abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:18:29 #126
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184598450
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ela, ik vind het zo fijn om jouw posts hier te lezen, ik heb er echt veel aan als eerste keer zwangere O+

Eens :Y
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184598542
Mijn schoonouders hebben baby nr 2 (nu 8 maand) nog maar 1x gezien. Toen wij daar op bezoek waren, toen hij 12 weken was. En ja, ze wonen ver weg (6 uur rijden), maar niet zover weg....

Bij baby nr 1 waren mijn ouders in de stad, en waren ze veel te aanwezig. Bij baby nr 2 hebben m’n ouders zelfs een week bij ons gelogeerd env ond ik het heerlijk. Ze hebben zoveel voor peuter gezorgd, eten gekookt etc. Het hebben van een groter huis helpt daarbij. Bij nr 1 woonden we op 60 m2, dat was wel wat klein....
pi_184607348
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote heeft vandaag voor t eerst een verjaardagsfeestje, van zijn beste vriendje O+
♥ J & S
pi_184607361
Pinq, gefeliciteerd nog he, gister..! O+ Hoop dat je je toch nog een beetje jarig hebt gevoeld.. ik had overigens een zelfde nacht als jij, behalve dan dat ik naar de ballade voor twee snurkers in d mineur heb liggen luisteren. Onze woonkamer had ook best opgeruimd kunnen worden. :P

Tja, kraambezoek. Ik herken dat hele kwetsbare wat Ela beschrijft wel, maar tegelijkertijd was ik zo trots dat ik aan de hele wereld het evangelie van mijn bevalling wilde verkondigen en de nieuwe Messias wilde laten zien.. :') Mijn schoonzus wilde echter graag over haar verse curretage praten (begrijpelijk hoor, maar dit was gewoon niet haar moment) en mijn moeder was bij zin 1 al weer beledigd dat mijn dochter naar mijn vader ging i.p.v. naar haar. Ze heeft dus nooit gehoord dat S. drie keer de navelstreng om zijn nek had en dat dat nog best een grappige situatie opleverde. Door dat gat in mijn persoonlijke ozonlaag was ik zo diep gekwetst door die desinteresse; dat heeft zeker een paar maanden geduurd voordat ik daar overheen was.
Voor deze keer zou ik deze mensen juist zo snel mogelijk op bezoek hebben, zit ik daar tenminste niet nog een hele week tegenaan te hikken.
pi_184607376
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:37 schreef klaprooss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote heeft vandaag voor t eerst een verjaardagsfeestje, van zijn beste vriendje O+
:* voor je spoiler. Kan je nog ergens een uurtje vinden om bij te slapen?
pi_184607457
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:41 schreef Limone het volgende:

[..]

:* voor je spoiler. Kan je nog ergens een uurtje vinden om bij te slapen?
Net geprobeerd. H. Is thuis want ‘het was vast wel weer begonnen’ :{ . Maar dat is ook zo frustrerend het slapen lukt niet en anders slaap ik makkelijk 3uur achter elkaar en voel ik me nog een energieloze knakker. Ik kan alleen maar huilen nu heel de tijd :')
♥ J & S
pi_184607594
Ach.. :* Blijf lekker nog een paar uur bed liggen. Slapie nie, russie toch zoals mijn oma zaliger zou hebben gezegd. En ga niet hopen op energie om weet ik veel wat te doen + het huishouden, want dat komt pas weer ergens na de bevalling.
pi_184607934
Klap :* Het was een enerverende nacht, ik hoop toch dat het straks lukt om nog een oog dicht te doen!

Limone, mooie gezegd, dat gat in je persoonlijke ozonlaag! Kan me voorstellen dat je dat bezoek zo snel mogelijk gehad wilt hebben. En ook herkenbaar dus dat ik alles van de daken wilde schreeuwen. ;)
pi_184608478
Klap :* Wat Limone zegt inderdaad, ga gewoon rusten. Niksdoen. Je lijf heeft het nodig :*

Hier heb ik snacht een soloconcert modern snurken met tandenknars, ook heel prettig. MeneerEend zegt dat hij geeeeen idee heeft hoe het komt dat hij weer ineens aan het knarsen is. Volgens mij heeft het vooral wat te maken met dat hij volgende week op een internationaal congres voor een paar honderd mensen 3 kwartier moet spreken, maar hey :').
Ik heb vannacht eindelijk weer eens goed geslapen. Naar bed zonder hoofdpijn, gelijk in slaap vallen. Dit was echt even heel hard nodig.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:43:03 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184609981
Meh wat klote klap! Mentaal natuurlijk ook pittig, dat je steeds denk dat het wel eens begonnen kan zijn en dat het toch niet zo is. Hopelijk val je zo straks toch nog in slaap.

Ik probeerde net een echo te regelen ivm pyelectasie. Maar het moet dan een groeiecho heten, of een liggingsecho, of een placentalokalisatie. Nou, het is zeker geen liggingsecho of placentalokalisatie. En de groei wil ik per definitie niet gemeten hebben. Maar het moet dus wel blijkbaar 1 van die die naampjes hebben om te declareren bij de verzekeraar. |:( ik heb uiteindelijk geen afspraak gemaakt, overleg het wel met mijn verloskundige. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 20:26:41 #136
447051 crew  Peejtur
pi_184619733
Vandaag echo gehad om te kijken hoe kleine nou ligt. Vorige week lag hij voor 90% zeker in stuit. Nu lag hij netjes met hoofd naar beneden en ook al goed ingedaald. Ze kon het hoofdje al niet eens meer opmeten.

Al met al goed nieuws :)
pi_184620500
Wat fijn Peejtur!

En dank allemaal, het uitspreken is heel fijn :*
♥ J & S
pi_184621279
Wat stom dat het maken van een afspraak zo'n gedoe is, Mariposas. Kunnen ze niet gewoon het een op papier zetten en de echo doen zoals de bedoeling is?

:* Klap. Ik hoop dat je vannacht je rust kunt pakken.

Fijn dat de baby is gedraaid, Peejtur.

Ik had vandaag een hele fijne massage en ik was van plan om nog een stapel examens na te kijken, maar ik zit nu op de bank na te genieten. Vanaf woensdag mag ik weer naar yoga en daar kijk ik ontzettend naar uit. O+
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:13:11 #139
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184624052
Fijn dat de beeb gedraaid is Peejtur, kunnen jullie n stuk rustiger de bevalling in straks.

Klaproos, ik hoop dat het gauw mag beginnen voor je, spannend!

Ik zal zondag twaalf weken zijn en langzaam aan is mijn zwangerschap geen geheim meer. Wat n verademing is dat zeg!

Mijn moeder staat ook al enige tijd te trappelen haar vriendinnen te vertellen dat ze oma wordt.

Ik ga het zelf aan niemand mededelen want de belangrijkste mensen weten het al , maar het is wel echt fijn dat ik niet meer geheimzinnig hoef te doen over bepaalde zaken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184628534
Leuk Mellow, we zijn ongeveer even ver. Vertellen is wel een van de leukste dingen O+

Heeft er iemand ervaring met drie kinderen op één kamer? Wij hebben de oudste twee nu op een grote kamer (ruim 20 vierkante meter) op de eerste verdieping liggen en dat bevalt heel goed, ze vinden het fijn samen. Nu twijfel ik erover of de baby op termijn (nadat hij uit zijn wiegje op onze kamer is gegroeid) ook bij de oudste twee zal leggen of dat we van één van de zolderkamers een kinderkamer maken (nu een logeerkamer en een werkkamer). Qua ruimte kan het makkelijk, drie bij elkaar, en het lijkt me ook gezellig voor ze, maar het klinkt als zo veel kinderen op een kamer...
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 11:25:08 #141
447051 crew  Peejtur
pi_184629616
Klink mij persoonlijk ook als erg veel en zou ik persoonlijk niet heel fijn vinden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:34:21 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184629747
Ik vind het wel gezellig klinken, als de kinderen het ook zien zitten :) tot een bepaalde leeftijd zal 't vast wel kunnen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:35:35 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184629765
Hoe oud zijn je oudsten nu? En denk je dat ze wel een rustige ruimte kunnen houden voor de jongste? Spelen ze vaak op hun kamer? Want dat kan dan smiddags niet, door slaapje van baby.
pi_184630289
Hier slapen we in een familiebed, allemaal bij elkaar dus. Maar we maken ook een tweede slaapkamer waar dan de kinderen ook samen op kunnen slapen. Eerst met z'n tweeën waarschijnlijk. Maar ik sluit niet uit dat ze daar op een gegeven moment ook met z'n drietjes gaan slapen. De slaapkamer wordt dan waarschijnlijk wel echt om te slapen en een andere kamer om te spelen.

Persoonlijk denk ik juist dat kinderen het (ook) heel fijn vinden om bij elkaar te slapen, net zoals je als volwassenen ook graag samen met je partner op een kamer slaapt over het algemeen. Ik denk dat het natuurlijk gezien een veilig(er) gevoel geeft om bij elkaar te slapen en dat je daardoor dieper kunt slapen en dus meer uitrust. Als je in de natuur kijkt zie je dat mensen eigenlijk altijd samen slapen, zeker met de meer kwetsbare kinderen die meer bescherming nodig hebben. Ik denk dus dat het instinctief fijn(er) is om bij elkaar te slapen.

(Ik ben me ervan bewust dat in onze maatschappij veel mensen hebben 'afgeleerd' om samen te slapen doordat ze van heel kleins af aan eraan hebben moeten wennen om alleen te slapen en dat het dan, zeker in het begin, juist weer erg overweldigend kan zijn als je 'opeens' weer samen gaat slapen. Maar als je van begin af aan samen slaapt/kinderen bij elkaar slapen, dan hebben ze dat nog niet afgeleerd. En ik denk dus dat het voor de kinderen zelf juist erg fijn kan zijn om bij elkaar te slapen!)

Pinq, ik denk dat 'boven spelen' als er een baby slaapt misschien sowieso veel herrie of onrust geeft (tenzij je kind groot genoeg is om zachtjes te blijven). Aan het begin slaapt je baby daar nog wel graag doorheen (al heb je de baby dan waarschijnlijk nog bij je/in dezelfde ruimte als jij en niet los ergens in bed?), maar later was hier de praktijkervaring dat er tijdens middagslapen ook niet echt vlak naast de kamer van baby gespeeld kon worden ivm teveel geluid (en nog niet bewust echt zachtjes kunnen doen). Beneden spelen is dan dus sowieso handiger met kleine(re) kinderen. En voor grotere kinderen is er doorgaans ook wel een plek buiten de slaapkamer waar ze zachtjes kunnen 'spelen' als er een kleintje middagslapen doet denk ik.
pi_184630433
Mijn broers (3 stuks en 6 en 8 jaar ouder dan ik ben) en ik hebben tot mijn 5e op één kamer geslapen en ik heb dat altijd heel fijn en gezellig gevonden. Daarna kreeg ik een eigen kamer en hebben zij nog tot hun 12e/14e samen geslapen. De tweeling heeft zelfs nog tot hun 16e op één kamer geslapen :D
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:29:26 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184630474
Hier komen de twee jongsten bij elkaar tot oudste het huis uit is :') :P of bij ons, dat mogen ze zelf kiezen.
pi_184630567
Wij willen over een tijd ook een speelkamer maken en een losse slaapkamer. Ze hebben nu ieder een eigen kamer maar slapen er nooit want wij hebben ook een familiebed. Voor ons dus geen enorme haast om uit te zoeken hoe we dat gaan doen. Ik denk dat 3 kids prima kan hoor maar zal dan wel kiezen voor een losse kamer om te slapen en een kamertje om eventueel te spelen.
♥ J & S
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:54:19 #148
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184630847
Wij zetten wel in elke kamer een bed, maar daar kunnen ze ook in en rondom spelen. De kura leent zich daar gewoon heel goed voor.
Ik heb tot Mn 7e bij Mn ouders in de kamer geslapen (ruimtegebrek. Geen visie achter ofzo) en daarna nog tot Mn 12e met Mn broertje op een kamer geslapen. Heerlijk. We misten elkaar ook enorm toen we uiteindelijk wel een kamer kregen dus toen maakten we maar een gat in de muur, zodat we met elkaar konden blijven kletsen of stiekem snoep konden doorgeven. Niet groot ofzo. Ik denk 5x 5 cm. Daaroverheen hing bij mij een foto van Brian molko en bij Mn broertje een foto van iets anders. Zo zagen Mn ouders het pas jaaaaren later, haha.

Verder long time no see. Veel te veel gewerkt deze week en gewoon weinig tijd voor mezelf gehad. Nog 3 van dit soort weken en dan is het weer even klaar. Kijk zo uit naar rust!
Zonder hoop geen leven.
pi_184631182
Ligt ook een beetje aan het leeftijdsverschil gok ik, zelf jarenlang met m’n zusje van anderhalf jaar jonger op de kamer geslapen maar had het op een gegeven moment een stuk minder leuk gevonden om met m’n zusje van 6 jaar jonger een slaapkamer te delen.

Hier passen er überhaupt geen drie kinderen op een slaapkamer, maar hebben er straks ook maar twee dus dat scheelt :+ eerlijk gezegd nooit aan gedacht om ze tzt samen te laten slapen, maar met een stapelbed is dat best een optie natuurlijk :@ We wonen niet klein maar als beide kamers zo vergeven zijn hebben we geen ruimte meer om onze was te drogen of voor mij om te werken en dat mis ik toch al wel een beetje :@
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:58:12 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184631911
We hebben 1 grote slaapkamer die moeilijk gesplitst kan worden vanwege 3 ramen, maar ik denk nu aan evt bedstee voor ze in elkaar flipsen voor de privacy, of evt een flink kamerscherm oid.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')