abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184552010
De SGP en ik vinden gewoon dat dat recht niet had moeten komen.
Als dat nooit het geval was geweest werd er veel minder geklaagd over deze verklaring.
pi_184552012
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

En, werkt het?

Zijn ze al om in Barneveld?
Gezien het verloop van dit topic werkt het beter dan de apologetische shit die jij hier loopt te verkondigen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184552018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Gelukkig hebben die het dan ook niet voor het zeggen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:52:37 #64
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_184552054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen geweld, nee. Maar wel allerlei jongeren die worstelen met hun identiteit en daar allerlei nadelige gevolgen van ervaren in die contreien. Ook niet heel erg chique. En dat kun je ze dan wel weer aanrekenen.
Eens, zeer niet-chique.

Maar uiteindelijk is dat niet anders dan een vissers-zoon, die bijkans ge-excommuniceerd word, omdat hij de eerste generatie is die geen zin heeft om ook visser te worden, en dat stompzinnig zwaar aangerekend word door den familia.
pi_184552057
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig hebben die het dan ook niet voor het zeggen.
Qua economie zal het niet veel verschillen
pi_184552075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens, zeer niet-chique.

Maar uiteindelijk is dat niet anders dan een vissers-zoon, die bijkans ge-excommuniceerd word, omdat hij de eerste generatie is die geen zin heeft om ook visser te worden, en dat stompzinnig zwaar aangerekend word door den familia.
En binnen de niet-christenen zijn er ook veel die niet uit de kast durven komen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:53:53 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552084
quote:

[..]

Eens, zeer niet-chique.

Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner. Dat diner kent namelijk wel een einde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:54:08 #68
6484 ExTec
pi_184552089
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vast niet, maar dat is dan ook niet de doelgroep.
Niet?

Ging toch om 'tegen geluiden' te laten horen?

Wie moeten die geluiden dan horen?

Mensen alhier?

Dat heeft een zeer hoog preaching to the choir gehalte.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:54:45 #69
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184552098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rechten afpakken doe je via de politiek. Dus ja, er zijn wel christenen bezig om rechten af te pakken aangezien zo'n van der Staaij liever nog vandaag dan morgen het homohuwelijk terugdraait natuurlijk. Dat er op generlei wijze een parlementaire meerderheid voor is lijkt me daarbij niet relevant.
Um, dat lijkt bij behoorlijk relevant. Er zijn wel meer partijen met standpunten waar het merendeel van de kiezers niet op zit te wachten. Geen enkele jongere wil de AOW leeftijd terug naar 65, zoals 50Plus wil. De PvdD is vrij radicaal t.o.v. vleeseters, slagers, jagers etc.

Het wordt pas een probleem als een idioot partijstandpunt draagvlak krijgt onder de bevolking. De SGP is al jaren vastgeroest op 3 zetels. Ik zie het homohuwelijk niet afgeschaft worden, niet door een christelijke partij in ieder geval.

Ik maak mij inderdaad meer zorgen om een radicale fundi club als DENK die in de peilingen nu op 7 zetels staat.
pi_184552101
quote:

[..]

Eens, zeer niet-chique.

Neuh, dan onderschat je de impact daarvan behoorlijk.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:55:21 #71
6484 ExTec
pi_184552117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Gezien het verloop van dit topic werkt het beter dan de apologetische shit die jij hier loopt te verkondigen?
Dus als ik niet de islam er aan de haren bij aan het slepen bent, ben ik de acties van de bible belt aan het vergoelijken.

Duidelijk. :D
pi_184552121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner.
Dat ligt er aan hoe je gehandeld hebt.
Als je niet gekeerd bent van de seksuele gemeenschap niet.
Als je strijdt tegen de gevoelens wel.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:56:06 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je niet gekeerd bent van de seksuele gemeenschap wel.
Topleven wel.

Overigens maak ik opnieuw bezwaar tegen je newspeak dat er binnen het calvinisme sprake zou zijn van 'handelingen die leiden tot een aanpassing van het gepredestineerde eindpunt'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552133
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet?

Mensen alhier?
Nee, de mensen die niet heel blij worden van zo'n boodschap en persoonlijk worden aangesproken.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:56:33 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184552140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat wil de SGP, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de PVV, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de PVDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil het CDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de VVD maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.

enz.
pi_184552143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik denk werkelijk dat als er een breedgedragen verklaring als deze onder moslims komt het met de leefomgeving voor homoseksuelen een stuk beter wordt. Deze verklaring laat namelijk echt geen ruimte voor naroepen of geweld naar homos toe (wat door een kleine groep moslims ook in Nederland wordt gedaan). Kijk nu eens naar hoe de verklaring daadwerkelijk is opgesteld (met het naschrift in de Nederlandse versie) en dan zie je dat deze verklaring eerder oproept tot medelijden dan tot haat. Ik kan me voorstellen dat dat nog steeds beledigend is, maar gooi het niet allemaal op een hoop.
Het is het gewoone een dehumaniserend pamfletje. Dat het niet expliciet oproept tot haat lijkt me daarbij niet zo relevant.
Aan dat soort verklaringen hebben opgefokte testosteronbommetjes op straat ook helemaal geen boodschap.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184552147
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Topleven wel.
Tja, het leven moet vooral leuk zijn wat wij zijn kortzichtig en carpe diem kom je ook niet ver mee.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:57:49 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat wil de PVV, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de PVDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil het CDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de VVD maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.

enz.
Uhm ja, de SGP heeft wat, 2, 3 zetels?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552171
quote:

[..]

Eens, zeer niet-chique.

Behalve dat het niet om een keuze gaat, maar om geaardheid.

En dan niet alleen door zijn verongelijkte vader, maar door zijn hele leefomgeving.

Kortom, slechte vergelijking. Ofwel;

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:50 schreef probeer het volgende:

[..] apologetische shit
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:58:42 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Tja, het leven moet vooral leuk zijn wat wij zijn kortzichtig en carpe diem kom je ook niet ver mee.
Beter kun je inderdaad in permanente staat van onzekerheid leven of je wel of niet uitgeloot bent voor de goddelijke kosmische loterij die predestinatie heet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je niet gekeerd bent van de seksuele gemeenschap niet.
Dat je dat verdedigbaar vindt is wel vrij ziek natuurlijk. In de praktijk betekent dat dat er mensen rondlopen die de rest van hun leven last hebben van allerlei schurende pijnen en knellende processen. Laag zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, depressie, in een enkel geval een psychose hier en daar, et cetera, et cetera.

Maar ja, zo heeft god het bepaald en god is liefde!!!!

:') :r

Misselijkmakende shit.
pi_184552201
quote:

[..]

Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner. Dat diner kent namelijk wel een einde.
Ook dat. Goed punt.

Maar we zitten hier helaas wel tegen een muur te praten.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:59:56 #83
6484 ExTec
pi_184552225
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, dan onderschat je de impact daarvan behoorlijk.
Splijtzwammen, op familie gebied heb je dus echt in alle soorten en maten.

B.v. nooit vernomen dat familie's uit elkaar pleuren omdat deze of gene een partner nemen die de familie niet bevalt.

En ik snap jullie wel. Allicht dat het persoonlijk te ver van me af staat.

Het concept dat ik ga luisteren naar iets wat verteld word vanaf een kansel :') En dat ik er dan ook nog waarde aan hecht :')

Hilarisch :')
pi_184552232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dat verdedigbaar vindt is wel vrij ziek natuurlijk. In de praktijk betekent dat dat er mensen rondlopen die de rest van hun leven last hebben van allerlei schurende pijnen en knellende processen. Laag zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, depressie, in een enkel geval een psychose hier en daar, et cetera, et cetera.

Maar ja, zo heeft god het bepaald en god is liefde!!!!

:') :r

Misselijkmakende shit.
Als je eerder hebt opgelet in de preken van de Ger Gem weet je dat God niet enkel liefde is.
Wel rechtvaardig
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:00:18 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ook dat. Goed punt.

Maar we zitten hier helaas wel tegen een muur te praten.
Gelovigen van welke aard dan ook die het dogma van de hel onderschrijven zie ik dan ook als psychopaten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552239
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet?

Mensen alhier?

Dat heeft een zeer hoog preaching to the choir gehalte.
Niet zolang er hier nog steeds mensen rondlopen die met het homohatende koortje meezingen. Dan mogen we nog wel wat harder zingen om die onzin te overstemmen.
pi_184552240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als dat nooit het geval was geweest werd er veel minder geklaagd over deze verklaring.
En als we de slavernij gewoon niet hadden afgeschaft, dan was er nu ook niet zo gezeken over rechten voor minderheden.
pi_184552254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

En als we de slavernij gewoon niet hadden afgeschaft, dan was er nu ook niet zo gezeken over rechten voor minderheden.
Precies.
pi_184552256
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus als ik niet de islam er aan de haren bij aan het slepen bent, ben ik de acties van de bible belt aan het vergoelijken.

Duidelijk. :D
Dat gaat echt niet alleen om het er bij halen van de islam. Oa ook dit soort juweeltjes van posts:
quote:

[..]

Eens, zeer niet-chique.

dinsdag 22 januari 2019 @ 14:01:40 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je eerder hebt opgelet in de preken van de Ger Gem weet je dat God niet enkel liefde is.
Wel rechtvaardig
Ja inderdaad...

En om die rechtvaardigheid te tonen heeft de gereformeerde god een aantal mensen gemaakt puur om ze naar de hel te sturen. Want dan komt die genadige kant er zo leuk uit voor de paar die wel uitverkoren zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552278
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja inderdaad...

En om die rechtvaardigheid te tonen heeft de gereformeerde god een aantal mensen gemaakt puur om ze naar de hel te sturen. Want dan komt die genadige kant er zo leuk uit voor de paar die wel uitverkoren zijn.
Als je zo praat ben je het zeker niet
Je brave katholiek noemen maar niets snappen wat er gezegd wordt in de Bijbel
Laat wel de staat zien van de RK kerk
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:02:27 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184552287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm ja, de SGP heeft wat, 2, 3 zetels?
Uhhh ja en dus?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:02:58 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je zo praat ben je het zeker niet.
Is gewoon de leer hoor.

Ik weet wel hoe de gereformeerde kerken Romeinen 9 interpreteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:03:10 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhhh ja en dus?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:03:21 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184552316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

pi_184552319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is het gewoone een dehumaniserend pamfletje. Dat het niet expliciet oproept tot haat lijkt me daarbij niet zo relevant.
Aan dat soort verklaringen hebben opgefokte testosteronbommetjes op straat ook helemaal geen boodschap.
Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat. En dit pamflet geeft juist aan dat reformatorische testosteronbommetjes een draai om de oren kunnen verwachten als ze op straat in woord of daad homos lastig vallen.

Verder vanuit reformatorisch perspectief (waar het besef van de eigen zonde er al vroeg in komt, is dit pamflet alles behalve dehumaniserend). Juist door ook de heteroseksuele "moetjes" te veroordelen in hetzelfde pamflet geeft men aan de homoseksueel niet te dehumaniseren.
pi_184552327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Splijtzwammen, op familie gebied heb je dus echt in alle soorten en maten.

B.v. nooit vernomen dat familie's uit elkaar pleuren omdat deze of gene een partner nemen die de familie niet bevalt.

En ik snap jullie wel. Allicht dat het persoonlijk te ver van me af staat.

Het concept dat ik ga luisteren naar iets wat verteld word vanaf een kansel :') En dat ik er dan ook nog waarde aan hecht :')

Hilarisch :')
Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand naar de klote is gegaan omdat die het geluk heeft gehad met genderdysforie geboren te zijn en zo'n 18 jaar lang 2x per week naar een reformatorische predikant heeft mogen luisteren.

Hoe dat z'n uitwerkingen heeft in psychische littekens is niet goed onder woorden te brengen, maar makkelijk is het allemaal niet echt.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:03:44 #98
6484 ExTec
pi_184552329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Behalve dat het niet om een keuze gaat, maar om geaardheid.
Mee eens dat je geaardheid wat anders is dan je baan keuze.

Maar de parallel is dat ook niemand het acceptabel gaat vinden dat iemand de rest van zijn leven een baan gaat hebben omdat de buitenwacht dat van hem/haar verwacht.

In beide gevallen eindig je immers met een diep ongelukkig individu.

quote:
Je moet gewoon opsodemieteren met hier blijven doen alsof ik religieuze primitiviteit aan het goed praten ben je.

Snap je dat?
pi_184552339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat. En dit pamflet geeft juist aan dat reformatorische testosteronbommetjes een draai om de oren kunnen verwachten als ze op straat in woord of daad homos lastig vallen.

Verder vanuit reformatorisch perspectief (waar het besef van de eigen zonde er al vroeg in komt, is dit pamflet alles behalve dehumaniserend). Juist door ook de heteroseksuele "moetjes" te veroordelen in hetzelfde pamflet geeft men aan de homoseksueel niet te dehumaniseren.
Jij snapt het.
Maar men zeikt graag over de ander die een afwijkende mening hebben,
pi_184552352
quote:

[..]

Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat.
De uitwerking is wel haat. Hoe denk je dat LHBT-ers binnen die contreien zich voelen? Gerespecteerd? Gewaardeerd?
pi_184552354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand naar de klote is gegaan omdat die het geluk heeft gehad met genderdysforie geboren te zijn en zo'n 18 jaar lang 2x per week naar een reformatorische predikant heeft mogen luisteren.

Hoe dat z'n uitwerkingen heeft in psychische littekens is niet goed onder woorden te brengen, maar makkelijk is het allemaal niet echt.
Dominees in mijn kerkverband luisteren met alle liefde naar je verhaal en bieden je pastorale hulp
pi_184552359
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De uitwerking is wel haat. Hoe denk je dat LHBT-ers binnen die contreien zich voelen? Gerespecteerd? Gewaardeerd?
Gewaardeerd ik weet het van mensen die het hebben meegemaakt.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:05:29 #103
6484 ExTec
pi_184552362
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:01 schreef probeer het volgende:
Oa ook dit soort juweeltjes van posts:
En waarom dat inhoudelijk correct is, heb ik netjes uit de doeken gedaan :W
pi_184552380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gelovigen van welke aard dan ook die het dogma van de hel onderschrijven zie ik dan ook als psychopaten.
Ik durf zelfs nog verder te gaan door te stellen dat elke christen afstand zou moeten nemen van de christelijke kerk als organisatie. Maar dat komt meer voort uit het kinder-neuken dan de homohaat. Criminele organisatie dat het is.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:06:13 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552383
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Maar men zeikt graag over de ander die een afwijkende mening hebben,
Klopt; als universalist ben je in geen enkele kerk welkom. Want dan ondermijn je de 'rechtvaardigheid van god'. Het is kennelijk noodzakelijk te geloven dat een almachtige god het in zich heeft (nee, moet hebben) om zijn eigen creaties tot in de eeuwigheid te martelen. Overigens niet eens wegens moord of roof of pijniging van medemensen, ook het verliefd worden op de verkeerde persoon is reden genoeg om in de 'rechtvaardige' poel van vuur geflikkerd te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:07:12 #106
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184552395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Inperken niet. Demoniseren wel.

[..]

Definieer 'vaak' en 'gewelddadig'. Daarbij is geweld tegen anders-geaarden niet de enige manier om die mensen het leven zuur te maken. En als je als homoseksueel in zo'n orthodox christelijke omgeving opgroeit dan gebeurt dat laatste vrijwel zeker ja.

[..]

Christenen die lopen te huilen over homoseksualiteit.
Nee toch? Volgens mij gaat het om anderen die lopen te huilen dat Protestants-Christenen anders aankijken tegen andere soorten seksualiteit dan hetroseksualiteit.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184552402
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mee eens dat je geaardheid wat anders is dan je baan keuze.

Maar de parallel is dat ook niemand het acceptabel gaat vinden dat iemand de rest van zijn leven een baan gaat hebben omdat de buitenwacht dat van hem/haar verwacht.

In beide gevallen eindig je immers met een diep ongelukkig individu.

[..]

Je moet gewoon opsodemieteren met hier blijven doen alsof ik religieuze primitiviteit aan het goed praten ben je.

Snap je dat?
Zolang je religieuze primitiviteit aan het goed praten bent, zie ik mezelf niet echt ophouden dat te benoemen.

Met je belachelijke onzin over het gelijkstellen van buitensluiting en demonisering door een christelijke gemeenschap puur en alleen op basis van aangeboren seksuele geaardheid, aan een vader die boos/teleurgesteld is dat zijn zoon de zaak niet over wilt nemen.

Ik zou willen vragen of je dat snapt, maar ik weet dat het daar blijkbaar een beetje mis gaat, dus dat doe ik maar niet.
pi_184552412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dominees in mijn kerkverband luisteren met alle liefde naar je verhaal en bieden je pastorale hulp
Je bedoelt: dominees in mijn kerkverband luisteren naar je verhaal en proberen je daarna zo omwonden mogelijk te vertellen dat je de rest van je leven maar de schijn moet ophouden en mag lijden en jezelf moet ontzien van liefde.

Mooi man. Echt. Heel mooi.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:08:04 #109
6484 ExTec
pi_184552414
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid.
Klopt.

Keerzijde van die munt is net zo hard dat mensen die er met hun neus bovenop hebben gezeten, er om die reden dus ook niet meer objectief naar kunnen kijken ;)

Waarmee, ik totaal niet af wil doen aan wat je zegt, ik geloof zonder meer dat het erg is.
pi_184552423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Gewaardeerd ik weet het van mensen die het hebben meegemaakt.
Die wat hebben meegemaakt?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:10:10 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552448
quote:

[..]

Ook daar ben ik niet welkom hoor :7

Overigens zouden zowel RK als jullie eens wat meer de vroege kerkvaders moeten lezen.

Maar als we toch bijbelstudie gaan doen, leg eens uit (hoewel ik al weet wat er gaat komen) wat jij verstaat onder 2 Petrus 3,9 of 1 Tim. 2,3-4?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:11:07 #112
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184552463
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
Deel 11 alweer.

quote:

Ik vind het een misplaatste jijbak en dan nog sturend "geweld door homoseksuelen jegens christenen" en "geweld door religieus geïnspireerde geweld jegens homoseksuelen" gebruiken.
Jijbak? je bedoelt dat ik persoonlijk wordt? begrijp je dat die hele zgn verklaring en al die afkeuring en zonde die hier besproken wordt persoonlijk is? Naast de overlast van jullie tradities in het algemeen?
quote:
Dat kan ik ook. Als jij 50 berichten van geweld door moslims jegens rundvleeseters (in Nederland) zoekt dat ga ik op zoek naar 50 berichten door vleeseters jegens gelovigen (van alle religies), wereldwijd"50-50, dus dat is eerlijk. Maar als je aandringt mag het ook 10-10 worden. Wat jij wil. :|W
Gaat er niet in he? Dat vegan zijn een keuze is, en homoseksualiteit niet, dat dringt maar niet door he, met al je extreme vegan voorbeelden, over mensen die de keuze maken om wel of geen dierlijke producten te consumeren. :{

quote:
Waarom zou geweld door homoseksuelen op niet-christenen niet mee moeten tellen? Volgens mij was er een heel bekende homoseksuele nazi van het eerste uur. Recentelijker was er een homoseksueel opgepakt die een aanslag op een gay pride wilde plegen. Zoek maar op. Hij droeg ook nazipakken. Maar dat kan een Britse prins gebeuren. In Orlando was er een paar jaar geleden de homoseksueel die in een gay bar een aanslag pleegde.
Wat ik probeer aan te wijzen is dat er meer repressie vanuit het geloof (en ja elke relegie ja, bedankt, assholes) komt richting homo's dan andersom.
quote:

Je gaat uit dat "liefde" en een "zonde" samengaan, de eindeloze discussie, Waarom moet je 84(?) jaar moet "liegen" en "lijden" om in de hemel te komen? En als je met 84 de gemiddelde levensverwachting in NL bedoeld, hoe weet je zo goed hoe hun jeugd is geweest? Is de "homoseksueel" die een zuigelingsdood of abortusdood treft ineens niet meer "zo geboren"?

Waarom maakt het uit of je "gehaat" wordt omdat je rundvlees eet of omdat je van anderen eist dat ze geen rundvlees eten? Als je geweld gebruikt maakt het uit of je dat uit naam van "veganisme/dierenliefde" of "religieus geïnspireerd" is?

Mag je zoals onze vegan-extremist dan zeggen dat je het niet verdiend om "gelukkig" te leven of kom je dan met een gedoogbeleid van "medicinale" (rund)vlees zodat mensen die zo geaard zijn volgens jouw voorwaarden geen kutleven zullen hebben? Zijn dochter heeft er ook last van dus het lijkt erfelijk als dat je iets uit maakt.

Maar misschien moet je een andere punt waar over gezwegen wordt benoemen, wat geeft mensen het recht om vlees te eten? Als je bij je homo-standpunt als argument gebruikt dat het aangeboren is en waarom roep je dan schande als gezegd wordt dat vlees eten aangeboren is?
Waar je doorlopend mank gaat is de vergelijking tussen een keuze en iets wat aangeboren is en van binnen zit, het een kan je veranderen, het andere niet, je kan het negeren, doen alsof het er niet is, alsof het niet bestaat, alsof je het niet voelt, alsof je niet hoort hoe de anderen over je denken wie je eigenlijk bent, alsof je erbij hoort, alsof je het leuk vind, alsof je gelukkig bent, alsof je van je vrouw houdt....maar je leeft een leugen.
quote:

De olifant in de kamer is niet de "verwoede" pogingen (om Islam erbij te betrekken maar dat moslims ook een interpretatie hebben van de bijbel (welke boeken je ook erbij betrekt). homoseksuelen, Maar die is ook niet regenboog, wat dat ook mag betekenen.
je vind jezelf zo belangrijk dat je er gewoon aan voorbij gaat waarom de Islam in dit topic betrokken wordt. :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184552496
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee toch? Volgens mij gaat het om anderen die lopen te huilen dat Protestants-Christenen anders aankijken tegen andere soorten seksualiteit dan hetroseksualiteit.
In jouw ogen is dat blijkbaar huilen.

In mijn ogen is dat zeer valide kritiek.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:12:57 #114
6484 ExTec
pi_184552501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Zolang je religieuze primitiviteit aan het goed praten bent, zie ik mezelf niet echt ophouden dat te benoemen.

Met je belachelijke onzin over het gelijkstellen van buitensluiting en demonisering door een christelijke gemeenschap puur en alleen op basis van aangeboren seksuele geaardheid, aan een vader die boos/teleurgesteld is dat zijn zoon de zaak niet over wilt nemen.

Ik zou willen vragen of je dat snapt, maar ik weet dat het daar blijkbaar een beetje mis gaat, dus dat doe ik maar niet.
Je extreem-zielige: hij is het niet met me eens, dus moet hij het wel goedpraten begint een beetje te vervelen, ophitser :r
pi_184552527
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen ze problemen hebben, net als de jongen die regelmatig met zijn vriendin naar bed gaat of de pornoverslaafde man.

Ik denk dat sommige van hen ook aardig wat moeite hebben met bepaalde bewoordingen in de verklaring. Dat pijnpunt ligt voor veel van hen echter op een ander punt dan wat hier besproken wordt. De kerken waar het hier om gaat zijn er al vrij lang duidelijk over dat seks alleen thuis hoort in het heteroseksuele huwelijk.
pi_184552531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt.

Keerzijde van die munt is net zo hard dat mensen die er met hun neus bovenop hebben gezeten, er om die reden dus ook niet meer objectief naar kunnen kijken ;)

Waarmee, ik totaal niet af wil doen aan wat je zegt, ik geloof zonder meer dat het erg is.
Objectiviteit is er wat dit betreft sowieso niet.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:16:02 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184552554
quote:

[..]

Ik weet overigens wel wat van geschiedenis.

En dit vinden gereformeerden helemaal niet leuk, maar het is dus gewoon historisch aantoonbaar dat er voor Augustinus geen enkele christen, in geen enkel werelddeel ooit het idee van dubbele predestinatie heeft aangehangen.

Wat kunnen wij uit de oude geschriften leren? Dat Augustinus - en hij alleen - dit idee ontwierp als aanval op Pelagius, en door o.a. Hilarius werd teruggefloten met de mededeling dat 'dubbele predestinatie' een "nieuwigheid is waar de christenheid nooit in onderwezen heeft". Kortom, de eerste vier eeuwen van het christendom kende helemaal geen 'proto-calvinisme', en de gereformeerde leer van de 16e eeuw was helemaal niet 'de zuivere leer', gered uit de 'duisternis van superstitie'.

Uiteraard werd Augustinus' idee van dubbele predestinatie - HET ijkpunt van de gereformeerde leer - op het concilie van Orange verworpen.

Aleer je mij de les probeert te lezen, lees je zelf eens in in de materie. https://archive.org/details/primitivedoctrin00fabe/page/n6

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-01-2019 14:24:07 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184552556
quote:

[..]

Ik zeg niet dat het oproept tot geweld, maar de resolute afkeuring van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft, het gebod aan christenen om het niet te accepteren en ga zo maar door schept gewoon een normatief kader. Homoseksualiteit deugt niet en je mag het absoluut niet in de praktijk brengen.
Natuurlijk roepen dit soort documenten nooit direct op tot geweld of haat, maar het is voor de selectieve interpreteerders een prima handvest voor eigenrichting. Kom voor de gein eens in een Urkse visserskroeg. Testosteron laat zich echt niet sturen vanaf de kansel.

quote:
Ik zie niet in hoe jij dat ziet. Heteroseksuele relaties zijn de norm en moeten binnen het huwelijk geconsumeerd worden. Het is natuurlijk ook de ultieme schijnheiligheid, want je kunt wel claimen dat je 'heteroseksuele onreinheid' even onwenselijk acht als 'homoseksuele onreinheid', maar het tweede geval is inherent onrein, terwijl hetero's prima mogen neuken zolang dat maar binnen het huwelijk doen. Daarbij gaat de afkeuring van homoseksualiteit natuurlijk veel verder dan enkel keiharde porno, maar is zelfs een platonische relatie tussen twee mannen of vrouwen al 'onrein'.
Ik snap nooit zo waarom mensen zo makkelijk in de schijnredelijkheid van de fundamentalistische tak van het Christendom trappen.
pi_184552568
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je extreem-zielige: hij is het niet met me eens, dus moet hij het wel goedpraten begint een beetje te vervelen, ophitser :r
Maak dan ook niet zulke achterlijke vergelijkingen tussen een baan en geaardheid.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:17:18 #120
6484 ExTec
pi_184552577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Objectiviteit is er wat dit betreft sowieso niet.
Maar we kunnen waarnemen, dat in ieder geval jij, behoorlijk gekleurd bent, door je eigen ervaringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')