BotW is een ge-wel-dige ervaring. Ontzettend jaloers dat je het nog gaat meemaken. Grootste tip: zoek niets op. Niet wat je moet doen, niet waar je bepaalde dingen kan vinden, niet wat 'de beste' manier is. Het spel legt alles wat je moet weten uit en voor de rest is alles ontdekken juist het leukstequote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Morgen maar eens Zelda kopen, word mijn eerste Zelda game.
Thnx voor de tip!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:39 schreef Faux. het volgende:
[..]
BotW is een ge-wel-dige ervaring. Ontzettend jaloers dat je het nog gaat meemaken. Grootste tip: zoek niets op. Niet wat je moet doen, niet waar je bepaalde dingen kan vinden, niet wat 'de beste' manier is. Het spel legt alles wat je moet weten uit en voor de rest is alles ontdekken juist het leukste
Heel goed! Stop met kijken voor de rest. Youtube etc zijn makkelijke plekken om perongeluk jezelf te spoelenquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Thnx voor de tip!
Momenteel heb ik heel kort een review gekeken zonder spoilers en 10 minuten op twitch zonder echt iets mee te krijgen.
Moet zeggen dat ik er ook best zin in heb!
Gewoon doen!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Morgen maar eens Zelda kopen, word mijn eerste Zelda game.
Vesperia is een leuke Tales game dus als je Symphonia tof vond vind je dit ook tof.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 23:36 schreef K21 het volgende:
Samenvatting van mijn laatste speelsessie BotW:
[ afbeelding ]
Zit eraan te denken om Tales of Vesperia te halen. Ik vond Symphonia toentertijd erg leuk.
Ik herken dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 23:36 schreef K21 het volgende:
Samenvatting van mijn laatste speelsessie BotW:
[ afbeelding ]
Herkenbaar, later eet je ze als ontbijt.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 23:36 schreef K21 het volgende:
Samenvatting van mijn laatste speelsessie BotW:
[ afbeelding ]
Zit eraan te denken om Tales of Vesperia te halen. Ik vond Symphonia toentertijd erg leuk.
QFT! Minste Zelda game die ik gespeeld heb. Van Zelda verwacht ik wat anders dan zo'n soort game. Hopelijk is de nieuwe weer zoals between worldsquote:Op woensdag 30 januari 2019 07:45 schreef Pheno het volgende:
Ik kom maar niet in Zelda BOTW. Ik start, vind het te open wereld na uren ronddolen en stop dan maar weer Hetzelfde probleem heb ik met Skyrim. Ik hoef geen lineair iets, maar het is los zand; ik word niet in een verhaal gezogen. <einde impopulaire mening>
Wel kwestie van smaak.quote:
BotW heeft dan wel weer waardeloos inventory management en de durability van wapens is helemaal een lachtertje alsof het merendeel van papier-maché is gemaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:51 schreef Faux. het volgende:
De kritiek in Skyrim kan ik me herkennen: daar kom ik ook maar lastig in. Maar ik vind dat BotW dat veel beter aanpakt: een wereld die veel gevarieerder is, items/armor veel overzichtelijker, meer opties tot verkennen en kloten met de natuur, etc.
En dequote:Op woensdag 30 januari 2019 08:51 schreef Faux. het volgende:
De kritiek in Skyrim kan ik me herkennen: daar kom ik ook maar lastig in. Maar ik vind dat BotW dat veel beter aanpakt: een wereld die veel gevarieerder is, items/armor veel overzichtelijker, meer opties tot verkennen en kloten met de natuur, etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in BOTW trekt je toch snel de main quest line in?Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
ik vind zelf de durability een goede toevoeging.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
BotW heeft dan wel weer waardeloos inventory management en de durability van wapens is helemaal een lachtertje alsof het merendeel van papier-maché is gemaakt.
Het doet een hoop goed, maar sommige dingen zijn gewoon echt oprecht objectief ruk
Daar valt wat voor te zeggen tho: het nodigt uit tot het gebruik van nieuwe wapens. Anders heb je in je eerste halfuur een sterk wapen gevonden en gebruik je de rest van het spel dat wapen. En het is ook niet zo dat het lastig is om aan wapens te komen, sterker nog, de wereld ligt er letterlijk bezaaid mee. In Witcher 3 bijvoorbeeld kreeg ik het Spaans benauwd als een wapen beschadigd was, in BotW gooide ik een beschadigd wapen in het gezicht van een monster en ging ik door op het volgende wapen. Mag jij raden wat beter bevielquote:Op woensdag 30 januari 2019 08:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
BotW heeft dan wel weer waardeloos inventory management en de durability van wapens is helemaal een lachtertje alsof het merendeel van papier-maché is gemaakt.
Het doet een hoop goed, maar sommige dingen zijn gewoon echt oprecht objectief ruk
quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
En deJa, vond ik wel. Ik vind dat je in BotW meer richting gegeven wordt dan in het drukke en onduidelijke Skyrim.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in BOTW trekt je toch snel de main quest line in?Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de'Hier heb je een paraglider, spring van een klif'?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in BOTW trekt je toch snel de main quest line in?
Het spel nodigt uit tot verkenning van de wereld niet tot het redden ervan imo.In principe wel, maar niet in deze mate. als ik tijdens een gevecht door 2 /3 wapens heen ga tegen standaard vijanden is er toch iets mis naar mijn meningquote:Op woensdag 30 januari 2019 08:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik vind zelf de durability een goede toevoeging.Had liever een combo gezien; een sterk wapen wat langzaam slechter wordt wat ik eventueel kan repareren ofzo. Durability introduceren zonder dat ik daar ook maar enigszins invloed of zicht op heb werkt voor mij niet.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:59 schreef Faux. het volgende:
[..]
Daar valt wat voor te zeggen tho: het nodigt uit tot het gebruik van nieuwe wapens. Anders heb je in je eerste halfuur een sterk wapen gevonden en gebruik je de rest van het spel dat wapen. En het is ook niet zo dat het lastig is om aan wapens te komen, sterker nog, de wereld ligt er letterlijk bezaaid mee. In Witcher 3 bijvoorbeeld kreeg ik het Spaans benauwd als een wapen beschadigd was, in BotW gooide ik een beschadigd wapen in het gezicht van een monster en ging ik door op het volgende wapen. Mag jij raden wat beter beviel
Zeker als dat het enige 'rpg' element in het spel is vind ik het gewoon een rare toevoeging.
Je kleding gaat niet stuk maar je schilden en je wapens wel?"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Maar als je een wapen kan repareren, zit je nog steeds de hele tijd met hetzelfde wapen. Het nodigt gewoon niet uit tot het gebruiken van andere wapens als je ooit in het begin ergens een sterk wapen gevonden hebt en je andere wapens veel slapper zijn. Dat zou het spel ook makkelijk maken; denk aan dat vrij sterke wapen in een shrine vrij dicht in de buurt van the great plateau. Dan snij je door de andere monsters alsof het boter is voor de rest van het spel, als dat nooit zou breken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'Hier heb je een paraglider, spring van een klif'?
Het spel nodigt uit tot verkenning van de wereld niet tot het redden ervan imo.
[..]
In principe wel, maar niet in deze mate. als ik tijdens een gevecht door 2 /3 wapens heen ga tegen standaard vijanden is er toch iets mis naar mijn mening
[..]
Had liever een combo gezien; een sterk wapen wat langzaam slechter wordt wat ik eventueel kan repareren ofzo. Durability introduceren zonder dat ik daar ook maar enigszins invloed of zicht op heb werkt voor mij niet.
Zeker als dat het enige 'rpg' element in het spel is vind ik het gewoon een rare toevoeging.
Je kleding gaat niet stuk maar je schilden en je wapens wel?
als je goed vecht verbruik je minder wapens. Plus je hebt nog steeds je mastersword.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'Hier heb je een paraglider, spring van een klif'?
Het spel nodigt uit tot verkenning van de wereld niet tot het redden ervan imo.
[..]
In principe wel, maar niet in deze mate. als ik tijdens een gevecht door 2 /3 wapens heen ga tegen standaard vijanden is er toch iets mis naar mijn mening
[..]
Had liever een combo gezien; een sterk wapen wat langzaam slechter wordt wat ik eventueel kan repareren ofzo. Durability introduceren zonder dat ik daar ook maar enigszins invloed of zicht op heb werkt voor mij niet.
Zeker als dat het enige 'rpg' element in het spel is vind ik het gewoon een rare toevoeging.
Je kleding gaat niet stuk maar je schilden en je wapens wel?
Ja da's mijn manco. Ik heb een paar wapens die ik fijn vind werken en daar doe ik graag een heel spel mee. Niet zozeer hetzelfde wapen maar iig dezelfde klassequote:Op woensdag 30 januari 2019 09:14 schreef Faux. het volgende:
[..]
Maar als je een wapen kan repareren, zit je nog steeds de hele tijd met hetzelfde wapen. Het nodigt gewoon niet uit tot het gebruiken van andere wapens als je ooit in het begin ergens een sterk wapen gevonden hebt en je andere wapens veel slapper zijn. Dat zou het spel ook makkelijk maken; denk aan dat vrij sterke wapen in een shrine vrij dicht in de buurt van the great plateau. Dan snij je door de andere monsters alsof het boter is voor de rest van het spel, als dat nooit zou breken.
Sommigen jaquote:En kleding die stuk gaat, is dat iets dat gebeurt in rpg's?
Ik vecht idd niet goed, mis zelfs nog meer dan de helft van de speciale aanvallenquote:Op woensdag 30 januari 2019 09:16 schreef Tailless het volgende:
[..]
als je goed vecht verbruik je minder wapens. Plus je hebt nog steeds je mastersword.
Je leert er creatief te zijn.
Dan kan de uitdaging liggen in bijvoorbeeld zoveel mogelijk speren (als dat je favoriete klasse is) verzamelen en als er een breekt over te stappen op de volgendequote:Op woensdag 30 januari 2019 09:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja da's mijn manco. Ik heb een paar wapens die ik fijn vind werken en daar doe ik graag een heel spel mee. Niet zozeer hetzelfde wapen maar iig dezelfde klasse
[..]
Sommigen ja
[..]
Ik vecht idd niet goed, mis zelfs nog meer dan de helft van de speciale aanvallen
En idd het (master)sword icm een schild vind ik gewoon het fijnste werken. Hou van snelle aanvallen zeker als ik niet kan incasseren
Neuh ben wel redelijk klaar met BotW, ga Ganon nog een keer doodklappen voor de vorm maar dan is het mooi geweest. Denk dat ik er 150+ uur in heb zitten nu dus het doet ook wel genoeg goed maar het biedt voor mij niet genoeg om terug te keren naar die wereld daarvoor zitten er teveel dingen in die me irriteren. (of iig inmiddels teveel irriteren).quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dan kan de uitdaging liggen in bijvoorbeeld zoveel mogelijk speren (als dat je favoriete klasse is) verzamelen en als er een breekt over te stappen op de volgende
Een mening kan sowieso niet fout zijn. Een feit welquote:
Ja die sidequests zijn ook van het genre 'generieke fetch quest', ik deed ze alleen bij de dorpen omdat ik die moest doen om weer een shrine vrij te spelen. 'ja je speer ligt in het water ik ga hem halen. okay je hebt ingrediénten nodig voor je hamburger. tof je bent 5 koters kwijt'quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:18 schreef GGMM het volgende:
Maar op een gegeven moment vond ik het toch saai worden. En toen moest ik nog iets van 30 shrines vinden ofzo en weet ik veel hoeveel sidequests die me niks boeiden ("Verzamel 7 kevers!"). Dat werd op een gegeven moment meer werk dan fun.
Sure, ik ben ook niet alle shrines en zeker niet alle koroks verzameld. Maar uiteindelijk (met dlc) meer dan 100 uur een fantastische game gespeeld. GOAT materiaal.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:18 schreef GGMM het volgende:
Ik vond Zelda ook niet geweldig, wel goed, maar niet geweldig.
De wereld zit uitstekend in elkaar. Die 'regels' die er in de wereld gelden zijn geniaal. (Stroom, onweer, regen, vuur, stasis, enz.)
Maar op een gegeven moment vond ik het toch saai worden. En toen moest ik nog iets van 30 shrines vinden ofzo en weet ik veel hoeveel sidequests die me niks boeiden ("Verzamel 7 kevers!"). Dat werd op een gegeven moment meer werk dan fun.
Een game voor geiten zou ik het nou ook weer niet willen noemen... en ik zie ook wel dat het een goede game is, maar ik mis het echte Zelda-gevoel, ben vrij snel nadat ik van de hoogvlakte af kon gestopt. Als game zelf is het dus gewoon niet mijn soort game, terwijl de Zelda-serie dat wel juist was. Jij staat daar andersom in en vond Zelda juist altijd kut en vind waarschijnlijk juist daardoor dit een toffe Zelda, omdat het geen Zelda is zoals het was.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sure, ik ben ook niet alle shrines en zeker niet alle koroks verzameld. Maar uiteindelijk (met dlc) meer dan 100 uur een fantastische game gespeeld. GOAT materiaal.
Da's Goat Simulator.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:41 schreef FlyingFish het volgende:
Een game voor geiten zou ik het nou ook weer niet willen noemen
Ik ben daar ook benieuwd naar. Vorige Zelda's konden mij ook niet blijven boeien. Maar ergens trekt het met altijd wel.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:56 schreef Redbullkid het volgende:
Ik heb dik 250 uur in BOTW zitten. Vanaf het begin tot eind genoten.
De vorige delen vond ik juist niks .
Verschil moet er zijn
Ik heb die van de (S)NES op mijn gemodde SNES mini, maar die SNES controller is zo k*t daar moet ik nog iets op verzinnen want ik wil die oude nog wel doorspelen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:57 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ik ben daar ook benieuwd naar. Vorige Zelda's konden mij ook niet blijven boeien. Maar ergens trekt het met altijd wel.
ik heb alle delen gespeeld, inclusief cd-i. Nu was die laatste wel echt kudt maar de rest vind ik tijdloos geweldig.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:56 schreef Redbullkid het volgende:
Ik heb dik 250 uur in BOTW zitten. Vanaf het begin tot eind genoten.
De vorige delen vond ik juist niks .
Verschil moet er zijn
Maar BOTW is een reboot van het eerste deel. Er is geen Zelda-game meer Zelda dan dit. Hier is een wereld. Hier is een oude man. Ga maar Ganon verslaan. Succes.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Een game voor geiten zou ik het nou ook weer niet willen noemen... en ik zie ook wel dat het een goede game is, maar ik mis het echte Zelda-gevoel, ben vrij snel nadat ik van de hoogvlakte af kon gestopt. Als game zelf is het dus gewoon niet mijn soort game, terwijl de Zelda-serie dat wel juist was. Jij staat daar andersom in en vond Zelda juist altijd kut en vind waarschijnlijk juist daardoor dit een toffe Zelda, omdat het geen Zelda is zoals het was.
Ik vind Zelda Windwaker de leukste 3D Zelda, zelfs inclusief het varen en opvissen. Die game is totaal niet te vergelijken met deze Zelda, het lijkt wel een compleet andere serie.
Ik heb precies hetzelfde. Begin gewoon met verkennen en koop wat kleding tegen de kou, dan kun je een groot deel van de map verkennen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 07:45 schreef Pheno het volgende:
Ik kom maar niet in Zelda BOTW. Ik start, vind het te open wereld na uren ronddolen en stop dan maar weer Hetzelfde probleem heb ik met Skyrim. Ik hoef geen lineair iets, maar het is los zand; ik word niet in een verhaal gezogen. <einde impopulaire mening>
Ook niet helemaal waar, want in de allereerste Zelda is het ook min of meer de bedoeling dat je de dungeons in de juiste volgorde voltooid en naar nieuwe gebieden gaat met de items die je in de dungeon vindt. Shortcuts buiten gelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar BOTW is een reboot van het eerste deel. Er is geen Zelda-game meer Zelda dan dit. Hier is een wereld. Hier is een oude man. Ga maar Ganon verslaan. Succes.
Vanaf LttP wordt het heel erg 'zoek het juiste wapen in een dungeon en doe dat 8 keer'. Dat was ontzettend repetitief. Windwaker staat daar weer boven omdat het ook veel vrijheid geeft en minder op de dungeons leunt. Beetje varen, eilandjes ontdekken. Voor mij ook de leukste 3D Zelda na BOTW.
Wind waker vond ik juist saai. Elk eiland leek op elkaar en de art style vond ik niks.quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar BOTW is een reboot van het eerste deel. Er is geen Zelda-game meer Zelda dan dit. Hier is een wereld. Hier is een oude man. Ga maar Ganon verslaan. Succes.
Vanaf LttP wordt het heel erg 'zoek het juiste wapen in een dungeon en doe dat 8 keer'. Dat was ontzettend repetitief. Windwaker staat daar weer boven omdat het ook veel vrijheid geeft en minder op de dungeons leunt. Beetje varen, eilandjes ontdekken. Voor mij ook de leukste 3D Zelda na BOTW.
De originele Zelda heb je 672 (niet mijn berekening, maar ik geloof deze willekeurige internetgebruiker wel )volgorden waarin je de dungeons kan uitspelen, met deze voorwaarden:quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, want in de allereerste Zelda is het ook min of meer de bedoeling dat je de dungeons in de juiste volgorde voltooid en naar nieuwe gebieden gaat met de items die je in de dungeon vindt. Shortcuts buiten gelaten natuurlijk.
Dat is wel iets anders dan hoe dat in latere Zelda's ging, waar je veel meer van die vrijheden verloor.quote:Level 1 must be completed before Level 6.
Level 2 can be completed in any position other than last.
Level 3 must be completed before Level 4.
Level 4 must be completed before Level 5 or 6.
Level 5 must be completed before Level 7.
Level 8 can be completed in any position other than last.
Level 9 must be completed last.
nou WW en BOTW zijn beetje gelijk in de zin van openwereld.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:40 schreef Joosie200 het volgende:
Ik moet nog steeds aan BotW beginnen. Heb Zelda leren kennen vanaf de gameboy color met Oracle of Seasons. Daarna op de gamecube windwaker gespeeld voor ik OoT ging spelen. Vooral WW en OoT bevielen. Ja in essentie is OoT tig temples clearen met bepaalde gear en rinse and repeat. Maar de sfeer was fantastisch. WW net zo. Ja totaal andere stijl en het bootje varen beviel mij uitermate goed. Lekker chillen in je bootje en totaal wat anders doen was fijn.
Op de Wii heb ik Twilight Princess wel opgestart maar die trok mij dan weer totaal niet. Dus ik hoop dat BotW een combi is van WW met OoT. De openheid en stijl van WW met het genot van OoT.
Daar heb je zeker gelijk in. Dat vond ik ook wel jammer.quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:20 schreef Perrin het volgende:
Dat niemand nog als puntje van kritiek het kleine aantal soorten vijanden heeft genoemd. Zijn er eigenlijk maar een handjevol in verschillende skins.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |