abonnement Unibet Coolblue
pi_184529604
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het aantal aanvragen en de totale claimwaarde zijn sinds 2011 elk jaar sterk gegroeid. Er zijn door Liesker Legal inmiddels meer dan 100 claims gefinancierd. 54 daarvan zijn reeds afgewikkeld, het gerealiseerde rendement daarop bedroeg ruim 20% op jaarbasis.

Dit soort uitspraken maakt wel hongerig. Toch doe ik niet mee met deze club. Ik krijg er gewoon niet het goede gevoel bij.
Hoeveel zijn er afgewikkeld met verlies? 20% rendement per claim lijkt mij aan de lage kant te zijn, maar bij gebrek aan kennis is dat gewoon een onderbuikgevoel. Ik zit in de 2e, maar weet niet of ik met de kennis van nu (opgedaan door hier een jaar gezellig mee te doen!) dezelfde investering (of hoogte ervan) had gedaan.

Het lijkt een goed teken te zijn dat men uitbreidt....
pi_184529623
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:03 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er afgewikkeld met verlies? 20% rendement per claim lijkt mij aan de lage kant te zijn, maar bij gebrek aan kennis is dat gewoon een onderbuikgevoel. Ik zit in de 2e, maar weet niet of ik met de kennis van nu (opgedaan door hier een jaar gezellig mee te doen!) dezelfde investering (of hoogte ervan) had gedaan.

Het lijkt een goed teken te zijn dat men uitbreidt....
Cijfers staan in het memorandum
pi_184529686
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:04 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Cijfers staan in het memorandum
Kon het memorandum eerst niet vinden. Staat onder de downloads bij het project. Geeft inderdaad veel extra info.
pi_184530014
Latijns Amerikaans welbevinden op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/resonandina-holanda-b-v/
pi_184531042
Na lang meegelezen te hebben heb ook ik mij eens geregistreerd op Fok!. Zelf nog een bedrag uitstaan bij Lender en Spender en nu veelal met GvE aan het selecteren in welke projecten ik ga.

Wanneer is bij GvE een betalingstabel bekend ongeveer? En hoe houden jullie een goede administratie bij?
pi_184531068
Deze op FNC ziet er niet zo gek uit?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/59135

Groeiend EV, weinig schulden, niet al te groot bedrag.
Denk dat ik hier wel wat ik ga stoppen.
pi_184532119
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 08:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Gisteren een reactie gekregen van SiG:

"Wij vragen de hypotheek aan zoals deze nu is en deze zal ook zo ingeschreven worden.

Wel kan de aanvrager op enig moment als nog een verzoek indienen voor de andere 15 % in schijf 2 maar die zal dan als een derde hypotheek ingeschreven moeten worden."

De enige juiste procedure dus m.i.

Ik denk dat we nog niet eerder een sterkere schijf 2 hebben gezien en deze zal naar mijn verwachtingen snel vol zijn. Er blijft natuurlijk altijd een zeer kleine kans dat je je geld kwijtraakt terwijl dit in de eerste schijf normaal gesproken niet zal voorkomen.
Een opmerking als 'aanvragen van een hypotheek'... Is dat normaal taalgebruik onder stenenschuivers?

Die uitlatingen van SiG snap ik sowieso niet. Niet specifiek, ze verwijzen naar 'zoals deze nu is' (hoe is dat dan?), ik heb geen idee wat de rechtsgevolgen zijn van het 'aanvragen' van een hypotheek, en dat verhaal over die 15% is onbegrjipelijk. Het ging toch om 20% erbij in schijf 2?

Ik heb niets aan de informatie die ze geven, en het komt op mij over alsof ze niet weten wat een hypotheek is. Teksten als deze, die op 100 verschillende wijzen kunnen worden uitgelegd, zijn voor mij een rode vlag.
pi_184532184
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:39 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Een opmerking als 'aanvragen van een hypotheek'... Is dat normaal taalgebruik onder stenenschuivers?

Die uitlatingen van SiG snap ik sowieso niet. Niet specifiek, ze verwijzen naar 'zoals deze nu is' (hoe is dat dan?), ik heb geen idee wat de rechtsgevolgen zijn van het 'aanvragen' van een hypotheek, en dat verhaal over die 15% is onbegrjipelijk. Het ging toch om 20% erbij in schijf 2?

Ik heb niets aan de informatie die ze geven, en het komt op mij over alsof ze niet weten wat een hypotheek is. Teksten als deze, die op 100 verschillende wijzen kunnen worden uitgelegd, zijn voor mij een rode vlag.
Volgens mij zeggen ze simpelweg dat ze niet genegen zijn de pitch (en de reeds gereed liggende concept hypotheekakte?) te wijzigen. Dit wordt het en niets anders.
Pecunia non olet
pi_184532536
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:39 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Een opmerking als 'aanvragen van een hypotheek'... Is dat normaal taalgebruik onder stenenschuivers?

Die uitlatingen van SiG snap ik sowieso niet. Niet specifiek, ze verwijzen naar 'zoals deze nu is' (hoe is dat dan?), ik heb geen idee wat de rechtsgevolgen zijn van het 'aanvragen' van een hypotheek, en dat verhaal over die 15% is onbegrjipelijk. Het ging toch om 20% erbij in schijf 2?

Ik heb niets aan de informatie die ze geven, en het komt op mij over alsof ze niet weten wat een hypotheek is. Teksten als deze, die op 100 verschillende wijzen kunnen worden uitgelegd, zijn voor mij een rode vlag.
Misschien niet de juist termen gebruikt maar voor mij was "het" volstrekt duidelijk. De vraag ging inderdaad over 15% erbij, niet over 20%.
pi_184534118
Nieuw project SiG:

https://investeren.sameningeld.nl/project/navolaan-91-heerlen


quote:
Vandaag presenteren wij een nieuw project op de Navolaan 91 te Heerlen. Dit project gaat live op 23 januari a.s. om 16.00 uur.

Deze onlangs aangekochte royale woning is gehuurd door een organisatie die de grootste aanbieder van Limburg (500+ professionals) is op het gebied van jeugd- en opvoedhulp. Deze zorgt ervoor dat de zorgbehoevende jeugd geholpen wordt bij hun stap in de maatschappij.

Wij zijn van mening dat een 100% financiering van dit project mogelijk is doordat aanvragers van dit project onroerend goed in eigendom hebben met een ruime overwaarde. Mede vanwege het in privé meetekenen is dit voor SamenInGeld passend.
pi_184534234
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:36 schreef Beek94 het volgende:
Na lang meegelezen te hebben heb ook ik mij eens geregistreerd op Fok!. Zelf nog een bedrag uitstaan bij Lender en Spender en nu veelal met GvE aan het selecteren in welke projecten ik ga.

Wanneer is bij GvE een betalingstabel bekend ongeveer? En hoe houden jullie een goede administratie bij?
Als de lening rond is zie je een betaal schema. Ook staat er bij als er iets daadwerkelijk is overgemaakt erachter. Hou zelf ook een excel bij, maar gewoon globaal voor mezelf met al mijn actieve projecten.

L&S kun je terug laten storten sinds kort.
pi_184534914
Nieuw project KoM met eerste hypotheek (aflossingsvrij)

https://www.kapitaalopmaat.nl/Bea-Vastgoed-BV

Het betreft een B.V. echter is er wel hoofdelijke aansprakelijkheid van ondernemer in privé.
pi_184535660
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project KoM met eerste hypotheek (aflossingsvrij)

https://www.kapitaalopmaat.nl/Bea-Vastgoed-BV

Het betreft een B.V. echter is er wel hoofdelijke aansprakelijkheid van ondernemer in privé.
Dit lees ik op de homepage van KOM:
Kansrijke ideeën Laat je geld renderen met rentes van 5,5 tot 9,5% per jaar.
Daar valt dit project buiten! Dus geen kansrijk idee/project? Kom KOM pas of de rente van het project of je slogan aan! :%

Laat deze bijna 100% ltv financiering tegen 5% lopen. Wacht op betere projecten. :W
pi_184535806
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
pas of de rente van het project of je slogan aan!
Op een deel van de site staat inmiddels 5% tot 9,5%,maar ik laat dit project graag over aan anderen...
pi_184535978
quote:
Uit de pitch:
Op dit moment bezit ik een portefeuille met een diversiteit aan verschillende wooneenheden, van halfvrijstaande woningen tot appartementen, studio’s en kamers. Ik heb in het verleden vaker onroerend goed gefinancierd via crowdfunding, waarmee ik tot dusver enkel en alleen uitstekende ervaringen heb. Reden te meer om wederom te kiezen voor deze wijze van financieren.
Ja, ja, denk dat meneer nergens anders dan bij CF terecht kan voor zijn 100% financieringen.Dus het moet wel bevallen. Er valt niet te kiezen!!

Wat me opvalt is dat deze tussen eensgezinswoning maar een woz waarde heeft van 60K. Dat is voor mij uit de randstad haast niet voor te stellen. Daar koop je hier net een garage voor een auto voor. De woningmarkt zal in Heerlen wel heel slecht geweest zijn dat dit soort woz waarden voor dit soort huizen voorkomt of de buurt moet wel heel aso zijn?

Schijf 1 durf ik denk ik wel aan. Schijf 2 en 3 zie ik niet zitten voor dit object.

Het huis op 92 staat al 6+ maanden voor 114k te koop en is zo te zien wat groter
en met een iets grotere tuin.
https://www.funda.nl/koop/heerlen/huis-86830397-navolaan-92/
Denk dat je dus bij gedwongen verkoop in Heerlen op dit moment niet veel meer dan 75 tot 90K moet verwachten voor het SIG huis op nr 91.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-01-2019 18:07:17 ]
pi_184536912
Nov-2015 stond nr. 91 te koop voor 69k. Daarom ook schijf 1 voor mij.
pi_184537197
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit de pitch:
Op dit moment bezit ik een portefeuille met een diversiteit aan verschillende wooneenheden, van halfvrijstaande woningen tot appartementen, studio’s en kamers. Ik heb in het verleden vaker onroerend goed gefinancierd via crowdfunding, waarmee ik tot dusver enkel en alleen uitstekende ervaringen heb. Reden te meer om wederom te kiezen voor deze wijze van financieren.
Ja, ja, denk dat meneer nergens anders dan bij CF terecht kan voor zijn 100% financieringen.Dus het moet wel bevallen. Er valt niet te kiezen!!

Wat me opvalt is dat deze tussen eensgezinswoning maar een woz waarde heeft van 60K. Dat is voor mij uit de randstad haast niet voor te stellen. Daar koop je hier net een garage voor een auto voor. De woningmarkt zal in Heerlen wel heel slecht geweest zijn dat dit soort woz waarden voor dit soort huizen voorkomt of de buurt moet wel heel aso zijn?

Schijf 1 durf ik denk ik wel aan. Schijf 2 en 3 zie ik niet zitten voor dit object.

Het huis op 92 staat al 6+ maanden voor 114k te koop en is zo te zien wat groter
en met een iets grotere tuin.
https://www.funda.nl/koop/heerlen/huis-86830397-navolaan-92/
Denk dat je dus bij gedwongen verkoop in Heerlen op dit moment niet veel meer dan 75 tot 90K moet verwachten voor het SIG huis op nr 91.
Kredietnemer heeft een langjarige ervaring met beleggingspanden en heeft ruime overwaarde op zijn panden, al zou het wel handig zijn als dat concreet zou worden gemaakt. Maar zo iemand laat het niet op een executie aankomen.
pi_184537327
Kreeg vanmiddad alweer een noreply bericht van GVE met een nummer in het subject veld, geen goed bericht dus. Project 6870 geeft een storno 5 termijnen voor de finish. Dat is overigens al de derde van GVE afgelopen 2 maanden die in het laatste half jaar van de lening begint te storneren.
Begrijp die ondernemers niet komt het bij de deurwaarder en gaat die de lening opeisen met alle rechtsgangen van dien dan komt er toch gauw een extra rekening van tussen de 5000 en 10000 euro, Ik zou als ik die ondernemer was maar mijn uiterste best doen om die laatste termijnen elders bij elkaar te harken. Afijn ik hoop dat GVE er flink achter aan gaat zitten want het aantal defaults bij GvE begint bij mij behoorlijk de spuigaten uit te lopen. Met name van de projecten gestart in 2014!
pi_184537552
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:48 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Kredietnemer heeft een langjarige ervaring met beleggingspanden en heeft ruime overwaarde op zijn panden, al zou het wel handig zijn als dat concreet zou worden gemaakt. Maar zo iemand laat het niet op een executie aankomen.
Mee eens dat dit alleen waarde heeft als zo''n mededeling concreet gemaakt wordt met harde cijfers. Nu zegt zo'n zin niet zoveel. Bovendien met wat tegenwind in OG is overwaarde snel verdampt.
En ja meneer is volgens mij Box 3 belegger dus executie is zeker niet fijn voor de man en zal hij wel altijd willen voorkomen. Helaas lukt dat niet altijd..
pi_184538149
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:31 schreef djh77 het volgende:
Latijns Amerikaans welbevinden op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/resonandina-holanda-b-v/
Hahahaha Zorg is voor mij nog risicovoller dan Horeca op KoM :) en dan aan de andere kant van de wereld en zonder zekerheden? Ik hoef geen linkje.
pi_184538941
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg vanmiddad alweer een noreply bericht van GVE met een nummer in het subject veld, geen goed bericht dus. Project 6870 geeft een storno 5 termijnen voor de finish. Dat is overigens al de derde van GVE afgelopen 2 maanden die in het laatste half jaar van de lening begint te storneren.
Begrijp die ondernemers niet komt het bij de deurwaarder en gaat die de lening opeisen met alle rechtsgangen van dien dan komt er toch gauw een extra rekening van tussen de 5000 en 10000 euro, Ik zou als ik die ondernemer was maar mijn uiterste best doen om die laatste termijnen elders bij elkaar te harken. Afijn ik hoop dat GVE er flink achter aan gaat zitten want het aantal defaults bij GvE begint bij mij behoorlijk de spuigaten uit te lopen. Met name van de projecten gestart in 2014!
Beter deze dan de mail die ik vandaag kreeg van GvE over een project dat gestart is op 1 november 2018 en waar twee depotmaanden als zekerheden worden genoemd. De betalingen van december en januari heb ik ontvangen maar....... de ondernemer heeft deze niet aangevuld.
pi_184541663
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:56 schreef ML45 het volgende:

[..]

Beter deze dan de mail die ik vandaag kreeg van GvE over een project dat gestart is op 1 november 2018 en waar twee depotmaanden als zekerheden worden genoemd. De betalingen van december en januari heb ik ontvangen maar....... de ondernemer heeft deze niet aangevuld.
Welke pitch betreft het?
pi_184541733
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:49 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Welke pitch betreft het?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184542553
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:52 schreef ML45 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel communicatie met de ondernemer? Reden opgegeven?
pi_184543834
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:36 schreef Beek94 het volgende:
Na lang meegelezen te hebben heb ook ik mij eens geregistreerd op Fok!. Zelf nog een bedrag uitstaan bij Lender en Spender en nu veelal met GvE aan het selecteren in welke projecten ik ga.

Wanneer is bij GvE een betalingstabel bekend ongeveer? En hoe houden jullie een goede administratie bij?
Hoi!

Ook ik ben hier net nieuw :)
Het betaalschema van een project bij GVE wordt enkele weken nadat het project volgeschreven is gepupliceerd. Rond de 2 tot 4 weken. En wat de administratie betreft, ik gebruik zelf -- om al mijn projecten overzichtelijk te houden. Dit kost ¤12 per jaar. Dit verdien je prima terug met het crowdfunden. In dit panel kun je projecten van alle crowdfund platvormen toevoegen, handig om het overzicht te houden dus. Leuke grafiekjes en uitgebreide cijfers!

Excel is natuurlijk ook een makkelijke oplossing.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 22-01-2019 12:36:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')