abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184445433
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 22:52:26 ]
pi_184445913
Je bedoelt dat je wilt weten of iemand openbare parkeerplaatsen mag gebruiken? Ja, dat mag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:17:46 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184446001
Tja dan zet je je auto vijf meter verder. Mijn buren hebben hierdoor ook al jaren ruzie, dat is het toch niet waard. :').
And so is the past
pi_184446163
Maar wonen er meerdere medewerkers van dat schoonmaakbedrijf in jouw straat of plempen medewerkers ze daar gewoon neer aan het einde van de dag? Als dat laatste het geval is zou je ook met dat bedrijf eens in gesprek kunnen gaan.
pi_184446543
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Je bedoelt dat je wilt weten of iemand openbare parkeerplaatsen mag gebruiken? Ja, dat mag.
Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja dan zet je je auto vijf meter verder. Mijn buren hebben hierdoor ook al jaren ruzie, dat is het toch niet waard. :').
Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:25 schreef itchycoo het volgende:
Maar wonen er meerdere medewerkers van dat schoonmaakbedrijf in jouw straat of plempen medewerkers ze daar gewoon neer aan het einde van de dag? Als dat laatste het geval is zou je ook met dat bedrijf eens in gesprek kunnen gaan.
Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:52:48 #6
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184446610
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.
Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.

Verder zou je contact kunnen opnemen met de gemeente/handhaving hoe het geregeld is met parkeren van bedrijfsauto’s.
pi_184446665
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:52 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.

Verder zou je contact kunnen opnemen met de gemeente/handhaving hoe het geregeld is met parkeren van bedrijfsauto’s.
Dit dus. Openbaar = openbaar
zie email 27 oktober
pi_184446754
Ik begrijp openbaar heus wel, maar dan vind ik het des te vreemder dat een aanhanger of een caravan/camper een probleem is, maar je gerust het gehele wagenpark van je bedrijf in de wijk mag stallen.
pi_184446820
Staat er in de APV van je gemeente niks over bedrijfsauto’s? Als er regels zijn voor het parkeren van die bussen moet het daarin staan. Staat er niks over in de APV dan kunnen ze die bedrijfsauto’s daar gewoon parkeren.
pi_184447013
Vergunning-systeem eisen bij de gemeente.
pi_184447920
Welke gemeente? Dan kijk ik de rest van de APV even voor je na op aanknopingspunten want deze gaat 'm niet worden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_184448392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 01:49 schreef r_one het volgende:
Welke gemeente? Dan kijk ik de rest van de APV even voor je na op aanknopingspunten want deze gaat 'm niet worden.
http://decentrale.regelge(...)47/CVDR333147_5.html
pi_184448523
quote:
Je zou kunnen proberen:
quote:
Artikel 5:7 Parkeren van reclamevoertuigen

1.Het is verboden een voertuig dat is voorzien van een aanduiding van handelsreclame, op de weg te parkeren met het kennelijk doel om daarmee handelsreclame te maken.

Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen

2.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.

Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen

1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 17 januari 2019 @ 05:05:11 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184448555
Ik vermoed dat met die auto's van een autobedrijf wordt bedoeld a) auto's met een groen kenteken en b) auto's waar een bordje Te Koop op staat.
  donderdag 17 januari 2019 @ 05:06:40 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184448562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.
pi_184448590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vermoed dat met die auto's van een autobedrijf wordt bedoeld a) auto's met een groen kenteken en b) auto's waar een bordje Te Koop op staat.
of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).
(dus niet)
(dus toch wel)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.
Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 17 januari 2019 @ 05:27:45 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184448638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:14 schreef r_one het volgende:

[..]

of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).
(dus niet)
(dus toch wel)

Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.

quote:
Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?
Noemen van product en prijs, adres, aanbieding. Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?
Waar het om gaat bij zo'n bepaling is niet de parkeerruimte, maar dat er precario en/of reclamebelasting wordt misgelopen door de gemeente.
pi_184448685
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.
Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.
quote:
[..]

Noemen van product en prijs, adres, aanbieding.
Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.

Wat stel jij je dan voor bij een voertuig met product, prijs, adres en aanbieding? "NU 10x ramen lappen, de elfde beurt gratis, dit alles voor 225 euro tot en met 31 januari, bel met Harry op 06-xxxxxxxx we zitten aan de Singel 186 ACTIEEEE: tijdelijk 3 zemen GRATIESSSSS !!!! Fles Glassex nu 2,99 mensuhhh!!" op je bus? :')
quote:
Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?
Waar het om gaat bij zo'n bepaling is niet de parkeerruimte, maar dat er precario en/of reclamebelasting wordt misgelopen door de gemeente.
Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.

Ik heb het dan niet over de hardwerkende Kees die de bedrijfsbus 's avonds mee naar huis neemt om 's morgens meteen naar de klant te kunnen vertrekken. Maar "meerdere bussen van hetzelfde schoonmaakbedrijf, minimaal 3" is toch van een andere orde.

Precario kan zeker een overweging zijn maar overlast door (ernstige) beperking van de parkeerruimte ook wel degelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 17-01-2019 05:53:51 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 17 januari 2019 @ 06:19:44 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184448768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.

[..]

Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.

Wat stel jij je dan voor bij een voertuig met product, prijs, adres en aanbieding? "NU 10x ramen lappen, de elfde beurt gratis, dit alles voor 225 euro tot en met 31 januari, bel met Harry op 06-xxxxxxxx we zitten aan de Singel 186 ACTIEEEE: tijdelijk 3 zemen GRATIESSSSS !!!! Fles Glassex nu 2,99 mensuhhh!!" op je bus? :')

[..]

Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.

Ik heb het dan niet over de hardwerkende Kees die de bedrijfsbus 's avonds mee naar huis neemt om 's morgens meteen naar de klant te kunnen vertrekken. Maar "meerdere bussen van hetzelfde schoonmaakbedrijf, minimaal 3" is toch van een andere orde.

Precario kan zeker een overweging zijn maar overlast door (ernstige) beperking van de parkeerruimte ook wel degelijk.
Gevelreclame valt onder een ander type.

Ik bedoel meer zoiets:



Een auto met geen ander doel dan reclame maken. Al die bedrijfsbusjes worden gewoon voor transport en opslag gebruikt.
pi_184448917
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gevelreclame valt onder een ander type.

Ik bedoel meer zoiets:

[ afbeelding ]

Een auto met geen ander doel dan reclame maken. Al die bedrijfsbusjes worden gewoon voor transport en opslag gebruikt.
Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he ;) .

En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen :P

En nou deze: reclame?


Nee, dan deze:


Of deze:

Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 17-01-2019 07:07:09 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_184449151
Van die patatauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
  Eindredactie Games donderdag 17 januari 2019 @ 07:51:44 #22
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184449297
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he ;) .

En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen :P

En nou deze: reclame?
[ afbeelding ]

Nee, dan deze:
[ afbeelding ]

Of deze:
[ afbeelding ]
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.
de tweede is een huurauto. Die krijg je dus mee als particulier.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184449327
Allereerst: Openbare parkeergelegenheid is openbare parkeergelegenheid.

De uitzonderingen hiervoor zijn al genoemd en een bus met normale bedrijfsbestickering die dagelijks voor transport van/naar klanten gebruikt wordt, is primair een vervoermiddel en niet een reclame object.

Wel kun je ook nog eens kijken in het bestemmingsplan. Voor bedrijven, ook bedrijven aan huis, is vaak geregeld dat dit alleen toegestaan is wanneer de invloed op de beschikbare openbare parkeergelegenheid beperkt is. Zo is een eenmanszaak vrijwel altijd toegestaan. Immers, wie voor zijn eigen zaak in een bus rijdt, heeft vaak niet eens een andere auto (ja, voor de partner. Zoals veel huishoudens twee auto's hebben). Em wie bedrijf aam huis heeft en daar klanten ontvangt, zal dat vooral overdag doen, wanneer de parkeerdruk in een woonwijk doorgaans laag is. De meeste buren zijn immers met de auto naar hun werk. Bovendien gaat het dan in principe om één klant tegelijkertijd.

Maar hier lijkt het te gaan om een bedrijf met meerdere werknemers, die eerst met eigen vervoer naar "de zaak" gaan en aan het einde van de werkdag de bedrijfswagen weer bij de zaak neerzetten. Daarmee is per werknemer/duo er vrijwel permanent een parkeervak bezet. De parkeerdruk die dit bedrijf veroorzaakt is daarmee iets meer geworden dan 'marginaal'.
  Redactie Frontpage donderdag 17 januari 2019 @ 07:58:00 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184449343
Dien een handhavingsverzoek in bij je gemeente. Die gaan het dan uitzoeken en binnen 8 weken heb je antwoord (of er wordt gehandhaafd, of de situatie is legaal). Heb je dat antwoord niet binnen 8 weken dan kan je cashen met een dwangsom.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:01:37 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184449364
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit dus. Openbaar = openbaar
Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.

TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_184449401
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:28:05 #27
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_184450952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:33 schreef investeerdertje het volgende:
Van die patatfrietauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
zo goed..?
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:43:52 #28
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_184451151
Bel het bedrijf en klaag erover. De meeste bedrijven willen geen gezeur met hun omgeving, want slechte reclame.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_184451278
Das wel kut, maar openbaar is openbaar. Met reclamevoertuigen bedoelt men van die dingen die specifiek daarop zijn ingericht. zoiets dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden daarvoor is volgens mij dat je anders een parkeerplaats gebruikt voor een reclamebord.
Zo'n vergunningensysteem is waarschijnlijk het handigst. Hebben wij ook en dat maakt het wat makkelijker.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:04:28 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184451436
quote:
Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
Zo'n straat heb ik ook gewoond, blij dat ik er weg ben :')
Eigen oprit maar op de straat parkeren "want we willen niet dat er een andere auto voor onze deur staat" :')
Straks lekker een eigen oprit van 15x9, geen gezeur meer met parkeren :7

Snap sowieso niet dat mensen graag zo dicht op elkaar willen wonen, en dan ook nog overal problemen gaan maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184451882
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
pi_184451892
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.

[..]

Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.
Waaruit blijkt dat?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 11:39:33 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:36:38 #33
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184451931
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Wie controleert/handhaaft dat dan?
pi_184451956
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
In de praktijk waarschijnlijk niemand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184452491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Vandaar dat ik ook bewust begon met 'probeer' ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_184452540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184452674
quote:
19s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.

TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
zie email 27 oktober
pi_184452699
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit dus. Openbaar = openbaar
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184452724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
zie email 27 oktober
pi_184452727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
Niet actief, pas als er klachten komen over een tekort aan parkeerplaatsen gaat het gehandhaafd worden. Zolang er een overschot aan parkeergelegenheid is boeit het ook niet.
pi_184452749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:25 schreef miro86 het volgende:

[..]

Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
Heb helaas geen link voor, maar bij de aankoop van ons huis is ons dat verteld en we hebben er ook een brief van gehad van de gemeente. Overigens vind ik je verhaal dat mensen met maar één auto gediscrimineerd worden maar onzin.
pi_184453056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
En dat is (vanaf post #12) onwaar gebleken. Hoofdstuk 5, artikel 1 gaat over parkeerexcessen, en die is groter dan 5:2 (waaronder dus de artikelen waar r_one in #13 naar verwees)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184453110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Dit kan niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
In de APV staat wél iets relevants:

quote:
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.

1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.

2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.

3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.

4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.


[ Bericht 12% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 13:17:03 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184453222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit kan niet.

[..]

In de APV staat wél iets relevants:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....Ik kan een schoonmaakbedrijf met de beste wil van de wereld daar nier onder scharen.

Dus wordt het idd de route r_one, maar dat is geen abc’tje
zie email 27 oktober
pi_184453259
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....
Ik had expres e.d. vetgedrukt ;( Zou dat artikel niet ook kunnen gelden voor andere bedrijven met meerdere auto's?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184453278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik had expres e.d. vetgedrukt ;(
En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
zie email 27 oktober
pi_184453295
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
Ik haal die beperking er niet direct uit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184453337
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik haal die beperking er niet direct uit.
En dergelijke = dat er op lijkt.
Dan pak je lid 1 er even bij en dan is het toch duidelijk.
zie email 27 oktober
pi_184453424
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184453442
Ts ik snap je ergernis, in mijn vorige straat hadden we hetzelfde probleem maar de gemeente kon er niets aan doen helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')