Meer geld is toch een heel andere reden dan dat je door privé omstandigheden moet verhuizen?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja natuurlijk hoort een juf dat niet zelf op te lossen, en is dat aan de schoolleiding.
Ik zeg alleen dat ik er gewoon niet bij kan komen, heeft de leerkracht in kwestie geen last van toch.
En de juf ging overigens weg omdat ze meer geld wilde verdienen en dit het slimme moment was om over te stappen. Daar vind ik gewoon lekker iets van, ook als iedereen hier zegt dat dit stom is
Als ouder zijnde: ik heb ook liever niet dat er een onbekende vervanger voor een klas staat, of dat kinderen onder andere klassen worden verdeeld als de eigen leerkracht ziek is. Dan neem ik ze liever mee naar huis. Maar goed, wij hebben die ruimte, er is altijd een van ons thuis. Als je op dezelfde dagen werkt is het wat ingewikkelder, begrijp ik. Hier nemen overigens de onderwijs-assistentes de groep over als een leerkracht ziek is.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 12:59 schreef exode het volgende:
Mag ik als partner van een leerkracht wat roepen? Geef geen kleine cadeaus die in de aanbieding waren bij het Kruidvat of bij de Action. Iets persoonlijks is zoveel leuker. Inderdaad een mooie tekening of een kaartje.
Bij mijn vrouw op school wordt 1 keer per jaar een juffen/meesters dag georganiseerd. Dan komen de cadeaus dus ook. En wat een troep zit daar tussen! En nee dat heeft niets met geld te maken, koop gewoon geen stinkende zeep van 1 euro. Koop dan van die 1 euro een leuke kaart.
En een leerkracht raar vinden omdat die halverwege het schooljaar vertrekt? Wanneer moeten ze dan weggaan? Einde schooljaar als alle nieuwe groepen al zijn ingedeeld? In september als ze net gestart zijn? Of gewoon nooit?
Bij mijn vrouw op school is nu gezegd dat als je je ziekmeldt de kinderen van je klas naar huis worden gestuurd omdat er geen vervanging is. Mijn vrouw stond gisteren zonder stem voor de klas omdat ze de ouders niet met een probleem wilde opzadelen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij, maar goed ik zit ook in het bedrijfsleven.
Kortom: een leerkracht verwacht geen cadeaus, maar over het algemeen is een persoonlijk cadeautje met aandacht echt heel fijn.
En dan nog he, dan nog moet je als volwassen mens keuzes mogen maken op grond wat voor jouw persoonlijke situatie het beste is zonder dat de hele moederbevolking daar iets van meent te moeten vinden. Als jij halverwege het schooljaar wil vertrekken omdat je ergens anders meer gaat verdienen: you go girl.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 12:46 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Meer geld is toch een heel andere reden dan dat je door privé omstandigheden moet verhuizen?
Onderwijsassistentes? Die hebben ze bij haar niet, wegbezuinigd. Maar ik sta er ook zo in als ouder hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Als ouder zijnde: ik heb ook liever niet dat er een onbekende vervanger voor een klas staat, of dat kinderen onder andere klassen worden verdeeld als de eigen leerkracht ziek is. Dan neem ik ze liever mee naar huis. Maar goed, wij hebben die ruimte, er is altijd een van ons thuis. Als je op dezelfde dagen werkt is het wat ingewikkelder, begrijp ik. Hier nemen overigens de onderwijs-assistentes de groep over als een leerkracht ziek is.
+1quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
En dan nog he, dan nog moet je als volwassen mens keuzes mogen maken op grond wat voor jouw persoonlijke situatie het beste is zonder dat de hele moederbevolking daar iets van meent te moeten vinden. Als jij halverwege het schooljaar wil vertrekken omdat je ergens anders meer gaat verdienen: you go girl.
Echt hequote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
En dan nog he, dan nog moet je als volwassen mens keuzes mogen maken op grond wat voor jouw persoonlijke situatie het beste is zonder dat de hele moederbevolking daar iets van meent te moeten vinden. Als jij halverwege het schooljaar wil vertrekken omdat je ergens anders meer gaat verdienen: you go girl.
Heel leuk!!!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:55 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
+1
Thanks voor je input exode! Gaan straks gewoon zelf mooie kaarten voor de juffen knutselen, vind S. Hartstikke leuk, hebben wij weer een activiteit om de middag mee te vullen () en is zij morgen helemaal trots op d’r eigen gemaakte cadeautje
Whaha, die vind ik leukquote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn oudste wilde aan t eind van t schooljaar toen ze van 1 naar 2 ging ook wat kopen voor dr juffen. Ik heb dr zelf wat uit laten zoeken. Ze kwam toen met prachtige glittersokken bij de Hema. Helemaal gelukkig was ze. 1 van de juffen is nu de juf van de jongste en oudste vroeg pas nog aan juf of ze de sokken nog had.
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jullie dit beide 'goed' gedaan, als in: luisteren is altijd goed denk ik, want dan voelt R zich gehoord. En R is voor zichzelf opgekomen en heeft door dat zoiets over een grens heen is. Daar zou ik haar een compliment voor geven. Daarbij is het denk ik niet erg om tegen je kind te zeggen dat je verbaasd over iets bent en een beetje schrikt van wat ze zegt, zolang je de toon verder luchtig houdt. Misschien kun je om een beter beeld te krijgen nog even bij de juf erop terugkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:22 schreef Omentielvo het volgende:
En even tips gevraagd. Hoe reageer je als je kind iets vertelt wat er op school gebeurd is en jij eigenlijk even met je mond vol tanden staat?
Een meisje in haar klas en vriendin van R maakte laatst naar R een beweging dat ze haar nek er wilde af snijden. R was zwaar verontwaardigd hierover en was ook naar de juf gegaan.
Ze vertelde het mij en hoe stout ze dat vond, want als je iemand zijn nek afsnijdt ben je dood. (Aldus R)
En ik heb vooral geluisterd. Maar wat kan je op zoiets zeggen? Wat kan je dan doen?
Ik wil op zo’n moment het niet te groot maken. Maar ik wil R ook gewoon wat tips geven enzo.
Goed gezegd. Heb je ondertussen iets gevonden waarbij je je wat happier voelt?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:35 schreef Malteser het volgende:
Hier een juf die onlangs haar baan heeft opgezegd. Jep, middenin het schooljaar.
En nee, daar ben ik niet trots op.
Maar ik werd doodongelukkig in het onderwijs en dat was pas schadelijk voor de leerlingen.
Ik had 30 kinderen in de klas en er waren dagen dat ik er 10 die dag niet ‘gezien’ had, dus niet bewust mee bezig was geweest, niet de aandacht had gegeven die ze verdienen en nodig hebben. Ik was alleen nog maar bezig met toetsuitslagen, inspectierapporten, ouders tevreden houden. Totaal niet meer met de kinderen. En ze verdienen beter.
De verantwoording, de mondigheid van de ouders, ik was er niet (meer) tegen opgewassen.
Ik heb wel gewerkt tot ze een vervanger gevonden hadden, zodat ik goed kon overdragen.
En ik snap als ouder heel goed dat het naar is als de leerkracht van je kind weg gaat halverwege het schooljaar.
Maar datzelfde kind verdient ook een leerkracht die er kan zijn voor je kind, met plezier voor de klas staat, want dat draagt bij aan een goede sfeer en aan juiste kennisoverdracht, zodat het kind kan ontwikkelen en zich goed kan voelen op school. Want een kind moet gezien worden.
Ja! Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe baan.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed gezegd. Heb je ondertussen iets gevonden waarbij je je wat happier voelt?
Ik vond het eigenlijk geen ramp dat Noor haar juf wegging en ze heeft een hele lieve er voor terug gekregen. Volgens mij is de overgang ook soepel verlopen, ze hadden direct een nieuwe juf.
Wat doe je nu? Ik ben heel benieuwd wat ik buiten het onderwijs zou kunnen doen namelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja! Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe baan.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Hahaha ja, en dit ook. Ik loop soms rondjes in mijn lokaal om bepaalde ouders te kunnen ontwijkenquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:36 schreef Franny_G het volgende:
Ach, je mag best een mening hebben over een juf, maar bedenk dat die juf wellicht ook een mening heeft over jou als ouder..
zoals ik al zei ik geef geen neuk van wat anderen vinden wat ik van deze leerkracht denkquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:21 schreef Peacefulll het volgende:
En verder buda, probeer toch eens verder te kijken dan je eigen neus lang is. Hier nog een juf die door dit soort houdingen, opmerkingen en schijnoplossingen van oa de regering denkt: stik der in. Ik ga wat anders doen, met minder werkdruk en meer geld. Dan maar iets wat mij minder aan het hart ligt, maar waardoor ik als persoon en moeder misschien wel beter en leuker blijf functioneren.
Dat is helemaal prima.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:36 schreef Franny_G het volgende:
Ach, je mag best een mening hebben over een juf, maar bedenk dat die juf wellicht ook een mening heeft over jou als ouder..
Als je volgende keer ipv met gestrekt been erin gaan gewoon MELDT dat het om een totaal andere situatie gaat dan blijft het wellicht gezelliger hierquote:Op woensdag 30 januari 2019 09:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
(en hoewel ik reageerde op een post doelde ik op de situatie waar ik in zat)
Blijkt namelijk totáál niet dat je het over je eigen situatie hebtquote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nou ik zou dus echt niet iets geven aan een juf die halverwege het schooljaar weer vertrekt.
Zeker niet in een tijd als deze waar vervanging bijna niet te realiseren valt.
Dat vind ik pas niet netjes, continuïteit vind ik erg belangrijk!
Het wordt door 1 iemand uit z'n verband getrokken, gaat idd nergens overquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat wordt dit toch weer uit zijn verband getrokken zeg... Ik vind het netjes om de juf wat te geven als ze weggaat ja. Of het nu bonbons zijn een tekening of een auto, dat maakt niet uit. Het gaat om het idee. Ik heb veel respect voor juffen en meesters. Wat zij elke dag doen, dat zou ik echt niet kunnen. En dan onder al die werkdruk, ouders die van alles van je verwachten....
Maar dit is wat ík vind. Als iemand anders niks wil geven, prima.
Je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het wordt door 1 iemand uit z'n verband getrokken, gaat idd nergens over
Een auto is wel echt iets te veel misschien
Ja dat doet hij wel. Hoewel hij als ik hem breng ook sneu en veroren lijkt, maar als ik hem haal is hij buiten wel samen aan t spelen, en als ik verhalen hoor dan zet hij juist weleens de boel op stelten met zijn vriendjes (steeds wisselende kindjes).quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh pinquit, wat verschrikkelijk sneu van dat opsluiten.. Inderdaad, het breekt je hart.
Kwak, hoe is M met klasgenootjes dan? I zoekt daar dus ook nog geen contact mee. Op woensdagochtend is het inloopochtend, dan liggen op alle tafels puzzels en spellen en mogen ze zelf kiezen waar ze mee gaan spelen. I gaat dan nooit iets doen, hij staat alleen maar te kijken. Hij durft gewoon niet bij andere kindjes aan te sluiten. En als hij wel ergens mee speelt en er komt een ander kindje aan, dan gaat hij weer weg.
De orthopedagoog vind ik een goede tip, daar ga ik naar informeren.
Heb je vast al gedaan, maar de vraag al eens bij de leerkracht neergelegd? Hoe ziet zij dat gedurende de dag? Kan zij eventueel een keer tijdens het spelen een gesprekje met hem aangaan en er achter komen wat er precies gebeurt, hoe het voor hem voelt en waarom hij het zo spannend vindt om naar de juf te gaan?quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
#teamLE
Heeft iemand ervaring met weerbaarheidstraining of iets dergelijks voor kleuters? I is op school zo ontzettend níet assertief, dat we ons wel wat zorgen beginnen te maken. Hij vertelt thuis bijvoorbeeld dat een klasgenootje hem schopt, maar hij durft dat dus echt. niet. tegen de juf te zeggen, bijvoorbeeld.. Of als hij ergens mee speelt en er komt een ander kindje aan dat het speelgoed van hem afpakt, dan laat hij dat maar gewoon gebeuren en zegt hij ook niets.
Nee, dat wil ik vanmiddag even gaan doen (en dan zeg ik het ook van het schoppen, want dat was Baard vergeten). Van Rots en Water heb ik weleens gehoord, ik ga dat met Baard ook even bekijken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:53 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Heb je vast al gedaan, maar de vraag al eens bij de leerkracht neergelegd? Hoe ziet zij dat gedurende de dag? Kan zij eventueel een keer tijdens het spelen een gesprekje met hem aangaan en er achter komen wat er precies gebeurt, hoe het voor hem voelt en waarom hij het zo spannend vindt om naar de juf te gaan?
En verder eens aankloppen bij de IB en eventueel eens contact leggen met een orthopedagoog en mee laten kijken. Dat laatste zou ik pas doen als interventies van de juf en IB niet voldoende uithalen.
Wij werken op school met Rots en Water. Ik vind het een prachtige training waarin schuwe kinderen leren krachtig te zijn (meer rots) en krachtige kinderen leren wat meer kalmer en evenwichtiger om te gaan met situaties (water). Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het effect van die training bij kleuters niet altijd even zichtbaar en meetbaar is, omdat er niet altijd een lijn is met bijv de BSO en thuis. Dat maakt dit soort trainingen altijd lastig in te zetten om echte gedragsveranderingen te creëren. Maar, kijk zeker eens rond in jouw omgeving of dit aangeboden wordt. Ik weet dat er in het noorden van het land een bedrijf zit die dit aanbiedt en ook rondom Utrecht.
En buda, je weet zelf ook wel dat het niet alleen ging over wel of niet bonbons halen.
Wat een supertof cadeau!quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:32 schreef L-E het volgende:
Nikki, wat zegt juf er zelf over?
Vandaag neemt Sticker afscheid van een klasgenootje (hij gaat naar een andere school). Ik vroeg gisteren of hij nog iets wilde maken voor het afscheid. Ik doelde op een tekening of een lief kaartje. Het werd een megagroot (zelf gebouwd) houten zwaard.
IK wilde ook Rots en Water tippen. Fijne training, de nadruk ligt niet op nieuwe dingen leren maar het gebeurt spelenderwijs wel. En het geeft ook een goed gevoel het sociale contact met andere kindjes te ervaren.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik vanmiddag even gaan doen (en dan zeg ik het ook van het schoppen, want dat was Baard vergeten). Van Rots en Water heb ik weleens gehoord, ik ga dat met Baard ook even bekijken.
Bedankt voor je uitgebreide reactie trouwens..
Svane, hij gaat sinds half november naar school.
Wat fijn. Ik hoop ook dat als de vermoeidheid minder aanwezig is het vanzelf wel weer wat beter zal gaan. Tot die tijd is het vooral gevoelens benoemen, praten over wat hij op school heeft gedaan en zorgen dat er in ieder geval in huis voldoende rust is.quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:46 schreef snoenk het volgende:
Nikki mijn inmiddels 14jarige oppaskind had het ook heel heftig. Op school was ze een engeltje en thuis zo vreselijk driftig.
Maar in de hoop van een hart onder de riem, het is nu een heel lieve puberdie eigenlijk nooit meer driftig is. Rond groep 2 namen de driftbuien al erg af.
Same here, S. beantwoord eigenlijk alle vragen met ‘weet ik niet’ en als ik verder vraag zucht ze diep en roept ze ‘laat me!’quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:50 schreef snoenk het volgende:
En school, ik vind het best lastig. Ik krijg van O. Niets te horen. Zodra ze uit school komt weet ze niet meer wat ze gedaan heeft en ze vind het niet leuk als ik doorvraag.
Maar volgens mij doet ze het best goed, ik hoop op een ouderavond binnenkort zodat ik van de juf hoor hoe het gaat.
Ik hoor het ouders vaker verzuchten dat ze toch eens wilden dat hun kind meer over school zou vertellen. Troost je met de gedachten dat het eigelijk heel normaal is en heel vaak voor komt. De kinderen zitten vol van een hele dag en moeten dat echt even verwerken. En iedere kleuter doet dat op zijn eigen manier. Helaas horen die woede-uitbarstingen daar ook bij. Sommige kinderen trekken zich dan letterlijk en figuurlijk even terug in zichzelf, na een hele dag sociaal doen. Ze moeten zich even ontladen (en ik besef me echt dat het heel pittig kan zijn en soms te pittig aan toe gaat zoals T van Nikki).quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:38 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Same here, S. beantwoord eigenlijk alle vragen met ‘weet ik niet’ en als ik verder vraag zucht ze diep en roept ze ‘laat me!’Ben zo nieuwsgierig
Weet niet hoe oud de jouwe is, maar heb begrepen dat het normaal is dat ze weinig/niets delen, zeker in het begin. Soms komen er ‘s avonds of een paar dagen later nog verhalen voorbij, soms niet.
hier helpt het als ik vraag 'wart heb je vandaag geleerd' ipv wat ze gedaan heeftquote:Op woensdag 30 januari 2019 20:50 schreef snoenk het volgende:
En school, ik vind het best lastig. Ik krijg van O. Niets te horen. Zodra ze uit school komt weet ze niet meer wat ze gedaan heeft en ze vind het niet leuk als ik doorvraag.
Maar volgens mij doet ze het best goed, ik hoop op een ouderavond binnenkort zodat ik van de juf hoor hoe het gaat.
Dit doe ik inderdaad al, op blije momenten vragen waarom hij zo boos was, maar vaak wil hij er dan niets over kwijt. Ik denk dat het vooral een soort gevoel van schaamte veroorzaakt, want hij keert op zo'n moment helemaal in zichzelf en geeft aan dat hij er niet over wil praten. En als ik er dan toch op doorga wordt hij weer boos, dus ik laat het dan zo. Ik gebruik vaak autoritjes voor dit soort gesprekjes, zodat het er niet te dik bovenop ligt dat ik met hem over iets serieus wil praten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hier helpt het als ik vraag 'wart heb je vandaag geleerd' ipv wat ze gedaan heeft
En NIKKI is het een optie om met T te praten (op een moment dat hij blij is) over zijn gedrag, en dan vooral wat hìj denkt dat er gedaan kan worden om t te voorkomen? Bv door idd te kleuren of door op een trampoline te springen of door eerst 5x de trap op en af te rennen etc?
Haha, dat doe ik ook vaak, maar I antwoordt dan meestal: "Alles" Wat heel schattig en leuk is maar ook frustrerend want dan weet je nog niks.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Eerste waar ik wat mee los kon peuteren was ergens in de middag of avond vragen wat het leukste van vandaag was
Onze dochters lijken in het temperament altijd bijzonder veel op elkaar. I kan ook nog wel een uitbarsting hebben, dan gooit ze met iets of gaat ons slaan of dreigt ermee. Maar wat ze inmiddels ook doet is verbaal proberen je te raken. Deed ze altijd wel een beetje, maar dat was dan nog heel kinderachtig. Maar laatst zei ze in haar boosheid op zo'n heel vilein toontje tegen me: "Papa houdt helemaal niet van jou. Hij vindt alleen mij en Y lief, maar jou niet." Zomaar vanuit het niets, mijn vriend was er ook niet bij.quote:Oh en Nikki wat klinkt dat heftig! E kan ook zo enorm boos worden (inclusief belachelijke verbale en fysieke uitvallen) maar meestal is dat in periodes waarin er blijkbaar iets broeit. Er zijn ook meer kalme periodes. En meestal is ze op school en bso dan ook eh, nogal aanwezigIk word altijd wat tureluus van overal de melding dat ze zo goed weet wat ze wil (I KNOW!) maar het is natuurlijk wel fijn dat ze overal zichzelf is ja.
We zorgen inderdaad dat hij fysiek zijn ei kwijt kan. T is een echt buitenkind en kan uren rondscharrelen in het bos of op het strand, speurend naar grote takken uiteraard. Waar S binnen 10 stappen klaagt over zijn moeie benen gaat T door tot het bittere einde. Als hij buiten is klaagt hij nooit. Naast spelen wandel ook veel met hem in de buurt van ons huis, bij voorkeur één op één met T zodat hij ook even ongestoord zijn verhaal kwijt kan.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:13 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, het klinkt als heel lastig om mee om te gaan. Het komt op mij over alsof hij nogal in de knel zit, in zichzelf, en het zichzelf erg moeilijk maakt in z'n communicatie en het uiten van wat hij voelt. Ik zou denk ik ook actief bekijken of je hem ermee kan helpen. Niet zozeer in het leren zeggen van wat hij voelt of zich meer uit te spreken, want ik denk dat we (als in: veel vrouwen) daarin van jongens soms iets teveel vragen. Voor veel jongens is het uiten van gevoelens vooral iets fysieks. Dus meer door 'lichaamswerk' waardoor hij bij zijn emoties kan komen. Een vechtsport waarbij je leert omgaan met grenzen bij jezelf en de ander kan misschien helpen. Of een ander soort sport waarbij hij bewust met z'n lichaam omgaat en er ook een beheersing bij komt kijken. Zit hij al op een sport?
Ja scouting past denk ik heel goed bij hem we hebben er ook al naar gekeken, maar daar moet hij daar 6 jaar oud voor zijn. We hebben hier namelijk alleen waterscouts.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:51 schreef Franny_G het volgende:
Zou iets als scouting wat voor hem zijn? Ik kan me goed voorstellen dat voetbal niet direct de sport is voor hem. Gezien zijn persoonlijkheid lijkt een individuele sport een betere keuze. Schaatsen is ook gaaf.
Tsja, het ene kind is taliger dan het andere, en ze nemen ook dingen over die ze horen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrik wat jullie kinderen tegen jullie zeggen. En op zo'n jonge leeftijd al.
Scouting is een goed idee! Al moet je daar toch ook bezig zijn met anderen toch? Lijkt me ook een goed iets om zelfvertrouwen op te bouwen
Ik zou zeggen: juist op zo'n jonge leeftijd. Het is allemaal uitproberen, de kracht van het woord ontdekken, kijken wat het teweegbrengt. I pakt taal snel op en als ze iets nieuws heeft ontdekt, gebruikt ze het. Zo kwam ze van de week thuis, nadat ze was gaan fietsen met haar vader. Zegt ze: "We begonnen met een valse start, maar daarna ging het heel goed."quote:Op donderdag 31 januari 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrik wat jullie kinderen tegen jullie zeggen. En op zo'n jonge leeftijd al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dit zie ik bij I ook vaak en ik weet wel zeker dat ze dan gewoon van gekkigheid niet weet wat ze moet doen of zeggen, uit schaamte en ook de confrontatie met zichzelf, weten dat je fout zit en het niet terug kunnen draaien.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 20:46 schreef LadyBlack het volgende:
Alsof ze weet dat ze fout zit en daar verdrietig over is of zich ervoor schaamt inderdaad.
Dat is idd herkenbaar! De oudste zit nu in groep 3 en vertelt wel iets meer. Jongste is nu aan het wennen in de kleuterklas en hij gooit gewoon zijn kont tegen de krib. “Ik heb niks gedaan. Alleen op mijn stoeltje gezetenquote:Op woensdag 30 januari 2019 20:50 schreef snoenk het volgende:
Hier ook zo een. “Mama, wanneer ga jij eigenlijk weer naar de kapper?”. Ik: Hoezo? J: “Nou, het wordt wel weer eens tijd”quote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:50 schreef L-E het volgende:
Hier ook een kleuter die goed snapt hoe je iemand kan raken met woorden. Als hij boos op me is zegt hij terloops onschuldig: 'Jeetje mam, wat zit je haar slecht vandaag..'
Zijn ze uit zichzelf zo vroeg wakker? Of gaat dan de wekker? Ik las laatst hier een paar dames die doordeweeks elke ochtend vaste prik zo vroeg uit bed gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ah, toch een voordeel aan vroege vogels. Als je om 05.30u opstaat heb je alle tijd!![]()
![]()
Zou zo leuk zijn als ze gewoon doordeweeks op tijd wakker zijn in het weekend dan uitslapen tot een uur of 9
+1 op dit... doordeweeks prima, maar in de weekenden best taai.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ah, toch een voordeel aan vroege vogels. Als je om 05.30u opstaat heb je alle tijd!![]()
![]()
Zou zo leuk zijn als ze gewoon doordeweeks op tijd wakker zijn in het weekend dan uitslapen tot een uur of 9
Wij hebben een hoek stapelbed nu. Één vd 2 absoluut niet geschikt voor bovenop slapen. De ander geen probleem. Bij twijfel zou ik dat voorlopig nog niet doen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1 op dit... doordeweeks prima, maar in de weekenden best taai.
Mag ik jullie mening vragen over het volgende. De jongens slapen sinds een paar weken samen in één bed. Best wel krap dus. Nu willen ze graag samen op een kamer in een stapelbed. Ze worden bijna 5 en ik zou als we het doen gaan voor een ikea kura bed die ik dan zelf wil schilderen e.d. Maar... ik twijfel een beetje ivm eventueel eraf vallen. Niet tijdens het slapen, maar vooral omdat ze af en toe nogal ehhm lomp gedrag vertonen.De kura is 116cm hoog, dus niet enorm hoog, maar toch. Zouden jullie zoiets aandurven?
Nee, uit zichzelf idd. De wekker staat op 07.00u. In 5,5 jaar tijd ooit 1 keer gehaald en dat was omdat ze ziek wasquote:Op woensdag 6 februari 2019 09:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zijn ze uit zichzelf zo vroeg wakker? Of gaat dan de wekker? Ik las laatst hier een paar dames die doordeweeks elke ochtend vaste prik zo vroeg uit bed gaan.
Ik hoef daar trouwens niet mee aan te komen.... Half 8 is hier al een drama, laat staan half 6.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |