Haha, dat doe ik ook vaak, maar I antwoordt dan meestal: "Alles" Wat heel schattig en leuk is maar ook frustrerend want dan weet je nog niks.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Eerste waar ik wat mee los kon peuteren was ergens in de middag of avond vragen wat het leukste van vandaag was
Onze dochters lijken in het temperament altijd bijzonder veel op elkaar. I kan ook nog wel een uitbarsting hebben, dan gooit ze met iets of gaat ons slaan of dreigt ermee. Maar wat ze inmiddels ook doet is verbaal proberen je te raken. Deed ze altijd wel een beetje, maar dat was dan nog heel kinderachtig. Maar laatst zei ze in haar boosheid op zo'n heel vilein toontje tegen me: "Papa houdt helemaal niet van jou. Hij vindt alleen mij en Y lief, maar jou niet." Zomaar vanuit het niets, mijn vriend was er ook niet bij.quote:Oh en Nikki wat klinkt dat heftig! E kan ook zo enorm boos worden (inclusief belachelijke verbale en fysieke uitvallen) maar meestal is dat in periodes waarin er blijkbaar iets broeit. Er zijn ook meer kalme periodes. En meestal is ze op school en bso dan ook eh, nogal aanwezigIk word altijd wat tureluus van overal de melding dat ze zo goed weet wat ze wil (I KNOW!) maar het is natuurlijk wel fijn dat ze overal zichzelf is ja.
We zorgen inderdaad dat hij fysiek zijn ei kwijt kan. T is een echt buitenkind en kan uren rondscharrelen in het bos of op het strand, speurend naar grote takken uiteraard. Waar S binnen 10 stappen klaagt over zijn moeie benen gaat T door tot het bittere einde. Als hij buiten is klaagt hij nooit. Naast spelen wandel ook veel met hem in de buurt van ons huis, bij voorkeur één op één met T zodat hij ook even ongestoord zijn verhaal kwijt kan.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:13 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, het klinkt als heel lastig om mee om te gaan. Het komt op mij over alsof hij nogal in de knel zit, in zichzelf, en het zichzelf erg moeilijk maakt in z'n communicatie en het uiten van wat hij voelt. Ik zou denk ik ook actief bekijken of je hem ermee kan helpen. Niet zozeer in het leren zeggen van wat hij voelt of zich meer uit te spreken, want ik denk dat we (als in: veel vrouwen) daarin van jongens soms iets teveel vragen. Voor veel jongens is het uiten van gevoelens vooral iets fysieks. Dus meer door 'lichaamswerk' waardoor hij bij zijn emoties kan komen. Een vechtsport waarbij je leert omgaan met grenzen bij jezelf en de ander kan misschien helpen. Of een ander soort sport waarbij hij bewust met z'n lichaam omgaat en er ook een beheersing bij komt kijken. Zit hij al op een sport?
Ja scouting past denk ik heel goed bij hem we hebben er ook al naar gekeken, maar daar moet hij daar 6 jaar oud voor zijn. We hebben hier namelijk alleen waterscouts.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:51 schreef Franny_G het volgende:
Zou iets als scouting wat voor hem zijn? Ik kan me goed voorstellen dat voetbal niet direct de sport is voor hem. Gezien zijn persoonlijkheid lijkt een individuele sport een betere keuze. Schaatsen is ook gaaf.
Tsja, het ene kind is taliger dan het andere, en ze nemen ook dingen over die ze horen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrik wat jullie kinderen tegen jullie zeggen. En op zo'n jonge leeftijd al.
Scouting is een goed idee! Al moet je daar toch ook bezig zijn met anderen toch? Lijkt me ook een goed iets om zelfvertrouwen op te bouwen
Ik zou zeggen: juist op zo'n jonge leeftijd. Het is allemaal uitproberen, de kracht van het woord ontdekken, kijken wat het teweegbrengt. I pakt taal snel op en als ze iets nieuws heeft ontdekt, gebruikt ze het. Zo kwam ze van de week thuis, nadat ze was gaan fietsen met haar vader. Zegt ze: "We begonnen met een valse start, maar daarna ging het heel goed."quote:Op donderdag 31 januari 2019 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje schrik wat jullie kinderen tegen jullie zeggen. En op zo'n jonge leeftijd al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dit zie ik bij I ook vaak en ik weet wel zeker dat ze dan gewoon van gekkigheid niet weet wat ze moet doen of zeggen, uit schaamte en ook de confrontatie met zichzelf, weten dat je fout zit en het niet terug kunnen draaien.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 20:46 schreef LadyBlack het volgende:
Alsof ze weet dat ze fout zit en daar verdrietig over is of zich ervoor schaamt inderdaad.
Dat is idd herkenbaar! De oudste zit nu in groep 3 en vertelt wel iets meer. Jongste is nu aan het wennen in de kleuterklas en hij gooit gewoon zijn kont tegen de krib. “Ik heb niks gedaan. Alleen op mijn stoeltje gezetenquote:Op woensdag 30 januari 2019 20:50 schreef snoenk het volgende:
En school, ik vind het best lastig. Ik krijg van O. Niets te horen. Zodra ze uit school komt weet ze niet meer wat ze gedaan heeft en ze vind het niet leuk als ik doorvraag.
Maar volgens mij doet ze het best goed, ik hoop op een ouderavond binnenkort zodat ik van de juf hoor hoe het gaat.
Hier ook zo een. “Mama, wanneer ga jij eigenlijk weer naar de kapper?”. Ik: Hoezo? J: “Nou, het wordt wel weer eens tijd”quote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:50 schreef L-E het volgende:
Hier ook een kleuter die goed snapt hoe je iemand kan raken met woorden. Als hij boos op me is zegt hij terloops onschuldig: 'Jeetje mam, wat zit je haar slecht vandaag..'
Zijn ze uit zichzelf zo vroeg wakker? Of gaat dan de wekker? Ik las laatst hier een paar dames die doordeweeks elke ochtend vaste prik zo vroeg uit bed gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ah, toch een voordeel aan vroege vogels. Als je om 05.30u opstaat heb je alle tijd!![]()
![]()
Zou zo leuk zijn als ze gewoon doordeweeks op tijd wakker zijn in het weekend dan uitslapen tot een uur of 9
+1 op dit... doordeweeks prima, maar in de weekenden best taai.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ah, toch een voordeel aan vroege vogels. Als je om 05.30u opstaat heb je alle tijd!![]()
![]()
Zou zo leuk zijn als ze gewoon doordeweeks op tijd wakker zijn in het weekend dan uitslapen tot een uur of 9
Wij hebben een hoek stapelbed nu. Één vd 2 absoluut niet geschikt voor bovenop slapen. De ander geen probleem. Bij twijfel zou ik dat voorlopig nog niet doen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1 op dit... doordeweeks prima, maar in de weekenden best taai.
Mag ik jullie mening vragen over het volgende. De jongens slapen sinds een paar weken samen in één bed. Best wel krap dus. Nu willen ze graag samen op een kamer in een stapelbed. Ze worden bijna 5 en ik zou als we het doen gaan voor een ikea kura bed die ik dan zelf wil schilderen e.d. Maar... ik twijfel een beetje ivm eventueel eraf vallen. Niet tijdens het slapen, maar vooral omdat ze af en toe nogal ehhm lomp gedrag vertonen.De kura is 116cm hoog, dus niet enorm hoog, maar toch. Zouden jullie zoiets aandurven?
Nee, uit zichzelf idd. De wekker staat op 07.00u. In 5,5 jaar tijd ooit 1 keer gehaald en dat was omdat ze ziek wasquote:Op woensdag 6 februari 2019 09:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zijn ze uit zichzelf zo vroeg wakker? Of gaat dan de wekker? Ik las laatst hier een paar dames die doordeweeks elke ochtend vaste prik zo vroeg uit bed gaan.
Ik hoef daar trouwens niet mee aan te komen.... Half 8 is hier al een drama, laat staan half 6.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |