abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184398884
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een iemand die werkt als online marketing strateeg, ben je benieuwd naar hoe voor producten de juiste doelgroep gevonden wordt, of marketing wel effectief is en of we op andere manieren dan gedacht overgehaald worden om dingen te kopen, stel dan je vragen hier?

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184398925
Brand los zou ik zeggen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:10:35 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184398940
Bij wat voor soort bedrijf werk je?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184398962
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij wat voor soort bedrijf werk je?
Ik werk bij een middelgroot bedrijf dat sinds enkele jaren actief is in de e-commerce. Wij hebben ongeveer 35 webwinkels in verschillende talen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184398975
Hoe kijk je tegenover de groeiende afkeer tegen (grote) social media platformen aan en wat betekent dit voor je werk op termijn?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_184399046
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe kijk je tegenover de groeiende afkeer tegen (grote) social media platformen aan en wat betekent dit voor je werk op termijn?
Goede vraag!

Een goede marketeer moet van iets negatiefs iets positiefs maken en juist de wegen bewandelen die anderen niet bewandelen, oftewel probeer hier juist op in te spelen c.q. gebruik van te maken. Daarbij denk ik dat social media voor altijd zal blijven, aangezien wij als mens gewoonweg niet zonder kunnen en het TE belangrijk is geworden in ons dagelijkse leven. Wel denk ik dat Facebook enorm uit moet kijken dat het niet in de toekomst voorbij gestreefd gaat worden door een opkomende startup.

Voor mijn werk als marketeer zal het niet veel veranderen als social media zou stoppen. Er zijn immers nog tal van werkzaamheden die ook bij het vak marketeer horen waaronder affiliate management, SEO/SEA, bedrijfsprocessen optimaliseren zoals verpakkingen bedenken of kleiner inkopen etc etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:22:04 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184399169
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb altijd het idee dat marketing mij aan het beÔnvloeden is om meer uit te geven dan ik nodig heb, en dat werkt averechts bij mij. Met andere woorden als ik denk dat heb ik nodig of dat wil ik graag koop ik het juist niet... of denk ik wel drie keer na voordat ik het koop. Als ik bij een supermarkt sta en ik wordt aangetrokken tot iets loop ik een andere kant op etc.

Ben je ook bezig tegen dat effect in te werken? En denk je niet dat de beste marketing is een beter product leveren?

En een andere vraag hoeveel vind je dat een bedrijf aan marketing zou moeten uitgeven en denk je dat het zich daadwerkelijk uitbetaald? En als het werkt heb je dan wel eens het gevoel dat je mensen geld hebt laten uitgeven dat ze niet persee hadden hoeven uit geven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184399302
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb altijd het idee dat marketing mij aan het beÔnvloeden is om meer uit te geven dan ik nodig heb, en dat werkt averechts bij mij. Met andere woorden als ik denk dat heb ik nodig of dat wil ik graag koop ik het juist niet... of denk ik wel drie keer na voordat ik het koop. Als ik bij een supermarkt sta en ik wordt aangetrokken tot iets loop ik een andere kant op etc.

Ben je ook bezig tegen dat effect in te werken? En denk je niet dat de beste marketing is een beter product leveren?

En een andere vraag hoeveel vind je dat een bedrijf aan marketing zou moeten uitgeven en denk je dat het zich daadwerkelijk uitbetaald? En als het werkt heb je dan wel eens het gevoel dat je mensen geld hebt laten uitgeven dat ze niet persee hadden hoeven uit geven?
Om je eerste vraag te beantwoorden:

Ik ben daar zelf niet mee bezig, maar dat komt door de branche waarin ik werkzaam ben. Marketing is zo BREED dat het echt afhankelijk is van product, branche etcetera. Wel kan ik enorm genieten van geniale marketing zoals bijvoorbeeld CoolBlue die jou het idee geeft helemaal fantastisch te zijn, terwijl men overal de hoofdprijs voor vraagt en tevens intern maar genoeg problemen heeft.

Ik zeg altijd tegen studenten die een marketing-opleiding volgen (die overigens niks voorstellen in Nederland): Vergeet nooit dat ALLES wat je ziet zowel online als offline is nep. De wereld is nep en je wordt continu voor de gek gehouden, dus wat dat betreft zit je op het goede spoor ;)

De beste marketing is wat mij betreft datgene wat zorgt voor meer conversie/inkomsten en tevreden klanten, oftewel een combinatie.

Tweede vraag:

Een online bedrijf zoals wij moet zeker 10-20% van de inkomsten direct terug laten stromen in online advertising. Je moet hierbij denken aan 100.000 a 200.000 euro per maand. Gigantisch bedrag, maar wegens de hevige concurrentie en dure klikprijzen is dit noodzakelijk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:37:46 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184399465
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te geven van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184399523
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te zijn van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
MediaMarkt. Daar zijn ook meerdere redenen voor:

Ik geloof sterk dat Marketing niet alleen bestaat uit conversie behalen + adverteren etc. Ook bedrijfsprocessen horen daarbij en dat begint op de werkvloer.

MediaMarkt personeel krijgt werkelijk een habbekrats waardoor de uitstraling van het personeel richting de klanten helemaal verkeerd is en vaak is er sprake van onkunde. Qua salaris en groei is er weinig tot niets mogelijk wat weer leid tot afkeer van het personeel richting het bedrijf.

Daarbij komt een zeer ouderwetse website die nog trager is als de gemiddelde bejaarde en men is niet vernieuwend. Het lijkt wel alsof men continu achter de feiten aanloopt bij deze firma en dan heb ik het nog niet eens over de klantenservice in de winkel die heel omslachtig is voor het personeel wat betreft retouren en dergelijke. Ik weet dit, omdat ik er zelf heel kort werkzaam ben geweest. Zo moet men bij een retour 5 formulieren uitprinten, ondertekenen, sealen en dan in een doos stoppen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399569
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaf net aan coolblue een goed voorbeeld te geven van marketing welk groot bedrijf vind je het helemaal verkeerd aanpakken?
Om je nog een goed marketing voorbeeld te geven wat niet zozeer een winkel is, is bijvoorbeeld de artiest Snollebollekes. Razend populair in Nederland en een van de meest geboekte artiesten van het land en dat terwijl Rob geen noot kan zingen, maar het PLAATJE klopt van voor tot achter.

De kleding is over nagedacht. De manier waarop hij de act neerzet. De liedjes etc etc. Werkelijk geniaal. Heel de tent gaat uit zijn plaat:


Vanaf minuut 3
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399864
Als marketingstudent zijnde wil ik ook een vraag stellen, maar ik zit op dit moment op stage. blijf je wel vragen beantwoorden? ik heb er wel een hoop.
pi_184399868
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:04 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent zijnde wil ik ook een vraag stellen, maar ik zit op dit moment op stage. blijf je wel vragen beantwoorden? ik heb er wel een hoop.
Ja hoor geen probleem
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184399870
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor geen probleem
top thanks!
pi_184401594
kan ik trouwens een vraag privť per DM of PM aan hem/haar sturen? :)
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 18:51:25 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184401858
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:37 schreef KingRoland het volgende:
kan ik trouwens een vraag privť per DM of PM aan hem/haar sturen? :)
Vraagwatjewil heeft gewoon DM en PM open staan dus dat kan. Alleen is het wel leuker als er ook dingen in dit topic komen te staan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184402889
Hey tof een collega :7 Op welke sociale netwerken zetten jullie het meeste in? En welke verschuivingen verwacht je in de nabije toekomst?
  PR en moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:55:40 #18
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184403148
Leuke VWJW weer :)

Hoe goed werkt affiliate marketing nou eigenlijk? Wat zijn de valkuilen?

Werken jullie ook samen met bloggers? In hoeverre zijn zij in jouw ervaring eerlijk over in hun reviews?
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
  maandag 14 januari 2019 @ 20:20:56 #19
1424 Jimbo
Heeft Koekjes.
pi_184403597
Misschien wel leuk om eens in de groep te gooien;

Ik heb 9 jaar als marketeer gewerkt, maar er nu een jaar of 3 tussenuit. Binnenkort wil ik weer eens de arbeidsmarkt bekijken; aan wat voor salarisindicatie moet je denken tegenwoordig (40uur)

Senior functie kan ik imho zo wel inrollen (genoeg ervaring en portfolio zou je zeggen) maar stel ik zou naar medior oid terug moeten, wat levert dat op ?
Woensdag 29 mei 2013 : 01. 2892 Jimbo
"I'd like to thank this opportunity to apologise...to absolutely nobody."
  maandag 14 januari 2019 @ 21:01:24 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_184404415
Hoe stel je nou vast of jouw marketing euro ook daadwerkelijk tot een verkoop leidt...

Waarschuwing: ik heb onderstaande podcast beluisterd.

https://soundcloud.com/de(...)verteren-op-internet
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 januari 2019 @ 21:20:32 #21
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_184404785
Met welke andere functionarissen /afdelingen werk je het meest samen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184404854
Hoe kom je op nieuwe ideeŽn voor bv. campagnes? Is dat iets wat je gewoon ligt of zoek je op bepaalde plekken naar inspiratie?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_184406242
Hoe/Doen jullie aan dataverzameling? Werken jullie daarvoor met andere bedrijven samen?
pi_184409051
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey tof een collega :7 Op welke sociale netwerken zetten jullie het meeste in? En welke verschuivingen verwacht je in de nabije toekomst?
Hoi Alex,

Laat ik allereerst voorop stellen dat de meest gemaakte fout is van zogenaamde marketeers dat het enkel bestaat uit SEO/SEA en wat social media. Niet dat ik denk dat jij zo iemand bent, maar afijn je snapt wat ik bedoel.

Wij pakken ze allemaal mee en dat is ook een van de meest gemaakte fouten van bijna alle bedrijven. Ze gebruiken social media te weinig of spreiden te weinig. Men gaat VOL voor Facebook en YouTube, maar Twitter niet? Of Pinterest? Tumblr? Etcetera. Ja dit kost veel tijd, maar levert op de lange termijn alleen maar op. Ook voor je organische verkeer uiteraard.

Ik verwacht voorlopig veel verschuivingen naar Amazon. Dat is the place to be in de komende jaren. Als je ziet dat in Duitsland ongeveer 1 op de 4 mensen iets zoekt via Amazon in plaats van Google, dan zegt dat al genoeg. Ga je niet mee met Amazon? Dan zal het heel moeilijk worden om het hoofd boven water te houden (uitzonderingen daargelaten).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409164
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuke VWJW weer :)

Hoe goed werkt affiliate marketing nou eigenlijk? Wat zijn de valkuilen?

Werken jullie ook samen met bloggers? In hoeverre zijn zij in jouw ervaring eerlijk over in hun reviews?
Leuke vraag!

Affiliate marketing lijkt op het oog heel eenvoudig, maar dat is het gedeeltelijk niet. Je meld je aan bij een affiliate platform en je legt een startup fee neer en maandelijkse fee, waardoor publishers je links/banners kunnen promoten met een daaraan hangende commissie. Het is voor webwinkels vrij eenvoudig op een aantal websites zoals Acties.nl en dergelijke vermeld te worden (alhoewel sommigen weer exclusieve hogere commissie willen alvorens men je plaatst). Maar enkel plaatsen is niet afdoende. Je moet proberen een positieve relatie op te bouwen met die websites, waardoor er meer mogelijk is, zoals betere plaatsing van de banner of een keer meegenomen worden in een mailing (zonder daarvoor te betalen) en daar moet je wel wat salesskills voor hebben en echt voor de lange termijn gaan. Af en toe keer bellen en gezellig keutelen, dat soort dingen.

Ik zal je proberen een recent voorbeeld te geven omtrent affiliate marketing. Wij staan met een webshop op een grote Nederlandse dagaanbiedingsite waar wij niets voor betalen. Enkel wanneer bezoeker klikt en bij ons afrekent, dan krijgt de dagaanbieder een commissie van 7% (platform pakt ook nog 3% overigens, dus 10% totaal).

Toen kwam Black Friday eraan en dan gelden er andere regels ;) Ik had het plan om met een aantal producten in de eerste rij op deze website te staan en ging eens bellen of dat allemaal kon. Uiteraard kan dat! Dan gaat de commissie bijvoorbeeld naar 12% en een eenmalige bijdrage van 750 EURO per dag, want het is immers Black Friday. Dan is het aan jou als marketeer om te bepalen of dit gaat werken, zonder dat je het ooit hebt geprobeerd. Het is veel fingerspitzengefŁhl en het is handig als je zelf ervaring hebt in de retail en e-commerce, want dankzij die ervaring weet je vaak wat werkt en wat niet. Uiteraard levert deze deal meer conversie op, maar is dat genoeg om die extra kosten weer te betalen en vice versa.

Wij werken NIET samen met bloggers, aangezien deze firma daar 0 geloof in heeft. Ikzelf overigens wel, maar dat terzijde. Het probleem met die bloggers is dat velen aangesloten zijn bij zogenaamde influencerplatforms die walgelijke prijzen vragen voor kleine blogs met weinig Google authoriteit. Zo heb ik bedragen voorbij zien komen van 1200,- ex btw voor een blog met 2.000 bezoekers per maand die amper 1 jaar oud was en dat was en groot influencerplatform.

In hoeverre de bloggers zelf eerlijk zijn is in principe niet belangrijk, want alle informatie kun je opzoeken met marketingtools zoals Trust Flow, Spam Score, DA en PA.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409203
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:20 schreef Jimbo het volgende:
Misschien wel leuk om eens in de groep te gooien;

Ik heb 9 jaar als marketeer gewerkt, maar er nu een jaar of 3 tussenuit. Binnenkort wil ik weer eens de arbeidsmarkt bekijken; aan wat voor salarisindicatie moet je denken tegenwoordig (40uur)

Senior functie kan ik imho zo wel inrollen (genoeg ervaring en portfolio zou je zeggen) maar stel ik zou naar medior oid terug moeten, wat levert dat op ?
Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.

Ook ervaring zegt mij helemaal niets. Je kan alleen maar laten zien door middel van cijfers of je goed bent of niet. Marketeer is een vak waar men in het algemeen veel te makkelijk over denkt (niet dat ik zeg dat jij dat doet). Dus ik zou je geen eerlijk antwoord kunnen geven op je vraag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409239
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:01 schreef manny het volgende:
Hoe stel je nou vast of jouw marketing euro ook daadwerkelijk tot een verkoop leidt...

Waarschuwing: ik heb onderstaande podcast beluisterd.

https://soundcloud.com/de(...)verteren-op-internet
Hoe je dat vaststelt is afhankelijk van heel veel factoren. Op welk platform gaan wij die euro spenderen? Facebook? Twitter? Google Ads?

Als wij die vraag hebben beantwoord, dan gaan wij in dat programma onderzoek doen (eventueel met externe tools). Het kan soms wel een week duren voor je een campagne hebt opgezet. Je wilt immers geen geld over de balk gooien, want dan sta je zo op straat als marketeer. Echt een vak waar prestaties heel erg meetbaar zijn en die ook goed moeten zijn wil je verder komen. Mocht je nog dieper op je vraag willen ingaan, schroom niet om te vragen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409258
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:20 schreef trein2000 het volgende:
Met welke andere functionarissen /afdelingen werk je het meest samen?
Designers en directie (die gaan immers om de euro's) verder eigenlijk niemand. Marketeer is wel een vak wat uitstekend past bij mensen die heel erg op zichzelf kunnen werken. Persoonlijk ben ik geen fan van marketingafdelingen van 50 man ala CoolBlue, dat werkt niet. Er zijn er 48 die net van school afkomen zonder ervaring en die andere 2 moeten het de andere uitleggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409274
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:23 schreef LastRequest het volgende:
Hoe kom je op nieuwe ideeŽn voor bv. campagnes? Is dat iets wat je gewoon ligt of zoek je op bepaalde plekken naar inspiratie?
Leuke vraag!

Zoals al vaker gezegd in dit topic is juist de kracht van een hele goede marketeer dat hij of zij zelf dingen kan verzinnen. Een goede marketeer is super creatief. Helaas hebben de meeste dat niet en dat kun je ook niet leren. Dat zit in je of niet. Het is een bepaalde manier van tegen dingen aankijken of bepaalde paden bewandelen die anderen niet bewandelen etc. Inspiratie doe ik zelfs in de supermarkt op als ik een vreemd persoon zie. Ik kijk ook altijd om mij heen waar ik ook ben (beetje een tik misschien :P )
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184409292
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:22 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe/Doen jullie aan dataverzameling? Werken jullie daarvoor met andere bedrijven samen?
Goede vraag!

Daar gebruiken wij verschillende tools voor (tegen betaling). Deze vooral Amerikaanse tools zetten wij in voor verschillende platformen of voor onsite SEO. Platformen zoals ScreamingFrog of gewoon Google Tag Manager. Uiteraard krijgen wij ook bergen data binnen in onze webshopsoftware.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 01:06:08 #31
434098 Harlekien
Strooit met scherpte
pi_184409460
Wordt per persoon bijgehouden hoeveel je uitgeeft en hoeveel dat opgeleverd heeft?
Aangezien het meetbaar is.

Wat is de new big thing? Dus wat is iets waar marketeers etc nu op in moeten stappen?
pi_184409827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 01:06 schreef Harlekien het volgende:
Wordt per persoon bijgehouden hoeveel je uitgeeft en hoeveel dat opgeleverd heeft?
Aangezien het meetbaar is.

Wat is de new big thing? Dus wat is iets waar marketeers etc nu op in moeten stappen?
Ja per persoon kun je alles bijhouden. In mijn geval niet nodig, aangezien ik de enige ben. In principe gaat dat bijhouden per kanaal, dus Facebook Manager daar zie je je uitgaves. Zo ook voor Google Ads etc. Big thing is Amazon. Waar Amazon komt slopen ze de hele e-commerce markt en ik verwacht dat Amazon ook in Nederland zowel online als offline in gaat stappen met bijvoorbeeld popup-stores, supermarkten, bezorging via drones etcetera.

Als je als e-commerce bedrijf nog niet actief bent op Amazon kun je maar beter nu instappen anders ga je de boot missen denk ik.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184411614
Hoe saai is je werk?
pi_184412106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Hoi Alex,

Laat ik allereerst voorop stellen dat de meest gemaakte fout is van zogenaamde marketeers dat het enkel bestaat uit SEO/SEA en wat social media. Niet dat ik denk dat jij zo iemand bent, maar afijn je snapt wat ik bedoel.

Wij pakken ze allemaal mee en dat is ook een van de meest gemaakte fouten van bijna alle bedrijven. Ze gebruiken social media te weinig of spreiden te weinig. Men gaat VOL voor Facebook en YouTube, maar Twitter niet? Of Pinterest? Tumblr? Etcetera. Ja dit kost veel tijd, maar levert op de lange termijn alleen maar op. Ook voor je organische verkeer uiteraard.

Ik verwacht voorlopig veel verschuivingen naar Amazon. Dat is the place to be in de komende jaren. Als je ziet dat in Duitsland ongeveer 1 op de 4 mensen iets zoekt via Amazon in plaats van Google, dan zegt dat al genoeg. Ga je niet mee met Amazon? Dan zal het heel moeilijk worden om het hoofd boven water te houden (uitzonderingen daargelaten).
tx! Ik ben zelf de social media specialist binnen ons marketingteam, vandaar de vraag. Wij spreiden inderdaad ook, ook omdat we wereldwijd leveren.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:32:19 #35
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_184414450
Misschien wat verder weg van alleen marketing, maar wat zou jouw advies zijn voor de online strategie van FOK!?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_184415666
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
Misschien wat verder weg van alleen marketing, maar wat zou jouw advies zijn voor de online strategie van FOK!?
Hele toffe vraag :) Fok moet zich richten op ludieke dingen/acties ala Powned. Dat past wel bij het ''merk'' Fok denk ik. Wat exposure pakken bij evenementen en dergelijke.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184415678
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:05 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe saai is je werk?
Totaal niet. Het is een van de meest gevarieerde beroepen die er bestaat. Als ik elke 30 minuten naar buiten loop voor een frisse neus dan doe ik dat. Ik moet immers dingen bedenken/creatief zijn en dat gaat niet als je de hele dag op 1 plek blijft zitten en continu naar je scherm loopt te staren. Dan ben ik weer bezig met social media of met een bepaalde actie etc etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:17:27 #38
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184415901
Wat vind je van marketingstrategieŽn als werven op straat of outbound bellen?

Ik moet toegeven dat ik door dat soort acties bij marketingmensen standaard het beeld heb dat het hele opdringerige popi-jopi's zijn :@ Daardoor zou ik nooit en te nimmer eraan denken om zelf de marketing in te gaan..
pi_184415952
Hallo

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik ben van plan om zelfgemaakte dingen te verkopen. Maar hoe krijg je daarmee bekendheid?

Ik heb een facebook pagina en instagram. Ik gebruik hashtag woorden , alleen wil het niet zo lukken. Nou ben ik van plan om een webwinkel te openen op Etsy . ( Etsy is een platform waar je zelf gemaakte spullen kan verkopen ).

Alleen wat zou ik kunnen doen om meer bekendheid te krijgen, maw welke marketing dingen zou ik kunnen toepassen?

Alvast bedankt.
pi_184416026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.
Duizenden per week, dus minimaal ~8,5k per maand? Really?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184416148
Online advertising wordt steeds invasiever, en gaat dan ook een groeiende aversie opwekken. We zouden zelf graag daarnaast extra aandacht geven aan een combo van een review, user-ervaringen en flankerende (betaalde) advertising.
Wat is je mening daarover, welke valkuilen liggen daar?
pi_184416197
Vind je het niet jammer dat je een beroep hebt waarmee je 0 toegevoegde waarde voor de maatschappij hebt?

Als je over 40 jaar terug kijkt naar je banen in deze sector, schaam je je (denk je) dan niet dat je dit met je leven hebt gedaan?
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_184416226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij doen niet aan indicaties. Er zijn duizenden zogenaamde marketeers, maar er zijn er een handjevol echt goed. Je conversies bepalen hoe goed je bent en zeker niet een papiertje. Marketeer is echt een vak wat je niet kunt leren op school. Dat vak moet je voelen en een talent hebben voor o.a. creativiteit. Er werken hier 2 HBO'ers die vele malen minder verdienen als een collega die geen middelbaar diploma heeft, maar die harkt wel duizenden euro's binnen per week.

Ook ervaring zegt mij helemaal niets. Je kan alleen maar laten zien door middel van cijfers of je goed bent of niet. Marketeer is een vak waar men in het algemeen veel te makkelijk over denkt (niet dat ik zeg dat jij dat doet). Dus ik zou je geen eerlijk antwoord kunnen geven op je vraag.
Vind je jezelf tot dit handjevol goede marketeers horen?

En dat je het vak voelt, dat is wel erg ouderwets met de beschikbare data van tegenwoordig. Vind je het niet enorm amateuristisch dat er in je vakgebied nog zoveel op onderbuikgevoel wordt bepaald?
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_184416262
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Om je nog een goed marketing voorbeeld te geven wat niet zozeer een winkel is, is bijvoorbeeld de artiest Snollebollekes. Razend populair in Nederland en een van de meest geboekte artiesten van het land en dat terwijl Rob geen noot kan zingen, maar het PLAATJE klopt van voor tot achter.

De kleding is over nagedacht. De manier waarop hij de act neerzet. De liedjes etc etc. Werkelijk geniaal. Heel de tent gaat uit zijn plaat:


Vanaf minuut 3
Da's natuurlijk makkelijk praten achteraf. Als geen hond er naar om keek, had je natuurlijk net zo makkelijk gezegd 'helemaal verkeerd aangepakt'.

Als het zo makkelijk was zou iedereen toch telkens het perfecte marketing plaatje bedenken en zouden campagnes nooit mislukken?
pi_184416293
Vind je zelf nou echt dat de wereld een mooiere plek wordt met wat jullie doen?
pi_184417048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Duizenden per week, dus minimaal ~8,5k per maand? Really?
Ja qua omzet dan zeg maar he. Niet zijn salaris ;) Dat haalt hij binnen voor het bedrijf.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:36 schreef iteejer het volgende:
Online advertising wordt steeds invasiever, en gaat dan ook een groeiende aversie opwekken. We zouden zelf graag daarnaast extra aandacht geven aan een combo van een review, user-ervaringen en flankerende (betaalde) advertising.
Wat is je mening daarover, welke valkuilen liggen daar?
Hele goede vraag. De grootste valkuil is ''echtheid''. Iedereen kent wel een Zoover, Tweakers, Kieskeurig en al van die partijen die zowel paid advertising aanbieden als user-reviews etc. Ik hoor vaak in mijn omgeving; Ja die reviews allemaal leuk en aardig, maar zijn ze wel echt?

Het is aan die bedrijven zelf om er zorg voor te dragen dat het systeem zo is ingericht dat het ook daadwerkelijk klopt voor de bezoekende klant en men vertrouwen wint. Helaas zijn er velen die dat niet zo nauw namen in het verleden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vind je jezelf tot dit handjevol goede marketeers horen?

En dat je het vak voelt, dat is wel erg ouderwets met de beschikbare data van tegenwoordig. Vind je het niet enorm amateuristisch dat er in je vakgebied nog zoveel op onderbuikgevoel wordt bepaald?
Ik sta elke dag op met het idee dat ik de beste ben en dat moet ook wel, want het is wel een vak waar je echt scherp voor de dag moet komen en moet inspelen op alles wat speelt. Het vak voelen doe je niet met data of tools. Dat zit in je of niet. Nee dat is niet amateuristisch, want schijnbaar werkt het ;) Aangezien jij en anderen daar dagelijks op inspelen door een aankoop te doen (al is het in de supermarkt).

Het zou pas heel amateuristisch zijn als marketeers aan de hand van 1 a 2 werkwijzes werken, dan worden reclames en dergelijke wel heel saai he ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:47 schreef Modus het volgende:

[..]

Da's natuurlijk makkelijk praten achteraf. Als geen hond er naar om keek, had je natuurlijk net zo makkelijk gezegd 'helemaal verkeerd aangepakt'.

Als het zo makkelijk was zou iedereen toch telkens het perfecte marketing plaatje bedenken en zouden campagnes nooit mislukken?
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord. ALS het zo makkelijk was en dat is het dus niet, vandaar ook dat het zo geniaal is. Tijd moet altijd uitwijzen of iets werkt of niet. Dat is vooraf niet altijd te bepalen dat klopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:49 schreef Modus het volgende:
Vind je zelf nou echt dat de wereld een mooiere plek wordt met wat jullie doen?
Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')