abonnement Unibet Coolblue
pi_184449401
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:28:05 #27
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_184450952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:33 schreef investeerdertje het volgende:
Van die patatfrietauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
zo goed..?
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:43:52 #28
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_184451151
Bel het bedrijf en klaag erover. De meeste bedrijven willen geen gezeur met hun omgeving, want slechte reclame.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_184451278
Das wel kut, maar openbaar is openbaar. Met reclamevoertuigen bedoelt men van die dingen die specifiek daarop zijn ingericht. zoiets dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden daarvoor is volgens mij dat je anders een parkeerplaats gebruikt voor een reclamebord.
Zo'n vergunningensysteem is waarschijnlijk het handigst. Hebben wij ook en dat maakt het wat makkelijker.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:04:28 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184451436
quote:
Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
Zo'n straat heb ik ook gewoond, blij dat ik er weg ben :')
Eigen oprit maar op de straat parkeren "want we willen niet dat er een andere auto voor onze deur staat" :')
Straks lekker een eigen oprit van 15x9, geen gezeur meer met parkeren :7

Snap sowieso niet dat mensen graag zo dicht op elkaar willen wonen, en dan ook nog overal problemen gaan maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184451882
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
pi_184451892
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.

[..]

Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.
Waaruit blijkt dat?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 11:39:33 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:36:38 #33
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184451931
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Wie controleert/handhaaft dat dan?
pi_184451956
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
In de praktijk waarschijnlijk niemand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184452491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Vandaar dat ik ook bewust begon met 'probeer' ;)
pi_184452540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 12:35:34 #37
408813 crew  trein2000
pi_184452674
quote:
19s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.

TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184452699
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit dus. Openbaar = openbaar
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 12:39:57 #39
408813 crew  trein2000
pi_184452724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184452727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
Niet actief, pas als er klachten komen over een tekort aan parkeerplaatsen gaat het gehandhaafd worden. Zolang er een overschot aan parkeergelegenheid is boeit het ook niet.
pi_184452749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:25 schreef miro86 het volgende:

[..]

Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
Heb helaas geen link voor, maar bij de aankoop van ons huis is ons dat verteld en we hebben er ook een brief van gehad van de gemeente. Overigens vind ik je verhaal dat mensen met maar één auto gediscrimineerd worden maar onzin.
pi_184453056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
En dat is (vanaf post #12) onwaar gebleken. Hoofdstuk 5, artikel 1 gaat over parkeerexcessen, en die is groter dan 5:2 (waaronder dus de artikelen waar r_one in #13 naar verwees)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184453110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Dit kan niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
In de APV staat wél iets relevants:

quote:
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.

1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.

2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.

3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.

4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.


[ Bericht 12% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 13:17:03 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 13:18:43 #44
408813 crew  trein2000
pi_184453222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit kan niet.

[..]

In de APV staat wél iets relevants:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....Ik kan een schoonmaakbedrijf met de beste wil van de wereld daar nier onder scharen.

Dus wordt het idd de route r_one, maar dat is geen abc’tje
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184453259
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....
Ik had expres e.d. vetgedrukt ;( Zou dat artikel niet ook kunnen gelden voor andere bedrijven met meerdere auto's?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 13:22:50 #46
408813 crew  trein2000
pi_184453278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik had expres e.d. vetgedrukt ;(
En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184453295
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
Ik haal die beperking er niet direct uit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 13:27:17 #48
408813 crew  trein2000
pi_184453337
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik haal die beperking er niet direct uit.
En dergelijke = dat er op lijkt.
Dan pak je lid 1 er even bij en dan is het toch duidelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184453424
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184453442
Ts ik snap je ergernis, in mijn vorige straat hadden we hetzelfde probleem maar de gemeente kon er niets aan doen helaas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')