abonnement Unibet Coolblue
pi_184512056
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo gaat het worden:



Dit is waar we het voor doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste update:

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag wat meer foto's gemaakt, waaronder panoramafoto's. De panoramafoto's zijn van baggerkwaliteit maar geven wel beter overzicht. Ik heb ook wat oude foto's toegevoegd om wat meer van het proces te laten zien.

Het huis in de steigers. Op de tweede foto is te zien hoe de achtergevel op dit moment wordt ondersteund:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zitgedeelte van de woonkamer: voor, toen de houten vloer er nog in zat, toen de houten vloer eruit was en de situatie nu met de nieuwe vloer erin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eetkamer: de situatie voor de verbouwing en de huidige situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de laatste foto lijkt de kamer donker. Dat komt deels doordat de achtergevel dichtgetimmerd is. Maar eigenlijk is het al veel lichter. Dat laten de volgende foto's zien. Op de eerste foto zie je de hal vanuit de woonkamer. Op de tweede foto zie je de woonkamer vanaf de trap naar de eerste verdieping

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wat je ziet als je bovenaan de trap staat, met vooraan de multifunctionele ruimte, helemaal achterin de badkamer en links ernaast het hok voor de cv, wasmachine en droger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit de multifunctionele ruimte bekeken, van links naar rechts: badkamer, slaapkamer van zoon, trap naar zolder en slaapkamer van dochter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De multifunctionele ruimte (kunnen we hier een ander woord voor bedenken?) vanuit de andere hoek bekeken, met een close-up van het washok en de stalen balk erboven die is verplaatst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De badkamer: de situatie voor en de huidige situatie. Het toilet en de douchevloer zitten erin. Op de laatste foto is het uitzicht te zien dat ik straks heb vanuit bad. Er moet nog een nieuw raam in en het raam wordt verlaagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamer van onze zoon: situatie voor en situatie nu. Op de vierde foto is het plafond te zien met de isolatie en de leidingen voor de elektra.Op de laatste foto staat het uitzicht vanuit het raam (als je naar links draait).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer van onze dochter. Die wordt nog kleiner omdat er een trap naar zolder moet komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De evolutie van de zolder (alleen zonder een foto van de huidige situatie met elektra):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een laatste foto van het uitzicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 januari 2019 @ 18:58:27 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184516981
Deel 4 alweer! *O*

Kom maar door met die updates ^O^
Resistance is futile.
pi_184577519
Kozijnenupdate! Op de eerste foto staat vooraan het kozijn dat in de keuken komt (deur plus groot raam) en op de tweede foto de vouwdeur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 23-01-2019 18:44:17 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184578321
Ik las konijnenupdate... Ik heb een paar minuten zitten staren op de foto's om de konijnen te vinden... 🤐
pi_184578433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:12 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik las konijnenupdate... Ik heb een paar minuten zitten staren op de foto's om de konijnen te vinden... 🤐
Er is laatst wel een vos gespot door de buren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:23:21 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184578603
Wauw, prachtige kozijnen hoor!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184578684
Heel mooi O+
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:48:37 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184579188
Ah toch de vouwdeuren.... ik was al benieuwd of die het nou wel of niet waren geworden.
En welke kleur zwart is het? Die asfaltzwart of dat andere?

Edit: ik zie hier dat de keuze tussen gitzwart en verkeerszwart was, bijna goed :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184580581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:48 schreef Leandra het volgende:
Ah toch de vouwdeuren.... ik was al benieuwd of die het nou wel of niet waren geworden.
En welke kleur zwart is het? Die asfaltzwart of dat andere?

Edit: ik zie hier dat de keuze tussen gitzwart en verkeerszwart was, bijna goed :D
Ze zitten nog in de grondverf, dus het is niet de definitieve kleur. Maar de kleur zal min of meer dezelfde zijn of er niet veel vanaf wijken.

Ik vind ze ook heel mooi. De kleur wordt verkeerszwart, niet gitzwart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:40:00 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184580598
Prachtig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:41:56 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184580644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze zitten nog in de grondverf, dus het is niet de definitieve kleur. Maar de kleur zal min of meer dezelfde zijn of er niet veel vanaf wijken.

Ik vind ze ook heel mooi.
Ja, ik zie op de foto's op zolder al wel dat het heel fraai gaat zijn.
Ik denk dat het hele huis er anders door gaat ogen. Soort van modern classic effect.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184580688
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik zie op de foto's op zolder al wel dat het heel fraai gaat zijn.
Ik denk dat het hele huis er anders door gaat ogen. Soort van modern classic effect.
Ja, dat vind ik nog wel spannend, vooral in combinatie met de boeidelen. Die worden dus ook donker en ik kan me daar nog niks bij voorstellen.

Voor de anderen, dit is het verschil tussen git- en verkeerszwart:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:45:51 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184580751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik nog wel spannend, vooral in combinatie met de boeidelen. Die worden dus ook donker en ik kan me daar nog niks bij voorstellen.

Voor de anderen, dit is het verschil tussen git- en verkeerszwart:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens mij staat hier in de buurt wel een (jaren 70 :+ ) villa met donkere kozijnen, en ook donkere boeidelen, ik zal morgen eens een rondje lopen.
Ik weet van 1 tweekapper zeker dat ze donkere kozijnen hebben, maar ik twijfel of de boeidelen ook donker zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184580803
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij staat hier in de buurt wel een (jaren 70 :+ ) villa met donkere kozijnen, en ook donkere boeidelen, ik zal morgen eens een rondje lopen.
Ik weet van 1 tweekapper zeker dat ze donkere kozijnen hebben, maar ik twijfel of de boeidelen ook donker zijn.
Je ziet zelden een huis met volledig zwarte kozijnen. Vaak is er een contrast met wit. De architect was daar erg op tegen. Ik laat me doorgaans makkelijk overtuigen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:00:22 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184581125
Wordt supergaaf, let maar op.
Resistance is futile.
pi_184600376
Ik vind het heel mooi! En van binnenuit ziet met een donker kozijn het uitzicht er altijd veel 'groter' uit dan met een licht, vind ik. Indringender. Bij dit uitzicht is dat heel mooi gekozen!
pi_184601874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je ziet zelden een huis met volledig zwarte kozijnen. Vaak is er een contrast met wit. De architect was daar erg op tegen. Ik laat me doorgaans makkelijk overtuigen.
Ik zie het de laatste tijd wel meer. Ik fietste vandaag hier langs:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

En ik ken nog een pas gerenoveerd huis met alles donker, maar dat staat helaas nog in de pre-verbouwingsstaat op street view.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184608621
Prachtig zeg, die kozijnen.

En ik zal misschien iets triviaals missen, maar waarom worden er zo vaak foto's in spoilertags geplaatst? Dat zie ik ook in andere topics.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:57:13 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184610310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:16 schreef RB42 het volgende:
Prachtig zeg, die kozijnen.

En ik zal misschien iets triviaals missen, maar waarom worden er zo vaak foto's in spoilertags geplaatst? Dat zie ik ook in andere topics.
Vindbaarheid op Google en de pagina is minder groot -> minder scrollen dus, en sneller laden, vooral mobiel fijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184613900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je ziet zelden een huis met volledig zwarte kozijnen. Vaak is er een contrast met wit. De architect was daar erg op tegen. Ik laat me doorgaans makkelijk overtuigen.
Mijn huisje is natuurlijk héél anders, maar ik heb wel zwarte kozijnen. Aan de buitenkant in elk geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184614750
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn huisje is natuurlijk héél anders, maar ik heb wel zwarte kozijnen. Aan de buitenkant in elk geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184614787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zie het de laatste tijd wel meer. Ik fietste vandaag hier langs:

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

En ik ken nog een pas gerenoveerd huis met alles donker, maar dat staat helaas nog in de pre-verbouwingsstaat op street view.
Ah, inderdaad. Ik vind het soms heel mooi, maar soms ook niet. Hangt erg van het huis af. Daarom vind ik het ook wel spannend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184614797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:16 schreef RB42 het volgende:
Prachtig zeg, die kozijnen.

En ik zal misschien iets triviaals missen, maar waarom worden er zo vaak foto's in spoilertags geplaatst? Dat zie ik ook in andere topics.
Als je geen lid bent van het forum, kun je de spoilertags niet zien. Toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184615125
Ik heb weer een konijnenupdate.

De pui zit erin. Het schijnt dat ze die met zes man nauwelijks konden tillen. En het was een hele kluif om de pui door de steiger heen te krijgen. Voor en na:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deur en raam in de keuken, voor en na:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De woonkamer krijgt verder vorm:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verlaagde kozijn in de badkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een doorkijk naar zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184615210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:45 schreef yinu het volgende:
Ik vind het heel mooi! En van binnenuit ziet met een donker kozijn het uitzicht er altijd veel 'groter' uit dan met een licht, vind ik. Indringender. Bij dit uitzicht is dat heel mooi gekozen!
Ja, dat zei de architect van tevoren ook, en dat dat met name met al dat groen heel mooi zou zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:22:02 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184615301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat zei de architect van tevoren ook, en dat dat met name met al dat groen heel mooi zou zijn.
Deze staat bij ons in de buurt, ook zo een prachtige keet geworden met zwarte kozijnen:
https://goo.gl/maps/Amhu1SEonPT2
Resistance is futile.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:22:39 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184615315
En verder: holy shit, wat een update! Je pui O+
Resistance is futile.
pi_184615399
Yay voor konijnen!!

Ziet er erg mooi uit. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat.
pi_184615703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je geen lid bent van het forum, kun je de spoilertags niet zien. Toch?
Dat klopt!
pi_184615967
Erg fraai, Claudia! Wij hebben ook zwarte aluminium kozijnen en ik vind het prachtig. Het zal jullie woning zeker goed doen, en dat van het groen klopt inderdaad. Dat komt straks nog mooier uit met de zwarte omlijsting, super! :)
Is dat zo?
pi_184616789
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:56 schreef Smallish het volgende:
Erg fraai, Claudia! Wij hebben ook zwarte aluminium kozijnen en ik vind het prachtig. Het zal jullie woning zeker goed doen, en dat van het groen klopt inderdaad. Dat komt straks nog mooier uit met de zwarte omlijsting, super! :)
Die van ons zijn alleen van hout!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184617766
AH, oké. :D Maar wel ook zwart! Hout is denk ik ook mooier in jullie huis. Wij hebben nieuw laten bouwen, dat strakke dat we hebben past beter bij die aluminium kozijnen, vonden we.

Mooie update, hoor! Je ziet er nu echt meer vorm in komen. Spannend!
Is dat zo?
pi_184619061
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:38 schreef Smallish het volgende:
AH, oké. :D Maar wel ook zwart! Hout is denk ik ook mooier in jullie huis. Wij hebben nieuw laten bouwen, dat strakke dat we hebben past beter bij die aluminium kozijnen, vonden we.

Mooie update, hoor! Je ziet er nu echt meer vorm in komen. Spannend!
Ik vind aluminium super; hout was de goedkopere optie. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184631102
Lurker hier :)
Het lijkt schitterend O+ O+ te worden zoals ik uit de beschrijvingen haal...
Daar waar ik eerst nog de foto's kon bekijken in de spoiler lukt dat nu niet meer :?
pi_184634586
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:09 schreef Livvepiv het volgende:
Lurker hier :)
Het lijkt schitterend O+ O+ te worden zoals ik uit de beschrijvingen haal...
Daar waar ik eerst nog de foto's kon bekijken in de spoiler lukt dat nu niet meer :?
Oh, dat zou gewoon moeten lukken. Iemand anders last van?

Ik ga nog wat foto's uploaden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:57:05 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184634893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ga nog wat foto's uploaden.
*O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184635329
Tinypic protesteert. -O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184635457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat zou gewoon moeten lukken. Iemand anders last van?

Ik ga nog wat foto's uploaden.
Ik kan de foto’s gewoon zien.

Nieuwe foto’s zou leuk zijn! *O*
Is dat zo?
pi_184636248
Het slechte nieuws: uploaden naar Tinypic lukt niet meer. Het goede nieuws: ik heb de hele boel net verhuisd naar Imgur. Na het eten maak ik een overzicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184637219
Ik heb weer wat foto's van het proces op een rij gezet.

Woonkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eetkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raampartij in de keuken, ook vanaf de buitenkant. Het raamkozijn ernaast blijft erin, maar ga ik wel verven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog wat foto's van de pui:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de pui zie je iets op de grond gemonteerd liggen. Dat is een stopcontact dat in de vloer komt bij de bank voor bijv. een lamp of oplader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het toilet en de kasten in de hal krijgen verder vorm. In het toilet komt nog een nieuw kozijn (het kozijn staat op de grond in het toilet).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Badkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De inbouwkranen zijn gemonteerd en de nis in de douche is afgetimmerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zolder vanuit de andere hoek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Close-up van het trapgat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf de eerste verdieping, hoe het is en hoe het wordt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit troffen we buiten aan, een nieuwe buitenkraan en de resterende kozijnen die er nog ingaan. Als je goed kijkt, zie je onze nieuwe voordeur (er moet nog ander beslag op).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184637356
Ik vergeet het allertofste, namelijk de dakkapel. Het raam is groot en het uitzicht is prachtig. Ik wist al meteen dat dit de mooiste plek van het huis zou worden. We gaan er later een bankje maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was fijn om in het huis te zijn vandaag. Het wordt zo mooi. Ik ben er even heel gelukkig mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:07:02 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184637458
Oh, je afgetimmerde zolder :o O+ O+ O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:09:26 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184637508
Wat is ook al weer de bedoeling van dat trapgat aan de zijkant? Ik dacht dat dat niet meer gebruiky ging worden?

Verder een dikke _O_! Wat wordt het gaaf! O+
***
pi_184637531
O, wat mooi allemaal. Dat uitzicht! Als straks alles groen is, zo mooi.

En je zult straks zoveel geluiden horen van de watervogels, futen, koeten, dat gaan zulke vertrouwde geluiden worden. O+
Is dat zo?
pi_184638550
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is ook al weer de bedoeling van dat trapgat aan de zijkant? Ik dacht dat dat niet meer gebruiky ging worden?
Dat kun je op de 3D-impressie zien. Het wordt een doorkijkje, een verbinding tussen zolder en eerste verdieping. Het is straks vooral iets dat herinnert aan hoe het ooit was. En hopelijk zorgt het voor mooie lichtinval.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184638682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:10 schreef Smallish het volgende:

En je zult straks zoveel geluiden horen van de watervogels, futen, koeten, dat gaan zulke vertrouwde geluiden worden. O+
*O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184639515
Oh, het wordt heel echt! En heel mooi. Wat tof.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:50:00 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184640083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kun je op de 3D-impressie zien. Het wordt een doorkijkje, een verbinding tussen zolder en eerste verdieping. Het is straks vooral iets dat herinnert aan hoe het ooit was. En hopelijk zorgt het voor mooie lichtinval.
Oh, met glas dan?
***
pi_184640188
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, met glas dan?
Precies, er komt een soort raam in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:12:01 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184640764
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies, er komt een soort raam in.
O+
***
pi_184643351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

*O*
:D Echt, hoor! Wij wonen nu vele malen mooier en in een mooier huis dan voorheen, maar die geluiden mis ik. Jij gaat daar echt van genieten, denk ik. O+ :)
Is dat zo?
pi_184644850
Mooi! Jullie zijn al verder dan wij :D

Op de zolder rond het trapgat past precies met de balken of niet?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184645931
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:44 schreef SV-tje het volgende:
Mooi! Jullie zijn al verder dan wij :D

Op de zolder rond het trapgat past precies met de balken of niet?
Hoe bedoel je? Het gat zat er al, dus dat was verder niet zo spannend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184646125
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:34 schreef Smallish het volgende:

[..]

:D Echt, hoor! Wij wonen nu vele malen mooier en in een mooier huis dan voorheen, maar die geluiden mis ik. Jij gaat daar echt van genieten, denk ik. O+ :)
Daar doen we het voor. Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat zijn, al sta ik nog niet te popelen om te verhuizen. Ik vind het best moeilijk om onze huidige woning te verlaten - ik ben niet zo goed in afscheid nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 januari 2019 @ 08:39:50 #55
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184647891
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 00:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het gat zat er al, dus dat was verder niet zo spannend.
Ik bedoel het nieuwe trapgat, dat je je hoofd niet stoot als je erom heen loopt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184648598
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 08:39 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik bedoel het nieuwe trapgat, dat je je hoofd niet stoot als je erom heen loopt.
Oh, ja! Dat was echt een gepuzzel.

We zouden eerst de schoorsteen houden, maar die sneuvelde vanwege de doorloop:



Daarna werd het trapgat verplaatst omdat we geen vergunning kregen voor een dakkapel die laag genoeg in het dak zat om goed naar de zolder te kunnen lopen:



De doorloop werd toen weer een aandachtspunt. Op het laatste moment hebben we de plannen nog veranderd - gelukkig maar:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184650513
Mooie foto update.
Lijkt hard te gaan!
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 13:50:38 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184708716
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
Het slechte nieuws: uploaden naar Tinypic lukt niet meer. Het goede nieuws: ik heb de hele boel net verhuisd naar Imgur. Na het eten maak ik een overzicht.
Ik kan de foto's nu iig weer zien *O*

Wat wordt het mooi O+
pi_184715142
Niet echt nieuws over het huis, maar voor ons wel heel fijn nieuws: mijn schoonouders betalen onze verhuizing, inclusief inpakken. O+ Dat gaat veel werk schelen!

Intussen zijn we erachter gekomen dat onze kledingkasten 2,37 meter hoog zijn en onze nieuwe plafondhoogte op de eerste verdieping 2,40 meter is. Wat denken jullie: gaat dat passen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184715323
3 cm over!

Wat fijn van je schoonouders!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184715413
Ja, 3 cm, maar dat is zo weinig. Ik vraag me af of je een kast dan wel overeind kunt zetten.

Mijn schoonouders zijn geweldig. Hier hebben we echt wat aan, want we waren het inpakken van plan zelf te doen. Het scheelt zoveel werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184715473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, 3 cm, maar dat is zo weinig. Ik vraag me af of je een kast dan wel overeind kunt zetten.

Mijn schoonouders zijn geweldig. Hier hebben we echt wat aan, want we waren het inpakken van plan zelf te doen. Het scheelt zoveel werk.
Geen probleem. Ik heb maar 1,5 cm speling. Je moet ze alleen rechtop in elkaar zetten. (Maat klinkt als een pax).
pi_184715518
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:18 schreef PJ het volgende:

[..]

Geen probleem. Ik heb maar 1,5 cm speling. Je moet ze alleen rechtop in elkaar zetten. (Maat klinkt als een pax).
Ja, is een Pax. Jij bent mijn held voor vandaag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184715554
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, is een Pax. Jij bent mijn held voor vandaag.
Dat is makkelijk verdiend. Je kan de 3cm eventueel dichtmaken met een plastic profiel (te koop bij bouwmarkten). De deur kunnen dan nog steeds makkelijk dicht. Op die manier wordt het geen stof nest.

[ Bericht 0% gewijzigd door PJ op 30-01-2019 19:14:45 ]
pi_184718947
Dat gaat lukken Claudia met die kasten, hadden wij in ons oude huis ook. Staand opbouwen, dat wel. Wij hebben zelfs exclusieve PAX kasten van 230 :P ze zijn namelijk ook best zelf in te korten als je een fatsoenlijke zaag hebt.
Jouw zwarte kozijnen doen me weer twijfelen aan de onze, misschien toch nog zwart maken.

Ik heb het vast gemist maar krijg je op de slaapkamers een gietvloer?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:51:50 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184720512
Wat lekker van die verhuizing zeg! Heerlijk! :Y
***
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:05:40 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184720904
Als je een pax met schuifdeuren hebt dan kan het zijn dat je die er niet meer aan kunt hangen, om die reden hebben wij geen deuren voor de kleerkasten, maar die staan wel op een aparte kamer, dus je ziet het nooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 30-01-2019 22:16:27 (DYAC) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184747990
Gisteren heb ik nog een foto van de opzichter gehad. Het kozijn in onze hal op de eerste verdieping zit erin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184748118
Het begint wel echt mooi vorm te krijgen!

Oh en ik hou van Pax kasten O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184748131
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:56 schreef d.k. het volgende:
Dat gaat lukken Claudia met die kasten, hadden wij in ons oude huis ook. Staand opbouwen, dat wel. Wij hebben zelfs exclusieve PAX kasten van 230 :P ze zijn namelijk ook best zelf in te korten als je een fatsoenlijke zaag hebt.
Jouw zwarte kozijnen doen me weer twijfelen aan de onze, misschien toch nog zwart maken.

Ik heb het vast gemist maar krijg je op de slaapkamers een gietvloer?
Dat is heel fijne geruststelling om te hebben, dat de kasten wel gaan passen.

We krijgen in principe overal dezelfde vloer. Er is nog wel wat discussie over of de vloer geschikt is voor de platen die op de eerste verdieping (m.u.v. badkamer) en zolder liggen. We gaan die gok waarschijnlijk gewoon nemen. Mochten er scheurtjes in ontstaan, dan doen we er wel linoleum of zo overheen op termijn.

Het is geen echte gietvloer trouwens, maar een egalinevloer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184748164
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:05 schreef Leandra het volgende:
Als je een pax met schuifdeuren hebt dan kan het zijn dat je die er niet meer aan kunt hangen, om die reden hebben wij geen deuren voor de kleerkasten, maar die staan wel op een aparte kamer, dus je ziet het nooit.
Dat hebben we nu, maar die schuifdeuren doen we sowieso weg. We gaan onze kast namelijk splitsen en in elke kinderkamer komt een helft te staan. We kopen er nieuwe deuren bij. Op zolder passen de kasten sowieso niet; daar moeten we een andere oplossing bedenken voor de kleren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184748276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hebben we nu, maar die schuifdeuren doen we sowieso weg. We gaan onze kast namelijk splitsen en in elke kinderkamer komt een helft te staan. We kopen er nieuwe deuren bij. Op zolder passen de kasten sowieso niet; daar moeten we een andere oplossing bedenken voor de kleren.
Ik weet niet hoe hard jullie daar de ruimte nodig hebben maar wij hadden in ons vorige huis een schuifdeur geplaats en daarachter een hang rail voor kleding op zolder. En dan helemaal achter in de hoek bergde we dozen op. Gebruikte daarvoor het storemax systeem.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184748349
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hard jullie daar de ruimte nodig hebben maar wij hadden in ons vorige huis een schuifdeur geplaats en daarachter een hang rail voor kleding op zolder. En dan helemaal achter in de hoek bergde we dozen op. Gebruikte daarvoor het storemax systeem.
Ik denk dat wij ook zoiets gaan doen. Kun je iets meer vertellen over het Storemax-systeem?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184748474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat wij ook zoiets gaan doen. Kun je iets meer vertellen over het Storemax-systeem?
Het is dit
https://www.storemax.eu/nl/kasten/zelfbouw-schuifdeuren

Ik vond het wel meevallen met hoe lastig het te plaatsen was. En het ziet er mooi uit en rotzooi is meteen uit het zicht :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184748663
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het is dit
https://www.storemax.eu/nl/kasten/zelfbouw-schuifdeuren

Ik vond het wel meevallen met hoe lastig het te plaatsen was. En het ziet er mooi uit en rotzooi is meteen uit het zicht :+
Hoeveel geld waren jullie ongeveer kwijt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184748700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoeveel geld waren jullie ongeveer kwijt?
Dat weet ik echt niet meer. Heel goedkoop is het niet. Maar het zal vast niet schreeuwelijk duur zijn geweest anders hadden we het niet gedaan :+

Is alweer een paar jaar terug.

Ons nieuwe huis heeft helaas alleen een berg zolder.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:46:03 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184749603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hebben we nu, maar die schuifdeuren doen we sowieso weg. We gaan onze kast namelijk splitsen en in elke kinderkamer komt een helft te staan. We kopen er nieuwe deuren bij. Op zolder passen de kasten sowieso niet; daar moeten we een andere oplossing bedenken voor de kleren.
De Pax kasten voor schuifdeuren zijn volgens mij anders dan die voor gewone deuren, dus even kijken of dat zomaar kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184750717
Als je goochelt dan kom je tig fok topics tegen over schuifdeuren. 😳
Hier ook eentje K&W / Schuifdeuren in schots & scheef huis

Het ging bij ons met name over “rollen” of “ hangen” van de deuren.
pi_184750753
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Pax kasten voor schuifdeuren zijn volgens mij anders dan die voor gewone deuren, dus even kijken of dat zomaar kan.
Ik wil in beide kinderkamers 1 element van 100 cm breed en 1 element van 50 cm breed. Mijn idee was om er 3 scharnierdeuren voor te zetten van elk 50 cm breed. Dat zou toch wel moeten lukken? Mijn indruk is dat de elementen op zich hetzelfde zijn, maar dat je voor schuifdeuren rekening moet houden met een bepaalde maatvoering. Ik weet het alleen niet zeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184750775
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:30 schreef AnneX het volgende:
Als je goochelt dan kom je tig fok topics tegen over schuifdeuren. 😳
Hier ook eentje K&W / Schuifdeuren in schots & scheef huis

Het ging bij ons met name over “rollen” of “ hangen” van de deuren.
Hm, ik vind zulke systemen eigenlijk niet zo heel geweldig. Een optie is voor ons ook om eerst te werken met rails met gordijnen eraan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184751498
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil in beide kinderkamers 1 element van 100 cm breed en 1 element van 50 cm breed. Mijn idee was om er 3 scharnierdeuren voor te zetten van elk 50 cm breed. Dat zou toch wel moeten lukken? Mijn indruk is dat de elementen op zich hetzelfde zijn, maar dat je voor schuifdeuren rekening moet houden met een bepaalde maatvoering. Ik weet het alleen niet zeker.
Klopt! De deuren zijn 50, dus bij 75 zou je in de problemen komen. Al is daar volgens mij inmiddels ook een mini deur voor.

Wij hebben de rails van storemax geloof ik. De deuren hebben we zelf gemaakt, gewoon van meubelplaat. Ziet er goed uit en is meteen afgewerkt. Bij ons zitten er open knieschotten op zolder, daar zitten ze net voor, was dat ook meteen afgewerkt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184753204
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:10 schreef d.k. het volgende:

[..]

Klopt! De deuren zijn 50, dus bij 75 zou je in de problemen komen. Al is daar volgens mij inmiddels ook een mini deur voor.

Wij hebben de rails van storemax geloof ik. De deuren hebben we zelf gemaakt, gewoon van meubelplaat. Ziet er goed uit en is meteen afgewerkt. Bij ons zitten er open knieschotten op zolder, daar zitten ze net voor, was dat ook meteen afgewerkt.
Dat klinkt goed. Heb je er een foto van?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:46:01 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184753317
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:10 schreef d.k. het volgende:

[..]

Klopt! De deuren zijn 50, dus bij 75 zou je in de problemen komen. Al is daar volgens mij inmiddels ook een mini deur voor.

Wij hebben de rails van storemax geloof ik. De deuren hebben we zelf gemaakt, gewoon van meubelplaat. Ziet er goed uit en is meteen afgewerkt. Bij ons zitten er open knieschotten op zolder, daar zitten ze net voor, was dat ook meteen afgewerkt.
Ja ze hebben een spiegeldeur van 25cm daarvoor geïntroduceerd een paar jaar terug godzijdank.
Wij hebben die dus want ik vind een open kast niks.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184755198
Goeie vooruitgang _O_
pi_184758629
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil in beide kinderkamers 1 element van 100 cm breed en 1 element van 50 cm breed. Mijn idee was om er 3 scharnierdeuren voor te zetten van elk 50 cm breed. Dat zou toch wel moeten lukken? Mijn indruk is dat de elementen op zich hetzelfde zijn, maar dat je voor schuifdeuren rekening moet houden met een bepaalde maatvoering. Ik weet het alleen niet zeker.
Ik heb hier, voordat de stucadoor kwam, de paxkasten geplaatst ( onderkant 2 cm ingekort ivm hoogte plafond). Deuren passen er dan prima voor zonder te hoeven zagen. Nu heb ik voor 700,- een inbouwkast van 3,5 meter breed met allemaal handige Ikea gadgets. De timmerman vroeg er een veelvoud voor! Je kan ze dus prima tweaken :)

Inzake schuifdeuren heb je wel iets meer hoogte nodig begreep ik.
pi_184774715
Net weer bij het huis geweest. De ruwbouw is nu af. Vanaf volgende week wordt de vloerverwarming geïnstalleerd en wordt er gestuukt. Alles loopt volgens planning. *O*

Eerst maar eens een boel (crappy) panoramafoto's voor het totaalbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De voordeur zit erin! Wel moet het lelijke beslag nog worden vervangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het raamkozijn van het toilet zit erin. Voor de gein heb ik er een foto bijgedaan van de huidige staat van het hok met de meterkast. Man, wat een werk is het toch, die elektra.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kozijn van een van de kinderslaapkamers zit erin (het andere wordt niet vervangen, althans niet nu) en de trapopeningen zijn afgetimmerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had jullie het nieuwe raamkozijn op de eerste verdieping al laten zien, in de hal. De hal is spectaculair aan het worden. Wat we niet beseften is dat we door het grotere raam niet alleen veel meer licht maar ook een mooi uitzicht hebben gekregen bij onze toekomstige werkplek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zolder is de nok 'opgedikt', zoals ze dat noemen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:22:22 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184775056
Die deuren in de woonkamer O+

Het wordt echt mooi en krijgt nu goed vorm!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 februari 2019 @ 17:00:57 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184775656
Wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 17:01:27 #90
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184775664
Fijn, vanaf volgende week wordt het echt spectaculair als er gestuct wordt. Je kunt nu wel goed zien dat je behoorlijke ruimte in de woning hebt. En hele mooie voordeur!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 17:47:12 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184776354
Ohhh, wordt echt supermooi O+
Resistance is futile.
pi_184776506
Ah jullie wonen zometeen zo mooi O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184776537
Wat een mooi project :*

Met de stukadoor erin... Dan wordt het opeens een enorme metamorfose :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gieliovd op 02-02-2019 21:32:00 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_184780768
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:01 schreef monsterd. het volgende:
Fijn, vanaf volgende week wordt het echt spectaculair als er gestuct wordt. Je kunt nu wel goed zien dat je behoorlijke ruimte in de woning hebt. En hele mooie voordeur!
Er is best veel ruimte inderdaad. We gaan er 10 m2 op vooruit en onze huidige woning is meer dan groot genoeg voor ons. Maar gek genoeg is het toch zoeken naar ruimte voor onze spullen. Doordat het huis zoveel ramen heeft, is er minder muur voor kasten. En op de zolder past geen fatsoenlijke kast.

We hebben vandaag alvast flink spullen uitgezocht om weg te doen. De kinderen hebben samen afstand gedaan van acht vuilniszakken. En dat terwijl we het wegdoen van speelgoed best goed bijhouden.

Fijn hoor, spullen wegdoen. Ik voel me een paar kilo lichter. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184780788
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:57 schreef Gieliovd het volgende:
Wat een mooi project :*

Met de stukadoor erin... Dan wordt het opeens een roosje metamorfose :s)
Ja, daar kijk ik erg naar uit!

En ik ben ook heel gelukkig met hoe het wordt. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 21:43:14 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184781878
Wauw, wat heerlijk veel ruimte zeg! _O_
***
  zaterdag 2 februari 2019 @ 22:20:38 #97
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_184782785
Oh Claudia, wat wordt het mooi! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_184783080
Wat zal het een verschil maken, nu ze met de ruwbouw klaar zijn en gaan stucen! Ben benieuwd naar de foto's. Het uitzicht is werkelijk fantastisch O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184783661
Wat wordt het mooi!
pi_184783993
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:31 schreef miss_sly het volgende:
Wat zal het een verschil maken, nu ze met de ruwbouw klaar zijn en gaan stucen! Ben benieuwd naar de foto's. Het uitzicht is werkelijk fantastisch O+
Daar is het huis vooral op ontworpen, het uitzicht. Ik vind het moeilijk om met behulp van foto's over te brengen hoe het is om bijvoorbeeld in onze dakkapel te staan. Natuurlijk is het er het landschap; vandaag kwamen er direct langs onze achtertuin paarden voorbij wandelen. Maar dan daarachter ontvouwt zich de skyline van de grote stad - ik kan zelfs het gebouw zien waar ik werk. Die combinatie brengt een gevoel van vrijheid en verbondenheid in me naar boven.

Vorige week nog, geloof ik, zei ik dat ik niet sta te popelen om te verhuizen. Dat is aan het veranderen; ik begin er zin in te krijgen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')