Naar alle waarschijnlijkheid een kunststof kabel. Een gplk zou in een vultrechter zijn uitgekomen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt er kennelijk verstand van
Is er een manier om te bepalen wat voor kabel ik heb?
Mijn huis dateert uit 1973 (voormalig EGD gebied) en voor zover ik weet is de kabel niet vervangen. Ook niet toen ik 20 jaar geleden eeen 3 fasen aansluiting heb gekregen.
Ik zou automaten een nuttige upgrade vinden en heb er wel een paar honderd euro voor over.
Detailfoto van de zekeringenkast:
[ afbeelding ]
De meterkast zit in mijn garage en daar is geen kruipruimte, dat gaat dus niet lukken.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid een kunststof kabel. Een gplk zou in een vultrechter zijn uitgekomen.
.....
In de kruipruimte (als je die hebt) zou je meteen kunnen kijken wat voor type kabel je hebt.
Waarom heb je een surveillance monitor in je meterkast. Hoe vaak kijk je daar nou op?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:45 schreef bouwkloon het volgende:
Nieuw huis, nieuwe ronde!
Heb eea al een beetje geprobeerd op te ruimen, maar alle tips welkom!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier zie je nog een kabel naar buiten wcd (moet nog groep worden) en kabels voor 3 fasen naar zolder (daar komt de omvormer voor zonnepanelen (26x 400kv)
[ afbeelding ]
Ja nooit dus - alleen enige manier om in de configuratie van dat systeem te komen (ook muis aansluiten dan)quote:Op zaterdag 26 maart 2022 00:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waarom heb je een surveillance monitor in je meterkast. Hoe vaak kijk je daar nou op?
speciaal aangezet voor de foto hoop ik dan? is anders toch wel zonde van de stroom.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 07:43 schreef bouwkloon het volgende:
[..]
Ja nooit dus - alleen enige manier om in de configuratie van dat systeem te komen (ook muis aansluiten dan)
Is die blusser geschikt voor elektrabranden?quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:08 schreef rklerck het volgende:
Hier onze meterkast. Moeten nog wel een paar dingetjes gebeuren, maar op zich wel netjes volgens mij.
[ afbeelding ]
Vanwaar de vraag?quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Is die blusser geschikt voor elektrabranden?
Als die dat niet is moet je even afvragen of het wel een geschikte locatie is voor dat ding. Een niet geschikte blusser kan au doen in een meterkast.quote:
Geen edgerouter of dreammachine?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:38 schreef athlonkmf het volgende:
het netwerkapparatuur wat opgeschoond in de meterkast. ziet er wat netter uit vind ik dan zwarte korte utp kabels, gebundeld gebruikt.
before
[ link | afbeelding ]
after
[ link | afbeelding ]
ook de blokken hout om de switch te houden vervangen door geprinte houdertje.
Is een schuimblusser zo te zien, die mogen bijna allemaal met 1 meter blusafstand ook voor elektra worden gebruikt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Is die blusser geschikt voor elektrabranden?
Is inderdaad een schuimblusser, ik zal het nog even checken. Maar die mag dan wel daar blijven hangen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 18:40 schreef Pascal81 het volgende:
[..]
Is een schuimblusser zo te zien, die mogen bijna allemaal met 1 meter blusafstand ook voor elektra worden gebruikt.
Staat er als het goed is ook op
Grappig, nog nooit gezien zo'n AEG kast. Ziet er netjes uit!quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:08 schreef rklerck het volgende:
Hier onze meterkast. Moeten nog wel een paar dingetjes gebeuren, maar op zich wel netjes volgens mij.
[ afbeelding ]
Same here, wist niet dat ze deze ABB behuizingen ook met AEG logo verkochten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:22 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Grappig, nog nooit gezien zo'n AEG kast. Ziet er netjes uit!
Ik zou niet weten waarom niet?quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:45 schreef rklerck het volgende:
[..]
Is inderdaad een schuimblusser, ik zal het nog even checken. Maar die mag dan wel daar blijven hangen?
Netjes!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Update:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er moet nog een alamat B16/0.03A in voor de zonnepanelen, naast de alamat van de kookplaat. Groepen 1 en 2 zijn nog niet in gebruik. Alle bedrading tussen hoofdschakelaar en aardlekschakelaars zijn 10mm² ivm de te verwachten theoretische belasting (3x25A van netbeheerder en 3x16A van de omvormer)
Dankje. Het is niet echt m'n werkgebied, maar ik hoop dat het goed is.quote:
Aan alle aardlekschakelaars zitten per fase maximaal 2 automaten, dus kom je met In op maximaal 32A per fase.quote:Alleen als je t dan helemaal goed wil doen moet je 63a aardleks hebben of voorbeveiligen.Er kan nu theoretisch 41a door je 40a aardleks
Nu voorlopig af:quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Update:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er moet nog een alamat B16/0.03A in voor de zonnepanelen, naast de alamat van de kookplaat. Groepen 1 en 2 zijn nog niet in gebruik. Alle bedrading tussen hoofdschakelaar en aardlekschakelaars zijn 10mm² ivm de te verwachten theoretische belasting (3x25A van netbeheerder en 3x16A van de omvormer)
Herinnert u zich deze nog?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:58 schreef Skippy_ball het volgende:
Hier is mijn meterkast.
Ben direct benieuwd naar iemand die een inschatting durft te maken om deze oude meuk te vervangen voor een nieuwe groepenkast.
Links zit nog een extra meter, vroeger zat er een kapsalon bij het huis in. Vandaar deze aparte groep en meter.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag is die vervangen. Ook zijn er zonnepanelen geplaatst.
Direct daarna even de netwerk-zaken netjes gemaakt.
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
Vermoedelijk word de P1 poort van de kWh meter nu gebruikt (daar zit een kabeltje) en kun je het oorspronkelijk dekseltje er nu niet op terug plaatsen.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:39 schreef Ridocar het volgende:
Waar is het groene afdekplaatje van de kWh-meter gebleven?
Linksonder is natuurlijk de enphase module en rechts de geleverde automaat van de zonnepanelenboer; die kijken maar naar één ding en dat is de kostprijs van een dergelijke automaat.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:28 schreef Makrolon het volgende:
Ziet er netjes uit, maar vind de indeling een beetje raar, en jammer dat er meteen al andere merken componenten in zitten nu.
Zoals Vonkenboer zegt, er loopt een kabeltje van de meter naar de KaKu ICS-2000 waar ik wat energie kan monitoren.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:39 schreef Ridocar het volgende:
Waar is het groene afdekplaatje van de kWh-meter gebleven?
Mee eens, maar dat had vooral met de lengte van de kabels te maken. Drie groepen kwamen namelijk vanuit de vloer naar boven en waren te kort om via de bovenzijde naast de andere groepen te komen.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:28 schreef Makrolon het volgende:
Ziet er netjes uit, maar vind de indeling een beetje raar, en jammer dat er meteen al andere merken componenten in zitten nu.
Om eerlijk te zijn waren ze de drie-fasen automaat vergeten en hebben ze een andere gebruikt. Wel jammer dat hat direct niet meer hetzelfde is inderdaad. De kabels waren inderdaad al direct kort. En nee, geen wartel.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:08 schreef Vonkenboer het volgende:
@:Skippy_ball
Die kabel gaat die nou rechtstreeks zonder wartel de zijkant van de kast in ?
De indeling in de kast vind ik wat raar; had zelf of de aardlekschakelaars naast de groepen gezet die daar bij horen, of er voor gekozen om alle eindgroepen bovenin te zetten en de aardlekschakelaars daaronder.
Vermoed dat de bedrading van de kWh meter naar de hoofdschakelaar wat aan de korte kant is en dat daarom de hoofdschakelaar in het midden van de kast gemaakt is.
Die medusa kasten zijn prachtig mooi ruim, maar soms geeft dat problemen in bestaande situaties.
[..]
Vermoedelijk word de P1 poort van de kWh meter nu gebruikt (daar zit een kabeltje) en kun je het oorspronkelijk dekseltje er nu niet op terug plaatsen.
Ik mis vooral ook een duidelijke groepenverklaring en stickers op de kast zelf die verklaren wat waar nu precies bij hoort.
[..]
Linksonder is natuurlijk de enphase module en rechts de geleverde automaat van de zonnepanelenboer; die kijken maar naar één ding en dat is de kostprijs van een dergelijke automaat.
In het kapje kun je onderin een stukje losbreken om het kabeltje erlangs te kunnen geleiden. Ik kan nog aan die kapjes komen als je ze nodig hebt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:58 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Zoals Vonkenboer zegt, er loopt een kabeltje van de meter naar de KaKu ICS-2000 waar ik wat energie kan monitoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |