abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184418926
laatste vraag van mijn kant :D,

Is de huidige generatie niet veel minder gevoelig voor reclame van oudere generaties? mede door vergelijkingssites, reviews etc?

Als ik reclame zie voor welk product dan ook, is mijn eerst reactie "eerst zien dan geloven". Na eigen onderzoek, lezen specs, vergelijken prijzen ed doe ik zelf mijn conclusies trekken. hoe speel je hier op in als markingspecialist?
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:30:33 #77
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184418952
Zijn jouw strategieën ook van toepassing op zzp’ers? Die dus maar een beperkt budget en tijd hebben om aan marketing te besteden? Of is dat echt iets anders dan voor grotere bedrijven?

Of zou je gewoon iedereen aanraden om het uit te besteden? Ik ben dus zelf zzp’er en heb er laatst een marketingbureau om een offerte gevraagd, maar de prijs was voor mij echt te hoog. Of is het dat echt waard?

En is de marketing voor diensten vergelijkbaar met die voor producten, of is dat heel wat anders?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184419650
Dit filmpje wel eens bekeken?
pi_184419715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waar wil je nou heen? Je denkt dat bedrijven kortingen geven omdat ze allemaal voor sinterklaas willen spelen? Uiteindelijk willen ze toch allemaal zoveel mogelijk verdienen? De één lokt klanten met spaarkaarten, de ander met kortingscodes... whatever. Waarom zou de klant moeten weten wat er achter die korting zit 8)7
Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
pi_184420141
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:16 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
Ik krijg het idee dat jij denkt dat marketing per definitie misleiding is.

Ik heb een bedrijf in telefonie en systeembeheer. Als ik onze IT-klanten vertel dat ze geld kunnen besparen door bij ons telefonie af te nemen en dat dat een geweldig product is, dan is dat op geen enkele manier misleiding maar wel marketing.
Spoilers!
pi_184420382
Volg je de klant ook verder na de aankoop?
Zodat je bijvoorbeeld weet van welk platform de meeste retourzendingen komen, welke klant het meeste trouw is etc. etc.?
En werk je met 'persona's'?
dag
pi_184421439
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:16 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar marketingmeneertje hier impliceert min of meer dat zij niet aan misleiding doen, 'omdat ze een webwinkel hebben, geen pyramidespel runnen'.
Waarom doe je aan misleiding omdat je een webwinkel hebt?? Leg dan eens uit wat je bedoelt want ik snap het niet. En een clip van een stand up comedian als onderbouwing is meestal niet heel overtuigend :')

Ik ben van mening dat vraag en aanbod juist goed is voor de uiteindelijke klant. Hoe meer concurrentie, hoe meer bedrijven willen verbeteren en hoe lager de uiteindelijke prijs voor de klant. Natuurlijk probeert ieder bedrijf je dood te gooien met reclame en trucjes... uiteindelijk willen ze je geld.

Wat erger is, is een bedrijf zonder marketing. Hebben ze niet nodig omdat je van ze afhankelijk bent en je dus wel moet kopen terwijl ze totaal geen service bieden en schijt hebben aan de klant.
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:55:55 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184421695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe meer concurrentie, hoe meer bedrijven willen verbeteren en hoe lager de uiteindelijke prijs voor de klant.
Dat lijkt me een utopie dat zou betekenen dat dingen vanzelf goedkoper worden. Ik denk eerder dat marktwerking leidt tot slechter geproduceerde producten, er wordt automatisch de rand opgezocht van wat een klant nog wil, en vervolgens wordt dat product opgeklopt alsof dat het beste mogelijk is. Mocht de klant dan toch betere kwaliteit willen dan moet hij ineens meer betalen.

Het moet ergens vandaan komen dingen worden niet magisch goedkoper en marketing kost juist geld, dus daar worden producten al helemaal niet goedkoper of beter van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184423566
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:25 schreef Ferdii het volgende:
In Hoeverre zijn TV reclames op dit moment nog waardevol? Zover ik weet gebruikt iedereen die verplichte pauze om te gaan pissen, eten pakken, of simpelweg het programma opnemen en een half uur later starten met kijken, om vervolgens de reclames te skippen.

Zie je een verschuiving bij reclames van de "oude" kanalen, naar de online wereld, of blijft het op dit moment toch een ding voor erbij?
Goede vraag. TV-reclames zijn voor de meesten irritant. Toch hebben ze psychologisch gezien effect. Het zit hem namelijk in de herhaling. De kracht van herhaling is zo groot dat het toch iets met ons brein doet. Wel zie ik een verschuiving naar social media ads vanuit de wat bekendere merken. Helaas gebruikt men deze mediums nog wel verkeerd en post men enkel wat aanbiedingen of een folder etc i.p.v. een keer wat ludieks te doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:29 schreef Ferdii het volgende:
laatste vraag van mijn kant :D,

Is de huidige generatie niet veel minder gevoelig voor reclame van oudere generaties? mede door vergelijkingssites, reviews etc?

Als ik reclame zie voor welk product dan ook, is mijn eerst reactie "eerst zien dan geloven". Na eigen onderzoek, lezen specs, vergelijken prijzen ed doe ik zelf mijn conclusies trekken. hoe speel je hier op in als markingspecialist?
Dat zou je denken, maar kijk eens naar Apple. Apple is een van DE bedrijven die vooral deze generatie aanspreekt. Apple heeft maar genoeg reclame gemaakt voor hun producten, alleen op een andere manier. Die enorme persdagen waar ze de nieuwste iPhone bekend maken werd al weken vantevoren gehyped via internet en ook via tv (vaak bij een Editie NL en dat soort media). Reclame spreekt deze generatie zeer zeker aan, alleen wij ervaren dat op een andere manier laten we zeggen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:30 schreef SaskiaR het volgende:
Zijn jouw strategieën ook van toepassing op zzp’ers? Die dus maar een beperkt budget en tijd hebben om aan marketing te besteden? Of is dat echt iets anders dan voor grotere bedrijven?

Of zou je gewoon iedereen aanraden om het uit te besteden? Ik ben dus zelf zzp’er en heb er laatst een marketingbureau om een offerte gevraagd, maar de prijs was voor mij echt te hoog. Of is het dat echt waard?

En is de marketing voor diensten vergelijkbaar met die voor producten, of is dat heel wat anders?
Hierover zou ik wat dieper moeten ingaan als je wilt, aangezien ik uiteraard je bedrijf en dergelijke niet ken. Wel kan ik je zeggen dat veel van dit soort bureau's inderdaad belachelijke bedragen vragen. Dat moet soms ook wel, aangezien zij niet zeker zijn van inkomsten waarschijnlijk. Toch denk ik dat transparantie/eerlijkheid tegenover een middenstander je veel verder brengt in de relatie dan deze bovenstaande manier van werken.

Marketing voor diensten is wel een slag anders. Vaak gaat het om leads/offertes en de benadering naar de klant is anders dan wanneer je een pak melk wilt promoten via bijvoorbeeld Facebook. Je doelgroep is anders en ook hun beleving is anders. We zouden hierover weleens kunnen babbelen als je wilt :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184423724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:58 schreef Peter het volgende:
Volg je de klant ook verder na de aankoop?
Zodat je bijvoorbeeld weet van welk platform de meeste retourzendingen komen, welke klant het meeste trouw is etc. etc.?
En werk je met 'persona's'?
Ja dat doen wij. Hiervoor gebruiken wij verschillende tools zoals Google zijn tools en de conversie pixel van Facebook bijvoorbeeld. Daarnaast heb je bij sommigen webwinkelsoftware ook extra backend mogelijkheden wat betreft data zoals in Magento.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:28:14 #89
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184423846
Ik ben benieuwd naar jouw oordeel over deze reclame, waar heel recent een hoop om te doen is.

Wat denk je dat de marketingstrategie achter deze reclame is?
:')
pi_184424171
Kun / Wil je misschien mijn vraag beantwoorden? Staat nog op eerste pagina.
pi_184425253
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt me een utopie dat zou betekenen dat dingen vanzelf goedkoper worden. Ik denk eerder dat marktwerking leidt tot slechter geproduceerde producten, er wordt automatisch de rand opgezocht van wat een klant nog wil, en vervolgens wordt dat product opgeklopt alsof dat het beste mogelijk is. Mocht de klant dan toch betere kwaliteit willen dan moet hij ineens meer betalen.

Het moet ergens vandaan komen dingen worden niet magisch goedkoper en marketing kost juist geld, dus daar worden producten al helemaal niet goedkoper of beter van.
Je denkt te negatief :P Als er iets nieuws uitgevonden wordt is het juist altijd duur. Daarna komt de concurrentie en gaat iedereen het product verbeteren en de processen verbeteren en is het ook goedkoper te produceren.

Als bedrijf A iets maakt met 500% winstmarge en bedrijf B komt met een gelijk product maar neemt genoegen met 100% winstmarge dan heeft de klant een betere prijs en heeft bedrijf B alsnog mooie cijfers. Uiteindelijk komen er zoveel concurrenten dat de marges krap worden (zie onder andere online computerwinkels) waardoor iedereen met marketing probeert om zoveel mogelijk omzet te pakken om met de krappe marges nog genoeg winst te maken. Lijkt me uiteindelijk allemaal positief voor de consument :P
Facts don't care about your feelings
pi_184425572
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw oordeel over deze reclame, waar heel recent een hoop om te doen is.

Wat denk je dat de marketingstrategie achter deze reclame is?
Ik begrijp niet zo goed waarom er ophef over is, aangezien Gilette gelooft in onze jongens van nu die dan de mannen van morgen moeten worden, prima toch? Of je nu transgender, zwart etc bent dat moet niet uitmaken. Dat is de gedachte erachter, maar de sneeuwvlokjes vinden dit uiteraard niet kunnen.

Het lijkt mij een prima reclame, alhoewel ik deze vorm niet bij Gilette vind passen. Daar zie ik liever ruige mannen met dikke baarden etc in plaats van dit soort kattengejank.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184425650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:21 schreef Attitude het volgende:
Hallo

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik ben van plan om zelfgemaakte dingen te verkopen. Maar hoe krijg je daarmee bekendheid?

Ik heb een facebook pagina en instagram. Ik gebruik hashtag woorden , alleen wil het niet zo lukken. Nou ben ik van plan om een webwinkel te openen op Etsy . ( Etsy is een platform waar je zelf gemaakte spullen kan verkopen ).

Alleen wat zou ik kunnen doen om meer bekendheid te krijgen, maw welke marketing dingen zou ik kunnen toepassen?

Alvast bedankt.
Je bent bezig met een brand oftewel merk aan het opzetten en laat dat nu net vele malen moeilijker zijn dan een standaard webwinkel met reeds bekende producten. Ik zou mij richten op verkopen via Amazon en Bol.com als ik jou was (Google voor tips). Een merk in de markt zetten kan ontzettend snel gaan of ontzettend tijdrovend zijn. Het moet aanslaan zo gezegd.

Hashtag keywords inzetten moet je op een bepaalde manier doen. Ook hier is genoeg informatie over te vinden op Google. Wat te denken van influencers benaderen voor promotie?

Ik ben geen fan van platformen als Etsy, maar ik zou gewoon wat testproducten laten maken via AliBaba en die in je eigen webwinkel verkopen. Dit kan zelfs gratis met Wordpress en WooCommerce of met een Shopify. Houd er wel rekening mee dat een merk iets van meerwaarde moet hebben of ludiek, grappig etc.

Als laatste zou je ook nog YouTube in kunnen zetten met een video die viral kan gaan. Heb je een supertof idee voor een video? Gebruik je merk daarin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184425684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je denkt te negatief :P Als er iets nieuws uitgevonden wordt is het juist altijd duur. Daarna komt de concurrentie en gaat iedereen het product verbeteren en de processen verbeteren en is het ook goedkoper te produceren.

Als bedrijf A iets maakt met 500% winstmarge en bedrijf B komt met een gelijk product maar neemt genoegen met 100% winstmarge dan heeft de klant een betere prijs en heeft bedrijf B alsnog mooie cijfers. Uiteindelijk komen er zoveel concurrenten dat de marges krap worden (zie onder andere online computerwinkels) waardoor iedereen met marketing probeert om zoveel mogelijk omzet te pakken om met de krappe marges nog genoeg winst te maken. Lijkt me uiteindelijk allemaal positief voor de consument :P
Geniale kamikaze-marketing zie ik vooral toegepast worden in supermarkten.

Bijvoorbeeld:

Sultana repen NU MET EXTRA VEZELS + MINDER SUIKER! Dit klopt, maar de repen zijn ondertussen 10 cent duurder geworden en 12% kleiner _O- In die markt wil ik mij nooit begeven, maar ik vind het wel geniaal gevonden altijd en velen trappen erin.

Let er zelf maar eens op. Raket ijsjes, chocorepen en dat soort dingen worden duurder, maar ook kleiner of minder inhoud.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 16 januari 2019 @ 01:11:35 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184427956
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 januari 2019 @ 01:37:07 #96
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_184428182
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:11 schreef golfer het volgende:
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
Wij kregen ze in ieder geval nog wel geleerd in 2010 XD
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_184428316
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2019 01:11 schreef golfer het volgende:
Ooit, toen ik als fossiel, marketing in een opleiding deed in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je de 4P.'s? Worden die nog steeds gehanteerd in online-marketing?
Om heel eerlijk te zijn doen wij eigenlijk niet aan al die fancy termen. Marketing bestaat voor een groot gedeelte uit creativiteit en psychologie. Dat ga je met die termen allemaal niet leren. Persoonlijk ook een hekel aan die leraren die allemaal van die Engelse termen gebruiken :')
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184429651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geniale kamikaze-marketing zie ik vooral toegepast worden in supermarkten.

Bijvoorbeeld:

Sultana repen NU MET EXTRA VEZELS + MINDER SUIKER! Dit klopt, maar de repen zijn ondertussen 10 cent duurder geworden en 12% kleiner _O- In die markt wil ik mij nooit begeven, maar ik vind het wel geniaal gevonden altijd en velen trappen erin.

Let er zelf maar eens op. Raket ijsjes, chocorepen en dat soort dingen worden duurder, maar ook kleiner of minder inhoud.
Haha klopt maar dat is gewoon profiteren van de domheid van de mens. De supermarkt markt is ook een voorbeeld van wat ik aangeef, want er zijn er zoveel dat iedere consument genoeg keuze heeft (tenzij je in de middle of nowhere woont) en de marges zijn daardoor ook ontzettend laag. Voor een vrij duur land zijn onze supermarktprijzen niet slecht.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:05:13 #99
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184429802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Dit vind ik eerlijk gezegd geen antwoord op de gestelde vraag.. Dat het inhoudelijk een goede, creatieve reclame is die iedereen kent was al wel duidelijk. Maar zoals Ferdii stelt zijn er dus maar weinig mensen die het direct associëren met Telfort (zoals er volgens mij dus weinig mensen zijn die Even Apeldoorn Bellen direct associëren met Centraal Beheer), wat me uiteindelijk WEL het doel van een reclame lijkt... Dus de vraag is, is het uiteindelijk een goede reclame want creatief en bekend (memes en dergelijke) OF slechte reclame want de naam Telfort blijft niet per se hangen?
pi_184429896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kracht van die Telfort reclame zit hem in 2 dingen; Irritatiefactor en herhalen herhalen herhalen. Het verhaaltje van dat karakter is verzonnen door een marketeer en daarmee bedoel ik te zeggen: Zie er maar eens op te komen/ te verzinnen. Daar heb je wel een doos creativiteit voor nodig.
Irritatie? Je bent echt een ouderwetse marketeer als je daar nog in gelooft. Hoe oud ben je?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')