abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184417345
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
pi_184417366
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
Ik weet niet waar je naartoe wilt eerlijk gezegd. Wij hebben webwinkels, geen pyramidespelen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184417473
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je naartoe wilt eerlijk gezegd. Wij hebben webwinkels, geen pyramidespelen :)
Dat weet je heus wel alleen je gaat het uit de weg.
pi_184417687
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja qua omzet dan zeg maar he. Niet zijn salaris ;) Dat haalt hij binnen voor het bedrijf.
Ah, oke! Ik werd even op het verkeerde been gezet vanwege de combinatie van voelen/talent, opleidingsniveau/diploma i.c.m. "binnenharken".

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als 'behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden'.

Ik kan er dus vanuit gaan dat je zelf ook graag continu voorgelogen, om de tuin geleid en opgelicht wordt?
Als mede-marketeer is mijn mening dat marketeers gedrag be´nvloeden, maar niet voorliegen, om de tuin leiden en/of oplichten. Consumenten zijn (kennelijk) gevoelig voor be´nvloeding, maar het blijft een vrije keuze. Massa's mensen gaan naar een andere supermarkt omdat daar 1 artikel in de aanbieding is (en doen daar ook de weekboodschappen). Dat is niet rationeel, maar wel hoe mensen werken.

Overigens ben ik naast marketeer ook consument en ook ik betrap me wel eens op een irrationele beslissing.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184417768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Aparte vraag en geen idee wat ik hierop moet antwoorden. Het is niet dat wij dingen doen die god verboden heeft ofzo :P Daarnaast zal het mij spreekwoordelijk aan de reet roesten, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag. En ook wel een bijzonder, maar wel te verwachten, antwoord. Je doet niets wat verboden is, maar eigenlijk maakt het je ook allemaal geen fuck uit. Zolang je maar geld verdient met je marketing toch? :)
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:27:39 #56
162268 Knoflook
Lekker bij D÷ner
pi_184417863
Hi, tof idee dit.

Vraag: Heb je goede/leuke/interessante marketingsite's voor collega's? (naast marketingfacts, adformatie en frankwatching) Buitenlandse platformen ook geen probleem.
Klap eens in je handjes.
pi_184417879
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik sta elke dag op met het idee dat ik de beste ben en dat moet ook wel, want het is wel een vak waar je echt scherp voor de dag moet komen en moet inspelen op alles wat speelt. Het vak voelen doe je niet met data of tools. Dat zit in je of niet. Nee dat is niet amateuristisch, want schijnbaar werkt het ;) Aangezien jij en anderen daar dagelijks op inspelen door een aankoop te doen (al is het in de supermarkt).

Het zou pas heel amateuristisch zijn als marketeers aan de hand van 1 a 2 werkwijzes werken, dan worden reclames en dergelijke wel heel saai he ;)
Is dat eerste serieus? :') Overigens vind ik het bizar dat je denkt dat er maar een handvol goede marketeers zijn. Marketing is niet echt lastig. En jij bent daarin ook geen sneeuwvlok. Of denk je hier echt anders over?

Je kunt niet zonder data als goede online marketeer. Bizar dat je zoveel op gevoel doet. Data = key. Ga je ook naar events zoals het MIE? Hoe kijk jij daar, blijkbaar als klassieke marketeer, tegenaan?

Zelf heb ik in de FMCG branche als marketeer gewerkt, dus de supermarkt aankoop waar jij op doelt. Blijkbaar een hele andere branche dan waar jij je in begeeft. ;)
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_184417945
Wordt er in jouw business ook wel eens daadwerkelijk feitelijk onderzoek gedaan naar de daadwerkelijke invloed van een reclame? Zoja hoe? Ik hoor in dit topic alweer vaak de woorden "verwachting, hoop, prognose" etc.

lijkt mij als eigenaar van een bedrijf veel nuttiger om te weten of die ene leuke reclame ook de daadwerkelijke oorzaak is van succes, of dat het de goede prijs, gebrek aan concurrentie, kwaliteit product oid een veel belangrijkere rol spelen.
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 16:33:36 #59
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184417986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat vind je van marketingstrategieŰn als werven op straat of outbound bellen?

Ik moet toegeven dat ik door dat soort acties bij marketingmensen standaard het beeld heb dat het hele opdringerige popi-jopi's zijn :@ Daardoor zou ik nooit en te nimmer eraan denken om zelf de marketing in te gaan..
Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden TS? :@ :P
pi_184418117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Als mede-marketeer is mijn mening dat marketeers gedrag be´nvloeden, maar niet voorliegen, om de tuin leiden en/of oplichten. Consumenten zijn (kennelijk) gevoelig voor be´nvloeding, maar het blijft een vrije keuze. Massa's mensen gaan naar een andere supermarkt omdat daar 1 artikel in de aanbieding is (en doen daar ook de weekboodschappen). Dat is niet rationeel, maar wel hoe mensen werken.
Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
pi_184418214
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:41 schreef Modus het volgende:

[..]

Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
In mijn voorbeeld wordt geadverteerd met een kratje bier voor prijs X of een pak luiers van merk Y. Die prijzen zijn de werkelijke verkoopprijzen. Hoe is dat misleiding dan? Dat is geen vermeende korting, dat is de korting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184418438
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:41 schreef Modus het volgende:

[..]

Het is wel degelijk misleiding, omdat je totaal niet transparant bent over wat er achter die vermeende korting zit. Niet zelden betaalt de consument die uiteindelijk indirect zelf, maar dat ga je er uiteraard niet bij vertellen.
Waar wil je nou heen? Je denkt dat bedrijven kortingen geven omdat ze allemaal voor sinterklaas willen spelen? Uiteindelijk willen ze toch allemaal zoveel mogelijk verdienen? De ÚÚn lokt klanten met spaarkaarten, de ander met kortingscodes... whatever. Waarom zou de klant moeten weten wat er achter die korting zit 8)7
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_184418499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:47 schreef baskick het volgende:

[..]

In mijn voorbeeld wordt geadverteerd met een kratje bier voor prijs X of een pak luiers van merk Y. Die prijzen zijn de werkelijke verkoopprijzen. Hoe is dat misleiding dan? Dat is geen vermeende korting, dat is de korting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is geen misleiding. Maar je weet natuurlijk wel dat je genoeg trucjes toepast.

Ik heb zelf ook wel eens verpakkingen aangepast waar ik achteraf niet heel trots op hoef te zijn. Legaal is het natuurlijk wel, maar netjes niet echt.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_184418520
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden TS? :@ :P
Dat is wat mij betreft geen marketing, maar gewoon koude sales en ik vind het verschrikkelijk. Is ook niet iets waar je een relatie mee kunt opbouwen met een toekomstige klant lijkt mij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:31 schreef Ferdii het volgende:
Wordt er in jouw business ook wel eens daadwerkelijk feitelijk onderzoek gedaan naar de daadwerkelijke invloed van een reclame? Zoja hoe? Ik hoor in dit topic alweer vaak de woorden "verwachting, hoop, prognose" etc.

lijkt mij als eigenaar van een bedrijf veel nuttiger om te weten of die ene leuke reclame ook de daadwerkelijke oorzaak is van succes, of dat het de goede prijs, gebrek aan concurrentie, kwaliteit product oid een veel belangrijkere rol spelen.
Ja wij doen onderzoek door middel van onsite analyses. Zo splittesten wij advertenties bijvoorbeeld en kunnen dan aan de hand van bijvoorbeeld Analytics een hoop zien en daarop inspelen. Ook met een Facebook Manager kun je veel data achterhalen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is dat eerste serieus? :') Overigens vind ik het bizar dat je denkt dat er maar een handvol goede marketeers zijn. Marketing is niet echt lastig. En jij bent daarin ook geen sneeuwvlok. Of denk je hier echt anders over?

Je kunt niet zonder data als goede online marketeer. Bizar dat je zoveel op gevoel doet. Data = key. Ga je ook naar events zoals het MIE? Hoe kijk jij daar, blijkbaar als klassieke marketeer, tegenaan?

Zelf heb ik in de FMCG branche als marketeer gewerkt, dus de supermarkt aankoop waar jij op doelt. Blijkbaar een hele andere branche dan waar jij je in begeeft. ;)
Uiteraard is dat serieus. Er zijn inderdaad maar een handvol goede marketeers en de rest komt direct van school en bezit die creativiteit niet of denkt niet buiten de lijntjes. Zoals gezegd dat kun je niet leren. Dat is een vorm van creativiteit die heb je of die heb je niet.

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard gebruiken wij veel data. Ik persoonlijk veel voor SEO, aangezien dat mijn beste vakgebied is, maar dankzij de ervaring die je hebt weet je wat werkt en wat niet enzovoorts. Daar heb ik de tools niet meer voor nodig, snap je?

Ik ga niet naar events. Die mensen vinden zichzelf helemaal fantastisch en het draait - uiteraard - om iets te verkopen aan mij. Nee dankjewel. Dat kan ik online ook wel doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:27 schreef Knoflook het volgende:
Hi, tof idee dit.

Vraag: Heb je goede/leuke/interessante marketingsite's voor collega's? (naast marketingfacts, adformatie en frankwatching) Buitenlandse platformen ook geen probleem.
Zeker. Blog van Neil Patel bijvoorbeeld en ViperChill zijn qua SEO ontzettend waardevol. Ook BlackHatForum (al doet de naam anders vermoeden) bevat veel nuttige informatie. Ook affiliateblog is wel interessant en Emerce.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184418616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag. En ook wel een bijzonder, maar wel te verwachten, antwoord. Je doet niets wat verboden is, maar eigenlijk maakt het je ook allemaal geen fuck uit. Zolang je maar geld verdient met je marketing toch? :)
Geld verdienen is niet moeilijk. Het gaat erom de BESTE conversie te halen. Dus stel wij doen 1% conversie in Google Adwords, dan wil ik 1,5% halen, terwijl mijn collega 1% haalt. Of die 0,5% nu 100 euro extra oplevert of 20.000 dat is ansich niet belangrijk, aangezien je daarna weer kunt finetunen of je budget verhogen etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:11:36 #69
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft geen marketing, maar gewoon koude sales en ik vind het verschrikkelijk. Is ook niet iets waar je een relatie mee kunt opbouwen met een toekomstige klant lijkt mij.
Thanks voor je antwoord :D

Dit topic was mijn beeld van marketeers sowieso al wat aan het nuanceren en nu ik bij een nieuwe werkgever tussen de marketeers zit werkt ook :P Ik zag ze toch altijd als gladde types door dat soort praktijken dus... Denk je ook dat dat soort gasten invloed op jullie vak hebben en er daardoor weinig mensen zijn die de marketing in willen of zouden de meesten daar (in tegenstelling tot mij :P ) die voor marketing kiezen daar wel doorheen kunnen kijken?
pi_184418651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Uiteraard is dat serieus. Er zijn inderdaad maar een handvol goede marketeers en de rest komt direct van school en bezit die creativiteit niet of denkt niet buiten de lijntjes. Zoals gezegd dat kun je niet leren. Dat is een vorm van creativiteit die heb je of die heb je niet.

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard gebruiken wij veel data. Ik persoonlijk veel voor SEO, aangezien dat mijn beste vakgebied is, maar dankzij de ervaring die je hebt weet je wat werkt en wat niet enzovoorts. Daar heb ik de tools niet meer voor nodig, snap je?

Ik ga niet naar events. Die mensen vinden zichzelf helemaal fantastisch en het draait - uiteraard - om iets te verkopen aan mij. Nee dankjewel. Dat kan ik online ook wel doen.
Ik moet toch wel lachen om je posts. Wat een ontzettende arrogantie.

Heb je ooit bij een groot bedrijf gewerkt met een grote marketingafdeling? Het voorbeeld dat je nu aanhaalt van Telfort is nou niet echt een geniaal succesverhaal dat zo briljant is dat maar een handjevol mensen dit kon bedenken.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_184418670
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord :D

Dit topic was mijn beeld van marketeers sowieso al wat aan het nuanceren en nu ik bij een nieuwe werkgever tussen de marketeers zit werkt ook :P Ik zag ze toch altijd als gladde types door dat soort praktijken dus... Denk je ook dat dat soort gasten invloed op jullie vak hebben en er daardoor weinig mensen zijn die de marketing in willen of zouden de meesten daar (in tegenstelling tot mij :P ) die voor marketing kiezen daar wel doorheen kunnen kijken?
Je haalt 2 dingen volledig door elkaar. Wat VraagWatJeWil terecht zegt gaat het hier om sales. Sales en marketing zijn 2 compleet verschillende werelden.
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:19:45 #72
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen volledig door elkaar. Wat VraagWatJeWil terecht zegt gaat het hier om sales. Sales en marketing zijn 2 compleet verschillende werelden.
Hmmm, dat is wel waar ja.. Al vind ik dat het soms toch redelijk in elkaar over gaat, bijvoorbeeld door zo'n vent van het AD die mij op straat aanspreekt of ik een krant wil.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke visie dan natuurlijk. Als boekhouder zie ik in de administratie natuurlijk wel dat er verschillende plekken zijn om kosten voor marketing op te boeken en kosten voor sales en ik weet welke collega's onder sales en welke onder marketing vallen, maar in de praktijk vind ik het toch best lastig om het verschil te zien over het algemeen :P
pi_184418810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Simpel voorbeeld; De reclames van Telfort met Patrick Stoof. Denk je nu echt dat elke marketeer zoiets kan verzinnen? Je moet er maar op komen weet je wel en dat onderscheid de goede marketeer van de gemiddelde marketeer.

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
hardcoholic
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:23:56 #74
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184418844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Uiteraard ken ik de reclames van de memes ed, maar had mij niet gevraagd voor welk bedrijf deze reclame gemaakt was. Ik had gekomen op "een telefoonprovider". wat mij betreft dan ook een reclame die de plank misslaat en niet direct iets toevoegd aan naamsbekendheid. ben je het hier mee eens of zijn er wel degelijk voordelen aan reclames waarbij niet direct de bedrijfsnaam naar voren schiet?
Vind dit trouwens een goede vraag!

Mij schoot door dit bericht "Even Apeldoorn bellen". Dat kent natuurlijk iedereen, maar ik moest toch even nadenken dat dat bij Centraal Beheer hoort :D
pi_184418865
In Hoeverre zijn TV reclames op dit moment nog waardevol? Zover ik weet gebruikt iedereen die verplichte pauze om te gaan pissen, eten pakken, of simpelweg het programma opnemen en een half uur later starten met kijken, om vervolgens de reclames te skippen.

Zie je een verschuiving bij reclames van de "oude" kanalen, naar de online wereld, of blijft het op dit moment toch een ding voor erbij?
hardcoholic
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')