abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184785277
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het wordt steeds idioter. Je wordt nota bene aangenomen als deeltijdwerker, maar ze verwachten kennelijk wel dat je 40 uur per week in je agenda vrij laat voor PostNL. En als je daar niet toe in staat bent moet je bewijzen overleggen. "Woensdag om 12 uur kinderen uit school halen? Bewijs maar dat je kinderen hebt! Hoe heten ze? Hoe oud zijn ze? Op welke school zitten ze?". Ik ben geen jurist, maar volgens mij overtreedt PostNL hier meer privacywetten dan Facebook.
dit gaat vast nog een juridisch staartje krijgen er is nu al veel onrust hierover
  zondag 3 februari 2019 @ 09:17:32 #177
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184788583
Gevalletje AVG! Als men dit meldt bij het meldpunt. Ik meen meld.nl maar via Google is juiste meldpunt wel te vinden, dan krijgt Postnl een gigantsche boete aan zijn broek.
pi_184789719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:16 schreef liedetector het volgende:

[..]

zeker binnen altijd al een ding, ik moet regelmatig mensen semi wegsturen omdat mijn TC niet binnen is en ik de vaste 37 uur werkers dan dus niet in minuren moet zien te krijgen terwijl dat mijn taak niet is...... gedoe altijd *kortom planning klopt dan niet, ik zeg altijd 7 mensen heb ik genoeg aan en staan er 10 op mijn lijst waarvan 6 mensen 37 uur moeten maken en de rest 20 max en andere 15 tot 12.... en ik mag dan gaan zeggen dat het werk klaar is..... klote*
uh, dan zeg je toch gewoon dat je dat niet meer gaat doen? Je taak als postverdeler is om te zorgen dat de tassen op de juiste containers komen en dat de afvoertijden worden gehaald, that's it.
Als jij het niet meer doet zal die tc het zelf weer moeten gaan doen, maar zolang jij het gewoon maar accepteert gaat er natuurlijk niks veranderen.
pi_184791421
Goed nieuws, las net op twitter dat er dit jaar geen vieze valentijnsactie zal zijn!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184808668
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

uh, dan zeg je toch gewoon dat je dat niet meer gaat doen? Je taak als postverdeler is om te zorgen dat de tassen op de juiste containers komen en dat de afvoertijden worden gehaald, that's it.
Als jij het niet meer doet zal die tc het zelf weer moeten gaan doen, maar zolang jij het gewoon maar accepteert gaat er natuurlijk niks veranderen.
Opzich heb je daar een punt, maar die maakt er dan altijd zo'n zooitje van dat het hele overzicht kwijt is en mensen alleen maar stress ervaren, laat mij het dan maar lekker doen
pi_184823057
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184824930
Kon me al moeilijk voorstellen dat het zou mogen, met name dat bewijzen dat je andere dingen naast de post te doen hebt. Al geeft het natuurlijk wel weer aan dat Postnl denkt zomaar over de vrije tijd van iedereen te kunnen beschikken
pi_184834885
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hoop dat iedereen eventuele afspraken idd schriftelijk heeft :X
Bewijsstukken vragen ook echt :') Zijn ze niet helemaal goed bij hun appeltje? 8)7 Alsof er een arbeidsconflict is. Echt, wat een bedrijf :r

En waarschijnlijk vinden ze het allemaal nog heel redelijk ook wat ze vragen. "Ja, als we geen bewijs vragen kan iedereen zomaar wat roepen!". Als dat al de toon is van hoe je met je medewerkers in gesprek wil, kom op zeg :')

Ik had een collega die in haar contract had staan dat ze dus alleen op bepaalde dagen zou werken. Daar heeft ze uiteindelijk vrijwillig een dag bij gedaan toen de verdeling tussen voorbereiden bezorgen ontstond en postbodes dus nooit meer een vaste wijk kregen. Dus ipv 2 dagen was ze al 3 dagen beschikbaar. Heel flexibel van haar. Meer ging niet omdat ze met haar man ook nog een eigen zaak had. Als ze wel kon sprong ze vaak nog bij ook. Alles bij elkaar mag je dus niet klagen als werkgever met zo'n werknemer met een contract van 15 uur zou je denken.

Die werd dus ook ontzettend onder druk gezet om gewoon altijd beschikbaar te zijn. TC's die er steeds over begonnen, verschillende keren op kantoor uitgenodigd met de vestigingsmanager en TC om het te bespreken. En het kwam er dus altijd op neer dat ze gewoon wilden dat ze alle rechten op vaste werkdagen opgaf. Zonder enige vorm van compensatie ook. En dan werd de loyaliteits-en-collega's-kaart elke keer getrokken. :')

Na de zoveelste keer was ze het kotsbeu en is ze uiteindelijk vertrokken met een zak geld, ook al kwam ze eigenlijk niet voor een vertrekregeling in aanmerking. Maar ze voelde zich behoorlijk onder gescheten, kan ik me goed voorstellen.
pi_184841445
quote:
De BVPP raadt je wel aan om de bewijsstukken alvast voor jezelf te verzamelen. Het betreft hier ook verklaringen voor, bijvoorbeeld, hobby- of sportactiviteiten die in groepsverband plaatsvinden en/of niet te verplaatsen zijn.

daar tuint toch geen hond in of je moet wel erg desperate zijn
pi_184841560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

De BVPP raadt je wel aan om de bewijsstukken alvast voor jezelf te verzamelen. Het betreft hier ook verklaringen voor, bijvoorbeeld, hobby- of sportactiviteiten die in groepsverband plaatsvinden en/of niet te verplaatsen zijn.

daar tuint toch geen hond in of je moet wel erg desperate zijn
tering man, dit gaat om mensen met een contract van 12 of 15 uur! en je werd aangenomen voor de di/do/za wat een omgekeerde "bewijsslast" lijkt mij echt een probleem vn de post niet andersom (wie eist die bewijst toch?)
pi_184841792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:55 schreef liedetector het volgende:

[..]

tering man, dit gaat om mensen met een contract van 12 of 15 uur! en je werd aangenomen voor de di/do/za wat een omgekeerde "bewijsslast" lijkt mij echt een probleem vn de post niet andersom (wie eist die bewijst toch?)
pure afpersing
pi_184841888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:55 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ze zouden eens in overleg moeten met al die mensen, dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk, dus meteen er snoeihard in. Zoiets zal de gedachtegang wel zijn :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 20:15:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184841978
ik vraag me heel sterk af of deze gang van zaken wel mag. Er lijkt geen overleg over de werktijden mogelijk te zijn, maar je moet wel 24/7 beschikbaar zijn om een paar uurtjes per week te mogen werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184842072
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me heel sterk af of deze gang van zaken wel mag. Er lijkt geen overleg over de werktijden mogelijk te zijn, maar je moet wel 24/7 beschikbaar zijn om een paar uurtjes per week te mogen werken.
Werktijden mag de werkgever in principe wel veranderen, maar redelijkheid speelt er een grote rol in. Zomaar zeggen dat iemand ipv 3 keer 5 uur 5 keer 3 uur gaat werken (of wat dan ook) lijkt mij niet redelijk iig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 20:28:44 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184842240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:20 schreef lololo het volgende:

[..]

Werktijden mag de werkgever in principe wel veranderen, maar redelijkheid speelt er een grote rol in. Zomaar zeggen dat iemand ipv 3 keer 5 uur 5 keer 3 uur gaat werken (of wat dan ook) lijkt mij niet redelijk iig.
mwa, dat mag op zich wel, mits de werknemer er mee instemt. Het enige wat mij bevreemdt is dat PostNL per se wil weten wat iemand op een dat uitspookt van zo ongeveer het opstaan tot het slapen gaan. Zo ver gaat het ongeveer als ik het zo lees en dat mag niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184842404
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
als het voor 80/90uur is het nog wat niet voor 5/6
pi_184842428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:20 schreef lololo het volgende:

[..]

als je gebonden bent is het soms moeilijk te beslissen over je eigen leven,maar er zijn ook
een heleboel vrije vogels,die gaan weer verder vliegen.
pi_184842450
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwa, dat mag op zich wel, mits de werknemer er mee instemt. Het enige wat mij bevreemdt is dat PostNL per se wil weten wat iemand op een dat uitspookt van zo ongeveer het opstaan tot het slapen gaan. Zo ver gaat het ongeveer als ik het zo lees en dat mag niet.
ze willen weten hoe vaak je op het schijthuis zit,die info wordt weer doorverkocht aan popla :)
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:00:38 #194
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184854746
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184860136
Telt week 5 ook nog mee voor het laatste emolumententijdvak?

De meeruren kloppen volgens mij weer niet..
pi_184860389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Telt week 5 ook nog mee voor het laatste emolumententijdvak?

De meeruren kloppen volgens mij weer niet..
Vorige periode was 5 weken ja inclusief vorige week. Hier kloppen die uren wel.
pi_184953119
Zooooo daar is er een toe aan vakantie
PooMl8v.png
  maandag 11 februari 2019 @ 12:51:46 #198
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_184953235
Wow bmp80, heb je dit van twitter? Heeft iemand daadwerkelijk dit briefje gekregen?
  maandag 11 februari 2019 @ 13:02:28 #199
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184953378
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:43 schreef bmp80 het volgende:
Zooooo daar is er een toe aan vakantie
[ afbeelding ]
9 van de 10 keer is dit gewoon nep, geen enkele bezorger is zo stom denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184953568
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:51 schreef Claire68 het volgende:
Wow bmp80, heb je dit van twitter? Heeft iemand daadwerkelijk dit briefje gekregen?
Ja en weet niet, de mevrouw die dit plaatste had het van facebook.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')