SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".
Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?
Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.
Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 22:52:26 ]
Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Je bedoelt dat je wilt weten of iemand openbare parkeerplaatsen mag gebruiken? Ja, dat mag.
Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja dan zet je je auto vijf meter verder. Mijn buren hebben hierdoor ook al jaren ruzie, dat is het toch niet waard..
Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:25 schreef itchycoo het volgende:
Maar wonen er meerdere medewerkers van dat schoonmaakbedrijf in jouw straat of plempen medewerkers ze daar gewoon neer aan het einde van de dag? Als dat laatste het geval is zou je ook met dat bedrijf eens in gesprek kunnen gaan.
Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.
Dit dus. Openbaar = openbaarquote:Op woensdag 16 januari 2019 23:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.
Verder zou je contact kunnen opnemen met de gemeente/handhaving hoe het geregeld is met parkeren van bedrijfsauto’s.
http://decentrale.regelge(...)47/CVDR333147_5.htmlquote:Op donderdag 17 januari 2019 01:49 schreef r_one het volgende:
Welke gemeente? Dan kijk ik de rest van de APV even voor je na op aanknopingspunten want deze gaat 'm niet worden.
Je zou kunnen proberen:quote:Op donderdag 17 januari 2019 03:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
http://decentrale.regelge(...)47/CVDR333147_5.html
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.quote:Artikel 5:7 Parkeren van reclamevoertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat is voorzien van een aanduiding van handelsreclame, op de weg te parkeren met het kennelijk doel om daarmee handelsreclame te maken.
Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen
2.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.
Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.quote:Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen:
[..]
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).quote:Op donderdag 17 januari 2019 05:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vermoed dat met die auto's van een autobedrijf wordt bedoeld a) auto's met een groen kenteken en b) auto's waar een bordje Te Koop op staat.
Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?quote:Op donderdag 17 januari 2019 05:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.
Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.quote:Op donderdag 17 januari 2019 05:14 schreef r_one het volgende:
[..]
of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).
(dus niet)
(dus toch wel)
Noemen van product en prijs, adres, aanbieding. Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?quote:Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?
Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.quote:Op donderdag 17 januari 2019 05:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.
Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.quote:[..]
Noemen van product en prijs, adres, aanbieding.
Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.quote:Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?
Waar het om gaat bij zo'n bepaling is niet de parkeerruimte, maar dat er precario en/of reclamebelasting wordt misgelopen door de gemeente.
Gevelreclame valt onder een ander type.quote:Op donderdag 17 januari 2019 05:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.
[..]
Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.
Wat stel jij je dan voor bij een voertuig met product, prijs, adres en aanbieding? "NU 10x ramen lappen, de elfde beurt gratis, dit alles voor 225 euro tot en met 31 januari, bel met Harry op 06-xxxxxxxx we zitten aan de Singel 186 ACTIEEEE: tijdelijk 3 zemen GRATIESSSSS !!!! Fles Glassex nu 2,99 mensuhhh!!" op je bus?
[..]
Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.
Ik heb het dan niet over de hardwerkende Kees die de bedrijfsbus 's avonds mee naar huis neemt om 's morgens meteen naar de klant te kunnen vertrekken. Maar "meerdere bussen van hetzelfde schoonmaakbedrijf, minimaal 3" is toch van een andere orde.
Precario kan zeker een overweging zijn maar overlast door (ernstige) beperking van de parkeerruimte ook wel degelijk.
Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel hequote:Op donderdag 17 januari 2019 06:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gevelreclame valt onder een ander type.
Ik bedoel meer zoiets:
[ afbeelding ]
Een auto met geen ander doel dan reclame maken. Al die bedrijfsbusjes worden gewoon voor transport en opslag gebruikt.
de tweede is een huurauto. Die krijg je dus mee als particulier.quote:Op donderdag 17 januari 2019 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he.
En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen
En nou deze: reclame?
[ afbeelding ]
Nee, dan deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.
Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,
In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.
Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".
Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?
Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.
Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
quote:Op donderdag 17 januari 2019 07:33 schreef investeerdertje het volgende:
Van die patatfrietauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De reden daarvoor is volgens mij dat je anders een parkeerplaats gebruikt voor een reclamebord.
Zo'n vergunningensysteem is waarschijnlijk het handigst. Hebben wij ook en dat maakt het wat makkelijker.2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
Zo'n straat heb ik ook gewoond, blij dat ik er weg benquote:Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,
In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.
Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".
Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?
Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.
Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.Waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.
[..]
Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.quote:Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen:
[..]
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 11:39:33 ]"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
Wie controleert/handhaaft dat dan?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
In de praktijk waarschijnlijk niemand.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wie controleert/handhaaft dat dan?
Vandaar dat ik ook bewust begon met 'probeer'quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.
TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.quote:
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.
Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Niet actief, pas als er klachten komen over een tekort aan parkeerplaatsen gaat het gehandhaafd worden. Zolang er een overschot aan parkeergelegenheid is boeit het ook niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wie controleert/handhaaft dat dan?
Heb helaas geen link voor, maar bij de aankoop van ons huis is ons dat verteld en we hebben er ook een brief van gehad van de gemeente. Overigens vind ik je verhaal dat mensen met maar één auto gediscrimineerd worden maar onzin.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:25 schreef miro86 het volgende:
[..]
Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
En dat is (vanaf post #12) onwaar gebleken. Hoofdstuk 5, artikel 1 gaat over parkeerexcessen, en die is groter dan 5:2 (waaronder dus de artikelen waar r_one in #13 naar verwees)quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
Dit kan niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.
Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
In de APV staat wél iets relevants:quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
quote:Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.
2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.
3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.
Dat artikel gaat over autobedrijven....Ik kan een schoonmaakbedrijf met de beste wil van de wereld daar nier onder scharen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Dit kan niet.
[..]
In de APV staat wél iets relevants:
[..]
Ik had expres e.d. vetgedruktquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat artikel gaat over autobedrijven....
En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.quote:
Ik haal die beperking er niet direct uit.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
En dergelijke = dat er op lijkt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik haal die beperking er niet direct uit.
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
Elk woordje in zo’n bepaling heeft een functie. Er staat niet voor niets ‘auto’bedrijf...quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
Het vestigingsadres van het bedrijf is sowieso niet hier, dat had ik al wel vastgesteld. Een autobedrijfverder is wat mij betreft een bedrijf waarin auto's van essentieel belang zijn. Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?
[..]
Waaruit blijkt dat?
[..]
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
Als dat hier al het geval is wordt er in ieder geval niet op gehandhaafd. Sommigen hebben het zelfs onmogelijk gemaakt om hun eigen oprit nog als zodanig te gebruiken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Dit lijkt me vooralsnog inderdaad de enige stap om te zetten. Gezien de inrichting van de wijken hier kan ik me maar moeilijk voorstellen dat de gemeente hier echt op zit te wachten.quote:Op donderdag 17 januari 2019 07:58 schreef JeMoeder het volgende:
Dien een handhavingsverzoek in bij je gemeente. Die gaan het dan uitzoeken en binnen 8 weken heb je antwoord (of er wordt gehandhaafd, of de situatie is legaal). Heb je dat antwoord niet binnen 8 weken dan kan je cashen met een dwangsom.
Dan zou dat in de wet of in de APV moeten staan.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Helemaal zeker weet ik het niet meer. Maar in de kampioen stond hier ooit een stukje over. Bedrijfswagens groter dan x meter mogen 's avonds niet bij andere voor de deur staan.
Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:
[..]
Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.
Dat staat dan ook in de APV in kwestiequote:Op donderdag 17 januari 2019 19:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zou dat in de wet of in de APV moeten staan.
Echt dat die voertuigen "niet voor de deur van anderen mogen staan"?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat staat dan ook in de APV in kwestie
Dan interpreteer jij hem verkeerd, sorryquote:Op donderdag 17 januari 2019 18:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het vestigingsadres van het bedrijf is sowieso niet hier, dat had ik al wel vastgesteld. Een autobedrijfverder is wat mij betreft een bedrijf waarin auto's van essentieel belang zijn. Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:
[..]
Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.
Dat is idd de populaire vertaling van:quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Echt dat die voertuigen "niet voor de deur van anderen mogen staan"?
quote:Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
Okee, dus niet alleen bij anderen, maar ook niet bij jezelf.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is idd de populaire vertaling van:
[..]
Maar als je dit consequent handhaaft dan mag loodgieter Joop dus ook niet zijn bus parkeren voor het adres waar hij zijn lood aan het gieten is, toch?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is idd de populaire vertaling van:
[..]
Die scheidslijn is in een woonwijknatuurlijk flinterdun. Kan mijn buurman wel roepen dat zijn bus niet ZIJN uitzicht belemmerd, het belemmert dan wel degelijk ook MIJN uitzicht.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee, dus niet alleen bij anderen, maar ook niet bij jezelf.
Dat mag wel. In lid 2 staat de uitzondering op lid 1:quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je dit consequent handhaaft dan mag loodgieter Joop dus ook niet zijn bus parkeren voor het adres waar hij zijn lood aan het gieten is, toch?
quote:2.Het verbod geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.
Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.
Ook openbare plekken? Mag ik dan vragen welke gemeente? Ik ben heel benieuwd naar de APV bepaling namelijkquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Lid 1quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?
Ah. Dank.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Overdag wel. Vanaf lid 2 staan de uitzonderingen op lid 1.
Lid 1 van welk artikel.quote:
Aan de hand van lid 1 t/m lid 4, daaraan wordt getoetst. Het is niet meer dan een titel waar "e.d." in staat, om de APV enigszins leesbaar te houden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?
Het artikel waar "e.d." in de titel is vermeld, denk je niet?quote:
Graag gedaan.quote:
De belettering is handig om je eigen busje terug te vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he.
En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen
En nou deze: reclame?
[ afbeelding ]
Nee, dan deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.
Stallen is doorgaans "voor langere tijd ergens parkeren", bijvoorbeeld 's nachts.quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:08 schreef Benger het volgende:
[..]
Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
Moet je wel hard kunnen maken dat die auto's daar staan om reclame te maken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen:
[..]
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Krijg je ontheffing onroerend goed belasting of korting erop of op de houderschapsbelasting van het voertuig, dit riekt naar discriminatie wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan interpreteer jij hem verkeerd, sorry
Dit zijn heldere antwoorden. Het laat voor mijn gevoel heel veel ruimte voor onredelijk gedrag, maar het is wat het is. Toch maar hopen op diplomatieke manieren.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.
Hier in de gemeente mag een sleurhut maar 3 dagen op dezelfde plek staan, voel je hem al?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 00:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn heldere antwoorden. Het laat voor mijn gevoel heel veel ruimte voor onredelijk gedrag, maar het is wat het is. Toch maar hopen op diplomatieke manieren.
Wedden dat er "op een weg binnen de bebouwde kom" staat en niet "op dezelfde plek"?!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 00:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier in de gemeente mag een sleurhut maar 3 dagen op dezelfde plek staan, voel je hem al?
https://auto-en-vervoer.i(...)en-voor-de-deur.htmlquote:Op vrijdag 18 januari 2019 04:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Wedden dat er "op een weg binnen de bebouwde kom" staat en niet "op dezelfde plek"?!
Klopt dan wil je die van de gemeente hebben, en daar staat op dezelfde plek, dus 20 cm naar voren of naar achteren en de situatie is veranderd.quote:
Da's geen APV hèquote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://auto-en-vervoer.i(...)en-voor-de-deur.html
Dan wijkt jouw gemeente af. Doe eens een link naar die APV.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt dan wil je die van de gemeente hebben, en daar staat op dezelfde plek, dus 20 cm naar voren of naar achteren en de situatie is veranderd.
Mijn pincode wil je die ook hebben?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan wijkt jouw gemeente af. Doe eens een link naar die APV.
Dan niet joh. Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn pincode wil je die ook hebben?
Ik moet bekennen dat ik het niet in de APV terug zie komen. Wel gek dat we destijds zo'n brief hebben gehad. Dus feitelijk klopt het niet wat ik zeg en de gemeente stelt. Of kan de gemeente ook lokale uitzonderingen op de APV toepassen zonder dit in de APV op te nemen? Nou ja, ik zie wel hoe het uitpakt mochten er ooit buren gaan klagenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook openbare plekken? Mag ik dan vragen welke gemeente? Ik ben heel benieuwd naar de APV bepaling namelijk
Ik gok op een 'vriendelijk' verzoek...quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik het niet in de APV terug zie komen. Wel gek dat we destijds zo'n brief hebben gehad. Dus feitelijk klopt het niet wat ik zeg en de gemeente stelt. Of kan de gemeente ook lokale uitzonderingen op de APV toepassen zonder dit in de APV op te nemen? Nou ja, ik zie wel hoe het uitpakt mochten er ooit buren gaan klagen
Mogelijk ja. En anders zullen ze wel iets met parkeervergunningen gaan doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik gok op een 'vriendelijk' verzoek...
Zelf consequent je auto er neerzettenquote:Op zondag 20 januari 2019 16:14 schreef GS-Raw het volgende:
Gezeik met openbare parkeerplekken, altijd leuk. Onze buren hebben 3 auto’s en willen maar 2 voor de deur, de 3e krijgen wij steevast voor de deur want anders kunnen ze niet fatsoenlijk hun oprit oplopen (ofzo). Hun auto staat recht onder ons slaapkamerraam en aangezien ze om 5:30 in de ochtend vertrekken (motor laten lopen, ruiten krabben etc) word je daar niet heel blij van. Doe je niks aan, openbaar is openbaar en wie het eerste een vrij plekje vindt mag hem daar neerzetten.
Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.quote:
Blaaskaken.quote:Op zondag 20 januari 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.
twee invalidenparkeetplaarsen voor de deur laten plaatsenquote:Op zondag 20 januari 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.
Dit idd.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zelf consequent je auto er neerzetten
Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zelf consequent je auto er neerzetten
Als dat voor jouw deur is heb je een prima aanleiding om daar met ze over in gesprek te gaan. Aangeven dat het je opvalt dat ze de auto ook voor jou deur neerzetten terwijl er voor hun eigen huis gewoon plek is, lijkt me niet onredelijk.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.
Je zou maar 5 minuten moeten lopen voor die ene keer dat je de auto nodig hebt...quote:Op maandag 21 januari 2019 10:29 schreef Restyler het volgende:
Zit zelf in een starters appartementencomplex die welgeteld 2 parkeerplaatsen heeft voor 36 appartementen. Wat ik doe is: ik zet mijn auto op één van de parkeerplaatsen neer en haal hem niet meer weg.
KLETS.
Mocht ik toch een keer mijn auto nodig hebben en zien dat de parkeerplaats vol is, kan ik hem ook altijd op de parkeerplaats bij mijn vriendin zetten. Dan moet ik wel een pokke eind lopen, ze woont namelijk 500 meter verderop.
Dat doen we nu ook, heerlijk hoe ze uit het raam staan te loeren terwijl we dat doen.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zelf consequent je auto er neerzetten
Dat was inderdaad ook een beetje mijn idee, afwachten totdat ze aanbellen en ze er dan op wijzen hoe belachelijk het is.quote:Op maandag 21 januari 2019 15:47 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Als dat voor jouw deur is heb je een prima aanleiding om daar met ze over in gesprek te gaan. Aangeven dat het je opvalt dat ze de auto ook voor jou deur neerzetten terwijl er voor hun eigen huis gewoon plek is, lijkt me niet onredelijk.
Echt hequote:Op maandag 21 januari 2019 09:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.
ik heb eens een briefje onder mijn voorruit gehad omdat ik te dicht op een andere auto geparkeerd stond. Meneer moest zijn ster eerst uitparkeren om de bijrijder in te laten stappen. Alleen vergat meneer dat je op een vol parkeerterrein niet anderhalve parkeerplaats in bezit moet nemen, en een gaatje waar net een auto tussen past openlaten.quote:Op maandag 21 januari 2019 16:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Echt heUit ervaring weet ik dat mensen dit écht doen - al was het in mijn geval een briefje onder m'n ruitenwisser
Zo gaat het hier op het parkeerterrein nog steeds. Het past allemaal net.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef lipje het volgende:
[..]
ik heb eens een briefje onder mijn voorruit gehad omdat ik te dicht op een andere auto geparkeerd stond. Meneer moest zijn ster eerst uitparkeren om de bijrijder in te laten stappen. Alleen vergat meneer dat je op een vol parkeerterrein niet anderhalve parkeerplaats in bezit moet nemen, en een gaatje waar net een auto tussen past openlaten.
Netjes. Dat soort grote bedrijfsvoertuigen kan best wat zicht bederven en vervelend veel ruimte innemen.quote:Op maandag 21 januari 2019 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind mezelf eigenlijk een zeur maar in de straat tegenover ons heeft iemand echt een heel grote hoge werkbus. Met vaak nog een grote hoge aanhanger erachter. Zijn vriendin heeft een auto en zijn zoon ook. Vaak stond een van de 3 hier voor de deur en vaak dus de bus. Nu kunnen wij makkelijk 2 auto's op de oprit kwijt. Maar weer wisselen regelmatig van auto en als de buurman ook 2 auto's op de oprit heeft staan. Kun je met een auto niet weg tenzij je de voorste verplaatst. Dus nu heb ik ook een tijdje consequent een auto voor de deur gezet en nu zet hij hem meestal ergens anders neer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |