abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203431227
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:05 schreef YourCaptor het volgende:
Update vanwege vervanging internet provider.
De kabels rechts, vanaf het glasvezelkastje, komen nog strak te hangen als ik het wegvallen van de verbinding heb opgelost.

[ afbeelding ]
Hoe heb je je Hue hub opgegangen als ik vragen mag?
  zondag 30 januari 2022 @ 15:53:32 #127
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_203434514
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:22 schreef Zandstrand het volgende:

[..]
Hoe heb je je Hue hub opgegangen als ik vragen mag?
Opgehangen aan een schroef. Er zit aan de achterkant van de Hue hub een uitsparing waar je hem aan kan hangen. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_203458653
Ik zag dit topic langskomen en moest denken aan de stoppenkast in mijn vorige woning (jaren '60 flat in Duitsland). Had een probleem met de oven en postte toen deze foto in dat topic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voegt misschien inhoudelijk niet veel toe aan dit topic, maar wellicht leuk om te zien.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_203460478
@Hojdhopper Kun je ons na 4 jaar dan eindelijk het verlossende antwoord geven? :P

Was de automaat inderdaad defect, heb je de oven weer werkend gekregen? :+
pi_203504926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef XanderH het volgende:
@:Hojdhopper Kun je ons na 4 jaar dan eindelijk het verlossende antwoord geven? :P

Was de automaat inderdaad defect, heb je de oven weer werkend gekregen? :+
Hahaha, ja de oven werd gerepareerd. Heb het defect bij mijn verhuurder gemeld en die stuurde een monteur langs. Kon ik wel waarderen, een tig jaar oude oven repareren ipv vervangen). Maar wat er precies stuk was weet ik niet meer, het lag iig aan de oven.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:58:14 #131
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_203515876
Hier is mijn meterkast.
Ben direct benieuwd naar iemand die een inschatting durft te maken om deze oude meuk te vervangen voor een nieuwe groepenkast.
Links zit nog een extra meter, vroeger zat er een kapsalon bij het huis in. Vandaar deze aparte groep en meter.

Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_203517098
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:58 schreef Skippy_ball het volgende:
Hier is mijn meterkast.
Ben direct benieuwd naar iemand die een inschatting durft te maken om deze oude meuk te vervangen voor een nieuwe groepenkast.
Links zit nog een extra meter, vroeger zat er een kapsalon bij het huis in. Vandaar deze aparte groep en meter.

[ afbeelding ]
Ongeveer een honderdje of zeven aan materiaal, twaalfhonderd inclusief arbeid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_203518886

Heb 'm ooit wel eens eerder gepost maar de Hager kasjes zitten nu wel ongeveer vol.
Laatste wijziging zijn de rail wcd's geweest. Op de rechtse zit de voeding van de naastgelegen netwerk kast, deze zat eerst op de wcd op groep 1 maar als ik die uit moest hebben voor wat knutselwerk was het netwerk in huis ook uit. Dat is nu verbeterd.

Op de vloer zie je coax, glasvezel en netwerkbekabeling. Al dit spul is doorgetrokken naar de kast er naast zodat de meterkast lekker schoon is gebleven.

Edit: opnieuw gepost i.v.m. verdwijnen van de afbeelding bij imgshare
-
pi_203520975
Alles na de hoofdschakelaar vervagen en het laten vervallen van de kapsalon moet voor zo'n simpele kast een stuk voordeliger kunnen.
Laat die handjes wapperen!
pi_203526913
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:56 schreef Gieliovd het volgende:
Alles na de hoofdschakelaar vervagen en het laten vervallen van de kapsalon moet voor zo'n simpele kast een stuk voordeliger kunnen.
Er zit geen hoofdschakelaar, alleen een 500mA aardlekschakelaar. Die laat je natuurlijk niet zitten als je de hele kast vervangt.

"De kapsalon laten vervallen" zal niet zomaar kunnen gok ik want dat gedeelte zal ondertussen wel als woning in gebruik zijn. Je kunt het natuurlijk samenvoegen in één kast maar dat betekent iets meer arbeid (leidingen verleggen / verlengen).

Maar ik denk dat het wel een paar 100 goedkoper kan inderdaad. Al schrik ik tegenwoordig nergens meer van, iedereen vraagt de hoofdprijs.
pi_203537197
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:58 schreef Skippy_ball het volgende:
Hier is mijn meterkast.

[ afbeelding ]
Zon 725 voor b merk en 825 voor a merk.

Je kan me altijd een ob sturen ;)
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 12:33:40 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203537410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:27 schreef quo_ het volgende:
[ afbeelding ]
Heb 'm ooit wel eens eerder gepost maar de Hager kasjes zitten nu wel ongeveer vol.
Laatste wijziging zijn de rail wcd's geweest. Op de rechtse zit de voeding van de naastgelegen netwerk kast, deze zat eerst op de wcd op groep 1 maar als ik die uit moest hebben voor wat knutselwerk was het netwerk in huis ook uit. Dat is nu verbeterd.

Op de vloer zie je coax, glasvezel en netwerkbekabeling. Al dit spul is doorgetrokken naar de kast er naast zodat de meterkast lekker schoon is gebleven.

Edit: opnieuw gepost i.v.m. verdwijnen van de afbeelding bij imgshare
Net kastje toch ? Niets mis mee ^O^
Met een netwerk kast bedoel je echt een 19" rack met alles erop en eraan ?
pi_203538174
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Mijn Eaton koste dat bij lange niet. Dat merk heb ik gekozen op verzoek van de monteur, die trouwens ook niet zo heel duur was. Ergens eind 2019 was ik totaal een kleine 500 Euro kwijt. 1 fase, ik was helaas niet slimmer.
pi_203538592
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn Eaton koste dat bij lange niet. Dat merk heb ik gekozen op verzoek van de monteur, die trouwens ook niet zo heel duur was. Ergens eind 2019 was ik totaal een kleine 500 Euro kwijt. 1 fase, ik was helaas niet slimmer.
Ja prijzen zijn wel wat gestegen natuurlijk. Ik merk ik de praktijk dat ik echt niet duur ben. Dit is inclusief montage hè.
pi_203539092
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met een netwerk kast bedoel je echt een 19" rack met alles erop en eraan ?
Nee!
Niks high tech aan de kast met de netwerkspullen. Is gemaakt voor een habbekrats.
Wel overzichtelijk, ruim en veel bekabeling weggewerkt in dubbele bodem, dubbel plafond en kabelgoten.

Om een beeld te geven van de situatie. Links is de oorspronkelijke meterkast die bij mij in de garage zit.
Voor de telefoon, netwerk en tv heb ik de bekabeling verlegd naar de kast die ik er aan de rechterkant heb naast gemaakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door quo_ op 06-02-2022 14:25:01 ]
-
pi_203539452
@quo_ Netjes zo! ^O^ Fijne grote ruimte.

Wat bedien je met dat toetsenbord? En is actieve koeling voor deze apparaten niet wat onnodig?

De elektro-man in mij moet nog even zeuren dat je die contactdozen zonder montageplaat op een brandbare ondergrond hebt geschroefd. :+
pi_203539588
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:48 schreef XanderH het volgende:
@:quo_ Netjes zo! ^O^ Fijne grote ruimte.

Wat bedien je met dat toetsenbord? En is actieve koeling voor deze apparaten niet wat onnodig?

De elektro-man in mij moet nog even zeuren dat je die contactdozen zonder montageplaat op een brandbare ondergrond hebt geschroefd. :+
Voordat ik mijn data in de cloud had staan draaide er nog een pc als fileserver en stond er ook een NAS. Spullen staan nog onderin de kast maar worden niet meer gebruikt.
Met de fans genereer ik wat airflow over modem, switch en voedingsadapters om levensduur te verlengen.
De el cheapo huismerk opbouw wcd's zijn volgens mij niet eens te voorzien van montageplaten, anders had ik ze er wel bij gekocht.
-
pi_203551553
Dat is redelijk universeel toch? Zo'n standaard plaatje zou gewoon moeten passen.

Moderator maandag 7 februari 2022 @ 14:40:53 #144
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203554818
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef XanderH het volgende:
Dat is redelijk universeel toch? Zo'n standaard plaatje zou gewoon moeten passen.

[ afbeelding ]
Die plaatjes zijn inderdaad universeel toepasbaar.
pi_203557207
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:48 schreef XanderH het volgende:
@:quo_ Netjes zo! ^O^ Fijne grote ruimte.

Sommige van die goedkope wcds hebben een achterplaats die binnen de behuizing valt. Dan is een montage plaat dus niet nodig. :P
  maandag 7 februari 2022 @ 19:45:06 #146
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_203558900
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:56 schreef Gieliovd het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:02 schreef XanderH het volgende:

[..]
Er zit geen hoofdschakelaar, alleen een 500mA aardlekschakelaar. Die laat je natuurlijk niet zitten als je de hele kast vervangt.

"De kapsalon laten vervallen" zal niet zomaar kunnen gok ik want dat gedeelte zal ondertussen wel als woning in gebruik zijn. Je kunt het natuurlijk samenvoegen in één kast maar dat betekent iets meer arbeid (leidingen verleggen / verlengen).

Maar ik denk dat het wel een paar 100 goedkoper kan inderdaad. Al schrik ik tegenwoordig nergens meer van, iedereen vraagt de hoofdprijs.
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties!
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_203594505
de electricien heeft mijn meterkast even herrangschikt. de 3 losse sautomaten waarin geen bruggetje past is aangepast naar een 3-fase automaat. direct ook een paar reservegroepen neergezet als daar in de toekomst een laadpaal op aangesloten wordt.

maar anyways. het gaat om dat ik ook even met een ir-camera de warmte heb bekeken bij in gebruik van warmtepomp. valt dus prima mee met iets van 27C vs 23C in de rest van de kast. het netwerkapparatuur wordt warmer.

pi_203602042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef athlonkmf het volgende:
de electricien heeft mijn meterkast even herrangschikt. de 3 losse sautomaten waarin geen bruggetje past is aangepast naar een 3-fase automaat.
Mooi! Neem aan dat aan de bovenkant van de automaten de nul ook is doorverbonden.
quote:
direct ook een paar reservegroepen neergezet als daar in de toekomst een laadpaal op aangesloten wordt.
Jammer dat je er geen laadpaal op aan mag sluiten, een laadpaal moet verplicht door een 30mA aardlekschakelaar worden beveiligd. ;)

Ben nog steeds benieuwd naar de aardcircuitweerstand en of die andere groepen zonder aardlekbeveiliging zo wel kunnen. Maargoed.
quote:
maar anyways. het gaat om dat ik ook even met een ir-camera de warmte heb bekeken bij in gebruik van warmtepomp. valt dus prima mee met iets van 27C vs 23C in de rest van de kast. het netwerkapparatuur wordt warmer.
Mocht je de kappen er nog eens af hebben, richt die camera er dan nog eens op. Het is een heel mooi instrument om bijvoorbeeld hoge overgangsweerstanden / slechte contacten op te sporen maar door een kunststof kap heen zie je niet zo veel.
pi_203606263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:49 schreef XanderH het volgende:

[..]
Mooi! Neem aan dat aan de bovenkant van de automaten de nul ook is doorverbonden.
[..]
Jammer dat je er geen laadpaal op aan mag sluiten, een laadpaal moet verplicht door een 30mA aardlekschakelaar worden beveiligd. ;)

Ben nog steeds benieuwd naar de aardcircuitweerstand en of die andere groepen zonder aardlekbeveiliging zo wel kunnen. Maargoed.
[..]
Mocht je de kappen er nog eens af hebben, richt die camera er dan nog eens op. Het is een heel mooi instrument om bijvoorbeeld hoge overgangsweerstanden / slechte contacten op te sporen maar door een kunststof kap heen zie je niet zo veel.
Sommige laadpalen hebben 30mah ingebouwd.

Maar alsnog zou ik m niet weg laten in de meterkast.

Ik snap die krachtgroepen van abb sowieso niet... 3 van die gekoppelde automaten. Beter een normale krachtgroep die alles afschakelt bij een fout..
  Redactie Sport zondag 13 februari 2022 @ 01:12:33 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_203639975
Zoals het er grotendeels sinds 1979 in zat:

Na vervanging groepenkast en upgrade naar 3-fasen in maart vorig jaar:

En nog even de groepenkast in detail nadat ook de aardlekautomaat (16A 300mA) voor de zonnepanelen erin zit sinds juli:

Er zijn nog een paar groepen over en ook beide aardlekautomaten onderin (16A 30mA) zijn nog buiten gebruik. Eentje alvast voor een inductieplaat en de ander voor een elektrische auto. Samen voor 100 euro vond ik het wel een goede deal om ze er alvast in te hebben.

Verder zit er nu nog een P1-kabel tussen de meter en de server om het verbruik te bekijken, heb ik twee extra kabels (airco en tuin) aangesloten op de groepenkast en is de wcd rechtsonder vervangen door een betere viervoudige. In de groepenkast zitten twee Shelly EM's voor monitoring van de wasmachine/droger (klaar-melding) en de airco.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')