abonnement Unibet Coolblue
pi_184573299
Uitgerekende data:

31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone
24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 29-01-2019 15:38:06 ]
pi_184573308
Oh rot mellow! -O- was het veel bloed? Helderrood of bruin? En hoever ben je nu? Hoop dat alles goed zit!
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:57:50 #3
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184573401
Niet veel, rozerood. Ik ben nu 11+3 weken
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:59:32 #4
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184573429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:57 schreef -Mellow- het volgende:
Niet veel, rozerood. Ik ben nu 11+3 weken
Wanneer heb je de echo? Ik duim voor goed nieuws. Wat een onzekerheid :*.
pi_184573524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:57 schreef -Mellow- het volgende:
Niet veel, rozerood. Ik ben nu 11+3 weken
Vervelend Mellow, hopen op goed nieuws zo bij de echo.

Bloedverlies kan ook onschuldig zijn.. Vooral tijdens je eerste trimester.
pi_184573566
Dat is schrikken, Mellow! Ik hoop dat het iets onschuldigs is en duim voor een goede echo zo dadelijk. Hang in there!
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:13:19 #7
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184573671
Sterkte Mellow, het hoeft nog niks te betekenen :*
Hopelijk kun je snel terecht voor een echo.
pi_184573723
Oh shit Mellow. Daar zou ik ook van schrikken. Seks gehad? Obstipatie?
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:18:00 #9
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184573754
Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, ik heb alle mogelijke oorzaken de vorige keer al gegoogled. Destijds maakte ik me in het begin totaal geen zorgen omdat ik pas na twee weken bloeden buikpijn kreeg. Maar het heeft wel sporen nagelaten waardoor ik nu direct angstig word.
Gelukkig kan ik vanmiddag om kwart voor 5 al terecht voor n echo.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184573798
Shit Mellow, wat eng! Ik hoop dat je tijd vliegt en het zo kwart v 5 is. En natuurlijk dat alles goed zit :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:21:33 #11
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184573822
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:15 schreef Limone het volgende:
Oh shit Mellow. Daar zou ik ook van schrikken. Seks gehad? Obstipatie?
Had ik maar seks. Mijn vriend zit nog steeds in Oostenrijk.
Geen obstipatie. Wel net naar de wc geweest maar dat gaat de hele zwangerschap al verrassend soepel zonder kracht zetten zeg maar :')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 15:23:34 #12
447051 crew  Peejtur
pi_184573881
Ik duim voor jullie Mellow.
pi_184574048
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:21 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Had ik maar seks. Mijn vriend zit nog steeds in Oostenrijk.
Geen obstipatie. Wel net naar de wc geweest maar dat gaat de hele zwangerschap al verrassend soepel zonder kracht zetten zeg maar :')
Ow -O- nou wel fijn van je stoelgang.. ;) Het is al snel kwart voor vijf, dat scheelt!
  woensdag 23 januari 2019 @ 16:05:07 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184574835
Spannend Mellow, ik duim met de rest mee voor goed nieuws zo! :*

Opvangstress.. M'n moeder begon er toevallig gister over, wat het plan is voor dochter. Maar eens over na denken :+ maar aangezien beide opa's met pensioen zijn en m'n moeder eigen baas is, voorzie ik weinig problemen :s) Hooguit dat ik nu denk dat ik niet fijn beval als m'n schoonvader beneden op de bank zit met dochter :')
pi_184575075
Ohhh wat stom Mellow! Ik duim mee dat het allemaal goed is met je baby'tje. :* En dat het verder gewoon een gesprongen adertje is of zo... Maar ik kan me nog helemaal indenken hoe ik zelf stond te trillen op m'n benen toen ik bloedverlies had in eerdere zwangerschappen.
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:08:25 #16
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184577016
Mijn baby leeft! *O*
Was weer veel aan het trappelen en stuiteren. Ik ben zo blij en opgelucht. De verloskundige stelde me ook gerust dat de kans op n miskraam nu echt heeeel klein is (terwijl ik zelf nog wel 5% ofzo dacht)

Hoe dan ook, dank voor jullie medeleven. Erg fijn dat ik even mijn ei kwijt kon :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:11:02 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184577064
*O*
Wat fijn!
pi_184577130
Wat een heerlijke opluchting Mellow!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:23:08 #19
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184577279
Yes!
pi_184577744
Wat een opluchting mellow! :D *O* O+
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 18:51:17 #21
447051 crew  Peejtur
pi_184577847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:08 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby leeft! *O*
Was weer veel aan het trappelen en stuiteren. Ik ben zo blij en opgelucht. De verloskundige stelde me ook gerust dat de kans op n miskraam nu echt heeeel klein is (terwijl ik zelf nog wel 5% ofzo dacht)

Hoe dan ook, dank voor jullie medeleven. Erg fijn dat ik even mijn ei kwijt kon :)
Heel erg fijn voor jullie! *O*

Hoe verklaarden ze de bloeding?
pi_184577951
Gelukkig Mellow! Wat een spanning zeg. Maar gelukkig gaat het goed *O*
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:24:04 #23
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184578617
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:51 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Heel erg fijn voor jullie! *O*

Hoe verklaarden ze de bloeding?
Als dat op de echo niet te zien is blijft dat altijd gissen. Ik gok op drukverschil en daardoor n gesprongen bloedvaatje, iets dat niet ongebruikelijk is tijdens zwangerschap.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 19:32:57 #24
447051 crew  Peejtur
pi_184578837
Ik kan me redelijk voorstellen hoe het voor je voelde.

Ik was tot nog kort geleden dat ik een telefoontje zou krijgen van mijn vrouw dat er iets mis was. Nu wel vertrouwen in maar toch.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:18:26 #25
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184580040
*O* fijn Mellow!!
pi_184581450
Hè wat een opluchting Mellow! *O*
pi_184581559
Oh wat fijn Mellow wat een opluchting is dat!

Mijn dekentje waar ik zo naar uit keek ik kwijt. Zo’n postbezorger die het ergens heeft afgeleverd maar ik dus niet kan achterhalen waar :') . Stommerds
♥ J & S
pi_184581679
Nou wat stom klap! Wel een briefje in de bus gedaan, of ook niet? :(

Ik heb alweer de hele avond oefenweeën/harde buiken. Zo irritant dat je wéét dat het niks voorstelt, maar toch bij elke ‘wee’ heel geconcentreerd bent of het ook al (meer) pijn begint te doen :')
pi_184581752
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Nou wat stom klap! Wel een briefje in de bus gedaan, of ook niet? :(

Ik heb alweer de hele avond oefenweeën/harde buiken. Zo irritant dat je wéét dat het niks voorstelt, maar toch bij elke ‘wee’ heel geconcentreerd bent of het ook al (meer) pijn begint te doen :')
Nee! Op de tracking staat dat het hier thuis is afgegeven met een vage handtekening erbij. De directe buren hebben niets. Bleh!

Oh man ik herken je post helemaal! Knettergek kan je er van worden. Ik neem me elke keer voor om te denken dat er niets aan de hand is maar zodra het weer begint denk ik toch weer ‘zet het nu wel door :X .
♥ J & S
pi_184581872
Shit, wat stom -O- Hopelijk komt de deken alsnog terecht. Raar ook dat er een handtekening voor gezet is }:|

En ja, precies dat gevoel :') en dan ondertussen alvast een heel noodplan opstellen voor de opvang van kleuter en bedenken waar alles ligt en dan houdt het weer op }:|
pi_184582150
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:26 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nee! Op de tracking staat dat het hier thuis is afgegeven met een vage handtekening erbij. De directe buren hebben niets. Bleh!

Oh man ik herken je post helemaal! Knettergek kan je er van worden. Ik neem me elke keer voor om te denken dat er niets aan de hand is maar zodra het weer begint denk ik toch weer ‘zet het nu wel door :X .
Heb je toevallig een papiercontainer oid bij de deur staan, dan zou ik daar ook even in kijken. Bij ons gebeurt het regelmatig dat daar pakketjes in liggen en de postbode dan dus zelf getekend heeft voor 'ontvangst'.
pi_184582485
Wat fijn dat alles goed is Mellow! Ik had het gevoel dat de grond onder me werd weggeslagen toen ik bloed zag :o


Ik wil verder niet klagen of ondankbaar overkomen, maar ik kom er dus net achter dat er een babyshower georganiseerd gaat worden :')

Zo niet mijn ding.
pi_184582859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:57 schreef Djoess het volgende:
Wat fijn dat alles goed is Mellow! Ik had het gevoel dat de grond onder me werd weggeslagen toen ik bloed zag :o


Ik wil verder niet klagen of ondankbaar overkomen, maar ik kom er dus net achter dat er een babyshower georganiseerd gaat worden :')

Zo niet mijn ding.
:D sterkte

Datzelfde had ik bij de eerste ook. Deze keer dacht ik dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken, want kerst, oud en nieuw verjaardagen enzo. Compleet verbaasd en verrast dus ook toen ik m’n huis binnenliep en de woonkamer vol zat :')

Je kunt nu in ieder geval oefenen op een verbaasde reactie :P
pi_184583109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:57 schreef Djoess het volgende:
Wat fijn dat alles goed is Mellow! Ik had het gevoel dat de grond onder me werd weggeslagen toen ik bloed zag :o

Ik wil verder niet klagen of ondankbaar overkomen, maar ik kom er dus net achter dat er een babyshower georganiseerd gaat worden :')

Zo niet mijn ding.
Haha, daar zit ik ook niet op te wachten inderdaad :D
  woensdag 23 januari 2019 @ 22:29:11 #35
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184583367
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:57 schreef Djoess het volgende:
Wat fijn dat alles goed is Mellow! Ik had het gevoel dat de grond onder me werd weggeslagen toen ik bloed zag :o

Ik wil verder niet klagen of ondankbaar overkomen, maar ik kom er dus net achter dat er een babyshower georganiseerd gaat worden :')

Zo niet mijn ding.
Pff, ik zou ook echt scheef gaan hoor! En ook heel verontwaardigd dat mijn familie/ vrienden me blijkbaar totaal niet kennen. Maar ik hoef zulks denk ik echt niet te verwachten :D

Al is het natuurlijk hartstikke lief, dat wel :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184583488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:29 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Pff, ik zou ook echt scheef gaan hoor! En ook heel verontwaardigd dat mijn familie/ vrienden me blijkbaar totaal niet kennen. Maar ik hoef zulks denk ik echt niet te verwachten :D

Al is het natuurlijk hartstikke lief, dat wel :P
Zeker is het lief xD maar vooral wil mijn beste vriendin het heel graag organiseren.

Maar inderdaad, Krijgertje, ik kan vast gaan oefenen op een ‘blije, verbaasde’ reactie.

“Nou jòngons! Dit hadden jullie echt niet hoeven doen, wat lief! :D” ofzo
pi_184585776
Ooh Djoess :D ik had laatst een babyshower waar we alleen wat gingen borrelen en de moeder in spe een paar cadeaus toegeworpen kreeg... :P ‘joe, hier je trip trap’. Zo kan het ook gewoon! ;)
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:33:26 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184586730
Wat klote van je pakketje, klap! Ik hoop dat ie snel boven water komt! Anders kan je gewoon niet bevallen. :(

Mellow, fijn dat alles in orde was. Kan me voorstellen dat je je erg schrok van het bloedverlies.

Djoess, sterkte met de babyshower! :') bij mijn eerste ook gehad, terwijl k dacht dat ze dat nooit zouden doen. Was het jaar daarvoor getrouwd en had toen al tegen iedereen geroepen dat ik absoluut geen vrijgezellenfeest wilde, wat gelukkkig ook niet gebeurde. Dus ik dacht dat het wel duidelijk was dat een babyshower ook niets voor mij is. Wrong. :') wat voelde ik me daar opgelaten zeg. Ik zal nu nog maar weer duidelijk benadrukken dat er géén babyshower moet komen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184586755
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:04 schreef Limone het volgende:
Ooh Djoess :D ik had laatst een babyshower waar we alleen wat gingen borrelen en de moeder in spe een paar cadeaus toegeworpen kreeg... :P ‘joe, hier je trip trap’. Zo kan het ook gewoon! ;)
Zo’n babyshower had ik ook. Gewoon nog even een keer samen zijn en gezellig kletsen niet meer :+
♥ J & S
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:00:01 #40
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184586847
Mijn babyshower was deels gewoon gezellig kletsen en deels van die "leuke" spelletjes. Ook niet zo m'n ding, maar lief dat ze aan me dachten, denk ik dan maar. Geen idee of er dit keer weer een komt, de vorige keer was ook een grote verrassing.

Ik heb m'n kraampakket binnen :o Zo zwanger ben ik toch nog helemaal niet?? Maar wat een leuke extra's, zeg O+ Hema stopt 'm schijnbaar vol met items van hun babyafdeling, zoals hydrofielen, slabber, rompertjes, badcape, een knuffel van takkie O+ en nog veel meer!
pi_184586910
Wat leuk stroopwafel! Van welke verzekering is dat? :D
pi_184586923
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat leuk stroopwafel! Van welke verzekering is dat? :D
Hema :+
Klinkt idd heel tof!

De dag dat je zoon niet naar school hoeft en je dus al wakker ligt vanaf 5 uur.. uitslapen wat is dat
♥ J & S
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:20:43 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184586930
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat leuk stroopwafel! Van welke verzekering is dat? :D
Van Hema zelf. Had ik ook bij mn tweede, echt heel veel leuks stoppen ze erbij <3
pi_184586943
Haha ja toen ik het gepost had dacht ik al: duh :') tof!

39 weken vandaag :o *O* nog een week! of twee of drie :')
pi_184586955
Oh ja.. kraampakket, die moet ik nog aanvragen.

Ik heb net een lading wollen rompers/kleertjes bij Dilling besteld. Daar is nu 25% korting op alle wol *O* Het blijft wel duur spul zeg.. ik geloof dat ik zo genoeg wol heb. Een stuk of 6 rompers, 2 broekjes, 2 mutsjes en een jumpsuit, de rest wordt van gewoon goedkoop katoen ;)
pi_184587434
Kraampakket had ik vorige week pas binnen :@ Gewoon gekocht bij de drogist. Nu heb ik wel extra veel kraamverband en van die lekmatjes :9
Oh en twee cordringen n.a.v. dit topic. Fok O+

Ik had gister best wel heftige krampen in het buikgebied. Het voelde echt als voorwerk, maar prettig was het niet. Nu na een nacht slapen is alles weer rustig. Het heeft iig geleid tot een lijstje met namen die we allebei mooi vinden en ik heb nog als een razende Ria een dekentje afgebreid. Dus als het niet bijdraagt aan de bevalling heeft het voorwerk toch nog wel resultaat gehad. :+
pi_184587448
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Haha ja toen ik het gepost had dacht ik al: duh :') tof!

39 weken vandaag :o *O* nog een week! of twee of drie :')
Jeuh, 39!! *O*
pi_184587531
Ik had de vorige keer een babyshower, dat was een high tea en gezellig praten en cadeautjes krijgen. Het hoeft van mij niet, maar ik weet dat mijn zusje en mijn moeder het heel fijn vinden om zoiets te organiseren.

Ik hoop dat de jullie nog wel een beetje de deur uit kunnen, Krijgertje, Limone en Klap. O+

Het kraampakket scharrel ik deze keer gewoon bij elkaar. Ik heb gekeken naar complete pakketten, maar daar zitten ook spullen bij die ik niet nodig vind en dan is het zonde om dat weer weg te gooien.

Gisteren heb ik de kinkhoestvaccinatie gehaald na behoorlijk wat twijfelen. Zonder nadenken in mijn rechterarm laten zetten en nu heb ik daar wat last van. Heel handig want ik ben rechtshandig en ik heb vandaag een tentamen. |:(
pi_184587642
Een babyshower... Ik zou wel graag een mother's blessing willen O+ Ik heb iig het plan opgevat om dat eens te gaan organiseren voor iemand anders (en wellicht dan wel vaker). 1 keer heb ik er al eentje gefotografeerd, zo tof was! Dus het lijkt me erg leuk om dat te organiseren of daar 'iets' mee te doen.

Ik wil voor mezelf iig rond de UD een henna schildering op m'n buik laten maken. O+
pi_184587714
*O* Mellow! Wat fijn dat het goed was met je kindje.

-O- Klap, je dekentje! Nu moet ik denken aan wat Limone zei, dat je bevalling dan begint zodra je dekentje 'aangekomen' is, of nu dus wellicht weer 'terecht' is... :* :D Ik hoop echt dat ie opduikt. Kun je een briefje ophangen in de straat wellicht? Of iemand een pakketje voor xx huisnummer heeft ontvangen?

Ohh en mijn baby is zo lief! Die zwemt zo vrolijk rond in m'n buik. Nu is er nog genoeg ruimte, er wordt geduikeld en gewiebeld en aan alle kanten voel ik dan van alles bewegen. O+ O+ O+ Vannacht kon ik niet slapen, maar baby ook niet. ;) Dus hadden we samen onderonsjes in het bed. Ik vind het toch zo ontzettend tof, zo'n bewegend kindje in mijn buik. En dan te bedenken dat het echt al een eigen gezichtje en zo heeft, maar dat ik dat nog niet kan zien. O+
  donderdag 24 januari 2019 @ 09:27:12 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184588017
Krijger, inderdaad van Hema zelf ;) en 39 weken! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 08:47 schreef Cholula het volgende:
Het kraampakket scharrel ik deze keer gewoon bij elkaar. Ik heb gekeken naar complete pakketten, maar daar zitten ook spullen bij die ik niet nodig vind en dan is het zonde om dat weer weg te gooien.
Er zijn organisaties die overgebleven (ongebruikte :+ ) spullen inzamelen voor mensen die dat zelf niet kunnen betalen. Vorige keer kon ik er ook nog iemand blij mee maken die het niet zo breed had. En het is voor mij gratis in m'n verzekering, dus prima ^O^

En goed dat je het zegt van de kinkhoest. Even in verdiepen wanneer dat ookalweer moet. Succes met je tentamen! Moet je nog veel doen voor je studie?

Nuttig hoor, voorwerk bij Limone :P. Is het bij jullie niet zo gebruikelijk dat als iemand z'n pakketje niet op komt halen, dat ze 'm even langs brengen?

Ela, wat klinkt dat heerlijk! Behalve dat je dus midden in de nacht wakker lag :')
pi_184588346
Mellow fijn dat alles in orde is. Wat zal je geschrokken zijn van dat bloedverlies :*

Djoesss sterkte. Feestjes zijn ook niet mijn ding :D. Maar bij mijn schoonzusje was het wel leuk, duurde niet te lang met gewoon wat lekker eten en ze kreeg vooral praktische cadeaus (voorleesboeken, autostoeltje etc).

Krijgerrtje 39 weken *O*. Bijnaaaa baby-knuffeltijd joh :o

Kraampakket heb ik via zorgverzekering aangevraagd, hij zal rond week 26 bezorgd worden. Dat is over 7 weken al... Die van de hema klinkt wel tof. Sowieso Hema nu O+

Ela O+ Het is zo'n magisch mooi gevoel, dat gewoel in je buik. Hier is het ook steeds duidelijker aanwezig, vooral 's avonds.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nu ga ik op de bank hangen met hersenloze tv, thee en slaapjes tussendoor. Voor zij die ook een slechte kijktip willen, yummie mummies op netflix. Soort van Sex and the City meets the Kardashians/Farrah van Teen Mom, maar dan met hoogzwangere vrouwen. _O- Verbaas je vooral over Maria :P
pi_184588645
Bij m'n eerste twee baby's heb ik zelf m'n kraampakket samengesteld omdat ik heel graag biologisch kraamverband wilde bijvoorbeeld (ik gebruik ook altijd bio maandverband/tampons/cup dingen, het zit dicht tegen je 'open' lichaam aan en bij menstruatie merk ik heel veel verschil in pijn/buikpijn/hoofdpijn en duur van het bloeden!). En ik wilde liever andere gaasjes (zonder chemische sterilisatie) en een navelveter ipv plastic klem en zo. Inmiddels maak ik zelf 'natuurlijke' kraampakketten (er waren meer mensen die dat fijn vinden en zochten), dus nu kan ik een kant&klare van onszelf gebruiken. :D O+

Die van de verzekering heb ik expres niet afgenomen. Vanwege de spullen die erin zaten en die ik dus allemaal niet wilde gebruiken zo ongeveer. En de meeste (alle?) dingen die ik zelf over had heb ik voor andere dingen gebruikt (ik kon ook goed kiezen wat ik van te voren kocht dus). Van die onderleggers zijn bijv ook relaxed bij zindelijk wordende kindjes in bed of in de autostoel, of bij buikgriep in bed. De eerste keer had ik geen onderleggers over, toen heb ik de eerste dagen met blote billen in bed gelegen ipv meteen kraamverband. De tweede keer had ik meer onderleggers en had ik er een paar over. En gaasjes/alcohol kan ook zo in de ehbo doos. En kraamverband maakte ik altijd wel op.

Verloskundigen kunnen overgebleven spullen vaak ook nog goed gebruiken, die hebben zelf altijd wat voorraad voor als er ergens niet genoeg aanwezig is. En je hebt ook goede doelen die dingen inzamelen.

D-E :* Goed dat je nu aan jezelf denkt en even die rust neemt. Het is best een werkje, zo'n baby bouwen, dus je lichaam heeft dat soms gewoon ook echt nodig!
Van die (reality)series met zwangeren vind ik zelf steeds lastiger om te kijken, de beeldvorming is meestal echt totaal niet natuurlijk. Dat vind ik dan erg jammer en daar kan ik echt niets mee of zo. En zeker in m'n zwangerschap vind ik het dan een stuk fijner om me juist te omringen met alles wat me juist positief stimuleert op alle manieren. Steeds minder geweld ook en het nieuws kijk ik al jaren niet meer (ook om andere redenen overigens).

Ik lees wel veel boeken om me weer verder te verdiepen in allerlei geboortedingen, ben nu bezig in Ina May Gaskin's Guide to Childbirth O+ Dus ik ga dan liever een stuk lezen of wat breien (voor m'n baby!) dan die dingen op tv te kijken. Al heb ik ook wel van die luiheid momenten dat ik liever een film aanslinger of zo. ;)
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:29:17 #54
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184589004
Is een kraampakket voordeliger, of wordt het vaak vergoed? Wat maakt het handiger dan alle dingen los van elkaar aan te schaffen zodat je precies kan kiezen wat je nodig hebt? gewoon makkelijk alles in één keer?

Wat kraamverband betreft, ik denk dat ik het net zo ga doen als bij lichte dagen menstruatie. (Voor zware dagen gebruik ik een cup) Voor de lichte gebruik ik oude katoenen kledingstukken/ stof de ik aan flarden heb geknipt en dan in een rechthoekje kan vouwen. Na gebruik heet wassen. Goedkoop, milieuvriendelijk en comfortabeler dan wegwerp :)

Hoewel ik geen idee heb hoe hard je kan bloeden na een bevalling. Zal wel per persoon/ bevalling verschillen, maar vergelijkbaar met zware of lichte menstruatie?
In ieder geval werkte met heel vaak verschonen mijn zelf gefabriceerde 'maandverband' prima na de miskraam, en dat liep wel flink door zeg maar.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:32:50 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184589052
Oja boeken, misschien is vandaag wel de tijd om eindelijk eens naar de bieb te gaan om eens wat zwangerschaps- en bevallingsliteratuur in te slaan. In ieder geval stond 'Vrije geboorte' nog op mijn lijstje.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:35:46 #56
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184589084
De eerste dagen vloeien waren heftig vond ik. Mijn verband verwisselde ik om de 2 uur ofzo. Een normaal verbandje zou dat denk ik niet trekken. Het heftige vloeien was wel vrij snel minder vind ik, maar in het begin was dat kraamverband dus wel nodig. Als je gehecht bent is een cup trouwens misschien ook niet zo prettig..
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:38:10 #57
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184589113
Nee, je kan na een miskraam of bevalling idd beter geen cup gebruiken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:39:47 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_184589128
Het mag ook niet, dat scheelt ;)
En kraamzuivering opvangen met een rechthoekje stof? You're gonna be in for a treat :9
disclaimer
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:41:38 #59
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184589156
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Het mag ook niet, dat scheelt ;)
En kraamzuivering opvangen met een rechthoekje stof? You're gonna be in for a treat :9
Een heel vaak dubbelgevouwen stuk stof tot een dikke laag.
Hoe ziet een kraamverband eruit? Is dat niet ook gewoon een dikke laag van iets absorberends?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184589183
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Het mag ook niet, dat scheelt ;)
En kraamzuivering opvangen met een rechthoekje stof? You're gonna be in for a treat :9
Dakpansgewijs stapelen van kraammatrassen toch?
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:43:43 #61
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184589193
Volgens mij las ik het een beetje verkeerd :+. Kraampakket wordt bij sommige verzekeraars wel vergoed (vanuit de aanvullende verzekering) dus dat zou je kunnen checken. Volgens mij kun je overgebleven dingen van dag pakket ook doneren. Ik geloof dat wij dat toen hebben gedaan, maar alles van die periode is een beetje wazig en loopt in elkaar over :').
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:43:56 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_184589195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:41 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Een heel vaak dubbelgevouwen stuk stof tot een dikke laag.
Hoe ziet een kraamverband eruit? Is dat niet ook gewoon een dikke laag van iets absorberends?
het is een soort maandverband keer 8. En daar dan 3 van in je netbroekje. :9
disclaimer
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:44:33 #63
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184589205
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is een soort maandverband keer 8. En daar dan 3 van in je netbroekje. :9
haha ok. Kan je dan nog wel lopen? :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:47:17 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_184589248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:44 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

haha ok. Kan je dan nog wel lopen? :P
ja, als een gans. Maar dat is niet heel verschillend van de laatste weken zwangerschap gelukkig :')
disclaimer
pi_184589333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:44 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

haha ok. Kan je dan nog wel lopen? :P
En lopen is in die eerste week toch niet perse iets waar je prioriteit bij ligt.
pi_184589355
Ik zou inderdaad niet gaan bezuinigen op kraamverbanden mellow :D als je na een week minder vloeit zijn gewone extra dikke maandverbanden misschien goed, na een week of twee/drie/vier/vijf (verschilt echt per persoon :+ ) kun je ‘t zien als een ‘gewone’ menstruatie denk ik.

Kraampakket werd hier trouwens gewoon vergoed vanuit de basisverzekering, bij de meeste zorgverzekeraars hoef je voor het kraampakket niet extra verzekerd te zijn volgens mij. Tenzij je, net als ik bij de eerste, verzekerd bent bij een mega budget studentenverzekering ofzo :P

Moest het overigens wel ophalen bij één van de locaties }:| waar ik een nummer moest trekken }:| en vervolgens meer dan een uur moest wachten op de drie personen voor mij die iets aan hun verzekering wilden aanpassen }:| terwijl de verrekte kraampakketten gewoon daar in de hoek stonden :'( Maar kreeg ‘m niet mee voor ik m’n beurt had afgewacht :{w
pi_184589964
Ik doelde meer op de extraatjes die je bij sommige kraampakketten krijgt. Dat wat overbleef de vorige keer heb ik ook gedoneerd.

Bezuinigen op kraamverband raad ik ook af. Ik vond de kraamzuivering niet te vergelijken met welke menstruatie dan ook. Misschien een beetje met de extreme bloeding die ik na mijn miskraam kreeg, maar die duurde duidelijk minder lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 24-01-2019 11:36:56 ]
pi_184590000
Neejoh, een zware menstruatie is niks vergeleken bij vloeien na bevalling O+ En dan vloeide ik eigenlijk nog heel matig. Vergeet ook de vuistgrote stolsels niet hè, die glibberen gewoon langs je gevouwen katoentje via je been je sok in O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184590031
Ik had net weer een prima controle bij de verloskundige. Mijn buik en de baby groeien prima en mijn bloeddruk is nog redelijk laag. Daarna bij de assistente mijn hb gecontroleerd en dat is nog dik in orde (9.0). Om een blaasontsteking uit te sluiten heb ik urine ingeleverd bij de huisarts, misschien dat die bizar pijnlijke steken daardoor veroorzaakt worden.
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:38:41 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_184590071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:34 schreef pinquit het volgende:
Neejoh, een zware menstruatie is niks vergeleken bij vloeien na bevalling O+ En dan vloeide ik eigenlijk nog heel matig. Vergeet ook de vuistgrote stolsels niet hè, die glibberen gewoon langs je gevouwen katoentje via je been je sok in O+
heeft iemand al eens geprobeerd om díe op te bakken bij het diner? Zou het als lever smaken?
disclaimer
pi_184590074
Ik heb vorige keer ook zelf kraampakket samengesteld. Vooral omdat ik veel via werk van m'n lief en m'n moeder kon krijgen :P (ziekenhuis en verpleeghuis).
Daar heb ik ook nog heel veel van over, dus ik twijfel nog tussen zelf aanvullen, of zo'n mooi pakket van Ela bestellen O+
Ergens vind ik dat zo leuk, en ik doe al te weinig leuks voor mezelf en deze baby, dus het 'mag' ook best van mezelf.
Aan de andere denk ik dat ik van dat geld ook een mooi zacht pakje kan aanschaffen en twijfel ik dus weer :D nouja, tijd zat.

Ik ben jarig vandaag! :o heb me nog nooit zo onjarig gevoeld.
Ik heb vannacht zoveel wakker gelegen van de herrie van verkouden peuter en snurkende partner, dat ik er om half 4 maar uit ging.
Toen zag ik dat de huiskamer een vreselijke rotzooi was dus ben ik gaan opruimen. Toen dat klaar was was de dag nog niet begonnen, dus ben ik wat was gaan wegwerken en de badkamer uitmesten.
Inmiddels ben ik kapot moe, en erger ik me aan hoe m'n lief met peuter omgaat. Aargh. Kakdag!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184590079
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Krijger, inderdaad van Hema zelf ;) en 39 weken! *O*

[..]

Er zijn organisaties die overgebleven (ongebruikte :+ ) spullen inzamelen voor mensen die dat zelf niet kunnen betalen. Vorige keer kon ik er ook nog iemand blij mee maken die het niet zo breed had. En het is voor mij gratis in m'n verzekering, dus prima ^O^

En goed dat je het zegt van de kinkhoest. Even in verdiepen wanneer dat ookalweer moet. Succes met je tentamen! Moet je nog veel doen voor je studie?

Nuttig hoor, voorwerk bij Limone :P. Is het bij jullie niet zo gebruikelijk dat als iemand z'n pakketje niet op komt halen, dat ze 'm even langs brengen?

Ela, wat klinkt dat heerlijk! Behalve dat je dus midden in de nacht wakker lag :')
Ik maak vandaag nog een tentamen en ergens volgende week hoop ik nog een deelonderzoek in te leveren. Daarna stop ik even, denk ik. Volgend collegejaar nog mijn afstudeeronderzoek en nog een vak afronden. Hopelijk is het in december af.
pi_184590126
Gefeliciteerd Pinq! Dutje doen en daarna de deur uit? Of is je peuter nog niet zo fit?

Ik twijfel ook over het pakket van ela, maar daar zitten ook dingen in die ik niet gebruik waarschijnlijk. Misschien dat ik het wel op een lijstje zet voor mijn verjaardag. ;)
pi_184590160
Peuter is nu buiten zout strooien met papa, dus ik geniet van de stilte en even zitten op de bank O+
Ik ben altijd zo bang dat ik me van een dutje nog rotter ga voelen. Even liggen kan geen kwaad, misschien dat ik dat doe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184590526
Ik deed gisteren tussen het studeren door een dutje. Dat was heerlijk, maar ik heb dan altijd wat moeilijk met weer wakker worden en verder gaan met alles.
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:09:49 #76
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184590533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:34 schreef pinquit het volgende:
Neejoh, een zware menstruatie is niks vergeleken bij vloeien na bevalling O+ En dan vloeide ik eigenlijk nog heel matig. Vergeet ook de vuistgrote stolsels niet hè, die glibberen gewoon langs je gevouwen katoentje via je been je sok in O+
Ojee ja dat klinkt wel heftg, vuistgrote stolsels :o daar kan eigenlijk geen enkel kraamverband tegenop.

Gefeliciteerd trouwens :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184590594
Gefeliciteerd Pinq! Hieperdepieper! *O* *O* *O*

Ik vloeide niet extreem na de bevallingen, maar toch vond ik het kraamverband heel fijn en zacht (kussentje onder je billen O+ ). En je hoeft je dan geen zorgen te maken over dat het ergens ernaast gaat of zo. Ik ga daarna over op maandverband, van die zachte nachtdingen die ook nog wel lekker dik zijn. En dan daarna eventueel nog gewoon maandverband. Ik heb beide keren maar 2 weken gevloeid, de tweede week dan met gewoon maandverband denk ik, dan zou je ook wasbaar kunnen gebruiken. Ligt er ook echt aan hoeveel je vloeit.

Over verzekeringen en vergoedingen: Ik vind het persoonlijk (veel!) belangrijker wat ik op en aan m'n lichaam doe, vooral rond de bevalling, dus vandaar dat ik echt erg kieskeurig daarin was/ben. Ook al zat er dan iets bij m'n premie in van vergoeding, ik heb het toch geweigerd en zelf alles uitgezocht.

Qua prijs had ik dat er zeker voor over, ik vind dat voor mezelf echt niet iets om op te bezuinigen (net als eten). Ik stel daar echt m'n prioriteiten in wel. Aan de andere kant heb ik geen kinderwagen gekocht en geen complete babykamer (alleen een commode (bij mn eerste), schapenvachtje en wollen dekentje). En qua kleding geldt hier ook: liever 3 wolzijde rompers dan 50 anderen. Maar dat is dus allemaal heel persoonlijk! (We hebben overigens ook niet per se een vetpot om te besteden, allebei ZZP en werkend vanuit huis en samen voor de kinderen zorgen en zo. Maar toch kun je zelfs dan nog heel goed prioriteiten stellen. ;) :P )
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:30:45 #78
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184590833
Gefeliciteerd pinquit!

En inderdaad zo’n stolsel die je zo uit je ondergoed voelt glibberen terwijl je met een jankende baby rondloopt midden in de nacht. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:51:40 #79
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184591123
Ik ben wel blij met dit topic moet ik zeggen. Veel nieuwe informatie voor mij :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184591171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:29 schreef -Mellow- het volgende:
Is een kraampakket voordeliger, of wordt het vaak vergoed? Wat maakt het handiger dan alle dingen los van elkaar aan te schaffen zodat je precies kan kiezen wat je nodig hebt? gewoon makkelijk alles in één keer?

Wat kraamverband betreft, ik denk dat ik het net zo ga doen als bij lichte dagen menstruatie. (Voor zware dagen gebruik ik een cup) Voor de lichte gebruik ik oude katoenen kledingstukken/ stof de ik aan flarden heb geknipt en dan in een rechthoekje kan vouwen. Na gebruik heet wassen. Goedkoop, milieuvriendelijk en comfortabeler dan wegwerp :)

Hoewel ik geen idee heb hoe hard je kan bloeden na een bevalling. Zal wel per persoon/ bevalling verschillen, maar vergelijkbaar met zware of lichte menstruatie?
In ieder geval werkte met heel vaak verschonen mijn zelf gefabriceerde 'maandverband' prima na de miskraam, en dat liep wel flink door zeg maar.
Ik gebruikte bij de 2e tena lady onderbroekjes de eerste 3 dagen met het heftige vloeien. Geen netbroekjes en kraamverbanden die scheef gingen zitten. Die tena lady onderbroekjes gaf geen doorlekken :+
♥ J & S
pi_184591176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:30 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd pinquit!

En inderdaad zo’n stolsel die je zo uit je ondergoed voelt glibberen terwijl je met een jankende baby rondloopt midden in de nacht. *O*
vergeet de naweeën niet.

Allemaal geen last van gehad trouwens. Wel 5 weken gevloeid dat dan weer wel.
Eerst inlegverband (zat in mijn kraampakket maar begreep in dit topic al dat dit niet standaard is. breder en meer anatomisch gevormd dan standaard kraamverband waardoor dakpansgewijs stapelen niet nodig is. Vond ik erg prettig voor de eerste dag en de eerste nachten. Aanrader!).
Daarna kraamverband, nacht maandverband (kotex zwart), gewoon maandverband(kotex wit super en normaal) en uiteindelijk nog inlegkruisjes.

Als je dat inlegverband in huis hebt, stop er 1 in je ziekenhuistas/vluchttas voor de terugreis. Zit echt 10x beter dan dakpansgewijs kraamverband waarbij je alsnog idee hebt dat je doorlekt.
pi_184591233
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:55 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik gebruikte bij de 2e tena lady onderbroekjes de eerste 3 dagen met het heftige vloeien. Geen netbroekjes en kraamverbanden die scheef gingen zitten. Die tena lady onderbroekjes gaf geen doorlekken :+
ook een goed idee ipv het inlegverband.
lijkt mij alleen wat lastiger met verschonen omdat je hele broek dan uit moet of zie ik dat verkeerd?
pi_184591370
Aah klap, dat lijkt me geweldig, zeker voor de eerste nachten!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184591527
Voor de vermoeidheid: doe eens in plaats van een dutje een powernap! Als ik echt moe ben zet ik ‘n timer op 10-20 minuten, doe ik m’n ogen dicht en probeer ik te slapen. Vaak heb ik niet het idee dat ik slaap en dat ik nog wel bij bewustzijn ben, maar als de wekker gaat wordt ik toch opeens ‘wakker’ ofzo. Anywho, zorgt hier voor vernieuwde energie en je hebt niet dat zware gevoel in je hoofd na een dutje van een uur of langer ^O^
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:21:51 #85
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184591613
*zet Tena broekjes op de lijst
pi_184591686
Ela, ik vind zo'n serie heerlijk, maar alleen als ik zoals nu ziek thuis zit. Vooral het type dat echt geen idee heeft hoe en wat met een baby en denkt dat alles wat het duurste is automatisch het beste is. Mooi net dat haar baby haar 600$ kostende Versace-aankleedkussenhoes volledig onderkakte. Dan besef ik mezelf nog maar eens meer hoe fijn het is om gewoon normaal moeder te mogen worden en hoeveeel ik al weet.

Krijgerrtje, wat omslagtig met het ophalen van het kraampakket :o.

Pinq gefeliciteerd *O*

Ah elleska, dankjewel! In mijn pakket zit volgens de website inderdaad zowel inlegverband als kraamverband, maar op de lijst van de kraamzorg voor wat ik in huis moest hebben stond weer dat ik 3 pakken kraamverband moest hebben. 1x inlegverband en 2x kraamverband, is dat genoeg?

Echt, die hele kraamzuivering klinkt alsof je lijf denkt :W, 9 maanden geen menstruatie hier heb je alles met honderdmiljoenmiljard keer rente, en ipv sliertjes en bonkjes nu slierten en hele biefstukken. Tena ledy broekjes gaan hier op de lijst. Echt, ik kijk er nu al naar uit ( :P ) want dan is baby er ook O+

Ik merk dat de rust van vandaag al goed doet. Net heerlijk geslapen. Hoofdpijn begint weg te trekken, lig lekker met voedingskussen op de bank en zo af en toe wat geboink in mijn buik O+. Schouders, nek en rug zitten ook al een stuk losser. Zo maar weer een pot thee zetten.
pi_184591775
:D

Hier viel die kraamzuivering dus echt heel erg mee. Ik heb geen klonten en slierten en bonken gezien. :P En daarna weer 15 maanden niet ongesteld. ;) O+

Ohhh mensen kijk nu eens:



Nu even boven op het 'babykamertje', maar tegen de tijd dat de baby komt, zet ik 'm beneden en dan van de zomer kan ie in de tuin. *;
pi_184591813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:59 schreef Elleska het volgende:

[..]

ook een goed idee ipv het inlegverband.
lijkt mij alleen wat lastiger met verschonen omdat je hele broek dan uit moet of zie ik dat verkeerd?
Ik droeg de eerste dagen enkel een joggingsbroek dus dat was redelijk snel aan en uit. Ik vond het iig minder vervelend dan zo’n scheef kraamverband en dan het risico van het doorlekken. + geen gezeul met die matjes overal voor het geval dat je doorlekt. Ik vond het ideaal!
♥ J & S
pi_184591820
Ow Ela wat mooi O+
pi_184591831
Ohh ela O+ O+ wat mooi!
pi_184591927
Ja toch! Ik kon het ook niet weerstaan, dat wiegje. Ik zie mezelf al helemaal zitten in de tuin, naast het wiegje met slapend babytje erin. *zwijmel*
pi_184592082
Ela O+

quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:34 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik droeg de eerste dagen enkel een joggingsbroek dus dat was redelijk snel aan en uit. Ik vond het iig minder vervelend dan zo’n scheef kraamverband en dan het risico van het doorlekken. + geen gezeul met die matjes overal voor het geval dat je doorlekt. Ik vond het ideaal!
zal per persoon verschillen, ik had de eerste dagen moeite met een broek aantrekken door pijnlijk stuitje. met inlegverband gelukkig geen last gehad van scheefzittend verband of doorlekken.

quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:26 schreef douche-eendje het volgende:
Ah elleska, dankjewel! In mijn pakket zit volgens de website inderdaad zowel inlegverband als kraamverband, maar op de lijst van de kraamzorg voor wat ik in huis moest hebben stond weer dat ik 3 pakken kraamverband moest hebben. 1x inlegverband en 2x kraamverband, is dat genoeg?
Die hoeveelheid had ik ook en heb nog kraamverband over. Zodra het vloeien minder werd pakte ik liever maandverband. Als je toch meer nodig hebt is het ook zo gekocht, zolang je voor de eerste paar dagen maar wat in huis hebt.
pi_184592147
Inlegverband is hetzelfde als kraamverband, van sommige merken hebben ze de inlegverband-variant dan is dat nog 1 tikje groter/dikker. Maar lang niet alle merken hebben inlegverband.

3 pakken kraamverband of 1 inleg + 2 kraamverband is over het algemeen voldoende om in huis te hebben. Daarna kun je over op maandverband, eventueel de nacht-variant, net wat je prettig vindt. Of toch nog extra kraamverband halen kan ook altijd!
pi_184592215
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is een soort maandverband keer 8. En daar dan 3 van in je netbroekje. :9
Hangend op de bank moest ik hier toch even hardop om lachen. Dankje!

Ik zie op tegen de tijd na de bevalling. Dan bedoel ik natuurlijk niet het “verse baby” verhaal maar het lichamelijk herstellen en mensen in je personal space. ENNNNN natuurlijk het hierboven omschreven fenomeen dat vloeien heet.
Iken er al wel over uit dat ik geen kraamvisite wil van mensen die geen directe familie zijn. Zeker niet in de eerste weken. En als ze komen dan moeten ze zelf voor drinken zorgen en helpen in huis, schoenen uit en er niet op rekenen dat ze de baby vast mogen houden. Hierover moet ik nog wel op E inpraten maar we zitten redelijk op 1 lijn en mijn moeder gaat veel helpen (werkt met babies).

Op Instagram vond ik een account “stop censoring motherhood” wie weet een tip voor first time mama’s.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:05:59 #95
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184592339
Ela O+ O+
pi_184592354
Ik stap snel over naar de wasbare luier inleggers van S. Makkelijk en minder broeierig :') .

Hier vooral korte bezoekjes van onze ouders en zussen verder miss even de buurvrouw die om de hoek spiekt maar meer zal er nog niet komen denk.

Mooi ela O+ Wij hebben ook een hangwiegje voor beneden O+ .

Ik wil mijn baby ontmoeten! Ik ben zo ongeduldig en mijn lijf en pijn erbij zat bah :')
♥ J & S
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:17:43 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184592548
Wat heerlijk dat hangwiegje, ela! Nu wil ik ook iets voor buiten! Ik hoop echt zo op een mooie zomer en de hele dag buiten zijn!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184592576
Ahh Klap :* Je laatste dagen met gevulde babybuik... misschien helpt dat om toch nog even te genieten van die bewegingen in je buik. Al kan ik me ook zo goed de nieuwsgierigheid voorstellen. En dan zijn die laatste dagen net weeeeeken of zelfs maaaanden, zolang!

Kraambezoek: Hier ook alleen ouders de eerste dagen. Daarna zusje/broertjes. En pas na weken andere mensen, maar ik denk niet dat er heel veel animo is.
pi_184592591
Ik zit nog niet helemaal op één lijn met mijn lief wat betreft kraamvisite. Hij was bij Frits zo trots dat hij het liefste iedereen onze baby wilde laten zien. Nu had ik het geluk dat ik na de keizersnede nog vier dagen in het ziekenhuis moest blijven en daar zaten we in een hele fijne bubbel waar niet iedereen welkom was. In die tijd zijn alleen onze ouders, zussen en broer langs gekomen. Eenmaal thuis plande we eenmaal per dag bezoek in buiten onze directe familie en dan bij voorkeur in de avond want dan kon ik met Frits naar de slaapkamer als ik er klaar mee was. Toen hij weer aan het werk ging, koos ik ervoor om geen bezoek te ontvangen 's avonds, dan stond ik er alleen voor en daar had ik helemaal geen zin in.

Ik kan me goed voorstellen dat je klaar voor je baby bent, Klap! Is je dekentje al terecht? Bij ons vergat de postbode door te geven waar hij het pakketje had gelaten (tot drie keer toe :( ) en kwam het iedere keer een paar dagen later boven water als de buren van minstens zeven deuren verder het kwamen langs brengen. Ondertussen zet hij de poststukken meestal bij de achterdeur, dat is al een stuk beter.

Ela, je wiegje! O+ Ik zit te twijfelen of we een wiegje neerzetten in de woonkamer, we hebben al wel besloten dat er voorlopig geen box komt. Bij Frits werd dat ding een verzamelplaats van speelgoed, post en andere dingen omdat hij er nooit in zat/lag. Als we vinden dat we het wel nodig hebben dan is het ook zo geregeld. Zo'n wiegje is natuurlijk wel heel handig voor buiten bij gebrek aan kinderwagen.

Ik kijk ontzettend uit naar de periode met een verse baby, ik vind dat zoiets heerlijks. Dat ik zes weken heb gevloeid daar denk ik gewoon niet zoveel aan.
pi_184592789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:52 schreef Elleska het volgende:
Die hoeveelheid had ik ook en heb nog kraamverband over. Zodra het vloeien minder werd pakte ik liever maandverband. Als je toch meer nodig hebt is het ook zo gekocht, zolang je voor de eerste paar dagen maar wat in huis hebt.
Ah top, vinden mijn hormonen fijn om te weten ;).

Kraambezoek, hier de eerste periode echt alleen maar mensen die heel dichtbij ons staan. Familie en een paar hele goede vrienden die we ook hebben uitgenodigd voor ons geregistreerd partnerschap; dat zijn de mensen die echt altijd welkom zijn. De rest wacht maar lekker tot ik er zin in heb en tijd voor heb.
En voor de enkele personen in mijn omgeving die zich nu al afvragen hoeveel ik aan ga komen/opmerkingen maken als in 'het moet er ook allemaal nog vanaf' of van totaal geen support bleken tijdens het zwanger willen worden, die mogen lekker een hele tijd wachten met langskomen :W :').
pi_184592877
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah top, vinden mijn hormonen fijn om te weten ;).

Kraambezoek, hier de eerste periode echt alleen maar mensen die heel dichtbij ons staan. Familie en een paar hele goede vrienden die we ook hebben uitgenodigd voor ons geregistreerd partnerschap; dat zijn de mensen die echt altijd welkom zijn. De rest wacht maar lekker tot ik er zin in heb en tijd voor heb.
En voor de enkele personen in mijn omgeving die zich nu al afvragen hoeveel ik aan ga komen/opmerkingen maken als in 'het moet er ook allemaal nog vanaf' of van totaal geen support bleken tijdens het zwanger willen worden, die mogen lekker een hele tijd wachten met langskomen :W :').
Ik wil tzt wel mooie plaatjes zien hoor. O+

* IJsdraakje loopt weer weg, kraamverbandenpraat is eng
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184593032
Wij gaan weer voor een lotusgeboorte en zolang de placenta dan vast zit, hou ik sowieso alleen zelf de baby vast (en C. ook). En ook geen bezoek in die eerste dagen.

Zoals iemand laatst zei: Net alsof je kind na een paar weken minder waard is.
Na een paar weken is het nog steeds net geboren en mini klein. Ik wil iig zelf echt de ruimte nemen om te cocoonen en vooral nergens mee bezig te hoeven zijn anders dan baby, borstvoeding, gezin. Ik ga ook een postpartum doula inhuren. O+ Gewoon om mezelf extra te laten verwennen in die eerste weken. En om lekker te koken en zo.

Ik weet wel dat ik, vooral de eerste keer, zo in de wolken was dat ik ook wel heeeeel graag mijn baby wilde laten zien aan andere mensen. En dat m'n broertjes en zusje toen ook echt dezelfde en volgende dag al langs zijn gekomen. Achteraf was ik nog zo kwetsbaar die eerste dagen, dat ik er wel spijt van had om zo vlug al mensen te ontvangen. Plus ook mijn baby, die nog zo nieuw was, nog geen enkele prikkel van buiten de buik gewend.

De tweede keer had ik die behoefte veel minder. Toen vond ik m'n ouders alleen al meer dan genoeg en vond ik schoonouders/opa&oma echt te veel. En ik gok dat ik dit keer ook m'n handen vol heb aan m'n eigen gezinnetje die eerste week/weken. Dus dit keer wil ik schoonouders en opa&oma + broertjes/zusje dus graag ook wat meer uitstellen. Al is het alleen al puur om mijn eigen grenzen te bewaken. Na de geboorte sta je nog zo 'open', ben je nog zo 'verzacht' van de bevalling, dat ik zelf niet zo mijn grenzen daarin kon bewaken op dat moment. Pas achteraf merkte ik hoe dat erin had gehakt. Die eerste dagen komen nooit meer terug en zijn dus zo ontzettend belangrijk voor mijn eigen hechting met mijn baby en gezin!
pi_184593330
@Ela, is de band met je schoonouders niet zo goed? Dat je hen er niet bij wilt hebben de eerste dagen maar je eigen ouders wel. Oprechte interesse in wat hierin je afwegingen zijn want ik vind het zo goed dat je durft aan te geven wat je grens hierin is. Ik kon dat niet goed (genoeg).
pi_184593529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:59 schreef Malteser het volgende:
@Ela, is de band met je schoonouders niet zo goed? Dat je hen er niet bij wilt hebben de eerste dagen maar je eigen ouders wel. Oprechte interesse in wat hierin je afwegingen zijn want ik vind het zo goed dat je durft aan te geven wat je grens hierin is. Ik kon dat niet goed (genoeg).
Ik kon dat eerst ook niet zo goed ;)

De band met m'n schoonouders is inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven. En C. heeft ook eigenlijk niet echt een goede band met ze, maar toen z'n baby geboren was, voelde hij toch die verbinding en wilde hij toch heel graag z'n kindje met hen delen. Daar had ik toen ook respect en begrip voor. Maar het kost mij echt energie om ze te ontvangen, hoe kort ze ook blijven. Ze zijn ook niet opdringerig. Maar m'n schoonmoeder draagt wel een lading parfum en dat soort kleine dingetjes...

Dit keer zullen we het er wel weer over hebben, maar misschien dat C. alsnog de eerste dagen ze toch weer heel graag wel wil ontvangen en dat ik dan daar toch ook wat ruimte aan wil geven.

Het scheelt dus wel erg dat ze niet opdringerig zijn en maar kort blijven, maar het kost me echt beduidend meer energie om ze te ontvangen dan mijn eigen ouders (waar zowel ik als C een betere/goede band mee hebben). C. weet dat ook en vangt mij dan dus wel weer op. Maar wellicht dat we dit keer samen kunnen beslissen om ze toch een paar dagen op te schuiven oid. ;)
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 15:20:36 #105
447051 crew  Peejtur
pi_184593701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:34 schreef pinquit het volgende:
Neejoh, een zware menstruatie is niks vergeleken bij vloeien na bevalling O+ En dan vloeide ik eigenlijk nog heel matig. Vergeet ook de vuistgrote stolsels niet hè, die glibberen gewoon langs je gevouwen katoentje via je been je sok in O+
Sta hier bijna te kokhalzen. Ik laat mijn vrouw dit maar niet lezen :')

Edit: ik bedoel dit niet vervelend btw. Maar ben een beelddenker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 24-01-2019 15:26:43 ]
pi_184593897
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:20 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Sta hier bijna te kokhalzen. Ik laat mijn vrouw dit maar niet lezen :')

Edit: ik bedoel dit niet vervelend btw. Maar ben een beelddenker.
Haha, het is ook niet lekker!
Maar wel iets dat erbij kan horen, net als heel veel andere lichamelijke dingen die je misschien eerder nog niet met je partner hebt gedeeld. Schrik er maar niet van :)
Mijn vriend was al verrast toen ik 'm lang geleden vertelde dat menstruatiebloed ook niet alleen maar helder bloed is :P Hoe moet je dat ook weten als je het nooit eerder verteld is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:35:35 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_184593921
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:33 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha, het is ook niet lekker!
Maar wel iets dat erbij kan horen, net als heel veel andere lichamelijke dingen die je misschien eerder nog niet met je partner hebt gedeeld. Schrik er maar niet van :)
Mijn vriend was al verrast toen ik 'm lang geleden vertelde dat menstruatiebloed ook niet alleen maar helder bloed is :P Hoe moet je dat ook weten als je het nooit eerder verteld is.
in de beginjaren van de maandverbandreclame kregen jonge meisjes een rolberoerte omdat menstruatie geen lieflijke blauwe vloeistof bleek ;(
disclaimer
pi_184593946
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in de beginjaren van de maandverbandreclame kregen jonge meisjes een rolberoerte omdat menstruatie geen lieflijke blauwe vloeistof bleek ;(
Meheheh :') de echte wereld jonge, HARD!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184594425
Ik had niet een heel makkelijk herstel bij S destijds :') maar het viel me alles mee. Vooral m’n onderkantje ( :r ) had aardig wat schade, maar ik vond het zoooooo fijn dat die buik niet meer in het pad zat en dat ik weer kon draaien in bed en al snel weer stukken lopen, en dat was me veel meer waard O+ Ik kijk er wel heel erg naar uit om m’n baby te ontmoeten, maar vond de eerste weken/maanden met S. ook retezwaar en daar zie ik wel een beetje tegenop.. hoop wel dat ik er een tweede keer rustiger in sta met de kennis van nu. (Allesiseenfaaaaaaase)

Herkenbaar wbt je band met schoonouders ela! Knap van je/jullie dat je daar ook je grenzen in kan aangeven. Ik wil wat dat betreft nog even liever de goede vrede bewaren :')

Qua kraamvisite verwacht ik niet veel. Bij s. waren het sowieso alleen de mensen die dichtbij stonden en de meeste mensen (lees: míjn familie :P ) hadden wel het fatsoen om niet aan de baby te zitten zonder het eerst te vragen en vasthouden deden ze pas bij het derde of vierde bezoek ofzo.


Maar goed, deze keer zullen we sowieso nog meer de rust bewaren ivm S., haar leven staat straks immers ook op de kop en die heeft ook recht op een rustige kraamtijd om een beetje te wennen aan de situatie. Denk dus vooral visite inplannen als ze op school zit, zodat ze zelf alle ruimte heeft als ze weer thuis komt.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:29 #110
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184595263
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:55 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik gebruikte bij de 2e tena lady onderbroekjes de eerste 3 dagen met het heftige vloeien. Geen netbroekjes en kraamverbanden die scheef gingen zitten. Die tena lady onderbroekjes gaf geen doorlekken :+
Dank voor de tip, ik ga het onthouden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184595455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik wil tzt wel mooie plaatjes zien hoor. O+

* IJsdraakje loopt weer weg, kraamverbandenpraat is eng
MeneerEend en ik willen ons kind niet teveel op internet/social media zetten, dus of je iets voorbij gaat zien komen weet ik niet :*

Ela, wat fijn dat je zo goed je grenzen kunt bewaken. Dat vind ik zelf vaak nogal lastig, maar wil straks toch echt wel daar beter op gaan letten want het zijn niet alleen mijn grenzen maar ook die van mijn kind. Hier is het met ouders net andersom, mijn schoonouders en vooral schoonmoeder kan ik de hele dag wel om mij heen hebben, maar mijn eigen moeder mag na een uur echt wel weg hoor :@.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:59:06 #112
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184595496
Ohh dat wiegje ja, prachtig O+

Ik kan me nog niet veel voorstellen bij de kraamtijd en of ik dan wel of geen bezoek zou willen. We hebben aardig wat vrienden die net zo belangrijk als familie voelen, dus ik vermoed dat er wel direct bezoek komt en dat we dat gezellig vinden. Maar geen idee of ik er tegen die tijd ook zo over denk. De aanwezigheid van kraamzorg lijkt me dan weer niet per se iets waar ik op zit te wachten. Al is dat natuurlijk vast heel praktisch, maar ik kan me ook voorstellen dat m'n moeder, schoonmoeder of een goede vriendin komt helpen met een beetje tips, huishouden doen en eten koken.
Ik heb het geluk dat ik me geen betere schoonouders kan wensen dan die ik heb, wat n fijne mensen zijn het O+ M'n moeder is ook een schatje.
Mijn vader daarentegen hoeft van mij niet direct langs te komen, en al helemaal de beeb niet vast te houden want ik vind hem smerig :') Maar ik weet ook niet goed hoe ik dat moet zeggen tegen 'm.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184595508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:10 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik kon dat eerst ook niet zo goed ;)

De band met m'n schoonouders is inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven. En C. heeft ook eigenlijk niet echt een goede band met ze, maar toen z'n baby geboren was, voelde hij toch die verbinding en wilde hij toch heel graag z'n kindje met hen delen. Daar had ik toen ook respect en begrip voor. Maar het kost mij echt energie om ze te ontvangen, hoe kort ze ook blijven. Ze zijn ook niet opdringerig. Maar m'n schoonmoeder draagt wel een lading parfum en dat soort kleine dingetjes...

Dit keer zullen we het er wel weer over hebben, maar misschien dat C. alsnog de eerste dagen ze toch weer heel graag wel wil ontvangen en dat ik dan daar toch ook wat ruimte aan wil geven.

Het scheelt dus wel erg dat ze niet opdringerig zijn en maar kort blijven, maar het kost me echt beduidend meer energie om ze te ontvangen dan mijn eigen ouders (waar zowel ik als C een betere/goede band mee hebben). C. weet dat ook en vangt mij dan dus wel weer op. Maar wellicht dat we dit keer samen kunnen beslissen om ze toch een paar dagen op te schuiven oid. ;)
Helemaal helder, dankjewel! Heeft dus echt te maken met het feit dat de band met de ouderparen anders is.
Hier is de band met schoonouders juist hechter dan met mijn ouders. Desalniettemin was ik juist verdrietig dat mijn eigen vader pas op dag 3 kwam kijken, om 13.30 uur ook, terwijl ik had aangegeven tussen 13.00 uur en 15.00 uur te rusten en te voeden. Maar goed, hij was er eindelijk en dan is wegsturen ook geen optie.
pi_184595568
D-E, hier speelt het inderdaad ook een grote rol dat mijn baby nog niets kan 'zeggen' en dat ik dus niet alleen mijn eigen grenzen, maar ook die van mijn kindje bewaak.

En dat ik (inmiddels ook vanuit ervaring) weet hoe verzacht je bent rondom die geboorte (lichamelijk en geestelijk). Dat geldt ook voor vóór de geboorte dus (ik lees wel eens van mensen die op het eind allerlei appjes krijgen met vragen of de baby er al is en zelf ongevraagde bemoeienis over zich heen krijgen als "maar het duurt wel erg lang hoor, is alles nog wel goed met je baby?" oid).

Maar ook herkenbaar dus dat ik de eerste keer veel naïever daarin was en juist mijn baby zo graag wilde 'delen' (vooral met naaste familieleden) en dat dat achteraf dus eigenlijk wat teveel van het goede was geweest. Dat was wel een extra reden om het de tweede keer al een stuk beter aan te geven (van te voren is dat makkelijker dan op dat moment zelf!). En nu de derde keer voel ik me ervaringsdeskundige ;) :P en weet ik nóg beter wat ik voor mezelf fijn vind en dat ik dat van te voren moet regelen omdat het anders alsnog anders loopt en ik daar dan achteraf spijt van krijg.
pi_184595573
Pff ja m'n vader. Die band is er niet echt, en een leuke man is het ook al niet. Ik heb hem deze keer zelfs niet ingelicht dat ik zwanger ben. Hij zal 't inmiddels vast wel weten, maar 't zou me ook niks verbazen als hij van niks weet.
Ik stuur 'm wel een berichtje als de baby er is :+ :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184595600
Verder kijk ik de dag zelf wel. Ik heb gelukkig niet heel veel mensen om me heen, dus druk zal 't sowieso niet worden :)
Mijn schoonouders wacht ik ook liever mee, die zijn zo extreem luidruchtig en aanwezig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:07:20 #117
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184595645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:03 schreef elamanilo het volgende:
D-E, hier speelt het inderdaad ook een grote rol dat mijn baby nog niets kan 'zeggen' en dat ik dus niet alleen mijn eigen grenzen, maar ook die van mijn kindje bewaak.

En dat ik (inmiddels ook vanuit ervaring) weet hoe verzacht je bent rondom die geboorte (lichamelijk en geestelijk). Dat geldt ook voor vóór de geboorte dus (ik lees wel eens van mensen die op het eind allerlei appjes krijgen met vragen of de baby er al is en zelf ongevraagde bemoeienis over zich heen krijgen als "maar het duurt wel erg lang hoor, is alles nog wel goed met je baby?" oid).

Maar ook herkenbaar dus dat ik de eerste keer veel naïever daarin was en juist mijn baby zo graag wilde 'delen' (vooral met naaste familieleden) en dat dat achteraf dus eigenlijk wat teveel van het goede was geweest. Dat was wel een extra reden om het de tweede keer al een stuk beter aan te geven (van te voren is dat makkelijker dan op dat moment zelf!). En nu de derde keer voel ik me ervaringsdeskundige ;) :P en weet ik nóg beter wat ik voor mezelf fijn vind en dat ik dat van te voren moet regelen omdat het anders alsnog anders loopt en ik daar dan achteraf spijt van krijg.
In welk opzicht vond je dat achteraf te veel?
te vermoeiend? had je het idee dat je baby er last van had?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184595677
Ik opperde een hangwieg bij mijn man net voor ik aan mijn tentamen begon. Nu staat onze app vol met hangwiegjes die hij gevonden heeft. Ik geloof dat hij voor is. :+
pi_184595721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:08 schreef Cholula het volgende:
Ik opperde een hangwieg bij mijn man net voor ik aan mijn tentamen begon. Nu staat onze app vol met hangwiegjes die hij gevonden heeft. Ik geloof dat hij voor is. :+
O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184595734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:07 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

In welk opzicht vond je dat achteraf te veel?
te vermoeiend? had je het idee dat je baby er last van had?
Dat het mij veel energie kostte (die ik zelf heeel hard nodig had) en (mede daardoor) het ook vermoeiend(er) was voor mijn baby. Maar ook heel erg de kwetsbaarheid (van ons beide).

Dat ik zo 'open' ben op dat moment, dat alles gewoon extra hard/veel binnen komt. Dat een bezoek té druk is in het opzicht van de wervelwind aan energie die het meebrengt. Iemand die je personal space binnenkomt walsen en daar overheersend in aanwezig is en dan ook zo plots weer verdwenen. En dat ik daarna achterbleef met die wervelwind die ik veel lastiger naast me neer kon leggen en daardoor dus zoveel energie van mij kostte. En dat ik achteraf het vervelend vond dat ik mij heel kwetsbaar had opengesteld en dingen heb gezegd dat ik liever niet had willen bespreken met die mensen bijvoorbeeld. En dat ik mijn huis dus ook zo had opengesteld, in al die kwetsbaarheid. Maar ik had die grens op dat moment niet/kon ik toen niet aangeven. En ik weet zeker dat dat voor mijn baby net zo is, die is op dat moment net zo 'open' en nog niet in staat om dat af te sluiten.
pi_184595769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:08 schreef Cholula het volgende:
Ik opperde een hangwieg bij mijn man net voor ik aan mijn tentamen begon. Nu staat onze app vol met hangwiegjes die hij gevonden heeft. Ik geloof dat hij voor is. :+
O+ O+
pi_184595934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:08 schreef Cholula het volgende:
Ik opperde een hangwieg bij mijn man net voor ik aan mijn tentamen begon. Nu staat onze app vol met hangwiegjes die hij gevonden heeft. Ik geloof dat hij voor is. :+
:D Nu wil ik er ook een O+


Mijn schoonvader is het type dat twee tellen aandacht schenkt aan de baby, een cadeau afgeeft en daarna de rest van z’n bezoek volkletst over iets op z’n werk/feestje die avond/ouders en dat trek ik ook niet zo goed in de kraamweek :')
pi_184596099
Ela, ik vind het zo fijn om jouw posts hier te lezen, ik heb er echt veel aan als eerste keer zwangere O+

Mijn schoonmoeder is nu al een schat, als we thuiskomen van vakantie tref ik een gevulde koelkast, opgeruimd(er) huis en een bos bloemen aan. Dus ik vermoed dat als ik straks bevallen ben dat dit ook nog regelmatig gaat gebeuren. Dat ik wakker word en de boodschappen al in de koelkast staan ofzo. Heerlijk :P
pi_184596725
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

MeneerEend en ik willen ons kind niet teveel op internet/social media zetten, dus of je iets voorbij gaat zien komen weet ik niet :*
Groot gelijk. :Y

Ik neem wel genoegen met een blije "Pulletje is er O+" post dan. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_184597747
Wij zijn wat vooruit gezet qua datum. Mag ik in de OP? (Mod?) Half augustus komt nr. 3 :D O+

Hangwiegjes, zo schattig! Wij hergebruiken de gewone wieg van de eerste twee. En daarna gaat 'ie denk ik op marktplaats :{ dan ben ik uitgebaard.
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:18:29 #126
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184598450
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ela, ik vind het zo fijn om jouw posts hier te lezen, ik heb er echt veel aan als eerste keer zwangere O+

Eens :Y
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184598542
Mijn schoonouders hebben baby nr 2 (nu 8 maand) nog maar 1x gezien. Toen wij daar op bezoek waren, toen hij 12 weken was. En ja, ze wonen ver weg (6 uur rijden), maar niet zover weg....

Bij baby nr 1 waren mijn ouders in de stad, en waren ze veel te aanwezig. Bij baby nr 2 hebben m’n ouders zelfs een week bij ons gelogeerd env ond ik het heerlijk. Ze hebben zoveel voor peuter gezorgd, eten gekookt etc. Het hebben van een groter huis helpt daarbij. Bij nr 1 woonden we op 60 m2, dat was wel wat klein....
pi_184607348
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote heeft vandaag voor t eerst een verjaardagsfeestje, van zijn beste vriendje O+
♥ J & S
pi_184607361
Pinq, gefeliciteerd nog he, gister..! O+ Hoop dat je je toch nog een beetje jarig hebt gevoeld.. ik had overigens een zelfde nacht als jij, behalve dan dat ik naar de ballade voor twee snurkers in d mineur heb liggen luisteren. Onze woonkamer had ook best opgeruimd kunnen worden. :P

Tja, kraambezoek. Ik herken dat hele kwetsbare wat Ela beschrijft wel, maar tegelijkertijd was ik zo trots dat ik aan de hele wereld het evangelie van mijn bevalling wilde verkondigen en de nieuwe Messias wilde laten zien.. :') Mijn schoonzus wilde echter graag over haar verse curretage praten (begrijpelijk hoor, maar dit was gewoon niet haar moment) en mijn moeder was bij zin 1 al weer beledigd dat mijn dochter naar mijn vader ging i.p.v. naar haar. Ze heeft dus nooit gehoord dat S. drie keer de navelstreng om zijn nek had en dat dat nog best een grappige situatie opleverde. Door dat gat in mijn persoonlijke ozonlaag was ik zo diep gekwetst door die desinteresse; dat heeft zeker een paar maanden geduurd voordat ik daar overheen was.
Voor deze keer zou ik deze mensen juist zo snel mogelijk op bezoek hebben, zit ik daar tenminste niet nog een hele week tegenaan te hikken.
pi_184607376
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:37 schreef klaprooss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote heeft vandaag voor t eerst een verjaardagsfeestje, van zijn beste vriendje O+
:* voor je spoiler. Kan je nog ergens een uurtje vinden om bij te slapen?
pi_184607457
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:41 schreef Limone het volgende:

[..]

:* voor je spoiler. Kan je nog ergens een uurtje vinden om bij te slapen?
Net geprobeerd. H. Is thuis want ‘het was vast wel weer begonnen’ :{ . Maar dat is ook zo frustrerend het slapen lukt niet en anders slaap ik makkelijk 3uur achter elkaar en voel ik me nog een energieloze knakker. Ik kan alleen maar huilen nu heel de tijd :')
♥ J & S
pi_184607594
Ach.. :* Blijf lekker nog een paar uur bed liggen. Slapie nie, russie toch zoals mijn oma zaliger zou hebben gezegd. En ga niet hopen op energie om weet ik veel wat te doen + het huishouden, want dat komt pas weer ergens na de bevalling.
pi_184607934
Klap :* Het was een enerverende nacht, ik hoop toch dat het straks lukt om nog een oog dicht te doen!

Limone, mooie gezegd, dat gat in je persoonlijke ozonlaag! Kan me voorstellen dat je dat bezoek zo snel mogelijk gehad wilt hebben. En ook herkenbaar dus dat ik alles van de daken wilde schreeuwen. ;)
pi_184608478
Klap :* Wat Limone zegt inderdaad, ga gewoon rusten. Niksdoen. Je lijf heeft het nodig :*

Hier heb ik snacht een soloconcert modern snurken met tandenknars, ook heel prettig. MeneerEend zegt dat hij geeeeen idee heeft hoe het komt dat hij weer ineens aan het knarsen is. Volgens mij heeft het vooral wat te maken met dat hij volgende week op een internationaal congres voor een paar honderd mensen 3 kwartier moet spreken, maar hey :').
Ik heb vannacht eindelijk weer eens goed geslapen. Naar bed zonder hoofdpijn, gelijk in slaap vallen. Dit was echt even heel hard nodig.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:43:03 #135
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184609981
Meh wat klote klap! Mentaal natuurlijk ook pittig, dat je steeds denk dat het wel eens begonnen kan zijn en dat het toch niet zo is. Hopelijk val je zo straks toch nog in slaap.

Ik probeerde net een echo te regelen ivm pyelectasie. Maar het moet dan een groeiecho heten, of een liggingsecho, of een placentalokalisatie. Nou, het is zeker geen liggingsecho of placentalokalisatie. En de groei wil ik per definitie niet gemeten hebben. Maar het moet dus wel blijkbaar 1 van die die naampjes hebben om te declareren bij de verzekeraar. |:( ik heb uiteindelijk geen afspraak gemaakt, overleg het wel met mijn verloskundige. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 20:26:41 #136
447051 crew  Peejtur
pi_184619733
Vandaag echo gehad om te kijken hoe kleine nou ligt. Vorige week lag hij voor 90% zeker in stuit. Nu lag hij netjes met hoofd naar beneden en ook al goed ingedaald. Ze kon het hoofdje al niet eens meer opmeten.

Al met al goed nieuws :)
pi_184620500
Wat fijn Peejtur!

En dank allemaal, het uitspreken is heel fijn :*
♥ J & S
pi_184621279
Wat stom dat het maken van een afspraak zo'n gedoe is, Mariposas. Kunnen ze niet gewoon het een op papier zetten en de echo doen zoals de bedoeling is?

:* Klap. Ik hoop dat je vannacht je rust kunt pakken.

Fijn dat de baby is gedraaid, Peejtur.

Ik had vandaag een hele fijne massage en ik was van plan om nog een stapel examens na te kijken, maar ik zit nu op de bank na te genieten. Vanaf woensdag mag ik weer naar yoga en daar kijk ik ontzettend naar uit. O+
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:13:11 #139
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184624052
Fijn dat de beeb gedraaid is Peejtur, kunnen jullie n stuk rustiger de bevalling in straks.

Klaproos, ik hoop dat het gauw mag beginnen voor je, spannend!


Ik zal zondag twaalf weken zijn en langzaam aan is mijn zwangerschap geen geheim meer. Wat n verademing is dat zeg!

Mijn moeder staat ook al enige tijd te trappelen haar vriendinnen te vertellen dat ze oma wordt.

Ik ga het zelf aan niemand mededelen want de belangrijkste mensen weten het al , maar het is wel echt fijn dat ik niet meer geheimzinnig hoef te doen over bepaalde zaken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184628534
Leuk Mellow, we zijn ongeveer even ver. Vertellen is wel een van de leukste dingen O+

Heeft er iemand ervaring met drie kinderen op één kamer? Wij hebben de oudste twee nu op een grote kamer (ruim 20 vierkante meter) op de eerste verdieping liggen en dat bevalt heel goed, ze vinden het fijn samen. Nu twijfel ik erover of de baby op termijn (nadat hij uit zijn wiegje op onze kamer is gegroeid) ook bij de oudste twee zal leggen of dat we van één van de zolderkamers een kinderkamer maken (nu een logeerkamer en een werkkamer). Qua ruimte kan het makkelijk, drie bij elkaar, en het lijkt me ook gezellig voor ze, maar het klinkt als zo veel kinderen op een kamer...
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 11:25:08 #141
447051 crew  Peejtur
pi_184629616
Klink mij persoonlijk ook als erg veel en zou ik persoonlijk niet heel fijn vinden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:34:21 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184629747
Ik vind het wel gezellig klinken, als de kinderen het ook zien zitten :) tot een bepaalde leeftijd zal 't vast wel kunnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:35:35 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184629765
Hoe oud zijn je oudsten nu? En denk je dat ze wel een rustige ruimte kunnen houden voor de jongste? Spelen ze vaak op hun kamer? Want dat kan dan smiddags niet, door slaapje van baby.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184630289
Hier slapen we in een familiebed, allemaal bij elkaar dus. Maar we maken ook een tweede slaapkamer waar dan de kinderen ook samen op kunnen slapen. Eerst met z'n tweeën waarschijnlijk. Maar ik sluit niet uit dat ze daar op een gegeven moment ook met z'n drietjes gaan slapen. De slaapkamer wordt dan waarschijnlijk wel echt om te slapen en een andere kamer om te spelen.

Persoonlijk denk ik juist dat kinderen het (ook) heel fijn vinden om bij elkaar te slapen, net zoals je als volwassenen ook graag samen met je partner op een kamer slaapt over het algemeen. Ik denk dat het natuurlijk gezien een veilig(er) gevoel geeft om bij elkaar te slapen en dat je daardoor dieper kunt slapen en dus meer uitrust. Als je in de natuur kijkt zie je dat mensen eigenlijk altijd samen slapen, zeker met de meer kwetsbare kinderen die meer bescherming nodig hebben. Ik denk dus dat het instinctief fijn(er) is om bij elkaar te slapen.

(Ik ben me ervan bewust dat in onze maatschappij veel mensen hebben 'afgeleerd' om samen te slapen doordat ze van heel kleins af aan eraan hebben moeten wennen om alleen te slapen en dat het dan, zeker in het begin, juist weer erg overweldigend kan zijn als je 'opeens' weer samen gaat slapen. Maar als je van begin af aan samen slaapt/kinderen bij elkaar slapen, dan hebben ze dat nog niet afgeleerd. En ik denk dus dat het voor de kinderen zelf juist erg fijn kan zijn om bij elkaar te slapen!)

Pinq, ik denk dat 'boven spelen' als er een baby slaapt misschien sowieso veel herrie of onrust geeft (tenzij je kind groot genoeg is om zachtjes te blijven). Aan het begin slaapt je baby daar nog wel graag doorheen (al heb je de baby dan waarschijnlijk nog bij je/in dezelfde ruimte als jij en niet los ergens in bed?), maar later was hier de praktijkervaring dat er tijdens middagslapen ook niet echt vlak naast de kamer van baby gespeeld kon worden ivm teveel geluid (en nog niet bewust echt zachtjes kunnen doen). Beneden spelen is dan dus sowieso handiger met kleine(re) kinderen. En voor grotere kinderen is er doorgaans ook wel een plek buiten de slaapkamer waar ze zachtjes kunnen 'spelen' als er een kleintje middagslapen doet denk ik.
pi_184630433
Mijn broers (3 stuks en 6 en 8 jaar ouder dan ik ben) en ik hebben tot mijn 5e op één kamer geslapen en ik heb dat altijd heel fijn en gezellig gevonden. Daarna kreeg ik een eigen kamer en hebben zij nog tot hun 12e/14e samen geslapen. De tweeling heeft zelfs nog tot hun 16e op één kamer geslapen :D
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:29:26 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184630474
Hier komen de twee jongsten bij elkaar tot oudste het huis uit is :') :P of bij ons, dat mogen ze zelf kiezen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184630567
Wij willen over een tijd ook een speelkamer maken en een losse slaapkamer. Ze hebben nu ieder een eigen kamer maar slapen er nooit want wij hebben ook een familiebed. Voor ons dus geen enorme haast om uit te zoeken hoe we dat gaan doen. Ik denk dat 3 kids prima kan hoor maar zal dan wel kiezen voor een losse kamer om te slapen en een kamertje om eventueel te spelen.
♥ J & S
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:54:19 #148
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184630847
Wij zetten wel in elke kamer een bed, maar daar kunnen ze ook in en rondom spelen. De kura leent zich daar gewoon heel goed voor.
Ik heb tot Mn 7e bij Mn ouders in de kamer geslapen (ruimtegebrek. Geen visie achter ofzo) en daarna nog tot Mn 12e met Mn broertje op een kamer geslapen. Heerlijk. We misten elkaar ook enorm toen we uiteindelijk wel een kamer kregen dus toen maakten we maar een gat in de muur, zodat we met elkaar konden blijven kletsen of stiekem snoep konden doorgeven. Niet groot ofzo. Ik denk 5x 5 cm. Daaroverheen hing bij mij een foto van Brian molko en bij Mn broertje een foto van iets anders. Zo zagen Mn ouders het pas jaaaaren later, haha.

Verder long time no see. Veel te veel gewerkt deze week en gewoon weinig tijd voor mezelf gehad. Nog 3 van dit soort weken en dan is het weer even klaar. Kijk zo uit naar rust!
Zonder hoop geen leven.
pi_184631182
Ligt ook een beetje aan het leeftijdsverschil gok ik, zelf jarenlang met m’n zusje van anderhalf jaar jonger op de kamer geslapen maar had het op een gegeven moment een stuk minder leuk gevonden om met m’n zusje van 6 jaar jonger een slaapkamer te delen.

Hier passen er überhaupt geen drie kinderen op een slaapkamer, maar hebben er straks ook maar twee dus dat scheelt :+ eerlijk gezegd nooit aan gedacht om ze tzt samen te laten slapen, maar met een stapelbed is dat best een optie natuurlijk :@ We wonen niet klein maar als beide kamers zo vergeven zijn hebben we geen ruimte meer om onze was te drogen of voor mij om te werken en dat mis ik toch al wel een beetje :@
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:58:12 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184631911
We hebben 1 grote slaapkamer die moeilijk gesplitst kan worden vanwege 3 ramen, maar ik denk nu aan evt bedstee voor ze in elkaar flipsen voor de privacy, of evt een flink kamerscherm oid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184632196
Kamer splitsen is inderdaad ook een optie, vroeger waren het er twee, maar dat vind ik zonde van de ruimte. De oudste is net 4 als de baby komt en de middelste is dan net 2. Ze spelen in de woonkamer. Denk dat we het gewoon gaan proberen omdat ik zie dat de oudste twee gerustgesteld en blij worden van elkaars nabijheid (bedden staan wel ca. 4 meter uit elkaar), eens zien tot welke leeftijd ze het leuk vinden.

Klap hoe gaat het nu? :*
pi_184635338
Lief dat je het vraagt. Vannacht had ik een fijne nacht, eens normaal geslapen en dat doet wel al een hoop!
Morgen 40 weken! Kom maar op :+
♥ J & S
pi_184635410
Übermijlpaal morgen :D
pi_184635618
Minarosa, ik zat toevallig van de week dit filmpje te kijken:
, ikea-oplossing met het delen van een grote slaapkamer. Wel met 2 kinderen, maar wellicht zitten er leuke tips tussen.

Klaproos :o Bijna 40 weken!
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 19:56:42 #155
447051 crew  Peejtur
pi_184638491
Over die familiekamers...hoe gaat dat als jullie intiem willen zijn? Kan dan lastig toch? Althans niet in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Als het te intiem is, sorry! Zeker geen antwoord geven dan :)
pi_184638565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:56 schreef Peejtur het volgende:
Over die familiekamers...hoe gaat dat als jullie intiem willen zijn? Kan dan lastig toch? Althans niet in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Als het te intiem is, sorry! Zeker geen antwoord geven dan :)
Moet dat in de slaapkamer dan?
pi_184638567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:56 schreef Peejtur het volgende:
Over die familiekamers...hoe gaat dat als jullie intiem willen zijn? Kan dan lastig toch? Althans niet in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Als het te intiem is, sorry! Zeker geen antwoord geven dan :)
Wij hebben geen familiekamer, maar wel 15 maanden de oudste op onze kamer gehad en de jongste nu al 4 maanden. Je wordt creatief :P
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 20:09:44 #158
447051 crew  Peejtur
pi_184638832
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Moet dat in de slaapkamer dan?
Nee natuurlijk niet. Maar verplicht hierdoor ergens anders bezig te zijn lijkt mij niet al te leuk!
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 20:10:29 #159
447051 crew  Peejtur
pi_184638847
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij hebben geen familiekamer, maar wel 15 maanden de oudste op onze kamer gehad en de jongste nu al 4 maanden. Je wordt creatief :P
Dat zal best. Ik hoop toch dat onze kleine goed slaapt op zijn eigen kamer :D
pi_184639283
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:09 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar verplicht hierdoor ergens anders bezig te zijn lijkt mij niet al te leuk!
Kan in bed gewoon of idd ergens anders. Hier tenslotte zwanger van nr3 :+ .
Sowieso is intiem zijn zodra je kinderen hebt niet meer zoals daarvoor. Moe, kind weer wakker of gewoon echt heel lang geen behoefte eraan. Na de eerste moest ik er een jaar niet aan denken ofzo :X
♥ J & S
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:31:09 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184639385
Wij doen dat alsnog gewoon in bed hoor. Geen heftig gillende seks enzo, maar dat doen we toch al niet :P Wat Klap zegt, intiem zijn is gewoon anders.
Maargoed, dat zal voor iedereen weer anders zijn ook!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184639411
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:56 schreef Peejtur het volgende:
Over die familiekamers...hoe gaat dat als jullie intiem willen zijn? Kan dan lastig toch? Althans niet in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Als het te intiem is, sorry! Zeker geen antwoord geven dan :)
Daar heb je inderdaad niet per definitie een slaapkamer voor nodig. Daarnaast kun je ook zorgen dat op de momenten dat je kind niet in bed ligt je het gezellig hebt.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 20:34:43 #163
447051 crew  Peejtur
pi_184639509
Ok. Bedankt voor jullie antwoorden. We zullen hier zien hoe het verder loopt. Geen familiebed hier en we hebben de intentie om de kleine zo min mogelijk bij ons in bed te laten liggen. Maar je weet nooit hoe dat echt gaat lopen straks. Wellicht worden we anders helemaal gek en slaapt hij beter als hij bij ons ligt.
pi_184639680
Snap ik hoor! En voor iedereen werkt alles anders. Onze eerste sliep vrijwel niet dus dan had ik in zijn kamer moeten slapen dus lag idd de baby bij ons. Hij sliep nog steeds slecht toen zijn zusje kwam dus kwam zusje ook automatisch bij ons te liggen.
Nu vind ik het wel prima.

Ik snap dat het niet voor iedereen de oplossing is of hoeft te zijn. Les 1 in t ouderschap is wel, niets loopt zoals je van te voren denkt. Lekker doen wat op dat moment goed voelt voor jullie als gezin.

En Omg ik tel af! Nog maar 3.5 uur en dan 40 weken zwanger *O* :+
♥ J & S
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:48:41 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184640032
Heb je 't bad al opgepompt? *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184640098
Nee, hij komt beneden.. en met de poezen lijkt me dat geen goed idee. Met de kinderen trouwens ook niet :') .
♥ J & S
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 21:16:20 #167
447051 crew  Peejtur
pi_184640908
Loop je dus precies 4 weken voor. Wij dus 36 weken *O*
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:22:58 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184641126
En ik precies 24 :D :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184641388
Ik vandaag 19 8-). Wat gaat dit snel joh.
pi_184641553
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:09 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar verplicht hierdoor ergens anders bezig te zijn lijkt mij niet al te leuk!
Op de bank in de woonkamer ^O^ Net nog. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184643365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Op de bank in de woonkamer ^O^ Net nog. :7
:D

Bij voorkeuren voor een bed: gewoon een logeerbed klaar hebben staan ^O^ anders werkt de bank ook prima. Of andere plekken in huis.

Maar als onze frequentie ná de bevalling net zo is als momenteel, dan maakt een baby in ons bed niet al te veel uit. Beiden weinig zin. We zeggen wel regelmatig dat we weer eens zin moeten maken :')
pi_184645200
*O* gefeliciteerd Klappie! 40 weken, woohoo!
  zondag 27 januari 2019 @ 01:51:06 #173
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184647064
Ha, hier vandaag ook n weekwissel. Precies 12 nu :D

Ik vind het wel heel gezellig klinken, die familiebedden.

Seks kan wat mij betreft ook prima op de bank :) Ik kan me voorstellen dat ik het niet zo fijn vind om dat te doen met n kind in dezelfde kamer, en dan zou ik halfslapende ochtendseks wel missen misschien. Maar daar heb je denk ik sowieso geen tijd meer voor met n baby.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 27 januari 2019 @ 07:33:46 #174
426379 elamanilo
elämänilo
pi_184647711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:56 schreef Peejtur het volgende:
Over die familiekamers...hoe gaat dat als jullie intiem willen zijn? Kan dan lastig toch? Althans niet in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Als het te intiem is, sorry! Zeker geen antwoord geven dan :)
:D

Waarom niet in bed?

Hier werken we beide thuis, dus we hebben best wel eens momenten dat we samen thuis zijn en de kinderen elders. Dan hebben we het hele grote bed helemaal voor onszelf alleen. Verder slapen de kinderen ook wel diep/vast, dus ook 's nachts kunnen we best zachtjes knuffelen zonder dat iemand daar last van heeft, ook gewoon in het bed. (Je hoeft niet meteen all the way te gaan met de kinderen in dezelfde kamer, dat groeit mee, na verloop van tijd weet je precies wat je wel en niet daar wilt doen en voor welke dingen je evt nog verplaatst naar een andere ruimte of zo.) En er zijn dan ook genoeg andere plekken, de bank :P of de douche bijvoorbeeld of een logeerbed inderdaad. Kortom, geen probleem hier vooralsnog. (Yes, ook zwanger van de derde hier!) Sterker nog, ik denk dat ons seksleven de laatste jaren beter is dan ooit, misschien juist omdat het af en toe dan weer spannend of stiekem is?! ;)

Oh en nu in de zwangerschap is m'n libido helemaal torenhoog. Volgens mij word m'n lief er soms gek van. :') Maar de kinderen hebben nergens last van. :P
  zondag 27 januari 2019 @ 07:34:06 #175
426379 elamanilo
elämänilo
pi_184647714
*O* 24 weken ook hier trouwens!

*O* *O* *O* 40 voor Klap! Wow! O+ Wie had dat durven denken. :*
pi_184647797
Klap UD *O*

Peejtur 36 weken *O*

Ela en pinq 24 weken *O*

D-E 19 weken *O*

En Mellow ook al 12 :D *O*
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 08:18:44 #177
447051 crew  Peejtur
pi_184647804
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 01:51 schreef -Mellow- het volgende:
Ha, hier vandaag ook n weekwissel. Precies 12 nu :D

Ik vind het wel heel gezellig klinken, die familiebedden.

Seks kan wat mij betreft ook prima op de bank :) Ik kan me voorstellen dat ik het niet zo fijn vind om dat te doen met n kind in dezelfde kamer, en dan zou ik halfslapende ochtendseks wel missen misschien. Maar daar heb je denk ik sowieso geen tijd meer voor met n baby.

Dat ochtendseks is hier dus ook het meest van toepassing en het lijkt mij raar, hoe klein de baby dan ook is, om met de baby erbij seks te hebben. Ook al is het zacht en slaapt hij. Gewoon het idee :')
  zondag 27 januari 2019 @ 08:19:21 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184647806
Wat veel mooie weekwissels! Echt mijlpalen O+
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 08:21:00 #179
447051 crew  Peejtur
pi_184647813
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 07:33 schreef elamanilo het volgende:

[..]

:D

Waarom niet in bed?

Hier werken we beide thuis, dus we hebben best wel eens momenten dat we samen thuis zijn en de kinderen elders. Dan hebben we het hele grote bed helemaal voor onszelf alleen. Verder slapen de kinderen ook wel diep/vast, dus ook 's nachts kunnen we best zachtjes knuffelen zonder dat iemand daar last van heeft, ook gewoon in het bed. (Je hoeft niet meteen all the way te gaan met de kinderen in dezelfde kamer, dat groeit mee, na verloop van tijd weet je precies wat je wel en niet daar wilt doen en voor welke dingen je evt nog verplaatst naar een andere ruimte of zo.) En er zijn dan ook genoeg andere plekken, de bank :P of de douche bijvoorbeeld of een logeerbed inderdaad. Kortom, geen probleem hier vooralsnog. (Yes, ook zwanger van de derde hier!) Sterker nog, ik denk dat ons seksleven de laatste jaren beter is dan ooit, misschien juist omdat het af en toe dan weer spannend of stiekem is?! ;)

Oh en nu in de zwangerschap is m'n libido helemaal torenhoog. Volgens mij word m'n lief er soms gek van. :') Maar de kinderen hebben nergens last van. :P
Libido van mijn vrouw ook. Haar energie helaas niet haha.

Kan me wel voorstellen dat het dan juist spannend is idd.

Sorry mods. Ik zal er verder niet voor zorgen dat dit topic naar SEX moet. Was gewoon even nieuwsgierig :P
pi_184647853
We zitten hier (bijna) allemaal omdat we een keert seks hebben gehad, ik denk dus dat het wel meevalt Peejtur :+
pi_184647939
Maar ochtendseks met een kind is hier -tenzij echt om een uur of 5, maar geen polonaise aan m’n lijf zo vroeg- wel echt verleden tijd :') hebben jullie allemaal kinderen die uitslapen ofzo :D
  zondag 27 januari 2019 @ 09:03:07 #182
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184648020
Ik moet eerlijk bekennen dat het bij ons minder is dan voor ons kind, maar je wordt echt handig om momenten uit te zoeken.
En soms vind je dat het gewoon moet kunnen ;)
Zo is ons dochtertje nu bijna 4. Zij kan prima even alleen in bad spelen. Of alleen in haar kamer. Of een filmpje op de ipad, haha. ik lach mezelf nu keihard uit. wat klinkt dit slecht, maar zo gaat het wel.
Ze slaapt tussen ons in, maar wij hebben sowieso geen zin meer als 1 van ons wakker wordt 's-nachts of super vroeg (laat me slaaaaaapeeeeen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 27 januari 2019 @ 09:47:08 #183
426379 elamanilo
elämänilo
pi_184648370
Wat ben je mooi Sisu O+

Krijgertje: Hier wel uitslaapkinderen ja, maar ook een uitslaapman die 's ochtends niet wakker wil worden :') dus alsnog hier vaak 's nachts (als we net in bed gaan, of verder in de nacht, wakker maken lukt dan meestal wel* :P ) of overdag als de kinderen niet thuis zijn.

* Ik heb zo weinig slaap momenteel! Als ik voor 12 uur in bed ga, lig ik uuuuren wakker 's nachts (echt van 3 tot 6 of zo). En als ik rond 12 uur ga, dan ben ik nog voor 7 uur wakker 's ochtends vaak. Vorige zwangerschappen had ik wel beduidend minder slaap (nodig), maar nu is het wel erg weinig. Ik doe natuurlijk ook minder overdag, door m'n bekken. Maar toch!

En nog een leuke:
Ik heb in m'n zwangerschappen telkens zo'n behoefte aan 'kalk' dat ik zelfs wel eens schoolbordkrijt proefte :') maar sinds kort heb ik een potje gekregen met mineralen en calcium en magnesium poedertje. En dat is me toch heeeeeeeerlijk, ik zou het de hele dag wel willen drinken. (Je lost een schepje op in water en drinkt het dan zo). Ik ben er echt een soort van aan verslaafd. :o Het bevredigd m'n kalk-gevoel-smaak-behoefte in ieder geval zodra ik het tot mij neem, maar ik wil de hele tijd nog meer nog meer nog meer. :')
Ik wrijf dan ook met m'n tong langs m'n kiezen, voor dat kalkerige gevoel. Maar jongens, dat poeder! Hemels!

:D :')
pi_184648462
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:47 schreef elamanilo het volgende:
Wat ben je mooi Sisu O+

Krijgertje: Hier wel uitslaapkinderen ja, maar ook een uitslaapman die 's ochtends niet wakker wil worden :') dus alsnog hier vaak 's nachts (als we net in bed gaan, of verder in de nacht, wakker maken lukt dan meestal wel* :P ) of overdag als de kinderen niet thuis zijn.

* Ik heb zo weinig slaap momenteel! Als ik voor 12 uur in bed ga, lig ik uuuuren wakker 's nachts (echt van 3 tot 6 of zo). En als ik rond 12 uur ga, dan ben ik nog voor 7 uur wakker 's ochtends vaak. Vorige zwangerschappen had ik wel beduidend minder slaap (nodig), maar nu is het wel erg weinig. Ik doe natuurlijk ook minder overdag, door m'n bekken. Maar toch!

En nog een leuke:
Ik heb in m'n zwangerschappen telkens zo'n behoefte aan 'kalk'
dat ik zelfs wel eens schoolbordkrijt proefte :') maar sinds kort heb ik een potje gekregen met mineralen en calcium en magnesium poedertje. En dat is me toch heeeeeeeerlijk, ik zou het de hele dag wel willen drinken. (Je lost een schepje op in water en drinkt het dan zo). Ik ben er echt een soort van aan verslaafd. :o Het bevredigd m'n kalk-gevoel-smaak-behoefte in ieder geval zodra ik het tot mij neem, maar ik wil de hele tijd nog meer nog meer nog meer. :')
Ik wrijf dan ook met m'n tong langs m'n kiezen, voor dat kalkerige gevoel. Maar jongens, dat poeder! Hemels!

:D :')
Dit heb ik oooook! Mijn hemel, vriend heeft laatst twee tegels in de badkamer vervangen en het rook zo goddelijk daar dat ik echt al het bouwstof wilde opslurpen daar _O- Hetzelfde geldt voor zand overigens, hele dagdromen over zand eten :') die baby moet er maar snel uit voor ik daadwerkelijk langs de tuinwinkel rijd voor een zak zandbakzand _O- :')

Dat poedertje klinkt ook fantastisch trouwens :P
  zondag 27 januari 2019 @ 09:58:47 #185
426379 elamanilo
elämänilo
pi_184648491
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:55 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Dit heb ik oooook! Mijn hemel, vriend heeft laatst twee tegels in de badkamer vervangen en het rook zo goddelijk daar dat ik echt al het bouwstof wilde opslurpen daar _O- Hetzelfde geldt voor zand overigens, hele dagdromen over zand eten :') die baby moet er maar snel uit voor ik daadwerkelijk langs de tuinwinkel rijd voor een zak zandbakzand _O- :')

Dat poedertje klinkt ook fantastisch trouwens :P
:D Haha, wat grappig! Ik kan me het met zand ook helemaal voorstellen ja. :')
Ik kreeg deze om te testen: https://unlimitedhealth.n(...)neralen-50-gram.html
  zondag 27 januari 2019 @ 10:06:17 #186
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184648551
Als je uit een mat glas drinkt heb je ook een wat kalkerige ervaring is mij verteld. Zelf vind ik het zo’n beetje het naarste gevoel qua glas wat er bestaat. Net als dat je soms bij iemand een glas krijgt die stroef is van de vaatwasser *iew..

Ik heb dat helemaal niet met kalk of zand.
Wel met Citroen.
Ik drink citroenlimonade, eet lemoncurd op brood en tropisch gedroogde vruchten.
Normaal geef ik hier niks om, haha.
En heel pikant eten vind ik nu ook zalig. Hoop elke keer dat man zegt; zullen we naar de Thai/indo gaan?
Maar helaas is dat maar 2x per jaar. Oh en patat dus.. dat is al sinds het begin Mn guilty pleasure.
Het is zelfs zo erg dat ik gister in de stromende regen naar de markt ben gefietst, omdat daar een kraampje is met zelfgesneden friet. Mmm.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 27 januari 2019 @ 10:11:20 #187
426379 elamanilo
elämänilo
pi_184648603
Mijn craving dit keer is (bio) paprika chips :9~ :9~ :9~ En kalk dus. :P
De eerste periode wilde ik ook telkens heel veel yoghurt en yoghurtdrankjes en zo. Maar dat is nu weer wat afgezwakt. De paprika chips is wel blijven hangen. :')

Vorige zwangerschappen wilde ik telkens alleen maar appels eten. In het begin had ik dat dit keer ook, maar nu niet meer heel erg. Af en toe nog even zo'n vlaag.

Dit keer heb ik ook een hele vlaag van bloemkool-met-kaassaus-behoefte gehad. :D :D :D
  zondag 27 januari 2019 @ 10:29:13 #188
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184648799
Hahaaa Ela en krijger, wat bizar!

Hier echt hetzelfde als Sisu: scherp, zuur en patat behoefte.

En de afgelopen maanden was mijn zoetbehoefte echt weg, ondanks dat ik echt altijd een enorme zoetekauw ben geweest. Ik vond het wel jammer dat dat weg was want ik kon daar zooo van genieten. Maar nu is het er weer want n paar dagen terug at ik 7 stroopwafels :') En ik was niet eens misselijk, maar ik voelde me wel n beetje n viezerik daarna :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184648960
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 08:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Maar ochtendseks met een kind is hier -tenzij echt om een uur of 5, maar geen polonaise aan m’n lijf zo vroeg- wel echt verleden tijd :') hebben jullie allemaal kinderen die uitslapen ofzo :D
De eerste is in de maak dus nog alle vrijheid van uitslapen in het weekend O-) . En als het kind op mij lijkt met slaapskillz dan blijft het bij uitslapen. Alleen nu dat geklooi met welke houdingen comfortabel/handig zijn, blegh }:|

Sisu, ja dat heb ik ook. Ik vind het wonderlijk, dat mijn lijf gewoon in staat is om een heel nieuw leven te maken, maar tevens ook nog goedzittend haar en een prachtige huid? Hoe dan?! :D

Hahahaha jullie cravings. Ik heb een ding met kaas. Had ik al, maar het is nu alleen maar erger geworden.
  zondag 27 januari 2019 @ 10:47:33 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184649052
Kalk en zand, wtf :D :') wat maf! Oehh ik krijg juist de rillingen van dat matte gevoel langs m'n tanden :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 27 januari 2019 @ 10:49:32 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184649080
Hier ook vanalles hartigs. Kaas en worst enzo.

Ik ben nu kaasstengels aan het bakken, niet vanwege cravings, maar omdat m'n jongste een uur (niet echt) moest huilen omdat de bakker dicht is vandaag :{
Hij hoeft vast niet meer als ze eenmaal klaar zijn :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184649333
Cravings heb ik niet echt geloof ik, chocolade vind ik nu wel erg lekker terwijl niet zwanger is het ‘ok’

Ochtendseks is hier niet te doen hoor. Vent slaapt te diep. Kinderen zijn tussen 5-6 wakker vaak.
Maar goed, genoeg vermaak hoor. o|O


Jommes ik jompel voor alle wisselweken *O*
40!! Binnen nu en 2 weken een baby O+
♥ J & S
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 11:18:01 #193
447051 crew  Peejtur
pi_184649537
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:04 schreef klaprooss het volgende:
Cravings heb ik niet echt geloof ik, chocolade vind ik nu wel erg lekker terwijl niet zwanger is het ‘ok’

Ochtendseks is hier niet te doen hoor. Vent slaapt te diep. Kinderen zijn tussen 5-6 wakker vaak.
Maar goed, genoeg vermaak hoor. o|O

Jommes ik jompel voor alle wisselweken *O*
40!! Binnen nu en 2 weken een baby O+
Ja zo denk ik nu ook. Binnen nu en 6 weken een baby :D Ik kan het me nog steeds niet voorstellen :')
pi_184649751
Ik eet dus niet echt hele dagen zand en kalk he :D qua cravings zijn de meeste eigenlijk weer weg, überhaupt geen eetlust meer tegenwoordig. Ontbijt krijg ik pas zin in na een uur of 10 en moet mezelf ook streng toespreken om de rest van de dag wat te eten.
pi_184650120
Hier ook een wisselweek, 27 weken vandaag *O*

Ik heb niet echt het gevoel dat ik gekke cravings heb. In het begin van de zwangerschap lustte ik bijna niets meer en ben veel afgevallen.

Na 3 maanden hunkerde ik naar salades (met tomaat, komkommer en ui) en zoetigheid (baklava/koekjes).

En nu kan ik wel dagelijks patat (aardappelen) eten.
pi_184650316
Perzik. Dat was mijn craving. :D Alles perzik. Maar wel van die chemische hoor! :Y) Ik had zelfs perzik geurolie, maar toen ik die op mijn kersenpitkussen had gedaan zat het ook in mijn haar en op mijn gezicht en rook ik het overal. Toen was het wel klaar met die craving. Verder veel uitgesproken smaken. Heel zoet, heel zuur, heel pittig. En snoep. Ik eet nooit snoep. Nu kocht ik het zelfs :o
Nu hoef ik niet meer zo veel eten. Vind ook niets echt lekker meer. Behalve cola. En ik dronk laatst een perfecte chai latte en nu wil ik ook zo’n perfecte schuimlaag kunnen maken. Dat is meer een obsessie dan een craving ;)
  zondag 27 januari 2019 @ 15:31:30 #197
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184654360
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:51 schreef CaVaBien het volgende:
Hier ook een wisselweek, 27 weken vandaag *O*

Ik heb niet echt het gevoel dat ik gekke cravings heb. In het begin van de zwangerschap lustte ik bijna niets meer en ben veel afgevallen.

Na 3 maanden hunkerde ik naar salades (met tomaat, komkommer en ui) en zoetigheid (baklava/koekjes).

En nu kan ik wel dagelijks patat (aardappelen) eten.
Ik had hetzelfde, gewoon totaal geen eetlust. Ik at alleen om niet nog misselijker te worden.
Dat is nu gelukkig wel weg, al eet ik nog steeds niet heel veel.

Ik kreeg ineens enorm zin in sinaasappelsap en dan dronk ik gerust een pak (1,5 liter) in een dag leeg. Na een paar keer mocht ik het niet meer kopen van mezelf. Toen maar sinaasappels gekocht O+
Hier nu 25 weken. En net verhuisd, dus ik kan nu ook losgaan op de babykamer en babyspullen *O*
pi_184655882
In het begin gedroogde worst. Nu ligt er nog een halve in de koelkast en word ik misselijk als ik hem zie liggen :') Verder boterhammen met kaas :9~
pi_184657879
Chocolademilkshakes. O+. Aan het begin van de zwangerschap was ik gek op zure matten, totaal niet handig in combinatie met spugen en maagzuur.

*O* veertig weken voor Klap. Heb je nog wat kunnen uitrusten?
  zondag 27 januari 2019 @ 18:49:27 #200
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184658847
40 weken voor klap! Toch wel een mijlpaal. *O*

Ik heb echt geen cravings en ook geen andere smaak. Maar ik ben sowieso meer een rationale eter, ik ben niet zo’n foodie.
Mis alleen heel erg het onbeperkt koffie drinken. :'(

Sisu, waarom kan jij niet zeggen “zullen we naar de indo/Thai gaan”?
Ik wil eigenlijk weer op vakantie naar Thailand om dan weer elke dag Thais te kunnen eten, dat is dan wel iets waar ik dol op ben. :9

Ik heb al een paar weken een stuk of 15 keer per dag een harde buik (geen pijnlijke), dat had ik bij de eerste zwangerschap alleen de laatste weken. Is dat iets wat normaal is bij een 2e of volgende zwangerschap? Herkenbaar voor anderen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 27 januari 2019 @ 18:53:34 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_184658954
Die behoefte aan kalk is een bekende zwangerschapskwaal ;) het heet Pica.
https://dekritischeverloskundige.wordpress.com/2015/11/16/pica/
disclaimer
pi_184659071
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:49 schreef Mariposas het volgende:
40 weken voor klap! Toch wel een mijlpaal. *O*

Ik heb echt geen cravings en ook geen andere smaak. Maar ik ben sowieso meer een rationale eter, ik ben niet zo’n foodie.
Mis alleen heel erg het onbeperkt koffie drinken. :'(

Sisu, waarom kan jij niet zeggen “zullen we naar de indo/Thai gaan”?
Ik wil eigenlijk weer op vakantie naar Thailand om dan weer elke dag Thais te kunnen eten, dat is dan wel iets waar ik dol op ben. :9

Ik heb al een paar weken een stuk of 15 keer per dag een harde buik (geen pijnlijke), dat had ik bij de eerste zwangerschap alleen de laatste weken. Is dat iets wat normaal is bij een 2e of volgende zwangerschap? Herkenbaar voor anderen?
Ik had bij de tweede en nu bij nr 3 ook al vroeg en veel harde buiken. Bereid je maar voor op voorwerk aan t einde van de zwangerschap :+ .

Thais jum! Ik bedenkt me ineens dat ik de ijskoffie van de mac wel erg lekker vind deze zwangerschap. Wellicht is dat mijn Craving!

Thnx for asking, ik heb nu 2 betere nachten achter de rug en dat is zo fijn! Nog steeds wel toe aan een verse baby O+ maar ietsje minder vermoeid wel en dat is erg fijn!

Vandaag extra veel gedaan in huis, stofzuiger zn werk laten doen, de was gedaan. Bed afgehaald en opgemaakt. Ik hoopte op actie vanuit mijn huishoudelijkactie. Toch nog een weekje wachten denk ik. Ik roep al een tijdje dat het vast 5 feb komt... waarom deed ik dat :+ :') ik ben zo nieuwsgierig O+
♥ J & S
pi_184659719
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:49 schreef Mariposas het volgende:
40 weken voor klap! Toch wel een mijlpaal. *O*

Ik heb echt geen cravings en ook geen andere smaak. Maar ik ben sowieso meer een rationale eter, ik ben niet zo’n foodie.
Mis alleen heel erg het onbeperkt koffie drinken. :'(

Sisu, waarom kan jij niet zeggen “zullen we naar de indo/Thai gaan”?
Ik wil eigenlijk weer op vakantie naar Thailand om dan weer elke dag Thais te kunnen eten, dat is dan wel iets waar ik dol op ben. :9

Ik heb al een paar weken een stuk of 15 keer per dag een harde buik (geen pijnlijke), dat had ik bij de eerste zwangerschap alleen de laatste weken. Is dat iets wat normaal is bij een 2e of volgende zwangerschap? Herkenbaar voor anderen?
Voor mij niet herkenbaar, had zowel bij nr. 1 als bij tweede baby geen voorwerk. Ook nauwelijks harde buiken, soms het het in- of uitruimen van de vaatwasser, dus die taak heb ik toen afgestoten *)
  zondag 27 januari 2019 @ 19:41:57 #204
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184660019
Waarom ik niet zeg, zullen we even naar de thai.. Nou, mijn man houdt er dus helemaal niet van. Hij gaat dan mee voor mij. Tevens zijn wij niet zo gezellig als we samen uit eten gaan. Wordt amper gesproken en als we praten gaat het over anderen (kinderen / zorgen in de familie).
Dus ik maak het dan zelf, maar soms wil ik gewoon niks doen en gewoon lekker eten :9
We zijn verder wel een leuk stelletje hoor O+

Ik zou vandaag de muren stucen met man, maar in plaats daarvan zaten we heel de middag te luieren op de bank. Ro speelde met haar speelgoed, keek een filmpje en ging daarna weer lekker verder rommelen. Zelf staarde ik wat naar het plafond terwijl ik nadacht over 101 zaken en mn man speelde iets op de ps4. Hoewel ik het eigenlijk zonde vind, zo'n middag zonder resultaat, was het wel heel, heel erg lekker.

Ohja.. ik heb ook heel vaak harde buien hoor bij deze tweede zwangerschap. Bij mn eerste pas in het laatste trimester.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 27 januari 2019 @ 19:55:56 #205
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184660306
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:58 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik had bij de tweede en nu bij nr 3 ook al vroeg en veel harde buiken. Bereid je maar voor op voorwerk aan t einde van de zwangerschap :+ .

Thais jum! Ik bedenkt me ineens dat ik de ijskoffie van de mac wel erg lekker vind deze zwangerschap. Wellicht is dat mijn Craving!

Thnx for asking, ik heb nu 2 betere nachten achter de rug en dat is zo fijn! Nog steeds wel toe aan een verse baby O+ maar ietsje minder vermoeid wel en dat is erg fijn!

Vandaag extra veel gedaan in huis, stofzuiger zn werk laten doen, de was gedaan. Bed afgehaald en opgemaakt. Ik hoopte op actie vanuit mijn huishoudelijkactie. Toch nog een weekje wachten denk ik. Ik roep al een tijdje dat het vast 5 feb komt... waarom deed ik dat :+ :') ik ben zo nieuwsgierig O+
Met welke termijn kwamen nr 1 en 2 klap?

Ja ik houd al rekening met veel voorwerk. Had ik bij nr 1 al. Zullen wel spannende weken worden. :') sowieso omdat ik heel erg hoop of voor 21 april te bevallen, of start bevalling op 27 april na 13:00 uur. Want ik wil heel graag naar de Koningsdag vrijmarkt. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184660326
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Met welke termijn kwamen nr 1 en 2 klap?

Ja ik houd al rekening met veel voorwerk. Had ik bij nr 1 al. Zullen wel spannende weken worden. :') sowieso omdat ik heel erg hoop of voor 21 april te bevallen, of start bevalling op 27 april na 13:00 uur. Want ik wil heel graag naar de Koningsdag vrijmarkt. :+
Nr 1 met 38+4 en nr 2 met 41 weken :')
Eikels zijn t die kinderen, doen echt maar waar ze zin in hebben :+
♥ J & S
  zondag 27 januari 2019 @ 20:00:35 #207
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184660401
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:57 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nr 1 met 38+4 en nr 2 met 41 weken :')
Eikels zijn t die kinderen, doen echt maar waar ze zin in hebben :+
Oh, dat is best een groot verschil tussen die twee! Heb je ook niets aan qua ‘voorspelbaarheid’ nu dus. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184660463
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Met welke termijn kwamen nr 1 en 2 klap?

Ja ik houd al rekening met veel voorwerk. Had ik bij nr 1 al. Zullen wel spannende weken worden. :') sowieso omdat ik heel erg hoop of voor 21 april te bevallen, of start bevalling op 27 april na 13:00 uur. Want ik wil heel graag naar de Koningsdag vrijmarkt. :+
Zoiets heb ik ook rondom mijn UD. Groot familieachtig feest, al gepland voordat ik zwanger was. Op zich is het pas 15 dagen na mijn UD maar de eerste keer beviel ik 11 dagen na mijn UD en de tweede keer 10 dagen. Het is op anderhalf uur rijden afstand. Ik hoop dus dat baby 3 lekker voor of op de UD komt (maar niet te vroeg want wil ook nog op vakantie in de eerste week van mijn verlof).

Klap die termijnen lopen best wat uit elkaar! Spannende dagen.
pi_184660469
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh, dat is best een groot verschil tussen die twee! Heb je ook niets aan qua ‘voorspelbaarheid’ nu dus. _O-
Haha nee! Ik ging heel de tijd maar uit van 41 weken voor mezelf maar door al die valse starten ga je toch denken wie weet komt t eerder.
Echt geduld dus!
♥ J & S
  zondag 27 januari 2019 @ 20:13:53 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184660678
Hier ook zo ver uit elkaar :') nog verder zelfs. Ik ga nu uit van laat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184661024
Mijn eerste kwam met 41+3 maar had een *voorgevoel* dat deze voor de UD zou komen :') hij/zij heeft nog 4 dagen om het tegendeel te bewijzen :D
pi_184662438
Harde buiken, check. Ik heb er veel meer last van dan de vorige keer. Ik verwacht voorbij de 40 weken te gaan. Sowieso ben ik geen fan van mijn uitgerekende datum en ik vind het fijner ervan uit te gaan dat het langer gaat duren. Zeg ik nu met nog ongeveer tien weken te gaan
  zondag 27 januari 2019 @ 21:29:34 #213
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184662622
Wow wat een verschillende termijnen hier! Nummer 1 kwam bij 37+4, dus ben er al 26 weken vanuit aan het gaan dat deze ook ongeveer dan komt. Maar zelfs als de eerste vroeg komt, komt de tweede soms laat?

En jullie cravings :D nog nooit gehoord dat mensen 'zin' kregen in kalk! Ik heb vooral de hele dag door zin in chocolade. Wat dus niet echt lekker werkt met m'n aangepaste dieet :{

Heerlijk toch, Sisu, zo'n relaxte dag? Die moet je ook gewoon hebben hoor, anders loop je jezelf nog voorbij!
  zondag 27 januari 2019 @ 23:57:33 #214
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184665577
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:19 schreef Cholula het volgende:
Harde buiken, check. Ik heb er veel meer last van dan de vorige keer. Ik verwacht voorbij de 40 weken te gaan. Sowieso ben ik geen fan van mijn uitgerekende datum en ik vind het fijner ervan uit te gaan dat het langer gaat duren. Zeg ik nu met nog ongeveer tien weken te gaan
Waahaaat! Serieus, die tijd is juist zo relaxed in het onderwijs. Ro’s verjaardag valt altijd in zo’n heerlijke tijd qua vakantie enzo.
Je gaat het nog zien.


Pfoeh. Heb vanavond een hormonale meltdown gehad. Kon het in Mn hoofd even niet meer recht breien, want hoe moet ik de ochtenden gaan indelen met 2 kinderen waarvan 1 borstvoeding gaat krijgen terwijl je voor half 9 hen beide naar het kdv/school gebracht moet hebben? Ik weet niet hoe dat met jullie zit maar mijn bio ritme is echt opstaan om 8 uur. Dan lukt alles op de dag. Helaas vereist Mn werk dat ik om 7 uur op moet staan en dat vind ik al shit. Ro staat om half 8 op (ook een ochtendslaper).. dus ik hoop maar dat baby een beetje in ons ritme wil voegen.
Arm kind. Hoe makkelijk gaat het bij je eerste. Dan leef je gewoon op haar tempo.. en nu.. nu moet hij zich voegen naar een al bestaand ritme. Ik heb daar zo’n moeite mee. Iemand troostende woorden?
(Oh en nee. Mijn man kan smorgens niet helpen want hij is voor 7 uur de deur uit en tegen half 5 thuis. Plus hij heeft geen melkproductie).
Zonder hoop geen leven.
pi_184666556
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde, gewoon totaal geen eetlust. Ik at alleen om niet nog misselijker te worden.
Dat is nu gelukkig wel weg, al eet ik nog steeds niet heel veel.

Ik kreeg ineens enorm zin in sinaasappelsap en dan dronk ik gerust een pak (1,5 liter) in een dag leeg. Na een paar keer mocht ik het niet meer kopen van mezelf. Toen maar sinaasappels gekocht O+
Hier nu 25 weken. En net verhuisd, dus ik kan nu ook losgaan op de babykamer en babyspullen *O*
oh ik ben preceis het zelfde. nul komma nul eetlust. Iedere week weer bedenken wat voor boodschappen we moeten halen en wat we dan moeten eten is echt heel erg moeilijk. Ik eet alleen omdat het moet.
Behalve dus fruit. ALle soorten fruit, en sap. Daar kan ik kilo's en liters van op per dag. Dus ik eet nu wat meer fruit, maar ik koop het maar niet te veel, want een kilo kersen per dag is ook weer zo wat...
pi_184666613
Ik heb iedere zwangerschap al vanaf 14 weken harde buiken. Mij was verteld dat iedereen dat in principe heeft, maar dat we het gewoon niet allemaal bewust voelen. Misschien dat je je er bij een volgende zwangerschap meer bewust van bent?

Ik ga ook uit van een late baby. Ik heb nog geen een kind gehad dat geboren is voor ruim 41 weken, dus ik denk dat mijn lichaam gewoon graag bijna 10 maanden zwanger is -O-

Hier trouwens gisteren knallende ruzie met man. We hebben al heel lang een verbouwing in de planning staan, eigenlijk voor afgelopen jaar. Maar door vergunningen gedoe en nu vertraging van de aannemer vertelde man mij dat het werk waarschijnlijk pas in april kan beginnen. En ik ben dus eind mei uitgerekend. Nu was mijn standpunt dat we gewoon tegen de aannemer zeggen: of je doet het werk voor eind mei (dus dat het uiterlijk midden mei helemaal af is), en als dat niet gaat lukken, dat we de hele verbouwing dan een half jaar uitstellen.
En nu vind man mij dus onredelijk en hormonaal, omdat ik maar gewoon met een verse baby in een huis moet zitten waar bouwvakkers doorheen banjeren en de hele dag herrie maken, zodat ze het werk af kunnen maken. o|O
Daar zit ik dus echt niet op te wachten, stof, rotzooi, herrie, en vreemden in mijn huis als ik moet cocoonen. We zijn dus met ruzie naar bed gegaan en ik kan dan natuurlijk de hele nacht niet slapen.... grrrr. Heeft er iemand een oplossing? Kan iemand mijn man even bellen dat ik gelijk heb? Anders ben ik bang dat ik hem samen met de bouwvakkers bij het grofvuil zet als ze mijn babyrust durven verstoren..... :(
pi_184666934
Eerst de aannemer maar ‘ns bellen om te zien wat mogelijk is, dan weet je of je überhaupt moet ruziën :+

Sisu, ik had exact dezelfde zorg en ik denk dat we daar niet uniek in zijn. Het vroege opstaan is niet anders als Ro naar school moet, maar verder loopt het wel los. Hier werd baby de eerste weken niet eens wakker als broer naar school ging: die sliep, ging slapend in de mc, sliep in de auto en op het schoolplein verder, kwam slapend weer thuis aan en werd dan terug in bed gelegd. En dan sliep ze rustig nog een uur door. Tip: koop zo’n slaapzakje met gaten voor de mc-gordels. En mss lukt bovenstaande ook wel met een draagdoek :)

Qua bv: afhankelijk van de tijd kreeg ze een hele voeding als ze tussen 7 en 8 wakker werd of alvast een paar slokken voor de ergste honger en dan de rest na het wegbrengen van broer. Maar ze was ook vaak gewoon wakker zonder direct schreeuwende honger, dus dan gingen we eerst naar school en dronk ze erna. In 2,5 maand tijd ben ik maar 1 keer te laat gekomen op school omdat het echt even niet liep qua planning/timing.

Tldr; komt vast wel goed :*
pi_184666936
Och Sisu.. dat is wel een beetje het lot van de tweede. De eerste bepaalt en de tweede heeft zich daar maar naar te voegen. Hier lukte het hem dat prima. Het scheelt natuurlijk dat hij niet beter weet.. Wat voor jullie heel fijn is, is dat Ro naar school gaat en dat jij en je baby na het brengen weer lekker naar bed kunnen om tot 15:00u te kroelen. O+ Heb je ook zo lekker lang verlof vanwege onderwijs? Misschien kan je voor hele hectische ochtenden flesjes afkolven?

Wij moeten eigenlijk ook verbouwen, maar ik stel het regelen vanwege baby steeds uit. En dat terwijl hier, vanwege gebrek aan (goede) werklui, het nog wel 1,5 jaar kan duren voor ze aan de slag kunnen. :') Dus geef dat telefoonnummer van je man maar Dodoria!

Hier wakker vanwege maagzuur. -O- Eigen schuld, zure bult, hoor. Want na friet, donut en bosche bol binnen twee uur, kan het ook gewoon zijn dat mijn maag gebarsten is.. :@

Voordeeltje van maagzuur: ik las over Imbolc en nu wil ik dat deze baby op vrijdag wordt geboren, dat zou mooi symbolisch zijn! even buiten beschouwing gelaten dat ik zaterdag 40 weken ben en dat alles in mijn buik groot en veel is, waar ‘men’ toch een beetje zenuwachtig van wordt
pi_184668491
Sisu :*. Het komt goed, echt.

Dodoria, HIERRRRR met dat nummer. Echt, als ik ergens onrustig van kan worden is het wel verbouwen/verhuizen en alle troep die dat geeft. }:|. En overleg met aannemer of het vanwege je UD niet eerder kan starten. Je wilt echt niet in de rommel zitten met een verse baby :N.

Ik begin baby echt nog duidelijker te voelen sinds een paar dagen, echt zo leuk O+. Veel meer duidelijke activiteit, en niet alleen meer als ik rustig zit of lig maar ook als ik sta of loop. Druk kind is het wel.
pi_184671520
Hier de eerste met 40+4 en de tweede met 41+4. Nu doe ik alleen aan een uitgerekende periode en geen vaste datum. De baby komt toch wanneer ie er klaar voor is! En ik ben niet van plan om er verder druk achter te gaan zetten, behalve dan eventueel natuurlijke dingen.

Dodoria, ik zou het al op het randje vinden om een verbouwing zo dicht voor de UD te doen. Vorige keer vond ik het psychisch echt heel zwaar om te klussen en verhuizen tijdens de zwangerschap. Ik heb het echt nodig om heel rustig me steeds verder terug te trekken in mn cocon en m'n nestje te bouwen. En na de bevalling inderdaad ook om weer heel rustig te landen en m'n wereld weer te laten groeien. Ik vind dat ook heel belangrijk, je kunt dat niet weer even over doen of zo en het is toch de start van je kindjes leven en de start van jou als moeder van dat kindje.

Een tweede ging hier heel makkelijk mee in het kinderritme dat al was ontstaan door de eerste. Van niets naar iets vond ik veel ingrijpender dan van 1 naar 2, wat dat betreft. Maar ik zit verder in de "luxe" positie dat wij het grootste gedeelte van de tijd zonder wekker/klok kunnen leven.
  maandag 28 januari 2019 @ 13:21:10 #221
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_184671782
Wij hebben net de badkamer verbouwd (bij 26-28 weken konden we thuis niet douchen) en achteraf gezien had ik liever eerder in de zwangerschap geklust in huis. Het hele huis is een stoffige bende en ik was (ben) behoorlijk moe dus een dutje doen als er sleuven gefreesd worden kan een dingetje zijn.

Gelukkig heb ik geen trek in zand maar wel een berentrek. Ik blijf maar vreten! Ik ben heel bang voor de weegschaal en zorg dat ik geen emo-eter word. Gister werd ik om 06:00 wakker en wilde ik E bijna vragen naar de McD te rijden voor een softijsje. Ik denk alleen maar “this too shall pass” net als toen buikmeneer de hele dag in mijn ribben schopte.
pi_184671812
Ik ben heel benieuwd hoe het ritme straks gaat met een tweede. Bij de eerste was er eigenlijk totaal geen ritme, gok dat deze gewoon ‘pech’ heeft en veel in de kinderwagen of doek moet slapen voor alle schoolruns die ik moet doen :P Heb er nu wel vooral heel erg zin in. Bovendien is het flutweer, heb ik geen auto en woon ik enorm afgelegen (althans, als je niet in staat bent om 5 km te fietsen :') ) en ik doe echt hele dagen niks meer. Alleen al de afwasmachine uitruimen is praktisch een dagtaak tegenwoordig. Van mij mag die baby nu ook gewoon komen zodat ik weer *iets* te doen heb en binnenkort weer wat mobieler ben :+

Maar behalve wandelen en eventueel seks :') of strippen heb ik ook nog geen behoefte om de bevalling sneller op te wekken. Morgen weer bij dezelfde VK als vorige week, dus ben wel benieuwd wat ze dan te zeggen heeft, aan het formaat van m’n buik kan ik gewoon niks doen :+
  maandag 28 januari 2019 @ 19:55:58 #223
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184680359
oh thanks allemaal ! Super geruststellende woorden.
Ik ben inmiddels ook zo ver dat ik een elektrische bakfiets ga kopen, zodat ik baby in een maxicosi kan zetten en zo ro naar school kan brengen. dat lijkt me stukken fijner dan met de auto / parkeerplek vinden en dan nog 6 min naar school lopen. Dan is het 'gewoon' 15 min fietsen.
Nu nog een keuze maken qua bakfiets.
Man is dan ook zo praktisch op de vraag waar we zo'n bakbeest gaan stallen. Ik begin dan over overdekt staan; hij: kan toch gewoon voor het raam? Halen we die en die struik weg en dan zetten we er een overkapping neer. Ai ai ai.. en dat in een jaren 30 wijkje? no way husband!
ik wil juist groen, groener, groenst als ik naar buiten kijk. Geen lelijke overkapping! Dus dat wordt nog wat.
Sowieso lijken alle problemen nu groter. Soms kan ik mezelf een beetje uitlachen, omdat ik weet dat het echt door de zwangerschap komt, maar iets vaker raak ik gewoon echt in de stress.. zoals met dat vroege opstaan / kinderen naar school brengen.. ik blijf ouders maar superhelden vinden hoor.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 28 januari 2019 @ 20:00:50 #224
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184680465
Poe, ik begrijp heel goed dat je in je kraamtijd niet zit te wachten op bouwvakkers in huis dodoria. En ik denk dat je man dat ook zou moeten kunnen begrijpen bij wat meer praten erover. Ik zou dat ook echt niet trekken. Op dit moment zit ik zelf in mijn eentje in een bouwvallig huis. (Mijn vriend is een tijdje in het buitenland aan het werk). Ik ben al weken bezig met verven, vloeren leggen en andere klusjes en het is nog niet af. Ik trek dit echt nog maar net terwijl ik nog maar op de 12 weken zit. Met een vers babietje erbij is een huis vol stof, rommel en mensen gewoon iets wat geen enkele mama wil. Probeer rustig met je man te praten, hij draait vast bij.

Wat betreft zo'n UD, daar zou ik ook niet te veel aan vasthouden. De baby komt wanneer ie komt en die datum is er ook alleen maar als richtlijn en omdat zorgverleners nou eenmaal ergens een lijn moeten trekken om binnen hun protocol te kunnen werken.

Mijn moeder vertelde trouwens dat zowel mijn broer als ik allebei 11 dagen te vroeg waren, en dat we ook helemaal droog waren zonder die witte smeer (waarvan ik de naam kwijt ben). Dus we waren ook echt helemaal voldragen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 28 januari 2019 @ 20:19:08 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184680810
Verbouwen in de kraamtijd :X
Lijkt me zo belangrijk om juist dan rust en een schoon, opgeruimd huis te hebben.
Net verhuisd, mocht eigenlijk niks doen qua tillen en sjouwen enzo, maar toch gedaan. :@ Het moet en zal opgeruimd, schoon en netjes zijn. Ik raad het niet aan hoor, maar de drang naar een schoon (en babyproof) huis is groot.

Ik zou denken dat je het laatste trimester van de zwangerschap en de eerste 3 maanden na de geboorte dat niet moet willen.
Ik ken iemand die in de kraamweek is verhuisd :X moet er niet aan denken.
  maandag 28 januari 2019 @ 20:36:39 #226
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184681245
Ik moet er ook niet aan denken hoor.. Voor een dagje zou kunnen, maar een grootschalige verbouwing :N Een oud-collega van me is bevallen tijdens het verhuizen. Ze moesten snel de bank neer zetten zodat ze ergens op kon zitten/liggen omdat er verder nog helemaal niets was in huis :')
Nee hoor, laat mij maar lekker nestelen en me met 30 weken druk maken dat de lamp nog niet hangt :P
pi_184682146
bedankt meiden! Ik heb man even ferm toegesproken en hij gaat volgende week met de aannemer om de tafel om de mogelijkheden te bekijken. Normaal gesproken regel ik dit soort dingen altijd, maar ik ben nogal zakelijk (of 'hard' zou mijn man zeggen) en de aannemer is een vriend van hem, dus hij is bang dat ik dan te zakelijk doe. Anyway, volgende week weten we meer en dan maken we (ik dus ;-) ) de beslissing of we er mee doorgaan of uitstellen.

Sisu ik wil ook graag een bakfiets! Ik heb besloten een baboe city te kopen. Ik wijfel nog heel erg over wel of niet electrisch, omdat eht toch best wel een groot prijsverschil is. Mijn man kwam ook met de opmerking over waar moet de fiets dan staan, dus ik stelde voor dat we de oude auto dan maar uit de garaga halen, dis is toch minder waard dan de bakfiets... Maar met wat passen en meten passen waarschijnlijk de auto's met bakfiets in de garage ^O^
pi_184682385
Ja hoi :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  maandag 28 januari 2019 @ 21:29:34 #229
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184682476
Oh van harte Klap! *O* *O*
Wat een plaatje weer! Zowel de foto als het kind. O+

Wat jammer dat je in de spits naar het ziekenhuis moest. Geen vervelende complicaties hoop ik?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 28-01-2019 21:46:08 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184682484
Klap, wat is ie mooi! gefeliciteerd! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_184682489
Gefeliciteerd klap! Was die poetswoede van gisteren toch een teken dat het eraan zat te komen. O+
pi_184682533
Gefeliciteerd lieve klap O+ Hoi L.e.x. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 28-01-2019 21:58:55 ]
  maandag 28 januari 2019 @ 21:35:37 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184682595
Wat een mooierd! Gefeliciteerd Klap! O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 28 januari 2019 @ 21:37:40 #234
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_184682645
Gefeliciteerd klap! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_184682656
Oh klap gefeliciteerd! O+ O+ Wat issie mooi! *O* Hopelijk zijn jullie snel weer thuis :*
  maandag 28 januari 2019 @ 21:39:01 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_184682659
Van harte gefeliciteerd klaproos! Wat een dotje!
disclaimer
  maandag 28 januari 2019 @ 21:43:10 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184682736
Oh Klap, ik dacht het al O+ jij was gewoon aan het bevallen vandaag!
Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon, wauw wat een mooierd weer! En geweldig mooie naam O+
Aah hij is er *O* zo zo blij voor jullie!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 21:47:43 #238
447051 crew  Peejtur
pi_184682814
Ik dacht vanavond nog: Klap is stil...zou ze aan het bevallen zijn? Ja dus! *O*

Gefeliciteerd *O*
pi_184682881
Klap O+ Gefeliciteerd met jullie mooie zoon en broertje!
pi_184682925
Jeej klap!!! Gefeliciteerd! Zo mooi, jongetje, naam, alles! *;
pi_184682952
Wauw, wat een heerlijk vers frummeltje O+ Gefeliciteerd klaprooss *O* En een prachtige naam, kort maar heel krachtig!
pi_184683030
Ow klaproos, wat heb je een prachtig kind gemaakt O+. Gefeliciteerd! *O*
pi_184683172
Gefeliciteerd klap :* *O*
  maandag 28 januari 2019 @ 22:05:02 #244
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184683227
Gefeliciteerd Klap O+ wat een knappe baby en leuke naam! Hoop dat alles goed met jullie gaat!

en jmj-boks O+
  maandag 28 januari 2019 @ 22:06:22 #245
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184683254
Gefeliciteerd Klap! Wat een mooi kind O+ veel geluk samen :)
pi_184683430
Gefeliciteerd Klap O+
Zo mooi!!
  maandag 28 januari 2019 @ 22:14:26 #247
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184683440
Oh klap, daar is hij dan! En wat heb je hem een prachtige naam meegegeven.
Je klinkt al heel verliefd. Hou dat vast! <3
En foto updates.. helemaaaaaaaaaaaal niet erg hoor :D

babboe city ja? Ik kijk nu naar de babboe big e ofzoiets. die is namelijk nog betaalbaar tweedehands. (1400 euro).
Zonder hoop geen leven.
pi_184683540
Gefeliciteerd Klap! O+ *O*
pi_184683676
Gefeliciteerd, Klap! Wat een prachtig mannetje en wat een leuke naam!
pi_184683766
Lieve klaproos, gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! O+ Wat fijn dat hij er is! Heel veel geluk en succes met je herstel. Verse beebie O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 januari 2019 @ 22:32:14 #251
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184683787
Gefeliciteerd klaproos! Wat n zoet plaatje zeg O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184684082
Oooh, prachtig, proficiat klap O+

Hier ook een (niet-elektrische) bakfiets.nl, superfijn, kijk er ook naar naar uit om er straks met drie kindjes in te rijden. Zo handig in de stad, met de auto is het veel onhandiger en met ov ook. Ben er nog elke dag blij mee, zou het zeker doen Sisu.
pi_184684246
Gefeliciteerd Klap! Een mooi plaatje is het!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 januari 2019 @ 00:32:05 #254
269689 crew  Viv
pi_184685600
Klappie van harte gefeliciteerd, jullie zo gewenste derde kindje is er! O+

Hopelijk zijn jullie inmiddels thuis en anders heel binnenkort.
pi_184686132
Van harte klap! Wat lijkt hij op J! Leuke naam <3
Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal en was het alsnog een fijne bevalling :*
pi_184686177
Gefeliciteerd Klap! O+ *O*
  dinsdag 29 januari 2019 @ 07:15:47 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184686893
Gefeliciteerd Klap! *O* *O* O+ O+
pi_184687039
Onze baby mag na vandaag ook komen, want onze propvolle grijze container wordt vandaag geleegd en dan hebben we weer plek voor alle luiers *O*


Nu klap bevallen is besef ik me ineens dat ik ook heel binnenkort ga bevallen ofzo, heel gek gevoel :D dat die hele zwangerschap écht écht écht leidt tot een baby :o
pi_184687093
Gefeliciteerd, Klap! Wat een mooierd. 🥰
Protège moi de mes désirs.
pi_184687145
O+ O+ O+

Daar was ie eindelijk lieve klap, je babytje. Een jongetje! H. wist het al die tijd al. ;) Een broertje voor je twee groten. Ik ben heel benieuwd hoe de kennismaking was. Het was wederom een prachtige geboorte, ondanks het hectische ritje. Je hebt het weer perfect geflikt. Ik ben trots op je en hou van je!

:*
pi_184687161
Sisu: Ik zie ook veel mensen die de bakfiets gewoon in voor- of achtertuin hebben staan, maar dan met een hoes er overheen. Dus misschien is dat bij jullie ook wel een optie?

Een bakfiets lijkt me al jaren hartstikke leuk, maar ik woon in de duinen en je blijft hier heuvels op en af fietsen. Met de gewone moederfiets is dat al een behoorlijk klusje... Daarnaast gaat het ook een beetje boven ons budget, maar sparen zou natuurlijk altijd kunnen, maar hebben we tot nu toe niet gedaan vanwege die twijfel.

M'n grootste krijgt binnenkort een nieuwe fiets, dan kan ze nog beter alleen meefietsen, dus dan is er weer een plekje vrij op de moederfiets. En als we verder gaan, zouden we een simpel achterzitje bij mijn lief erop kunnen zetten voor haar.
pi_184687266
Klap O+ gefeliciteerd
pi_184687294
Gefeliciteerd klap! O+
pi_184687385
Gefeliciteerd klap! Wat een mooi jongetje heb je O+ O+ O+
pi_184688049
Gefeliciteerd Klap!
pi_184688060
Klappie O+ O+ O+
pi_184688218
Gefeliciteerd Klap *O* *O*
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 10:42:20 #268
382129 crew  Donna
pi_184688967
Gefeliciteerd!
pi_184689033
Gefeliciteerd O+
pi_184689412
Dank jullie allemaal O+
We moesten naar t ziekenhuis vanwege meconiumhoudend vruchtwater. De weeen kwamen na het breken van de vliezen pas echt op gang dus moesten we wat haast maken vooral vanwege de spits :) . Uiteindelijk goed gekomen!

We genieten volop, drinken aan de borst lijkt wat lastig maar de oorzaak weten we hoogstwaarschijnlijk. Ik kom van de week nog even buurten voordat ik door stap naar de baby’s. :+
♥ J & S
pi_184689528
Ooohhhh klap daar is ie dan O+ Van harte gefeliciteerd *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184691696
Net terug van de VK, bloeddruk is weer normaal *O* baby doet het goed *O* maar nog steeds niet ingedaald -O-
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:41:08 #273
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_184691840
Wat een knapperd klaproos! Gefeliciteerd. Je klinkt helemaal verliefd.

Krijgertje wat vervelend dat baby nog niet is ingedaald. Ligt hij al wel met zijn hoofdje omlaag?

Toen stond ik gewoon op nummer 5!!!!
Gisteravond begon ik me “raar” te voelen en gekke krampen in mijn buik. Volgens mij harde buiken. E gezegd dat hij zijn telefoon in de gaten moet houden op het werk. Gelukkig kan ik rustig aan doen en doet E boodschappen.

Vanmorgen werd ik wakker van de bel en ik dacht dat is een pakketje. Ik open doen in mijn badjas staan er jehova’s voor de deur! Daar heb ik al een hekel aan maar helemaal als je mij wakker maakt voor zoiets onzinnigs. Gelukkig gingen ze gauw weg.
pi_184691965
Oeh spannend Venus! Lekker van de jahova’s. Op zich is in je badjas open doen best ren goed teken dat het nu niet uitkomt :D

Ja, hoofd ligt wel beneden! Afgelopen weken ook al in bekken maar niet vast, maar afgelopen twee weken dus weer boven het bekken? Of het is hiervoor niet goed gevoeld :')
pi_184693055
Eigenlijk had ik gisteren een afspraak bij m'n vroedvrouw, maar die redde ik niet vanwege een prachtige geboorte ;) O+ dus de afspraak verzet naar volgende week maandag.

Ik was wel bij de bekkenfysio vandaag en ik heb een bekkenverwringing. Ik heb alvast wat oefeningetjes en krijg er volgende week maandag nog meer. Ze denkt dat ik binnen 2-3 weken al een heel stuk van de klachten af kan zijn zelfs!

Verder wel rustig aan blijven doen. Een zwanger lichaam draagt nu eenmaal meer mee en stopt ook een gedeelte van z'n beschikbare energie in het maken van de baby, dus dat is sowieso al een reden om rustiger aan te doen, zei ze. En helemaal als je bekken het dus wat zwaarder hebben. Ik deed dat al, maar dat zal dus sowieso wel blijven, ook als de klachten minder worden.Vind ik niet per se erg (behalve dat klussen niet echt gaat).

Krijgertje, het is niet je eerste kindje toch? Ik begreep dat bij een tweede/volgende kindje het vaker zo is dat ze pas tijdens de bevalling echt indalen. Of dat ze wat beweeglijker liggen omdat het bekken wat ruimer is.

Ohh Venus, wat stom dat ze je wakker belden. Volgende keer eerst stiekem uit het raam gluren of het echt een pakketje is. ;)
pi_184695059
Oh bwuh krijger, wat jammer dat baby weer eruit gefloept is...

Oeh ik zou woedend zijn als ik wakker werd gebeld voor de wachttoren. }:| Gelukkig zijn ze hier al jaren niet meer geweest.

Ik ben gestript! :9 Het was al ‘mooi’ verweekt, maar ik had maar een halve centimeter ontsluiting. Ik bedoel, na twee kinderen heb je toch al standaard 2 centimeter? :P
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:39:06 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184695219
Goed beginnetje limoon! Ik dacht dat ook though, van die standaard 2cm :') weer een illusie weg

Krijger: mijn babies daalden pas in toen ik ging persen :+ dus 't betekent niet dat je nog moet wachten daarop ofzo.

Ik had gisteren een middagje voor mezelf O+ ben lekker in m'n eentje naar Loods5 gegaan, me vergaapt aan alle te dure spullen en gewoon lekker gesjokt. En een storytile uitgekozen voor op de muur bij 't babyplekje O+
Ik vond het heerlijk! Niet echt ervan opgeknapt ofzo, want daarna thuis met bekken- en koppijn, maar dat neem ik maar voor lief :P

Vanmorgen weer fijn yoga en ik lig nu alweer lekker 2u naast slapende peuter in bed te chillen.
Ik maak 'm zo maar eens wakker :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184695305
Spannend limone! :D laat het rommelen beginnen *O*

Het klinkt zo fijn pinq! Me time is ook gewoon belangrijk :)

Goed nieuws dus ela, zou mooi zijn als de klachten met fysio snel verdwijnen!

Nee, ik weet dat indalen an sich tijdens de bevalling ook heel goed kan nog, maar dat gedram om te liggen en bellen als m’n vliezen breken gaat toch in m’n hoofd zitten :') en het feit dat m’n moeder drie kinderen kreeg die niet wilden indalen en daardoor uiteindelijk drie keizersneden kreeg ook :P Maar goed, zo lang het tegendeel bewezen is ga ik er gewoon van uit dat de baby tijdens de bevalling indaalt ^O^
pi_184695743
Pinq nu krijg ik ook zin om naar Loods 5 te gaan.

Ah weer een illusie armer, bij een derde dus geen permanente volledige ontsluiting -O-
pi_184695764
Maar bij S. ben je toch wel vaginaal bevallen? Misschien is je buik nog niet vol genoeg.. :P

Lekker dagje Pinq! En een slapende peuter, wow. Daar ben ik wel een beetje jaloers op. O+

Fijn van de bekkenfysio Ela. Je moet natuurlijk nog wel even met die bekken. Oh en wat ik nog wilde zeggen: wij hebben voor in onze duinen een Gazelle cabby. Die rijdt een stuk lichter dan onze bakfiets.nl bakfiets. Via marktplaats nog redelijk betaalbaar. Niet elektrisch trouwens, beiden niet.
pi_184695794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:08 schreef Minarosa het volgende:
Pinq nu krijg ik ook zin om naar Loods 5 te gaan.

Ah weer een illusie armer, bij een derde dus geen permanente volledige ontsluiting -O-
Haha nee, gewoon potdicht weer alles. o|O
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:09:45 #282
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184696788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 07:50 schreef elamanilo het volgende:
Sisu: Ik zie ook veel mensen die de bakfiets gewoon in voor- of achtertuin hebben staan, maar dan met een hoes er overheen. Dus misschien is dat bij jullie ook wel een optie?

Een bakfiets lijkt me al jaren hartstikke leuk, maar ik woon in de duinen en je blijft hier heuvels op en af fietsen. Met de gewone moederfiets is dat al een behoorlijk klusje... Daarnaast gaat het ook een beetje boven ons budget, maar sparen zou natuurlijk altijd kunnen, maar hebben we tot nu toe niet gedaan vanwege die twijfel.

M'n grootste krijgt binnenkort een nieuwe fiets, dan kan ze nog beter alleen meefietsen, dus dan is er weer een plekje vrij op de moederfiets. En als we verder gaan, zouden we een simpel achterzitje bij mijn lief erop kunnen zetten voor haar.
Nou het lijkt mij niet alleen leuk, maar het is vooral erg praktisch. Ik kan anders niet bij de basisschool komen van dochterlief -autovrij stadscentrum.
En met mini baby mag ik nog niet fietsen op Mn normale fiets natuurlijk. Ik zou in principe zo’n babymee kunnen bevestigen aan Mn fiets, maar wij hebben allemaal kinderkopjes als straatjes liggen in de oude binnenstad. Volgens mij ram ik er dan 10iq punten per fietstocht af dus dat zie ik niet zitten + ro zou dan zelf moeten fietsen en dat is nog net iets te ver. Nu kunnen ze samen in de fiets en kan ik ervoor kiezen om gewoon super traag over de hobbels te gaan i.p.v. ro te sommeren dat ze langzamen moeten fietsen/uit moet kijken/ hondenpoep alerts/etc.

Ik heb het helemaal gehad vandaag. Mn collega’s verzaken allemaal verschrikkelijk en ik zit met de ellende :/
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:37:42 #283
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184697274
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:39 schreef pinquit het volgende:
Goed beginnetje limoon! Ik dacht dat ook though, van die standaard 2cm :') weer een illusie weg

Krijger: mijn babies daalden pas in toen ik ging persen :+ dus 't betekent niet dat je nog moet wachten daarop ofzo.

Ik had gisteren een middagje voor mezelf O+ ben lekker in m'n eentje naar Loods5 gegaan, me vergaapt aan alle te dure spullen en gewoon lekker gesjokt. En een storytile uitgekozen voor op de muur bij 't babyplekje O+
Ik vond het heerlijk! Niet echt ervan opgeknapt ofzo, want daarna thuis met bekken- en koppijn, maar dat neem ik maar voor lief :P

Vanmorgen weer fijn yoga en ik lig nu alweer lekker 2u naast slapende peuter in bed te chillen.
Ik maak 'm zo maar eens wakker :D
Loods5! Echt een struin winkel ja, maar wat een idiote prijzen! Ik heb daar echt geen budget voor hoor :x
Die yoga lessen klinken zo heerlijk, maar hier is het steeds van 20:00 -21:00 ofzo. Echt op tijden die voor mij niet haalbaar zijn ivm instorten en willen slapen.
Of op dinsdagochtend 10:00. Really? Wie is er dan vrij? :x

Limone,
Geen standaard 2cm?! Noooooo.
Succes met de laatste loodjes. Al mag het van mij nog ff duren. Veel te leuk met jou in dit topic <3
-team eigenbelang- hehe
Zonder hoop geen leven.
pi_184699152
Ah VFT van dat soort mensen word ik ook nooit vrolijk. Hier staan ze ook altijd op vrijdag bij het station met flyers :'), maar er wakker door worden is helemaal niet tof.

Hahaha Limone, dat zou wel mooi zijn als je standaard 2 cm hebt na 2 kinderen. Of een beetje onhandig, als ik zo denk aan mijn oma met 10 kinderen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah pinquit ik word zo hebberig als ik bij loods5 ben. We zijn er zaterdag nog geweest, maar ons geld hebben we daarna uitgegeven bij babyland en prenatal :+. En ik wil ook starten met mijn yoga, maar dat is ergens in maart pas...

Sisu, fijn zulke collega's }:| . En lessen op dinsdag om 10u, idd....hoe dan? :'). Ik ga straks op dinsdagavond van 19:00-20:15. En het is op 10 minuten lopen van mijn huis *)

Ik ben nu even een beetje ontwijkend gedrag aan het vertonen. Onze trouwambtenaar heeft gevraagd of we beiden een stukje wilde mailen met waarom we zo graag met elkaar willen trouwen en ik vind het zo moeilijk om wat op papier te krijgen. Iedere keer als ik begin moet ik weer huilen van geluk (hoi hormonen :W ) of ik weet gewoon half niet wat ik moet schrijven.
pi_184701838
Yoga O+. We kregen het eerst niet rond met de planning, maar mijn man doet nu op woensdag kantoordingen en dat betekent dat hij eerder thuis en dat ik vanaf morgen weer naar yoga kan. Ik doe ook nog zwanger&fit, met gezonde tegenzin want ik vind fitness heel stom maar het is wel goed voor me en ik heb er al voor betaald. :')

2cm ontsluiting, dat heb ik de vorige keer net gered, daarna hield het op.

Ik wil ook wel een bakfiets, maar dan wel elektrisch en die kosten meteen weer zo'n bak ( ;) ) geld. Hij staat op mijn verlanglijstje, maar ik denk niet dat hij er gaat komen.

Ik ben onwijs aan het aftellen naar mijn verlof, het is zo bizar druk op mijn werk en ik krijg het niet voor elkaar om mijn werk af te ronden in de reguliere uren. Ik ben ook nu pas thuis na een intensieve ouderavond, gelukkig heb ik morgenochtend pas om acht uur de eerste vergadering... Nog drie weken en twee werkdagen.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 23:04:37 #286
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184702412
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:07 schreef douche-eendje het volgende:

Hahaha Limone, dat zou wel mooi zijn als je standaard 2 cm hebt na 2 kinderen. Of een beetje onhandig, als ik zo denk aan mijn oma met 10 kinderen :P

Ik vind het anders wel een fijne gedachte dat dat dus kennelijk niet zo is :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184705797
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:09 schreef Sisu het volgende:

[..]

Nou het lijkt mij niet alleen leuk, maar het is vooral erg praktisch. Ik kan anders niet bij de basisschool komen van dochterlief -autovrij stadscentrum.
En met mini baby mag ik nog niet fietsen op Mn normale fiets natuurlijk. Ik zou in principe zo’n babymee kunnen bevestigen aan Mn fiets, maar wij hebben allemaal kinderkopjes als straatjes liggen in de oude binnenstad. Volgens mij ram ik er dan 10iq punten per fietstocht af dus dat zie ik niet zitten + ro zou dan zelf moeten fietsen en dat is nog net iets te ver. Nu kunnen ze samen in de fiets en kan ik ervoor kiezen om gewoon super traag over de hobbels te gaan i.p.v. ro te sommeren dat ze langzamen moeten fietsen/uit moet kijken/ hondenpoep alerts/etc.

Ik heb het helemaal gehad vandaag. Mn collega’s verzaken allemaal verschrikkelijk en ik zit met de ellende :/
Oh sorry, ik bedoelde niet dat jíj het voor de leuk wilde, want ik las je post! Ik bedoelde dat het voor jou misschien een optie is om hem onder zo'n hoes neer te zetten. :)

Zelf zou het hier meer voor een gedeelte voor de 'leuk' zijn, maar midden in de duinen dus super veel heuvels om alleen al de wijk in en uit te komen zeg maar. Dus ik vraag me dan heel erg af of dat werkelijk haalbaar is. Ik zie in dit gedeelte ook niet zoveel mensen met bakfietsen. Maar dat kan ook zijn omdat ik in een wat meer sociale wijk woon. :P
pi_184705809
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:09 schreef Limone het volgende:
Maar bij S. ben je toch wel vaginaal bevallen? Misschien is je buik nog niet vol genoeg.. :P

Lekker dagje Pinq! En een slapende peuter, wow. Daar ben ik wel een beetje jaloers op. O+

Fijn van de bekkenfysio Ela. Je moet natuurlijk nog wel even met die bekken. Oh en wat ik nog wilde zeggen: wij hebben voor in onze duinen een Gazelle cabby. Die rijdt een stuk lichter dan onze bakfiets.nl bakfiets. Via marktplaats nog redelijk betaalbaar. Niet elektrisch trouwens, beiden niet.
Ah ik ga eens googlen! :D
pi_184705937
Een bakfiets zou voor mij echt waanzinnig onpraktisch zijn ook, sowieso zouden we hem niet in het hok kunnen stallen maar hij zou ook niet door onze schutting passen dus de achtertuin is dan ook al geen optie haha. Bovendien zou ik niet weten waar ik hem neer moet zetten in het centrum want daar is het altijd smoordruk en zo’n groot bakbeest pas je niet zomaar ergens tussen :') Maar scheelt wel dat de school van kleuter dus maar 1300 meter verderop is en een dichtsbijzijnde supermarkt zo’n 500 meter, zodat we ook nog gewoon kunnen lopen ^O^

Maar wil je iets ondernemen, kinderboerderij, ballorig, lekker eten ik het centrum, consultatiebureau dan ben je vanuit hier met baby wel bijna verplicht een tweede vervoersmiddel aan te schaffen. :')
pi_184705941
Loods5 O+ Een paar jaar geleden ging ik daar een keertje heen voor m'n verjaardag. (Ik wil altijd alleen maar dingen voor mezelf doen op míjn verjaardag, dus nooit met visite of zo.) Anyway, toen vond ik juist dat ze hele gunstige prijzen hadden. Ze hadden dan dezelfde dingen als bij andere winkels, maar dan voor meer outletprijzen. Maar dat is nu dus verandert begrijp ik? Jammer!
Ik ging toen op dezelfde dag ook nog naar Combitex en zo'n andere tweedehandswinkel in Noord-Holland, weet even de naam niet meer.

Standaard 2 cm ontsluiting :D
Baarmoeders O+
Vrouwen O+
Baby's O+

Ik kreeg gisteren zo'n lief vestje en een paar slofjes binnen:

pi_184706332
Goedemorgen, hebben jullie goede tips tegen ochtendmisselijkheid?
Ipv koffie pak ik groene thee zonder suiker, ik eet wat lichte crackertjes (brood lukt echt niet) voor ik echt op sta en de dagelijkse dingen ga doen maar zodra ik dan buiten loop met mijn hond gaat het dan toch mis en dan blijf ik misselijk tot laat op de middag.
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:24:40 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184706383
DE, zo fijn om jou in dit topic te hebben O+ :D

Ohh Ela, dat vestje O+ wat mooi!
En vroeger was Loods5 idd een winkel waar veel voor outletprijzen de deur uit ging, tegenwoordig hebben ze vooral heel veel dure (prachtige!) merken.

Bakfiets O+ zo handig! Maar we hebben geen tuin, dus geen plek om hem te stallen. En duur vind ik ze ook al :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:26:12 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184706417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:22 schreef Whoopje het volgende:
Goedemorgen, hebben jullie goede tips tegen ochtendmisselijkheid?
Ipv koffie pak ik groene thee zonder suiker, ik eet wat lichte crackertjes (brood lukt echt niet) voor ik echt op sta en de dagelijkse dingen ga doen maar zodra ik dan buiten loop met mijn hond gaat het dan toch mis en dan blijf ik misselijk tot laat op de middag.
Gemberthee schijnt te helpen, maar ik denk dat het heel persoonlijk is. Lichte dingen blijven eten, dus ook als je naar buiten wandelt met je hond even een crackertje nemen.
Ik vond appeltjes in partjes lekker. Kotst ook niet zo vervelend. Sterkte!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184706565
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Gemberthee schijnt te helpen, maar ik denk dat het heel persoonlijk is. Lichte dingen blijven eten, dus ook als je naar buiten wandelt met je hond even een crackertje nemen.
Ik vond appeltjes in partjes lekker. Kotst ook niet zo vervelend. Sterkte!
Gemberthee vind ik normaal echt vies maar het valt te proberen natuurlijk. Appel 's ochtends valt ook te proberen, ik ben gek op appels. Thnx voor de tips!
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:34:33 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184706579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:33 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Gemberthee vind ik normaal echt vies maar het valt te proberen natuurlijk. Appel 's ochtends valt ook te proberen, ik ben gek op appels. Thnx voor de tips!
Ik vind gemberthee ook niet te nassen, en bij mij werkte het dus ook de verkeerde kant op :') Ik zou 't dan lekker laten :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184706712
Whoopje: Telkens kleine beetjes eten en zorgen dat je maag/buik gevuld blijven. Dat hielp hier het beste tegen de misselijkheid. Appel was ook grote favo hier ja. Of een crackertje (zonder iets erop) of wat kwark met fruit en agavestroop. Ook veel drinken erbij (hielp ook om m'n buik gevulder te laten), ik dronk dan graag plain groene thee zonder verder iets erin. Gember thee heb ik ook geprobeerd, maar vond ik niet aanzienlijk beter helpen en ik vond de smaak best sterk, ik wilde liever mildere smaken.
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:45:20 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184706803
Ohh ik had gisterenavond zo'n last van m'n buik. Hij was zo groot en vol, volgens mij lag de baby helemaal bovenin ofzo. Ik heb ook al een paar dagen niet gepoept en ik had een volle maag, dus dat zal ook wel helpen, maar pfoee, wat kan dat toch oncomfortabel zijn zeg :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:04:31 #298
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184707067
Voor mij werkt sabbelen op n stukje rauwe gember het beste tegen alle soorten misselijkheid.
Maar ik lust het ook heel erg, dus wellicht geldt het idd niet voor iedereen.
Verder vond ik fruit en beschuitjes/ crackertjes ook fijn. Vaak en kleine hoeveelheden eten.
Oh en misosoep! Liefst met gestoomde witte rijst, zo neutraal mogelijk. Als ik ziek ben is dat altijd het enige eten waar ik blij van word :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184707110
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:07 schreef douche-eendje het volgende:

Hahaha Limone, dat zou wel mooi zijn als je standaard 2 cm hebt na 2 kinderen. Of een beetje onhandig, als ik zo denk aan mijn oma met 10 kinderen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihi, nee dat zou een beetje onhandig zijn.. Oh ja van die portio wist ik! uit een detective of iets true-crimerigs :@

quote:
Ik ben nu even een beetje ontwijkend gedrag aan het vertonen. Onze trouwambtenaar heeft gevraagd of we beiden een stukje wilde mailen met waarom we zo graag met elkaar willen trouwen en ik vind het zo moeilijk om wat op papier te krijgen. Iedere keer als ik begin moet ik weer huilen van geluk (hoi hormonen :W ) of ik weet gewoon half niet wat ik moet schrijven.
Is het toch gelukt?

VFT :( Bellen ze potjandorie net bij ons aan.
pi_184707188
Ik ontbeet met pap, dat vulde wel en als het er weer naar buiten kwam dan ging dat lekker soepel. :')
pi_184707314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:04 schreef -Mellow- het volgende:
Voor mij werkt sabbelen op n stukje rauwe gember het beste tegen alle soorten misselijkheid.
Maar ik lust het ook heel erg, dus wellicht geldt het idd niet voor iedereen.
Verder vond ik fruit en beschuitjes/ crackertjes ook fijn. Vaak en kleine hoeveelheden eten.
Oh en misosoep! Liefst met gestoomde witte rijst, zo neutraal mogelijk. Als ik ziek ben is dat altijd het enige eten waar ik blij van word :)
Ramen O+ zo lekker hartig, winters en verwarmend, heb daar ook wat cravings naar gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')