abonnement Unibet Coolblue
pi_184398884
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een iemand die werkt als online marketing strateeg, ben je benieuwd naar hoe voor producten de juiste doelgroep gevonden wordt, of marketing wel effectief is en of we op andere manieren dan gedacht overgehaald worden om dingen te kopen, stel dan je vragen hier?

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184398925
Brand los zou ik zeggen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:10:35 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184398940
Bij wat voor soort bedrijf werk je?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184398962
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij wat voor soort bedrijf werk je?
Ik werk bij een middelgroot bedrijf dat sinds enkele jaren actief is in de e-commerce. Wij hebben ongeveer 35 webwinkels in verschillende talen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184398975
Hoe kijk je tegenover de groeiende afkeer tegen (grote) social media platformen aan en wat betekent dit voor je werk op termijn?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_184399046
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe kijk je tegenover de groeiende afkeer tegen (grote) social media platformen aan en wat betekent dit voor je werk op termijn?
Goede vraag!

Een goede marketeer moet van iets negatiefs iets positiefs maken en juist de wegen bewandelen die anderen niet bewandelen, oftewel probeer hier juist op in te spelen c.q. gebruik van te maken. Daarbij denk ik dat social media voor altijd zal blijven, aangezien wij als mens gewoonweg niet zonder kunnen en het TE belangrijk is geworden in ons dagelijkse leven. Wel denk ik dat Facebook enorm uit moet kijken dat het niet in de toekomst voorbij gestreefd gaat worden door een opkomende startup.

Voor mijn werk als marketeer zal het niet veel veranderen als social media zou stoppen. Er zijn immers nog tal van werkzaamheden die ook bij het vak marketeer horen waaronder affiliate management, SEO/SEA, bedrijfsprocessen optimaliseren zoals verpakkingen bedenken of kleiner inkopen etc etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:22:04 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184399169
Ik heb altijd het idee dat marketing mij aan het beïnvloeden is om meer uit te geven dan ik nodig heb, en dat werkt averechts bij mij. Met andere woorden als ik denk dat heb ik nodig of dat wil ik graag koop ik het juist niet... of denk ik wel drie keer na voordat ik het koop. Als ik bij een supermarkt sta en ik wordt aangetrokken tot iets loop ik een andere kant op etc.

Ben je ook bezig tegen dat effect in te werken? En denk je niet dat de beste marketing is een beter product leveren?

En een andere vraag hoeveel vind je dat een bedrijf aan marketing zou moeten uitgeven en denk je dat het zich daadwerkelijk uitbetaald? En als het werkt heb je dan wel eens het gevoel dat je mensen geld hebt laten uitgeven dat ze niet persee hadden hoeven uit geven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184399302
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb altijd het idee dat marketing mij aan het beïnvloeden is om meer uit te geven dan ik nodig heb, en dat werkt averechts bij mij. Met andere woorden als ik denk dat heb ik nodig of dat wil ik graag koop ik het juist niet... of denk ik wel drie keer na voordat ik het koop. Als ik bij een supermarkt sta en ik wordt aangetrokken tot iets loop ik een andere kant op etc.

Ben je ook bezig tegen dat effect in te werken? En denk je niet dat de beste marketing is een beter product leveren?

En een andere vraag hoeveel vind je dat een bedrijf aan marketing zou moeten uitgeven en denk je dat het zich daadwerkelijk uitbetaald? En als het werkt heb je dan wel eens het gevoel dat je mensen geld hebt laten uitgeven dat ze niet persee hadden hoeven uit geven?
Om je eerste vraag te beantwoorden:

Ik ben daar zelf niet mee bezig, maar dat komt door de branche waarin ik werkzaam ben. Marketing is zo BREED dat het echt afhankelijk is van product, branche etcetera. Wel kan ik enorm genieten van geniale marketing zoals bijvoorbeeld CoolBlue die jou het idee geeft helemaal fantastisch te zijn, terwijl men overal de hoofdprijs voor vraagt en tevens intern maar genoeg problemen heeft.

Ik zeg altijd tegen studenten die een marketing-opleiding volgen (die overigens niks voorstellen in Nederland): Vergeet nooit dat ALLES wat je ziet zowel online als offline is nep. De wereld is nep en je wordt continu voor de gek gehouden, dus wat dat betreft zit je op het goede spoor ;)

De beste marketing is wat mij betreft datgene wat zorgt voor meer conversie/inkomsten en tevreden klanten, oftewel een combinatie.

Tweede vraag:

Een online bedrijf zoals wij moet zeker 10-20% van de inkomsten direct terug laten stromen in online advertising. Je moet hierbij denken aan 100.000 a 200.000 euro per maand. Gigantisch bedrag, maar wegens de hevige concurrentie en dure klikprijzen is dit noodzakelijk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:37:46 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184399465
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te geven van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184399523
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te zijn van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
MediaMarkt. Daar zijn ook meerdere redenen voor:

Ik geloof sterk dat Marketing niet alleen bestaat uit conversie behalen + adverteren etc. Ook bedrijfsprocessen horen daarbij en dat begint op de werkvloer.

MediaMarkt personeel krijgt werkelijk een habbekrats waardoor de uitstraling van het personeel richting de klanten helemaal verkeerd is en vaak is er sprake van onkunde. Qua salaris en groei is er weinig tot niets mogelijk wat weer leid tot afkeer van het personeel richting het bedrijf.

Daarbij komt een zeer ouderwetse website die nog trager is als de gemiddelde bejaarde en men is niet vernieuwend. Het lijkt wel alsof men continu achter de feiten aanloopt bij deze firma en dan heb ik het nog niet eens over de klantenservice in de winkel die heel omslachtig is voor het personeel wat betreft retouren en dergelijke. Ik weet dit, omdat ik er zelf heel kort werkzaam ben geweest. Zo moet men bij een retour 5 formulieren uitprinten, ondertekenen, sealen en dan in een doos stoppen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399569
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te geven van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
Om je nog een goed marketing voorbeeld te geven wat niet zozeer een winkel is, is bijvoorbeeld de artiest Snollebollekes. Razend populair in Nederland en een van de meest geboekte artiesten van het land en dat terwijl Rob geen noot kan zingen, maar het PLAATJE klopt van voor tot achter.

De kleding is over nagedacht. De manier waarop hij de act neerzet. De liedjes etc etc. Werkelijk geniaal. Heel de tent gaat uit zijn plaat:


Vanaf minuut 3
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399864
Als marketingstudent zijnde wil ik ook een vraag stellen, maar ik zit op dit moment op stage. blijf je wel vragen beantwoorden? ik heb er wel een hoop.
pi_184399868
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:04 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent zijnde wil ik ook een vraag stellen, maar ik zit op dit moment op stage. blijf je wel vragen beantwoorden? ik heb er wel een hoop.
Ja hoor geen probleem
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399870
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor geen probleem
top thanks!
pi_184401594
kan ik trouwens een vraag privé per DM of PM aan hem/haar sturen? :)
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 18:51:25 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184401858
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:37 schreef KingRoland het volgende:
kan ik trouwens een vraag privé per DM of PM aan hem/haar sturen? :)
Vraagwatjewil heeft gewoon DM en PM open staan dus dat kan. Alleen is het wel leuker als er ook dingen in dit topic komen te staan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184402889
Hey tof een collega :7 Op welke sociale netwerken zetten jullie het meeste in? En welke verschuivingen verwacht je in de nabije toekomst?
pi_184403148
Leuke VWJW weer :)

Hoe goed werkt affiliate marketing nou eigenlijk? Wat zijn de valkuilen?

Werken jullie ook samen met bloggers? In hoeverre zijn zij in jouw ervaring eerlijk over in hun reviews?
Spoilers!
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 20:20:56 #19
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_184403597
Misschien wel leuk om eens in de groep te gooien;

Ik heb 9 jaar als marketeer gewerkt, maar er nu een jaar of 3 tussenuit. Binnenkort wil ik weer eens de arbeidsmarkt bekijken; aan wat voor salarisindicatie moet je denken tegenwoordig (40uur)

Senior functie kan ik imho zo wel inrollen (genoeg ervaring en portfolio zou je zeggen) maar stel ik zou naar medior oid terug moeten, wat levert dat op ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 14 januari 2019 @ 21:01:24 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_184404415
Hoe stel je nou vast of jouw marketing euro ook daadwerkelijk tot een verkoop leidt...

Waarschuwing: ik heb onderstaande podcast beluisterd.

https://soundcloud.com/de(...)verteren-op-internet
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 januari 2019 @ 21:20:32 #21
408813 crew  trein2000
pi_184404785
Met welke andere functionarissen /afdelingen werk je het meest samen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184404854
Hoe kom je op nieuwe ideeën voor bv. campagnes? Is dat iets wat je gewoon ligt of zoek je op bepaalde plekken naar inspiratie?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_184406242
Hoe/Doen jullie aan dataverzameling? Werken jullie daarvoor met andere bedrijven samen?
pi_184409051
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey tof een collega :7 Op welke sociale netwerken zetten jullie het meeste in? En welke verschuivingen verwacht je in de nabije toekomst?
Hoi Alex,

Laat ik allereerst voorop stellen dat de meest gemaakte fout is van zogenaamde marketeers dat het enkel bestaat uit SEO/SEA en wat social media. Niet dat ik denk dat jij zo iemand bent, maar afijn je snapt wat ik bedoel.

Wij pakken ze allemaal mee en dat is ook een van de meest gemaakte fouten van bijna alle bedrijven. Ze gebruiken social media te weinig of spreiden te weinig. Men gaat VOL voor Facebook en YouTube, maar Twitter niet? Of Pinterest? Tumblr? Etcetera. Ja dit kost veel tijd, maar levert op de lange termijn alleen maar op. Ook voor je organische verkeer uiteraard.

Ik verwacht voorlopig veel verschuivingen naar Amazon. Dat is the place to be in de komende jaren. Als je ziet dat in Duitsland ongeveer 1 op de 4 mensen iets zoekt via Amazon in plaats van Google, dan zegt dat al genoeg. Ga je niet mee met Amazon? Dan zal het heel moeilijk worden om het hoofd boven water te houden (uitzonderingen daargelaten).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409164
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuke VWJW weer :)

Hoe goed werkt affiliate marketing nou eigenlijk? Wat zijn de valkuilen?

Werken jullie ook samen met bloggers? In hoeverre zijn zij in jouw ervaring eerlijk over in hun reviews?
Leuke vraag!

Affiliate marketing lijkt op het oog heel eenvoudig, maar dat is het gedeeltelijk niet. Je meld je aan bij een affiliate platform en je legt een startup fee neer en maandelijkse fee, waardoor publishers je links/banners kunnen promoten met een daaraan hangende commissie. Het is voor webwinkels vrij eenvoudig op een aantal websites zoals Acties.nl en dergelijke vermeld te worden (alhoewel sommigen weer exclusieve hogere commissie willen alvorens men je plaatst). Maar enkel plaatsen is niet afdoende. Je moet proberen een positieve relatie op te bouwen met die websites, waardoor er meer mogelijk is, zoals betere plaatsing van de banner of een keer meegenomen worden in een mailing (zonder daarvoor te betalen) en daar moet je wel wat salesskills voor hebben en echt voor de lange termijn gaan. Af en toe keer bellen en gezellig keutelen, dat soort dingen.

Ik zal je proberen een recent voorbeeld te geven omtrent affiliate marketing. Wij staan met een webshop op een grote Nederlandse dagaanbiedingsite waar wij niets voor betalen. Enkel wanneer bezoeker klikt en bij ons afrekent, dan krijgt de dagaanbieder een commissie van 7% (platform pakt ook nog 3% overigens, dus 10% totaal).

Toen kwam Black Friday eraan en dan gelden er andere regels ;) Ik had het plan om met een aantal producten in de eerste rij op deze website te staan en ging eens bellen of dat allemaal kon. Uiteraard kan dat! Dan gaat de commissie bijvoorbeeld naar 12% en een eenmalige bijdrage van 750 EURO per dag, want het is immers Black Friday. Dan is het aan jou als marketeer om te bepalen of dit gaat werken, zonder dat je het ooit hebt geprobeerd. Het is veel fingerspitzengefühl en het is handig als je zelf ervaring hebt in de retail en e-commerce, want dankzij die ervaring weet je vaak wat werkt en wat niet. Uiteraard levert deze deal meer conversie op, maar is dat genoeg om die extra kosten weer te betalen en vice versa.

Wij werken NIET samen met bloggers, aangezien deze firma daar 0 geloof in heeft. Ikzelf overigens wel, maar dat terzijde. Het probleem met die bloggers is dat velen aangesloten zijn bij zogenaamde influencerplatforms die walgelijke prijzen vragen voor kleine blogs met weinig Google authoriteit. Zo heb ik bedragen voorbij zien komen van 1200,- ex btw voor een blog met 2.000 bezoekers per maand die amper 1 jaar oud was en dat was en groot influencerplatform.

In hoeverre de bloggers zelf eerlijk zijn is in principe niet belangrijk, want alle informatie kun je opzoeken met marketingtools zoals Trust Flow, Spam Score, DA en PA.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409203
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:20 schreef Jimbo het volgende:
Misschien wel leuk om eens in de groep te gooien;

Ik heb 9 jaar als marketeer gewerkt, maar er nu een jaar of 3 tussenuit. Binnenkort wil ik weer eens de arbeidsmarkt bekijken; aan wat voor salarisindicatie moet je denken tegenwoordig (40uur)

Senior functie kan ik imho zo wel inrollen (genoeg ervaring en portfolio zou je zeggen) maar stel ik zou naar medior oid terug moeten, wat levert dat op ?
Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.

Ook ervaring zegt mij helemaal niets. Je kan alleen maar laten zien door middel van cijfers of je goed bent of niet. Marketeer is een vak waar men in het algemeen veel te makkelijk over denkt (niet dat ik zeg dat jij dat doet). Dus ik zou je geen eerlijk antwoord kunnen geven op je vraag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409239
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:01 schreef manny het volgende:
Hoe stel je nou vast of jouw marketing euro ook daadwerkelijk tot een verkoop leidt...

Waarschuwing: ik heb onderstaande podcast beluisterd.

https://soundcloud.com/de(...)verteren-op-internet
Hoe je dat vaststelt is afhankelijk van heel veel factoren. Op welk platform gaan wij die euro spenderen? Facebook? Twitter? Google Ads?

Als wij die vraag hebben beantwoord, dan gaan wij in dat programma onderzoek doen (eventueel met externe tools). Het kan soms wel een week duren voor je een campagne hebt opgezet. Je wilt immers geen geld over de balk gooien, want dan sta je zo op straat als marketeer. Echt een vak waar prestaties heel erg meetbaar zijn en die ook goed moeten zijn wil je verder komen. Mocht je nog dieper op je vraag willen ingaan, schroom niet om te vragen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409258
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:20 schreef trein2000 het volgende:
Met welke andere functionarissen /afdelingen werk je het meest samen?
Designers en directie (die gaan immers om de euro's) verder eigenlijk niemand. Marketeer is wel een vak wat uitstekend past bij mensen die heel erg op zichzelf kunnen werken. Persoonlijk ben ik geen fan van marketingafdelingen van 50 man ala CoolBlue, dat werkt niet. Er zijn er 48 die net van school afkomen zonder ervaring en die andere 2 moeten het de andere uitleggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409274
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:23 schreef LastRequest het volgende:
Hoe kom je op nieuwe ideeën voor bv. campagnes? Is dat iets wat je gewoon ligt of zoek je op bepaalde plekken naar inspiratie?
Leuke vraag!

Zoals al vaker gezegd in dit topic is juist de kracht van een hele goede marketeer dat hij of zij zelf dingen kan verzinnen. Een goede marketeer is super creatief. Helaas hebben de meeste dat niet en dat kun je ook niet leren. Dat zit in je of niet. Het is een bepaalde manier van tegen dingen aankijken of bepaalde paden bewandelen die anderen niet bewandelen etc. Inspiratie doe ik zelfs in de supermarkt op als ik een vreemd persoon zie. Ik kijk ook altijd om mij heen waar ik ook ben (beetje een tik misschien :P )
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409292
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:22 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe/Doen jullie aan dataverzameling? Werken jullie daarvoor met andere bedrijven samen?
Goede vraag!

Daar gebruiken wij verschillende tools voor (tegen betaling). Deze vooral Amerikaanse tools zetten wij in voor verschillende platformen of voor onsite SEO. Platformen zoals ScreamingFrog of gewoon Google Tag Manager. Uiteraard krijgen wij ook bergen data binnen in onze webshopsoftware.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409460
Wordt per persoon bijgehouden hoeveel je uitgeeft en hoeveel dat opgeleverd heeft?
Aangezien het meetbaar is.

Wat is de new big thing? Dus wat is iets waar marketeers etc nu op in moeten stappen?
pi_184409827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 01:06 schreef Harlekien het volgende:
Wordt per persoon bijgehouden hoeveel je uitgeeft en hoeveel dat opgeleverd heeft?
Aangezien het meetbaar is.

Wat is de new big thing? Dus wat is iets waar marketeers etc nu op in moeten stappen?
Ja per persoon kun je alles bijhouden. In mijn geval niet nodig, aangezien ik de enige ben. In principe gaat dat bijhouden per kanaal, dus Facebook Manager daar zie je je uitgaves. Zo ook voor Google Ads etc. Big thing is Amazon. Waar Amazon komt slopen ze de hele e-commerce markt en ik verwacht dat Amazon ook in Nederland zowel online als offline in gaat stappen met bijvoorbeeld popup-stores, supermarkten, bezorging via drones etcetera.

Als je als e-commerce bedrijf nog niet actief bent op Amazon kun je maar beter nu instappen anders ga je de boot missen denk ik.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184411614
Hoe saai is je werk?
pi_184412106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Hoi Alex,

Laat ik allereerst voorop stellen dat de meest gemaakte fout is van zogenaamde marketeers dat het enkel bestaat uit SEO/SEA en wat social media. Niet dat ik denk dat jij zo iemand bent, maar afijn je snapt wat ik bedoel.

Wij pakken ze allemaal mee en dat is ook een van de meest gemaakte fouten van bijna alle bedrijven. Ze gebruiken social media te weinig of spreiden te weinig. Men gaat VOL voor Facebook en YouTube, maar Twitter niet? Of Pinterest? Tumblr? Etcetera. Ja dit kost veel tijd, maar levert op de lange termijn alleen maar op. Ook voor je organische verkeer uiteraard.

Ik verwacht voorlopig veel verschuivingen naar Amazon. Dat is the place to be in de komende jaren. Als je ziet dat in Duitsland ongeveer 1 op de 4 mensen iets zoekt via Amazon in plaats van Google, dan zegt dat al genoeg. Ga je niet mee met Amazon? Dan zal het heel moeilijk worden om het hoofd boven water te houden (uitzonderingen daargelaten).
tx! Ik ben zelf de social media specialist binnen ons marketingteam, vandaar de vraag. Wij spreiden inderdaad ook, ook omdat we wereldwijd leveren.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:32:19 #35
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_184414450
Misschien wat verder weg van alleen marketing, maar wat zou jouw advies zijn voor de online strategie van FOK!?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_184415666
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Misschien wat verder weg van alleen marketing, maar wat zou jouw advies zijn voor de online strategie van FOK!?
Hele toffe vraag :) Fok moet zich richten op ludieke dingen/acties ala Powned. Dat past wel bij het ''merk'' Fok denk ik. Wat exposure pakken bij evenementen en dergelijke.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184415678
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:05 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe saai is je werk?
Totaal niet. Het is een van de meest gevarieerde beroepen die er bestaat. Als ik elke 30 minuten naar buiten loop voor een frisse neus dan doe ik dat. Ik moet immers dingen bedenken/creatief zijn en dat gaat niet als je de hele dag op 1 plek blijft zitten en continu naar je scherm loopt te staren. Dan ben ik weer bezig met social media of met een bepaalde actie etc etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:17:27 #38
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184415901
Wat vind je van marketingstrategieën als werven op straat of outbound bellen?

Ik moet toegeven dat ik door dat soort acties bij marketingmensen standaard het beeld heb dat het hele opdringerige popi-jopi's zijn :@ Daardoor zou ik nooit en te nimmer eraan denken om zelf de marketing in te gaan..
pi_184415952
Hallo

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik ben van plan om zelfgemaakte dingen te verkopen. Maar hoe krijg je daarmee bekendheid?

Ik heb een facebook pagina en instagram. Ik gebruik hashtag woorden , alleen wil het niet zo lukken. Nou ben ik van plan om een webwinkel te openen op Etsy . ( Etsy is een platform waar je zelf gemaakte spullen kan verkopen ).

Alleen wat zou ik kunnen doen om meer bekendheid te krijgen, maw welke marketing dingen zou ik kunnen toepassen?

Alvast bedankt.
pi_184416026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.
Duizenden per week, dus minimaal ~8,5k per maand? Really?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184416148
Online advertising wordt steeds invasiever, en gaat dan ook een groeiende aversie opwekken. We zouden zelf graag daarnaast extra aandacht geven aan een combo van een review, user-ervaringen en flankerende (betaalde) advertising.
Wat is je mening daarover, welke valkuilen liggen daar?
pi_184416197
Vind je het niet jammer dat je een beroep hebt waarmee je 0 toegevoegde waarde voor de maatschappij hebt?

Als je over 40 jaar terug kijkt naar je banen in deze sector, schaam je je (denk je) dan niet dat je dit met je leven hebt gedaan?
pi_184416226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.

Ook ervaring zegt mij helemaal niets. Je kan alleen maar laten zien door middel van cijfers of je goed bent of niet. Marketeer is een vak waar men in het algemeen veel te makkelijk over denkt (niet dat ik zeg dat jij dat doet). Dus ik zou je geen eerlijk antwoord kunnen geven op je vraag.
Vind je jezelf tot dit handjevol goede marketeers horen?

En dat je het vak voelt, dat is wel erg ouderwets met de beschikbare data van tegenwoordig. Vind je het niet enorm amateuristisch dat er in je vakgebied nog zoveel op onderbuikgevoel wordt bepaald?
pi_184416262
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Om je nog een goed marketing voorbeeld te geven wat niet zozeer een winkel is, is bijvoorbeeld de artiest Snollebollekes. Razend populair in Nederland en een van de meest geboekte artiesten van het land en dat terwijl Rob geen noot kan zingen, maar het PLAATJE klopt van voor tot achter.

De kleding is over nagedacht. De manier waarop hij de act neerzet. De liedjes etc etc. Werkelijk geniaal. Heel de tent gaat uit zijn plaat:


Vanaf minuut 3
Da's natuurlijk makkelijk praten achteraf. Als geen hond er naar om keek, had je natuurlijk net zo makkelijk gezegd 'helemaal verkeerd aangepakt'.

Als het zo makkelijk was zou iedereen toch telkens het perfecte marketing plaatje bedenken en zouden campagnes nooit mislukken?
pi_184416293
Vind je zelf nou echt dat de wereld een mooiere plek wordt met wat jullie doen?
pi_184417048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Duizenden per week, dus minimaal ~8,5k per maand? Really?
Ja qua omzet dan zeg maar he. Niet zijn salaris ;) Dat haalt hij binnen voor het bedrijf.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:36 schreef iteejer het volgende:
Online advertising wordt steeds invasiever, en gaat dan ook een groeiende aversie opwekken. We zouden zelf graag daarnaast extra aandacht geven aan een combo van een review, user-ervaringen en flankerende (betaalde) advertising.
Wat is je mening daarover, welke valkuilen liggen daar?
Hele goede vraag. De grootste valkuil is ''echtheid''. Iedereen kent wel een Zoover, Tweakers, Kieskeurig en al van die partijen die zowel paid advertising aanbieden als user-reviews etc. Ik hoor vaak in mijn omgeving; Ja die reviews allemaal leuk en aardig, maar zijn ze wel echt?

Het is aan die bedrijven zelf om er zorg voor te dragen dat het systeem zo is ingericht dat het ook daadwerkelijk klopt voor de bezoekende klant en men vertrouwen wint. Helaas zijn er velen die dat niet zo nauw namen in het verleden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vind je jezelf tot dit handjevol goede marketeers horen?

En dat je het vak voelt, dat is wel erg ouderwets met de beschikbare data van tegenwoordig. Vind je het niet enorm amateuristisch dat er in je vakgebied nog zoveel op onderbuikgevoel wordt bepaald?
Ik sta elke dag op met het idee dat ik de beste ben en dat moet ook wel, want het is wel een vak waar je echt scherp voor de dag moet komen en moet inspelen op alles wat speelt. Het vak voelen doe je niet met data of tools. Dat zit in je of niet. Nee dat is niet amateuristisch, want schijnbaar werkt het ;) Aangezien jij en anderen daar dagelijks op inspelen door een aankoop te doen (al is het in de supermarkt).

Het zou pas heel amateuristisch zijn als marketeers aan de hand van 1 a 2 werkwijzes werken, dan worden reclames en dergelijke wel heel saai he ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:47 schreef Modus het volgende:

[..]

Da's natuurlijk makkelijk praten achteraf. Als geen hond er naar om keek, had je natuurlijk net zo makkelijk gezegd 'helemaal verkeerd aangepakt'.

Als het zo makkelijk was zou iedereen toch telkens het perfecte marketing plaatje bedenken en zouden campagnes nooit mislukken?
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord. ALS het zo makkelijk was en dat is het dus niet, vandaar ook dat het zo geniaal is. Tijd moet altijd uitwijzen of iets werkt of niet. Dat is vooraf niet altijd te bepalen dat klopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:49 schreef Modus het volgende:
Vind je zelf nou echt dat de wereld een mooiere plek wordt met wat jullie doen?
Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
pi_184417366
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
Ik weet niet waar je naartoe wilt eerlijk gezegd. Wij hebben webwinkels, geen pyramidespelen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417473
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je naartoe wilt eerlijk gezegd. Wij hebben webwinkels, geen pyramidespelen :)
Dat weet je heus wel alleen je gaat het uit de weg.
pi_184417687
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja qua omzet dan zeg maar he. Niet zijn salaris ;) Dat haalt hij binnen voor het bedrijf.
Ah, oke! Ik werd even op het verkeerde been gezet vanwege de combinatie van voelen/talent, opleidingsniveau/diploma i.c.m. "binnenharken".

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
Als mede-marketeer is mijn mening dat marketeers gedrag beïnvloeden, maar niet voorliegen, om de tuin leiden en/of oplichten. Consumenten zijn (kennelijk) gevoelig voor beïnvloeding, maar het blijft een vrije keuze. Massa's mensen gaan naar een andere supermarkt omdat daar 1 artikel in de aanbieding is (en doen daar ook de weekboodschappen). Dat is niet rationeel, maar wel hoe mensen werken.

Overigens ben ik naast marketeer ook consument en ook ik betrap me wel eens op een irrationele beslissing.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184417768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag. En ook wel een bijzonder, maar wel te verwachten, antwoord. Je doet niets wat verboden is, maar eigenlijk maakt het je ook allemaal geen fuck uit. Zolang je maar geld verdient met je marketing toch? :)
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:27:39 #56
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_184417863
Hi, tof idee dit.

Vraag: Heb je goede/leuke/interessante marketingsite's voor collega's? (naast marketingfacts, adformatie en frankwatching) Buitenlandse platformen ook geen probleem.
Klap eens in je handjes.
pi_184417879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik sta elke dag op met het idee dat ik de beste ben en dat moet ook wel, want het is wel een vak waar je echt scherp voor de dag moet komen en moet inspelen op alles wat speelt. Het vak voelen doe je niet met data of tools. Dat zit in je of niet. Nee dat is niet amateuristisch, want schijnbaar werkt het ;) Aangezien jij en anderen daar dagelijks op inspelen door een aankoop te doen (al is het in de supermarkt).

Het zou pas heel amateuristisch zijn als marketeers aan de hand van 1 a 2 werkwijzes werken, dan worden reclames en dergelijke wel heel saai he ;)
Is dat eerste serieus? :') Overigens vind ik het bizar dat je denkt dat er maar een handvol goede marketeers zijn. Marketing is niet echt lastig. En jij bent daarin ook geen sneeuwvlok. Of denk je hier echt anders over?

Je kunt niet zonder data als goede online marketeer. Bizar dat je zoveel op gevoel doet. Data = key. Ga je ook naar events zoals het MIE? Hoe kijk jij daar, blijkbaar als klassieke marketeer, tegenaan?

Zelf heb ik in de FMCG branche als marketeer gewerkt, dus de supermarkt aankoop waar jij op doelt. Blijkbaar een hele andere branche dan waar jij je in begeeft. ;)
pi_184417945
Wordt er in jouw business ook wel eens daadwerkelijk feitelijk onderzoek gedaan naar de daadwerkelijke invloed van een reclame? Zoja hoe? Ik hoor in dit topic alweer vaak de woorden "verwachting, hoop, prognose" etc.

lijkt mij als eigenaar van een bedrijf veel nuttiger om te weten of die ene leuke reclame ook de daadwerkelijke oorzaak is van succes, of dat het de goede prijs, gebrek aan concurrentie, kwaliteit product oid een veel belangrijkere rol spelen.
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:33:36 #59
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184417986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat vind je van marketingstrategieën als werven op straat of outbound bellen?

Ik moet toegeven dat ik door dat soort acties bij marketingmensen standaard het beeld heb dat het hele opdringerige popi-jopi's zijn :@ Daardoor zou ik nooit en te nimmer eraan denken om zelf de marketing in te gaan..
Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden TS? :@ :P
pi_184418117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Als mede-marketeer is mijn mening dat marketeers gedrag beïnvloeden, maar niet voorliegen, om de tuin leiden en/of oplichten. Consumenten zijn (kennelijk) gevoelig voor beïnvloeding, maar het blijft een vrije keuze. Massa's mensen gaan naar een andere supermarkt omdat daar 1 artikel in de aanbieding is (en doen daar ook de weekboodschappen). Dat is niet rationeel, maar wel hoe mensen werken.
Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
pi_184418214
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:41 schreef Modus het volgende:

[..]

Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
In mijn voorbeeld wordt geadverteerd met een kratje bier voor prijs X of een pak luiers van merk Y. Die prijzen zijn de werkelijke verkoopprijzen. Hoe is dat misleiding dan? Dat is geen vermeende korting, dat is de korting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184418438
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:41 schreef Modus het volgende:

[..]

Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
Waar wil je nou heen? Je denkt dat bedrijven kortingen geven omdat ze allemaal voor sinterklaas willen spelen? Uiteindelijk willen ze toch allemaal zoveel mogelijk verdienen? De één lokt klanten met spaarkaarten, de ander met kortingscodes... whatever. Waarom zou de klant moeten weten wat er achter die korting zit 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_184418499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:47 schreef baskick het volgende:

[..]

In mijn voorbeeld wordt geadverteerd met een kratje bier voor prijs X of een pak luiers van merk Y. Die prijzen zijn de werkelijke verkoopprijzen. Hoe is dat misleiding dan? Dat is geen vermeende korting, dat is de korting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is geen misleiding. Maar je weet natuurlijk wel dat je genoeg trucjes toepast.

Ik heb zelf ook wel eens verpakkingen aangepast waar ik achteraf niet heel trots op hoef te zijn. Legaal is het natuurlijk wel, maar netjes niet echt.
pi_184418520
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden TS? :@ :P
Dat is wat mij betreft geen marketing, maar gewoon koude sales en ik vind het verschrikkelijk. Is ook niet iets waar je een relatie mee kunt opbouwen met een toekomstige klant lijkt mij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:31 schreef Ferdii het volgende:
Wordt er in jouw business ook wel eens daadwerkelijk feitelijk onderzoek gedaan naar de daadwerkelijke invloed van een reclame? Zoja hoe? Ik hoor in dit topic alweer vaak de woorden "verwachting, hoop, prognose" etc.

lijkt mij als eigenaar van een bedrijf veel nuttiger om te weten of die ene leuke reclame ook de daadwerkelijke oorzaak is van succes, of dat het de goede prijs, gebrek aan concurrentie, kwaliteit product oid een veel belangrijkere rol spelen.
Ja wij doen onderzoek door middel van onsite analyses. Zo splittesten wij advertenties bijvoorbeeld en kunnen dan aan de hand van bijvoorbeeld Analytics een hoop zien en daarop inspelen. Ook met een Facebook Manager kun je veel data achterhalen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is dat eerste serieus? :') Overigens vind ik het bizar dat je denkt dat er maar een handvol goede marketeers zijn. Marketing is niet echt lastig. En jij bent daarin ook geen sneeuwvlok. Of denk je hier echt anders over?

Je kunt niet zonder data als goede online marketeer. Bizar dat je zoveel op gevoel doet. Data = key. Ga je ook naar events zoals het MIE? Hoe kijk jij daar, blijkbaar als klassieke marketeer, tegenaan?

Zelf heb ik in de FMCG branche als marketeer gewerkt, dus de supermarkt aankoop waar jij op doelt. Blijkbaar een hele andere branche dan waar jij je in begeeft. ;)
Uiteraard is dat serieus. Er zijn inderdaad maar een handvol goede marketeers en de rest komt direct van school en bezit die creativiteit niet of denkt niet buiten de lijntjes. Zoals gezegd dat kun je niet leren. Dat is een vorm van creativiteit die heb je of die heb je niet.

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard gebruiken wij veel data. Ik persoonlijk veel voor SEO, aangezien dat mijn beste vakgebied is, maar dankzij de ervaring die je hebt weet je wat werkt en wat niet enzovoorts. Daar heb ik de tools niet meer voor nodig, snap je?

Ik ga niet naar events. Die mensen vinden zichzelf helemaal fantastisch en het draait - uiteraard - om iets te verkopen aan mij. Nee dankjewel. Dat kan ik online ook wel doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:27 schreef Knoflook het volgende:
Hi, tof idee dit.

Vraag: Heb je goede/leuke/interessante marketingsite's voor collega's? (naast marketingfacts, adformatie en frankwatching) Buitenlandse platformen ook geen probleem.
Zeker. Blog van Neil Patel bijvoorbeeld en ViperChill zijn qua SEO ontzettend waardevol. Ook BlackHatForum (al doet de naam anders vermoeden) bevat veel nuttige informatie. Ook affiliateblog is wel interessant en Emerce.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag. En ook wel een bijzonder, maar wel te verwachten, antwoord. Je doet niets wat verboden is, maar eigenlijk maakt het je ook allemaal geen fuck uit. Zolang je maar geld verdient met je marketing toch? :)
Geld verdienen is niet moeilijk. Het gaat erom de BESTE conversie te halen. Dus stel wij doen 1% conversie in Google Adwords, dan wil ik 1,5% halen, terwijl mijn collega 1% haalt. Of die 0,5% nu 100 euro extra oplevert of 20.000 dat is ansich niet belangrijk, aangezien je daarna weer kunt finetunen of je budget verhogen etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:11:36 #69
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft geen marketing, maar gewoon koude sales en ik vind het verschrikkelijk. Is ook niet iets waar je een relatie mee kunt opbouwen met een toekomstige klant lijkt mij.
Thanks voor je antwoord :D

Dit topic was mijn beeld van marketeers sowieso al wat aan het nuanceren en nu ik bij een nieuwe werkgever tussen de marketeers zit werkt ook :P Ik zag ze toch altijd als gladde types door dat soort praktijken dus... Denk je ook dat dat soort gasten invloed op jullie vak hebben en er daardoor weinig mensen zijn die de marketing in willen of zouden de meesten daar (in tegenstelling tot mij :P ) die voor marketing kiezen daar wel doorheen kunnen kijken?
pi_184418651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Uiteraard is dat serieus. Er zijn inderdaad maar een handvol goede marketeers en de rest komt direct van school en bezit die creativiteit niet of denkt niet buiten de lijntjes. Zoals gezegd dat kun je niet leren. Dat is een vorm van creativiteit die heb je of die heb je niet.

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard gebruiken wij veel data. Ik persoonlijk veel voor SEO, aangezien dat mijn beste vakgebied is, maar dankzij de ervaring die je hebt weet je wat werkt en wat niet enzovoorts. Daar heb ik de tools niet meer voor nodig, snap je?

Ik ga niet naar events. Die mensen vinden zichzelf helemaal fantastisch en het draait - uiteraard - om iets te verkopen aan mij. Nee dankjewel. Dat kan ik online ook wel doen.
Ik moet toch wel lachen om je posts. Wat een ontzettende arrogantie.

Heb je ooit bij een groot bedrijf gewerkt met een grote marketingafdeling? Het voorbeeld dat je nu aanhaalt van Telfort is nou niet echt een geniaal succesverhaal dat zo briljant is dat maar een handjevol mensen dit kon bedenken.
pi_184418670
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord :D

Dit topic was mijn beeld van marketeers sowieso al wat aan het nuanceren en nu ik bij een nieuwe werkgever tussen de marketeers zit werkt ook :P Ik zag ze toch altijd als gladde types door dat soort praktijken dus... Denk je ook dat dat soort gasten invloed op jullie vak hebben en er daardoor weinig mensen zijn die de marketing in willen of zouden de meesten daar (in tegenstelling tot mij :P ) die voor marketing kiezen daar wel doorheen kunnen kijken?
Je haalt 2 dingen volledig door elkaar. Wat VraagWatJeWil terecht zegt gaat het hier om sales. Sales en marketing zijn 2 compleet verschillende werelden.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:19:45 #72
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen volledig door elkaar. Wat VraagWatJeWil terecht zegt gaat het hier om sales. Sales en marketing zijn 2 compleet verschillende werelden.
Hmmm, dat is wel waar ja.. Al vind ik dat het soms toch redelijk in elkaar over gaat, bijvoorbeeld door zo'n vent van het AD die mij op straat aanspreekt of ik een krant wil.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke visie dan natuurlijk. Als boekhouder zie ik in de administratie natuurlijk wel dat er verschillende plekken zijn om kosten voor marketing op te boeken en kosten voor sales en ik weet welke collega's onder sales en welke onder marketing vallen, maar in de praktijk vind ik het toch best lastig om het verschil te zien over het algemeen :P
pi_184418810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:23:56 #74
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
Vind dit trouwens een goede vraag!

Mij schoot door dit bericht "Even Apeldoorn bellen". Dat kent natuurlijk iedereen, maar ik moest toch even nadenken dat dat bij Centraal Beheer hoort :D
pi_184418865
In Hoeverre zijn TV reclames op dit moment nog waardevol? Zover ik weet gebruikt iedereen die verplichte pauze om te gaan pissen, eten pakken, of simpelweg het programma opnemen en een half uur later starten met kijken, om vervolgens de reclames te skippen.

Zie je een verschuiving bij reclames van de "oude" kanalen, naar de online wereld, of blijft het op dit moment toch een ding voor erbij?
hardcoholic
pi_184418926
laatste vraag van mijn kant :D,

Is de huidige generatie niet veel minder gevoelig voor reclame van oudere generaties? mede door vergelijkingssites, reviews etc?

Als ik reclame zie voor welk product dan ook, is mijn eerst reactie "eerst zien dan geloven". Na eigen onderzoek, lezen specs, vergelijken prijzen ed doe ik zelf mijn conclusies trekken. hoe speel je hier op in als markingspecialist?
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:30:33 #77
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184418952
Zijn jouw strategieën ook van toepassing op zzp’ers? Die dus maar een beperkt budget en tijd hebben om aan marketing te besteden? Of is dat echt iets anders dan voor grotere bedrijven?

Of zou je gewoon iedereen aanraden om het uit te besteden? Ik ben dus zelf zzp’er en heb er laatst een marketingbureau om een offerte gevraagd, maar de prijs was voor mij echt te hoog. Of is het dat echt waard?

En is de marketing voor diensten vergelijkbaar met die voor producten, of is dat heel wat anders?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184419650
Dit filmpje wel eens bekeken?
pi_184419715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waar wil je nou heen? Je denkt dat bedrijven kortingen geven omdat ze allemaal voor sinterklaas willen spelen? Uiteindelijk willen ze toch allemaal zoveel mogelijk verdienen? De één lokt klanten met spaarkaarten, de ander met kortingscodes... whatever. Waarom zou de klant moeten weten wat er achter die korting zit 8)7
Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
pi_184420141
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:16 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
Ik krijg het idee dat jij denkt dat marketing per definitie misleiding is.

Ik heb een bedrijf in telefonie en systeembeheer. Als ik onze IT-klanten vertel dat ze geld kunnen besparen door bij ons telefonie af te nemen en dat dat een geweldig product is, dan is dat op geen enkele manier misleiding maar wel marketing.
Spoilers!
pi_184420382
Volg je de klant ook verder na de aankoop?
Zodat je bijvoorbeeld weet van welk platform de meeste retourzendingen komen, welke klant het meeste trouw is etc. etc.?
En werk je met 'persona's'?
dag
pi_184421439
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:16 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
Waarom doe je aan misleiding omdat je een webwinkel hebt?? Leg dan eens uit wat je bedoelt want ik snap het niet. En een clip van een stand up comedian als onderbouwing is meestal niet heel overtuigend :')

Ik ben van mening dat vraag en aanbod juist goed is voor de uiteindelijke klant. Hoe meer concurrentie, hoe meer bedrijven willen verbeteren en hoe lager de uiteindelijke prijs voor de klant. Natuurlijk probeert ieder bedrijf je dood te gooien met reclame en trucjes... uiteindelijk willen ze je geld.

Wat erger is, is een bedrijf zonder marketing. Hebben ze niet nodig omdat je van ze afhankelijk bent en je dus wel moet kopen terwijl ze totaal geen service bieden en schijt hebben aan de klant.
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:55:55 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184421695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe meer concurrentie, hoe meer bedrijven willen verbeteren en hoe lager de uiteindelijke prijs voor de klant.
Dat lijkt me een utopie dat zou betekenen dat dingen vanzelf goedkoper worden. Ik denk eerder dat marktwerking leidt tot slechter geproduceerde producten, er wordt automatisch de rand opgezocht van wat een klant nog wil, en vervolgens wordt dat product opgeklopt alsof dat het beste mogelijk is. Mocht de klant dan toch betere kwaliteit willen dan moet hij ineens meer betalen.

Het moet ergens vandaan komen dingen worden niet magisch goedkoper en marketing kost juist geld, dus daar worden producten al helemaal niet goedkoper of beter van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184423566
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:25 schreef Ferdii het volgende:
In Hoeverre zijn TV reclames op dit moment nog waardevol? Zover ik weet gebruikt iedereen die verplichte pauze om te gaan pissen, eten pakken, of simpelweg het programma opnemen en een half uur later starten met kijken, om vervolgens de reclames te skippen.

Zie je een verschuiving bij reclames van de "oude" kanalen, naar de online wereld, of blijft het op dit moment toch een ding voor erbij?
Goede vraag. TV-reclames zijn voor de meesten irritant. Toch hebben ze psychologisch gezien effect. Het zit hem namelijk in de herhaling. De kracht van herhaling is zo groot dat het toch iets met ons brein doet. Wel zie ik een verschuiving naar social media ads vanuit de wat bekendere merken. Helaas gebruikt men deze mediums nog wel verkeerd en post men enkel wat aanbiedingen of een folder etc i.p.v. een keer wat ludieks te doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:29 schreef Ferdii het volgende:
laatste vraag van mijn kant :D,

Is de huidige generatie niet veel minder gevoelig voor reclame van oudere generaties? mede door vergelijkingssites, reviews etc?

Als ik reclame zie voor welk product dan ook, is mijn eerst reactie "eerst zien dan geloven". Na eigen onderzoek, lezen specs, vergelijken prijzen ed doe ik zelf mijn conclusies trekken. hoe speel je hier op in als markingspecialist?
Dat zou je denken, maar kijk eens naar Apple. Apple is een van DE bedrijven die vooral deze generatie aanspreekt. Apple heeft maar genoeg reclame gemaakt voor hun producten, alleen op een andere manier. Die enorme persdagen waar ze de nieuwste iPhone bekend maken werd al weken vantevoren gehyped via internet en ook via tv (vaak bij een Editie NL en dat soort media). Reclame spreekt deze generatie zeer zeker aan, alleen wij ervaren dat op een andere manier laten we zeggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:30 schreef SaskiaR het volgende:
Zijn jouw strategieën ook van toepassing op zzp’ers? Die dus maar een beperkt budget en tijd hebben om aan marketing te besteden? Of is dat echt iets anders dan voor grotere bedrijven?

Of zou je gewoon iedereen aanraden om het uit te besteden? Ik ben dus zelf zzp’er en heb er laatst een marketingbureau om een offerte gevraagd, maar de prijs was voor mij echt te hoog. Of is het dat echt waard?

En is de marketing voor diensten vergelijkbaar met die voor producten, of is dat heel wat anders?
Hierover zou ik wat dieper moeten ingaan als je wilt, aangezien ik uiteraard je bedrijf en dergelijke niet ken. Wel kan ik je zeggen dat veel van dit soort bureau's inderdaad belachelijke bedragen vragen. Dat moet soms ook wel, aangezien zij niet zeker zijn van inkomsten waarschijnlijk. Toch denk ik dat transparantie/eerlijkheid tegenover een middenstander je veel verder brengt in de relatie dan deze bovenstaande manier van werken.

Marketing voor diensten is wel een slag anders. Vaak gaat het om leads/offertes en de benadering naar de klant is anders dan wanneer je een pak melk wilt promoten via bijvoorbeeld Facebook. Je doelgroep is anders en ook hun beleving is anders. We zouden hierover weleens kunnen babbelen als je wilt :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:58 schreef Peter het volgende:
Volg je de klant ook verder na de aankoop?
Zodat je bijvoorbeeld weet van welk platform de meeste retourzendingen komen, welke klant het meeste trouw is etc. etc.?
En werk je met 'persona's'?
Ja dat doen wij. Hiervoor gebruiken wij verschillende tools zoals Google zijn tools en de conversie pixel van Facebook bijvoorbeeld. Daarnaast heb je bij sommigen webwinkelsoftware ook extra backend mogelijkheden wat betreft data zoals in Magento.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:28:14 #89
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184423846
Ik ben benieuwd naar jouw oordeel over deze reclame, waar heel recent een hoop om te doen is.

Wat denk je dat de marketingstrategie achter deze reclame is?
:')
pi_184424171
Kun / Wil je misschien mijn vraag beantwoorden? Staat nog op eerste pagina.
pi_184425253
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt me een utopie dat zou betekenen dat dingen vanzelf goedkoper worden. Ik denk eerder dat marktwerking leidt tot slechter geproduceerde producten, er wordt automatisch de rand opgezocht van wat een klant nog wil, en vervolgens wordt dat product opgeklopt alsof dat het beste mogelijk is. Mocht de klant dan toch betere kwaliteit willen dan moet hij ineens meer betalen.

Het moet ergens vandaan komen dingen worden niet magisch goedkoper en marketing kost juist geld, dus daar worden producten al helemaal niet goedkoper of beter van.
Je denkt te negatief :P Als er iets nieuws uitgevonden wordt is het juist altijd duur. Daarna komt de concurrentie en gaat iedereen het product verbeteren en de processen verbeteren en is het ook goedkoper te produceren.

Als bedrijf A iets maakt met 500% winstmarge en bedrijf B komt met een gelijk product maar neemt genoegen met 100% winstmarge dan heeft de klant een betere prijs en heeft bedrijf B alsnog mooie cijfers. Uiteindelijk komen er zoveel concurrenten dat de marges krap worden (zie onder andere online computerwinkels) waardoor iedereen met marketing probeert om zoveel mogelijk omzet te pakken om met de krappe marges nog genoeg winst te maken. Lijkt me uiteindelijk allemaal positief voor de consument :P
Facts don't care about your feelings
pi_184425572
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw oordeel over deze reclame, waar heel recent een hoop om te doen is.

Wat denk je dat de marketingstrategie achter deze reclame is?
Ik begrijp niet zo goed waarom er ophef over is, aangezien Gilette gelooft in onze jongens van nu die dan de mannen van morgen moeten worden, prima toch? Of je nu transgender, zwart etc bent dat moet niet uitmaken. Dat is de gedachte erachter, maar de sneeuwvlokjes vinden dit uiteraard niet kunnen.

Het lijkt mij een prima reclame, alhoewel ik deze vorm niet bij Gilette vind passen. Daar zie ik liever ruige mannen met dikke baarden etc in plaats van dit soort kattengejank.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184425650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:21 schreef Attitude het volgende:
Hallo

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik ben van plan om zelfgemaakte dingen te verkopen. Maar hoe krijg je daarmee bekendheid?

Ik heb een facebook pagina en instagram. Ik gebruik hashtag woorden , alleen wil het niet zo lukken. Nou ben ik van plan om een webwinkel te openen op Etsy . ( Etsy is een platform waar je zelf gemaakte spullen kan verkopen ).

Alleen wat zou ik kunnen doen om meer bekendheid te krijgen, maw welke marketing dingen zou ik kunnen toepassen?

Alvast bedankt.
Je bent bezig met een brand oftewel merk aan het opzetten en laat dat nu net vele malen moeilijker zijn dan een standaard webwinkel met reeds bekende producten. Ik zou mij richten op verkopen via Amazon en Bol.com als ik jou was (Google voor tips). Een merk in de markt zetten kan ontzettend snel gaan of ontzettend tijdrovend zijn. Het moet aanslaan zo gezegd.

Hashtag keywords inzetten moet je op een bepaalde manier doen. Ook hier is genoeg informatie over te vinden op Google. Wat te denken van influencers benaderen voor promotie?

Ik ben geen fan van platformen als Etsy, maar ik zou gewoon wat testproducten laten maken via AliBaba en die in je eigen webwinkel verkopen. Dit kan zelfs gratis met Wordpress en WooCommerce of met een Shopify. Houd er wel rekening mee dat een merk iets van meerwaarde moet hebben of ludiek, grappig etc.

Als laatste zou je ook nog YouTube in kunnen zetten met een video die viral kan gaan. Heb je een supertof idee voor een video? Gebruik je merk daarin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184425684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je denkt te negatief :P Als er iets nieuws uitgevonden wordt is het juist altijd duur. Daarna komt de concurrentie en gaat iedereen het product verbeteren en de processen verbeteren en is het ook goedkoper te produceren.

Als bedrijf A iets maakt met 500% winstmarge en bedrijf B komt met een gelijk product maar neemt genoegen met 100% winstmarge dan heeft de klant een betere prijs en heeft bedrijf B alsnog mooie cijfers. Uiteindelijk komen er zoveel concurrenten dat de marges krap worden (zie onder andere online computerwinkels) waardoor iedereen met marketing probeert om zoveel mogelijk omzet te pakken om met de krappe marges nog genoeg winst te maken. Lijkt me uiteindelijk allemaal positief voor de consument :P
Geniale kamikaze-marketing zie ik vooral toegepast worden in supermarkten.

Bijvoorbeeld:

Sultana repen NU MET EXTRA VEZELS + MINDER SUIKER! Dit klopt, maar de repen zijn ondertussen 10 cent duurder geworden en 12% kleiner _O- In die markt wil ik mij nooit begeven, maar ik vind het wel geniaal gevonden altijd en velen trappen erin.

Let er zelf maar eens op. Raket ijsjes, chocorepen en dat soort dingen worden duurder, maar ook kleiner of minder inhoud.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 16 januari 2019 @ 01:11:35 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184427956
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 januari 2019 @ 01:37:07 #96
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_184428182
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:11 schreef golfer het volgende:
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
Wij kregen ze in ieder geval nog wel geleerd in 2010 XD
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_184428316
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:11 schreef golfer het volgende:
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
Om heel eerlijk te zijn doen wij eigenlijk niet aan al die fancy termen. Marketing bestaat voor een groot gedeelte uit creativiteit en psychologie. Dat ga je met die termen allemaal niet leren. Persoonlijk ook een hekel aan die leraren die allemaal van die Engelse termen gebruiken :')
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184429651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geniale kamikaze-marketing zie ik vooral toegepast worden in supermarkten.

Bijvoorbeeld:

Sultana repen NU MET EXTRA VEZELS + MINDER SUIKER! Dit klopt, maar de repen zijn ondertussen 10 cent duurder geworden en 12% kleiner _O- In die markt wil ik mij nooit begeven, maar ik vind het wel geniaal gevonden altijd en velen trappen erin.

Let er zelf maar eens op. Raket ijsjes, chocorepen en dat soort dingen worden duurder, maar ook kleiner of minder inhoud.
Haha klopt maar dat is gewoon profiteren van de domheid van de mens. De supermarkt markt is ook een voorbeeld van wat ik aangeef, want er zijn er zoveel dat iedere consument genoeg keuze heeft (tenzij je in de middle of nowhere woont) en de marges zijn daardoor ook ontzettend laag. Voor een vrij duur land zijn onze supermarktprijzen niet slecht.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:05:13 #99
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184429802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Dit vind ik eerlijk gezegd geen antwoord op de gestelde vraag.. Dat het inhoudelijk een goede, creatieve reclame is die iedereen kent was al wel duidelijk. Maar zoals Ferdii stelt zijn er dus maar weinig mensen die het direct associëren met Telfort (zoals er volgens mij dus weinig mensen zijn die Even Apeldoorn Bellen direct associëren met Centraal Beheer), wat me uiteindelijk WEL het doel van een reclame lijkt... Dus de vraag is, is het uiteindelijk een goede reclame want creatief en bekend (memes en dergelijke) OF slechte reclame want de naam Telfort blijft niet per se hangen?
pi_184429896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Irritatie? Je bent echt een ouderwetse marketeer als je daar nog in gelooft. Hoe oud ben je?
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:19:43 #101
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_184432210
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Irritatie? Je bent echt een ouderwetse marketeer als je daar nog in gelooft. Hoe oud ben je?
Dat zijn mening jou niet aan staat betekent niet dat hij fout zit. Hij bekijkt het inderdaad heel erg van zijn branche en ik kan me niet overal in vinden maar er zitten zeker waarheden in.

Marketing is sinds de jaren Kotler sterk veranderd o.a. door het internet waardoor formules als de 4's niet zo makkelijk meer opgaan maar dingen als herhaling en irritatie blijven ''nudges'' die voor sommige doeleinden gewoon werken.

Volgens mij heeft het allemaal te maken hoe je deze tools verwerkt in je strategie en dat is precies zoals hij zegt: Niet iedereen is creatief genoeg om deze tools te verbinden en te verwerken in een goede 360 graden strategie waar alles klopt.

Ik werk voor een groot computerhardware fabrikant en als je ziet hoeveel ''prutsers'' er rond lopen die denken dat ze weten hoe het werkt omdat ze ooit een opleiding of boek hebben gelezen... schrikbarend.

Zelf pak ik het anders aan dan TS maar dat is omdat ik andere doelen heb. Voor mij is marketing 80% ''vrienden'' worden met de eind gebruiker, influencers, concullega en potentiële zakelijke relaties. Ik geef dus voornamelijk geld uit voor leuke activiteiten, diners, etc. waarvan de ROI lastig te meten is maar we zien duidelijk dat het werkt.

Ik ben erg benieuwd hoe jij over marketing denkt en waar je dat op baseert, ik vind het altijd goed om bij te blijven leren en van gedachte te wisselen.
Klap eens in je handjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')