abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 januari 2019 @ 08:14:07 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184667766
Kopstukken

President - Donald Trump en kabinet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:


Political groups house:
Democratic (235)
Republican (199)
Vacant (1)


Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

De huidige staat van de Amerikaanse politiek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 januari 2019 @ 08:40:25 #2
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184667977
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 28 januari 2019 @ 08:45:11 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184668025
Excuses, wat ik schreef over Kamala Harris was deels onwaar, maandagochtendgewauwel.

Wat ik wilde zeggen was: haar verleden als state attorney en attorney general in Californië geeft blijk van een stevigere, meer pragmatische aanpak van criminaliteit dan je vooroordeelsgewijs van een (donkere, vrouwelijke) left-wing liberal zou verwachten.
Kamala Harris’s controversial record on criminal justice, explained

Dat maakt haar misschien verdacht in de ogen van linksere Democraten. Maar voor min of meer gematigde Republikeinen wordt ze daarmee als presidentskandidaat een stuk aantrekkelijker.
Niet iemand die je zomaar in het standaard liberal frame kan plaatsen.

Dus ik ʼbegrijpʼ de tactiek van Foxnews wel, om zich op haar persoonlijke verleden te richten en niet op haar efforts als crimefighter. Het is waarschijnlijk het ʼbesteʼ wat ze kunnen doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 januari 2019 @ 08:49:17 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184668068
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 08:40 schreef klappernootopreis het volgende:
link
de waanzin van Fox News.
Heal the world
Make it a better place
For you and for me
And the entire human race

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 januari 2019 @ 09:24:27 #5
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184668381
Ik krijg over het algemeen een beetje de kriebels van Fox News. Ze komen eigenlijk nét aanwaaien, en bedrijven effectjournalistiek, meer niet. Het kwalijke is dat ze dit in quantiteit doen, niet met kwaliteit. Er zijn sinds 1996 223 kanalen gelanceerd en de meeste worden gratis aangeboden, gelijk de metro in de trein. Dan heb je snel een media overwicht. Gerenommeerde nieuwsbureaus worden overschreeuwd door fox geblaat, en dit is uitermate zorgelijk. Het is alsof je alleen nog maar de Telegraaf met grote chocoladeletter koppen kunt kopen bij de kiosk, en verder niets.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 28 januari 2019 @ 09:40:06 #6
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184668566
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik krijg over het algemeen een beetje de kriebels van Fox News. Ze komen eigenlijk nét aanwaaien, en bedrijven effectjournalistiek, meer niet. Het kwalijke is dat ze dit in quantiteit doen, niet met kwaliteit. Er zijn sinds 1996 223 kanalen gelanceerd en de meeste worden gratis aangeboden, gelijk de metro in de trein. Dan heb je snel een media overwicht. Gerenommeerde nieuwsbureaus worden overschreeuwd door fox geblaat, en dit is uitermate zorgelijk. Het is alsof je alleen nog maar de Telegraaf met grote chocoladeletter koppen kunt kopen bij de kiosk, en verder niets.
Niet zo negatief over de Telegraaf, hoewel ze vaak wel vanuit een bepaald standpunt reageren en schrijven staan er weinig echte leugens in hun verhaal. Als je voorbij de chocoladeletters leest staat er meestal wel een gebalanceerd waarheidsgetrouw verhaal, zeker in vergelijking met FOX
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 28 januari 2019 @ 09:45:16 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184668620
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]

Niet zo negatief over de Telegraaf, hoewel ze vaak wel vanuit een bepaald standpunt reageren en schrijven staan er weinig echte leugens in hun verhaal. Als je voorbij de chocoladeletters leest staat er meestal wel een gebalanceerd waarheidsgetrouw verhaal, zeker in vergelijking met FOX
Ik wilde alleen aangeven dat wanneer je dagelijks een beperkte nieuwsbron gepresenteerd krijgt, je langzaam veranderd in een FP adept. De Telegraaf had net zo goed een voorbeeld kunnen zijn als het Financieel Dagblad. Het is de massaliteit dan dit alles.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184669991
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik krijg over het algemeen een beetje de kriebels van Fox News. Ze komen eigenlijk nét aanwaaien, en bedrijven effectjournalistiek, meer niet. Het kwalijke is dat ze dit in quantiteit doen, niet met kwaliteit. Er zijn sinds 1996 223 kanalen gelanceerd en de meeste worden gratis aangeboden, gelijk de metro in de trein. Dan heb je snel een media overwicht. Gerenommeerde nieuwsbureaus worden overschreeuwd door fox geblaat, en dit is uitermate zorgelijk. Het is alsof je alleen nog maar de Telegraaf met grote chocoladeletter koppen kunt kopen bij de kiosk, en verder niets.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:29:41 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_184670825
Fox is geen nieuws, het is entertainment, extreme rechtse entertainment, dat wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 12:44:51 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184671080
quote:
New: Treasury Dept has officially lifted sanctions on three companies tied to Kremlin ally Oleg Deripaska saying they’ve cut his “direct and indirect shareholding stake in these companies and severed his control”. Majorities in both House and Senate opposed the move.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:55:41 #11
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184671301
De democraten zijn een beetje in paniek.

Howard Schultz is een Amerikaanse zakenman (CEO Starbucks) die als onafhankelijke centrische kandidaat wil meedoen aan de verkiezingen van 2020. Hij is een voormalig democraat en vindt dat de democraten te links worden. Hij zal vooral stemmen krijgen van gematigde democraten, wat Trump zal helpen.


HowardSchultz twitterde op maandag 28-01-2019 om 01:04:16 I love our country, and I am seriously considering running for president as a centrist independent. reageer retweet
HowardSchultz twitterde op maandag 28-01-2019 om 01:21:38 This moment is like no other. Our two parties are more divided than ever. Let’s discuss how we can come together to create opportunities for more people. #ReimagineUS https://t.co/9UY46OTO0I reageer retweet
IsaacDovere twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 13:06:12 NEWS Former Starbucks CEO Howard Schultz says in a “60 Minutes” interview airing tomorrow that he’s getting close to a self-funded independent presidential run - which is freaking out Democrats who think he’ll deliver the election to Trump https://t.co/L7MTOR0IgP reageer retweet
IsaacDovere twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 13:46:06 In the interview, Schultz says “Not only the fact that this president is not qualified to be the president, but the fact that both parties are consistently not doing what's necessary on behalf of the American people and are engaged, every single day, in revenge politics.” reageer retweet
draftschultz twitterde op zondag 27-01-2019 om 17:41:36 Run, Howard, Run! Great piece by @NickTroiano – Americans are #ReadyForSchultz! https://t.co/Hi8R7xHIjc reageer retweet
thehill twitterde op maandag 28-01-2019 om 07:26:03 Howard Schultz "seriously considering" 2020 run as "centrist independent" https://t.co/zlzP4oB2U2 https://t.co/JENWUajeTF reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:56:40 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184671322
quote:
3s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:29 schreef Re het volgende:
Fox is geen nieuws, het is entertainment, extreme rechtse entertainment, dat wel
Dat is voor je eigen mentale gezondheid de juiste stellingname, maar voor veel mensen is Fox News gewoon wat het pretendeert het te zijn, nl. een onafhankelijk nieuwsmedium, en het is daarmee een machtsfactor van belang.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 13:03:05 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184671467
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:55 schreef martijnde3de het volgende:
De democraten zijn een beetje in paniek.

Howard Schultz is een Amerikaanse zakenman (CEO Starbucks) die als onafhankelijke centrische kandidaat wil meedoen aan de verkiezingen van 2020. Hij is een voormalig democraat en vindt dat de democraten te links worden. Hij zal vooral stemmen krijgen van gematigde democraten, wat Trump zal helpen.


HowardSchultz twitterde op maandag 28-01-2019 om 01:04:16 I love our country, and I am seriously considering running for president as a centrist independent. reageer retweet
HowardSchultz twitterde op maandag 28-01-2019 om 01:21:38 This moment is like no other. Our two parties are more divided than ever. Let’s discuss how we can come together to create opportunities for more people. #ReimagineUS https://t.co/9UY46OTO0I reageer retweet
IsaacDovere twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 13:06:12 NEWS Former Starbucks CEO Howard Schultz says in a “60 Minutes” interview airing tomorrow that he’s getting close to a self-funded independent presidential run - which is freaking out Democrats who think he’ll deliver the election to Trump https://t.co/L7MTOR0IgP reageer retweet
IsaacDovere twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 13:46:06 In the interview, Schultz says “Not only the fact that this president is not qualified to be the president, but the fact that both parties are consistently not doing what's necessary on behalf of the American people and are engaged, every single day, in revenge politics.” reageer retweet
draftschultz twitterde op zondag 27-01-2019 om 17:41:36 Run, Howard, Run! Great piece by @NickTroiano – Americans are #ReadyForSchultz! https://t.co/Hi8R7xHIjc reageer retweet
thehill twitterde op maandag 28-01-2019 om 07:26:03 Howard Schultz "seriously considering" 2020 run as "centrist independent" https://t.co/zlzP4oB2U2 https://t.co/JENWUajeTF reageer retweet
Natuurlijk. Men wil echt graag iemand die de VS gaat runnen als een bedrijf. Ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184671564
Ah, het plichtmatige maandelijkse 'help we krijgen een third party kandidaat'-berichtje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 januari 2019 @ 13:20:44 #15
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184671774
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:07 schreef Monolith het volgende:
Ah, het plichtmatige maandelijkse 'help we krijgen een third party kandidaat'-berichtje.
Hij heeft op 26 januari een exploratory committee opgericht en heeft al een eigen website https://www.howardschultz.com/.

Dat is verder dan Bloomberg ooit is gegaan. DIe overwoog alleen, maar nam nooit echte concrete stappen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 13:23:17 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184671824
ABC heeft een poll:

quote:
Pres. Trump is not liked even by some of his base: 29% of evangelical white Protestants, 24% of strong conservatives and 22% of Republicans see him unfavorably as a person, per new @ABC News/WaPo poll. https://t.co/kfb1FkGdVI
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 28 januari 2019 @ 13:42:18 #17
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184672205
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is voor je eigen mentale gezondheid de juiste stellingname, maar voor veel mensen is Fox News gewoon wat het pretendeert het te zijn, nl. een onafhankelijk nieuwsmedium, en het is daarmee een machtsfactor van belang.
Het geeft mensen dan ook wel eens het idee: Wie bestuurt het land eigenlijk: Een media netwerk of de president?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 28 januari 2019 @ 13:42:56 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184672215
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:07 schreef Monolith het volgende:
Ah, het plichtmatige maandelijkse 'help we krijgen een third party kandidaat'-berichtje.
:D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 28 januari 2019 @ 13:51:31 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184672412
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:42 schreef klappernootopreis het volgende:
Het geeft mensen dan ook wel eens het idee: Wie bestuurt het land eigenlijk: Een media netwerk of de president?
Dat is sowieso een lastige vraag in een democratie. Het woord zelf zegt: het volk. Dat is dus iedereen. De macht ligt in elk niet bij één persoon. Of één televisiezender.
Het uitzonderlijke van de éne persoon Donald Trump is dat hij zich zo direct laat beïnvloeden door wat er op die éne tv-zender wordt gezegd.
Alsof Mark Rutte tijdens zijn wekelijkse praatje almaar met de Telegraaf staat te zwaaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 14:16:14 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184672903
@tribelaw

quote:
As @RepJerryNadler says, this is something his Judiciary Committee isn’t “eager to do.” But the Senate’s failure to engage in an adequate review of then Judge Kavanaugh’s testimony makes a full House Judiciary review necessary even if awkward and painful

https://t.co/89J6V3wfUU
En terecht. Als een rechter meineed lijkt te hebben gepleegd mag best dat worden onderzocht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184673315
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:55 schreef martijnde3de het volgende:
De democraten zijn een beetje in paniek.

-knip-
Echt hoe geloof jij nou weer dat de democraten in paniek zijn. Je kopieert wat meninkjes waar nergens uit blijkt wat jij hier stelt. Wishful thinking wederom.
pi_184673577
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:20 schreef martijnde3de het volgende:
Hij heeft op 26 januari een exploratory committee opgericht en heeft al een eigen website https://www.howardschultz.com/.
Oh, hij heeft een eigen website, dan zal het wel serieus zijn. Zeker als op die website alleen zijn boek wordt gepromoot en verder geen woord wordt gerept over een mogelijke presidentschapskandidatuur.
  maandag 28 januari 2019 @ 15:08:10 #23
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_184673902
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:39 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Echt hoe geloof jij nou weer dat de democraten in paniek zijn. Je kopieert wat meninkjes waar nergens uit blijkt wat jij hier stelt. Wishful thinking wederom.
Howie Wolf is de man die Bloomberg overtuigde dat hij geen kans had als onafhankelijke kandidaat en hiermee alleen Trump hielp en mede hierdoor deed Bloomberg niet mee.
Als onafhankelijk kandidaat kan je wel de populair vote winnen, maar je haalt niet de 270 kiesmannen. Als niemand de 270 haalt, dan mag het congres de president en VP kiezen, die kiezen dan gewoon voor hun eigen kandidaat.

howiewolf twitterde op maandag 28-01-2019 om 01:48:14 I have seen enough data over many years to know that anyone running for POTUS as an independent will split the anti-incumbent, anti-Trump vote. The stakes couldn’t be higher. We can not afford the risk of spoiler politics that result in Trump’s re-election. reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_184674381
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:23 schreef Ulx het volgende:
ABC heeft een poll:

[..]

Zelfs in NL is al een docu/reportage uitgezonden waarbij aardig wat Amerikaanse Christelijke kiezers aangaven zich te realiseren dat Trumpie een zondaar en een lul eersteklas is. Het uiteindelijke oordeel daarover is echter niet aan hen, vinden zij.
Zolang Trump voor deze groepen mensen het door hen gewenste beleid nastreeft, hoeft er voor hem niet zoveel aan de hand te zijn. Dat was destijds de voornaamste reden om op hem te stemmen, en dat is ook de reden waarom een aanzienlijk gedeelte hem blijft steunen.
Zolang de Republikeinen er niet in slagen om een krachtig, conservatief en een zich op zijn minst fatsoenlijk gedragend alternatief aan te dragen, is in het Republikeinse land Trump Eenoog nog steeds koning.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184674492
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 15:08 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Howie Wolf is de man die Bloomberg overtuigde dat hij geen kans had als onafhankelijke kandidaat en hiermee alleen Trump hielp en mede hierdoor deed Bloomberg niet mee.
Als onafhankelijk kandidaat kan je wel de populair vote winnen, maar je haalt niet de 270 kiesmannen. Als niemand de 270 haalt, dan mag het congres de president en VP kiezen, die kiezen dan gewoon voor hun eigen kandidaat.
Vreemde claim. Waarom zou je wel de PV kunnen winnen, maar niet de 270 kiesmannen? Dat ligt maar net aan de kiezersdistributie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')