abonnement Unibet Coolblue
pi_184428857


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_184429392
Hey ben ik nu de eerste?

Jeetje zeg van die brommer! Gelukkig dat er niets met de bezorger is.

P.s. de betaaldata en emolumententabel bovenin zijn nog van vorig jaar. Misschien is er iemand die dit kan aanpassen? Ophaling10 heeft de nieuwe draad geopend. Dus ik kan niet aanpassen.
pi_184429938
Vanaf 4 juni start van Nieuwe Route van de Post. Vanaf die datum bezorgen we (zeer waarschijnlijk) ook geen hah meer. Enerzijds ben ik blij van die folders af te zijn, anderzijds gaat er dan zaterdag wel dik 3 kwartier van mijn tijd af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184430130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vanaf 4 juni start van Nieuwe Route van de Post. Vanaf die datum bezorgen we (zeer waarschijnlijk) ook geen hah meer. Enerzijds ben ik blij van die folders af te zijn, anderzijds gaat er dan zaterdag wel dik 3 kwartier van mijn tijd af.
Waar staat dat? Ik dacht dat dat nog heel onzeker was allemaal.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184430590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:28 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waar staat dat? Ik dacht dat dat nog heel onzeker was allemaal.
Staat onder "Berichten PostNL"op Mijn Werk.

Ook willen ze dat de post eerder op de depots ligt. Althans, zo lijkt het. Een uitspraak als "alle post moet uiterlijk 12 uur op het depot liggen" kan natuurlijk ook worden aangegrepen om depots juist later te beleveren. En vanaf eind 2019 willen ze dit tijdstip nog verder gaan vervroegen. Fijn voor de postbezorgers, maar denken ze ook nog aan de voorbereiders? De vossers beginnen bij ons nu al om 5 uur (wie in de postbussen staat nog vroeger!), dus dat wordt dan over een jaar 3 uur beginnen? En dat wil ik niet eens weten wat er gebeurt als ons VBL straks wellicht gaat sluiten en naar een locatie 35 km verder weg verhuist.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184430719
Toen ik de eerste keer als bezorger begon in 2007 kwam de post om 10 uur. En de mensen die er toen al waren en begonnen zijn rond 2004 of 2002 of zoiets kregen de post al om 9 uur in de ochtend aangeleverd op het depot. Hoe ging dat vroeger dan bij de voorbereiding? Want er was toen meer post en elke dag hah.

Begonnen ze dezelfde tijd als nu maar dan met meer mensen? Of begonnen ze toen eerder?

Vanaf 2010 is de post steeds later op de depots aangeleverd. En nu is 12 uur de norm of later.
pi_184431302
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Toen ik de eerste keer als bezorger begon in 2007 kwam de post om 10 uur. En de mensen die er toen al waren en begonnen zijn rond 2004 of 2002 of zoiets kregen de post al om 9 uur in de ochtend aangeleverd op het depot. Hoe ging dat vroeger dan bij de voorbereiding? Want er was toen meer post en elke dag hah.

Begonnen ze dezelfde tijd als nu maar dan met meer mensen? Of begonnen ze toen eerder?

Vanaf 2010 is de post steeds later op de depots aangeleverd. En nu is 12 uur de norm of later.
Toen werden al wijken voor bezorgers eerst de deur uitgegooid. En het depot was dichtbij. Daarna begonnen de postbodes met hun eigen wijk ;)
pi_184432980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Toen ik de eerste keer als bezorger begon in 2007 kwam de post om 10 uur. En de mensen die er toen al waren en begonnen zijn rond 2004 of 2002 of zoiets kregen de post al om 9 uur in de ochtend aangeleverd op het depot. Hoe ging dat vroeger dan bij de voorbereiding? Want er was toen meer post en elke dag hah.

Begonnen ze dezelfde tijd als nu maar dan met meer mensen? Of begonnen ze toen eerder?

Vanaf 2010 is de post steeds later op de depots aangeleverd. En nu is 12 uur de norm of later.
Toen was er geen autobedrijf. De postbodes die de wijken voorbereidden, stapten daarna in de auto om de post naar een depot te brengen. Ze reden ook gewoon zelf de autoroutes. Veel leuker wat mij betreft.

[ Bericht 1% gewijzigd door bmp80 op 16-01-2019 12:00:55 ]
pi_184434922
Hier hebben ze laatst de wijken vervroegd. Aanlevering hier en op een depot paar km verderop is naar 9 uur gegaan op piekdagen. Nu moet dat waarschijnlijk straks weer later omdat de voorbereiding kwa tijd niet uitkomt. Elke dag worden er wijken opgeschoven naar latere ritten en pakjes sortering afgebroken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184435742
Vraag me af hoe ze het met de looptijden gaan doen. Kan zomaar zijn dat de verhouding tussen de wijken nog schever wordt. Sommige wijken zullen immers 3 piekdagen krijgen en andere 2.

En maar eens kijken of de mensen staan te springen om te komen werken op woensdag en vrijdag.
pi_184435966


Eindelijk PostNL overhemden!
Zie ook:https://imgur.com/a/Q1KN8Pq
pi_184436148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef the_X het volgende:

Eindelijk PostNL overhemden!
Zie ook:https://imgur.com/a/Q1KN8Pq
Super!
pi_184436842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vraag me af hoe ze het met de looptijden gaan doen. Kan zomaar zijn dat de verhouding tussen de wijken nog schever wordt. Sommige wijken zullen immers 3 piekdagen krijgen en andere 2.

En maar eens kijken of de mensen staan te springen om te komen werken op woensdag en vrijdag.
En hoe gaan ze dat met flexibelen oplossen. Ze hadden het bij ons in november over elke dag een zware en een lichte wijk. Maar dat is voor de mensen met vaste wijken. De flexibelen krijgen wat er overblijft. Dat kunnen ook twee zware wijken zijn.

Mijn pakkie an niet meer. Maar toch.
pi_184437153
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Toen ik de eerste keer als bezorger begon in 2007 kwam de post om 10 uur. En de mensen die er toen al waren en begonnen zijn rond 2004 of 2002 of zoiets kregen de post al om 9 uur in de ochtend aangeleverd op het depot. Hoe ging dat vroeger dan bij de voorbereiding? Want er was toen meer post en elke dag hah.

Begonnen ze dezelfde tijd als nu maar dan met meer mensen? Of begonnen ze toen eerder?

Vanaf 2010 is de post steeds later op de depots aangeleverd. En nu is 12 uur de norm of later.
Toen begonnen de voorbereiders niet eerder, maar ze waren met veel meer. Daardoor waren ze eerder klaar met voorbereiden. Bovendien zijn er sinds die tijd steeds meer voorbereidingslocaties gesloten en samengevoegd, dus de afstanden tot de depots zijn veel groter geworden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184437217
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef the_X het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk PostNL overhemden!
Zie ook:https://imgur.com/a/Q1KN8Pq
Dat is goed nieuws. Ik ben ook bij dat ze dezelfde samenstelling hebben als de TNT overhemden, dus dat zou dan 70% katoen en 30% polyester moeten zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184438389
Vanmorgen vroeg een mailtje gehad: de bezorger is onderweg, vanaf 15:00 ligt het pakketje bij het pakketpunt.
Ik vertrouwde dat dit klopte, dus sta om 16:00 bij het punt. Neehoor, helemaal niks.
Krijg ik om 16:30 een mail, het is uitgesteld, het komt toch pas morgen vanaf 15:00.

Kan iemand van jullie verklaren hoe dit gebeurt? Immers de bezorger was toch al vanmorgen onderweg? Heeft hij dan halverwege gedacht, nee, nu ga ik naar huis, ga morgen wel verder? Gaat dat serieus op die manier of wat is hier de logica?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_184438658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:05 schreef delano.888 het volgende:
Vanmorgen vroeg een mailtje gehad: de bezorger is onderweg, vanaf 15:00 ligt het pakketje bij het pakketpunt.
Ik vertrouwde dat dit klopte, dus sta om 16:00 bij het punt. Neehoor, helemaal niks.
Krijg ik om 16:30 een mail, het is uitgesteld, het komt toch pas morgen vanaf 15:00.

Kan iemand van jullie verklaren hoe dit gebeurt? Immers de bezorger was toch al vanmorgen onderweg? Heeft hij dan halverwege gedacht, nee, nu ga ik naar huis, ga morgen wel verder? Gaat dat serieus op die manier of wat is hier de logica?
Nee, zo gaat het volgens mij niet. Ik denk eerder dat het pakje op het sorteercentrum is achtergebleven tgv een sorteerfout of iets dergelijks. De status die een pakje krijgt is soms wat voorbarig. Als ik scanpakjes te bezorgen heb staat er om 8 uur ´s ochtends ook al "bezorger is onderweg", terwijl ik dan vaak nog niet eens wakker ben. Dat betreft dan brievenbuspakjes, met grote pakketten gaat het misschien anders. Maar aangezien er in dit topic geen pakketchauffeurs zitten is het puur speculatie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184439109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, zo gaat het volgens mij niet. Ik denk eerder dat het pakje op het sorteercentrum is achtergebleven tgv een sorteerfout of iets dergelijks. De status die een pakje krijgt is soms wat voorbarig. Als ik scanpakjes te bezorgen heb staat er om 8 uur ´s ochtends ook al "bezorger is onderweg", terwijl ik dan vaak nog niet eens wakker ben. Dat betreft dan brievenbuspakjes, met grote pakketten gaat het misschien anders. Maar aangezien er in dit topic geen pakketchauffeurs zitten is het puur speculatie.
Oh ik dacht dat hier ook wel pakketbezorgers zaten. Nee het gaat wel echt om een groter pakketje. Bijzonder dat de track and trace dan blijkbaar gewoon ingericht is om "valse hoop" te kunnen geven..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_184439538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat is goed nieuws. Ik ben ook bij dat ze dezelfde samenstelling hebben als de TNT overhemden, dus dat zou dan 70% katoen en 30% polyester moeten zijn.
Ik heb er nog eentje liggen en dat klopt idd. Ze voelden in elk geval een stuk luchtiger aan dan de poloshirts.
pi_184446688
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vanaf 4 juni start van Nieuwe Route van de Post. Vanaf die datum bezorgen we (zeer waarschijnlijk) ook geen hah meer. Enerzijds ben ik blij van die folders af te zijn, anderzijds gaat er dan zaterdag wel dik 3 kwartier van mijn tijd af.
Hier is het 2 juni, maar dat is een zondag? _O-

14 mei gaan wij hier beginnen met dat combi ding
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184448831
Waar ik heb gewerkt beginnen ze 14 mei met de combiblunder.

Hoe zou het Rijstwafel vergaan zijn? Die is vorige week begonnen met oefenen met combibundel?

DieSnelle, ik ben eindelijk gebeld. Of ik niet op zaterdag terug wil komen. Er gaan er meer stoppen bij ons en een nieuwe kreeg geen contractverlenging.

Nee dus.

Ik heb trouwens vandaag een sollicitatiegesprek voor een baantje via een uitzendbureau. Willen jullie duimen?
pi_184448882
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Waar ik heb gewerkt beginnen ze 14 mei met de combiblunder.

Hoe zou het Rijstwafel vergaan zijn? Die is vorige week begonnen met oefenen met combibundel?

DieSnelle, ik ben eindelijk gebeld. Of ik niet op zaterdag terug wil komen. Er gaan er meer stoppen bij ons en een nieuwe kreeg geen contractverlenging.

Nee dus.

Ik heb trouwens vandaag een sollicitatiegesprek voor een baantje via een uitzendbureau. Willen jullie duimen?
landelijk zijn er flink meer openstaande vacatures bijgekomen.
pi_184450135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:59 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hier is het 2 juni, maar dat is een zondag? _O-

14 mei gaan wij hier beginnen met dat combi ding
Hier op 2 april...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184450381
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:40 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik heb trouwens vandaag een sollicitatiegesprek voor een baantje via een uitzendbureau. Willen jullie duimen?
Ik duim, succes!
pi_184452327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:47 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik duim, succes!
Yeah! Ik heb het baantje! 24 uur balie-assistente in een tandartspraktijk. Met uitzicht op vaste aanstelling bij goed functioneren. Maandag t/m donderdag, 6 uurtjes per dag.

*O*

En maandag 28 januari ga ik beginnen.
Er zijn meer sollicitanten geweest maar ik was de enige met een receptioniste diploma en jarenlange balie ervaring op een reisbureau.

Alleen heb ik natuurlijk geen ervaring bij een tandartspraktijk. Maar goed. Ik wordt ingewerkt. Gaat goedkomen. Ze schijnen met een gemakkelijk computersysteem te werken voor inboeken patiënten enz.

We gaan het zien! Straks papieren voor uitzendbureau in orde maken. Is eerste baantje voor dat uitzendbureau en gelukkig raak. Ze belden snel op trouwens.

[ Bericht 14% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2019 12:17:27 ]
pi_184454235
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:09 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Yeah! Ik heb het baantje!
Mooi, proficiat!
pi_184454432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:09 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Yeah! Ik heb het baantje!
Nice! Gefeliciteerd!

Rotterdam wil af van ongewenst reclamedrukwerk

Precies rond de tijd dat het HAH er (waarschijnlijk) bij PostNL afgaat...

[ Bericht 1% gewijzigd door the_X op 17-01-2019 15:05:24 ]
pi_184454711
Hier in amsterdam hebben we dat al. Scheelt ongeveer de helft van de adressen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:35:51 #29
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184460365
Tijd voor een domme vraag. Er staat een vacature voor een postcode die leidt naar een straat met 5 huizen of zo, dat is dan toch niet je hele gebied? :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2019 @ 19:43:12 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184460517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:35 schreef Valerie. het volgende:
Tijd voor een domme vraag. Er staat een vacature voor een postcode die leidt naar een straat met 5 huizen of zo, dat is dan toch niet je hele gebied? :')
het kan wel

Geen idee of die boot nu nog vaart. Weet wel dat er vroeger in meer gebieden per boot bezorgd werd, maar dat die routes allemaal al lang geleden opgeheven zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184460812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:35 schreef Valerie. het volgende:
Tijd voor een domme vraag. Er staat een vacature voor een postcode die leidt naar een straat met 5 huizen of zo, dat is dan toch niet je hele gebied? :')
De postcode van de vacature is de postcode van het depot waar je de post ophaalt.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:00:14 #32
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184460848
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

De postcode van de vacature is de postcode van het depot waar je de post ophaalt.
Dus ik heb met die vacatures geen enkele clue van wat ik precies moet gaan lopen ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184461380
Inderdaad Valerie.
P.s. de boot van de Biesbosch bestaat nog steeds. De oom en tante van mijn man hebben daar een boerderij en die krijgen de post per boot. De postbode is inmiddels een goede huisvriend. Van alle bewoners daar. ;)
pi_184465468
Principeakkoorden cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers
quote:
We hebben met de BVPP, CNV en VHP2 een principeakkoord bereikt over de cao voor PostNL. Deze drie vakorganisaties leggen het principeakkoord nu positief aan hun leden voor. FNV is jammer genoeg niet akkoord, maar legt de uitkomst wel voor aan haar leden.
Bericht FNV: Eindbod PostNL aanfluiting, mogelijk acties

Drie procent over een periode van vijftien maanden is natuurlijk niet echt indrukwekkend te noemen.
pi_184466246
Week 6 de loterij kookboeken... Ben die loterijen ZO zat he :(

Globetrottertje, gefeliciteerd!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184466647
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het kan wel

Geen idee of die boot nu nog vaart. Weet wel dat er vroeger in meer gebieden per boot bezorgd werd, maar dat die routes allemaal al lang geleden opgeheven zijn.
Is ook volstrekt onlogisch, weet niet of het voor allemaal geldt, maar biesbosch 1 kan je in ieder geval gewoon met de auto komen, en ik neem aan de rest ook.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:17:08 #38
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184468618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:26 schreef Rafierafie het volgende:
Principeakkoorden cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers

[..]

Bericht FNV: Eindbod PostNL aanfluiting, mogelijk acties

Drie procent over een periode van vijftien maanden is natuurlijk niet echt indrukwekkend te noemen.
1% over 2019 is gewoon om te huilen... Dit jaar zou het al 2,5 moeten zijn om geen koopkracht verlies te moeten hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184468855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 23:26 schreef Rafierafie het volgende:
Principeakkoorden cao voor PostNL en cao voor zaterdagbestellers

[..]

Bericht FNV: Eindbod PostNL aanfluiting, mogelijk acties

Drie procent over een periode van vijftien maanden is natuurlijk niet echt indrukwekkend te noemen.
En dus in feite ook geen echte 3% loonsverhoging.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184468871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

1% over 2019 is gewoon om te huilen... Dit jaar zou het al 2,5 moeten zijn om geen koopkracht verlies te moeten hebben.
Minstens. Lage btw-tarief naar 9%, flink gestegen gasprijzen, huren verder omhoog, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184468971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En dus in feite ook geen echte 3% loonsverhoging.
Net als de verhoging van zes procent voor de postbezorgers toen.
En mensen trappen er nog in ook meestal. |:(
pi_184471896
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En dus in feite ook geen echte 3% loonsverhoging.
en dan in 2020 komt die compensatie voor de extra reiskostenvergoeding ook nog te vervallen (was geloof ik 5 cent per kilometer wegens werken op zulke vroege tijdstippen dat ov geen optie was). Ik denk dat veel mensen daardoor vanaf 2020 ineens nog minder geld ontvangen per maand dan een jaar of 5 terug. Ik moet iets van 35 euro per maand inleveren, maar genoeg mensen die verder weg wonen en dus een hogere vergoeding kregen. Daar gaat zo'n loonsverhoging van een paar cent natuurlijk niet erg bij helpen.
pi_184472085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:41 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Net als de verhoging van zes procent voor de postbezorgers toen.
En mensen trappen er nog in ook meestal. |:(
Yep... 8)7

Ondertussen volgende week trouwens ook nog weer een AH wintermagazine.. sjonge. Het begon met een kerstspecial, toen ook een paasspecial, en nu .. om de maand een magazine? :')
Al is ie gelukkig nog niet super dik/zwaar.. maar hopelijk gaat het HaH er in de zomer idd af.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184473064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 00:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Week 6 de loterij kookboeken... Ben die loterijen ZO zat he :(

Globetrottertje, gefeliciteerd!
Eerste week van de maand. Dus op die piekdagen zitten je tassen al vol met Kampioen/ Eigen Huis. Maar eens zorgen dat ik die hele week dezelfde wijk heb, kan ik het zelf een beetje spreiden.
pi_184473575
Loonstrookje is er inmiddels ook. Niks terug te zien van die 40% voor werken op de 24e.....
pi_184474340
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Loonstrookje is er inmiddels ook. Niks terug te zien van die 40% voor werken op de 24e.....
heb je het helemaal nagerekend? Want ik vind het altijd zo moeilijk na te gaan, aangezien ze die 40% altijd als 2 keer 20% doen en die paar extra uurtjes met 40% gaan gewoon op in de rest van de tot 20% uren. Zoveel werk om het dan na te rekenen.
pi_184474574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

heb je het helemaal nagerekend? Want ik vind het altijd zo moeilijk na te gaan, aangezien ze die 40% altijd als 2 keer 20% doen en die paar extra uurtjes met 40% gaan gewoon op in de rest van de tot 20% uren. Zoveel werk om het dan na te rekenen.
Het is opgegaan in het overwerk van 50% toeslag gok ik. Maar na die 24é heb ik nog meer overuren gemaakt. Dus welk uur wordt nu geteld als overuur. Die uren van de 24e? Of de extra uren aan het einde van die week? Beetje lastig na te gaan natuurlijk.

Krom is het wel, de bezorgers kregen één uur per wijk. Ik had niks. Bij navraag gaven ze aan dat ik 40% op mijn loonstrookje zou moeten zien. Maar dat is dus niet direct terug te zien.
pi_184477181
ze brengen weer mooi, de kop alleen al

https://www.ad.nl/economi(...)eel-postnl~aa523754/
pi_184477306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef ophaling10 het volgende:
ze brengen weer mooi, de kop alleen al

https://www.ad.nl/economi(...)eel-postnl~aa523754/
Die BVPP heb je ook helemaal geen kloot aan hè :')
pi_184477421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:56 schreef ophaling10 het volgende:
ze brengen weer mooi, de kop alleen al

https://www.ad.nl/economi(...)eel-postnl~aa523754/
En dan nog wel ruim 3%. Het AD stelt duidelijk geen hoge eisen aan hun economieverslaggevers mbt hun rekenkundige vaardigheden. Het gewogen gemiddelde over deze periode van 15 maanden is, als ik mijn wiskundelessen een beetje goed heb onthouden, 2,71%, uitgaande van "rente op rente". Verder krijg je ook geen bonus van EUR 100, maar van MAXIMAAL EUR 100.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kramerica-Industries op 18-01-2019 18:21:09 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184478491
Mijn meeruren kloppen ^O^
pi_184483052
Ik heb mijn uren nagerekend en bij mij klopt het ook. Toch treurig dat dat nodig is.

Het valt mij op dat er op de facebook-pagina van de bvpp helemaal niets te vinden is over het principeakkoord. Ik vermoed dat ze bang zijn voor alle negatieve reacties die er dan geplaatst zullen worden. Het is natuurlijk ook niet wenselijk dat mensen elkaar informeren over het feit dat die drie procent geen drie procent is. Straks verliezen ze hun geloofwaardigheid. ;)

En in de chat is dat draadje over de OR die niet meer reageert in zijn geheel verwijderd.
Jammer. Ik vermaakte me wel met alle complottheorieën. :P
pi_184483665
Kan iemand mij even voor rekenen (in detail) hoeveel % er nu eigenlijk bij gaat komen voor de grote CAO? Ik zie nu zoveel getallen voorbij komen...

Hoeveel blijft er nou echt over van die 3%
pi_184493626
De jaarlijkse dip qua volume gedurende de eerste 3 maand van het jaar is sinds deze week wel erg goed merkbaar. Of eigenlijk begon het vorige week al, de dinsdag was toen nog wel druk, maar de rest van de week niet echt.
Maar vandaag konden de eersten gewoon al om 7:45 weer naar huis. En daarvoor moet je dan om half 4 opstaan of zo. Echt niks aan.
pi_184493816
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:12 schreef the_X het volgende:
Kan iemand mij even voor rekenen (in detail) hoeveel % er nu eigenlijk bij gaat komen voor de grote CAO? Ik zie nu zoveel getallen voorbij komen...

Hoeveel blijft er nou echt over van die 3%
Ik had eerder gezegd dat het 2,7% was, maar ik heb denk ik ergens een rekenfout gemaakt, want bij narekening kom ik niet hoger dan 1,95% :o

Stel, je maandloon is nu EUR 100. Dan wordt het per 1 januari 2019 verhoogd met 1%, dus het wordt dan EUR 101. Dat bedrag krijg je 6 maanden lang, en in juli 2019 komt er nog 1,5% bij, en stijgt je maandloon naar EUR 102,52. Dit bedrag krijg je 8 maanden lang, en in maart 2020 krijg je er nog eens 0,5% bij, wat je maandloon op EUR 103,03 brengt. De looptijd van de CAO is 15 maanden. Gedurende deze looptijd krijg je dus (6x101)+(8x102,52)+(1x103,03) = EUR 1529,19. Als je geen loonsverhoging gehad zou hebben, dan was je maandloon EUR 100 gebleven, en had je gedurende deze 15 maanden dus EUR 1500 verdiend.

Dit betekent dat je gedurende de looptijd van de CAO in feite maar (1529,19 -/- 1500)/1500x100% = 1,946% extra loon hebt gekregen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184494649
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dit betekent dat je gedurende de looptijd van de CAO in feite maar (1529,19 -/- 1500)/1500x100% = 1,946% extra loon hebt gekregen.
Min de tijd om het allemaal uit te rekenen.... dan kom je onder nul uit ;)
pi_184515345
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:13 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Min de tijd om het allemaal uit te rekenen.... dan kom je onder nul uit ;)
Rekenen doe je maar in eigen tijd!
pi_184525701
Wij zeggen altijd: "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!"
  maandag 21 januari 2019 @ 07:47:37 #59
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184526320
Vraagje hoor, gisteren (zondag) heb ik iets besteld om 22.40 uur. Vandaag staat er in de PostNL tracking dat hij vandaag tussen 12.30 en 15.00 wordt bezorgd. Hoe de neuk gaat dit zo snel?

Bij DHL staat hij altijd nog een tijdje in sorteerproces + moet hij nog van een depot naar een DHL locatie oid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184526678
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 07:47 schreef Mikeytt het volgende:
Vraagje hoor, gisteren (zondag) heb ik iets besteld om 22.40 uur. Vandaag staat er in de PostNL tracking dat hij vandaag tussen 12.30 en 15.00 wordt bezorgd. Hoe de neuk gaat dit zo snel?

Bij DHL staat hij altijd nog een tijdje in sorteerproces + moet hij nog van een depot naar een DHL locatie oid.
Je hebt waarschijnlijk iets besteld bij een webshop met een late cut-off tijd, oftewel een late tijd waarop PostNL de pakketten komt halen (of de webshop ze zelf komt brengen naar het depot). Het sorteerproces vindt in de avond/begin nacht plaats. Je pakketje wordt gesorteerd voor transport naar het juiste depot en wordt in de nacht vervoerd naar het depot vanwaar de bestelbussen gaan rijden. Daar wordt het in de ochtend gesorteerd zodat het pakketje bij de juiste route terechtkomt, in de bus geladen en begin van de middag dus bij jou afgeleverd.
Het pakkettensorteerproces speelt zich dus voornamelijk in de nacht af.
Bij DHL heb je waarschijnlijk te maken gehad met een webshop die niet meer aan kon leveren, waardoor het de volgende avond pas in het sorteerproces meegaat.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:48:36 #61
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184526838
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:31 schreef Vulli136 het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk iets besteld bij een webshop met een late cut-off tijd, oftewel een late tijd waarop PostNL de pakketten komt halen (of de webshop ze zelf komt brengen naar het depot). Het sorteerproces vindt in de avond/begin nacht plaats. Je pakketje wordt gesorteerd voor transport naar het juiste depot en wordt in de nacht vervoerd naar het depot vanwaar de bestelbussen gaan rijden. Daar wordt het in de ochtend gesorteerd zodat het pakketje bij de juiste route terechtkomt, in de bus geladen en begin van de middag dus bij jou afgeleverd.
Het pakkettensorteerproces speelt zich dus voornamelijk in de nacht af.
Bij DHL heb je waarschijnlijk te maken gehad met een webshop die niet meer aan kon leveren, waardoor het de volgende avond pas in het sorteerproces meegaat.
Welp, daar gaat mijn visie over dat postbezorger een 9.00 tot 22.00 baan was :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184527206
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Welp, daar gaat mijn visie over dat postbezorger een 9.00 tot 22.00 baan was :')
het zijn dan ook sorteerders en pakketbezorgers en dat is wat anders dan een postbode
pi_184529642
Even nieuwsgierig tussendoor. Hebben jullie het loon al uitbetaald gekregen of komt dat morgen pas?
Ik heb nog niets. Zou omdat ik gestopt ben het vakantiegeld moeten krijgen en de meeruren. Maar heb dus (nog) niets. En omdat ik niet meer op de site kan, kan ik ook geen loonstrookje bekijken.
pi_184529672
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:06 schreef Globetrottertje het volgende:
Even nieuwsgierig tussendoor. Hebben jullie het loon al uitbetaald gekregen of komt dat morgen pas?
Ik heb nog niets. Zou omdat ik gestopt ben het vakantiegeld moeten krijgen en de meeruren. Maar heb dus (nog) niets. En omdat ik niet meer op de site kan, kan ik ook geen loonstrookje bekijken.
Dit jaar komt het een paar dagen later. Staat de 23 of 24e op je rekening.
pi_184529695
Ah okee. Bedankt!
  maandag 21 januari 2019 @ 12:18:37 #66
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184529826
Eigenlijk ook idioot. Iedereen rekent er op dat het de 21ste komt en dan komt het zonder bericht ineens 2/3 dagen later.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184530685
En dus ook geen enkele verklaring waarom het later is
pi_184531105
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:18 schreef zerebus het volgende:
En dus ook geen enkele verklaring waarom het later is
stond gewoon een bericht op de portal
https://mijnpostnl.mijnpo(...)s/salarisuitbetaling
pi_184531353
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

stond gewoon een bericht op de portal
https://mijnpostnl.mijnpo(...)s/salarisuitbetaling
Kun je dat bericht hier neerzetten?
  maandag 21 januari 2019 @ 14:15:39 #70
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184531719
Dat is gewoon een overzicht met data. Geen reden waarom. Ook nergens iemand die je even attent maakt op die wijziging.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184532380
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 06:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij zeggen altijd: "Kun je rekenen? Reken er maar niet op!"
Haha goeie ^O^
pi_184544366
Iedereen al een beetje bang voor morgen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184546133
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

stond gewoon een bericht op de portal
https://mijnpostnl.mijnpo(...)s/salarisuitbetaling
gezien de reactie's daar wordt het met open armen ontvangen :)
pi_184546912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

gezien de reactie's daar wordt het met open armen ontvangen :)
Ik kan het bericht niet meer lezen, maar ik wed dat Postnl verklaart dat het door iedereen héél enthousiast ontvangen wordt.

(Zij kunnen in ieder geval een paar dagen extra rente trekken. Heel slim. Maar dat zullen ze niet toegeven)
pi_184554607
quote:
(Zij kunnen in ieder geval een paar dagen extra rente trekken. Heel slim. Maar dat zullen ze niet toegeven)
Dit.

En rot op met die klote sneeuw, hoe leuk mijn dochtertje het ook vind O+
pi_184557802
Alsjeblieft:

pi_184559335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
Iedereen al een beetje bang voor morgen?
Bang niet echt, alles gaat wel wat langzamer. Heb wel medelijden met collega's die veel trappetjes moeten oplopen :X Je zal er maar van af donderen.
pi_184567555
Ik ben per 1 januari 2019 gestopt.

Ik heb het loon binnen, maar had ¤323 opgebouwd aan vakantiegeld per 31 december 2018 en 7 1/2 uur meertijd nog, dus had ongeveer ¤393 moeten krijgen, min een beetje belasting. In plaats daarvan kreeg ik maar ¤277. Er is dus ongeveer ¤120 afgesnoept.

Ik wacht even het loonstrookje af om te zien wat ze gedaan hebben. Ik heb overal screenshots van gemaakt. Misschien is het nog loon en komt het vakantiegeld nog.

Anders ga ik erachteraan. 120 euro is toch een beetje veel. Ik heb continue boven mijn contracturen gezeten. Bouwde geen minuren op.
pi_184568173
Mogelijk zit het verschil in de belasting over je uitbetaalde verlofuren. Dan krijg je het na aangifte weer terug van de belastingdienst.
pi_184575599
In Amsterdam gaat de combibundel in april van start. Ik kan niet wachten..
pi_184576317
Ik heb Rijstwafel77 niet meer gehoord over de combibundel. Ze zouden half januari beginnen. Ben benieuwd wat ze ervan vind.

Sterkte trouwens Thomas-sama. Lijkt mij lastig in Amsterdam met de trappetjes en subnummers etc. Of zit je niet in de binnenstad?
pi_184576545
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:31 schreef Globetrottertje het volgende:

subnummers

Het grootste succes van de codeerregel. Mijn sorteerder werkt prima. Alleen die bergen fouten bij de subummers kan hij niet voorkomen door de werkwijze van PostNL |:(
pi_184577582
quote:
13s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:44 schreef Thomas-sama het volgende:
In Amsterdam gaat de combibundel in april van start. Ik kan niet wachten..
zie dat er al meer dan 50 vacatures zijn aldaar, dat worden er zo straks vast wel meer
pi_184577661
ZIjn er hier ook chauffeurs die te maken hebben met dienstonderbrekingen? Bij ons is het schijnbaar doodnormaal dat je van (bijv) 9.00 tot 11.00 een dienstonderbreking hebt en dus niet uit betaald krijgt. op het rooster staat dan 1001 6.00-13.00 (5u). dit betekend dan dat je van 6 tot 9 dienst 1001 hebt en van 11 tot 13 dienst 3001. Is dit zo toegestaan?
pi_184577680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:15 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Bang niet echt, alles gaat wel wat langzamer. Heb wel medelijden met collega's die veel trappetjes moeten oplopen :X Je zal er maar van af donderen.
Met dit soort weer ga ik geen trappen op, dat risico is mij te groot en met dat valvest wordt het alleen maar groter.
pi_184583164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:41 schreef ann3 het volgende:
ZIjn er hier ook chauffeurs die te maken hebben met dienstonderbrekingen? Bij ons is het schijnbaar doodnormaal dat je van (bijv) 9.00 tot 11.00 een dienstonderbreking hebt en dus niet uit betaald krijgt. op het rooster staat dan 1001 6.00-13.00 (5u). dit betekend dan dat je van 6 tot 9 dienst 1001 hebt en van 11 tot 13 dienst 3001. Is dit zo toegestaan?
Er zijn hier geen chauffeurs geloof ik.
Misschien even aan de OR vragen. Oh wacht...
pi_184591640
Afrekening binnen. Het klopte wel. Ze hadden 143 euro loonheffing ingehouden. Speciaal tarief ivm uitbetaling vakantiegeld.

De meeruren heb ik uitbetaald gekregen en dat klopte en zelfs nog
postbezorgersvergoeding.

Maar over het vakantiegeld dat ik opgebouwd had a ¤329 (en de meeruren en de postbezorgersvergoeding) hebben ze 34% loonheffing ingehouden.

Dat zal ik volgend jaar via de belasting terugvragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Globetrottertje op 24-01-2019 14:34:30 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 18:56:44 #88
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184597802
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat zal ik volgend jaar via de belasting terugvragen.
Dit jaar ;)
pi_184597847
Postbezorgersvergoeding is netto :P
pi_184598614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit jaar ;)
Het is wel over 2018 maar ik heb het in 2019 ontvangen.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:35:59 #91
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184605321
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:23 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Het is wel over 2018 maar ik heb het in 2019 ontvangen.
PostNL geeft het door aan de BD als inkomsten over 2018. Zo ging het bij mij tenminste wel. Mijn laatste dag was ook 31 december (2016), maar de nabetaling van januari vond ik terug in mijn aangifte over 2016.
pi_184605884
Jullie ook 2 postzegels gekregen ter ere van het 220-jarig bestaan? :P
pi_184608461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:24 schreef Thomas-sama het volgende:
Jullie ook 2 postzegels gekregen ter ere van het 220-jarig bestaan? :P
Jup, wel mooi dat we 2 postzegels waard zijn _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184611503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:04 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Jup, wel mooi dat we 2 postzegels waard zijn _O-
Bewaren, die stijgen haast meer in prijs dan de aandelen :)
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:07:34 #95
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184611708
Joh, die zijn goud waard idd.

Raar jaar trouwens om iets te 'vieren' 220. Waarom niet 222 of 225?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184612848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:07 schreef V__L_N het volgende:
Joh, die zijn goud waard idd.

Raar jaar trouwens om iets te 'vieren' 220. Waarom niet 222 of 225?
denk omdat ze tegen 2021 niet meer bestaan ;0
pi_184615700
Toen we 200 jaar bestonden kregen we allemaal een mooi boek met de geschiedenis van 200 jaar post. Maar daar zal deze keer wel geen budget voor geweest zijn. Het 210 jarig bestaan is niet gevierd, voor zover ik weet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184615738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Bewaren, die stijgen haast meer in prijs dan de aandelen :)
Ze stijgen wel in prijs, maar er is steeds minder vraag naar. Dus dan heb je er nog niet veel aan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184616236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze stijgen wel in prijs, maar er is steeds minder vraag naar. Dus dan heb je er nog niet veel aan.
gelukkig zijn er minder werknemers dan ooit..... dus dat maakt het wel schaarser (de eerste 10 tallen staan al op marktplaatst ook, richtprijs rond de 4.99 en heloof nooit dat ze dat krijgen)
pi_184618719
quote:
weer fraaie reactie's onder het fb bericht ervan
pi_184627984
Over te hoge werkdruk gesproken: er staan hier vandaag nog 9 wijken open. Gaat weer lekker.
pi_184637186
er is weer een nieuwe editie te lezen:

https://www.rodemorgen.nl(...)20januari%202019.pdf
pi_184637359
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
Over te hoge werkdruk gesproken: er staan hier vandaag nog 9 wijken open. Gaat weer lekker.
hier geven ze een toeslag op za van 40% dan krijgen er nog een paar wat :)

https://indebuurt.nl/utrecht/vacatures/postbezorger-postnl~89110/
pi_184642374
Wat een weer deze week. Het lijkt wel alsof ik veel vermoeider ben dan normaal op het einde van de week. Jullie ook last van? Wij werken nu ongeveer 2 weekjes met de combi en het gaat wel goed eigenlijk! :)
pi_184642906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:01 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

hier geven ze een toeslag op za van 40% dan krijgen er nog een paar wat :)

https://indebuurt.nl/utrecht/vacatures/postbezorger-postnl~89110/
quote:
Wij bieden jou:

Een salaris volgens de Post CAO;
Een aantrekkelijke functie met doorgroeimogelijkheden;
Een baan in de buitenlucht;
Een baan met veel vrijheid en verantwoordelijkheid;
Een mooie outfit en fietstassen;
Werk je op zaterdag dan krijg je een toeslag van 40%.
Wat een bijzondere vacature. Ze zeggen op zoek te zijn naar een postbezorger. Waar komt dan die toeslag vandaan? Sowieso valt een postbezorger niet onder de CAO PostNL.
Doorgroeimogelijkheden zijn er niet en over die mooie outfit zijn de meningen verdeeld.

"Vriendelijk de klanten begroeten". Nooit geweten dat dat een van mijn taken was. Gelukkig kom ik niet in contact met klanten. Bewoners in mijn wijk negeer ik in ieder geval altijd, maar dat is dus geen probleem. ;)
pi_184644232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
Over te hoge werkdruk gesproken: er staan hier vandaag nog 9 wijken open. Gaat weer lekker.
Dat is hier gewoon normaal, elke dag staan er wijken open.

En er zijn dus ook mensen die er 7 op een dag lopen, om half 9 komen ze nog voorbij hier met een zaklantaarn.


Moet eigenlijk niet mogelijk zijn maar ben bang dat het voorlopig nog wel zo blijft
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184647667
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]


[..]

Wat een bijzondere vacature. Ze zeggen op zoek te zijn naar een postbezorger. Waar komt dan die toeslag vandaan? Sowieso valt een postbezorger niet onder de CAO PostNL.
Doorgroeimogelijkheden zijn er niet en over die mooie outfit zijn de meningen verdeeld.

"Vriendelijk de klanten begroeten". Nooit geweten dat dat een van mijn taken was. Gelukkig kom ik niet in contact met klanten. Bewoners in mijn wijk negeer ik in ieder geval altijd, maar dat is dus geen probleem. ;)
Maar die 40% toeslag op zaterdag bestaat allang niet meer onder de grote cao van postnl dus daar komt het in ieder geval niet uit. Zal wel gewoon een extra zijn dan voor nieuwe postbezorgers om mensen te kunnen krijgen voor de zaterdag.
pi_184647680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

[..]

"Vriendelijk de klanten begroeten". Nooit geweten dat dat een van mijn taken was. Gelukkig kom ik niet in contact met klanten. Bewoners in mijn wijk negeer ik in ieder geval altijd, maar dat is dus geen probleem. ;)
Lekker visitekaartje dan.
pi_184648711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

[..]

Wat een bijzondere vacature. Ze zeggen op zoek te zijn naar een postbezorger. Waar komt dan die toeslag vandaan? Sowieso valt een postbezorger niet onder de CAO PostNL.
Doorgroeimogelijkheden zijn er niet en over die mooie outfit zijn de meningen verdeeld.

"Vriendelijk de klanten begroeten". Nooit geweten dat dat een van mijn taken was. Gelukkig kom ik niet in contact met klanten. Bewoners in mijn wijk negeer ik in ieder geval altijd, maar dat is dus geen probleem. ;)
Volgens mij bestaat die zaterdagtoeslag voor postbezorgers al langer, maar het is alleen voor postbezorgers in de jeugdschalen (die onder de wet op het minimumjeugdloon vallen), omdat die anders maar een paar euro per uur zouden krijgen.

Overigens gaat het hier om een functie via een uitzendbureau. Dus ik vermoed dat dan de uitzendcao van toepassing is. Wellicht dat er daar een zaterdagtoeslag geldt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 27 januari 2019 @ 19:33:34 #112
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_184659839
Ik heb een vraag over een pakketbezorging die is misgegaan. Had afgelopen week via Tweakers een harde schijf overgenomen van iemand. De verkoper had het pakket naar mij verzonden en de T&T-code aan mij doorgegeven.
Gisteren zou het pakketje moeten worden afgeleverd bij mij, maar wat blijkt: het pakketje is terugegaan naar verzender met de melding : '' onvolledig/foutief adres en/of postcode.''.

Nu is er 1.5 week geleden op mijn adres succesvol een pakket afgeleverd met precies dezelfde adresgegevens. Heb het adres bij beide pakketje via de T&T code met elkaar vergeleken en ze komen overeen. Wat kan hierbij zijn misgegaan?
pi_184662886
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:33 schreef dexamfetamine het volgende:
Ik heb een vraag over een pakketbezorging die is misgegaan. Had afgelopen week via Tweakers een harde schijf overgenomen van iemand. De verkoper had het pakket naar mij verzonden en de T&T-code aan mij doorgegeven.
Gisteren zou het pakketje moeten worden afgeleverd bij mij, maar wat blijkt: het pakketje is terugegaan naar verzender met de melding : '' onvolledig/foutief adres en/of postcode.''.

Nu is er 1.5 week geleden op mijn adres succesvol een pakket afgeleverd met precies dezelfde adresgegevens. Heb het adres bij beide pakketje via de T&T code met elkaar vergeleken en ze komen overeen. Wat kan hierbij zijn misgegaan?
Er kan van alles misgaan, maar heb je al contact opgenomen met de afzender? Die is er uiteindelijk verantwoordelijk voor dat het pakket (al dan niet correct geadresseerd) goed bij jou wordt bezorgd.
pi_184662953
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat die zaterdagtoeslag voor postbezorgers al langer, maar het is alleen voor postbezorgers in de jeugdschalen (die onder de wet op het minimumjeugdloon vallen), omdat die anders maar een paar euro per uur zouden krijgen.

Overigens gaat het hier om een functie via een uitzendbureau. Dus ik vermoed dat dan de uitzendcao van toepassing is. Wellicht dat er daar een zaterdagtoeslag geldt.
Ik dacht ook dat die toeslag te maken had met het feit dat het via een uitzendbureau gaat, maar in de vacature hebben ze het over "een salaris volgens de post CAO".
Waarom bieden ze die 40% dan niet aan alle medewerkers aan? Wellicht zijn er binnen het huidige personeelsbestand dan wat mensen die bereid zijn om (meer) op zaterdag te gaan lopen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:13 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dat is hier gewoon normaal, elke dag staan er wijken open.

En er zijn dus ook mensen die er 7 op een dag lopen, om half 9 komen ze nog voorbij hier met een zaklantaarn.

Moet eigenlijk niet mogelijk zijn maar ben bang dat het voorlopig nog wel zo blijft
Hier blijven ook iedere dag wel wijken staan. Ik zou willen dat mensen eens inzien dat PostNL alleen maar misbruik van ze maakt. Op deze manier worden de wijken grotendeels weggelopen en heeft het bedrijf geen haast om iets aan het personeelstekort te doen.
Die 9 openstaande wijken is 12,5% van het totaal aantal wijken binnen mijn gebied. Dat vind ik toch behoorlijk wat.

quote:
18s.gif Op zondag 27 januari 2019 07:06 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Lekker visitekaartje dan.
Denk je niet dat mijn opmerking wellicht een grapje zou kunnen zijn geweest?
pi_184667375
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:44 schreef Rafierafie het volgende:

Hier blijven ook iedere dag wel wijken staan. Ik zou willen dat mensen eens inzien dat PostNL alleen maar misbruik van ze maakt. Op deze manier worden de wijken grotendeels weggelopen en heeft het bedrijf geen haast om iets aan het personeelstekort te doen.
Die 9 openstaande wijken is 12,5% van het totaal aantal wijken binnen mijn gebied. Dat vind ik toch behoorlijk wat.

if you pay peanuts, you get monkeys

En daar heb je meteen de reden van het personeelstekort
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184668040
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 07:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

if you pay peanuts, you get monkeys

En daar heb je meteen de reden van het personeelstekort
Geen speld tussen te krijgen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_184668925
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 07:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

if you pay peanuts, you get monkeys

En daar heb je meteen de reden van het personeelstekort
Dus wij zijn dan de monkeys? Bedankt hè }:|
Bovendien betaalde het postbezorgerschap altijd al om en nabij het minimumloon, terwijl het personeelstekort in geen tijden zo groot is geweest. Ik denk dan ook dat het probleem eerder komt door allerlei voor postbezorgers ongunstige veranderingen die worden doorgevoerd, zoals combibundels en codeerregels. Tel daarbij de beroerde communicatie (ook tussen de bedrijfsonderdelen onderling), het constant snijden in de vaak toch al krappe tijden en het feit dat de postbezorger als "belangrijkste laatste schakel" ook nog eens geacht wordt alle fouten van de eerdere schakels te herstellen, en het is geen wonder dat veel mensen afhaken. Zeker omdat nu de economie weer aantrekt veel mensen snel weer iets anders hebben gevonden. Dus alleen een salarisverhoging gaat dit niet oplossen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184674991
Zou mij dan ook niks verbazen als ze die zaken weer af gaan schaffen, maar niet voordat het flink mis is gegaan. Die georoute heeft toen volgens mij ook maar iets van een jaar geduurd
pi_184676287
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:01 schreef zerebus het volgende:
Zou mij dan ook niks verbazen als ze die zaken weer af gaan schaffen, maar niet voordat het flink mis is gegaan. Die georoute heeft toen volgens mij ook maar iets van een jaar geduurd
daar zaten alleen niet al miljoenen in aan aparatuur bv... combi wellicht, de codeerregel komen we echt nooooit meer vanaf
pi_184676800
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus wij zijn dan de monkeys? Bedankt hè }:|
Bovendien betaalde het postbezorgerschap altijd al om en nabij het minimumloon, terwijl het personeelstekort in geen tijden zo groot is geweest. Ik denk dan ook dat het probleem eerder komt door allerlei voor postbezorgers ongunstige veranderingen die worden doorgevoerd, zoals combibundels en codeerregels. Tel daarbij de beroerde communicatie (ook tussen de bedrijfsonderdelen onderling), het constant snijden in de vaak toch al krappe tijden en het feit dat de postbezorger als "belangrijkste laatste schakel" ook nog eens geacht wordt alle fouten van de eerdere schakels te herstellen, en het is geen wonder dat veel mensen afhaken. Zeker omdat nu de economie weer aantrekt veel mensen snel weer iets anders hebben gevonden. Dus alleen een salarisverhoging gaat dit niet oplossen.
Je weet wel waar ik het over heb :D
Sommige zitten ook liever thuis met een hun uitkering dan een beetje post lopen.

Maar verder heb je ook gewoon gelijk hoor
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184684081
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

. Zeker omdat nu de economie weer aantrekt veel mensen snel weer iets anders hebben gevonden.
Dit is wat mij betreft wel de essentie. Als ander werk voor het oprapen ligt, waarom zou je bij de post dan je tijd vergooien?
quote:
Dus alleen een salarisverhoging gaat dit niet oplossen.
Ik verwacht dus van wel. Als je namelijk genoeg geld krijgt, heb je geen reden om ergens anders te gaan werken.
pi_184684102
Tevens mis ik het werk soms wel hoor, als je een postbode langs ziet fietsen. De vrijheid, de frisse buitenlucht.

Aan de andere kant, een comfortabel bureaustoel is ook wat waard.
pi_184684189
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft wel de essentie. Als ander werk voor het oprapen ligt, waarom zou je bij de post dan je tijd vergooien?

[..]

Ik verwacht dus van wel. Als je namelijk genoeg geld krijgt, heb je geen reden om ergens anders te gaan werken.
Als je er vanuit gaat dat mensen alleen geïnteresseerd zijn in geld, en in niets anders, dan heb je gelijk. Als je er vanuit gaat dat mensen daarnaast ook waarde hechten aan bijvoorbeeld een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden heb je echter geen gelijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184684248
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat mensen alleen geïnteresseerd zijn in geld, en in niets anders, dan heb je gelijk. Als je er vanuit gaat dat mensen daarnaast ook waarde hechten aan bijvoorbeeld een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden heb je echter geen gelijk.
Ik had nou niet echt het idee dat er sprake was van een goede sfeer. Eerder dat iedereen over de zeik was omdat ze werd omgejaagd en geziekt met combibundels.

En welke secundaire arbeidsvoorwaarde? Niet eens gratis postzegels joh.
pi_184685349
quote:
15s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had nou niet echt het idee dat er sprake was van een goede sfeer. Eerder dat iedereen over de zeik was omdat ze werd omgejaagd en geziekt met combibundels.

En welke secundaire arbeidsvoorwaarde? Niet eens gratis postzegels joh.
We hebben vorige week nog 2 gratis postzegels gehad. ;)
Maar dit is dus precies wat ik bedoel. Mensen hechten wel aan een goede werksfeer en aan het gevoel dat ze gewaardeerd worden, en dus niet als het afvoerputje van het bedrijf worden gezien. Dus het is een misverstand om te denken dat enkel een loonsverhoging de bezettingsproblemen gaat oplossen. Dus in doe zin ben ik het oneens met Yreal.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184685440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

We hebben vorige week nog 2 gratis postzegels gehad. ;)
Maar dit is dus precies wat ik bedoel. Mensen hechten wel aan een goede werksfeer en aan het gevoel dat ze gewaardeerd worden, en dus niet als het afvoerputje van het bedrijf worden gezien. Dus het is een misverstand om te denken dat enkel een loonsverhoging de bezettingsproblemen gaat oplossen. Dus in doe zin ben ik het oneens met Yreal.
Ik heb hier nog geen postzegels gezien.
En goeie werksfeer? Pff, Iedereen pakt hier zo snel mogelijk, zonder teveel ouwehoeren zijn tassen en gaat lopen. En dan ben je aan het lopen en dan kan je alle sorteer-fouten weer gaan lopen corrigeren. Niet echt motiverend
pi_184687786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

We hebben vorige week nog 2 gratis postzegels gehad. ;)
Maar dit is dus precies wat ik bedoel. Mensen hechten wel aan een goede werksfeer en aan het gevoel dat ze gewaardeerd worden, en dus niet als het afvoerputje van het bedrijf worden gezien. Dus het is een misverstand om te denken dat enkel een loonsverhoging de bezettingsproblemen gaat oplossen. Dus in doe zin ben ik het oneens met Yreal.
ja natuurlijk willen mensen liever een goede werksfeer...

Maar dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren...
pi_184688455
Ik ben weggegaan omdat ik door tc en admi als afvoerputje werd behandeld. Een betere verdienste had mij niet laten blijven.
pi_184688508
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja natuurlijk willen mensen liever een goede werksfeer...

Maar dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren...
Dat begrijp ik, maar het punt waarop ik het met jou oneens ben is dat jij beweert dat ze wel genoeg mensen zouden krijgen als het beter betaalde. Maar daar geloof ik niet in. Zolang de arbeidsomstandigheden niet verbeteren, gaat dat niet helpen. Of ze moeten het uurloon verdubbelen natuurlijk })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184688694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar het punt waarop ik het met jou oneens ben is dat jij beweert dat ze wel genoeg mensen zouden krijgen als het beter betaalde. Maar daar geloof ik niet in. Zolang de arbeidsomstandigheden niet verbeteren, gaat dat niet helpen. Of ze moeten het uurloon verdubbelen natuurlijk })
See, alles heeft een prijs :P

Nee maar we zijn het wat dat betreft eens hoor. Het is een balans tussen werkplezier en opbrengst. Aangezien beide momenteel belabberd zijn, loopt het snel leeg. Werkplezier zie ik alleen niet zo snel verbeteren, dus ik ging alleen even uit van geld.
pi_184690489
Meer werkplezier, vrijheid en gemak was voor mij een reden om (ook) bij de concurrent te gaan werken. Maar een nóg belabberder betaling (nog niet de helft) deed me daar ook weer stoppen. Kom op zeg, daar was Sandd nog heilig bij.
pi_184690916
Wat ik bij Postservice in een jaar verdiende, had ik bij Postnl in 2 1/2 maand bij elkaar!

_O-

Ben gisteren bij mijn uitzendbaantje begonnen en het bevalt goed!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:01:13 #133
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184691160
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:58 schreef Yreal het volgende:
Tevens mis ik het werk soms wel hoor, als je een postbode langs ziet fietsen. De vrijheid, de frisse buitenlucht.

Aan de andere kant, een comfortabel bureaustoel is ook wat waard.
Ik heb vroeger als bijbaan lang als postbode gewerkt, was toen best leuk altijd! Als ik de verhalen nu lees hier dan stemt me dat ook wel droevig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184692629
Het zit gewoon niet in het "DNA" van PostNL om fatsoenlijk met het personeel op de werkvloer om te gaan lijkt het wel. In de 15 jaar dat ik er zat leek dat ook alleen maar erger in plaats van beter te worden. Als ik het van oudcollega's hoor en hier lees is het de laatste jaren nog steeds niet verbeterd :+

Voor mij gold dat ik gewoon een vrijwel compleet gebrek aan waardering ervoer. Dat begon met de arbeidsvoorwaarden en de steeds verdere uitholling daarvan. Het uitkleden (haha) van het kledingpakket, het afschaffen van onregelmatigheidstoeslag op zaterdag, niet meer in aanmerking komen voor reiskostenvergoeding, pensioenpremie, kerstpakketten, en dan vergeet ik vast nog wel wat kleinere zaken. Als je dat allemaal ziet verdwijnen/verminderen krijg je daar geen warm gevoel van. Nou ja, van woede misschien.

Op de werkvloer zo goed als nul inspraak en maximale flexibiliteit verwachten. Jezelf het schompes werken en dan steeds te horen krijgen 'dat we het niet goed doen'. Constant te horen krijgen dat er voor jou straks geen plek meer is als 'dure' postbode (schaal 2 :') ). De onkunde bij teamcoaches/admi om uren goed te administreren, planningen op tijd te produceren, verlof terug te koppelen etc etc. Zaken die niet goed geregeld waren op de werkvloer waar wij geen invloed op hadden maar wel alle last zoals: tekorten aan bakken, karren, elastieken, zakken, stikkers, prullenbakken. Bezuiniging op schoonmaken waardoor de hal in een soort stofopslagmagazijn veranderde. Haveloze depots met lekkages en schimmel. Het steeds terugkerende gezeik met pauzes. Boze gezichten als je dat soort dingen aankaart bij de verantwoordelijken. Functioneringsgesprekken die soms jaaaaaaren niet gehouden werden.

En als er dan eens iets gedaan werd aan verbeteringen van omstandigheden na jaren klagen gebeurde dat altijd met een houding van:"eigenlijk boeit het ons geen fuck en vinden we jullie zeikzakken die niks kunnen en óns met jullie problemen opzadelen :( ."
pi_184693004
quote:
Gaat af en toe zo lekker bij dat handcoderen 8)7 . Postcode is gewoon goed. Ik kijk al die handcodeerstukken ook altijd maar even na voordat ik ze in een bus gooi.
pi_184693386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gaat af en toe zo lekker bij dat handcoderen 8)7 . Postcode is gewoon goed. Ik kijk al die handcodeerstukken ook altijd maar even na voordat ik ze in een bus gooi.
ik pik serieus (kan het niet voor alle units doen) een codeerstation in als ik even tijd heb voor onze unit omdat ik dan zeker weet dat het gaat kloppen...... anders krijg ik 100x een stuk terug wat bevoorbeeld niet beport is.... met 6x dezelfde sticker...foute postcode die gewoon wordt ingevoerd etc etc....en dan nog doe ik het 100x sneller dan die mensen die achter die terminals geflikkert worden....wat een drama! als mensen uitlopen wil ik daar best even een kwartier gaan zitten om alle BOL.com dingen en postzegels en rouwkaarten kloppend te krijgen en op daldagen doe ik het gewoon tussendoor even
  dinsdag 29 januari 2019 @ 19:53:21 #138
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184698833
Zo krijg ik al voor de 5de keer het zelfde pakketje in mijn wijk. Inmiddels zitten er op alle kanten al een herstelstikker. Maar nog wordt dat kreng bij handcoderen weer verkeerd gedaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184707852
Waarom zijn er altijd van die mensen die zo negatief in het leven staan... Ik ben even wat karton aan het weggooien en krijg meteen naar mijn hoofd geslingerd "Je bent toch niet onze post aan het weg gooien he? Want dan heb ik het gezien.." Sorry, ik moest het even kwijt.
  woensdag 30 januari 2019 @ 13:20:51 #140
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184710183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef ripe72 het volgende:
Waarom zijn er altijd van die mensen die zo negatief in het leven staan... Ik ben even wat karton aan het weggooien en krijg meteen naar mijn hoofd geslingerd "Je bent toch niet onze post aan het weg gooien he? Want dan heb ik het gezien.." Sorry, ik moest het even kwijt.
Dat is vaak ook humor, net als dat je 1000x hoort dat ze geen blauwe brieven willen enz.

Ik heb gister trouwens gebruikt gemaakt van de online zegel en dan moet je zelf een code op de brief schrijven, echt geniaal! ik wist niet dat dat bestond maar wel slim bedacht.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184710984
Of als je herstelpost in de oranje brievenbus gooit. Ik kreeg toen ook vaak blikken of zelfs een opmerking. Ik legde toen maar uit dat het herstelpost was en liet het stickertje zien.
  woensdag 30 januari 2019 @ 15:53:07 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184712799
Dat krijg ik bij onze plaatselijke retailer. Elke dag heb ik pakjes die niet door de brievenbus passen en voor andere wijken zijn. Deze moet ik daar dan brengen (ze zijn geen postpunt, maar goed). Zodra ik daar iets in leveren lezen ze ook alles. Echt elke keer weer doen ze dat, tot irritatie aan toe.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184713174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Of als je herstelpost in de oranje brievenbus gooit. Ik kreeg toen ook vaak blikken of zelfs een opmerking. Ik legde toen maar uit dat het herstelpost was en liet het stickertje zien.
vroeger was dat een doodzonde, dat zit er nog een beetje ingebakken
pi_184721433
Aanstaande zaterdag mogen we weer eens PCL chocoladedoosjes bezorgen. Zoals gewoonlijk is wordt dit weer eens ruim van tevoren aangegeven.
quote:
Zijn er in jouw postcode veel buspakjes en denk je dat je niet alles kan bezorgen? Neem dan contact op met jouw admi, zodat zij kunnen kijken of er collega’s zijn die extra willen werken.
Klinkt realistisch. }:|
pi_184721652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:53 schreef V__L_N het volgende:
Zo krijg ik al voor de 5de keer het zelfde pakketje in mijn wijk. Inmiddels zitten er op alle kanten al een herstelstikker. Maar nog wordt dat kreng bij handcoderen weer verkeerd gedaan.
Als er al een sticker op zit en alles klopt verder doe ik er niet nog een op, anders blijf je bezig. Heb nog niet meegemaakt dat ik iets vaker dan een paar keer weer terug krijg. Misschien dat ik het op een gegeven moment terug zou gooien in de rode bak.
pi_184730938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:26 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande zaterdag mogen we weer eens PCL chocoladedoosjes bezorgen. Zoals gewoonlijk is wordt dit weer eens ruim van tevoren aangegeven.

[..]

Klinkt realistisch. }:|
Waarom ook op zaterdag. De normale post krijgen we dan al geen eens weg 8)7 En natuurlijk ook een bericht nadat mensen al lang en breed een extra wijk extra hebben genomen.

Die enquêtes van PostNL in die app zijn ook zo lekker onhandig. Vaak staat mijn antwoord niet tussen de opties. Maar doordat je geen optie hebt voor eigen input geeft die enquête nooit het juiste beeld.
pi_184731895
Kookboeken moeten in 1 week en de mensen die ze graag op maandag doen hebben pech, dat mag niet :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184733120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Kookboeken moeten in 1 week en de mensen die ze graag op maandag doen hebben pech, dat mag niet :')
Ze zijn geschuffeld. Over de agenda's mochten we 2 weken doen (inclusief maandagen). En we hebben hier al een krappe bezetting, dus bezwaar maken op je rooster en vragen of er ivm de boeken een wijkje af kan is per definitie kansloos. Sterker nog: vanwege de bezettingsproblemen willen ze juist dat we nog een extra wijk nemen. Dus ik ga volgende week gewoon op mijn strepen staan. Als ik merk dat ik het niet voor 17.00 uur af ga krijgen, dan bel ik de Admie en dan mogen ze kiezen of ze liever hebben dat ik de boeken ga lopen en de post laat staan, of omgekeerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184733802
Ik denk dat ik gewoon in mijn bezwaar aan ga geven dat ik een paar weken langer nodig heb, dan kunnen ze zelfs kiezen of ze wat regelen of het uit laten lopen. Maak er wel even een screenshot van, mochten ze dan toch gaan klagen kan ik aantonen dat ik het netjes aangegeven heb.
pi_184733932
Ik heb gelukkig wel di t/m vrijdag dezelfde wijk. Anders krijg je weer gezeik met de collega's die de wijk de andere dagen lopen. Nu kan ik gewoon al die boeken op woensdag en vrijdag wegbrengen.
pi_184734600
Dinsdag 2 wijken, waarvan 1 (grootste) alleen dinsdag en zaterdag. Dat wordt bezwaar maken :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 26% gewijzigd door VixenFromHell op 31-01-2019 20:29:00 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184746414
Hier in Arnhem heeft het ook nog flink gesneeuwd. Succes allemaal met de kookboeken.

Ik vind het vrij asociaal dat mensen de kookboeken niet op maandag weg mogen brengen. Zeker nu.
pi_184746937
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier in Arnhem heeft het ook nog flink gesneeuwd. Succes allemaal met de kookboeken.

Ik vind het vrij asociaal dat mensen de kookboeken niet op maandag weg mogen brengen. Zeker nu.
Gelukkig staat er niemand naast me te commanderen, dus mocht ik maandag zin hebben ga ik gewoon ;)
Vooralsnog lijkt het me toereikend als je woensdag en vrijdag wat eerder begint.

Op ons depot heeft iemand vijf paar vingerloze handschoenen bestelt (voor iedereen een paar), en ze zijn in kwaliteit veel beter geworden. Als je oude handschoentjes hebt een aanrader!
pi_184758285
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb Rijstwafel77 niet meer gehoord over de combibundel. Ze zouden half januari beginnen. Ben benieuwd wat ze ervan vind.

Sterkte trouwens Thomas-sama. Lijkt mij lastig in Amsterdam met de trappetjes en subnummers etc. Of zit je niet in de binnenstad?
Had nog een berichtje geplaatst maar misschien heb je er overheen gelezen! Maar het gaat goed! Geen problemen met de combi eigenlijk! B-)
pi_184761427
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier in Arnhem heeft het ook nog flink gesneeuwd. Succes allemaal met de kookboeken.

Ik vind het vrij asociaal dat mensen de kookboeken niet op maandag weg mogen brengen. Zeker nu.
Zijn die niet volgende week?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184775365
quote:
Ben je niet altijd inzetbaar?
Heb je gedocumenteerde afspraken over werkdagen en of -tijden, een medische beperking, doe je een studie of heb
je een tweede werkgever? Dit zorgt ervoor dat je niet op alle dagen/tijden kan worden ingezet. Mocht dit het geval zijn
dan dien je bewijsstukken door middel van een foto te uploaden in de app
Hoop dat iedereen eventuele afspraken idd schriftelijk heeft :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184775727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hoop dat iedereen eventuele afspraken idd schriftelijk heeft :X
fuck joh waar haal je dit vandaan? *wat een big brother actie is dit dan? vraag me af of dit zomaar mag..
doet me denken aan mijn eerste sollicitatie bij de post, de beste man zei letterlijk: "ik weet dat ik deze vraag niet mag stellen, maar heb je plannen of ben je al..." de rest liet ie in het midden..... ik keek m meewarig aan en heb overwogen daar een klacht over in te dienen! Hij is eruit gewerkt, maar ik geloof dat nu ik het zo bedenk (is al wat jaartjes geleden) ik het toch eens ga aankaarten hoe dat kan en of nieuwe recruiters dat ook zo doen
pi_184776767
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:04 schreef liedetector het volgende:

[..]

fuck joh waar haal je dit vandaan? *wat een big brother actie is dit dan? vraag me af of dit zomaar mag..

Ze gaan naar de beschikbaarheid en wensen etc vragen ivm nieuwe route vd post. Als piek/dal op de schop gaat.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184776987
Ja, hebben we hier ook te horen gekregen, begint de vos nog een uur eerder. Lekker hoor, om 04:00 beginnen, het wordt steeds zotter. En dan zeggen ze dat ze je niet kunnen verplichten om voor 05:00 te beginnen. Maar alles moet ook een uur eerder klaar zijn, dus het werk houdt een uur eerder op. Dus als je aan je contracturen wilt komen heb je niet heel veel keuze.
En ja, mensen zullen waarschijnlijk ook wel op andere dagen moeten gaan werken, want de didoza wordt rustiger, dus dan hebben ze minder mensen nodig, terwijl de woensdag en vrijdag drukker worden.
Al met al nog niet echt veranderingen om naar uit te kijken.
pi_184777272
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:24 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, hebben we hier ook te horen gekregen, begint de vos nog een uur eerder. Lekker hoor, om 04:00 beginnen, het wordt steeds zotter. En dan zeggen ze dat ze je niet kunnen verplichten om voor 05:00 te beginnen. Maar alles moet ook een uur eerder klaar zijn, dus het werk houdt een uur eerder op. Dus als je aan je contracturen wilt komen heb je niet heel veel keuze.
En ja, mensen zullen waarschijnlijk ook wel op andere dagen moeten gaan werken, want de didoza wordt rustiger, dus dan hebben ze minder mensen nodig, terwijl de woensdag en vrijdag drukker worden.
Al met al nog niet echt veranderingen om naar uit te kijken.
en dan te bedenken dat ze bij ons nu al mensen voor bv 20 uur aan het aannemen zijn.... maar die begjnnen om 7....gaan ze er dan bij vertellen dat dat niet zo blijft? smerig gewoon, weet dat bij on laatst het praatje was, maarwas voor mij een mooi moment om even alle shit op te ruimen op de vloer en dacht fuck it (de filiaalmanager zag wat ik deed en gaf geen commentaar dus was vast best en vaak hoor ik dingen ook eerder, maar dit idee had ik even gemist)
pi_184777356
Weekend *O*
pi_184777367
Ze denken in ieder geval dat we 24/7 beschikbaar zijn voor de post. Eerst hebben we
door die combibundel minder mensen nodig in de voorbereiding. En even later mogen de mensen zeker weer op woensdag/vrij komen opdraven.

Fotografische bewijzen is ook onzin natuurlijk. Dat moet gewoon in overleg gaan. Ze hebben er geen donder mee te maken wat je in privé tijd doet.
pi_184777436
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Fotografische bewijzen is ook onzin natuurlijk. Dat moet gewoon in overleg gaan. Ze hebben er geen donder mee te maken wat je in privé tijd doet.
dat gewoon...ik denk dat AVG op los laten! WTF gewoon ...je hebt een contract getekend ooit en die voorwaarden lezen en daar op inzetten, en kom je dan niet aan je uren is het hun probleem
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:35:11 #165
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184779734
Ze zijn toch helemaal gek geworden nu... En die ursula zit dat op facebook nog vol gas te verdedigen. Want voor mantelzorg hoef je geen bewijs in te leveren....

Totaal maf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184780385
Ik ben begonnen als bezorger op zaterdag, maar toen ik later nog eens mijn contract bekeek, bleek de dag nergens genoemd te zijn. Ook een standplaats stond er niet in trouwens. Weet niet hoe dat nu zit met mensen die voor didoza aangenomen zijn, of die afgesproken hadden dat ze zaterdagen niet werken bijvoorbeeld. Als ik dit zo lees, gaan ze er mogelijk schijt aan hebben als je dit niet op papier hebt en geen andere verplichtingen zoals werk of studie oid hebt :N wel afhankelijk van hoe schappelijk je TL is en hoe hoog de nood is.

Nou werk ik zelf toch eigenlijk al wel standaard dinsdag t/m zaterdag, en zou ik best uren uitbreiding willen. Maar dan zou ik ook echt een fatsoenlijk aantal uur moeten hebben, echt vroeg kunnen beginnen (12 uur vind ik nog vrij laat), vaste diensten en dus gewoon de zekerheid van die uren. Dat gaat never gebeuren natuurlijk :')

Als er nu niemand vakantie heeft en niemand ziek is, hebben ze al amper werk voor mij en de andere flexibelen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184780984
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er nu niemand vakantie heeft en niemand ziek is, hebben ze al amper werk voor mij en de andere flexibelen.
zeker binnen altijd al een ding, ik moet regelmatig mensen semi wegsturen omdat mijn TC niet binnen is en ik de vaste 37 uur werkers dan dus niet in minuren moet zien te krijgen terwijl dat mijn taak niet is...... gedoe altijd *kortom planning klopt dan niet, ik zeg altijd 7 mensen heb ik genoeg aan en staan er 10 op mijn lijst waarvan 6 mensen 37 uur moeten maken en de rest 20 max en andere 15 tot 12.... en ik mag dan gaan zeggen dat het werk klaar is..... klote*
pi_184781594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:35 schreef V__L_N het volgende:
Ze zijn toch helemaal gek geworden nu... En die ursula zit dat op facebook nog vol gas te verdedigen. Want voor mantelzorg hoef je geen bewijs in te leveren....

Totaal maf.
Is dat de pro Postnl club?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184781617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hoop dat iedereen eventuele afspraken idd schriftelijk heeft :X
Het wordt steeds idioter. Je wordt nota bene aangenomen als deeltijdwerker, maar ze verwachten kennelijk wel dat je 40 uur per week in je agenda vrij laat voor PostNL. En als je daar niet toe in staat bent moet je bewijzen overleggen. "Woensdag om 12 uur kinderen uit school halen? Bewijs maar dat je kinderen hebt! Hoe heten ze? Hoe oud zijn ze? Op welke school zitten ze?". Ik ben geen jurist, maar volgens mij overtreedt PostNL hier meer privacywetten dan Facebook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184782394
Hier zijn best veel mensen die niet op woensdag/vrijdag werken, zaterdag vrij hebben of 1x in de 2 weken iig. Hoop voor ze dat ze dat gewoon netjes op papier hebben als ze die dagen vrij willen houden. Sommige van deze mensen zijn gewoon met 5 dagen per week begonnen ooit, anderen hebben het meteen zo geregeld bij in dienst komen.
Hoop dat de mensen die inmiddels graag vd zaterdag af willen iig niet hun zin gaan krijgen, met dit nieuwe systeem gaat hopelijk wat druk eraf op die dag.

Weet van iig 1 collega die al een tijd niet meer op de daldagen werkt, en eigenlijk ook graag de zaterdag eraf wil. Maar goed, de meesten vinden dat een rotdag :W

[ Bericht 21% gewijzigd door VixenFromHell op 02-02-2019 22:28:15 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 2 februari 2019 @ 22:50:40 #171
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184783596
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:34 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Is dat de pro Postnl club?
Die zit in de OR. Vandaar dat er zulke gigantisch goeie afspraken zijn gemaakt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 2 februari 2019 @ 22:55:28 #172
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184783711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben begonnen als bezorger op zaterdag, maar toen ik later nog eens mijn contract bekeek, bleek de dag nergens genoemd te zijn. Ook een standplaats stond er niet in trouwens. Weet niet hoe dat nu zit met mensen die voor didoza aangenomen zijn, of die afgesproken hadden dat ze zaterdagen niet werken bijvoorbeeld. Als ik dit zo lees, gaan ze er mogelijk schijt aan hebben als je dit niet op papier hebt en geen andere verplichtingen zoals werk of studie oid hebt :N wel afhankelijk van hoe schappelijk je TL is en hoe hoog de nood is.
Ik ben ooit aangenomen voor een speciaal depot. Was een flyeractie in mijn eigen buurt. Wijk stond al maanden open en niemand wilde hem lopen. Maar dat staat niet in mijn contract. Daar staat overigens wel nog in dat ik maandag t/m vrijdag werk. :D
Ik heb later zelf een collega aangebracht voor dat zelfde depot. Er gaan nog maar 2 wijken weg bij mijn depot. We werken allebei onder dezelfde voorwaardes... Dus dat wordt strootjes trekken straks ofzo.
Maar dat afgesproken dat vaste depot, dat staat nergens zwart op wit...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184783756
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:03 schreef VixenFromHell het volgende:


Weet van iig 1 collega die al een tijd niet meer op de daldagen werkt, en eigenlijk ook graag de zaterdag eraf wil. Maar goed, de meesten vinden dat een rotdag :W
Zaterdag zonder HaH vinden veel mensen wel prima

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:50 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Die zit in de OR. Vandaar dat er zulke gigantisch goeie afspraken zijn gemaakt.
OR is ook een lachertje
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184784523
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:57 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zaterdag zonder HaH vinden veel mensen wel prima

[..]

OR is ook een lachertje
Veel mensen balen er hier gewoon van omdat anderen (familie, vrienden etc) dan wel vrij zijn. Verjaardagen in de zomer zijn hier in de familie vaak ook overdag op zaterdag. Zijn op depot ook mensen die graag weekendjes naar de camping gaan.

Zonder die HaH scheelt het iig al wel, al gaan ze dan misschien gewoon 3 wijken gaan geven ipv 2 :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184785256
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:34 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Is dat de pro Postnl club?
onderdeel van de tegenbeweging :)
pi_184785277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het wordt steeds idioter. Je wordt nota bene aangenomen als deeltijdwerker, maar ze verwachten kennelijk wel dat je 40 uur per week in je agenda vrij laat voor PostNL. En als je daar niet toe in staat bent moet je bewijzen overleggen. "Woensdag om 12 uur kinderen uit school halen? Bewijs maar dat je kinderen hebt! Hoe heten ze? Hoe oud zijn ze? Op welke school zitten ze?". Ik ben geen jurist, maar volgens mij overtreedt PostNL hier meer privacywetten dan Facebook.
dit gaat vast nog een juridisch staartje krijgen er is nu al veel onrust hierover
  zondag 3 februari 2019 @ 09:17:32 #177
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184788583
Gevalletje AVG! Als men dit meldt bij het meldpunt. Ik meen meld.nl maar via Google is juiste meldpunt wel te vinden, dan krijgt Postnl een gigantsche boete aan zijn broek.
pi_184789719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:16 schreef liedetector het volgende:

[..]

zeker binnen altijd al een ding, ik moet regelmatig mensen semi wegsturen omdat mijn TC niet binnen is en ik de vaste 37 uur werkers dan dus niet in minuren moet zien te krijgen terwijl dat mijn taak niet is...... gedoe altijd *kortom planning klopt dan niet, ik zeg altijd 7 mensen heb ik genoeg aan en staan er 10 op mijn lijst waarvan 6 mensen 37 uur moeten maken en de rest 20 max en andere 15 tot 12.... en ik mag dan gaan zeggen dat het werk klaar is..... klote*
uh, dan zeg je toch gewoon dat je dat niet meer gaat doen? Je taak als postverdeler is om te zorgen dat de tassen op de juiste containers komen en dat de afvoertijden worden gehaald, that's it.
Als jij het niet meer doet zal die tc het zelf weer moeten gaan doen, maar zolang jij het gewoon maar accepteert gaat er natuurlijk niks veranderen.
pi_184791421
Goed nieuws, las net op twitter dat er dit jaar geen vieze valentijnsactie zal zijn!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184808668
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

uh, dan zeg je toch gewoon dat je dat niet meer gaat doen? Je taak als postverdeler is om te zorgen dat de tassen op de juiste containers komen en dat de afvoertijden worden gehaald, that's it.
Als jij het niet meer doet zal die tc het zelf weer moeten gaan doen, maar zolang jij het gewoon maar accepteert gaat er natuurlijk niks veranderen.
Opzich heb je daar een punt, maar die maakt er dan altijd zo'n zooitje van dat het hele overzicht kwijt is en mensen alleen maar stress ervaren, laat mij het dan maar lekker doen
pi_184823057
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184824930
Kon me al moeilijk voorstellen dat het zou mogen, met name dat bewijzen dat je andere dingen naast de post te doen hebt. Al geeft het natuurlijk wel weer aan dat Postnl denkt zomaar over de vrije tijd van iedereen te kunnen beschikken
pi_184834885
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hoop dat iedereen eventuele afspraken idd schriftelijk heeft :X
Bewijsstukken vragen ook echt :') Zijn ze niet helemaal goed bij hun appeltje? 8)7 Alsof er een arbeidsconflict is. Echt, wat een bedrijf :r

En waarschijnlijk vinden ze het allemaal nog heel redelijk ook wat ze vragen. "Ja, als we geen bewijs vragen kan iedereen zomaar wat roepen!". Als dat al de toon is van hoe je met je medewerkers in gesprek wil, kom op zeg :')

Ik had een collega die in haar contract had staan dat ze dus alleen op bepaalde dagen zou werken. Daar heeft ze uiteindelijk vrijwillig een dag bij gedaan toen de verdeling tussen voorbereiden bezorgen ontstond en postbodes dus nooit meer een vaste wijk kregen. Dus ipv 2 dagen was ze al 3 dagen beschikbaar. Heel flexibel van haar. Meer ging niet omdat ze met haar man ook nog een eigen zaak had. Als ze wel kon sprong ze vaak nog bij ook. Alles bij elkaar mag je dus niet klagen als werkgever met zo'n werknemer met een contract van 15 uur zou je denken.

Die werd dus ook ontzettend onder druk gezet om gewoon altijd beschikbaar te zijn. TC's die er steeds over begonnen, verschillende keren op kantoor uitgenodigd met de vestigingsmanager en TC om het te bespreken. En het kwam er dus altijd op neer dat ze gewoon wilden dat ze alle rechten op vaste werkdagen opgaf. Zonder enige vorm van compensatie ook. En dan werd de loyaliteits-en-collega's-kaart elke keer getrokken. :')

Na de zoveelste keer was ze het kotsbeu en is ze uiteindelijk vertrokken met een zak geld, ook al kwam ze eigenlijk niet voor een vertrekregeling in aanmerking. Maar ze voelde zich behoorlijk onder gescheten, kan ik me goed voorstellen.
pi_184841445
quote:
De BVPP raadt je wel aan om de bewijsstukken alvast voor jezelf te verzamelen. Het betreft hier ook verklaringen voor, bijvoorbeeld, hobby- of sportactiviteiten die in groepsverband plaatsvinden en/of niet te verplaatsen zijn.

daar tuint toch geen hond in of je moet wel erg desperate zijn
pi_184841560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

De BVPP raadt je wel aan om de bewijsstukken alvast voor jezelf te verzamelen. Het betreft hier ook verklaringen voor, bijvoorbeeld, hobby- of sportactiviteiten die in groepsverband plaatsvinden en/of niet te verplaatsen zijn.

daar tuint toch geen hond in of je moet wel erg desperate zijn
tering man, dit gaat om mensen met een contract van 12 of 15 uur! en je werd aangenomen voor de di/do/za wat een omgekeerde "bewijsslast" lijkt mij echt een probleem vn de post niet andersom (wie eist die bewijst toch?)
pi_184841792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:55 schreef liedetector het volgende:

[..]

tering man, dit gaat om mensen met een contract van 12 of 15 uur! en je werd aangenomen voor de di/do/za wat een omgekeerde "bewijsslast" lijkt mij echt een probleem vn de post niet andersom (wie eist die bewijst toch?)
pure afpersing
pi_184841888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:55 schreef liedetector het volgende:

[..]

tering man, dit gaat om mensen met een contract van 12 of 15 uur! en je werd aangenomen voor de di/do/za wat een omgekeerde "bewijsslast" lijkt mij echt een probleem vn de post niet andersom (wie eist die bewijst toch?)
Ze zouden eens in overleg moeten met al die mensen, dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk, dus meteen er snoeihard in. Zoiets zal de gedachtegang wel zijn :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 20:15:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184841978
ik vraag me heel sterk af of deze gang van zaken wel mag. Er lijkt geen overleg over de werktijden mogelijk te zijn, maar je moet wel 24/7 beschikbaar zijn om een paar uurtjes per week te mogen werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184842072
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me heel sterk af of deze gang van zaken wel mag. Er lijkt geen overleg over de werktijden mogelijk te zijn, maar je moet wel 24/7 beschikbaar zijn om een paar uurtjes per week te mogen werken.
Werktijden mag de werkgever in principe wel veranderen, maar redelijkheid speelt er een grote rol in. Zomaar zeggen dat iemand ipv 3 keer 5 uur 5 keer 3 uur gaat werken (of wat dan ook) lijkt mij niet redelijk iig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 20:28:44 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184842240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:20 schreef lololo het volgende:

[..]

Werktijden mag de werkgever in principe wel veranderen, maar redelijkheid speelt er een grote rol in. Zomaar zeggen dat iemand ipv 3 keer 5 uur 5 keer 3 uur gaat werken (of wat dan ook) lijkt mij niet redelijk iig.
mwa, dat mag op zich wel, mits de werknemer er mee instemt. Het enige wat mij bevreemdt is dat PostNL per se wil weten wat iemand op een dat uitspookt van zo ongeveer het opstaan tot het slapen gaan. Zo ver gaat het ongeveer als ik het zo lees en dat mag niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184842404
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me heel sterk af of deze gang van zaken wel mag. Er lijkt geen overleg over de werktijden mogelijk te zijn, maar je moet wel 24/7 beschikbaar zijn om een paar uurtjes per week te mogen werken.
als het voor 80/90uur is het nog wat niet voor 5/6
pi_184842428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:20 schreef lololo het volgende:

[..]

Werktijden mag de werkgever in principe wel veranderen, maar redelijkheid speelt er een grote rol in. Zomaar zeggen dat iemand ipv 3 keer 5 uur 5 keer 3 uur gaat werken (of wat dan ook) lijkt mij niet redelijk iig.
als je gebonden bent is het soms moeilijk te beslissen over je eigen leven,maar er zijn ook
een heleboel vrije vogels,die gaan weer verder vliegen.
pi_184842450
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwa, dat mag op zich wel, mits de werknemer er mee instemt. Het enige wat mij bevreemdt is dat PostNL per se wil weten wat iemand op een dat uitspookt van zo ongeveer het opstaan tot het slapen gaan. Zo ver gaat het ongeveer als ik het zo lees en dat mag niet.
ze willen weten hoe vaak je op het schijthuis zit,die info wordt weer doorverkocht aan popla :)
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:00:38 #194
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184854746
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184860136
Telt week 5 ook nog mee voor het laatste emolumententijdvak?

De meeruren kloppen volgens mij weer niet..
pi_184860389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Telt week 5 ook nog mee voor het laatste emolumententijdvak?

De meeruren kloppen volgens mij weer niet..
Vorige periode was 5 weken ja inclusief vorige week. Hier kloppen die uren wel.
pi_184953119
Zooooo daar is er een toe aan vakantie
  maandag 11 februari 2019 @ 12:51:46 #198
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_184953235
Wow bmp80, heb je dit van twitter? Heeft iemand daadwerkelijk dit briefje gekregen?
  maandag 11 februari 2019 @ 13:02:28 #199
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184953378
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:43 schreef bmp80 het volgende:
Zooooo daar is er een toe aan vakantie
[ afbeelding ]
9 van de 10 keer is dit gewoon nep, geen enkele bezorger is zo stom denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184953568
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:51 schreef Claire68 het volgende:
Wow bmp80, heb je dit van twitter? Heeft iemand daadwerkelijk dit briefje gekregen?
Ja en weet niet, de mevrouw die dit plaatste had het van facebook.
pi_184954639
Heb even de vragenlijst bekeken, kan mijn eigen keuzes niet eens aangeven. Overigens was ik toch al niet van plan het ding in te vullen, maar kan me voorstellen dat er nu veel meer mensen afhaken
pi_184954653
Facebook heeft ook vaak nep berichten. Sommige mensen vinden het leuk om de boel op te ruien.

[ Bericht 41% gewijzigd door Globetrottertje op 11-02-2019 14:39:28 ]
  maandag 11 februari 2019 @ 18:02:50 #203
327191 RobertNL
For your gear.
pi_184958113
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:43 schreef bmp80 het volgende:
Zooooo daar is er een toe aan vakantie
[ afbeelding ]
Ik had een iets socialere versie hiervan in mijn brievenbus zitten vorige week.

Dat vond ik al ver gaan, dit (mits echt) slaat wel alles :P.

Op die van mij stond:
U kan het pakket ook hier laten afleveren (met een pijl naar het afhaalpunt).

Pakket is maar 1x aangeboden bij mij thuis Ipv de normale 2x (gewoon een binnenlandse zending)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_184958450
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Deze topicreeks is begonnen als 'TPG Post vs kutklanten' en in die geest begrijp ik wel dat bezorgers het op een gegeven moment beu zijn als ze vaak voor een dichte deur staan. Maar ik weet ook dat je niet bij alle webwinkels kan kiezen voor directe bezorging bij een afhaalpunt. Zelf probeer ik wel zo veel mogelijk thuis te zijn, en dat lukt ook niet altijd. Tegenwoordig kun je wel bij de meeste zendingen het afleveradres aanpassen op Jouw PostNL. Dan kun je wel kiezen voor een postagentschap in de buurt. Het pakket wordt dan geherrouteerd. Dat doe ik ook soms als ik weet dat ik er niet ben, en daar heb ik hele goede ervaringen mee. Dus misschien is dat de volgende keer voor jou ook het proberen waard.
Maar zo'n boos briefje schrijven zou ik eigenlijk nooit doen. Daar krijg je alleen problemen mee. De enige keer dat ik een (zo vriendelijk mogelijk) briefje in de bus heb gedaan, is toen ik het pad naar de brievenbus haast niet meer door kon komen omdat de voortuin zo overwoekerd was. De volgende dag was het netjes bijgeknipt.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:39:17 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_184958750
Vond het zelf ook altijd vervelend als mensen er niet waren. Maar zoiets schrijven kwam niet in mij op.

Pas ook overigens altijd het adres aan wanneer het kan. Maar direct pakketjes afleveren bij het afhaalpunt (dat als adres opgeven) doe ik niet :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_184958868
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:39 schreef RobertNL het volgende:

Maar direct pakketjes afleveren bij het afhaalpunt (dat als adres opgeven) doe ik niet :P.
Dat kan ook niet. Dan wordt de zending niet aangenomen door het pakketpunt. Er is wel een product 'PakjeGemak' dat sommige webwinkels aanbieden. Dan staat jouw adres er wel op, maar het wordt dan bij een retailer naar keuze afgeleverd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 februari 2019 @ 18:48:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184958919
Op het werk laten bezorgen geen optie? Dat zou voor veel mensen een uitkomst zijn denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 februari 2019 @ 19:00:43 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184959156
quote:
niet alleen de Appie wordt hierdoor getroffen, maar ook de Poiesz.

Voor de bezorgers betekent dit dat ze een veel groter gebied moeten bestrijken om aan hun uren te komen, voor het bedrijf dat je met minder bezorgers toe kunt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184959772
Buiten omleiden naar de retailer kun je ook de verzending naar een andere dag verplaatsen, dat doe ik wel eens naar de maandag. Helaas kun je bij de pakjes van onze Chinese vrienden niets aanpassen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:45 schreef bmp80 het volgende:
Er is wel een product 'PakjeGemak' dat sommige webwinkels aanbieden. Dan staat jouw adres er wel op, maar het wordt dan bij een retailer naar keuze afgeleverd.
Dat kan iedereen, bijvoorbeeld als je via de app of jouw.postnl.nl een verzendlabel aanmaakt.
pi_184960042
quote:
Opvallend "Vanaf april krijgt iedereen in ons foldergebied de Bonusfolder in een folderpakket" Ik dacht dat we na de test weer teruggingen naar de oude situatie. En dat hij vervolgens in juni helemaal zou verdwijnen. Maar dit zal wel komen omdat in het verleden is gebleken dat een test meteen een succes is :P
pi_184960285
Ik kan me wel voorstellen dat de AH er niet echt blij mee is. Moet ook zeggen dat ik de poiesz folder nog geen enkele keer bekeken heb sinds ie sinds begin dit jaar in het folderpakket zit. Normaal bekeek ik hem altijd wel op zaterdag, nu ie gewoon opgaat in de stapel folders kom ik er eigenlijk simpelweg niet meer aan toe.
  maandag 11 februari 2019 @ 20:23:22 #213
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184960703
Ik begreep al eerder dat ah niet tot het laatst gaat wachten met overstappen. Maar dat ze wel verschillende keren in de weken ervoor aandachtflyers gaan sturen. Die flyers gaan ze nu al in wat gebieden testen.

Hier hebben we nog de deen, ben benieuwd wat die gaan doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184967364
Hier heeft Jumbo ook vaak een folder. Speciaal voor de omliggende wijken. Depot waar ik destijds inviel en het dorp waar ik woon.
Soms een tijdje elke week en soms om de paar weken.

Ben benieuwd ook.
pi_184967415
En hoe gaan ze dit doen in wijken waar geen Spotta wordt verspreid? Een collega van me heeft geregeld de Gamma-folder vanwege dit.
pi_184970278
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:39 schreef RobertNL het volgende:
Vond het zelf ook altijd vervelend als mensen er niet waren. Maar zoiets schrijven kwam niet in mij op.

Pas ook overigens altijd het adres aan wanneer het kan. Maar direct pakketjes afleveren bij het afhaalpunt (dat als adres opgeven) doe ik niet :P.
Meeste mensen hier vinden het prima als ik het in de tuin achter laat. Zelf laat ik de meeste pakjes naar het afhaalpunt sturen.

quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Op het werk laten bezorgen geen optie? Dat zou voor veel mensen een uitkomst zijn denk ik
Dat kan toch gewoon?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184971064
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:


[..]

Dat kan iedereen, bijvoorbeeld als je via de app of jouw.postnl.nl een verzendlabel aanmaakt.
Als je iets bij een webshop bestelt, ben je afhankelijk of deze de optie aanbiedt.
pi_184971554
Ik bestelde vorige week vier dingen bij een bekende internetwinkel (begint met een B), maar deze keer kon het niet bij een pakketpunt bezorgd worden. Eén ding kon pas op dinsdag geleverd worden (de rest maandag), dus liet ik voor het gemak alles tegelijk op de dinsdag komen, ook om al die *enorme dozen met niks* te voorkomen.

Goed, één ding kwam gewoon tóch op de maandag (in een enorme doos), het ding van de dinsdag bleek vertraging te hebben en de rest werd netjes op dinsdag bezorgd. Paar dagen later werd die vertraagde bestelling helemaal geannuleerd en het geld terug op mijn rekening gestort…. maar een dag later staat de buurvrouw op de stoep... met dat pakket! ;)
pi_184973440
Met dank aan B.com! _O- _O- _O-
pi_184990420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:12 schreef diesnelle het volgende:
Wow, zo zie je maar dat je alles perfect kan plannen, maar dat alles nog in de war geschopt kan worden. Ik heb maar een keer iets dubbel gehad, dat had de afzender zelf twee keer opgestuurd. Een vriend van mij had bij pas Amazon een best prijzige bureaustoel besteld waar een wiel snel van stuk ging. Bij navraag zeiden ze: we sturen wel een nieuwe. Een nieuwe stoel dus, en hij mocht de oude houden.
pi_184993404
Ik dacht dat die smerige lippenstiftactie dit jaar niet was, maar zag toch al weer diverse enveloppen met die rommel erop.
  woensdag 13 februari 2019 @ 15:20:18 #222
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184993470
Die krijgen straks een portkaart. :o
Die actie is er niet, maar hij is er wel 3 jaar geweest. Dus dan is het ook een gewoonte.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184994058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 15:15 schreef gelestipjes het volgende:
Ik dacht dat die smerige lippenstiftactie dit jaar niet was, maar zag toch al weer diverse enveloppen met die rommel erop.
Leuk geprobeerd. T-tje er op.
pi_184995085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:05 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd. T-tje er op.
de meeste collega's weten ook niet dat die actie er niet is dit jaar, dus ik verwacht dat alles gewoon aan zal komen zonder portkaart,
pi_184995482
huppekee we staan weer volop in de schijnwerpers

https://www.ornet.nl/blog(...)iken-cao-bij-postnl/
pi_184996234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 15:20 schreef V__L_N het volgende:
Die krijgen straks een portkaart. :o
Die actie is er niet, maar hij is er wel 3 jaar geweest. Dus dan is het ook een gewoonte.
Portokaartje met als verzoek: de bezorger kussen. 👄
pi_184997517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

de meeste collega's weten ook niet dat die actie er niet is dit jaar, dus ik verwacht dat alles gewoon aan zal komen zonder portkaart,
Sowieso weten de meeste collega's (zeker bij de voorbereiding) ook niet wat strafport is, of een portkaart. Uitgezonderd de enkele oudgedienden die nog niet zijn weggesaneerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185007202
Ik zag af en toe een T op het deel waar de postzegel moest staan. Er zat dan geen postzegel op de envelop. Betekende die T dat de afzender geen postzegel had geplakt?
pi_185009724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 07:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zag af en toe een T op het deel waar de postzegel moest staan. Er zat dan geen postzegel op de envelop. Betekende die T dat de afzender geen postzegel had geplakt?
Ja, dat moeten we er inderdaad opzetten als het niet (voldoende) gefrankeerd is.
pi_185011778
Lieve collega's. Het einde voor de postbezorging is voor mij nabij. Nu is mijn vraag hoe ik het beste mijn baan kan opzeggen en bij wie?

Ik heb nog een 25 uur aan vakantie tegoed (8-uur contract), deze zou ik indien mogelijk is ook graag willen benutten ipv uitbetaald krijgen. Is dit mogelijk om te communiceren? Ik wil mijn collega's niet opzadelen met teveel werk..
pi_185011847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:00 schreef Paretozen het volgende:
Lieve collega's. Het einde voor de postbezorging is voor mij nabij. Nu is mijn vraag hoe ik het beste mijn baan kan opzeggen en bij wie?

Ik heb nog een 25 uur aan vakantie tegoed (8-uur contract), deze zou ik indien mogelijk is ook graag willen benutten ipv uitbetaald krijgen. Is dit mogelijk om te communiceren? Ik wil mijn collega's niet opzadelen met teveel werk..
Gewoon een mailtje sturen naar je teamcoach. Als je nu opzegt zou je per 1 april uit dienst zijn. En ja, je kunt altijd vragen of je die verlofuren dan gewoon kunt opnemen. Of het kan is natuurlijk afhankelijk van hoeveel mensen er al vrij hebben, ze zijn niet verplicht om je dat verlof te geven.
pi_185012844
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Gewoon een mailtje sturen naar je teamcoach. Als je nu opzegt zou je per 1 april uit dienst zijn. En ja, je kunt altijd vragen of je die verlofuren dan gewoon kunt opnemen. Of het kan is natuurlijk afhankelijk van hoeveel mensen er al vrij hebben, ze zijn niet verplicht om je dat verlof te geven.
Of naar Hr.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185013598
Ik heb via mijnwerk opgezegd. Kreeg toen een melding op mijn emailadres. En heb een mailtje naar tc en admi gestuurd daarna.
pi_185017313
Toch altijd leuk dat, als je een keer wat extra loopt op de zaterdag, de admie meteen denkt dat je voortaan altijd wel wat meer kan lopen op de zaterdag. Ik ga maar weer eens een bezwaar indienen dus.....
pi_185017438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Toch altijd leuk dat, als je een keer wat extra loopt op de zaterdag, de admie meteen denkt dat je voortaan altijd wel wat meer kan lopen op de zaterdag. Ik ga maar weer eens een bezwaar indienen dus.....
die is zeker aangestoken nav die extra taak , dat alles maar kan en mogelijk is.
pi_185018780
Gisteren vergeten meertijd in te voeren. Nu kan het opeens niet meer. Zou tot de volgende dag 23:59 kunnen toch?
pi_185018855
Dat was ooit, maar volgens mij is dat op een gegeven moment ingekort... kwam ik een keer achter toen het ineens al niet meer kon.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185019294
Ik heb het klein poosje terug nog een paar dagen later doorgegeven. Als het via de app niet lukt dan via pc/browser proberen.
pi_185019339
Dan zou ik het zeker op een andere dag bijboeken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 februari 2019 @ 20:24:01 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185019356
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb via mijnwerk opgezegd. Kreeg toen een melding op mijn emailadres. En heb een mailtje naar tc en admi gestuurd daarna.
ik heb het ouderwets per brief gedaan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185032212
Beste collega bezorger,

Op verzoek van de klant is de testperiode met een week verkort. Dat betekent dat de AH Bonus vanaf week 8 (zaterdag 23 februari) ook weer verspreid zal worden in de postcodegebieden waar de test is uitgevoerd. Dit zal dan ook zichtbaar zijn in je rooster.

Eind januari hebben we laten weten dat Albert Heijn van week 5 t/m 8 in een aantal postcodegebieden een test zou uitvoeren met het verspreiden van de AH Bonus in de Spotta-seal. Dit i.v.m. het voornemen om binnen PostNL te gaan stoppen met de verspreiding van huis aan huis.
We gaan er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Namens het MT Bezorgen,

Leuk dat ze dat dan vandaag pas bekendmaken, nadat mensen hun roosters al goed hebben gekeurd. Neem je een extra wijkje, want ach, toch geen hah: verrassing, de folder is een week eerder terug.
pi_185032913
Viel me ook al op ja. Ook niet de eerste keer dat ze pas later met dit soort meldingen komen. Maar bezwaar lezen doen ze ook niet. Al zo vaak voor de zaterdag weer een bericht aan mijn teamcoach moeten sturen :{
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:30:53 #243
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185044266
Volgende week maar 1 dag om je salarisstrookje te bekijken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185059578
https://www.omroepgelderl(...)door-laagstaande-zon
Foto
Zo he, en als je bedenkt dat het goed kan dat de chauffeur de gordel niet droeg, kan zoiets heel verkeerd aflopen.

[ Bericht 17% gewijzigd door bmp80 op 17-02-2019 07:46:11 ]
  zondag 17 februari 2019 @ 17:31:03 #245
481998 K21
Cappuccino
pi_185067379
Iemand hier verstand van Mijn HR? Ik ben op zoek naar oude salarisstroken van een aantal jaren geleden, maar ik kan alleen tot januari 2017 terug zien. Er was toch ook een optie "personeelsdossier tot september 2017" oid op het beginscherm? Die zie ik niet meer staan.

Dat zal wel weer bellen worden. ;(
pi_185068158
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 17:31 schreef K21 het volgende:
Iemand hier verstand van Mijn HR? Ik ben op zoek naar oude salarisstroken van een aantal jaren geleden, maar ik kan alleen tot januari 2017 terug zien. Er was toch ook een optie "personeelsdossier tot september 2017" oid op het beginscherm? Die zie ik niet meer staan.

Dat zal wel weer bellen worden. ;(
Dat was het 'oude personeelsdossier' en is niet meer zichtbaar. Daar is op 14 december voor gewaarschuwd op het intranet. Zoek op 'Aanpassing personeelsdossier Mijn HR'. Misschien kan HR je verder helpen.
  zondag 17 februari 2019 @ 18:36:23 #247
481998 K21
Cappuccino
pi_185068837
Ik zie het. Ik kan er dus niet meer bij.

Ach ja, 't is m'n eigen schuld voor het nooit lezen van die berichten en ik had ook niet voorzien dat ik die oude dingen nog nodig zou hebben. Morgen maar even bellen en hopen dat ze ze nog ergens hebben, anders pech gehad.

Bedankt in ieder geval.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:36:49 #248
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185109632
Wat fijn dat ze ons vandaag vertellen dat we stempassen hebben deze week.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185121066
Niet alleen betaald PostNL het salaris een paar dagen later uit. Ook ga ik nu pas in april een salarisjaar omhoog i.p.v. in januari. Leuk zo'n extra lid in de cao...
pi_185122923
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Niet alleen betaald PostNL het salaris een paar dagen later uit. Ook ga ik nu pas in april een salarisjaar omhoog i.p.v. in januari. Leuk zo'n extra lid in de cao...
Dat was vorig jaar ook al dacht ik. Ik vroeg me alleen af of je dan met terugwerkende kracht vanaf januari krijgt of begint het pas in april?
pi_185123862
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:56 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar ook al dacht ik. Ik vroeg me alleen af of je dan met terugwerkende kracht vanaf januari krijgt of begint het pas in april?
Vorig jaar had ik het nog wel gewoon in januari (zaterdagbestellers cao).

"In afwijking van lid 6 gaat de toekenning van (een) stap(pen) in het
schaaljarendeel van de salarisschaal met ingang van 2018 in op 1
april van het jaar volgend op het beoordelingsjaar. De
salarisaanpassing als gevolg van de beoordeling van het
functioneren over 2018, gaat vanaf dat moment in op 1 april 2019
en wordt eenmalig (dus alleen in 2019) toegekend met
terugwerkende kracht tot 1 januari 2019. De salarisaanpassing als
gevolg van de beoordeling van het functioneren over 2019, gaat vervolgens in op 1
april 2020 en zo verder, zonder dat sprake is van toekenning met
terugwerkende kracht"


Alleen heb ik in al geen jaren een beoordelingsgesprek gehad.
pi_185125163
Kondigen ze aan dat je salaristrook maar kort zichtbaar is, ligt de site plat vantevoren, lekker dan.
pi_185125557
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:53 schreef ripe72 het volgende:
Kondigen ze aan dat je salaristrook maar kort zichtbaar is, ligt de site plat vantevoren, lekker dan.
na een poging of 6 gelukt
  woensdag 20 februari 2019 @ 14:47:10 #255
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185126144
Was natuurlijk te verwachten...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185128000
Ik heb maar een reminder in mijn telefoon gezet en meteen om 12 uur gedownload wat ik nodig had. Toen kon ik er iig wel bij.

De vorige keer was de boel al uitgeschakeld toen de loonstrook beschikbaar zou komen :') iig fijn dat dat nu niet zo is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_185128467
Hier wel meteen gelukt.
pi_185150144
Vandaag de tweede dag met het Postvest en combibundel gelopen. Auw mijn rug!! Best een mooi systeem voor recht toe rechtaan straten waar je lekker kan lopen. Maar een gevarieerde wijk is haast niet te doen zo :S.

Afijn heb m'n baantje opgezegd, maar moet nog wel Maart ermee lopen. Denk dat ik gewoon zelf ga sorteren op depot & de boel op de traditionele manier bezorgen. Zo doen de meesten bij mij op het depot het, niemand gebruikt het postvest..
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:53:04 #259
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185188677
Ik heb heel serieus geprobeerd om te wennen aan het postvest. Vier weken lang, op de piekdagen. Op de daldagen heb ik het nooit de moeite waard gevonden het postvest te proberen. In de vierde week op donderdag tijdens de ronde heb ik het vest uitgetrokken en daarna heb ik het alleen nog 1 keer gebruikt: op een dag dat er veel zware huis-aan-huis was (zo'n tijdschrift van albert heijn) in combinatie met regen en storm. Voor zulke situaties bewaar ik het postvest thuis. Of wanneer ik misschien eens blessures heb, waarbij het opweegt.

In die periode van vier weken had ik GEEN plezier in het bezorgen. Het ergste, naast alle onhandigheid en hinder, en geen vrijheid van bewegen meer, is dat ik met de combibundel en pakjes in het postvest heel veel heen en weer moet lopen, terug naar dit adres, terug naar dat adres, omdat er gewoon geen overzicht is van wat er te bezorgen is. Dat kost veel tijd en voel mij dan een oen en totaal niet efficient. Ik heb daar geen plezier in. Als ik alles in mijn handen heb, ook al is het gecombibundeld, zie ik wat ik moet bezorgen. En heb ik dat heen en weer lopen veel minder.

Bezorgen met postvest kostte veel extra tijd en daar werd ik totaal niet blij van. Er was ook werkelijk totaal geen vooruitgang in die vier weken qua tijd die het kostte. Totaal geen.
pi_185191837
Het opnieuw sorteren van de combibundel op het depot, kost dat niet ontzettend veel tijd?
pi_185192128
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Het opnieuw sorteren van de combibundel op het depot, kost dat niet ontzettend veel tijd?
ja! niet voor niks dat mensen wanneer de combi bij ons in gaat mensen geen eigen wijken meer mogen zetten (zelf thuis of op depot heb je niet in de hand natuurlijk, maar niet in voorbereidingstijd ieg)
pi_185194095
ik heb vorige week mijn wijk wel samengevoegd tijdens het lopen, kostte me nog geen 10 minuten.
Bij ons mogen mensen in de voorbereiding ook nog gewoon hun eigen wijk zetten, alleen dan uiteraard wel op de officiele manier, dus met de combi bundel manier.
pi_185194234
Die postbodes zetten hun eigen wijk sneller op de "oude" manier dan veel voorbereiders met de combimethode. Op zo'n rustige dag als vandaag kost het helemaal bar weinig tijd.
pi_185194951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die postbodes zetten hun eigen wijk sneller op de "oude" manier dan veel voorbereiders met de combimethode. Op zo'n rustige dag als vandaag kost het helemaal bar weinig tijd.
Eigenlijk schandalig als je er over nadenkt. 40 jaar zet je gewoon een route en nu zou je hem maar half af mogen zetten omdat je het op straat pas af mag maken.
pi_185195074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:02 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Eigenlijk schandalig als je er over nadenkt. 40 jaar zet je gewoon een route en nu zou je hem maar half af mogen zetten omdat je het op straat pas af mag maken.
Vooral als je bedenkt dat dit komt omdat voorbereiden en bezorgen beide hun eigen budget hebben. Want ,als die postbodes ook buiten exact volgens de regels gaan werken, dan gaat bezorgen weer zeuren dat ze teveel plussen.
pi_185195427
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Het opnieuw sorteren van de combibundel op het depot, kost dat niet ontzettend veel tijd?
Het hangt van de wijk af, en van je eigen handigheid. Echt sorteren is het eigenlijk niet, want de post ligt al op volgorde. Je schuift alleen de grote post tussen de kleine. Als je er eenmaal een beetje handigheid in hebt gekregen kost het je ergens tussen de 10 en 20 minuten extra per wijk. Hangt ook af van het depot. Als je een beetje een groot depot hebt werkt het makkelijker dan in een piepkleine garagebox.En als je dan toch bezig bent kun je gelijk wat fouten er uit vissen, de loopvolgorde wat veranderen, en de tassen wat efficiënter inpakken zodat je meer post in 1x kunt meenemen. Alleen bij wijken die voornamelijk uit flats met bussenfronten bestaan heeft het weinig zin om de bundels vooraf samen te voegen.

Het kost je dus wel extra tijd, maar daar staat wel tegenover dat het bezorgen een stuk sneller gaat dan uit de combibundel. En je doet het binnen, beschut tegen de elementen. Dat werkt beter dan in wind en regen staan kloten met dat postvest.

Volgens een manager op Mijn PostNL loopt in de gebieden waar met de combibundel wordt gewerkt, nu ongeveer 50% van de postbezorgers met het postvest. Tenzij er gebieden zijn waar bijna iedereen met het vest loopt, is dit een ongeloofwaardig verhaal. Als ik om me heen kijk op straat en op de depots, dan ligt bij ons dit percentage eerder rond de 5 a 10% op piekdagen, en op daldagen ongeveer 0%.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185195462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die postbodes zetten hun eigen wijk sneller op de "oude" manier dan veel voorbereiders met de combimethode. Op zo'n rustige dag als vandaag kost het helemaal bar weinig tijd.
En dan gelijk de pakjes er tussen. Geen ge-emmer met pakjestassen en roze kaarten. Ik had vandaag al een halve wijk gezet (op de ouderwetse manier) in dezelfde tijd als de voorbereider naast mij nodig had om een pakjestas te maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185195582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het hangt van de wijk af, en van je eigen handigheid. Echt sorteren is het eigenlijk niet, want de post ligt al op volgorde. Je schuift alleen de grote post tussen de kleine. Als je er eenmaal een beetje handigheid in hebt gekregen kost het je ergens tussen de 10 en 20 minuten extra per wijk. Hangt ook af van het depot. Als je een beetje een groot depot hebt werkt het makkelijker dan in een piepkleine garagebox.En als je dan toch bezig bent kun je gelijk wat fouten er uit vissen, de loopvolgorde wat veranderen, en de tassen wat efficiënter inpakken zodat je meer post in 1x kunt meenemen. Alleen bij wijken die voornamelijk uit flats met bussenfronten bestaan heeft het weinig zin om de bundels vooraf samen te voegen.

Het kost je dus wel extra tijd, maar daar staat wel tegenover dat het bezorgen een stuk sneller gaat dan uit de combibundel. En je doet het binnen, beschut tegen de elementen. Dat werkt beter dan in wind en regen staan kloten met dat postvest.

Volgens een manager op Mijn PostNL loopt in de gebieden waar met de combibundel wordt gewerkt, nu ongeveer 50% van de postbezorgers met het postvest. Tenzij er gebieden zijn waar bijna iedereen met het vest loopt, is dit een ongeloofwaardig verhaal. Als ik om me heen kijk op straat en op de depots, dan ligt bij ons dit percentage eerder rond de 5 a 10% op piekdagen, en op daldagen ongeveer 0%.
bij ons lopen er aardig wat postbezorgers met dat vest, dus denk dat er toch wel aardig wat verschil is per gebied. Bij ons zijn ze er over het algemeen best positief over.
pi_185196419
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het hangt van de wijk af, en van je eigen handigheid. Echt sorteren is het eigenlijk niet, want de post ligt al op volgorde. Je schuift alleen de grote post tussen de kleine. Als je er eenmaal een beetje handigheid in hebt gekregen kost het je ergens tussen de 10 en 20 minuten extra per wijk. Hangt ook af van het depot. Als je een beetje een groot depot hebt werkt het makkelijker dan in een piepkleine garagebox.En als je dan toch bezig bent kun je gelijk wat fouten er uit vissen, de loopvolgorde wat veranderen, en de tassen wat efficiënter inpakken zodat je meer post in 1x kunt meenemen. Alleen bij wijken die voornamelijk uit flats met bussenfronten bestaan heeft het weinig zin om de bundels vooraf samen te voegen.

Het kost je dus wel extra tijd, maar daar staat wel tegenover dat het bezorgen een stuk sneller gaat dan uit de combibundel. En je doet het binnen, beschut tegen de elementen. Dat werkt beter dan in wind en regen staan kloten met dat postvest.

Volgens een manager op Mijn PostNL loopt in de gebieden waar met de combibundel wordt gewerkt, nu ongeveer 50% van de postbezorgers met het postvest. Tenzij er gebieden zijn waar bijna iedereen met het vest loopt, is dit een ongeloofwaardig verhaal. Als ik om me heen kijk op straat en op de depots, dan ligt bij ons dit percentage eerder rond de 5 a 10% op piekdagen, en op daldagen ongeveer 0%.
die percentage's zijn allemaal opgeblazen, om de rest ook over te halen,tis een grote flop dat systeem en over het verloren geld hebben we het nog geeneens.
pi_185196818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons lopen er aardig wat postbezorgers met dat vest, dus denk dat er toch wel aardig wat verschil is per gebied. Bij ons zijn ze er over het algemeen best positief over.
Ook een beetje afhankelijk van het type bezorger. Lopen er hier meerdere die geen eens nadenken over andere opties. Die krijgen dat vest omgedaan en gaan er dan gewoon maar mee lopen.
pi_185197039
Het scheelt denk ik wel of je steeds dezelfde wijk doet of elke dag een andere wijk.
pi_185198776
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 18:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook een beetje afhankelijk van het type bezorger. Lopen er hier meerdere die geen eens nadenken over andere opties. Die krijgen dat vest omgedaan en gaan er dan gewoon maar mee lopen.
daar is bij ons geen sprake van. Er is ook duidelijk gezegd dat je niet verplicht bent het te gebruiken. Zelf vond ik het weliswaar niks (al moet ik toegeven dat ik het ook niet heel veel kans heb gegeven) maar de bezorgers die ik sprak vonden het juist erg fijn werken.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 20:19:47 #273
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185199184
Wij zijn over 5 weken pas aan de beurt. Heb nog geen vest gezien, maar het zal me ook een zorg zijn. Ze kunnen me nog steeds niet vertellen hoe ik daarmee tussen een geparkeerde auto (op een carport) en een muur door moet. Dus ja... Laat maar.

Kreeg vanavond een appje dat we woensdag stempassen hebben. Moet er van elke straat 1 aan het begin en aan het eind scannen... Tuurlijk op woensdag en tuurlijk lekker melden op het laatste moment. Joh, ik zal wel weer flexibel allerlei dingen gaan afzeggen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185199367
Hoe bezorg je zonder postvest eigenlijk? Want ik wil het zonder doen.
pi_185200081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoe bezorg je zonder postvest eigenlijk? Want ik wil het zonder doen.
Ik gebruikte alleen de blauwe plastic scheidingskaart die bij het postvest hoort. Kleine post op de scheidingskaart, grote post onder de scheidingskaart en dat gewoon in de hand houden tijdens het lopen. Voor hah gebruik ik de schoudertas nog.
pi_185200377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoe bezorg je zonder postvest eigenlijk? Want ik wil het zonder doen.
Hah op mijn arm. Daar bovenop de grote post en dan een kwartslag gedraaid de kleine post. Hou meestal een vinger tussen de grote en kleine post.

Optie twee is grote post op je arm, kleine tussen je vingers. Maar dat is erg slecht voor je pols.

En op daldagen heb je er binnen no time één bundel van gemaakt.
  zondag 24 februari 2019 @ 10:42:33 #277
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185208855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoe bezorg je zonder postvest eigenlijk? Want ik wil het zonder doen.
Dat moet je zelf uitvinden. Ik gebruik heel veel verschillende manieren, afhankelijk van de aangeleverde post en het weer. Dalwijken sorteer ik vooraf op depot, in de tijd van PostNL, dat kan goed uit met de tijd. Als ik de dalpost op straat moet uitzoeken duurt het minstens zo lang maar is veel onaangenamer (chaotisch, ontredderd). Maar ik deed dat vooraf aan de combibundel ook al enige tijd: de dalpost hersorteren op het depot. Dat kon toen al uit qua tijd. Wat wel jammer is, is dat ik mijn collega's niet meer zie als ik wil hersorteren op depot. Want ik ga dan later want ik kan het niet snel en efficiënt met allemaal socialiserende postbezorgers om me heen.

Soms doe ik bundels op straat ter plekke samenvoegen en soms niet, bijvoorbeeld niet als het heel koud is, dan geeft een paar minuten stilstaan teveel temperatuurverlies. Gaandeweg wat tussenvoegen gebeurt ook. Lopen met niet samengevoegde bundels betekent: heel veel kijken steeds, in de ene bundel en in de andere, steeds blijven checken. Dat heen en weer kijken, steeds checken, gaat mij veel makkelijker af wanneer het spul niet in het postvest zit. Vraagt wel handigheid. Ik denk dat als je van nature een wat onhandigere postbezorger bent, dat het postvest dan uitkomst kan bieden. Ik denk dat mensen die blij zijn met het postvest er van nature gewoon niet zo goed in zijn, in het postbezorgen. In het hanteren van alles. Soms zijn ze ook gewoon blij met de extra tijd die nodig is voor bezorgen met postvest. Blij in de portemonnaie dan.

Ik gebruik geen scheidingskaart tussen niet samengevoegde bundels, soms wel een vinger tussen de bundels, of ik houd de ene bundel op de arm en de andere in de hand. Het is heel verschillend naar gelang van hoe de post is en het weer.
  zondag 24 februari 2019 @ 11:04:19 #278
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185209140
Mijn advies is wel, voor de mensen voor wie de combibundel nog moet komen, om het postvest WEL volgens de adviezen uit te proberen. Gedurende enige weken. Wel heel voorzichtig zijn voor je eigen gezondheid (er is risico op vallen, blijven haken enzovoorts): je krijgt de tijd ervoor. Je weet dan in ieder geval hoeveel tijd het kost om met het postvest te bezorgen. En kunt dan eventueel later die tijd anders gaan gebruiken om het met de combibundel klaar te spelen.
pi_185215925
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 11:04 schreef Claire68 het volgende:
Mijn advies is wel, voor de mensen voor wie de combibundel nog moet komen, om het postvest WEL volgens de adviezen uit te proberen. Gedurende enige weken. Wel heel voorzichtig zijn voor je eigen gezondheid (er is risico op vallen, blijven haken enzovoorts): je krijgt de tijd ervoor. Je weet dan in ieder geval hoeveel tijd het kost om met het postvest te bezorgen. En kunt dan eventueel later die tijd anders gaan gebruiken om het met de combibundel klaar te spelen.
2 min extra krijg je per wijk dat zal wel niet te doen zijn
pi_185216742
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

2 min extra krijg je per wijk dat zal wel niet te doen zijn
je krijgt wel meer dan 2 minuten, en anders kun je nog steeds gewoon plussen.
pi_185217800
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

je krijgt wel meer dan 2 minuten, en anders kun je nog steeds gewoon plussen.
Mwah. Meeste wijken hier kregen 1 à 2 minuten. Waarop ik meteen aangaf dat alleen het vest aantrekken die tijd al in beslag neemt. Maar daar heb ik nooit een fatsoenlijk reactie op gekregen. En 3 maanden na invoering van de combibundel moest er zoveel gewenning zijn dat plussen voor het combigebeuren niet meer nodig kon zijn.

Ik krijg uiteindelijk mijn tijd wel. Maar ik vraag me af hoe dat bij sommige collega's is waar de tijd al krap stond voor invoering combibundel.
pi_185218256
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mwah. Meeste wijken hier kregen 1 à 2 minuten. Waarop ik meteen aangaf dat alleen het vest aantrekken die tijd al in beslag neemt. Maar daar heb ik nooit een fatsoenlijk reactie op gekregen. En 3 maanden na invoering van de combibundel moest er zoveel gewenning zijn dat plussen voor het combigebeuren niet meer nodig kon zijn.

Ik krijg uiteindelijk mijn tijd wel. Maar ik vraag me af hoe dat bij sommige collega's is waar de tijd al krap stond voor invoering combibundel.
hier verschilde het nogal per wijk, maar ze kregen er allemaal wel meer dan 2 minuten bij. Wijk die ik laatst liep had er bijvoorbeeld 12 minuten bij gekregen.
Maar het zal waarschijnlijk ook wel afhangen van je teamcoach. Hier hadden we geen wijken die echt haast niet te halen waren qua tijd, en als je bij plust hoor je er eigenlijk ook nooit wat van, dat wordt gewoon goedgekeurd.
pi_185219064
12 minuten per dag? Hier was het hoogstens 5 minuten, maar dat waren wijken van minstens 3 uur.
  zondag 24 februari 2019 @ 19:31:12 #284
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_185219813
Mijn wijken hebben maar een paar minuten extra gekregen ter gelegenheid van de invoering van de combibundel. Bij de te krap afgestelde standaardtijden. Dat voelde voor mij en mijn collega's als een klap in het gezicht. Er was beloofd, in samenspraak met de OR geloof ik, dat er extra tijd bij zou komen voor de combibundel dus dat moest, en dan doen ze dát, die 2 minuten per wijk. Dat geeft natuurlijk de boodschap: wij verwachten dat je het kunt in die tijd. Ik vind dat bruut, wreed, onbeschoft, ik voel mij onbeschoft behandeld door PostNL, voor de zoveelste keer.

Echter: wij hebben sinds de combibundel er is (sinds 23 oktober) al onze plusminuten altijd vergoed gekregen. Eerder werden er nog wel eens plusminuten afgekeurd, maar sinds de combibundel is alles goed. Dus inderdaad: plus je gek met de CB. Zoals dit deel treffend heet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claire68 op 25-02-2019 09:16:46 ]
pi_185227379
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hier verschilde het nogal per wijk, maar ze kregen er allemaal wel meer dan 2 minuten bij. Wijk die ik laatst liep had er bijvoorbeeld 12 minuten bij gekregen.
Maar het zal waarschijnlijk ook wel afhangen van je teamcoach. Hier hadden we geen wijken die echt haast niet te halen waren qua tijd, en als je bij plust hoor je er eigenlijk ook nooit wat van, dat wordt gewoon goedgekeurd.
Bij ons is de extra tijd ook minimaal. Op daldagen is het 1 minuut per wijk, op piekdagen praat je over 2 minuten bij een wat kleinere wijk tot ten hoogste 7 minuten bij een grote (groot als in meer dan 2,5 uur). Absoluut onvoldoende.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_185228574
Eén groot nationaal postbedrijf: PostNL neemt Sandd over - https://nos.nl/l/2273395
pi_185228691
Leuk, maar hoe gaat het er in de praktijk uitzien? Want zij gebruiken natuurlijk een heel ander sorteer- en voorbereidingsproces. Lijkt me lastig om dat te veranderen, maar hoe zou het er uit zien als ze het houden zoals het nu is? Het lijkt me wel goed dat er maar een bezorger aan een deur komt. Zouden ze sommige depots aan Sandd geven?
pi_185228714
Volgens het artikel op de PostNl site weten ze dat zelf ook nog niet precies. Maar zelfs (als de overname wordt goedgekeurd door de ACM) weten ze bij de prognose voor dit jaar te beginnen over volumedaling :D
pi_185228733
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Volgens het artikel op de PostNl site weten ze dat zelf ook nog niet precies. Maar zelfs (als de overname wordt goedgekeurd door de ACM) weten ze bij de prognose voor dit jaar te beginnen over volumedaling :D
Natuurlijk. De post daalt. Dat is een feit. Al 30 jaar een miljoen stuks per jaar minder; ik denk dat we nu ongeveer op -15 miljoen zitten. We moeten zelf brieven schrijven om nog wat te hebben.
pi_185228945
Onderaannemer Postservice leeft volgens mij voor het grootste deel toch nog van kranten bezorgen en flyeren of zoiets. Die zullen daar wel mee door blijven gaan. Voor de rest vraag ik mij af wat er gaat gebeuren met bezorgers. Bij Postnl stoppen er een hoop, maar niet genoeg. Postservice aan de andere kant, heeft ook wel bezorgers die fysiek totaal niet in staat zijn voor Postnl te bezorgen.
pi_185229017
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij Postnl stoppen er een hoop, maar niet genoeg. Postservice aan de andere kant, heeft ook wel bezorgers die fysiek totaal niet in staat zijn voor Postnl te bezorgen.
Eens. En waarschijnlijk ook mensen die geen VOG kunnen krijgen.
pi_185229117
Eindelijk _O_ dag sand, ik zal jullie niet missen.
pi_185229213
Gefeliciteerd met de aanwinst :)

Misschien pesten ze daarom zoveel mensen weg, met dat postvest.
  maandag 25 februari 2019 @ 09:31:03 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185229578
We hebben dit jaar niet hard genoeg gewerkt dus geen resultaatafhankelijke uitkering. Maar ach, postnl strijkt met z'n hand over het hart. Je krijgt 150 euro bij een fulltime dienstverband als extra'tje.

We zullen maar zeggen dat sandd ergens van betaald moet worden...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185229710
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:31 schreef V__L_N het volgende:
We hebben dit jaar niet hard genoeg gewerkt dus geen resultaatafhankelijke uitkering. Maar ach, postnl strijkt met z'n hand over het hart. Je krijgt 150 euro bij een fulltime dienstverband als extra'tje.

We zullen maar zeggen dat sandd ergens van betaald moet worden...
zijn ook zo veel mensen die fulltime bij de post werken ... :') -O-
pi_185229779
Ze zijn veel van de winst aan het postvest en combibundel kwijtgeraakt. En het kantoorpersoneel dat op de gat zit krijgt wel 150 euro?

Ik kan er dus ook wel naar fluiten dan. Heb het bij opzeggen contract wel opgegeven dat ik het wilde hebben.
  maandag 25 februari 2019 @ 09:59:30 #297
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185230117
Jij vist naast het net ja:

quote:
Daarom hebben we juist nu besloten om ondanks dat we onze doelstellingen niet hebben gehaald, toch eenmalig een uitkering te doen van 150 euro bruto in juni 2019. Het bedrag is afhankelijk van het aantal uren dat je werkt, maar je ontvangt tenminste 50 euro bruto.

Wie krijgt de eenmalige uitkering?
Val je onder de cao postbezorgers, de cao PostNL of de cao zaterdagbestellers? Was je in 2018 bij ons in dienst én ben je in juni 2019 nog steeds bij ons in dienst? Dan krijg je deze eenmalige uitkering.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 25 februari 2019 @ 10:05:21 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185230218
Overigens krijgen we dan dus in mei vakantiegeld, in juni deze 50 euro en in juli de eenmalige cao uitkering van 1%.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_185230499
Ik was wel het hele jaar 2018 in dienst maar niet t/m juni 2019.

Ach.. ik kom er wel overheen. Heb nu een andere baan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2019 @ 18:35:52 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185239361
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:59 schreef V__L_N het volgende:
Jij vist naast het net ja:

[..]

Ben ik blijgemaakt met een dooie mus. Ben al een tijdje uit dienst :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185245094
En vol!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')