Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag vast in een 110 meter diepe put bij Málaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusië.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met neven en nichten aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben ze de stenen die op de put lagen eraf gehaald, waarna de jongen erin is gevallen.
Als je wilt corrigeren doe dat dan wel goed met je 'overleden lichaam'.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:21 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij dood is.
Wat een horrorverhaal, dit. Wat een horrorverhaal.
Klein dingetje: een lichaam is niet levenloos, maar overleden of ontzield. Een steen is levenloos.
Jullie halen 2 dingen door elkaar:quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat het er enorm koud is (onderkoeling is dus erg reëel), en dat de temperatuur rond het nulpunt kan liggen. Wat de exacte temperatuur is, dat weet ik natuurlijk ook niet. Ik woon er niet al te ver vandaan, dus ik heb een aardig beeld van wat de temperaturen hier zijn. Wat je hier verder mee wilt bereiken, is me niet helemaal duidelijk, beetje muggeziften op niks af misschien? Oh, en ik denk niet dat de waterleidingen op 100 meter diepte liggen nee, om weeral eens een aparte vraag van je te beantwoorden.
De Gro Pro is nog niet uit in Spanje.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:55 schreef miaeak het volgende:
Kind zit al 4 dagen vast?
Damn.
En niet bekend of hij nog leeft? Hoe dan?
Waarom kon die camera maar 70 meter diep?Go pro aan touwtje en erin laten zakken toch?
Daar zit de tunnel dicht, door instorting waarschijnlijk. In theorie zou hij daar onder kunnen zitten in een soort luchtbel en als er ventilatie is, zou hij in leven kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:55 schreef miaeak het volgende:
Kind zit al 4 dagen vast?
Damn.
En niet bekend of hij nog leeft? Hoe dan?
Waarom kon die camera maar 70 meter diep?Go pro aan touwtje en erin laten zakken toch?
Gatver wat een nachtmerrie.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Daar zit de tunnel dicht, door instorting waarschijnlijk. In theorie zou hij daar onder kunnen zitten in een soort luchtbel en als er ventilatie is, zou hij in leven kunnen zijn.
Zeggen ze...
Ook onder water mogelijk, zoals bij deze meneer: https://www.cbc.ca/news/w(...)nder-water-1.2449565quote:
Dat laatste is zeer onwaarschijnlijk, omdat de 'tunnel' zo vreselijk smal is. Het ventje paste er maar net in, dus van vallen kan niet echt sprake zijn. Mede ook doordat het geen tunnel is die recht naar beneden loopt, maar schuin en met flauwe 'bochten'.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook onder water mogelijk, zoals bij deze meneer: https://www.cbc.ca/news/w(...)nder-water-1.2449565
Maar hier is de situatie wel iets anders. De val zelf kan natuurlijk al fataal geworden zijn, bijvoorbeeld...
Maar een jongetje van 2, 4 dagen lang, rond de 3 tot 6 graden, eventueel in water .. de kans lijkt me enorm klein.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook onder water mogelijk, zoals bij deze meneer: https://www.cbc.ca/news/w(...)nder-water-1.2449565
Maar hier is de situatie wel iets anders. De val zelf kan natuurlijk al fataal geworden zijn, bijvoorbeeld...
quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar een jongetje van 2, 4 3 dagen lang, rond de 3 tot 6 graden, eventueel in water .. de kans lijkt me enorm klein.
Nee, de tunnelboor is onderweg. En dat gaat ook nog niet zo heel makkelijk, zo'n zwaar kreng over onverharde smalle weggetjes.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:08 schreef illusions het volgende:
[..]
Al 3.5 dag, en ze hebben 'm nog niet.
Absoluut! Ook voor de reddingswerkers. Die moeten nu een klus uitvoeren waarbij normaal gesproken maandenlange voorbereidingen aan vooraf gaan of wellicht nog wel veel langer.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:11 schreef miaeak het volgende:
Wat een slopende situatie moet dit voor die ouders zijn zeg.
Inderdaad zeg. Vreselijk.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:11 schreef miaeak het volgende:
Wat een slopende situatie moet dit voor die ouders zijn zeg.
mij bestquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Spaans joch ook even vervangen door kind/peuter of zoals in deel 1 jongentje?
Nul zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar een jongetje van 2, 4 dagen lang, rond de 3 tot 6 graden, eventueel in water .. de kans lijkt me enorm klein.
In een tunnel:quote:
Inderdaad. Ik weet niet hoe afgelegen het ligt, van het gebaande pad kan het daar snel gravel-achtig worden, helemaal als je het over een berg hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:10 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, de tunnelboor is onderweg. En dat gaat ook nog niet zo heel makkelijk, zo'n zwaar kreng over onverharde smalle weggetjes.
Maar zo’n klein kind weet zich toch minder makkelijk te redden.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:22 schreef Papabear het volgende:
Stockholm Precision Tools is ook van de partij. Deze knappe koppen hebben in 2010 ook de 33 Chileense mijnwerkers gelokaliseerd die twee maanden vast hebben gezeten.
Nee, ik ken het gebied ook niet. Als je hier even doorheen bladert zie je foto's van de werkzaamheden en een stukje van het gebied.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik weet niet hoe afgelegen het ligt, van het gebaande pad kan het daar snel gravel-achtig worden, helemaal als je het over een berg hebt.
Uiteraard. Beide situaties zijn ook niet met elkaar te vergelijken verder hoor. Die mijnwerkers zaten vele, vele malen dieper ook. En die hadden nog een flinke ruimte tot hun beschikking en een beetje proviand.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar zo’n klein kind weet zich toch minder makkelijk te redden.
Maar zo'n klein kind kan een val weer beter opvangen dan een volwassene. Het is er echter zo verdomd koud dat bijna niemand dit overleven kan. Op die hoogte moet je waarschijnlijk 's ochtends gewoon je ruiten krabben, zo koud. Ik zit zelf misschien op 100 meter hoogte, maar hier is het ook al bijna vriezen 's nachts.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Uiteraard. Beide situaties zijn ook niet met elkaar te vergelijken verder hoor. Die mijnwerkers zaten vele, vele malen dieper ook. En die hadden nog een flinke ruimte tot hun beschikking en een beetje proviand.
Oh natuurlijk, maar op dit moment is het op locatie en in het nieuws denk ik meer respect tegenover de familieleden om het meest waarschijnlijke scenario niet uit te spreken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:48 schreef Papabear het volgende:
Ja, ik kan me ook haast niet voorstellen dat het ventje nog in leven is, maar ik gun hem dat sprankje hoop tot ze hem hebben gevonden
Heeft er (denk ik) ook mede mee te maken dat ze het ventje er op een nette manier uit willen halen. Dan kan m.i. ook niet anders door hem via een andere tunnel uit te graven.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, maar op dit moment is het op locatie en in het nieuws denk ik meer respect tegenover de familieleden om het meest waarschijnlijke scenario niet uit te spreken.
Waarom maar een paar uur?quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:57 schreef thabit het volgende:
Een dergelijke situatie overleef je hooguit een paar uur. De kans dat hij nog leeft is nul komma nul.
Onderkoeling, bloedverlies, verdrukking, ademnood. Hele goede voorwaarden om snel dood te gaan. Mensen onderschatten dat enorm.quote:
Ditquote:Op woensdag 16 januari 2019 21:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Onderkoeling, bloedverlies, verdrukking, ademnood. Hele goede voorwaarden om snel dood te gaan. Mensen onderschatten dat enorm.
En dat in combinatie met een val van meer dan 80 meter...quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Onderkoeling, bloedverlies, verdrukking, ademnood. Hele goede voorwaarden om snel dood te gaan. Mensen onderschatten dat enorm.
Dat van die 'val' is nu al vaak genoeg ontkracht, omdat er niks te vallen viel in een schuine, kronkelende 'tunnel' van krap 25-30cm breed.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat in combinatie met een val van meer dan 80 meter...
Ik denk niet dat het jochie een kans gehad heeft.
Minstens 80 meter naar beneden schuiven dan, met wisselende snelheden.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:57 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat van die 'val' is nu al vaak genoeg ontkracht, omdat er niks te vallen viel in een schuine, kronkelende 'tunnel' van krap 25-30cm breed.
Ja, dat is toch wel een wezenlijk verschil. Wat zal een ventje van twee jaar oud in een dergelijke situatie doen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minstens 80 meter naar beneden schuiven dan, met wisselende snelheden.
Ja, ergens daaronder zal die tunnelboor worden ingezet. En dan moet die nog een behoorlijk stuk de berg in.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:40 schreef miaeak het volgende:
[ afbeelding ]
Ff een berg weg graven. Dit zou wel het mirakel van de eeuw zijn als hij nog levend wordt gevonden.
Sowieso al heel erg, want de vader heeft het kindje nog horen huilen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:44 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, ergens daaronder zal die tunnelboor worden ingezet. En dan moet die nog een behoorlijk stuk de berg in.
Het wordt sowieso een behoorlijk staaltje 'extreme engenering'
Dacht ik ook.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:54 schreef PluggieOD het volgende:
Wat ik niet begrijp? Een camera met licht naar beneden in een put is toch niet zo moeilijk?
Of mis ik iets?
is allang gebeurd.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:54 schreef PluggieOD het volgende:
Wat ik niet begrijp? Een camera met licht naar beneden in een put is toch niet zo moeilijk?
Of mis ik iets?
Het schijnt dat er zoveel modder in die put zit, dat de camera niet verder gaat dan een meter of 80. De put is 110 meter diep, dus het jochie is nog niet waar te nemen op beeld.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:54 schreef PluggieOD het volgende:
Of mis ik iets?
Wat sla je voor, het zoeken staken en de put dempen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:48 schreef Mariocash het volgende:
Ik vind dit wel een heel triest verhaal, overigens. De kans dat het jochie het overleefd is zeer klein. Ten eerste is de kans al heel klein op overleving als je zoveel meter naar beneden dondert. Daarnaast is het er ook erg koud, dus hij kan (als hij de val dan toch overleefd heeft) ook heel goed bezweken zijn door de kou.
Nee. Te alle tijde die kleine dreumes uit de put halen. Dood of levend. Als hij dood is, dan hebben zijn ouders ook recht om zijn levenloze lichaam te zien zodat ze dit af kunnen sluiten. Arme mensen, hun andere kind is al overleden en nu dit weer...quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat sla je voor, het zoeken staken en de put dempen?
Zodra het ventje is gevonden en 'geborgen' zal die put ook vast wel worden gedempt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat sla je voor, het zoeken staken en de put dempen?
Waarom dan zo negatief in die andere reactie?quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:06 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Nee. Te alle tijde die kleine dreumes uit de put halen. Dood of levend. Als hij dood is, dan hebben zijn ouders ook recht om zijn levenloze lichaam te zien zodat ze dit af kunnen sluiten. Arme mensen, hun andere kind is al overleden en nu dit weer...
Hoezo negatief? Ik geef het gewoon weinig hoop. Natuurlijk hoop ik dat die jongen leven gevonden wordt. Dat lijkt me evident.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom dan zo negatief in die andere reactie?
Die camera kon wel tot 200 meter. Lees je anders even (goed) in.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:45 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zoveel modder in die put zit, dat de camera niet verder gaat dan een meter of 80. De put is 110 meter diep, dus het jochie is nog niet waar te nemen op beeld.
Het laatste wat ik vanmiddag heb gelezen, is dat de camera op een modderpoel stuitte rond 80 meter. Dan kan de camera misschien wel dieper zakken, maar dan zie je vrij weinig, hè Hans.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:14 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die camera kon wel tot 200 meter. Lees je anders even (goed) in.
Zie mijn editquote:Op donderdag 17 januari 2019 00:17 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Het laatste wat ik vanmiddag heb gelezen, is dat de camera op een modderpoel stuitte rond 80 meter. Dan kan de camera misschien wel dieper zakken, maar dan zie je vrij weinig, hè Hans.
En sorry dat ik in de tussentijd andere dingen heb gedaan en niet vanaf vanochtend aan dit topic ben gekluisterd.
Laten we hopen op het beste.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:21 schreef Papabear het volgende:
[..]
Zie mijn edit
De camera kon dan ook niet dieper zakken. Daarna is er een zuig-installatie in het gat gegaan om zoveel mogelijk puin/zand/modder af te voeren, maar stuitte het daarna op een 'prop'.
Mijn jongste is bijna 4, maar geen kogels of andere gekkigheid hoor. Wel gewoon netjes bij de les blijven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Hel op aarde dit, wat er ook is gebeurt en wie er verantwoordelijk voor is.
Overlevingskansen... ik denk dat hij binnen enkele uren na de val is overleden. Misschien vrij snel, je krijgt toch koude rillingen van het idee dag het kindje daar in het donker uren alleen heeft geleefd.
Vorig jaar hun oudste verloren en nu dit, bij slecht nieuws schiet je je toch een kogel door de kop.. ik heb vier poppetjes, als die dood zouden gaan, dan volgt Ootje ook.
Bizar nieuws dit.
Natuurlijk, maar nogmaals al je kids verliezen...quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:44 schreef Papabear het volgende:
[..]
Mijn jongste is bijna 4, maar geen kogels of andere gekkigheid hoor. Wel gewoon netjes bij de les blijven.
Dit idd, er zijn grenzen aan wat een mens kan hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar nogmaals al je kids verliezen...
Wat een pijn en verdriet.
Wel knap dat je dan door kan. Als je nog meerdere kinderen hebt moet je wel, zoals de ouders van die 2 kindjes van het Stint ongeval.quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, er zijn grenzen aan wat een mens kan hebben.
Maar goed, ook niet iedereen die al zijn kinderen verliest doet dat, er zijn mensen die toch door kunnen.
Dat zal dan ook wel een Nederlandse vertaling zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:47 schreef matspontius het volgende:
Uit dna-testen blijkt dat het haar dat is gevonden in een 110 meter diepe put in de omgeving van Málaga, van de vermiste peuter Julen is. Dat zegt een lokale bestuurder. Het jongetje van 2 zou al drie dagen vastzitten onder de grond.
Reddingswerkers vonden het haar in de bodem in de put. Ze zeggen dat de vondst erop wijst dat het jongetje op grote diepte vastzit, dieper dan camera's en ander gereedschap tot dusver zijn gekomen.
Iets klopt niet in dit verhaal, toch? De camera kon niet tot op de bodem van de put komen maar schijnbaar hebben ze wel haar gevonden op diezelfde bodem. Hoe dan, ze kunnen daar toch helemaal niet bij?
Leuk, maar mijn Spaans in niet bijster geweldig. Wat zegt dat artikel precies?quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel een Nederlandse vertaling zijn.
https://elpais.com/politi(...)47625236_087830.html
Dit zijn de meest gedetailleerde actualiteiten rondom het hele verhaal.
Maakt dat nog uit? De kans dat die kleine nog leeft is nul. Doel zal nu zijn het lichaam zo intact mogelijk uit die put te krijgen.quote:
Er komen, na een aardbeving, soms dagen later nog levend mensen onder puinresten vandaan. Ieder uur werd vanaf zondag de kans kleiner dat de kleine levend gevonden zou worden maar ik krijg nu, na een aantal dagen, totaal niet het idee dat men vanaf toen haast gemaakt heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maakt dat nog uit? De kans dat die kleine nog leeft is nul. Doel zal nu zijn het lichaam zo intact mogelijk uit die put te krijgen.
Makkelijk praten vanachter je pc. Er worden zelfs buitenlandse experts ingevlogenquote:Op donderdag 17 januari 2019 10:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er komen, na een aardbeving, soms dagen later nog levend mensen onder puinresten vandaan. Ieder uur werd vanaf zondag de kans kleiner dat de kleine levend gevonden zou worden maar ik krijg nu, na een aantal dagen, totaal niet het idee dat men vanaf toen haast gemaakt heeft.
Nu na zo veel dagen zonder resultaat of vooruitgang lijkt me een kritische kanttekening bij de gang van zaken geen overdreven reactiequote:Op donderdag 17 januari 2019 10:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Makkelijk praten vanachter je pc. Er worden zelfs buitenlandse experts ingevlogen
Dat begint dan bij het feit waarom dat kind überhaupt in de nauwe put is terecht gekomen!quote:Op donderdag 17 januari 2019 10:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nu na zo veel dagen zonder resultaat of vooruitgang lijkt me een kritische kanttekening bij de gang van zaken geen overdreven reactie
waterquote:Op donderdag 17 januari 2019 10:25 schreef Cupasoep het volgende:
Misschien al uitgelegd, maar waarvoor was deze put bedoeld in eerste principe?
Heb je enig idee wat ze allemaal al geprobeerd hebben?quote:Op donderdag 17 januari 2019 10:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nu na zo veel dagen zonder resultaat of vooruitgang lijkt me een kritische kanttekening bij de gang van zaken geen overdreven reactie
Inderdaad, laten we in godsnaam hopen dat die kleine gelijk dood was want een gruwelijkere dood dan dagenlang vastzitten in zo'n put kan ik me niet voorstellenquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:06 schreef MakkieR het volgende:
Als een kind 110 meter naar beneden stuitert, is het kind dan gewoon niet dood? Dat was eigenlijk mijn eerste reactie. Leuk dat je dan een reddingsactie op gang zet, maar de kans acht ik toch heel klein dat het op miraculeuze het overleeft heeft, Sterker nog, ik hoop voor het kind dat hij het niet heeft overleefd, want om 4 dagen 110 onder de grond te zitten, lijkt mij nog erger dan sterven zonder pijn te hebben.
Vader heeft verklaard de jongen nog gehoord te hebben in de put, na zijn valpartij.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:06 schreef MakkieR het volgende:
Als een kind 110 meter naar beneden stuitert, is het kind dan gewoon niet dood? Dat was eigenlijk mijn eerste reactie. Leuk dat je dan een reddingsactie op gang zet, maar de kans acht ik toch heel klein dat het op miraculeuze het overleeft heeft, Sterker nog, ik hoop voor het kind dat hij het niet heeft overleefd, want om 4 dagen 110 onder de grond te zitten, lijkt mij nog erger dan sterven zonder pijn te hebben.
Ik zeg niet dat je geen reddingactie moet houden, ik zeg eerder dat het aannemelijk is dat het kind gewoon dood is, althans dat hoop ik voor het kind, gezien de marteling dat het kind zou moeten doorstaan als het daar 4 dagen heeft moeten overleven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vader heeft verklaard de jongen nog gehoord te hebben in de put, na zijn valpartij.
Ongeacht hoe groot of klein de kans is dat hij nog in leven is, het is onmenselijk om dan maar te zeggen pech gehad.
Je mist iets met bochten en kronkels die er in deze tunnel zitten....quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:54 schreef PluggieOD het volgende:
Of mis ik iets?
Ja, of hij wordt er wel levend uit gehaald en dan hebben ze een trauma te verwerken. Dat klinkt als een beter plan.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen reddingactie moet houden, ik zeg eerder dat het aannemelijk is dat het kind gewoon dood is, althans dat hoop ik voor het kind, gezien de marteling dat het kind zou moeten doorstaan als het daar 4 dagen heeft moeten overleven.
Maar even iets anders, hoe groot is de kans eigenlijk dat dit kind nog leeft, hoe lang kan een kind zonder water, en hoe zit het met onderkoeling, geen idee hoe koud het nachts is daar in Spanje midden in de winter? Er komt een moment dan moet je toch reëel wezen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:22 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, of hij wordt er wel levend uit gehaald en dan hebben ze een trauma te verwerken. Dat klinkt als een beter plan.
Daar wordt de zoekactie toch niet anders door, dus wat boeit het? Mogen ouders gewoon hoop houden dat hun kind nog leeft, pff.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar even iets anders, hoe groot is de kans eigenlijk dat dit kind nog leeft, hoe lang kan een kind zonder water, en hoe zit het met onderkoeling, geen idee hoe koud het nachts is daar in Spanje midden in de winter? Er komt een moment dan moet je toch reëel wezen.
Dus als ie toch al de pijp uit is gewoon maar laten liggen en een grafsteen erop zetten?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar even iets anders, hoe groot is de kans eigenlijk dat dit kind nog leeft, hoe lang kan een kind zonder water, en hoe zit het met onderkoeling, geen idee hoe koud het nachts is daar in Spanje midden in de winter? Er komt een moment dan moet je toch reëel wezen.
Weersverwachtingen gaan de reddings/bergingsoperatie bemoeilijken volgens verslaggever ter plaatsetwitter:nacholaisla twitterde op donderdag 17-01-2019 om 10:49:55La preocupación crece en el operativo al conocer la previsión meteorológica para los próximos días. @AEMET_Esp da una probabilidad de lluvia del 25% para mañana y un 95% para el sábado. Sigue el rescate de Julen en @el_pais: https://t.co/BJ4OByEP5L https://t.co/Cu8bRCvM8R reageer retweet
Aan hoop houden is niks mis, alleen heb ik wel problemen met vals hoop. 4 dagen zonder drinken is wel lang, 110 meter naar beneden stuiteren is wel erg dodelijk, 4 dagen onderkoeld zijn is ook erg dodelijk. En er komt een tijd mocht de zoekoperatie niet snel genoeg verlopen dat het onmogelijk is dat het kind nog kan leven. Immers je kunt hier niet een jaar over doen en zeggen dat het kind nog leeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:29 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Daar wordt de zoekactie toch niet anders door, dus wat boeit het? Mogen ouders gewoon hoop houden dat hun kind nog leeft, pff.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Aan hoop houden is niks mis, alleen heb ik wel problemen met vals hoop. 4 dagen zonder drinken is wel lang, 110 meter naar beneden stuiteren is wel erg dodelijk, 4 dagen onderkoeld zijn is ook erg dodelijk. En er komt een tijd mocht de zoekoperatie niet snel genoeg verlopen dat het onmogelijk is dat het kind nog kan leven. Immers je kunt hier niet een jaar over doen en zeggen dat het kind nog leeft.
Ach je kan weinig anders zolang er geen bewijs is dat hij dood is. Er kan niet een soort tijd geduid worden van "nu gaan we er echt vanuit dta hij dood is"quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Aan hoop houden is niks mis, alleen heb ik wel problemen met vals hoop. 4 dagen zonder drinken is wel lang, 110 meter naar beneden stuiteren is wel erg dodelijk, 4 dagen onderkoeld zijn is ook erg dodelijk. En er komt een tijd mocht de zoekoperatie niet snel genoeg verlopen dat het onmogelijk is dat het kind nog kan leven. Immers je kunt hier niet een jaar over doen en zeggen dat het kind nog leeft.
Okay, super. Ik zou als ouder hoop houden tot mijn kind dood in mijn armen ligt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het punt is dat ik wat pessimistischer ( realistischer ) ben dan menig ander.
De meesten denken echt wel hetzelfde maar in dit soort gevallen hou je je vast aan die halve proces kans en hopen we met de ouders mee. Er worden wel vaker mensen levend en uitgedroogd onder puin vandaan getrokken. Een huis op je krijgen is ook dodelijk, maar er is altijd nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het punt is dat ik wat pessimistischer ( realistischer ) ben dan menig ander.
Jij denkt dat een kind van 2 een vrije val maakt in een put van 25 cm breedte?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |