abonnement Unibet Coolblue
pi_184619507
De situatie.

Het huis is 3 jaar geleden gehuurd door mijn ex.
Ik ben er een maandje later bij ingeschreven met ons dochtertje.
Het afgelopen half jaar heb ik alles betaald qua huur gas en licht verzekeringen en dergelijke.

Nu gaan wij uit elkaar en wilt hij mij met inmiddels twee dochtertjes eruit zetten.

Heb ik enig recht mbt de woning of heb ik gewoon dikke pech ?
pi_184619607
Wat een lul zeg. Je ex met je kinderen het huis uit gooien.
Geen idee of je in je recht staat maar ik denk dat je als moeder met kinderen sowieso een stap voor hebt.
Ik was hier...
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:22:59 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184619659
Staan jullie beide op het huurcontract?
And so is the past
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:23:44 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184619679
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:20 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een lul zeg. Je ex met je kinderen het huis uit gooien.
Dat staat buiten kijf.
And so is the past
pi_184619713
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat staat buiten kijf.
We kennen het verhaal niet
pi_184619743
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:20 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een lul zeg. Je ex met je kinderen het huis uit gooien.
Geen idee of je in je recht staat maar ik denk dat je als moeder met kinderen sowieso een stap voor hebt.
Een stap voor? In welke zin? Als ze niet op het contract staat kan ze moeder zijn van 100 kinderen en alsnog buitengezet worden.
pi_184619868
Als jij inderdaad als medehuurder bekend staat, gaat het verhuurbedrijf in de regel door met de bewoner die het best in staat is om de huur te betalen.

Als jij niet bekend bent bij de verhuurder, vis je hoogstwaarschijnlijk achter het net.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jordy-B op 25-01-2019 21:48:43 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184619870
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Een stap voor? In welke zin? Als ze niet op het contract staat kan ze moeder zijn van 100 kinderen en alsnog buitengezet worden.
Vaak kun je dan wel een urgentieverklaring krijgen, als je met minderjarige kinderen op straat komt te staan.
pi_184620039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:25 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

We kennen het verhaal niet
Het verhaal doet er ook niet veel toe ik wil niet te herkenbaar worden :)
Maar het komt erop neer eigenlijk dat ik niet meer met hem en zijn tegenwoordige levensstijl kan leven en dit vooral mijn kinderen niet aan wil doen.

Maar goed hij heeft het huis gehuurd en ik betaal dan wel de laatste minstens 6 maanden alles maar ik ben volgens mij geen letterlijke medehuurder.

Urgentie krijg je hier echt bijna niet is mijn ervaring.
Ik heb al gesprekken gehad met de gemeente en die geven aan dat ik eventueel naar het leger des Heils kan ( zonder kinderen ) maar dat ga ik niet doen. Zijn eigen moeder vertrouwd hem niet met de kinderen alleen dus ik al helemaal niet.
pi_184620216
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:38 schreef Bumbabaloo het volgende:
ik ben volgens mij geen letterlijke medehuurder.

Zolang je niet in het huurcontract staat, denk ik niet dat je veel kans hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184620417
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:38 schreef Bumbabaloo het volgende:

Maar goed hij heeft het huis gehuurd en ik betaal dan wel de laatste minstens 6 maanden alles maar ik ben volgens mij geen letterlijke medehuurder.
Ja, dan houdt het helaas echt op. Succes met het vinden van een huis voor jou en de kinderen. Het was imho logischer geweest als hij voor zichzelf woonruimte had gezocht. Lekkere vader op deze manier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184620650
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Vaak kun je dan wel een urgentieverklaring krijgen, als je met minderjarige kinderen op straat komt te staan.
Dat wel, maar het helpt haar niet perse om in het huis te blijven waar ze zit
pi_184620658
• Je betaalt maar 6 maanden mee aan de boel, dus je hebt nog lang geen 2 jaar een duurzaam huishouden.
• Je staat niet op het huurcontract en bent nu dus geen medehuurder. Tenzij je gehuwd bent met elkaar, dan ben je automatisch medehuurder geworden.
• Voor het aanvragen van medehuurderschap zijn voorwaarden: Je kan de huur betalen, de hoofdhuurder stemt in, je voert al meer dan 2 jaar een duurzaam gemeenschappelijk huishouden.
• Aanvragen van medehuurderschap met het doel om hoofdhuurder te worden mag niet.
• Voor het overnemen van het huurcontract heb je een vonnis van de rechter of een echtscheidingsconvenant nodig.

Ik zie met de gegevens die je nu vertelt geen rechten voor jou om in de woning te kunnen blijven als hij dat niet wil.
dag
pi_184620668
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat wel, maar het helpt haar niet perse om in het huis te blijven waar ze zit
Dat is dan ook niet haar/zijn huis, ze/hij logeert al tijden bij haar partner.
dag
pi_184620777
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:38 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Het verhaal doet er ook niet veel toe ik wil niet te herkenbaar worden :)
Maar het komt erop neer eigenlijk dat ik niet meer met hem en zijn tegenwoordige levensstijl kan leven en dit vooral mijn kinderen niet aan wil doen.

Maar goed hij heeft het huis gehuurd en ik betaal dan wel de laatste minstens 6 maanden alles maar ik ben volgens mij geen letterlijke medehuurder.

Urgentie krijg je hier echt bijna niet is mijn ervaring.
Ik heb al gesprekken gehad met de gemeente en die geven aan dat ik eventueel naar het leger des Heils kan ( zonder kinderen ) maar dat ga ik niet doen. Zijn eigen moeder vertrouwd hem niet met de kinderen alleen dus ik al helemaal niet.
Dat is balen. Ik zou mijn energie steken in iets nieuws zoeken dan proberen daar te blijven zitten.
pi_184621084
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef Peter het volgende:
• Je betaalt maar 6 maanden mee aan de boel, dus je hebt nog lang geen 2 jaar een duurzaam huishouden.
• Je staat niet op het huurcontract en bent nu dus geen medehuurder. Tenzij je gehuwd bent met elkaar, dan ben je automatisch medehuurder geworden.
• Voor het aanvragen van medehuurderschap zijn voorwaarden: Je kan de huur betalen, de hoofdhuurder stemt in, je voert al meer dan 2 jaar een duurzaam gemeenschappelijk huishouden.
• Aanvragen van medehuurderschap met het doel om hoofdhuurder te worden mag niet.
• Voor het overnemen van het huurcontract heb je een vonnis van de rechter of een echtscheidingsconvenant nodig.

Ik zie met de gegevens die je nu vertelt geen rechten voor jou om in de woning te kunnen blijven als hij dat niet wil.
We betaalden de eerste 3 jaar alles samen. De afgelopen 6 maanden betaald hij alleen niks meer en ben ik de enige die betaald.

Maar ik dacht inderdaad al dat ik gewoon pech zou hebben.
Het gaat mij niet eens zozeer om deze woning , maar ik kan verder geen kant op en nergens terecht tenzij zonder kinderen maar ik ben degene die al die tijd voor mijn kinderen gezorgd heeft en ik laat ze niet alleen bij hem..
pi_184621133
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dan houdt het helaas echt op. Succes met het vinden van een huis voor jou en de kinderen. Het was imho logischer geweest als hij voor zichzelf woonruimte had gezocht. Lekkere vader op deze manier.
Bedankt :)
Wat je zegt klopt ook, vooral omdat hij zelf vaak nachten weg is en dan bij zijn eigen moeder terecht kan.
Maar als puntje bij paaltje komt mag hij daar niet heen om er tijdelijk te wonen totdat ik iets voor mijzelf heb.
pi_184621169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:09 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat is balen. Ik zou mijn energie steken in iets nieuws zoeken dan proberen daar te blijven zitten.
Daar ben ik inderdaad mee bezig. Ik hoef niet perse in dit huis te blijven. Maar ik kan geen kant op met mijn kinderen..
pi_184621179
Ik vraag me wel af of je geen woonrecht hebt.
pi_184621212
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat wel, maar het helpt haar niet perse om in het huis te blijven waar ze zit
Dat hoeft ook niet eigenlijk.
Ik wil alleen niet zonder kinderen weg en de kinderen bij hem achter moeten laten.

Maar moeder kind huizen en dergelijke ben ik te oud voor en het leger des Heils hebben alleen plek voor mij , zonder kinderen..
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:26:53 #21
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_184621227
Wat zegt je advocaat?

Van dichtbij meegemaakt: man heeft huurhuis, vrouw trekt erbij in. Trouwen en krijgen kind. Gaan uit elkaar, vrouw+kind wil blijven. Rechter gaat daar in mee, woningbouw moet contract aanpassen. Belangrijkste reden was dat het kind zo niet op straat kwam te staan.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_184621338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef Peter het volgende:
• Je betaalt maar 6 maanden mee aan de boel, dus je hebt nog lang geen 2 jaar een duurzaam huishoudent niet wil.
ze wonen al bijna 3 jaar samen
pi_184621378
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:24 schreef Samhain het volgende:
Ik vraag me wel af of je geen woonrecht hebt.
waar haal je dat vandaan?
als er 2 mensen zijn, maar er is 1 woning, dan kunnen beiden wel zogenaamd recht hebben op een woning, maar er is er maar 1 die het kan krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184623169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:21 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

We betaalden de eerste 3 jaar alles samen. De afgelopen 6 maanden betaald hij alleen niks meer en ben ik de enige die betaald.

Maar ik dacht inderdaad al dat ik gewoon pech zou hebben.
Het gaat mij niet eens zozeer om deze woning , maar ik kan verder geen kant op en nergens terecht tenzij zonder kinderen maar ik ben degene die al die tijd voor mijn kinderen gezorgd heeft en ik laat ze niet alleen bij hem..
Ik zou zeggen, zoek een goede advocaat om een ouderschapsplan en boedelscheiding te regelen. Inclusief afspraken over wie het huis mag huren. Desnoods via de rechter (regelingen vastleggen of een verzoek tot medehuurderschap of overname van de huurovereenkomst).
En dan moet de verhuurder ook nog akkoord willen gaan..

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 26-01-2019 00:22:31 ]
dag
pi_184623290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:26 schreef Marialice het volgende:
Wat zegt je advocaat?

Van dichtbij meegemaakt: man heeft huurhuis, vrouw trekt erbij in. Trouwen en krijgen kind. Gaan uit elkaar, vrouw+kind wil blijven. Rechter gaat daar in mee, woningbouw moet contract aanpassen. Belangrijkste reden was dat het kind zo niet op straat kwam te staan.
Ja maar met een huwelijk is dat net iets anders.
Wij zijn niet getrouwd en dan heb ik minder rechten.
pi_184623606
Heb je nooit ingeschreven als woningzoekende toen je ging samenwonen?
Als hij het huis al had, dan is hij de hoofdhuurder, als direct ging samenwonen ben je samen huurder.

Toen ik nog een huurhuis had stond in mijn contract dat ik levenslang hoofdhuurder zal blijven, tot ik getrouwd ben of een partnerschap registratie, ofwel je kan je vriendin/scharrel elk moment eruit trappen.

[ Bericht 45% gewijzigd door trein2000 op 26-01-2019 15:15:22 (off-topic) ]
Interessant he ?
pi_184624495
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan?
als er 2 mensen zijn, maar er is 1 woning, dan kunnen beiden wel zogenaamd recht hebben op een woning, maar er is er maar 1 die het kan krijgen.
Waar ik dat vandaan haal?
Wat ik zeg: ik vraag het me af.
pi_184627660
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:26 schreef Marialice het volgende:
Wat zegt je advocaat?

Van dichtbij meegemaakt: man heeft huurhuis, vrouw trekt erbij in. Trouwen en krijgen kind. Gaan uit elkaar, vrouw+kind wil blijven. Rechter gaat daar in mee, woningbouw moet contract aanpassen. Belangrijkste reden was dat het kind zo niet op straat kwam te staan.
*advocaat van de Duivel*:
1) waarom kon vader dan niet met het kind in dat huis blijven wonen?
2) waarom is verhuizing naar een andere woning voor een kind ineens zo'n probleem? Jaarlijks verhuizen hele volksstammen en ik denk dat het merendeel van de kinderen in Nederland wel een verhuizing meemaakt tijdens hun jeugd. Moet dat vanaf nu maar worden aangemerkt bij jeugdzorg als potentieel slecht ouderschap omdat de tere kinderzieltjes een verhuizing niet aan kunnen?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ivo1985 op 26-01-2019 08:27:55 ]
  zaterdag 26 januari 2019 @ 08:37:12 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184627803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:26 schreef Marialice het volgende:
Wat zegt je advocaat?

Van dichtbij meegemaakt: man heeft huurhuis, vrouw trekt erbij in. Trouwen en krijgen kind. Gaan uit elkaar, vrouw+kind wil blijven. Rechter gaat daar in mee, woningbouw moet contract aanpassen. Belangrijkste reden was dat het kind zo niet op straat kwam te staan.
Je vergeet dat in jouw voorbeeld de vrouw medehuurder is geworden door het huwelijk.

Dat maakt eea essentieel anders.
In jouw voorbeeld zijn er feitelijk 2 huurders, waarbij ieder in principe gelijke rechten op de woning heeft, dus dat het kind dan met de primaire verzorger in de woning blijft wonen is vrij logisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184627822
Kun je niet gewoon een kamer huren en de kindjes bij hem laten tot je iets beters hebt gevonden? Je hebt de afgelopen maanden ook gewoon de rekeningen betaald dus je hebt de middelen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 08:41:29 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184627846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:39 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
Kun je niet gewoon een kamer huren en de kindjes bij hem laten tot je iets beters hebt gevonden? Je hebt de afgelopen maanden ook gewoon de rekeningen betaald dus je hebt de middelen.
Als zijn eigen moeder hem niet eens alleen durft te laten met zijn kinderen denk ik niet dat dat echt een oplossing is.
Het regelen van een ouderschapsplan gaat dan ook wel een uitdaging worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184627861
Sociale huur?
pi_184627876
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zijn eigen moeder hem niet eens alleen durft te laten met zijn kinderen denk ik niet dat dat echt een oplossing is.
Het regelen van een ouderschapsplan gaat dan ook wel een uitdaging worden.
Dat zegt zij uiteraard. We horen hier maar één kant.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 08:45:18 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184627881
Waarom heb jij het afgelopen half jaar alles betaald?
Kan hij zich wel permitteren er te blijven wonen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 08:46:42 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184627895
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:44 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Dat zegt zij uiteraard. We horen hier maar één kant.
Dat is altijd zo, dat we hier maar 1 kant horen, maar dat zijn wel de gegevens waar we het mee moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184627910
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is altijd zo, dat we hier maar 1 kant horen, maar dat zijn wel de gegevens waar we het mee moeten doen.
Ja klopt.
pi_184627967
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:21 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

We betaalden de eerste 3 jaar alles samen. De afgelopen 6 maanden betaald hij alleen niks meer en ben ik de enige die betaald.

Maar ik dacht inderdaad al dat ik gewoon pech zou hebben.
Het gaat mij niet eens zozeer om deze woning , maar ik kan verder geen kant op en nergens terecht tenzij zonder kinderen maar ik ben degene die al die tijd voor mijn kinderen gezorgd heeft en ik laat ze niet alleen bij hem..
Als je toch de lasten van dit huis hebt kunnen betalen, dan kan je toch ook de lasten van n ander huis dragen? Desnoods n tijdje particulier of klein huren en dan door naar een passender huis. Als je echt zsm weg wilt zijn er echt wel opties, misschien niet je perfecte plaatje, maar dat moet je dan even loslaten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184628062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:43 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Sociale huur?
De meeste steden hebben lange wachtlijsten en doen niet (meer) aan urgentie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 januari 2019 @ 11:07:52 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184629414
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:18 schreef Ivo1985 het volgende:

*advocaat van de Duivel*:
1) waarom kon vader dan niet met het kind in dat huis blijven wonen?
2) waarom is verhuizing naar een andere woning voor een kind ineens zo'n probleem? Jaarlijks verhuizen hele volksstammen en ik denk dat het merendeel van de kinderen in Nederland wel een verhuizing meemaakt tijdens hun jeugd. Moet dat vanaf nu maar worden aangemerkt bij jeugdzorg als potentieel slecht ouderschap omdat de tere kinderzieltjes een verhuizing niet aan kunnen?
Je vergeet hierbij het verschil tussen "verhuizen naar een andere woning" en "er is geen andere woning om naar te verhuizen".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184629551
Hoelang is je inschrijftijd bij de woningbouw?

Als de nood echt uber hoog is dan accepteer je elke regio en elke vorm van een woning.

Schrijf in in Winschoten over 2 maanden heb je daar een eengezinswoning, tja afgelegen maar als je echt weg wil doe je dat gewoon.
Interessant he ?
pi_184629564
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoelang is je inschrijftijd bij de woningbouw?

Als de nood echt uber hoog is dan accepteer je elke regio en elke vorm van een woning.

Schrijf in in Winschoten over 2 maanden heb je daar een eengezinswoning, tja afgelegen maar als je echt weg wil doe je dat gewoon.
En die kinderen dan? Je mag niet zomaar een eind weg verhuizen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:22:49 #42
92279 N.icka
Windforce 11
pi_184629580
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:21 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

En die kinderen dan? Je mag niet zomaar een eind weg verhuizen.
Van wie mag dat niet?
pi_184629602
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:21 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

En die kinderen dan? Je mag niet zomaar een eind weg verhuizen.
Je mag wonen waar je wilt, of je van Groningen naar Rotterdam gaat of omgekeerd maakt gene ruk uit.

[ Bericht 18% gewijzigd door trein2000 op 26-01-2019 15:16:58 ]
Interessant he ?
pi_184629613
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:22 schreef N.icka het volgende:

[..]

Van wie mag dat niet?
Als pa dat niet wil kan hij het via de rechter tegenhouden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:25:35 #45
92279 N.icka
Windforce 11
pi_184629622
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:24 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Als pa dat niet wil kan hij het via de rechter tegenhouden.
Dan zeg je nu dus wat anders
pi_184629645
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:24 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Als pa dat niet wil kan hij het via de rechter tegenhouden.
Noem jij dat ver dan?
Het is Nederland... :{

Kijk als je naar Duitsland kijkt en je gaat van noord naar zuid kan ik me iets bij voorstellen.
Maar in Nederland ben je met OV van Groningen naar Rotterdam binnen 2,5 uur dus hoezo ver ?

En zijn de kinderen trouwens erkend ?

[ Bericht 15% gewijzigd door trein2000 op 26-01-2019 15:17:15 ]
Interessant he ?
pi_184629694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:27 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Noem jij dat ver dan?
Het is Nederland... :{

Kijk als je naar Duitsland kijkt en je gaat van noord naar zuid kan ik me iets bij voorstellen.
Maar in Nederland ben je met OV van Groningen naar Rotterdam binnen 2,5 uur dus hoezo ver ?
Kan, maar een omgangsregeling wordt daardoor moeilijker, er zijn voor de ouders meer kosten en tijd mee gemoeid, en het is gewoon onpraktisch.
pi_184629905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:30 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Kan, maar een omgangsregeling wordt daardoor moeilijker, er zijn voor de ouders meer kosten en tijd mee gemoeid, en het is gewoon onpraktisch.
is nog steeds iets anders dan ‘mag niet’, zeker als het tijdelijk is en omdat vader wil dat zij vertrekt
pi_184629937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is nog steeds iets anders dan ‘mag niet’, zeker als het tijdelijk is en omdat vader wil dat zij vertrekt
Of het tijdelijk is weet je niet. Zeker gezien de lange wachtlijsten voor sociale huur.
pi_184630162
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:47 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Of het tijdelijk is weet je niet. Zeker gezien de lange wachtlijsten voor sociale huur.
In Groningen/Friesland niet :)
En zo duur is reizen helemaal niet, NS weekend vrij 34 euro, kan je van vrijdag avond tot maandag vroeg onbeperkt reizen, dus papa kan prima op bezoek komen en het kind ophalen en zondag weer retour.
Interessant he ?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:10:16 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184630192
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:24 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Je mag wonen waar je wilt, of je van Groningen naar Rotterdam gaat of omgekeerd maakt gene ruk uit.

Dat haar (ex) vriend dat niet goed keurt moet je gewoon negeren, aan de andere kant... waarom begin je aan kinderen als je relatie zo snel alweer stuk gaat :')
Ja, leuk en aardig, maar als er sprake van een beetje een normale omgangsregeling is of moet worden dan kun je dus niet zomaar in Schubbekutteveen 200 km verderop gaan wonen met de kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:12:37 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184630225
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:30 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Kan, maar een omgangsregeling wordt daardoor moeilijker, er zijn voor de ouders meer kosten en tijd mee gemoeid, en het is gewoon onpraktisch.
Niet alleen onpraktisch, je maakt een normale omgangsregeling feitelijk onmogelijk als ze ver weg gaat wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184630231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

In Groningen/Friesland niet :)
En zo duur is reizen helemaal niet, NS weekend vrij 34 euro, kan je van vrijdag avond tot maandag vroeg onbeperkt reizen, dus papa kan prima op bezoek komen en het kind ophalen en zondag weer retour.
Lijkt mij een prima manier om vader en kinderen van elkaar te laten vervreemden. Want de vader wordt op deze manier nergens bij betrokken in het leven van zijn kinderen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:14:34 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184630255
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

In Groningen/Friesland niet :)
En zo duur is reizen helemaal niet, NS weekend vrij 34 euro, kan je van vrijdag avond tot maandag vroeg onbeperkt reizen, dus papa kan prima op bezoek komen en het kind ophalen en zondag weer retour.
Ik weet niet wat voor beeld jij bij een scheiding anno 2019 hebt, maar dat de kinderen 1 keer in de 2 weken een weekend bij papa zijn is tegenwoordig niet de standaard.

Of verwacht je dat pap iedere dinsdag- en donderdagmiddag van Gouda naar Winschoten rijdt om de kinderen op te halen van school en ze daar woensdag- en vrijdagmorgen weer aflevert?

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 26-01-2019 15:18:08 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:15:27 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184630271
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:13 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Lijkt mij een prima manier om vader en kinderen van elkaar te laten vervreemden. Want de vader wordt op deze manier nergens bij betrokken in het leven van zijn kinderen.
Als de vader ook maar enige blijk geeft van zorg te willen dragen voor zijn kinderen ga je daar ook gewoon echt niet mee wegkomen, geen rechter die dat goedkeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184630363
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:25 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

We kennen het verhaal niet
dat hoeft ook niet. Je zet je kinderen niet op straat.
compact en kleverig.
pi_184630385
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet. Je zet je kinderen niet op straat.
Dat doet hij toch ook niet?
pi_184630403
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de vader ook maar enige blijk geeft van zorg te willen dragen voor zijn kinderen ga je daar ook gewoon echt niet mee wegkomen, geen rechter die dat goedkeurt.
Dat denk ik ook.
pi_184630522
Vraag me af of de vader van TS zoon/dochter het kind erkend heeft.
Zo ik begrepen heb woonde ze eerst :? ergens anders met een kind waarvan hij de vader is en pas daarna samenwonen en na 3 jaar knapt het hart... :?
Interessant he ?
pi_184630575
Toch bijzonder dat zoveel mensen gelijk stelling nemen tegen deze vader.

Opmerkelijk aan het verhaal vind ik vooral dat hij eerst wel geschikt werd bevonden om kinderen mee te maken en mee samen te wonen en nu ineens te gevaarlijk is om alleen te laten met kinderen.

Dus die geschikte vent is ineens een monster geworden. Of er zijn wat meer kanten aan het verhaal waardoor wij niet kunnen oordelen.

Maar wel bijzonder dat deze man gelijk een lul is. jaja

Tegenwoordig een hoop gedoe om gelijkheid tussen man en vrouw etc.

Maar als het om dit soort kwesties gaat staat de man altijd met 1-0 achter. Waar is de roep om gelijkheid in dit soort gevallen?

[ Bericht 18% gewijzigd door tstile op 26-01-2019 12:47:27 ]
pi_184630679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:37 schreef tstile het volgende:
Toch bijzonder dat zoveel mensen gelijk stelling nemen tegen deze vader.

Opmerkelijk aan het verhaal vind ik vooral dat hij eerst wel geschikt werd bevonden om kinderen mee te maken en mee samen te wonen en nu ineens te gevaarlijk is om alleen te laten met kinderen.

Dus die geschikte vent is ineens een monster geworden. Of er zijn wat meer kanten aan het verhaal waardoor wij niet kunnen oordelen.

Maar wel bijzonder dat deze man gelijk een lul is. jaja
Er is een reden dat TS zegt sinds kort niet meer met hem (en zijn levensstijl) te kunnen samenleven. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met dat hij (volgens TS) de laatste maanden niets meer aan dat huis heeft betaald. Zo vreemd hoeft dat dus helemaal niet te zijn.

Overigens vraag ik me wel af of de man inderdaad TS met kinderen op straat wil zetten, zoals in de OP staat. Later zegt ze dat ze zelf de kinderen (ook) niet bij hem wil achterlaten.
pi_184631676
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De meeste steden hebben lange wachtlijsten en doen niet (meer) aan urgentie.
Jeetje, wat ziek. Je zou toch moeten doen aan urgentie lijkt me, juist door dit soort situaties :o.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:52:38 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184631793
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jeetje, wat ziek. Je zou toch moeten doen aan urgentie lijkt me, juist door dit soort situaties :o.
In heel veel gemeentes bestaat het ook nog wel.
Kwestie van uitzoeken en aanvragen als je mogelijk in aanmerking komt.

Als minderjarige kinderen dakloos dreigen te worden zonder urgentie dan zal dat in veel gemeentes nog steeds reden zijn een urgentieverklaring af te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184631863
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet. Je zet je kinderen niet op straat.
Nee. Ts wil ze zelf niet bij de vader achter laten.
pi_184631867
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

In heel veel gemeentes bestaat het ook nog wel.
Kwestie van uitzoeken en aanvragen als je mogelijk in aanmerking komt.

Als minderjarige kinderen dakloos dreigen te worden zonder urgentie dan zal dat in veel gemeentes nog steeds reden zijn een urgentieverklaring af te geven.
Die kinderen kunnen gewoon bij de vader blijven.
pi_184631999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:56 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen gewoon bij de vader blijven.
Dit dus. Ik ken genoeg vaders die voor hun kinderen zorgen na een scheiding. Overigens is het in bijna alle scheidingen die ik heb gezien de vrouw die het gezinnetje niet genoeg vindt en iets mist en dus of vreemdgaat, of wil scheiden omdat ze denkt dat ze beter kan krijgen. Jammer voor de kinderen, mama's plezier gaat voor, en papa mag betalen. Mensen zouden meer moeten nadenken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:22:53 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184632245
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:56 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen gewoon bij de vader blijven.
Dat ligt eraan, als de vader in dit geval werkelijk niet geschikt is de primaire zorg te verlenen wordt dat wat lastig.
Maar ook indien hij dat wel kan is de nieuwe norm voor ouders na een scheiding dat ze 50/50 voor de kinderen zorgen, dat betekent in feite dat kinderen dan ook de helft van de tijd dakloos zijn als de ene ouder geen woonruimte heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184632376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

In heel veel gemeentes bestaat het ook nog wel.
Kwestie van uitzoeken en aanvragen als je mogelijk in aanmerking komt.

Als minderjarige kinderen dakloos dreigen te worden zonder urgentie dan zal dat in veel gemeentes nog steeds reden zijn een urgentieverklaring af te geven.
Als de kinderen bij één van de ouders onderdak hebben ( ook al is dat de andere ouder dan in het ouderschapsplan), dan krijgt de dakloze ouder hier geen urgentie.
dag
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:38:02 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184632422
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:56 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen gewoon bij de vader blijven.
Het is de vader niet in dit geval. Het is een vriend van hun moeder. Tenminste het oudste kind lijkt me.
Waarom ga je eerst samen een kind krijgen en pas later samenwonen...
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:40:50 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184632449
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is de vader niet in dit geval. Het is een vriend van hun moeder.
Whut?
Ze kwam daar met hun dochter wonen en inmiddels hebben ze nog een kind, hoezo is hij niet de vader?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:42:01 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184632464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Als de kinderen bij één van de ouders onderdak hebben ( ook al is dat de andere ouder dan in het ouderschapsplan), dan krijgt de dakloze ouder hier geen urgentie.
Dat zal per gemeente misschien verschillen.
Bij een huurwoning is dat trouwens misschien wat lastiger dan bij een koopwoning die eigendom van een van beiden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184632485
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is de vader niet in dit geval. Het is een vriend van hun moeder...
hoe kom je daar nu weer bij... Lees de op eens
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:45:14 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184632513
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hoe kom je daar nu weer bij... Lees de op eens
Hij denkt dat je niet eerst een kind kunt krijgen en daarna kunt gaan samenwonen... tsja.
Onze zoon was bijna 3 toen wij eindelijk in één huis gingen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184632816
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

In heel veel gemeentes bestaat het ook nog wel.
Kwestie van uitzoeken en aanvragen als je mogelijk in aanmerking komt.

Als minderjarige kinderen dakloos dreigen te worden zonder urgentie dan zal dat in veel gemeentes nog steeds reden zijn een urgentieverklaring af te geven.
dan moeten die kinderen inderdaad nergens anders naartoe kunnen, ook niet naar oma's/opa's/ooms/tantes....

Verder krijgen zieke mensen met een fysieke beperking urgentie en asielzoekers krijgen urgentie, hoewel niet overal.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 26-01-2019 15:16:03 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 26 januari 2019 @ 15:24:16 #75
408813 crew  trein2000
pi_184633116
Dt is WGR, het gaat hier om de hulpvraag van TS, je mening over haar relatie is nier relevant en mag wegblijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:32:11 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_184633210
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:24 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Als pa dat niet wil kan hij het via de rechter tegenhouden.
Klopt, maar aangezien hij degene is die ze eruit zet, zal een rechter weinig boodschap hebben aan het feit dat hij het niet wil hebben. Tevens zal de vader dan eerst zelf moeite moeten doen en de gang naar de rechten moeten maken om die te vragen om de verhuizing tegen te houden.

TO, wat zegt je ex hier zelf over? Is er überhaupt mee te praten?
pi_184633448
Heeft To zo'n baan met flexibele lokaties waarbij ze ook nog eens exact in de juiste inkomensklasse zit voor die huizen in Groningen en Friesland dan?

Verder moet je natuurlijk altijd opties open houden, altijd ingeschreven blijven staan als je niet kan kopen.
pi_184633663
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt, maar aangezien hij degene is die ze eruit zet, zal een rechter weinig boodschap hebben aan het feit dat hij het niet wil hebben. Tevens zal de vader dan eerst zelf moeite moeten doen en de gang naar de rechten moeten maken om die te vragen om de verhuizing tegen te houden.

TO, wat zegt je ex hier zelf over? Is er überhaupt mee te praten?
Waar staat dat hij zijn kinderen eruit zet?
pi_184633682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:55 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Waar staat dat hij zijn kinderen eruit zet?
heb je de OP gelezen?
pi_184633735
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je de OP gelezen?
Ja, en ook post 16.
pi_184633953
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:24 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Je mag wonen waar je wilt, of je van Groningen naar Rotterdam gaat of omgekeerd maakt gene ruk uit.

Als de vader ook het gezag heeft mag je niet zonder toestemming van de rechter verhuizen als de vader dwars ligt. De rechter toetst dan de noodzaak. Doe je het zonder toestemming dan kan de rechter beslissen dat je terug moet verhuizen of dat de kinderen vanaf nu hun hoofdverblijf hebben bij de vader.
pi_184634640
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je de OP gelezen?
Volgens mij wil TS weg, niet dat hij haar eruit zet. Voor de volledigheid, alle kinderen zijn van beiden? Dan kan hij voor hen zorgen, en TS ook weer als ze een huis heeft gevonden voor haar helft van de week.

Het is nogal wat om naast dat je vriendin van je af wil je ook nog je huis en kinderen kwijt raakt.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_184646510
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Als je toch de lasten van dit huis hebt kunnen betalen, dan kan je toch ook de lasten van n ander huis dragen? Desnoods n tijdje particulier of klein huren en dan door naar een passender huis. Als je echt zsm weg wilt zijn er echt wel opties, misschien niet je perfecte plaatje, maar dat moet je dan even loslaten
Sorry ik reageer laat maar heb veel aan mijn hoofd gehad.

Ik heb altijd gewerkt, tot ik hoogzwanger was en mijn dochtertje is nu pas 6 maanden. Dus ik heb alleen mijn eigen “uitkering van 950,- in de maand en de toeslagen. Daarvan worden alle vaste lasten betaald aangezien ex niet meer werkt en ik van hem de kans niet krijg te werken..

Perfecte plaatje heb ik allang losgelaten. Ik heb zelfs gekeken naar een moeder kind huis maar daar ben ik te oud voor..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bumbabaloo op 27-01-2019 09:09:24 ]
pi_184646594
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:37 schreef tstile het volgende:
Toch bijzonder dat zoveel mensen gelijk stelling nemen tegen deze vader.

Opmerkelijk aan het verhaal vind ik vooral dat hij eerst wel geschikt werd bevonden om kinderen mee te maken en mee samen te wonen en nu ineens te gevaarlijk is om alleen te laten met kinderen.

Dus die geschikte vent is ineens een monster geworden. Of er zijn wat meer kanten aan het verhaal waardoor wij niet kunnen oordelen.

Maar wel bijzonder dat deze man gelijk een lul is. jaja

Tegenwoordig een hoop gedoe om gelijkheid tussen man en vrouw etc.

Maar als het om dit soort kwesties gaat staat de man altijd met 1-0 achter. Waar is de roep om gelijkheid in dit soort gevallen?
Ik ben ongepland en onverwachts zwanger geworden van hem. Wij woonden dus eerst inderdaad apart gezien de korte periode tussen mijn zwangerschap en bevalling. Ik woonde alleen en hij bij zijn moeder. Ik heb gereageerd op woningen voor hem , en hij kreeg vrij snel een woning die beter was als de mijne. Ik ben vrij snel daarna bij hem in gaan wonen en het ging ook goed. Hij is alleen in de afgelopen 4 maanden enorm veranderd en niet de man met wie ik samen ging wonen. Dit had ik ook niet gewild en niet aan zien komen. Maar het is nu zo en ik wil nu het beste voor onze kinderen
pi_184646653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is een reden dat TS zegt sinds kort niet meer met hem (en zijn levensstijl) te kunnen samenleven. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met dat hij (volgens TS) de laatste maanden niets meer aan dat huis heeft betaald. Zo vreemd hoeft dat dus helemaal niet te zijn.

Overigens vraag ik me wel af of de man inderdaad TS met kinderen op straat wil zetten, zoals in de OP staat. Later zegt ze dat ze zelf de kinderen (ook) niet bij hem wil achterlaten.
Hij zegt letterlijk dit ; het is mijn huis dus jij gaat weg. Oké hij bedoeld eigenlijk alleen mij, maar ik ga niet zonder de kinderen..

Het niet betalen van de vaste lasten is niet waar het om gaat , wel zijn plotselinge veranderingen in gebruik van drugs , andere vrienden en mij en de kinderen slecht behandelen. Dit is iets wat de laatste maanden plots zo gekomen is.
pi_184646681
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:56 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen gewoon bij de vader blijven.
Dat kan niet. Ik zorg al vijf jaar het meerendeel voor ze. Maar de afgelopen maanden is hij zo veranderd dat ik mijn kinderen absoluut niet bij hem vertrouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bumbabaloo op 27-01-2019 09:16:03 ]
pi_184646843
De situatie; ik kwam er na 4 maanden achter dat ik zwanger was ( spiraal dus ik verwachtte dit totaal niet ).
Ik woonde op mijzelf had een baan en alles op orde, hij niet. Hij koos ervoor met mij en ons dochtertje verder te gaan , maar we moesten wel nieuwe woonruimte dus reageerden wij beide op woningen. Hij werd toevallig eerste na een hele tijd bij mij “gewoond” te hebben waarin ik alles betaalde , dus hij nam de woning en ik schreef mij direct erna bij hem in omdat we nu wel gewoon alles officieel wilde hebben. Niks aan de hand , we hadden toen beide een inkomen en het ging allemaal gewoon goed. Tot hij 4 maanden geleden inkomen verloor en ons dochtertje er was.
Hij is nu meer bezig met drugs , uitgaan , liegen en wegblijven dan bij ons te zijn.

Ik ben hier niet om veroordeeld te worden ik ben al enorm teleurgesteld en in de steek gelaten en vraag nu gewoon hulp over wat ik kan doen.

Ik ben geen luxe poppetje die met minder geen genoegen neemt , maar sommige doen alsof ik gewoon weg kan en mijn kinderen dan maar bij hem moet laten. Maar dat kan niet want hij kan niet voor ze zorgen.
En als hij dan letterlijk zegt dat ik eruit moet voor maandag , wat moet ik dan ?
pi_184647045
Heb je al contact gehad met iets als maatschappelijk werk? Mijn ex-schoonzus kon met de kinderen in een crisis opvanghuis. Daar kon ze wachten tot ze een ons woog voor ze een huis kreeg, want met kinderen boven de 12 kreeg je geen urgentie (kinderen waren 13 en 15 en zaten dus in een huis met allemaal andere crisisgevallen).

Uiteindelijk hielp het om het probleem tijdens verkiezingstijd bij diverse plaatselijke politieke partijen aan te kaarten :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184647463
Daarom niet samenwonen maar trouwen. Zo wordt jouw rechten beschermt.
pi_184647909
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 01:15 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk dit ; het is mijn huis dus jij gaat weg. Oké hij bedoeld eigenlijk alleen mij, maar ik ga niet zonder de kinderen..

Het niet betalen van de vaste lasten is niet waar het om gaat , wel zijn plotselinge veranderingen in gebruik van drugs , andere vrienden en mij en de kinderen slecht behandelen. Dit is iets wat de laatste maanden plots zo gekomen is.
Dat was al precies wat ik vermoedde. Ik bedoelde ook niet enkel het niet betalen van de vaste lasten, maar zag dat als een aanleiding voor dat er waarschijnlijk meer aan de hand was en er recent iets aan jullie situatie is veranderd.
pi_184647986
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 01:17 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Dat kan niet. Ik zorg al vijf jaar het meerendeel voor ze. Maar de afgelopen maanden is hij zo veranderd dat ik mijn kinderen absoluut niet bij hem vertrouw.
Zijn moeder appte mij dit zelfs twee dagen terug.
Je begrijpt dat je ze met een omgangsregeling ook alleen bij hem moet laten? Heb je wel contact gehad met veilig thuis of een dergelijke organisatie?
pi_184648058


[ Bericht 100% gewijzigd door Bumbabaloo op 27-01-2019 09:08:32 ]
pi_184648123
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:42 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens mij wil TS weg, niet dat hij haar eruit zet. Voor de volledigheid, alle kinderen zijn van beiden? Dan kan hij voor hen zorgen, en TS ook weer als ze een huis heeft gevonden voor haar helft van de week.

Het is nogal wat om naast dat je vriendin van je af wil je ook nog je huis en kinderen kwijt raakt.....
Ik hoef niet perse te blijven ( liefst wel natuurlijk ) en ik pak zijn huis en kinderen niet af.
Hij is er de afgelopen maanden zelf al 90% van de tijd niet dus zo hard heeft hij de woning niet nodig.

Ons dochtertje is hier opgegroeid vanaf dat ze net 1 is en we hebben hier gewoon een leven opgebouwd ( het is ook een eind bij familie vandaan maar we hebben hier alles wat we nodig hebben ).
pi_184648203
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:15 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Ik hoef niet perse te blijven ( liefst wel natuurlijk ) en ik pak zijn huis en kinderen niet af.
Hij is er de afgelopen maanden zelf al 90% van de tijd niet dus zo hard heeft hij de woning niet nodig.

Ons dochtertje is hier opgegroeid vanaf dat ze net 1 is en we hebben hier gewoon een leven opgebouwd ( het is ook een eind bij familie vandaan maar we hebben hier alles wat we nodig hebben ).
Je hebt een inkomen dus waarom niet iets particulier zoeken in dezelfde buurt?
pi_184648267
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:25 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Je hebt een inkomen dus waarom niet iets particulier zoeken in dezelfde buurt?
Veel particuliere verhuur is duurder als de sociale huur waarvoor ts met haar uitkering in aanmerking kan komen.
pi_184648417
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel particuliere verhuur is duurder als de sociale huur waarvoor ts met haar uitkering in aanmerking kan komen.
Uitkering??? Ze heeft de afgelopen maanden toch alles alleen betaald? Dan was die uitkering toch ook van hem? Of heb ik iets gemist?
  zondag 27 januari 2019 @ 10:42:39 #97
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_184648972
Heeft de vader gezag? Zo nee, is het een optie bij familie tijdelijk in te trekken?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_184649322
Nare situatie, TS :{ ook wel een tikkeltje naïef van jouw kant, maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan.

Je zegt dat jullie alles goed wilden regelen. Sta je dan niet op het huurcontract als medehuurder? Dan heb je al een stuk meer rechten.


En verder ben ik van mening dat meneer zelf zich er wel heel makkelijk vanaf maakt door jou het huis uit te willen donderen terwijl hij dat huis aan jou heeft te danken en jij jouw eigen woning hebt opgezegd. Maar ja, dat is verder niet relevant.
Somebody that I used to know
pi_184649342
Hoe oud ben je zelf ongeveer? En inderdaad : kan je nog bij ouders of ooms/tantes intrekken ter overbrugging?
Somebody that I used to know
  zondag 27 januari 2019 @ 11:23:20 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184649628
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Jeetje, wat ziek. Je zou toch moeten doen aan urgentie lijkt me, juist door dit soort situaties :o.
Niets ten nadele van deze TS, maar het is onmogelijk voor elke Anita die een kind maakt met Johnny en daar vervolgens na zes maanden weer klaar mee is een huis te regelen. Gemeentes kunnen daar onmogelijk, zonder extra voorwaarden, zomaar voor iedereen urgentie tegenoverstellen.

En dus heeft TS pech, hoe lullig en urgent haar situatie ook is.
***
pi_184649688
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:52 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Uitkering??? Ze heeft de afgelopen maanden toch alles alleen betaald? Dan was die uitkering toch ook van hem? Of heb ik iets gemist?
Mijn contract is niet verlengd na mijn bevalling , en mijn ex is wegens eigen schuld ontslagen. De uitkering is van mij alleen.
pi_184649699
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:42 schreef Elpis het volgende:
Heeft de vader gezag? Zo nee, is het een optie bij familie tijdelijk in te trekken?
De vader heeft geen gezag en familie is geen optie.
pi_184649765
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:03 schreef Postbus100 het volgende:
Nare situatie, TS :{ ook wel een tikkeltje naïef van jouw kant, maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan.

Je zegt dat jullie alles goed wilden regelen. Sta je dan niet op het huurcontract als medehuurder? Dan heb je al een stuk meer rechten.


En verder ben ik van mening dat meneer zelf zich er wel heel makkelijk vanaf maakt door jou het huis uit te willen donderen terwijl hij dat huis aan jou heeft te danken en jij jouw eigen woning hebt opgezegd. Maar ja, dat is verder niet relevant.
Ja dom van mij zeker weten.
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik als medehuurder op het contract werd bijgeschreven wat later bij navraag niet zo bleek.
pi_184649795
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niets ten nadele van deze TS, maar het is onmogelijk voor elke Anita die een kind maakt met Johnny en daar vervolgens na zes maanden weer klaar mee is een huis te regelen. Gemeentes kunnen daar onmogelijk, zonder extra voorwaarden, zomaar voor iedereen urgentie tegenoverstellen.

En dus heeft TS pech, hoe lullig en urgent haar situatie ook is.
Klopt inderdaad.
Urgentie is hier sowieso niet van toepassing momenteel , deze gemeente is daar enorm streng in.

Ik heb wel meettijd opgedaan , maar lang niet genoeg voor een woning. Dus via de woningbouw zou het alleen via loting woningen kunnen maar dan moet je heel veel geluk hebben.
pi_184649825
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:04 schreef Postbus100 het volgende:
Hoe oud ben je zelf ongeveer? En inderdaad : kan je nog bij ouders of ooms/tantes intrekken ter overbrugging?
Ik ben zelf begin 30.
Ik heb geen vader meer en mijn moeder woont niet in Nederland momenteel vanwege werk.
Ik heb verder ook geen familie bij wie ik eventueel terecht kan al is het tijdelijk..
  zondag 27 januari 2019 @ 11:45:58 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184650003
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:27 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

De vader heeft geen gezag en familie is geen optie.
Dat vergroot jouw mogelijkheden behoorlijk.
Je kunt dan wel naar een andere omgeving verhuizen.

In de categorie "we wilden het goed regelen" is geen gezag overigens wel net zo bizar als geen medehuurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 27 januari 2019 @ 11:46:53 #107
408813 crew  trein2000
pi_184650019
Geen gezag? Succes met verhuizen naar een krimpregio.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 27 januari 2019 @ 11:47:34 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184650034
Hoe groot is de kans dat hij de huurwoning kwijtraakt door wanbetaling nadat jij vertrokken bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184650728
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:31 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Ja dom van mij zeker weten.
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik als medehuurder op het contract werd bijgeschreven wat later bij navraag niet zo bleek.
En nooit gedacht : goh, ik heb nog helemaal geen handtekening gezet, klopt het wel dat ik ben bijgeschreven op het contract? Woon je er wel volgens de GBA? Daar is toch wel voor getekend? Wat voor documenten heb je daar ter bewijs gestuurd? Handtekening van beiden? Huurcontract?
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe groot is de kans dat hij de huurwoning kwijtraakt door wanbetaling nadat jij vertrokken bent?
Ook interessant.
Somebody that I used to know
  zondag 27 januari 2019 @ 12:33:54 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184650798
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe groot is de kans dat hij de huurwoning kwijtraakt door wanbetaling nadat jij vertrokken bent?
Is niet echt relevant tenzij TS daar met hem wil blijven wonen en de huur wil betalen.
Als TS daar weggaat en de ex wordt iets later het huis uitgezet wegens wanbetaling, gaat het huis niet naar TS maar naar de eerste op de wachtlijst.
pi_184650971
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is niet echt relevant tenzij TS daar met hem wil blijven wonen en de huur wil betalen.
Als TS daar weggaat en de ex wordt iets later het huis uitgezet wegens wanbetaling, gaat het huis niet naar TS maar naar de eerste op de wachtlijst.
denk dat het gaat om de vage suggestie dat ex daar wel alleen met de kinderen wil blijven en dat die dan alsnog dakloos worden.
Volgens mij onzin btw, want geen enkele drugsgebruiker zit te wachten op krijsende handenbindertjes
  zondag 27 januari 2019 @ 13:11:18 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184651274
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

denk dat het gaat om de vage suggestie dat ex daar wel alleen met de kinderen wil blijven en dat die dan alsnog dakloos worden.
Volgens mij onzin btw, want geen enkele drugsgebruiker zit te wachten op krijsende handenbindertjes
Dit dus.
Ik denk dat hij helemaal niet met de kinderen daar wil blijven wonen, dus hij zet wel degelijk vrouw en kinderen op straat, en dan hebben de kinderen dus straks helemaal niets meer, want een dakloze vader is qua zorg en opvang ook geen optie meer, ongeacht of hij wel of niet zit te wachten op krijsende handenbindertjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184651536
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:31 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Ja dom van mij zeker weten.
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik als medehuurder op het contract werd bijgeschreven wat later bij navraag niet zo bleek.
Maar dan is de woning ook toegewezen aan hem, op basis van zijn inkomen en aantal personen. Dat jij bijna gelijk mee verhuist zou de verhuurder ook als woonfraude kunnen zien (hadden jullie met al het inkomen en personen ook deze woning gehad? die kans is klein). Ik denk niet dat ze dat gaan aanpakken, maar het is wel zo..
dag
pi_184651803
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vergroot jouw mogelijkheden behoorlijk.
Je kunt dan wel naar een andere omgeving verhuizen.

In de categorie "we wilden het goed regelen" is geen gezag overigens wel net zo bizar als geen medehuurder.
We wilden het goed regelen is misschien niet de goede woordkeuze.
We wilden gewoon alles netjes hebben en geen fraude plegen door beide een woning aan te houden terwijl ik bij hem in trok.
pi_184651807
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:46 schreef trein2000 het volgende:
Geen gezag? Succes met verhuizen naar een krimpregio.
Zit ik nu ook al dus dat maakt mij niet veel uit :)
pi_184651812
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe groot is de kans dat hij de huurwoning kwijtraakt door wanbetaling nadat jij vertrokken bent?
Geen idee , we lopen nu niets achter en ik verwacht dat hij wel steun van familie vind qua financiën.
pi_184651837
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar dan is de woning ook toegewezen aan hem, op basis van zijn inkomen en aantal personen. Dat jij bijna gelijk mee verhuist zou de verhuurder ook als woonfraude kunnen zien (hadden jullie met al het inkomen en personen ook deze woning gehad? die kans is klein). Ik denk niet dat ze dat gaan aanpakken, maar het is wel zo..
Scherp opgemerkt.

Zelfs met 2X fulltime minimumloon is het gezamenlijk inkomen al meer dan het maximale inkomen mag zijn om in aanmerking te komen voor sociale huur.

Verder: in de situatie dat TS en ex samen zijn en TS een uitkering ontvangt, heeft ex geen recht op bijstand. Zodra het stel uit elkaar is, heeft ex recht op bijstand + huurtoeslag en betaalbaarheid van de sociale huurwoning zal daarmee op papier niet het probleem zijn. En daarmee geen reden voor de WoCo om niet gewoon het contract met de huurder voort te zetten zolang maandelijks de huur betaald wordt.

Hoe de financiën verdeeld zijn/waren in de periode dat mensen samenwonen is hierbij niet zo relevant. Je voerde immers een gezamenlijke huishouding, uitgangspunt is dan ook dat binnen die gezamenlijk huishouding een verdeling in onderling overleg is gemaakt met betrekking tot alle plichten en taken binnen het huishouden. Dat Jantje meer werkte en rekeningen betaalde en Pietje meer thuis bij de kinderen was, is allemaal niet zo relevant.


Je hebt in beginsel wel recht tot wonen op het adres van jullie gezamenlijke woning, maar je ex heeft dat recht op wonen net zo goed. Als jij niet meer met hem wil samenwonen, heb je dus niets aan dat recht om op het adres te blijven wonen. Wat rest is vervangende woonruimte zoeken.

Heeft vader de kinderen wel erkend? Zo ja, dan kan hij 'gewoon' voor de kinderen zorgen zolang jeugdzorg en rechter daar niet anders over oordelen en/of vader niet weigert de kinderen in huis te nemen. En sta jij dus niet met je kinderen op straat, maar sta jij op straat en wonen jullie kinderen voorlopig bij hun vader. En omdat de kinderen onderdak hebben, krijg jij geen urgentie.

Als jouw verhalen over vader waar zijn, met betrekking tot drugsgebruik en onveiligheid van de kinderen, is het dus zaak om zo snel mogelijk maatschappelijk werk en jeugdzorg bij de kwestie te betrekken. Die kunnen dan op papier zetten dat het geen optie is dat de kinderen (voorlopig) bij de vader verblijven, waardoor je op papier wel samen met je kinderen op straat dreigt te staan. En dan kan misschien ofwel urgentie een optie zijn, ofwel het overnemen van de huidige huurwoning. In elk geval komen die opties dan een heel stuk dichterbij.
pi_184651896
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar dan is de woning ook toegewezen aan hem, op basis van zijn inkomen en aantal personen. Dat jij bijna gelijk mee verhuist zou de verhuurder ook als woonfraude kunnen zien (hadden jullie met al het inkomen en personen ook deze woning gehad? die kans is klein). Ik denk niet dat ze dat gaan aanpakken, maar het is wel zo..
Nee dit is niet zo.
we stonden beide nog apart ingeschreven en zijn inkomen was eigenlijk zelfs net te weinig voor deze woning. Met ons gezamenlijke inkomen toentertijd hadden we de woning ook mogen huren.

Het is een ruime eengezinswoning dus eigenlijk zelfs raar dat hij hem als alleenstaande kreeg, maar hier werken ze met loting en maakt iedereen evenveel kans.
pi_184651916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dan houdt het helaas echt op. Succes met het vinden van een huis voor jou en de kinderen. Het was imho logischer geweest als hij voor zichzelf woonruimte had gezocht. Lekkere vader op deze manier.
Waarom altijd de vader????
Zij wil niet meer met hem verder en dan moet hij het veld ruimen......lekker kortzichtig.
Hij is degene die het huurcontract aangegaan is, zij is er later bijgekomen en wilt na een paar jaar niet meer met hem verder maar wel in het huis blijven....iets klopt er niet.

Als ik niet meer bij mijn partner zou willen blijven, zou ik juist zelf op zoek gaan juist omdat in het huis er teveel herinneringen zijn die je dan weer aan je partner doen denken.

Het probleem hier is dat zij niet verder wilt, maar er vervolgens achterkomt dat ze niet zomaar woonruimte krijgt en dan maar denkt dat de 1e huurder eruit zou moeten.

Ik zou zeggen ga je gang meid, die kinderen mogen hier wel blijven.
Dat zij hem niet met de kinderen vertrouwd is of bullshit of met twee maten meten, de jaren dat ze samenwoonden vertrouwde ze hem wel met de kinderen en nu maakt ze hem zwart, walgelijk is dat.
Als ze hem nooit met die kinderen vertrouwd heeft, dan kunnen de kinderen beter uit huis geplaatst worden, want dan zou ik ze ook niet bij haar vertrouwen.
pi_184651987
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Scherp opgemerkt.

Zelfs met 2X fulltime minimumloon is het gezamenlijk inkomen al meer dan het maximale inkomen mag zijn om in aanmerking te komen voor sociale huur.

Verder: in de situatie dat TS en ex samen zijn en TS een uitkering ontvangt, heeft ex geen recht op bijstand. Zodra het stel uit elkaar is, heeft ex recht op bijstand + huurtoeslag en betaalbaarheid van de sociale huurwoning zal daarmee op papier niet het probleem zijn. En daarmee geen reden voor de WoCo om niet gewoon het contract met de huurder voort te zetten zolang maandelijks de huur betaald wordt.

Hoe de financiën verdeeld zijn/waren in de periode dat mensen samenwonen is hierbij niet zo relevant. Je voerde immers een gezamenlijke huishouding, uitgangspunt is dan ook dat binnen die gezamenlijk huishouding een verdeling in onderling overleg is gemaakt met betrekking tot alle plichten en taken binnen het huishouden. Dat Jantje meer werkte en rekeningen betaalde en Pietje meer thuis bij de kinderen was, is allemaal niet zo relevant.


Je hebt in beginsel wel recht tot wonen op het adres van jullie gezamenlijke woning, maar je ex heeft dat recht op wonen net zo goed. Als jij niet meer met hem wil samenwonen, heb je dus niets aan dat recht om op het adres te blijven wonen. Wat rest is vervangende woonruimte zoeken.

Heeft vader de kinderen wel erkend? Zo ja, dan kan hij 'gewoon' voor de kinderen zorgen zolang jeugdzorg en rechter daar niet anders over oordelen en/of vader niet weigert de kinderen in huis te nemen. En sta jij dus niet met je kinderen op straat, maar sta jij op straat en wonen jullie kinderen voorlopig bij hun vader. En omdat de kinderen onderdak hebben, krijg jij geen urgentie.

Als jouw verhalen over vader waar zijn, met betrekking tot drugsgebruik en onveiligheid van de kinderen, is het dus zaak om zo snel mogelijk maatschappelijk werk en jeugdzorg bij de kwestie te betrekken. Die kunnen dan op papier zetten dat het geen optie is dat de kinderen (voorlopig) bij de vader verblijven, waardoor je op papier wel samen met je kinderen op straat dreigt te staan. En dan kan misschien ofwel urgentie een optie zijn, ofwel het overnemen van de huidige huurwoning. In elk geval komen die opties dan een heel stuk dichterbij.
Bedankt voor je heldere uitleg.
Maatschappelijk werk ga ik morgen heen , daar heb ik al een afspraak voor gelukkig.

Mijn ex had een uitkering en toen ik erbij kwam werd dit dus gekort vanwege mijn loon.
Vandaar ook dat ik vrij snel erbij ben gaan wonen.
Niet om fraude te plegen, maar juist om dit niet te doen.
Ik woonde immers zo goed als daar dus mijn andere woning aanhouden zou ook niet eerlijk zijn.

Hij zegt voor de kinderen te kunnen zorgen maar ik weet dat hij dit nu niet kan , ik doe het niet voor niets al een hele tijd zo goed als alleen.
pi_184652069
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Waarom altijd de vader????
Zij wil niet meer met hem verder en dan moet hij het veld ruimen......lekker kortzichtig.
Hij is degene die het huurcontract aangegaan is, zij is er later bijgekomen en wilt na een paar jaar niet meer met hem verder maar wel in het huis blijven....iets klopt er niet.

Als ik niet meer bij mijn partner zou willen blijven, zou ik juist zelf op zoek gaan juist omdat in het huis er teveel herinneringen zijn die je dan weer aan je partner doen denken.

Het probleem hier is dat zij niet verder wilt, maar er vervolgens achterkomt dat ze niet zomaar woonruimte krijgt en dan maar denkt dat de 1e huurder eruit zou moeten.

Ik zou zeggen ga je gang meid, die kinderen mogen hier wel blijven.
Dat zij hem niet met de kinderen vertrouwd is of bullshit of met twee maten meten, de jaren dat ze samenwoonden vertrouwde ze hem wel met de kinderen en nu maakt ze hem zwart, walgelijk is dat.
Als ze hem nooit met die kinderen vertrouwd heeft, dan kunnen de kinderen beter uit huis geplaatst worden, want dan zou ik ze ook niet bij haar vertrouwen.
Wow wat doe jij een aannames.
Ik zeg nergens dat ik hem nooit vertrouwd heb met de kinderen, ik was nooit samen gaan wonen als ik hem niet vertrouwde en ik had al helemaal geen tweede kind gekregen met hem als dit zo was.

Dit is puur iets van het afgelopen half jaar en jij weet niet wat er allemaal gebeurd is maar van zwart maken is dus absoluut geen sprake, het is gewoon waarheid.

Hij is degene die in 1 klap veranderd is ( en ja dit is echt zo , hiervoor was dit nooit een probleem in onze relatie ).
Hij is een verslaving aangegaan , blijft 90% van de tijd weg thuis en ik doe het het afgelopen half jaar allemaal al alleen.

Je mag mij veroordelen maar het is niet eerlijk te doen alsof ik mijn kinderen bewust in een situatie gezet hebt en nu misbruik wil maken van alles.

Ik hoef niet in dit huis te blijven. Maar andere opties zijn er ook niet echt zoals het mij nu voorgelegd is.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 27 januari 2019 @ 14:15:34 #122
408813 crew  trein2000
pi_184652326
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:41 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Zit ik nu ook al dus dat maakt mij niet veel uit :)
Ik woon ee ook hoor ;) Prima leventje, en een stuk kortere wachtlijst
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 27 januari 2019 @ 14:19:15 #123
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184652396
Is wel echt iets wat je had kunnen (moeten) bedenken toen jullie het plan bedachten om hem alvast de woning te laten huren
pi_184652936
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:26 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Mijn contract is niet verlengd na mijn bevalling , en mijn ex is wegens eigen schuld ontslagen. De uitkering is van mij alleen.
Maar niet genoeg om particulier iets te huren?
pi_184653008
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:00 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Wow wat doe jij een aannames.
Ik zeg nergens dat ik hem nooit vertrouwd heb met de kinderen, ik was nooit samen gaan wonen als ik hem niet vertrouwde en ik had al helemaal geen tweede kind gekregen met hem als dit zo was.

Dit is puur iets van het afgelopen half jaar en jij weet niet wat er allemaal gebeurd is maar van zwart maken is dus absoluut geen sprake, het is gewoon waarheid.

Hij is degene die in 1 klap veranderd is ( en ja dit is echt zo , hiervoor was dit nooit een probleem in onze relatie ).
Hij is een verslaving aangegaan , blijft 90% van de tijd weg thuis en ik doe het het afgelopen half jaar allemaal al alleen.

Je mag mij veroordelen maar het is niet eerlijk te doen alsof ik mijn kinderen bewust in een situatie gezet hebt en nu misbruik wil maken van alles.

Ik hoef niet in dit huis te blijven. Maar andere opties zijn er ook niet echt zoals het mij nu voorgelegd is.
En hij heeft nooit eerder drugs gebruikt? Wat gebruikt hij?
  zondag 27 januari 2019 @ 14:49:09 #126
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184653064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:20 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een lul zeg. Je ex met je kinderen het huis uit gooien.
Geen idee of je in je recht staat maar ik denk dat je als moeder met kinderen sowieso een stap voor hebt.
Hij is vader met kinderen toch?
Prrrrr
pi_184653111
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:46 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Maar niet genoeg om particulier iets te huren?
met een uitkering van ¤950 wil geen particuliere verhuurder aan je verhuren, die vragen meestal een inkomen van minimaal 4 keer de maandhuur
pi_184653167
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

met een uitkering van ¤950 wil geen particuliere verhuurder aan je verhuren, die vragen meestal een inkomen van minimaal 4 keer de maandhuur
Tja dat is rot maar dan misschien toch de kinderen bij pa laten tot ze iets beters heeft. Vaders kunnen ook voor kinderen zorgen.
pi_184653249
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Tja dat is rot maar dan misschien toch de kinderen bij pa laten tot ze iets beters heeft. Vaders kunnen ook voor kinderen zorgen.
als vader het nu al laat afweten dan zou ik mijn kinderen er ook niet achterlaten, ze schrijft dat hij er nu zo goed als nooit is en ze er al tijden lang alleen voorstaat, zowel qua zorg voor de kinderen als financieel
pi_184653288
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

als vader het nu al laat afweten dan zou ik mijn kinderen er ook niet achterlaten, ze schrijft dat hij er nu zo goed als nooit is en ze er al tijden lang alleen voorstaat, zowel qua zorg voor de kinderen als financieel
Ja 6 maanden. Dat noem ik geen tijden. En uiteindelijk moet je de kinderen toch alleen bij hem achterlaten ivm omgangsregeling.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:59:28 #131
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184653324
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:58 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Ja 6 maanden. Dat noem ik geen tijden. En uiteindelijk moet je de kinderen toch alleen bij hem achterlaten ivm omgangsregeling.
Dat is geen uitgemaakte zaak hoor.
Prrrrr
pi_184653370
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:59 schreef mspoez het volgende:

[..]

Dat is geen uitgemaakte zaak hoor.
Hoezo dat dan?
pi_184654260
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:47 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

En hij heeft nooit eerder drugs gebruikt? Wat gebruikt hij?
Nee. Niet dat ik weet.
Hij dronk zelfs bijna nooit iets.
Ik heb geen idee wat precies allemaal , sowieso cocaïne maar hij is heel veel weg dus precies wat weet ik niet , de keren dat hij thuis is is hij of heel lief ( onder invloed ) of de dag erna zo chagrijnig als kan en een enorm kort lontje.

Hij gaat ook veel uit en is plots veel met “nieuwe vrienden” die ook gebruiken maar geen kinderen of gezin hebben.
pi_184654299
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:27 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Nee. Niet dat ik weet.
Hij dronk zelfs bijna nooit iets.
Ik heb geen idee wat precies allemaal , sowieso cocaïne maar hij is heel veel weg dus precies wat weet ik niet , de keren dat hij thuis is is hij of heel lief ( onder invloed ) of de dag erna zo chagrijnig als kan en een enorm kort lontje.

Hij gaat ook veel uit en is plots veel met “nieuwe vrienden” die ook gebruiken maar geen kinderen of gezin hebben.
En hij wil geen hulp? En waar betaald hij het van?
pi_184657622
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:28 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

En hij wil geen hulp? En waar betaald hij het van?
Goeie vraag idd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184658772
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Tja dat is rot maar dan misschien toch de kinderen bij pa laten tot ze iets beters heeft. Vaders kunnen ook voor kinderen zorgen.
Ik zou mijn kinderen ook niet achterlaten bij een coke snuiver als ik heel eerlijk ben. Hij is er nu al bijna nooit, lijkt me niet dat dat dan opeens wel veranderd. En dat is ook niet iets wat je even wil “ uit proberen”
  zondag 27 januari 2019 @ 19:29:25 #137
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184659738
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:01 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Er zijn genoeg ouders die hun kind enkel onder begeleiding zien...
Prrrrr
pi_184660764
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:29 schreef mspoez het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ouders die hun kind enkel onder begeleiding zien...
Maar daar is dan al wel het een en ander aan vooraf gegaan.
pi_184660785
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:45 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Ik zou mijn kinderen ook niet achterlaten bij een coke snuiver als ik heel eerlijk ben. Hij is er nu al bijna nooit, lijkt me niet dat dat dan opeens wel veranderd. En dat is ook niet iets wat je even wil “ uit proberen”
Hij zal wel om een omgangsregeling vragen en dan zijn ze ook alleen bij hem.
pi_184660976
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:18 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Hij zal wel om een omgangsregeling vragen en dan zijn ze ook alleen bij hem.
Als er bekend is dat hij een drugsprobleem heeft, dan zal er zeker begeleiding bij zijn (gelukkig maar)
pi_184661258
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:26 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Als er bekend is dat hij een drugsprobleem heeft, dan zal er zeker begeleiding bij zijn (gelukkig maar)
Voordat je je kinderen alleen onder begeleiding mag zien moet je het wel heel bont gemaakt hebben hoor. En daar zegt ts niks over. Alleen dat zij hem niet in staat acht om voor die kinderen te zorgen. Voor er een omgangshuis aan te pas komt ben je al heel wat stappen verder.
pi_184661467
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:36 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Voordat je je kinderen alleen onder begeleiding mag zien moet je het wel heel bont gemaakt hebben hoor. En daar zegt ts niks over. Alleen dat zij hem niet in staat acht om voor die kinderen te zorgen. Voor er een omgangshuis aan te pas komt ben je al heel wat stappen verder.
Dat valt best tegen hoor, zeker in deze tijd zitten mensen er veel dichter bovenop. Als er sprake is van een verslaving, dan zal daar vast en zeker begeleiding bij zijn. Maar ja, daar ging mijn post niet over, dat ging om het feit dat ik persoonlijk mijn kinderen niet fulltime achter zou laten bij een drugsgebruiker. Dan nog liever op een klein kamertje met de kinderen.
pi_184661604
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:00 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Wow wat doe jij een aannames.
Ik zeg nergens dat ik hem nooit vertrouwd heb met de kinderen, ik was nooit samen gaan wonen als ik hem niet vertrouwde en ik had al helemaal geen tweede kind gekregen met hem als dit zo was.
Pardon....
Volgens mij hier.

quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 01:17 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Dat kan niet. Ik zorg al vijf jaar het meerendeel voor ze. Maar de afgelopen maanden is hij zo veranderd dat ik mijn kinderen absoluut niet bij hem vertrouw.
Maakt niet uit verder, maar we horen hier maar 1 gekleurde kant van het verhaal.
Waar twee kijven hebben er twee schuld.
Daarbij is jou standpunt ook wel te begrijpen, maar in mijn ogen wel een gekleurd standpunt.
Geloof best dat er een kern van waarheid in zit, maar geloof ook best dat verhalen soms flink aangedikt worden om iets waar je misschien geen recht op hebt zodoende wel voor elkaar te krijgen.

quote:
Dit is puur iets van het afgelopen half jaar en jij weet niet wat er allemaal gebeurd is maar van zwart maken is dus absoluut geen sprake, het is gewoon waarheid.

Hij is degene die in 1 klap veranderd is ( en ja dit is echt zo , hiervoor was dit nooit een probleem in onze relatie ).
Hij is een verslaving aangegaan , blijft 90% van de tijd weg thuis en ik doe het het afgelopen half jaar allemaal al alleen.

Je mag mij veroordelen maar het is niet eerlijk te doen alsof ik mijn kinderen bewust in een situatie gezet hebt en nu misbruik wil maken van alles.

Ik hoef niet in dit huis te blijven. Maar andere opties zijn er ook niet echt zoals het mij nu voorgelegd is.
pi_184661736
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:43 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Dat valt best tegen hoor, zeker in deze tijd zitten mensen er veel dichter bovenop. Als er sprake is van een verslaving, dan zal daar vast en zeker begeleiding bij zijn. Maar ja, daar ging mijn post niet over, dat ging om het feit dat ik persoonlijk mijn kinderen niet fulltime achter zou laten bij een drugsgebruiker. Dan nog liever op een klein kamertje met de kinderen.
Nou ja ik spreek uit eigen ervaring.
En uiteraard kan ze gewoon een studio of iets dergelijks huren en daar met haar kinderen gaan zitten, maar dat wil ts niet, ze vind dat zij meer recht op dat huis heeft. En op de kinderen.
pi_184661861
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:55 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Nou ja ik spreek uit eigen ervaring.
En uiteraard kan ze gewoon een studio of iets dergelijks huren en daar met haar kinderen gaan zitten, maar dat wil ts niet, ze vind dat zij meer recht op dat huis heeft. En op de kinderen.
een studio vinden voor een huurprijs van maximaal 1/4 van ¤950? En jouw mening is ontzettend gekleurd, maar het lijkt me wijs dat je het topic van TS niet kaapt
pi_184661879
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:55 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Nou ja ik spreek uit eigen ervaring.
En uiteraard kan ze gewoon een studio of iets dergelijks huren en daar met haar kinderen gaan zitten, maar dat wil ts niet, ze vind dat zij meer recht op dat huis heeft. En op de kinderen.
En in dit geval lijkt het me ook gewoon beter voor de kinderen om niet fulltime bij de vader te zijn, als hij dus een bewezen drugs probleem heeft. (Verder spreek ik zelf ook uit ervaring, gelukkig niet wat betreft mijn kinderen, maar wel van dichtbij gezien hoe het kan gaan)
pi_184663748
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:55 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Nou ja ik spreek uit eigen ervaring.
En uiteraard kan ze gewoon een studio of iets dergelijks huren en daar met haar kinderen gaan zitten, maar dat wil ts niet, ze vind dat zij meer recht op dat huis heeft. En op de kinderen.
'gewoon' een studio huren 8)7 Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar waar ik woon is dat vrijwel onmogelijk met een inkomen van 2500 bruto, laat staan minder.
Somebody that I used to know
pi_184664571
Of fulltime gaan werken en een baan zoeken wat goed betaald?
950,- uitkering zal wel netto zijn? klinkt als een wajong uitkering ( dat is rond dat bedrag )
Misschien dat het UWV jou kan helpen uit deze situatie trekken.

Maar als de vader echt een draak is geworden dan zou ik zeker per direct naar Winschoten ofzo verhuizen, je zegt geen vrienden/familie etc in de buurt te hebben wonen.

Daar vind je heel snel een huurhuis voor een prikkie.
En de gevaarlijke drugs draak zal niet snel langs komen om te stalken :)
Interessant he ?
pi_184665991
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Of fulltime gaan werken en een baan zoeken wat goed betaald?
950,- uitkering zal wel netto zijn? klinkt als een wajong uitkering ( dat is rond dat bedrag )
Misschien dat het UWV jou kan helpen uit deze situatie trekken.

Maar als de vader echt een draak is geworden dan zou ik zeker per direct naar Winschoten ofzo verhuizen, je zegt geen vrienden/familie etc in de buurt te hebben wonen.

Daar vind je heel snel een huurhuis voor een prikkie.
En de gevaarlijke drugs draak zal niet snel langs komen om te stalken :)
Contract was niet verlengd na de bevalling, dus totaal geen Wajong verhaal ;)
pi_184671692
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:28 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

En hij wil geen hulp? En waar betaald hij het van?
Hij zegt geen probleem te hebben.
Hij kent de jongens met wie die nu omgaat omdat hij daar dus na zijn ontslag weleens een mee hielp “klussen”
Ondertussen weet ik niet eens of dat wel echt klussen is of andere zaken waarmee hij geld verdiend. Ik zie er in ieder geval niks van terug.
pi_184671723
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Pardon....
Volgens mij hier.

[..]

Maakt niet uit verder, maar we horen hier maar 1 gekleurde kant van het verhaal.
Waar twee kijven hebben er twee schuld.
Daarbij is jou standpunt ook wel te begrijpen, maar in mijn ogen wel een gekleurd standpunt.
Geloof best dat er een kern van waarheid in zit, maar geloof ook best dat verhalen soms flink aangedikt worden om iets waar je misschien geen recht op hebt zodoende wel voor elkaar te krijgen.

[..]

Daar staat dat ik al 5 jaar voor het meerendeel voor de kinderen zorg m.
Wat ook zo is.
Er staat nergens dat hij altijd een slechte vader of partner was.
Hij werkte fulltime ik 3 dagen. En hij had daarbij zij’n hobby’s die vrij veel tijd in beslag namen en die ik hem gunde.

Daarbij was zijn werk op onregelmatige uren dus veel kwam inderdaad op mij terecht.
Daar heb ik nooit een probleem van gemaakt want dit wist ik vantevoren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')