van voer ophingen.
En ik ga in april met een vogelcursus beginnen!![]()
Tuinvogels herkennen gaat me prima af, maar buiten de tuin wordt het lastiger.
Ik ga regelmatig met mijn verrekijker op stap, maar merk dat mijn kennis beperkt is.
[..]
Een nestje met kool-/pimpelmeesjes?
Zo komen ze vast wel, al durven niet alle soorten zo dicht bij huis te komen. Mussen en mezen wel. Je kan voer het beste ophangen anders krijg je toch vroeg of laat ook bezoek van muizen of ratten.quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:07 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ik heb het nu zo opgehangen:
[ afbeelding ]
En dan 1 slinger met 2 van die netjes op mn andere balkon. Moet ook gewoon wat geduld hebben
Ja op die soorten hoop ik ook en die zitten hier wel veel in de buurt. Nog ff getwijfeld of ik aan de binnenkant of buitenkant zou ophangen. Aan binnenkant zie ik zelf de vogels beter. Maar nu zien vogels het voer beter lijkt mequote:Op donderdag 31 januari 2019 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja pimpelmezen.
[..]
Zo komen ze vast wel, al durven niet alle soorten zo dicht bij huis te komen. Mussen en mezen wel. Je kan voer het beste ophangen anders krijg je toch vroeg of laat ook bezoek van muizen of ratten.
Oh wauw dat ziet er idd gezellig druk uitquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:18 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mijn voerkorf is het erg druk. Binnen 2/3 dagen is die silo leeg. Er kunnen alleen kleine vogels van eten. De grote kunnen bij de vetbollen en voederplank vd buren terecht.
[ afbeelding ]
Beetje lastig foto maken door de ruit.
Kan je anders een touwtje spannen en 't daaraan ophangen?quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:18 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja op die soorten hoop ik ook en die zitten hier wel veel in de buurt. Nog ff getwijfeld of ik aan de binnenkant of buitenkant zou ophangen. Aan binnenkant zie ik zelf de vogels beter. Maar nu zien vogels het voer beter lijkt me
Ik heb het nu ook met touwtjes vastgemaakt aan die reling. Hoe zou jij het doen dan? Een touwtje aan die bovenste ronde reling spannen ofzo en gewoon daar aan hangen ipv zoals het nu vast zit?quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan je anders een touwtje spannen en 't daaraan ophangen?
Een touwtje vd ene kant van het balkon naar de overkant, kan dat?quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:21 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ik heb het nu ook met touwtjes vastgemaakt aan die reling. Hoe zou jij het doen dan? Een touwtje aan die bovenste ronde reling spannen ofzo en gewoon daar aan hangen ipv zoals het nu vast zit?
Oh zo. Nee dat kan niet, want heb aan de andere kant niks waar ik het touwtje aan vast kan maken dan.quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een touwtje vd ene kant van het balkon naar de overkant, kan dat?
Netjes met kleine gaatjes en vogelpootjesquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:07 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ik heb het nu zo opgehangen:
[ afbeelding ]
En dan 1 slinger met 2 van die netjes op mn andere balkon. Moet ook gewoon wat geduld hebben
[..]
Leuk
Waar ga je die cursus doen?
Ik heb bij de bieb van de week ook wat boeken gehaald. Merk zelf ook dat ik het leuker vind hoe meer ik er over leer nu
Eerst had ik op de fiets ook altijd oordopjes met muziek in. Nu luister ik naar de vogeltjes en probeer ik te ontdekken welke ik allemaal hoor
Ja had ik gelezen, maar toen had ik dit al gekocht. Als dit op is ga ik wel kijken voor meer vriendelijkere oplossing. Moet gewoon mn buuf die gereedschap heeft vragen om keer te helpen dan met dingen ophangen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Netjes met kleine gaatjes en vogelpootjesZie mijn eerdere post.
Verder wel leuk, die diversiteit!
Ik woon in de stad maar mijn achtertuin is omringd door bomen. Als ik wakker word hoor ik soms auto’s maar vooral vogeltjes die me goedemorgen wensen.
Wij hebben nu regelmatig 2 waterhoentjes die aan komen lopen en van het op de grond gevallen vogelvoer eten. Ik hoop zo dat ze besluiten om bij ons langs de sloot te gaan broedenquote:Op donderdag 31 januari 2019 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb jullie linkjes in de OP gezet.
Het lijkt er hier op dat 'onze' reiger gevlogen is. Hij kwam een maand of twee bijna dagelijks rond 9.30 op de grote tak die in onze sloot gevallen is zitten. Die taak is van een zieke en enorme treurwilg afgevallen. We wilden hem eigenlijk verwijderen maar gebrek aan tijd en materiaal, etc. Voor we het wisten woonde er een groep alleenstaande woerden rond de tak, onze eigen YMCADe woerden zijn later verjaagd door een stel broedse waterhoenen die hun nest op de tak maakten. Waterhoenkuikens zijn zo ieniemini en fluffy, te cute. Zij zijn gevlogen en toen kwam de reiger een tijdje. Inmiddels wonen er een of twee paartjes eenden. Wat een lol je van een rottend stuk boom kunt hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |