Gezien het verloop van dit topic werkt het beter dan de apologetische shit die jij hier loopt te verkondigen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En, werkt het?
Zijn ze al om in Barneveld?
Gelukkig hebben die het dan ook niet voor het zeggen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
De SGP en ik vinden gewoon dat dat recht niet had moeten komen.
Eens, zeer niet-chique.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geen geweld, nee. Maar wel allerlei jongeren die worstelen met hun identiteit en daar allerlei nadelige gevolgen van ervaren in die contreien. Ook niet heel erg chique. En dat kun je ze dan wel weer aanrekenen.
Qua economie zal het niet veel verschillenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig hebben die het dan ook niet voor het zeggen.
En binnen de niet-christenen zijn er ook veel die niet uit de kast durven komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, zeer niet-chique.
Maar uiteindelijk is dat niet anders dan een vissers-zoon, die bijkans ge-excommuniceerd word, omdat hij de eerste generatie is die geen zin heeft om ook visser te worden, en dat stompzinnig zwaar aangerekend word door den familia.
Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner. Dat diner kent namelijk wel een einde.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, zeer niet-chique.
Maar uiteindelijk is dat niet anders dan een vissers-zoon, die bijkans ge-excommuniceerd word, omdat hij de eerste generatie is die geen zin heeft om ook visser te worden, en dat stompzinnig zwaar aangerekend word door den familia.
Niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vast niet, maar dat is dan ook niet de doelgroep.
Um, dat lijkt bij behoorlijk relevant. Er zijn wel meer partijen met standpunten waar het merendeel van de kiezers niet op zit te wachten. Geen enkele jongere wil de AOW leeftijd terug naar 65, zoals 50Plus wil. De PvdD is vrij radicaal t.o.v. vleeseters, slagers, jagers etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rechten afpakken doe je via de politiek. Dus ja, er zijn wel christenen bezig om rechten af te pakken aangezien zo'n van der Staaij liever nog vandaag dan morgen het homohuwelijk terugdraait natuurlijk. Dat er op generlei wijze een parlementaire meerderheid voor is lijkt me daarbij niet relevant.
Neuh, dan onderschat je de impact daarvan behoorlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, zeer niet-chique.
Dus als ik niet de islam er aan de haren bij aan het slepen bent, ben ik de acties van de bible belt aan het vergoelijken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Gezien het verloop van dit topic werkt het beter dan de apologetische shit die jij hier loopt te verkondigen?
Dat ligt er aan hoe je gehandeld hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner.
Topleven wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe je gehandeld hebt.
Als je niet gekeerd bent van de seksuele gemeenschap wel.
Als je strijdt tegen de gevoelens wel.
Nee, de mensen die niet heel blij worden van zo'n boodschap en persoonlijk worden aangesproken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet?
Ging toch om 'tegen geluiden' te laten horen?
Wie moeten die geluiden dan horen?
Mensen alhier?
Dat wil de PVV, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wil de SGP, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Het is het gewoone een dehumaniserend pamfletje. Dat het niet expliciet oproept tot haat lijkt me daarbij niet zo relevant.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat als er een breedgedragen verklaring als deze onder moslims komt het met de leefomgeving voor homoseksuelen een stuk beter wordt. Deze verklaring laat namelijk echt geen ruimte voor naroepen of geweld naar homos toe (wat door een kleine groep moslims ook in Nederland wordt gedaan). Kijk nu eens naar hoe de verklaring daadwerkelijk is opgesteld (met het naschrift in de Nederlandse versie) en dan zie je dat deze verklaring eerder oproept tot medelijden dan tot haat. Ik kan me voorstellen dat dat nog steeds beledigend is, maar gooi het niet allemaal op een hoop.
Tja, het leven moet vooral leuk zijn wat wij zijn kortzichtig en carpe diem kom je ook niet ver mee.quote:
Uhm ja, de SGP heeft wat, 2, 3 zetels?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat wil de PVV, maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de PVDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil het CDA maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
Dat wil de VVD maar gelukkig neemt vrijwel niemand die club serieus.
enz.
Behalve dat het niet om een keuze gaat, maar om geaardheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, zeer niet-chique.
quote:
Beter kun je inderdaad in permanente staat van onzekerheid leven of je wel of niet uitgeloot bent voor de goddelijke kosmische loterij die predestinatie heet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Tja, het leven moet vooral leuk zijn wat wij zijn kortzichtig en carpe diem kom je ook niet ver mee.
Dat je dat verdedigbaar vindt is wel vrij ziek natuurlijk. In de praktijk betekent dat dat er mensen rondlopen die de rest van hun leven last hebben van allerlei schurende pijnen en knellende processen. Laag zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, depressie, in een enkel geval een psychose hier en daar, et cetera, et cetera.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe je gehandeld hebt.
Als je niet gekeerd bent van de seksuele gemeenschap niet.
Als je strijdt tegen de gevoelens wel.
Ook dat. Goed punt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner. Dat diner kent namelijk wel een einde.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Dat gaat iets dieper. Wanneer je vanaf de kansel wordt verteld dat je eindpositie, voor alle eeuwigheid, er een is van onuitstaanbare pijn (houd je hand eens vijf minuten onder een kaarsvlam), puur op basis van je geaardheid, dan gaat dat wel wat verder dan gerotzooi bij het familiediner. Dat diner kent namelijk wel een einde.
Splijtzwammen, op familie gebied heb je dus echt in alle soorten en maten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, dan onderschat je de impact daarvan behoorlijk.
Als je eerder hebt opgelet in de preken van de Ger Gem weet je dat God niet enkel liefde is.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je dat verdedigbaar vindt is wel vrij ziek natuurlijk. In de praktijk betekent dat dat er mensen rondlopen die de rest van hun leven last hebben van allerlei schurende pijnen en knellende processen. Laag zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, depressie, in een enkel geval een psychose hier en daar, et cetera, et cetera.
Maar ja, zo heeft god het bepaald en god is liefde!!!!![]()
Misselijkmakende shit.
Gelovigen van welke aard dan ook die het dogma van de hel onderschrijven zie ik dan ook als psychopaten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Ook dat. Goed punt.
Maar we zitten hier helaas wel tegen een muur te praten.
Niet zolang er hier nog steeds mensen rondlopen die met het homohatende koortje meezingen. Dan mogen we nog wel wat harder zingen om die onzin te overstemmen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet?
Ging toch om 'tegen geluiden' te laten horen?
Wie moeten die geluiden dan horen?
Mensen alhier?
Dat heeft een zeer hoog preaching to the choir gehalte.
En als we de slavernij gewoon niet hadden afgeschaft, dan was er nu ook niet zo gezeken over rechten voor minderheden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
De SGP en ik vinden gewoon dat dat recht niet had moeten komen.
Als dat nooit het geval was geweest werd er veel minder geklaagd over deze verklaring.
Precies.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
En als we de slavernij gewoon niet hadden afgeschaft, dan was er nu ook niet zo gezeken over rechten voor minderheden.
Dat gaat echt niet alleen om het er bij halen van de islam. Oa ook dit soort juweeltjes van posts:quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus als ik niet de islam er aan de haren bij aan het slepen bent, ben ik de acties van de bible belt aan het vergoelijken.
Duidelijk.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, zeer niet-chique.
Ja inderdaad...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als je eerder hebt opgelet in de preken van de Ger Gem weet je dat God niet enkel liefde is.
Wel rechtvaardig
Als je zo praat ben je het zeker nietquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja inderdaad...
En om die rechtvaardigheid te tonen heeft de gereformeerde god een aantal mensen gemaakt puur om ze naar de hel te sturen. Want dan komt die genadige kant er zo leuk uit voor de paar die wel uitverkoren zijn.
Uhhh ja en dus?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, de SGP heeft wat, 2, 3 zetels?
Is gewoon de leer hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als je zo praat ben je het zeker niet.
Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat. En dit pamflet geeft juist aan dat reformatorische testosteronbommetjes een draai om de oren kunnen verwachten als ze op straat in woord of daad homos lastig vallen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is het gewoone een dehumaniserend pamfletje. Dat het niet expliciet oproept tot haat lijkt me daarbij niet zo relevant.
Aan dat soort verklaringen hebben opgefokte testosteronbommetjes op straat ook helemaal geen boodschap.
Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand naar de klote is gegaan omdat die het geluk heeft gehad met genderdysforie geboren te zijn en zo'n 18 jaar lang 2x per week naar een reformatorische predikant heeft mogen luisteren.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Splijtzwammen, op familie gebied heb je dus echt in alle soorten en maten.
B.v. nooit vernomen dat familie's uit elkaar pleuren omdat deze of gene een partner nemen die de familie niet bevalt.
En ik snap jullie wel. Allicht dat het persoonlijk te ver van me af staat.
Het concept dat ik ga luisteren naar iets wat verteld word vanaf een kanselEn dat ik er dan ook nog waarde aan hecht
Hilarisch
Mee eens dat je geaardheid wat anders is dan je baan keuze.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Behalve dat het niet om een keuze gaat, maar om geaardheid.
Je moet gewoon opsodemieteren met hier blijven doen alsof ik religieuze primitiviteit aan het goed praten ben je.quote:
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat. En dit pamflet geeft juist aan dat reformatorische testosteronbommetjes een draai om de oren kunnen verwachten als ze op straat in woord of daad homos lastig vallen.
Verder vanuit reformatorisch perspectief (waar het besef van de eigen zonde er al vroeg in komt, is dit pamflet alles behalve dehumaniserend). Juist door ook de heteroseksuele "moetjes" te veroordelen in hetzelfde pamflet geeft men aan de homoseksueel niet te dehumaniseren.
De uitwerking is wel haat. Hoe denk je dat LHBT-ers binnen die contreien zich voelen? Gerespecteerd? Gewaardeerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat.
Dominees in mijn kerkverband luisteren met alle liefde naar je verhaal en bieden je pastorale hulpquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand naar de klote is gegaan omdat die het geluk heeft gehad met genderdysforie geboren te zijn en zo'n 18 jaar lang 2x per week naar een reformatorische predikant heeft mogen luisteren.
Hoe dat z'n uitwerkingen heeft in psychische littekens is niet goed onder woorden te brengen, maar makkelijk is het allemaal niet echt.
Gewaardeerd ik weet het van mensen die het hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De uitwerking is wel haat. Hoe denk je dat LHBT-ers binnen die contreien zich voelen? Gerespecteerd? Gewaardeerd?
En waarom dat inhoudelijk correct is, heb ik netjes uit de doeken gedaanquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:01 schreef probeer het volgende:
Oa ook dit soort juweeltjes van posts:
Ik durf zelfs nog verder te gaan door te stellen dat elke christen afstand zou moeten nemen van de christelijke kerk als organisatie. Maar dat komt meer voort uit het kinder-neuken dan de homohaat. Criminele organisatie dat het is.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelovigen van welke aard dan ook die het dogma van de hel onderschrijven zie ik dan ook als psychopaten.
Klopt; als universalist ben je in geen enkele kerk welkom. Want dan ondermijn je de 'rechtvaardigheid van god'. Het is kennelijk noodzakelijk te geloven dat een almachtige god het in zich heeft (nee, moet hebben) om zijn eigen creaties tot in de eeuwigheid te martelen. Overigens niet eens wegens moord of roof of pijniging van medemensen, ook het verliefd worden op de verkeerde persoon is reden genoeg om in de 'rechtvaardige' poel van vuur geflikkerd te worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jij snapt het.
Maar men zeikt graag over de ander die een afwijkende mening hebben,
Nee toch? Volgens mij gaat het om anderen die lopen te huilen dat Protestants-Christenen anders aankijken tegen andere soorten seksualiteit dan hetroseksualiteit.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Inperken niet. Demoniseren wel.
[..]
Definieer 'vaak' en 'gewelddadig'. Daarbij is geweld tegen anders-geaarden niet de enige manier om die mensen het leven zuur te maken. En als je als homoseksueel in zo'n orthodox christelijke omgeving opgroeit dan gebeurt dat laatste vrijwel zeker ja.
[..]
Christenen die lopen te huilen over homoseksualiteit.
Zolang je religieuze primitiviteit aan het goed praten bent, zie ik mezelf niet echt ophouden dat te benoemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mee eens dat je geaardheid wat anders is dan je baan keuze.
Maar de parallel is dat ook niemand het acceptabel gaat vinden dat iemand de rest van zijn leven een baan gaat hebben omdat de buitenwacht dat van hem/haar verwacht.
In beide gevallen eindig je immers met een diep ongelukkig individu.
[..]
Je moet gewoon opsodemieteren met hier blijven doen alsof ik religieuze primitiviteit aan het goed praten ben je.
Snap je dat?
Je bedoelt: dominees in mijn kerkverband luisteren naar je verhaal en proberen je daarna zo omwonden mogelijk te vertellen dat je de rest van je leven maar de schijn moet ophouden en mag lijden en jezelf moet ontzien van liefde.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dominees in mijn kerkverband luisteren met alle liefde naar je verhaal en bieden je pastorale hulp
Klopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, makkelijk praten natuurlijk als je er niet in bent opgegroeid.
Die wat hebben meegemaakt?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Gewaardeerd ik weet het van mensen die het hebben meegemaakt.
Ook daar ben ik niet welkom hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als je zo praat ben je het zeker niet
Je brave katholiek noemen maar niets snappen wat er gezegd wordt in de Bijbel
Laat wel de staat zien van de RK kerk
quote:
Jijbak? je bedoelt dat ik persoonlijk wordt? begrijp je dat die hele zgn verklaring en al die afkeuring en zonde die hier besproken wordt persoonlijk is? Naast de overlast van jullie tradities in het algemeen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
Ik vind het een misplaatste jijbak en dan nog sturend "geweld door homoseksuelen jegens christenen" en "geweld door religieus geïnspireerde geweld jegens homoseksuelen" gebruiken.
Gaat er niet in he? Dat vegan zijn een keuze is, en homoseksualiteit niet, dat dringt maar niet door he, met al je extreme vegan voorbeelden, over mensen die de keuze maken om wel of geen dierlijke producten te consumeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
Dat kan ik ook. Als jij 50 berichten van geweld door moslims jegens rundvleeseters (in Nederland) zoekt dat ga ik op zoek naar 50 berichten door vleeseters jegens gelovigen (van alle religies), wereldwijd"50-50, dus dat is eerlijk. Maar als je aandringt mag het ook 10-10 worden. Wat jij wil.![]()
Wat ik probeer aan te wijzen is dat er meer repressie vanuit het geloof (en ja elke relegie ja, bedankt, assholes) komt richting homo's dan andersom.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
Waarom zou geweld door homoseksuelen op niet-christenen niet mee moeten tellen? Volgens mij was er een heel bekende homoseksuele nazi van het eerste uur. Recentelijker was er een homoseksueel opgepakt die een aanslag op een gay pride wilde plegen. Zoek maar op. Hij droeg ook nazipakken. Maar dat kan een Britse prins gebeuren. In Orlando was er een paar jaar geleden de homoseksueel die in een gay bar een aanslag pleegde.
Waar je doorlopend mank gaat is de vergelijking tussen een keuze en iets wat aangeboren is en van binnen zit, het een kan je veranderen, het andere niet, je kan het negeren, doen alsof het er niet is, alsof het niet bestaat, alsof je het niet voelt, alsof je niet hoort hoe de anderen over je denken wie je eigenlijk bent, alsof je erbij hoort, alsof je het leuk vind, alsof je gelukkig bent, alsof je van je vrouw houdt....maar je leeft een leugen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
Je gaat uit dat "liefde" en een "zonde" samengaan, de eindeloze discussie, Waarom moet je 84(?) jaar moet "liegen" en "lijden" om in de hemel te komen? En als je met 84 de gemiddelde levensverwachting in NL bedoeld, hoe weet je zo goed hoe hun jeugd is geweest? Is de "homoseksueel" die een zuigelingsdood of abortusdood treft ineens niet meer "zo geboren"?
Waarom maakt het uit of je "gehaat" wordt omdat je rundvlees eet of omdat je van anderen eist dat ze geen rundvlees eten? Als je geweld gebruikt maakt het uit of je dat uit naam van "veganisme/dierenliefde" of "religieus geïnspireerd" is?
Mag je zoals onze vegan-extremist dan zeggen dat je het niet verdiend om "gelukkig" te leven of kom je dan met een gedoogbeleid van "medicinale" (rund)vlees zodat mensen die zo geaard zijn volgens jouw voorwaarden geen kutleven zullen hebben? Zijn dochter heeft er ook last van dus het lijkt erfelijk als dat je iets uit maakt.
Maar misschien moet je een andere punt waar over gezwegen wordt benoemen, wat geeft mensen het recht om vlees te eten? Als je bij je homo-standpunt als argument gebruikt dat het aangeboren is en waarom roep je dan schande als gezegd wordt dat vlees eten aangeboren is?
je vind jezelf zo belangrijk dat je er gewoon aan voorbij gaat waarom de Islam in dit topic betrokken wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:56 schreef up7 het volgende:
De olifant in de kamer is niet de "verwoede" pogingen (om Islam erbij te betrekken maar dat moslims ook een interpretatie hebben van de bijbel (welke boeken je ook erbij betrekt). homoseksuelen, Maar die is ook niet regenboog, wat dat ook mag betekenen.
In jouw ogen is dat blijkbaar huilen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee toch? Volgens mij gaat het om anderen die lopen te huilen dat Protestants-Christenen anders aankijken tegen andere soorten seksualiteit dan hetroseksualiteit.
Je extreem-zielige: hij is het niet met me eens, dus moet hij het wel goedpraten begint een beetje te vervelen, ophitserquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Zolang je religieuze primitiviteit aan het goed praten bent, zie ik mezelf niet echt ophouden dat te benoemen.
Met je belachelijke onzin over het gelijkstellen van buitensluiting en demonisering door een christelijke gemeenschap puur en alleen op basis van aangeboren seksuele geaardheid, aan een vader die boos/teleurgesteld is dat zijn zoon de zaak niet over wilt nemen.
Ik zou willen vragen of je dat snapt, maar ik weet dat het daar blijkbaar een beetje mis gaat, dus dat doe ik maar niet.
Waarschijnlijk zullen ze problemen hebben, net als de jongen die regelmatig met zijn vriendin naar bed gaat of de pornoverslaafde man.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De uitwerking is wel haat. Hoe denk je dat LHBT-ers binnen die contreien zich voelen? Gerespecteerd? Gewaardeerd?
Objectiviteit is er wat dit betreft sowieso niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt.
Keerzijde van die munt is net zo hard dat mensen die er met hun neus bovenop hebben gezeten, er om die reden dus ook niet meer objectief naar kunnen kijken
Waarmee, ik totaal niet af wil doen aan wat je zegt, ik geloof zonder meer dat het erg is.
Ik weet overigens wel wat van geschiedenis.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als je zo praat ben je het zeker niet
Je brave katholiek noemen maar niets snappen wat er gezegd wordt in de Bijbel
Laat wel de staat zien van de RK kerk
Ik zeg niet dat het oproept tot geweld, maar de resolute afkeuring van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft, het gebod aan christenen om het niet te accepteren en ga zo maar door schept gewoon een normatief kader. Homoseksualiteit deugt niet en je mag het absoluut niet in de praktijk brengen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Nonsens, Het roept juist expliciet op tot geen haat. En dit pamflet geeft juist aan dat reformatorische testosteronbommetjes een draai om de oren kunnen verwachten als ze op straat in woord of daad homos lastig vallen.
Ik zie niet in hoe jij dat ziet. Heteroseksuele relaties zijn de norm en moeten binnen het huwelijk geconsumeerd worden. Het is natuurlijk ook de ultieme schijnheiligheid, want je kunt wel claimen dat je 'heteroseksuele onreinheid' even onwenselijk acht als 'homoseksuele onreinheid', maar het tweede geval is inherent onrein, terwijl hetero's prima mogen neuken zolang dat maar binnen het huwelijk doen. Daarbij gaat de afkeuring van homoseksualiteit natuurlijk veel verder dan enkel keiharde porno, maar is zelfs een platonische relatie tussen twee mannen of vrouwen al 'onrein'.quote:Verder vanuit reformatorisch perspectief (waar het besef van de eigen zonde er al vroeg in komt, is dit pamflet alles behalve dehumaniserend). Juist door ook de heteroseksuele "moetjes" te veroordelen in hetzelfde pamflet geeft men aan de homoseksueel niet te dehumaniseren.
Maak dan ook niet zulke achterlijke vergelijkingen tussen een baan en geaardheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je extreem-zielige: hij is het niet met me eens, dus moet hij het wel goedpraten begint een beetje te vervelen, ophitser
Maar we kunnen waarnemen, dat in ieder geval jij, behoorlijk gekleurd bent, door je eigen ervaringen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Objectiviteit is er wat dit betreft sowieso niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |