abonnement Unibet Coolblue
pi_184713245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:12 schreef Ceased2Be het volgende:
Op de site van de Efteling staat er al een sfeer-impressie van wat het wordt.

https://www.efteling.com/(...)estival-afrika-scene

Maar dat plaatje laten de nieuwssites dan weer achterwege.
Hoe is dat niet racistisch dan? :{.
I´m back.
pi_184713254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus alle humor die enige aanwijsbare groep stereotypeert mag wel weg anders is die groep zo zielig? Dat kun je toch niet menen?

Dan mogen Koefnoen, Jiskefet, Van Kooten en de Bie etc. ook helemaal door de grijswasmachine. Wat oeioei straks voelt een teer zieltje zich gekwetst.
Jij en de standaard racisme-droeftoeters zijn de enige die dat beweren.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 30 januari 2019 @ 16:21:29 #228
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184713258
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:18 schreef probeer het volgende:
Je leest niet eens wat je post?
Ik was net begonnen hetzelfde te doen _O- ^O^

Je zou dus eens commentaar kunnen geven op het AD. Die hebben het drie alinea's over racisme en kritiek en pas in de vierde komt de aap uit de mouw in de reactie van Mariëtte.

In de huidige internet generatie van het koppensnellers (hihi) en een algehele luiheid jegens standpunten langer dan 140 tekens ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184713261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe is dat niet racistisch dan? :{.
Het zijn nu geen poppetjes in blackface meer?
Er zal heus wel iemand nog wat op te zeiken hebben, daar kunnen we vanuit gaan.
Vooral typerend dat deze schets bij geen enkel nieuwsbericht staat, maar ja dan is de rage niet zo groot natuurlijk :')

-edit2-
het lijkt een beetje de cast van Black Panther nu :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184713282
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het zijn nu geen poppetjes in blackface meer?
Er zal heus wel iemand nog wat op te zeiken hebben, daar kunnen we vanuit gaan.
Vooral typerend dat deze schets bij geen enkel nieuwsbericht staat, maar ja dan is de rage niet zo groot natuurlijk :')
Ja, dus Afrikanen hebben allemaal een clownsneus op?
I´m back.
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 16:24:08 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184713290
in de efteling wel blijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184713303
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus Afrikanen hebben allemaal een clownsneus op?
En ze hebben er gras blijkbaar, het is toch een dorre bende daar?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184713314
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik was net begonnen hetzelfde te doen _O- ^O^

Je zou dus eens commentaar kunnen geven op het AD. Die hebben het drie alinea's over racisme en kritiek en pas in de vierde komt de aap uit de mouw in de reactie van Mariëtte.

In de huidige internet generatie van het koppensnellers (hihi) en een algehele luiheid jegens standpunten langer dan 140 tekens ...
Die nieuwssites weten inmiddels dondergoed dat ze de aandacht vangen van mensen zoals in dit topic, wanneer ze racisme in de titel gooien. Erg triest, enerzijds om op die manier je 'nieuws' te brengen, anderzijds dat het bij aardig wat mensen lijkt te werken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184713334
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk is het mij om het even wat de Efteling met deze attractie doet. Als er niets was veranderd, vond ik het ook prima en had ik binnenkort ook gewoon het pretpark bezocht. Maar ik zie geen reden om het uitstapje te schrappen omdat fucking Carnaval Festival is aangepast.
Ow dat ben ik helemaal met je eens hoor, die reden zie ik ook niet. Daarbij kan ik niet begrijpen dat juist alleen die poppen racistisch opgevat worden, is dat niet een beetje het doel van die attractie waarbij "vooroordelen" van alle landen op een leuke manier worden uitgebeeld? Bijna alle wereldburgers worden op een karakteristieke manier afgebeeld. Als je aan Afrika denkt waar denk je dan aan als je even eerlijk bent? Het is een continent verscheurd door oorlog, armoede en corruptie. Moeten we dan uitgemergelde negertjes plaatsen? Of negers die massaal met elkaar in oorlog zijn? Er zijn niet veel positieve karakteristieke opvattingen over Afrika buiten de cultuur en geschiedenis. De kledingdracht is vaak mooi en apart, het is een volk waar nog veel stammen wonen zoals ook afgebeeld in de Efteling, die stammen vind je niet in Nederland, Frankrijk, Amerika of China. Dit vind ik persoonlijk nog een mooie manier om Afrika af te beelden want het is gewoon een feit dat er nog steeds zulke stammen daar rondlopen en dat die weergave ook hun geschiedenis is. Net zoals het Volendam pakje inclusief klompen en tulpen een weergave is van onze geschiedenis.

quote:
Sorry kids, het feest gaat niet door. Ome Koos is boos dat negers geen neusringen meer dragen in Carnaval Festival. Wat is Carnaval Festival? Oh, een van de meest onbenullige en oninteressante attracties in De Efteling.
Maar aan de andere kant zijn mensen boos dat die negers wel neusringen hebben. Ik snap niet wat daar zo racistisch aan is. Even niet racistisch bedoeld maar de foto onder dit stukje is toch typisch iets uit Afrika en komt toch niet uit Nederland of een ander land? Wij hebben weer klompen, het hoort ook een beetje bij hun cultuur, afkomst en geschiedenis.

  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 16:27:29 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184713357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En ze hebben er gras blijkbaar, het is toch een dorre bende daar?
ligt een beetje aan waar je zit, het hele ding is nogal groot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 16:28:04 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184713363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is aan de artiesten zelf. Kritiek zal er altijd klinken. Het is aan henzelf om te bepalen wat ze ermee doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij en de standaard racisme-droeftoeters zijn de enige die dat beweren.
Waar bij mij de schoen wringt is dat het een nieuw soort norm oplegt waarbij stereotypering als iets asociaals wordt gezien en dat het normaal is om te eisen dat het weg moet uit het publieke domein. En ook om dat soort eisen in te willigen, al is het maar uit commercieel belang.

Is het nou echt zo erg om af en toe eens een grap te moeten slikken over jouw identiteit? Moet dat allemaal door de censuurmachine?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 16:28:12 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184713364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ow dat ben ik helemaal met je eens hoor, die reden zie ik ook niet. Daarbij kan ik niet begrijpen dat juist alleen die poppen racistisch opgevat worden, is dat niet een beetje het doel van die attractie waarbij "vooroordelen" van alle landen op een leuke manier worden uitgebeeld? Bijna alle wereldburgers worden op een karakteristieke manier afgebeeld. Als je aan Afrika denkt waar denk je dan aan als je even eerlijk bent? Het is een continent verscheurd door oorlog, armoede en corruptie. Moeten we dan uitgemergelde negertjes plaatsen? Of negers die massaal met elkaar in oorlog zijn? Er zijn niet veel positieve karakteristieke opvattingen over Afrika buiten de cultuur en geschiedenis. De kledingdracht is vaak mooi en apart, het is een volk waar nog veel stammen wonen zoals ook afgebeeld in de Efteling, die stammen vind je niet in Nederland, Frankrijk, Amerika of China. Dit vind ik persoonlijk nog een mooie manier om Afrika af te beelden want het is gewoon een feit dat er nog steeds zulke stammen daar rondlopen en dat die weergave ook hun geschiedenis is. Net zoals het Volendam pakje inclusief klompen en tulpen een weergave is van onze geschiedenis.

[..]

Maar aan de andere kant zijn mensen boos dat die negers wel neusringen hebben. Ik snap niet wat daar zo racistisch aan is. Even niet racistisch bedoeld maar de foto onder dit stukje is toch typisch iets uit Afrika en komt toch niet uit Nederland of een ander land? Wij hebben weer klompen, het hoort ook een beetje bij hun cultuur, afkomst en geschiedenis.

[ afbeelding ]
Dit is een lipring :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184713384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

-Heel verhaal-
Misschien even een blik werpen op de impressie van de vernieuwde attractie. Het blijft een karikatuur. Alleen dan wel eentje die niet langer is gestaafd op 19e eeuwse ideeën over Afrika.

Prima, toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184713387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ow dat ben ik helemaal met je eens hoor, die reden zie ik ook niet. Daarbij kan ik niet begrijpen dat juist alleen die poppen racistisch opgevat worden,
Dat is dan ook alleen maar wat oa jij en de nieuwssites die je linkte, er van maken.

quote:
[..]

is dat niet een beetje het doel van die attractie waarbij "vooroordelen" van alle landen op een leuke manier worden uitgebeeld? Bijna alle wereldburgers worden op een karakteristieke manier afgebeeld. Als je aan Afrika denkt waar denk je dan aan als je even eerlijk bent? Het is een continent verscheurd door oorlog, armoede en corruptie. Moeten we dan uitgemergelde negertjes plaatsen? Of negers die massaal met elkaar in oorlog zijn? Er zijn niet veel positieve karakteristieke opvattingen over Afrika buiten de cultuur en geschiedenis. De kledingdracht is vaak mooi en apart, het is een volk waar nog veel stammen wonen zoals ook afgebeeld in de Efteling, die stammen vind je niet in Nederland, Frankrijk, Amerika of China. Dit vind ik persoonlijk nog een mooie manier om Afrika af te beelden want het is gewoon een feit dat er nog steeds zulke stammen daar rondlopen en dat die weergave ook hun geschiedenis is. Net zoals het Volendam pakje inclusief klompen en tulpen een weergave is van onze geschiedenis.

[..]
En het is dus serieus geen seconde bij je opgekomen dat de Efteling dit wellicht ook zo ziet, en dit simpelweg een update van die stereotypen is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184713396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Waar bij mij de schoen wringt is dat het een nieuw soort norm oplegt waarbij stereotypering als iets asociaals wordt gezien en dat het normaal is om te eisen dat het weg moet uit het publieke domein. En ook om dat soort eisen in te willigen, al is het maar uit commercieel belang.

Is het nou echt zo erg om af en toe eens een grap te moeten slikken over jouw identiteit? Moet dat allemaal door de censuurmachine?
Sommige figuren vinden dat inderdaad erg. Je kunt ze moeilijk verbieden om boos te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184713422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Waar bij mij de schoen wringt is dat het een nieuw soort norm oplegt waarbij stereotypering als iets asociaals wordt gezien en dat het normaal is om te eisen dat het weg moet uit het publieke domein. En ook om dat soort eisen in te willigen, al is het maar uit commercieel belang.

Ik post hem nog maar eens : https://www.efteling.com/(...)k&utm_content=207113

Ze hebben een klassieke oubollige cartoon-afrikaan vervangen door een wat modernere variant in klederdracht wat is daar erg aan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184713448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Waar bij mij de schoen wringt is dat het een nieuw soort norm oplegt waarbij stereotypering als iets asociaals wordt gezien en dat het normaal is om te eisen dat het weg moet uit het publieke domein. En ook om dat soort eisen in te willigen, al is het maar uit commercieel belang.
Ligt er imo helemaal aan op welke manier je die stereotypes inzet. En gezien de algehele feestelijke sfeer van de attractie (of iig de poging daartoe) lijkt me dit nou niet een van die dingen waarbij dat op een negatieve manier gebeurt. Itt lijken deze stereotypes juist gebruikt om diversiteit te vieren.

Maar ik snap niet hoe je nu denkt dat de Efteling dat soort eisen inwilligt.

Ze doen al 2! jaar niets aan die dingen na eerdere ophef, en de attracties verdwijnen ook niet.

Hell, als attractiepark is een onderhoudsbeurt toch juist hét moment om eens te kijken of je attractie wellicht een update kan gebruiken?

En zelfs nu benadrukken ze echt continue dat het hun niet om racisme, negatieve stereotypering of dwang van actiegroepen gaat. Helaas niet hard genoeg om de media er van te weerhouden er toch weer een racisme-draai aan te geven. Maar dat ligt aan de media.

quote:
Is het nou echt zo erg om af en toe eens een grap te moeten slikken over jouw identiteit? Moet dat allemaal door de censuurmachine?
Ik vind van niet. Maar ik denk dus ook niet dat dat hier überhaupt aan de orde is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184713496
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik post hem nog maar eens : https://www.efteling.com/(...)k&utm_content=207113

Ze hebben een klassieke oubollige cartoon-afrikaan vervangen door een wat modernere variant in klederdracht wat is daar erg aan?
Dingen veranderen en dat is de schuld van de Negers, ik ben hier verdomme geboren, dus ik beslis wat hier gebeurd! Maar de linkse deugbrigade buigt weer eens voor de Moslims.

zoiets :')
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 16:37:20 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184713543
het ironische is dat de ondeugbrigade vandaag de dag de grootste klagers zijn geworden

doen we ook niets mee ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 16:40:41 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184713598
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik post hem nog maar eens : https://www.efteling.com/(...)k&utm_content=207113

Ze hebben een klassieke oubollige cartoon-afrikaan vervangen door een wat modernere variant in klederdracht wat is daar erg aan?
Op microniveau niks. Het gaat me meer om de hele "ik vind het niet leuk dus het kan wel weg" beweging waar dit onderdeel van is. Niet los te zien van het willen verbieden van vuurwerk, het willen opleggen van belastingen op friet of het willen uitbannen van hoofddoekjes. Alle politieke stromingen (van PVV tot D66 en van SP tot VVD maken zich er schuldig aan) Een samenleving waarbij niemand de ander nog het licht in de ogen gunt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sommige figuren vinden dat inderdaad erg. Je kunt ze moeilijk verbieden om boos te worden.
En hebben ze dan ook gelijk volgens jou?
pi_184713648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:40 schreef Hexagon het volgende:

En hebben ze dan ook gelijk volgens jou?
Dat is het punt niet. Er zullen altijd mensen boos worden. Het is aan de artiesten/attracties/winkels zelf om te bepalen wat zij met die kritiek doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184713729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Je leest niet eens wat je post?

[..]

[..]

[..]

Jawel hoor, jij leest niet wat jij post:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:01 schreef probeer het volgende:
Er staat nota bene in het bericht dat ze al een dikke twee jaar niets doen met de 'racisme'-kritiek op een andere attractie, maar volgens alle verbolgen boze fokkers gebeuren de aanpassingen aan deze attractie natuurlijk alleen maar omdat mensen het racistisch vonden.

Het lijkt bijna alsof deze users graag willen dat geklaag over racisme de reden achter de geplande veranderingen is, zodat ze er lekker over kunnen huilen.
Als er niets racistisch aan is waarom passen ze het dan aan? De Efteling spreekt zichzelf zwaar tegen, ze passen het niet aan vanwege de klagers maar omdat het niet in het huidig tijdsbeeld past met het kroeshaar en neusringen. Waarom past kroeshaar niet meer in deze tijd? Worden er negers geboren zonder kroeshaar dan, want volgens mij wordt standaard nog 99% geboren met kroeshaar. Was kroeshaar niet iets waar ze zo trots op waren, waar dan weer gehuil over was als blanke meisjes die look probeerden over te nemen? Passen die klompen of de klederdracht van andere culturen in het huidig tijdsbeeld? Niks past meer van die hele attractie in het huidig tijdsbeeld, maar de zaken waar mensen over klagen die worden aangepast maar dat doen ze niet omdat ze klagen hoor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 16:47:10 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184713743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Er zullen altijd mensen boos worden. Het is aan de artiesten/attracties/winkels zelf om te bepalen wat zij met die kritiek doen.
Natuurlijk mag dat

Het gaat mij alleen om de maatschappelijke norm die zo lijkt te ontstaan
pi_184713747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:37 schreef sp3c het volgende:
het ironische is dat de ondeugbrigade vandaag de dag de grootste klagers zijn geworden

doen we ook niets mee ^O^
Kom op, sp3c, het is gewoon gek Afrikanen afbeelden met een clownsneus op.
I´m back.
pi_184713830
Alles wat blanken verzonnen hebben is racisme.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')