abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184720192
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die pinda's hebben best een ruim net. Ik heb wel mezenbollen hangen hoe kan ik die anders ophangen? Liever geen heel moeilijk gedoe want daar heb ik geen tijd voor :@
Er zijn tegenwoordig metalen houders die je kunt ophangen en waar je een paar losse bollen in kunt doen.
Of anders misschien in een kommetje leggen? Al weet ik niet of meesjes daar dan van gaan eten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184720752
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig metalen houders die je kunt ophangen en waar je een paar losse bollen in kunt doen.
Of anders misschien in een kommetje leggen? Al weet ik niet of meesjes daar dan van gaan eten.
Oh ik weet wel wat je bedoeld. Moet morgen naar de Praxis neem ik er eentje mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184720902
Winterwatch is (nu) weer op de BBC, daar zie je ook aardig wat vogels
pi_184721257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als jullie nog toevoegingen hebben voor de OP, geef je maar een gil.

Ik heb in een week tijd nou al vier keer de buizerd gezien :o
Misschien nog linkjes naar organisaties die cursussen/lezingen/excursies/werkgroepen over vogels hebben of waar je meer informatie kunt lezen. Zoals IVN, KNNV, Vogelbescherming etc.
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:25:55 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184721405
quote:

Ik heb in een week tijd nou al vier keer de buizerd gezien :o
Op deze site kun je vrij makkelijk determineren welke vogel je gezien hebt.
http://welkevogelisdit.nl/
pi_184721663
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Op deze site kun je vrij makkelijk determineren welke vogel je gezien hebt.
http://welkevogelisdit.nl/
quote:
Oh die is idd handig ja!
En de link uit dit topic is ook wel leuk:
F&F / Vogelgeluiden uit de hele wereld
https://www.xeno-canto.org
pi_184721765
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mijn zus heeft ook een balkon in de stad, ik had haar wat spul gegeven om op te hangen voor de vogels. Stuurt ze twee dagen later een foto, allemaal parkieten :'(
parkieten zijn leuker dan duiven. Die gaan nesten bouwen op je balkon
  donderdag 31 januari 2019 @ 07:20:48 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184724951
CXWL1qz.jpg

Meldt! Met een zoekplaatje uit mei 2017 in mijn tuin.
pi_184726078
Wij hebben sinds halverwege vorig jaar eindelijk een vogelvriendelijke tuin. Onze buurvrouw van ons vorige huis moest niets van vogels hebben dus ging gelijk klagen als we ook maar iets van voer ophingen.

En ik ga in april met een vogelcursus beginnen! *O*
Tuinvogels herkennen gaat me prima af, maar buiten de tuin wordt het lastiger.
Ik ga regelmatig met mijn verrekijker op stap, maar merk dat mijn kennis beperkt is.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 07:20 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Meldt! Met een zoekplaatje uit mei 2017 in mijn tuin.
Een nestje met kool-/pimpelmeesjes?
pi_184728561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.
Ik heb het nu zo opgehangen:

f724ed64220b045d58dc46edd6485906.jpg

En dan 1 slinger met 2 van die netjes op mn andere balkon. Moet ook gewoon wat geduld hebben :+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:21 schreef Irrem het volgende:
Wij hebben sinds halverwege vorig jaar eindelijk een vogelvriendelijke tuin. Onze buurvrouw van ons vorige huis moest niets van vogels hebben dus ging gelijk klagen als we ook maar iets van voer ophingen.

Ik ga regelmatig met mijn verrekijker op stap, maar merk dat mijn kennis beperkt is.

Leuk *O*
Waar ga je die cursus doen?
Ik heb bij de bieb van de week ook wat boeken gehaald. Merk zelf ook dat ik het leuker vind hoe meer ik er over leer nu :D
Eerst had ik op de fiets ook altijd oordopjes met muziek in. Nu luister ik naar de vogeltjes en probeer ik te ontdekken welke ik allemaal hoor O+
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:12:22 #36
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184728616
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:21 schreef Irrem het volgende:

[..]

Een nestje met kool-/pimpelmeesjes?
Ja pimpelmezen.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:07 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dan 1 slinger met 2 van die netjes op mn andere balkon. Moet ook gewoon wat geduld hebben :+
Zo komen ze vast wel, al durven niet alle soorten zo dicht bij huis te komen. Mussen en mezen wel. Je kan voer het beste ophangen anders krijg je toch vroeg of laat ook bezoek van muizen of ratten.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:18:17 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184728668
Bij mijn voerkorf is het erg druk. Binnen 2/3 dagen is die silo leeg. Er kunnen alleen kleine vogels van eten. De grote kunnen bij de vetbollen en voederplank vd buren terecht.
CYv6M2z.jpg

Beetje lastig foto maken door de ruit.
pi_184728673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja pimpelmezen.

[..]

Zo komen ze vast wel, al durven niet alle soorten zo dicht bij huis te komen. Mussen en mezen wel. Je kan voer het beste ophangen anders krijg je toch vroeg of laat ook bezoek van muizen of ratten.
Ja op die soorten hoop ik ook en die zitten hier wel veel in de buurt. Nog ff getwijfeld of ik aan de binnenkant of buitenkant zou ophangen. Aan binnenkant zie ik zelf de vogels beter. Maar nu zien vogels het voer beter lijkt me :P

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:18 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mijn voerkorf is het erg druk. Binnen 2/3 dagen is die silo leeg. Er kunnen alleen kleine vogels van eten. De grote kunnen bij de vetbollen en voederplank vd buren terecht.
[ afbeelding ]

Beetje lastig foto maken door de ruit.
Oh wauw dat ziet er idd gezellig druk uit O+
Mijn silo's hebben ze ook nog niet ontdekt. Maar goed, geduld is een schone zaak :)
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:19:32 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184728688
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:18 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja op die soorten hoop ik ook en die zitten hier wel veel in de buurt. Nog ff getwijfeld of ik aan de binnenkant of buitenkant zou ophangen. Aan binnenkant zie ik zelf de vogels beter. Maar nu zien vogels het voer beter lijkt me :P
Kan je anders een touwtje spannen en 't daaraan ophangen?
pi_184728710
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Kan je anders een touwtje spannen en 't daaraan ophangen?
Ik heb het nu ook met touwtjes vastgemaakt aan die reling. Hoe zou jij het doen dan? Een touwtje aan die bovenste ronde reling spannen ofzo en gewoon daar aan hangen ipv zoals het nu vast zit?
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:22:44 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184728725
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik heb het nu ook met touwtjes vastgemaakt aan die reling. Hoe zou jij het doen dan? Een touwtje aan die bovenste ronde reling spannen ofzo en gewoon daar aan hangen ipv zoals het nu vast zit?
Een touwtje vd ene kant van het balkon naar de overkant, kan dat?
pi_184728755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Een touwtje vd ene kant van het balkon naar de overkant, kan dat?
Oh zo. Nee dat kan niet, want heb aan de andere kant niks waar ik het touwtje aan vast kan maken dan.
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 13:30:03 #43
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184729766
Ik heb jullie linkjes in de OP gezet.

Het lijkt er hier op dat 'onze' reiger gevlogen is. Hij kwam een maand of twee bijna dagelijks rond 9.30 op de grote tak die in onze sloot gevallen is zitten. Die taak is van een zieke en enorme treurwilg afgevallen. We wilden hem eigenlijk verwijderen maar gebrek aan tijd en materiaal, etc. Voor we het wisten woonde er een groep alleenstaande woerden rond de tak, onze eigen YMCA O+ De woerden zijn later verjaagd door een stel broedse waterhoenen die hun nest op de tak maakten. Waterhoenkuikens zijn zo ieniemini en fluffy, te cute. Zij zijn gevlogen en toen kwam de reiger een tijdje. Inmiddels wonen er een of twee paartjes eenden. Wat een lol je van een rottend stuk boom kunt hebben :s)
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_184730123
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:07 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Leuk *O*
Waar ga je die cursus doen?
Ik heb bij de bieb van de week ook wat boeken gehaald. Merk zelf ook dat ik het leuker vind hoe meer ik er over leer nu :D
Eerst had ik op de fiets ook altijd oordopjes met muziek in. Nu luister ik naar de vogeltjes en probeer ik te ontdekken welke ik allemaal hoor O+
Netjes met kleine gaatjes en vogelpootjes ;( Zie mijn eerdere post.
Verder wel leuk, die diversiteit!

Ik woon in de stad maar mijn achtertuin is omringd door bomen. Als ik wakker word hoor ik soms auto’s maar vooral vogeltjes die me goedemorgen wensen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184730263
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Netjes met kleine gaatjes en vogelpootjes ;( Zie mijn eerdere post.
Verder wel leuk, die diversiteit!

Ik woon in de stad maar mijn achtertuin is omringd door bomen. Als ik wakker word hoor ik soms auto’s maar vooral vogeltjes die me goedemorgen wensen. O+
Ja had ik gelezen, maar toen had ik dit al gekocht. Als dit op is ga ik wel kijken voor meer vriendelijkere oplossing. Moet gewoon mn buuf die gereedschap heeft vragen om keer te helpen dan met dingen ophangen.
pi_184731867
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb jullie linkjes in de OP gezet.

Het lijkt er hier op dat 'onze' reiger gevlogen is. Hij kwam een maand of twee bijna dagelijks rond 9.30 op de grote tak die in onze sloot gevallen is zitten. Die taak is van een zieke en enorme treurwilg afgevallen. We wilden hem eigenlijk verwijderen maar gebrek aan tijd en materiaal, etc. Voor we het wisten woonde er een groep alleenstaande woerden rond de tak, onze eigen YMCA O+ De woerden zijn later verjaagd door een stel broedse waterhoenen die hun nest op de tak maakten. Waterhoenkuikens zijn zo ieniemini en fluffy, te cute. Zij zijn gevlogen en toen kwam de reiger een tijdje. Inmiddels wonen er een of twee paartjes eenden. Wat een lol je van een rottend stuk boom kunt hebben :s)
Wij hebben nu regelmatig 2 waterhoentjes die aan komen lopen en van het op de grond gevallen vogelvoer eten. Ik hoop zo dat ze besluiten om bij ons langs de sloot te gaan broeden *O*

Verder ben ik echt heel blij met de staartmezen in de tuin, wat een schatjes zijn dat zeg. Ook een keer een goudhaantje gezien, die beestjes kunnen dus echt niet stil zitten. Maar wel supermooi O+
pi_184731925
Bij mijn vorige huis hadden we veel water ervoor. En heel veel Meerkoeten. Zo leuk. Maar ze liepen ook op de auto en maakte daarmee enorm veel krassen. Dat was weer een beetje jammer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184732150
Deze vogel kwam vorig jaar rond deze tijd in ons dorp aangevlogen. Dat het een zeldzaamheid was bleek wel aan de vogelaars die er dagen omheen stonden. De eigenaars van de tuin waar hij zat wisten niet wat ze overkwam 8-) Het is de waterspreeuw, een zangvogel die ook nog kan zwemmen. Heb zelf ook maar aan de gekte meegedaan en een paar foto's gemaakt.

5c530b348ec14-waterspreeuw_1.jpg

5c530bc242144-waterspreeuw_2.jpg

5c530bdbdc940-waterspreeuw.jpg
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:02:46 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184733179
Dat is wel een hele vreemde eend eh ik bedoel vogel in de bijt.
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 17:05:15 #50
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184733215
Wat een leuk beest!

Ik zag van de week weer een zilverreiger in onze sloot. Nou ja, een eind verderop in dezelfde sloot waar wij ook een klein stukje van in eigendom hebben. Ik zie steeds vaker zilverreigers. Of misschien steeds dezelfde 8-)
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')