Volgens mij is dit precies waar airbnb voor bedoeld is : hé, ik heb een kamer over. Daar kunnen ook wel toeristen in.quote:
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:15 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is dit precies waar airbnb voor bedoeld is : hé, ik heb een kamer over. Daar kunnen ook wel toeristen in.
Prima joh, wat jij wil.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.
Geen sprake van.quote:
Woningsplitsing met een luchtje nofi van speculatie wordt sws (terecht) ingewikkeld...... douche/toilet en kitchenette is natuurlijk makkelijk ingeregeld.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:01 schreef static het volgende:
Bij mijn huis (Amsterdam zuid als dat relevant is) hoort een extra kamer op een hogere etage van circa 20 vierkante meter met eigen CV en stromend water (geen toilet/douche).
Ik gebruik dat ding werkelijk nooit; is zoiets te verkopen zonder allerlei ingewikkelde constructies?
huurbescherming? hypotheek?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:31 schreef Vallon het volgende:
Waarom niet gewoon verhuren as-is voor ¤300/maand aan iemand die je daar vast heel blij mee maakt...
Dan komt er zoiets als woningsplitsing bij kijken. Hoe doe je het kadastraal en wat met de nutsaansluitingen? Eigen opgang/voordeur?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:01 schreef static het volgende:
Bij mijn huis (Amsterdam zuid als dat relevant is) hoort een extra kamer op een hogere etage van circa 20 vierkante meter met eigen CV en stromend water (geen toilet/douche).
Ik gebruik dat ding werkelijk nooit; is zoiets te verkopen zonder allerlei ingewikkelde constructies?
Daarom ook as-is. Je hebt de "wet" en de bedoelde omgang daarmee.quote:
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:38 schreef Vallon het volgende:
100% zeker dat je voor ¤300 een dankbare bewoner krijgt die niet zal zeuren om zelfstandige huurbescherming.
Als je het als hospita verhuur doet heeft de huurder de eerste 9 maanden geen huurbescherming.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?
goede langetermijnoplossing wel.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je het als hospita verhuur doet heeft de huurder de eerste 9 maanden geen huurbescherming.
In steeds meer gemeenten leggen ze daarvoor (terecht, ook) minimale woonoppervlakten aan en kijken ze of een buurt niet al "te veel" aan kamertje splitsen/verhuren doet.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan komt er zoiets als woningsplitsing bij kijken. Hoe doe je het kadastraal en wat met de nutsaansluitingen? Eigen opgang/voordeur?
Je bent wel behulpzaam in het meedenken he?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
goede langetermijnoplossing wel.
Zijn best prima constructies voor te bedenken en te maken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als die 100% toch geen 100% blijkt te zijn, sta jij dan in voor de gevolgen?
TS wilt verkopen zonder ingewikkeld gedoe. Dat gaat simpelweg niet. Daar kan ik weinig verandering in brengen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:52 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je bent wel behulpzaam in het meedenken he?
Zeg dat dan gewoon, in plaats van steeds de nadelen van geopperde ideeën te benadrukken.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
TS wilt verkopen zonder ingewikkeld gedoe. Dat gaat simpelweg niet. Daar kan ik weinig verandering in brengen.
En Hotels doen dan nietquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee. AirBNB is een kapitalistische organisatie die enkel om het winstbejag draait. Het is erg naief om te denken dat AirBNB sociale verantwoordelijkheid neemt.
Hotels hebben een andere bestemming. Gemeentes kunnen daarmee prima rekening houden in een bestemmingplan.quote:
Dan laat je iemand daar gratis wonen, als je er toch niet mee doet kan je het inzetten ter meerdere glorie. Verder kan je ongeveer alles zelf bepalen wanneer je eigenaar bent (en blijft). Een kennis van mij, laat noodruftige gezinnen in één van zn huisjes wonen.... hij wordt erg gelukkig van het geluk dat hij daarmee voortbrengt. Give it forward.....quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:52 schreef static het volgende:
Ik wil niet verhuren, want huisbaas met alle verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt.
Bovenste verdieping met allemaal kamertjes / bergingen waarvan je onderburen ook ieder een hebben? Dan is het ws al gesplitst en heb je twee appartementsrechten, ff de splitsingsakte nakijken. En als je er vanaf wil, heeft wellicht een van je andere buren er interesse in of bouw je het gezamenlijk om tot een nieuw appartement en verkoop je die.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:01 schreef static het volgende:
is zoiets te verkopen zonder allerlei ingewikkelde constructies?
hahahaha, wacht, jij dacht dat bedrijven hun activiteiten doen vanuit de goedheid van hun hart?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van één van het Femke Halsema kliekje?quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:55 schreef Vallon het volgende:
Dan laat je iemand daar gratis wonen, als je er toch niet mee doet kan je het inzetten ter meerdere glorie
Wat is dat voor associatieve vraag ?quote:Op donderdag 17 januari 2019 00:35 schreef static het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van één van het Femke Halsema kliekje?
Nee, misschien moet je eerst maar de post lezen waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:55 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
hahahaha, wacht, jij dacht dat bedrijven hun activiteiten doen vanuit de goedheid van hun hart?
hhaha hoe heerlijk naïef
Als je er idd zo iets in weet te creëren dan is dat prima te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 10:20 schreef djh77 het volgende:
Gewoon verkopen voor 2ton:
https://www.metronieuws.n(...)zolderkamer-van-20m2
Jamaar wat doe je dan na dat half uur die slet knallen?quote:
Weet ik veel; dat is helemaal zijn feestjequote:Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar wat doe je dan na dat half uur die slet knallen?
Mag ze er dan blijven of moet ze weer weg?
Dat dus. Of vol zetten met plantjes en een paar oogsten vanaf trekkenquote:
300 per maand voor 20m2 in Amsterdam Zuid? Hanteer jij vooroorlogse prijzen? Grote kans dat de belastingdienst het dan als een gedeeltelijke schenking in natura ( van het woongenot) ziet.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon verhuren as-is voor ¤300/maand aan iemand die je daar vast heel blij mee maakt...
vrouwen poepen niet.quote:
Ik zou met het laatste beginnen, grote kans dat TS zich de rest kan besparen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:01 schreef Renesite het volgende:
Splitsen.
Badkamerfaciliteit erin
Keuken erin
Vve toestemming
Best wat werk.
Geweldigquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik zou er trouwens eerst een authentiek Amsterdams badkamertje in maken. Je weet wel, 1,40m x 80cm met daarin douche, toilet en optioneel een wasbakje.
Ik dacht even dat de reclame van zonnepanelen bij jouw post hoordequote:
Goh waarom hebben we 100.000 daklozen in Nederland als het niet al meer is.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:51 schreef Vallon het volgende:
TS zal zich moeten vervoegen bij zijn Gemeente...... die (terecht) ongetwijfeld heel ingewikkelde procedures zal aanleggen voor dit soort praktijken.
30 000 ongeveer. Maar dan zijn de illegalen etc. ook meegenomen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:23 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Goh waarom hebben we 100.000 daklozen in Nederland als het niet al meer is.
Rechts lullen en links invullen
Cijfers van 2016. Kan het nu niet meer vinden maar las laatst ergens 60.000 en dan moet je erbij nemen dat de helft niet is meegenomen omdat ze niet ingeschreven staan in het register en waarschijnlijk op de straat of ergens anders leven.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 08:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
30 000 ongeveer. Maar dan zijn de illegalen etc. ook meegenomen.
http://eenvandaag.avrotro(...)ederland-verdubbeld/quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:34 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Cijfers van 2016. Kan het nu niet meer vinden maar las laatst ergens 60.000 en dan moet je erbij nemen dat de helft niet is meegenomen omdat ze niet ingeschreven staan in het register en waarschijnlijk op de straat of ergens anders leven.
Dit komt door steeds meer woongebrek, dat er te weinig wordt bijgebouwd en steeds hogere woonlasten.
En dan heb je het over de mensen die een huis kunnen betalen. De sociale woonsector en particuliere woonsector is uitgedund door hogere belastingen en meer regelgeving.
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
http://eenvandaag.avrotro(...)ederland-verdubbeld/
2016 dusquote:Telt ons land in 2009 nog 17.000 mensen, zeven jaar later bedraagt dat aantal 30.000.
Mag maar 30 dagen per jaarquote:Op zaterdag 19 januari 2019 07:31 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom verhuren als het ook voor 45 euro per dag kan op AirBnB?
Dat wordt to-taal niet gereguleerd. Die regels zijn ook bar makkelijk te omzeilen. AirBnB registreert op woning, niet op account.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 07:36 schreef djh77 het volgende:
[..]
Mag maar 30 dagen per jaar
https://www.google.nl/amp(...)terdam-30-dagen.html
Dat geldt ook voor door rood rijden. Uiteindelijk loop je een keer tegen de lamp. Moet je niet willen als TS zijnde.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 07:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat wordt to-taal niet gereguleerd. Die regels zijn ook bar makkelijk te omzeilen. AirBnB registreert op woning, niet op account.
Sws zal de VvE met ledeninstemming, langs de notaris moeten om hun splitsingsakte te laten wijzigen. Ook de stemverhouding zal ws. aangepast worden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:46 schreef baskick het volgende:
En moet het daarvoor nog gesplitst worden?
Tenzij het te verkopen deel al een eigen 'stem' en perceelnummer had..quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws zal de VvE met ledeninstemming, langs de notaris moeten om hun splitsingsakte te laten wijzigen. Ook de stemverhouding zal ws. aangepast worden.
Stel het open voor couchsurfers? Leuke lui. Interessante verhalenquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:52 schreef static het volgende:
Ik wil niet verhuren, want huisbaas met alle verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt.
Ja internationaal publiek is TS niet gewendquote:Op vrijdag 25 januari 2019 01:57 schreef knokkels het volgende:
[..]
Stel het open voor couchsurfers? Leuke lui. Interessante verhalen
En een overwegend internationaal publiek
Ja, daarom. Kan Static zich onderdompelen in nieuwe culturenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 07:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja internationaal publiek is TS niet gewend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |