#ANONIEM | maandag 14 januari 2019 @ 14:40 |
Speel mee op de FOK! Factorio server en help ons de spaghetti in goede banen te leiden. Join de FOK!torio Discord server voor instructies en server info: https://discord.gg/KNPGUVA? Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren. Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid. Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken! Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤25,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering. Hier te koop: https://www.factorio.com/ Of hier: http://store.steampowered.com/app/427520/ Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Spel al gekocht en wil je een Steam key? Check hier hoe: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available Bazenspel . . | |
cablegunmaster | maandag 14 januari 2019 @ 15:03 |
Fipo, ben vanavond wel wat later moet een kleine checkup doen bij mijn basis, rond 20:00 . | |
lifeblind | maandag 14 januari 2019 @ 15:20 |
Wellicht ook handig om te vermelden in de OP dat het spel ook een grote (en geweldige) mod community heeft, waarmee de herspeelbaarheid verder verlengd kan worden tot duizenden uren! | |
Djurres | maandag 14 januari 2019 @ 17:49 |
Oh, en er is een semi-nieuwe FOK!Torio server. Ik heb nog ergens een crappy windows vps gevonden waar nu wat op draait. Via discord kan je IP krijgen, (dit ivm geen whitelist en weet ik het wat allemaal) | |
FlippingCoin | maandag 14 januari 2019 @ 23:33 |
Mijn treinen willen niet automagisch rijden. Krijg alleen maar no path. Ah hij doet het nu. [ Bericht 18% gewijzigd door FlippingCoin op 14-01-2019 23:39:40 ] | |
Monolith | maandag 14 januari 2019 @ 23:39 |
Een enkele trein of meerdere met signals? Het eerste is vrij simpel te controleren door even een handmatig rondje te rijden. | |
FlippingCoin | maandag 14 januari 2019 @ 23:40 |
Een enkele trein had ik op stukje test rails, maar zat iets verkeerd of zo. | |
cablegunmaster | dinsdag 15 januari 2019 @ 09:21 |
Goed gefixt. volgend probleem. Daarnaast kom gezellig vanavond meedoen met onze: "oeps dit is in 2 dagen gebouwd. Map met te weinig kool. " | |
Djurres | dinsdag 15 januari 2019 @ 10:10 |
Bloemkool? Boerenkool? Steenkool? | |
cablegunmaster | dinsdag 15 januari 2019 @ 10:15 |
Allemaal . 0 bloemkool wordt er gemaakt ( kunnen we een boederij maken in factorio ? ?) | |
Houtenbeen | dinsdag 15 januari 2019 @ 10:24 |
Daar heb je wel mods voor | |
cablegunmaster | dinsdag 15 januari 2019 @ 12:10 |
Wil je dat? vraag ik me dan af. ga je aliens voedden? zodat ze minder snel aanvallen en daarna belaseren? zoiets van bait click and kill? | |
Houtenbeen | dinsdag 15 januari 2019 @ 12:14 |
Nee, het poppetje zelf | |
FlippingCoin | dinsdag 15 januari 2019 @ 13:04 |
Of aliens farmen. | |
lifeblind | dinsdag 15 januari 2019 @ 13:07 |
*kuch* biter zoo *kuch* | |
lifeblind | woensdag 16 januari 2019 @ 09:56 |
Multiplayer game die we nu hebben begint fatsoenlijke vormen aan te nemen. Power Armor MK2 met roboport MK2, blue belts, het hele spul. Tijd om een basis te gaan bouwen | |
cablegunmaster | woensdag 16 januari 2019 @ 10:53 |
Wacht... deden we dit niet al ? Of bedoel je muren neerzetten en biters buitenhouden en lekker alles claimen en stuk voor stuk terraformen? | |
lifeblind | woensdag 16 januari 2019 @ 11:36 |
Mja, we zijn nu net uit het begin Voornamelijk nu nog stroom op orde krijgen, en dan is het los gaan met beacons zodat de productie ten minste flink omhoog kan | |
cablegunmaster | woensdag 16 januari 2019 @ 11:53 |
Blueprint de huidige basis ? en je hebt een basis in je pocket | |
FlippingCoin | woensdag 16 januari 2019 @ 22:18 |
Steel furnace gemaakt. | |
cablegunmaster | donderdag 17 januari 2019 @ 13:31 |
Dat kan compacter . | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 13:38 |
Ja met coal en iron op een band maar vond dat zo'n gekut. Dit is sowieso maar een tijdelijke omdat ik binnenkort betere lopende banden en furnaces krijg en moest uitvogelen hoe treinen werken. | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 14:02 |
Onder andere, en sowieso met direct insertion (dus rechtstreeks vanuit de furnaces die het ijzer smelten, naar de furnaces die staal smelten). Denk dat we trouwens onze MP server waar we de afgelopen paar dagen op spelen met een paar mensen hier, aardig om zeep aan het helpen zijn, het ging gisteren niet echt eh... vloeiend | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 14:11 |
Ah ja natuurlijk. Oké ga ik onthouden voor de grotere furnaces. | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 14:16 |
Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de 'binnenste' furnaces ook fuel nodig hebben om te werken, en je ook je output (staal dus), aan dezelfde kant er uit haalt, maar daar zijn longhanded inserters voor uitgevonden. | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 14:30 |
Ja zal wel even puzzelen binnenkort, heb die long inserter en stack inserter nog niet getest. | |
kloon_bassie | donderdag 17 januari 2019 @ 15:55 |
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is). Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:06 |
Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 16:07:22 ] | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 16:10 |
Idem (en later ook nog het Factorio t-shirt gekocht voor 2 tientjes ) En ondanks dat Wube heel erg stellig is met dat ze nooit het spel in een sale, bundle of wat dan ook zullen gaan verkopen, heb ik daar geen problemen mee, het is het meer dan waard naar mijn mening. Denk wel dat ze de demo in dat geval wel eens mogen oppoetsen, de meeste mensen die een refund o.i.d. gevraagd hebben hebben die namelijk niet gespeeld, of heel anders ervaren dan het uiteindelijke spel lijkt het. Maar goed, het is ook lastig om een fatsoenlijke demo te maken voor een spel waar je honderden uren over 1 map kan doen | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:14 |
Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 16:19 |
Ik zou het gewoon gaan spelen, zal mss niet het meest efficiënte maken gelijk maar het is imo juist leuk zelf wat aan te kloten en bedenken. | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 16:20 |
Netjes! Ik heb besloten om mijn huidige base maar even te laten voor wat het is, om in 0.17 maar opnieuw te gaan beginnen, en me nu alleen te richten op het handjevol laatste paar achievements wat ik nog moet; there is no spoon en lazy bastard; welke ik in 0.16 in ieder geval nog prima kan doen omdat ik die dingen uit m'n hoofd weet. Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer. | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:22 |
Ja daarom twijfel ik ook. Denk dat ik op deze map nog wat dingen ga testen ofzo, en dan van scratch begin in 0.17 | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:24 |
Dat lukt me met deze fabriek ook nog wel ja, heb auto research mod geinstalleerd. Gewoon aan laten staan als ik naar het werk ga ofzo | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 16:26 |
Het probleem is dat op steam de achievements disabled worden als je mods gebruikt | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:26 |
Klopt, maar de game zelf telt ze wel. | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:27 |
0.17 ga ik wel volledig unmodded doen | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 16:27 |
Dat wel ja, maar ik wil op steam ook alles 100%, dus moet helaas nu alles vanilla doen | |
lifeblind | donderdag 17 januari 2019 @ 16:29 |
Ben overigens ook achter hèt truukje gekomen om There is no spoon makkelijk te halen, ondanks dat biters aan moeten staan op default size/frequency. Pollution kun je gewoon uitzetten, nergens last van Afgelopen weekend in 3,5 uur al best ver gekomen, dus maar eens afmaken die handel | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:30 |
ah, nee steam achievements boeien me niet. Ik heb ook niet veel mods, alleen wat QoL-dingen. Auto research, 50 bots om mee te beginnen en Squeak Through | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 16:30 |
Ja I know, dik lame | |
Houtenbeen | donderdag 17 januari 2019 @ 21:32 |
12,50 in februari 2015 | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 21:35 |
En speel je het nog steeds wel eens? | |
Houtenbeen | donderdag 17 januari 2019 @ 21:36 |
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam. | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 21:45 |
Ah oke cool. Ja ik heb normaal weinig met sci fi en zo maar dit vind ik wel cool. | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 22:08 |
Ik weet nu even niet wat ik moet doen Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat? | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 22:28 |
Wanneer is die update? | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 22:29 |
Ja dat is de grote vraag binnenkort | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 22:30 |
Ah dat is klote. Helemaal niks anders dat je kan testen of zo? | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 22:31 |
Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar | |
FlippingCoin | donderdag 17 januari 2019 @ 22:35 |
Ja nou ja je weet het niet. | |
#ANONIEM | donderdag 17 januari 2019 @ 22:36 |
Heb nu maar besloten om te kijken of ik mn huidige resources leeggetrokken krijg Maar das weinig interessant. Gewoon mn science production nu zo ver mogelijk optrekken, misschien kijken naar een 2e rocket silo | |
lifeblind | vrijdag 18 januari 2019 @ 01:24 |
Tja.... (multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik) | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2019 @ 01:27 |
Herrijzen uit de dood was nog nooit zo leuk | |
lifeblind | vrijdag 18 januari 2019 @ 01:28 |
Oja, kleine toevoeging, dit is op spawn, en die counter is de deathcounter (aantal guns in een chest) | |
cablegunmaster | vrijdag 18 januari 2019 @ 09:55 |
• Server update: Djurres server heeft ons de eerste 3 dagen goed geholpen . maar we trekken hem cpu gewijs helemaal vol, 99% CPU gebruik, hij heeft zijn tijd gehad, voor onze huidige basis. Een nieuwe server is besteld met CentOS 7.0 , Vrijdag 8:08 een welkomst bericht gekregen , maar nog geen server? Ik verwacht dat dit in de loop van de dag gegevens ervoor krijg en dan Factorio op de server te kunnen zetten met SSL. • Update van vannacht Vannacht ook maar even gekeken naar de stroom en de muur heeft Monopoly met mij samen afgemaakt. we zitten nu op half muur en nog biters in de base. maar die moeten we nog wat meer uitroeien met lijnen trekken in de base zelf. Olie is refactored door lifeblind Dat is kwestie van zelfbouwende lijn neerzetten, en stations neerzetten en de artillery trein over heen laten rijden.Ik heb wel een idee voor een muur. 'timer' maar dan moet ik kijken hoe het werkt . wat dacht je hiervan? • Timed Artillery Trein: - Timer van 5 min, met een 'geheugen blok' ernaast, met als doel dat de artillery trein elke 5- 10 min langskomt . - Als timer op 5 min zit dan gaat 1 signaal aan en wordt een binary bit op 1 gezet, (hoe moet ik nog uitzoeken). - Als de trein op het station komt dan loopt er een 2e signaal, en is het station Disabled. Het hoeft niet bedenk ik me nu maar het idee is wel grappig, want onze muur is groot genoeg , dat het al binnen 5 minuten helemaal rond gaat. • Coal Hervul trein op basis van aantal kool in de kist ernaast. in plaats van 1 trein voor een station apart (1 hervul trein is voldoende.) - Green wires lezen de content van de chest uit en disablen het station als 'Coal > 500' . is - Coal trein wacht 5 minuten op een ronde van Coal hervullen op een 'depot'. [ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 18-01-2019 10:21:51 ] | |
lifeblind | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:47 |
Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen | |
mschol | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:54 |
| |
cablegunmaster | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:58 |
Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ? | |
lifeblind | vrijdag 18 januari 2019 @ 11:03 |
Later? Gewoon nu al doen | |
cablegunmaster | vrijdag 18 januari 2019 @ 11:16 |
vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . Zoals afwas en huishouden. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2019 @ 16:52 |
Ik moet werken tot 23 uur. daarna nog eten en chillen. Waatschijnlijk log ik vannacht nog even in om wat stukken muur verder af te maken. | |
cablegunmaster | zaterdag 19 januari 2019 @ 11:04 |
Eigenlijk werken toen, nu maar de afwas en huishouden doen. . | |
cablegunmaster | donderdag 14 februari 2019 @ 15:41 |
ook weer een tijdje geleden de server tieft door en binnenkort de nieuwe release van het spel | |
lifeblind | woensdag 27 februari 2019 @ 10:12 |
Ondertussen is gisteren 0.17 uitgekomen op beta (en een paar uur later 0.17.1), en draaien we op onze multiplayer server een nieuwe map! Paar uurtjes gespeeld gisteren, en moet zeggen, tot nu toe bevalt alles me wel heel erg! Sowieso de standaard deconstruction/copy/paste/cut functies die nu toegevoegd zijn, en de upgrade planner, zien er goed uit. Het gedrag van de nieuwe quickbar is wel even wennen, maar goed, dat komt vanzelf wel. Verder helemaal blij met 0.17 | |
EnGCatjuh | woensdag 27 februari 2019 @ 15:21 |
De nieuwe campaign is wel leuk | |
FlippingCoin | woensdag 27 februari 2019 @ 15:29 |
ik ga 0.17 ook eens proberen, was net een heel stuk weg gelopen om opnieuw te beginnen bij een grotere iron mijn. | |
lifeblind | woensdag 27 februari 2019 @ 15:39 |
Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt? | |
EnGCatjuh | woensdag 27 februari 2019 @ 15:41 |
Jup. En als je te snel doorgaat naar de volgende secties van de campaign wordt het stiekem nog behoorlijk pittig. | |
#ANONIEM | donderdag 28 februari 2019 @ 09:14 |
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. | |
cablegunmaster | donderdag 28 februari 2019 @ 09:15 |
Kom je ook weer spelen op onze server? we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio. | |
#ANONIEM | donderdag 28 februari 2019 @ 09:18 |
Ja ik kan vanavond nog wel proberen om even mee te doen. Is wel weer ff gezellig. Zijn de mods al klaar voor 0.17. Ik ben een single player vanilla sessie begonnen | |
cablegunmaster | donderdag 28 februari 2019 @ 09:35 |
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30. | |
lifeblind | donderdag 28 februari 2019 @ 12:22 |
Typisch gesprek tussen Cable en lifeblind gisteren nadat de rest al weg was "Hebben we "x" al eigenlijk in de mall?" "Eh, nee?" "Oh wacht, da's simpel om toe te voegen" "Huh?! Sinds wanneer heb je voor "x" ineens staal nod... oh wacht.. 0.17.. " Voor zover is 0.17 in ieder geval een aangename verandering. Na een paar uur ben ik echt ontzettend fan van de nieuwe quickbar en alles wat er aan vast zit, en alle nieuwe entities die nu in HD graphics zijn, zijn mooi! Hier en daar zijn er nog wat rare quirks die al dan niet intended zijn, maar goed, daar mogen we niet over zeuren als je bewust in de beta/unstable branch speelt natuurlijk Ik ben overigens benieuwd hoe ons cityblock avontuur gaat uitpakken op multiplayer, omdat het wat planning vooraf nodig heeft. Maar vanavond ga ik me voornamelijk richten op die planning daadwerkelijk uit te werken met blueprints. | |
cablegunmaster | donderdag 28 februari 2019 @ 13:18 |
Soms is dat gesprek ook eenzijdig door Life alleen uitgevoerd | |
cablegunmaster | vrijdag 1 maart 2019 @ 10:47 |
Server gemold, staat nog wel online maar vanmiddag of morgen even clean install maken en daarna van 0 af aan opnieuw opzetten. Je leert door te doen en lezen. | |
cablegunmaster | woensdag 6 maart 2019 @ 08:40 |
Server staat op 0.17.4 herinstalleert en dit keer praktischer opgezet, minder problemen en stabiele OS installatie. Van het weekend gaan we over op 0.17.6 (0.17.5 is gewoon bugged in verband met de progress van mining productivity en slaan we over) Basis voortgang Algemeen: Principe van de huidige server is cityblocks. Vb: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=37024 • De robotics mall loopt voorspoedig ! Bijna alles wat er nodig is aan aanvoer komt met treinen aan. • Coal patch moet zo snel mogelijk leeg (daarvoor is een temp storage blok voor gealloceerd) Je zal dan veel coal zien vliegen. Zolang er stroom is moet dit geen probleem zijn. • Spawn block is beautified! we hebben een deathcounter (s.v.p van de draden afblijven of je moet het zelf willen/kunnen fixen :wink: ). • De Oude mall is GONE! 5 seconde stilte ervoor, het is in één keer opgeraapt en daarmee ons geforceerd te zeggen van het MOET in blokken en daarbij alle blokken die net niet praktisch waren opgeruimd. (groen en blauw eromheen). • De science staat stil, dit moet opnieuw ingedeeld /gemaakt worden. Met voorbehoud van beacons en in eigen blokken gebouwd worden, daarbij bijv. denkende aan 1 blok groen en rood en 1 blok zwart. | |
cablegunmaster | donderdag 7 maart 2019 @ 09:20 |
Voortgang van blok: • Groene circuits blok is aangemaakt daar op ratio van 12 beacons en 1 tot 1.1 met koper in verhouding tot groene circuits. (ijzer is al 1;1 ratio). Fysiek is het 13 beacons onmogelijk om het te plaatsen anders was alles 1:1 (volle belt) maar de 0.1 nemen we voor lief ( merk je toch amper.) | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 20:37 |
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 20:45 |
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben? | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 20:46 |
Ja zo ongeveer inderdaad. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 20:47 |
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory? | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 20:51 |
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur. Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 20:54 |
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn? | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 20:56 |
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch? | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 20:58 |
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten. Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 21:00 |
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 21:01 |
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden. | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 21:01 |
Ja dat is kut denk ik. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 21:04 |
Ik gebruik buffer chests nauwelijks, maar die zijn toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de speler altijd een voorraadje supplies heeft, die niet weggezogen kunnen worden door eventuele productielijnen? Er is een soort van alternatief, maar ik weet niet zeker hoe de pathfinding van de bots hiermee omgaan. Je zou bij de eerste schakel een requester chest kunnen zetten die 50 aanvraagt, en die heeft een inserter naar een provider chest, met een filter erop dat er maar 50 inkunnen. In principe vraagt die requester er dan 100 aan. Als de volgende muursectie dan 50 aanvraagt zou, idealiter die 50 uit het eerdere muursegment halen (want het dichtsbijzijnde), en ook die requester dumpt dan weer 50 in een provider, and so on. Of het in de praktijk werkt, not sure, want ik zie de bots wel vaker vreemde dingen doen qua keuze waar ze shit vandaan halen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 21:09 |
Je kunt eventueel spelen met de volgorde waar bots voorraad zoeken. Active provider chests -> Buffer chests -> Storge Chest -> Passive provider chests | |
FlippingCoin | donderdag 7 maart 2019 @ 21:14 |
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. Maar mss met filter inserters werken of zo ja. Ga wel even klooien morgen. Thanks iig. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2019 @ 21:17 |
wrom filter inserters? Je kunt gewoon filters instellen op de chests zelf he De reden dat b.v. requester chests dat vinkje hebben 'also get resourced from buffer chests' (OFZO, not sure ) is om ervoor te zorgen dat als ik altijd 50 miners in mn inventory heb, maar miners worden ook gebruikt in recipe X, de bots die miners in de buffer chests met rust laten en niet gebruiken (tenzij dat vinkje aan is gezet dus) Er zijn wel wat creative manieren om te bereiken wat je hier omschrijft, beetje puzzelen | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2019 @ 18:22 |
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd. | |
lifeblind | zaterdag 9 maart 2019 @ 02:04 |
Daarstraks een paar uurtjes gespeeld, het ziet er echt ontzettend mooi uit, alleen is de UI naar mijn idee nog wat clunky, en is het voornamelijk heel erg veel tussen verschillende crafting stations rondrennen. Maar goed, het is nog maar alpha natuurlijk, dus een mooie manier om dat soort userfeedback te krijgen. | |
EnGCatjuh | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:03 |
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden. | |
lifeblind | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:59 |
Dat was inderdaad ook mijn grootste probleem, ik had al heel snel geen overzicht meer van wat nu precies waar stond en wat deed omdat alle machines gewoon 2 keer zo groot zijn als de speler zelf. | |
cablegunmaster | maandag 11 maart 2019 @ 09:37 |
Van het weekend is weer veel gedaan! , Door Zapper Lifeblind en mij. Samenvatting: - Er is een begin gemaakt met een grotere energie toevoer met behulp van zonnepanelen. (vak vullend zonnepanelen veld gemaakt door Life met 4 roboports erin ), daarbij is er een build train gemaakt hiervoor zodat je gemakkelijk op locatie een vlak zonnepanelen kan maken. - Life heeft een rood /groen science vak gemaakt dat "self susstaining" is als het maar aanvoer krijgt en 1 K science Rood en groen maakt, dit kan gecontroleerd worden door wat circuits condities (graag van wires afblijven als je het niet begrijpt). - Science veld is er gemaakt waar alle 7 sciences in rond draaien (4 cellen groot). - Olie is opgeschaald en gebeaconed ( Olie blok Djurren) logica is nog precies hetzelfde maar grote opgeschaald. Vanwege Djurres vakantie, even uitgebreid (tijd ong halve dag aan besteed) om op te schalen - Circuits en modules zijn een eerste stap naar gemaakt om dit op grote schaal toe te passen, Life en Zapper zijn druk bezig om blauw circuits te maken. we breiden goed uit!, en de basis blijft groeien . | |
cablegunmaster | woensdag 13 maart 2019 @ 15:12 |
Geen andere Fokkers die dit spel speelt? | |
cablegunmaster | vrijdag 15 maart 2019 @ 10:56 |
wij gaan nu voor de 1 per minuut we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes | |
lifeblind | vrijdag 15 maart 2019 @ 11:43 |
Precies. Science staat nu volledig stil omdat ik alles compleet aan t uitplannen ben, en we hebben onze startbase ook al volledig weggehaald. De base bestaat nu uit 2 'onderdelen'. Aan de ene kant het stuk wat de base zelf onderhoud, en er voor zorgt dat we kunnen uitbreiden (cityblocks vergt veel rails, concrete en dat soort spul), en aan de andere kant de science blocks en alles wat er bij hoort. Aangezien alle builds ook meteen beaconed zijn, en volledig moduled zijn, is stroom ook een dingetje. We verbruiken momenteel in quasi-idle stand al 5 GW aan stroom, dus solar wordt overal waar we ruimte over hebben neergekwakt, heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 Builds voorr 1000 red science en 1000 green science zijn in ieder geval al klaar. Gisteren begonnen aan een build voor 1000 purple science, maar dat kost 6000 steel per minuut (damn you, rails!), dus da's qua smelting an sich al best een uitdaging | |
cablegunmaster | donderdag 11 april 2019 @ 14:53 |
Voortgang! Nog 2 sciences te gaan. ( Geel en space). toen de blauwe science af was (voornamelijk dankzij Zapper! ) Lijstje van leuke taakjes die we moeten doen voor deze server 1 K SPM heeft: 1. Meer mijnen per kleur aansluiten. 1a. Verder naar het westen gaan met de artillerie trein. 1b grote mijnen vinden en lange treinen aansluiten. 2. Alle mijnen naar een depot sturen ipv direct naar kleuren. (langer termijn) 2a Voor elke Ore een depot aansluiten (in dit geval Iron ore en coppre ore) 3. Geel science maken 4. Witte science , alles hiervoor maken / raket plek maken. De verwachting dat we dit halen ligt chatting ergens deze maand of halverwege volgende maand. | |
Marsenal | donderdag 11 april 2019 @ 21:52 |
Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja | |
cablegunmaster | maandag 15 april 2019 @ 13:45 |
Zie plaatje erboven dat blok zit er nu in elke grid dat "zwart met streepjes zit" erin. | |
cablegunmaster | donderdag 18 april 2019 @ 11:26 |
Geel ook maar eens gemaakt met Zapper. 1.1k voor 10 min constant. Ik vraag me af of ik dit een uur kan volhouden op de 1.1k Huidige fabriek staat een beetje in rust toestand niet veel te doen. | |
cablegunmaster | woensdag 24 april 2019 @ 09:09 |
Ondertussen ben ik bezig met space science , daar ben ik bezig om dit van de grond op te zetten. Daarbij ben ik bezig om eerst de mijnen op te zetten en vervolgens te kijken wat ik nodig heb. Om dit te kunnen doen moet ik eerst grotere mijnen vinden, deze klaarmaken van biters en dan de miners neerzetten. Vervolgens stuk voor stuk de - blue circuits en de speed circuits opzetten, voor de andere modules bestaat er al iets vergelijkbaars. en deze kan gekopieerd worden van de vorige builds en aangepast Eerst de space modules en daarna de antennas opzetten. | |
Tyr80 | maandag 29 april 2019 @ 23:44 |
Jfc... | |
cablegunmaster | zondag 26 mei 2019 @ 17:23 |
ik zag hem ik ben nu bezig met city grid, en de server heeft het begeven . huidige processor is down. ik krijg hem met 0,0 mogelijkheid online. tijd voor een nieuwe server | |
lifeblind | maandag 27 mei 2019 @ 00:56 |
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run | |
Asschen_sukar | maandag 27 mei 2019 @ 06:07 |
Arme server | |
cablegunmaster | maandag 27 mei 2019 @ 15:59 |
de 1000 SPM heeft het niet gehaald (op de server dan). maar lokaal draait het op 40 - 50 FPS. "arme server? Werken zal die ". | |
Djurres | maandag 27 mei 2019 @ 18:10 |
Bob en angels? Daar moet ik bij zijn hehe | |
cablegunmaster | dinsdag 28 mei 2019 @ 14:13 |
na 10 minuten... "ik kom hier om bij te komen voor mijn plezier" Ik en lifeblind : "uuuuuh... *stilte* " | |
Djurres | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:58 |
Niet mijn ding, Te uitgebreid idd | |
cablegunmaster | donderdag 27 juni 2019 @ 19:56 |
@Djurres binnenkort weer eens ? gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. | |
Djurres | donderdag 27 juni 2019 @ 22:02 |
Hehe, vanilla? Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen | |
cablegunmaster | zaterdag 29 juni 2019 @ 21:08 |
Doe eens niet | |
Djurres | zondag 30 juni 2019 @ 19:18 |
Hehehe, binnenkort x oke? | |
lifeblind | vrijdag 12 juli 2019 @ 23:20 |
Voor de geinteresseerde; vanavond is The Gridlock Cluster online gegaan, de volgende stap van Clustorio. Ik en Cablegunmaster zitten er allebei op (whitelisted), en tot nu toe is t best tof! https://www.reddit.com/r/(...)usterio_based_event/ Momenteel is t voornamelijk heel veel crashende servers | |
Treinhoer | dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:11 |
Kick omdat de Fabriek altijd moet groeien. | |
Djurres | dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:25 |
Ja, wanneer doen we weer eens een vanilla | |
lifeblind | dinsdag 24 september 2019 @ 14:30 |
0.17 is zojuist stable verklaard! https://factorio.com/blog/post/017-stable | |
Djurres | dinsdag 24 september 2019 @ 14:51 |
Feest! | |
lifeblind | dinsdag 8 oktober 2019 @ 02:55 |
Hoppa! De afgelopen paar dagen even There Is No Spoon (6:23u) en Lazy Bastard (8:57u) er doorheen geknald Tijd om te gaan ontspannen met Bob+Angels de komende tijd | |
cablegunmaster | zaterdag 9 november 2019 @ 14:10 |
Kick omdat binnenkort weer eens MP Vanilla moeten gaan doen? | |
mschol | zondag 24 november 2019 @ 12:51 |
automation empire gekocht, helaas niet zo complex als factorio, het "tax" systeem is bijzonder en dat breekt een beetje het spel voor iemand die rustig opbouwt. gelukkig is er al een hack om dat uit te zetten | |
Jump | zondag 24 november 2019 @ 15:20 |
Elke youtuber die het spel de voorbije weken als heeft kunnen spelen had hun eerste video hetzelfde genoemd: "Automation Empire, the new factorio?". Elke reply was NEEN. Het ziet er ook een spel uit dat niet zoveel diepgang heeft. Ik ga wachten op Transport Fever 2 op 11 december. [ Bericht 11% gewijzigd door Jump op 24-11-2019 15:25:36 ] | |
cablegunmaster | dinsdag 26 november 2019 @ 16:38 |
gewoon Factorio spelen . | |
mschol | zaterdag 11 januari 2020 @ 14:13 |
gewoon? met 500 man.. | |
TigerXtrm | zaterdag 11 januari 2020 @ 14:44 |
Ik ben begonnen met een Industrial Revolution + Krastorio game en ik voel me net alsof ik Factorio weer voor het eerst speel | |
Tyr80 | zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28 |
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik... En nu is het donker. | |
TigerXtrm | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:50 |
Het is ook 2020 | |
0108daniel | zondag 1 maart 2020 @ 19:36 |
Jaaaaaa voltooid!!! Voor het eerst gelukt https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg | |
Marsenal | zondag 1 maart 2020 @ 19:52 |
Knap hoor Ik probeer het nog maar eens een keer } | |
0108daniel | zondag 1 maart 2020 @ 19:54 |
Dankje! Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt. Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was. Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe.... Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt. Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt. Gelukkig eindigd het spel hier niet! Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science. Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan. | |
Marsenal | maandag 2 maart 2020 @ 18:43 |
Ik vind het echt heel knap, er is toch best veel doorzettingsvermogen voor nodig. Het lanceren van een raket is voor mij toekomstmuziek, zodra ik een steady flow groene science-flesjes heb gefikst, zoom ik altijd even uit en dan ga ik mijn fabriek (zo nederig dat ie dan nog is) zitten micromanagen, en daar verlies ik veels te veel tijd aan. Dan bedenk ik me vaak dat ik het veel beter kan, en begin ik weer opnieuw Blijft wel echt heel leuk | |
EnGCatjuh | maandag 2 maart 2020 @ 21:01 |
In principe gaat het oneindig door. | |
lifeblind | maandag 2 maart 2020 @ 22:31 |
Science is infinite. Er zijn een zes of zevental verschillende techs die je oneindig kan blijven researchen (zoals mining productivity etc). Voor een hoop mensen is bijvoorbeeld een doel om een megabase te maken, wat over het algemeen beschouwd wordt als een fabriek die minstens 1000 science packs per minuut kan maken (alle kleuren dus), Uiteraard zijn er ook mensen die veel verder gaan dan dat. Zelf twijfel ik wat ik binnenkort eens ga spelen. Heb ondertussen 100% achievements gehaald, dus kan compleet los met mods. Bob+Angels heb ik eigenlijk een keer minder zin in, dus wellicht eens krastorio of space exploration proberen. | |
0108daniel | dinsdag 3 maart 2020 @ 00:53 |
Dankje voor de reacties! Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller? | |
lifeblind | dinsdag 3 maart 2020 @ 11:51 |
Nee, de yield van 1 miner gaat omhoog met mining productivity. Komt er eigenlijk op neer dat je om de x-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel langer met een ore patch kan doen later, en er komt een moment dat je productivity zo achterlijk hoog is, en je zo gigantisch veel bonus ores krijgt, dat je gewoon rechtstreeks in een wagon kan minen Infinite techs zijn sowieso wel leuk, al zijn de enige dingen die ik altijd doe Mining productivity, artillery shell range en worker robot speed zijn, waarvan mining altijd de enige is die ik echt tot in den treure doe | |
0108daniel | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:03 |
Ah het heeft dus wel zin om door te researchen. Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen | |
lifeblind | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:42 |
Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel | |
cablegunmaster | woensdag 18 maart 2020 @ 16:44 |
Of gewoon een nieuwe mod beginnen ? - Pyanamod - Angels + Bob - Tig scenarios die online zijn gegooid | |
0108daniel | zondag 28 juni 2020 @ 15:37 |
Heb even een vraagje over een mod. Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden. Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken. Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden? | |
lifeblind | dinsdag 30 juni 2020 @ 10:44 |
Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt. Al is het niet aan te raden om in een hele grote fabriek, 1 plek te hebben om al je gears te maken | |
0108daniel | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:03 |
Sorry voor de late reactie. Ben benieuwd, ik ga het proberen. | |
0108daniel | vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:55 |
Ik heb sinds vorige week een probleem met Steam/factorio. Ik speel dit op mijn laptop en PC. Echter is het zo dat ze niet meer synchroniseren met elkaar. Als ik op de PC iets bouw en op de laptop verder wilt spelen dan vraagt Steam of de nieuwe save game naar de cloud en het spel geupload moet worden oid. Als ik dan op ja klik dan kan ik gewoon spelen. Omgedraaid werkt dit niet zo. Gisteren had ik verder gebouwd in Factorio op mijn laptop. Nu ik zojuist op de PC verder wil spelen krijg ik die melding niet en heeft dus ook niets overgezet naar de cloud. Beide versies van steam zijn up to date. Hebben meerdere mensen hier last van? | |
lifeblind | zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:31 |
In het verleden zijn er wel problemen geweets met bepaalde characters die in de naam van je save staan. Komt er op neer dat wanneer je cloudsaves gebruikt , de hele save directory gesync'ed word naar steam. Een punt in de savename was in ieder geval een issue daarmee, wellicht zijn er nog meer, al kan ik me herinneren dat er vorig jaar wat van die dingen zijn gefixed, maar goed, early access he De cloudsave functie is overigens een functionaliteit van Steam, niet van Factorio (als in, de factorio client gebruikt de 'cloudsave features' van Steam, dus het probleem zal eerder in Steam zitten dan in Factorio. Je zou het eventueel op de officiele Factorio Discord server kunnen vragen (https://discord.gg/factorio), krijg je altijd wel snel feedback. | |
TigerXtrm | zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:41 |
Nog minder dan een weekje en dan is Factorio officieel uit early access | |
mschol | zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:41 |
hebben ze nog grote plannen voor 1.0? | |
TigerXtrm | zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:46 |
Nieuw graphics voor de nuke: https://cdn.factorio.com/assets/img/blog/fff-357-final-nuke.mp4 Vervuild water: Nieuw game begin je straks met een korte intro en de crash: En daarnaast flinke verbeteringen voor blueprints, en blueprints kunnen worden geplaatst via de map | |
mschol | zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:43 |
ik moet weer eens spelen.. laatste keer was pre-graphics update volgens mij | |
Tyr80 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:49 |
Zouden er nog mensen zijn die dit spel niet hebben ja? Toch nooit veel... Voelt alsof ik het al dik 2 jaar heb ofzo... | |
TigerXtrm | zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:15 |
Zijn altijd mensen die niets early access willen kopen of gewoon niet weten dat het bestaat. Zal je nog verbazen wat een beetje release marketing kan doen Ik ben erg benieuwd wat Wube van plan is na 1.0, of er dan nog updates komen of dat ze na al die jaren aan een nieuw IP gaan werken. | |
lifeblind | zondag 9 augustus 2020 @ 01:11 |
Mods op 0.18 zullen compatible zijn met 1.0, en het gecrashte schip is 1 week voor 1.0 nu toegevoegd aan freeplay Verder zullen er geen grote features nu in komen, 't is voornamelijk wat graphics nog een beetje oppoetsen (al zijn ze daar al redelijk ver klaar mee), en wat bugfixes. https://factorio.com/blog/post/fff-359 EDIT: crap, ik zag niet dat er een pagina 4 was ondertussen, bovenstaande was dus al gemeld, excuus | |
0108daniel | zondag 9 augustus 2020 @ 12:02 |
Bedankt voor je reactie. Ik speel al geruime tijd factorio, het probleem is pas sinds vorige week dat het sync niet meer goed werkt. Ik zal het ergens anders ook nog even vragen, discord heb ik niet | |
EnGCatjuh | maandag 10 augustus 2020 @ 18:30 |
Er valt best wat voor te zeggen om het zonder grote nieuwe features te releasen. Factorio is behoorlijk af. Wube wil een zo soepel mogelijke launch experience, daarom willen ze ook dat alle (of iig zo veel mogelijk) mods werken bij release. Overigens vind ik het vervuilde water wel echt een toevoeging. Nu is pollution toch vooral een filter in mijn map view en in de overworld nauwelijks zichtbaar. | |
lifeblind | dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:10 |
Oh, ik vind het helemaal prima dat ze niets meer toevoegen qua features zo vlak voor release, dat is namelijk vragen om moeilijkheden, zeker als je ziet hoe lang sommige features er over gedaan hebben om te worden wat het nu is, zeker nu er waarschijnlijk een groot aantal nieuwe spelers zal zijn vanaf komende week lijkt me. | |
trein2000 | dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:18 |
Binnenkort maar weer eens een paar daagjes aan besteden zo met Corona. Altijd erg verslavend dit spel. | |
cablegunmaster | vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:04 |
Versie 1.0 is uitgekomen !!!! https://www.factorio.com/blog/post/fff-360 Join op discord: https://discord.gg/kvEgp9E Zoals de ontwikkelaars zelf ook zeggen; probeer de demo is het iets voor je , koop het piraat het , maar als je het spel echt leuk vindt koop je het . (letterlijke quote van de developers) Ze zijn nog heerlijk van de oude stempel ,waarin een spel echt leuk moet zijn en moet werken. Official Discord channel: https://discord.gg/kvEg9E [ Bericht 32% gewijzigd door cablegunmaster op 15-08-2020 12:38:08 ] | |
mschol | vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:04 |
versie 10 ja? | |
Tyr80 | vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:19 |
Hebben jullie een map met goed verspreide resources waar je eeuwig mee vooruit kunt misschien? Speel vooral zonder enemies...mocht dat uitmaken... | |
TigerXtrm | vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:42 |
Maps zijn oneindig, en hoe verder je van je start locatie af gaat hoe groter de resource velden worden. Elke map kun je eeuwig mee vooruit | |
Tyr80 | vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:43 |
Oh is dat het idee...ik vroeg me al af waarom ik treinen zou moeten willen Hmm...dan maar met de console dingen neerkwakken waar ik ze wil hebben denk ik...kom altijd olievelden tekort... | |
TigerXtrm | vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:50 |
Treinen zijn juist lachen joh. Ergens ver weg een olieveld van 100k% vinden, treinen er naar toe rossen en vervolgens platgereden worden Je kan trouwens ook gewoon alle resources op max zetten als je de map aanmaakt in het begin, als je niet zo van exploren houdt. | |
lifeblind | vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:21 |
ALL HAIL SPIDERTRON! | |
0108daniel | maandag 31 augustus 2020 @ 13:36 |
Ik deel even een screenshot van mijn map Het lijkt klein, maar de fabriek is al erg groot want ik ben nogal uitgezoomed. Er zit 138 uur in deze map. | |
cablegunmaster | maandag 31 augustus 2020 @ 15:34 |
Gaat lekker Daniel! | |
cablegunmaster | maandag 31 augustus 2020 @ 15:37 |
Getting on track like a pro ! 70 minuten. 2 min later | |
cablegunmaster | maandag 31 augustus 2020 @ 15:40 |
100 uur oude krastorio 2 basis. | |
Jump | maandag 31 augustus 2020 @ 15:50 |
Nu dat 1.0 al even uit is, toch ook nog eens een nieuw spel starten. Het is volgens mjj van 0.14 geleden. | |
0108daniel | maandag 31 augustus 2020 @ 16:17 |
Tnx @cablegunmaster Ziet er goed uit allemaal! Toch leuk dat mensen het 'nog' spelen | |
cablegunmaster | woensdag 2 september 2020 @ 15:07 |
Speel "eens eventjes" pyanadon of bob + angels, en je bent alweer 1000 uurtjes verder minimaal. | |
TigerXtrm | woensdag 2 september 2020 @ 19:04 |
Ik ben bezig in Space Exploration. Net satelliet gelanceerd, andere werelden ontdekt, dan zou je denken dan ben je wel in de buurt van een ruimte scheepje. Maar nee. Nog lang niet | |
cablegunmaster | donderdag 3 september 2020 @ 11:21 |
Zeker niet, dan heb je nog X andere basissen nodig , Je bent bij het begin! Dan heb je nog tig andere bassissen nodig en ruimte onderzoek en 4-5 extra onderzoeken die ieder afhankelijk van ores van verschillende planeten zijn. en deep space mining etc.. (dit is hoever mijn kennis gaat). Jumption mod vind ik zelf wel grapsig. https://www.reddit.com/r/(...)ns/?utm_source=ifttt | |
TigerXtrm | donderdag 3 september 2020 @ 11:29 |
Ja maar, hoe kom op dan op andere planeten als ik geen ruimteschip heb? | |
cablegunmaster | donderdag 3 september 2020 @ 17:13 |
raket? gewoon mee lanceren? dan kan je een pod erin doen en meegaan naar een andere planeet. Alles inladen wat je nodig bent op de nieuwe planeet en hopen dat je terug kan . en dan ook genoeg meenemen om terug te komen (brandstof en parts voornamelijk) | |
0108daniel | zaterdag 5 september 2020 @ 22:17 |
Voor het eerst vandaag 5 raketten die non-stop gelanceerd kunnen worden | |
Tyr80 | zaterdag 5 september 2020 @ 22:35 |
Spelen jullie met vijanden aan of uit? | |
TigerXtrm | zaterdag 5 september 2020 @ 22:41 |
In vanilla vind ik de uitdaging van vijanden leuk, maar als ik met mods speel dan zet ik ze uit als ik me wil focussen op iets specifieks. Meeste mods maken het spel dusdanig ingewikkeld dat ik echt geen zin heb om die kut biters ook nog eens te micro managen. Ik ga in alle rust mijn muurtjes bouwen, en als alles klaar is mogen ze me weer aanvallen | |
Tyr80 | zaterdag 5 september 2020 @ 22:50 |
Heb 't eigenlijk vanilla ook druk zat zonder beesten Hmm, heb er misschien nog niet genoeg tijd in zitten dan...mods ben ik nog lang niet aan toe... | |
0108daniel | zaterdag 5 september 2020 @ 22:57 |
Ik speel met vijanden, maar niet teveel want het moet niet irritant gaan worden. | |
Jump | zaterdag 5 september 2020 @ 23:29 |
Meestal de standaard instellingen voor vijanden, maar wel met de starting zone op 200%. Dan heb je iets meer tijd om je voor te bereiden op het gemak in het begin. Ik ben namelijk nogal een trage speler in het begin omdat ik alles al graag direct goed heb, dus de extra tijd is mooi meegenomen dan. | |
cablegunmaster | woensdag 9 september 2020 @ 10:21 |
Tijd voor een Angel & Bob run? (vijanden op vredig) want dat is niet erg "interessant" in een angel en bob run. | |
cablegunmaster | woensdag 9 september 2020 @ 10:55 |
nu nog op tijd proberen? | |
0108daniel | donderdag 10 september 2020 @ 11:43 |
Poehhhh nouuu nee dankje! Dit soort spellen speel ik liever op m'n gemakje. Heb nu totaal 244 uur gespeeld waarvan er 231 uur in dezelfde map zit. | |
cablegunmaster | donderdag 10 september 2020 @ 13:24 |
The factory must grow | |
0108daniel | donderdag 10 september 2020 @ 17:49 |
Preciessss Het leuke is dat, als het goed is, je progressie in je map ziet. Beetje bij beetje tweaken, uitbreiden verder optimaliseren etc etc. Ik ben nu op het punt dat ik bijna alles geautomatiseerd heb. Dan wil ik de mod spacex installeren | |
TigerXtrm | zondag 20 september 2020 @ 22:49 |
Eindelijk de ruimte bereikt in mijn Space Exploration game Voor nu nog voorzichtig op het ruimte platform (en EINDELIJK snellere bots ), maar binnenkort is het heelal van mij | |
cablegunmaster | dinsdag 22 september 2020 @ 09:42 |
Ik heb nu een todo list mod geinstalleerd. omdat angel + bobs playthrough een beetje uit de hand aan het lopen is. | |
cablegunmaster | dinsdag 22 september 2020 @ 09:43 |
enige wat je tegenhoudt is je ram + CPU op lange termijn. | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2020 @ 13:22 |
Dit weekend even de demo geprobeerd en ik vind het best leuk . Alleen; de demo heeft echt levels, waarbij je elk level eigenlijk 'opnieuw' begint. Ik lees hierboven juist iemand een map echt honderden uren speelt, klopt toch? Dus dan is het bij de volledige game dus wat minder op die levels gebaseerd? Bovendien lees ik hier iets over space exploration. Is dat een mod of zit dat gewoon standaard in de game? | |
Monolith | maandag 26 oktober 2020 @ 13:37 |
Ja die demo speel je even om te leren hoe zaken werken. Daarna speel je gewoon een potje op een gegenereerde map. In principe heb je daar ook het doel om een raket te lanceren, maar meestal speel je daar gewoon door totdat je je verveelt. En dan kun je aan mods beginnen zoals bijvoorbeeld space exploration. | |
TigerXtrm | maandag 26 oktober 2020 @ 13:45 |
De levels zijn meer een tutorial dan een campaign. Free play is de echte kern van het spel, en daarin ben je dus vrij om zo groot en zo lang te spelen als je maar wil. En ja je kan zomaar honderden uren in één map stoppen als je houdt van eindeloos optimaliseren en steeds maar groter en groter wil bouwen. Het kan allemaal Space Exploration is een community mod die wel heel goed in elkaar zit, maar die ik zeker niet zou aanraden voor een eerste sessie. Mods zou ik sowieso bewaren tot je in ieder geval een keer een raket hebt gelanceerd. Tegen die tijd heb je een goed idee hoe alle mechanics werken. Ik heb trouwens vandaag twee metalen posters binnen gekregen van Redbubble, de furnace en artillery designs. Die gaan een mooi plekje op de muur krijgen hier | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2020 @ 14:06 |
Dank beiden, dan toch maar de volledige versie aanschaffen en zo'n free play sessie starten. De donkere wintermaanden zijn wel zo'n timesink nodig. | |
TigerXtrm | maandag 26 oktober 2020 @ 14:14 |
Niet gek opkijken als het ineens zomer blijkt te zijn | |
#ANONIEM | maandag 26 oktober 2020 @ 14:18 |
Dat zijn de beste . En al helemaal in deze tijd. Ineens in de zomer van 2021 zitten zou toch wel genot zijn. | |
lifeblind | maandag 26 oktober 2020 @ 18:49 |
Holy &^%#@$ die zijn gaaf! | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:36 |
Mijn eerste save game heet "Ojee". | |
TigerXtrm | dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:55 |
Lijkt me toepasselijk | |
#ANONIEM | dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:05 |
Het is wel erg therapeutisch om al die bandjes enzo bezig te zien. | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2020 @ 12:32 |
Godsamme, die logica snappen betreffende belts en splitters is wel even een dingetje voor mij | |
cablegunmaster | woensdag 28 oktober 2020 @ 16:26 |
al je vragen hebt of ergens niet uitkomt laat het weten op discord of hier. (al reageer ik hier wat trager op ). | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2020 @ 17:46 |
Thanks . Ga het eerst verder zelf uitvogelen, moet me lukken 😅. Maar bedankt! | |
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:05 |
Dit spel is niet goed voor je. | |
TigerXtrm | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:17 |
One of us. One of us. One of us! ONE OF US!! | |
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:21 |
Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is. | |
Jump | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:23 |
Hoezo voetbal? The factory must grow! | |
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:24 |
Zodra ik thuis ben | |
TigerXtrm | donderdag 29 oktober 2020 @ 16:27 |
| |
#ANONIEM | maandag 2 november 2020 @ 12:29 |
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit. Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt. Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo. Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt. Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik. Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie. /einde dagboek | |
Monolith | maandag 2 november 2020 @ 12:39 |
Ik zou bij een eerste playthrough de biter settings ook niet zo agressief zetten. Je kunt bij het starten van een game heel wat zaken instellen. Hoe groot je startgebied is (dus zonder monster bases), of ze preventief aanvallen of niet, hoe snel ze evolueren en ga zo maar door. Je kunt ze zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt. | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2020 @ 12:40 |
Weet ik, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Heb alles op default laten staan. | |
Monolith | maandag 2 november 2020 @ 12:41 |
Oh het is zeker een leuke toevoeging, maar het is wel een stuk uitdagender. Bouw in ieder geval turrets, zou ik zeggen. | |
EnGCatjuh | maandag 2 november 2020 @ 20:35 |
Klinkt als een heel normale eerste playthrough. Dit gaat helemaal goed komen | |
TigerXtrm | maandag 2 november 2020 @ 21:15 |
Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2020 @ 21:33 |
Dank voor de bevestiging . Idd, even afstand nemen is ook goed af en toe . Nu bezig met olie, want ik moet sulfur hebben voor een batterij in mijn enchanced armor dingetje want daar zit nu spul in wat niets doet. Volgens mij ga ik binnenkort met excel of iets anders ernaast spelen zodat ik een beetje kan noteren wat ik waarvoor nodig ben, want soms zie je door de bomen het bos niet meer | |
EnGCatjuh | maandag 2 november 2020 @ 21:38 |
Haha, zo herkenbaar. | |
lifeblind | maandag 2 november 2020 @ 22:02 |
Schuldig hieraan Bij 1 base had ik een spreadsheet met al m'n treinen (dit was zonder de LTN mod), productie per sub-onderdeel, en alles door excel laten uitrekenen wat ik dan overal moest maken/opmaken. Met een paar honderd treinen werd dat chaos | |
TigerXtrm | maandag 2 november 2020 @ 22:14 |
Er zijn mods die in-game dingen voor je kunnen uitrekenen, en die gebruiken ook daadwerkelijk de in-game waardes dus altijd exact. Alleen geen achievements als je ze gebruikt, als dat je interesseert. Factory Planner Helmod | |
EnGCatjuh | zondag 8 november 2020 @ 21:00 |
Zou @Scrummie nog tijd hebben om op Fok! te posten of is hij/zij te druk met de megabase? | |
TigerXtrm | zondag 8 november 2020 @ 22:08 |
@Scrummie die zijn vrienden en familie vertelt over zijn plan om bij de volgende ore patch te komen: | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2020 @ 09:24 |
Nieuwe map begonnen, nu biters op peaceful Maar nu wel alles veel beter opgezet, met een busje en alles loopt op rolletjes (pun intended). Zit nu in deze map qua progress nu net voor mijn 'oude' map, waar ik met olie gestart was. Dat is dus ook mijn doel voor vanavond, alleen zit het vrij ver weg. Ben er nog niet over uit of ik dat met een treintje ga doen of gewoon pijpje leggen. En twijfel nog erg over mijn oventjes. Ik begon in een gebied waar alles vrij dicht bij elkaar lag, maar die resources raken op natuurlijk. Dus ik heb nu; |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| < de busbandjes ^^ ^^ ^^.^^ < voeding naar de bandjes | |. |. | [] [] [] [] [] [] [] < furnaces (meer dan dit natuurljk, maar voor het idee). De ores komen dan links en rechts uit de resource veldjes. Links van de bus heb ik alle science fabriekjes en daar links van een science parkje. Op mijn bus zitten nu: 4 x iron plate, 4 x copper plate, 4 x groene electronica bordjes, 2 x staal en 2 x coal, waarbij ik rechts ruimte heb om uit te breiden. Ik denk er nu over om met treinen straks alle resources onder mijn ovens aan te laten komen in treinen zodat ze weer verder verspreid kunnen worden. [/einde hardop denken] | |
EnGCatjuh | maandag 9 november 2020 @ 20:43 |
Klinkt als een logisch plan. | |
#ANONIEM | woensdag 11 november 2020 @ 16:25 |
Gisteravond bezig geweest met blauwe science, die na de military komt. Dat loopt nu vrij aardig. Ik had eerst een aftakking gemaakt waarbij ik alles weer opnieuw ging maken, maar toen toch maar besloten dat green circuits en de advanced ook hun eigen buslijn kregen, dus dat loopt nu uitstekend. Olie komt netjes met fluit wagons naar het olieverwerkingsgebied. Ik twijfel alleen over hoe ik dat nu heb ingericht; ik laat nu pompjacks olie pompen, dat sla ik op in zo'n storage tank, en van de tanks gaat het naar mijn trein. Alleen blijft de activiteit van de pumpjacks op 1/s staan, terwijl dat volgens mij veel hoger moet zijn. Ik dacht eerst dat de olie veldjes al op waren maar ook bij nieuwe pompen blijft het zo. Ik vermoed nu dat ik mijn refinery's al bij de olie velden moet neerzetten maar dat breekt het plan wel een beetje af. Goed, vanavond weer verder knutselen. | |
JaimyLee | woensdag 11 november 2020 @ 16:37 |
Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan. Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries | |
#ANONIEM | woensdag 11 november 2020 @ 16:40 |
Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb . Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen . | |
JaimyLee | woensdag 11 november 2020 @ 16:50 |
Inderdaad, het gaat om het olieveld er onder en niet om de pumpjack er op Meer opslag hoeft in principe geen probleem te zijn, alleen werkt vloeistof in Factorio soms moeilijk. Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld dus misschien is het al wat anders, maar vloeistoffen vond ik altijd het stomst om mee te werken. Mijn tips daarmee zijn vooral om altijd een pomp direct voor en na een tank te zetten. Dus geen stukje pijp er meer tussen, gewoon 1 pomp die er direct in pompt en 1 die er direct uit pompt. Als de uitgaande pomp niet meer kan pompen loopt je tank vanzelf vol en als er wel plek is om heen te gaan word hij zo snel mogelijk leeggepompt. Elk stukje pijp levert weer weerstand op dus als het om langere afstanden gaat ook weer om de zoveel afstand een pomp neerzetten. Als je elke pumpjack gewoon direct in een tank laat gaan en elke tank een pomp heeft om naar het 'algemene' pijp-netwerk te gaan denk ik dat het gewoon goed moet gaan. Hoeveel wagons hebben je treinen? Als je bijvoorbeeld 2 wagons gebruikt kan je prima bij elke pumpjack een tank hebben, en dan bij het station nog 1 tank per wagon. Dan heb je, als alles vol is, 6 tanks vol met olie en dus genoeg voor 3 volle treinen. Mocht dat te vaak voor komen kan je altijd een extra trein neerzetten | |
DerRabbit | woensdag 18 november 2020 @ 18:05 |
Ik heb de nieuwste versie vanmiddag ook maar weer eens gedownload op mijn geherinstalleerde pc. Vanavond even rondsnuffelen naar alle nieuwe dingen | |
TigerXtrm | woensdag 18 november 2020 @ 18:38 |
Versie 1.1 komt als het goed is ook binnenkort ergens in de experimental branch. Zitten ook weer een hoop mooie en vooral handige nieuwe dingetjes in. Geen grote dingen, vooral quality of life spul. https://factorio.com/blog/ | |
TigerXtrm | maandag 23 november 2020 @ 22:12 |
Versie 1.1.0 is beschikbaar als experimental https://forums.factorio.com/91657 | |
0108daniel | dinsdag 9 februari 2021 @ 01:32 |
Ik ben opzoek naar een mod van bakens. Dit moeten bakens zijn met minimaal 4 - 6 slots om modules in kwijt te kunnen. Ik heb de Factorio extendes mod beacons, maar die hebben maar 2 slots. In het verleden heb ik een mod gehad waarbij ik er 6 kwijt kon, maar ik weet de naam daar niet meer van. Iemand die het weet? | |
cablegunmaster | woensdag 3 maart 2021 @ 10:49 |
ik zat met wat vrienden space exploration mod te proberen maar deze is zwaar voor de meeste computers. Factorio is voor een simpele computer genoeg, maar modded kan het tot 8 GB en hoger gaan (met gemak) en dan trekt het aardig wat van je cpu. eerst geprobeerd op een simpele server met 2 - 3 GB RAM geheugen, nou dat liep razend snel vol na de eerste planeet , aanrader is bij space exploration een hele hoop geheugen op voorraad te hebben. min 8gb ideaal 12gb - 16gb? afhankelijk van hoe groot je wil groeien . dit geldt alleen voor grotere mods. | |
Deepfreeze | woensdag 3 maart 2021 @ 11:27 |
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom | |
cablegunmaster | woensdag 3 maart 2021 @ 15:57 |
Alles op treinen gooien grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in . | |
Marsenal | woensdag 3 maart 2021 @ 16:06 |
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game | |
Deepfreeze | woensdag 3 maart 2021 @ 18:48 |
Ik speel nu op peacefull, beetje lol met atoombommen. Ben eerst maar eens begonnen met 1-2 treintjes. 2 stuks en 4 stations (koper erts in/uit en koperplaten in/uit). Even kijken hoe de mod werkt. Was vanmiddag aan het prutsen met de signalen. Mijn koperplatentrein werden over beladen. Dat is wel te fixen, even meer tijd insteken | |
TigerXtrm | woensdag 3 maart 2021 @ 19:23 |
Wat treinen betreft vind ik Noxy's Multidirectional Trains een absolute must. Zorgt er voor dat een locomotief altijd de juiste richting op wijst en daarmee dus bijdraagt aan snelheid. Gevolg is kortere treinen (of meer wagons ) en veel compactere stations omdat de trein niet hoeft te draaien. | |
cablegunmaster | woensdag 3 maart 2021 @ 19:24 |
Prachtig toch? | |
lifeblind | vrijdag 12 maart 2021 @ 12:01 |
Tijdje geleden begonnen met Pyanodon Alien Life (oftewel de complete Pyanodon suite met alles er op en er aan). Wat lijken andere modpacks simpel nu vergeleken daarmee Het hele idee van Alien Life is op zich wel tof, in principe kun je daarmee redelijk self-sustained worden zonder al te veel afhankelijk te zijn van een hoop externe resources binnenbrengen iedere keer, maar voordat je op dat punt bent ben je al snel zo'n 50 tot 100 uur verder (oftewel, je hebt dan red science net automated en ver op weg met green science). Had alleen niet voor een railworld moeten gaan mbt resource generation... | |
Marsenal | vrijdag 12 maart 2021 @ 12:13 |
Heb bijna mn blue science in productie | |
cablegunmaster | vrijdag 12 maart 2021 @ 18:10 |
heb je Krastorio al geprobeerd? Daarnaast, als je PC meer dan 8 GB ram heeeft , kijk naar space exploration (server had 8 GB nodig) dus een server space exploration zit er helaas niet in. | |
Marsenal | vrijdag 12 maart 2021 @ 18:41 |
Ik sta altijd open voor mods, maar vandaag was de eerste keer dat ik blauwe science produceer zonder spaghetti dus misschien is het nog te ambitieus...? Mijn pctje kan wel wat hebben, ik ga kijken | |
TigerXtrm | vrijdag 12 maart 2021 @ 18:54 |
Als je net bij blauwe science bent zou ik Space Exploration nog even laten liggen Maar wel zeker een vette mod om te proberen als je het spel goed onder de knie hebt Ik heb nu iets van 200 uur in mijn Space Exploration game zitten en ben nog niet eens op de helft | |
Marsenal | vrijdag 12 maart 2021 @ 19:25 |
Vind het ook wel cool allemaal. Paarse science packs ziet er uit als heel veel werk, moet daar even moed voor verzamelen. | |
TigerXtrm | vrijdag 12 maart 2021 @ 21:34 |
Oh... | |
Deepfreeze | vrijdag 12 maart 2021 @ 21:53 |
1000 uur. Gefeliciteerd Mijn man speelt ook, dus geen idee hoeveel uur ik gespeeld heb. Speel het op en af sinds 2016, dus vast genoeg. En het blijft verslavend! Ik zit nu 54 uur in mijn city block wereld. Met de LTN mod. Dat werkt best lekker. Nu het smelten, staal, groene chips en olie verwerking erin zitten en uit de spaghetti gehaald. Volgende klus is rode chips. En ik moet maar eens een raketje de lucht in zien te krijgen. Dan kan ik verder researchen. | |
cablegunmaster | woensdag 17 maart 2021 @ 00:50 |
Ik tik de 2300 uur aan met factorio. Misschien eens beginnen met pynadon mods. Kijken hoe lang me dat kost daar gaan weer een paar 100 uurtjes aan op. | |
0108daniel | woensdag 17 maart 2021 @ 01:24 |
Verslavend spel dat zeker! Momenteel 2857 uur in Factorio zitten. Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden? | |
Marsenal | woensdag 17 maart 2021 @ 08:02 |
De winnaar zal zich niet bekend willen maken | |
lifeblind | vrijdag 19 maart 2021 @ 01:40 |
Er zijn mensen met 10.000 uur (wat af en toe op reddit voorbij komt enzo), maar die hebben dan vaak 't spel 24/7 aan staan omdat ze een server draaien, of hebben het spel gewoon AFK doordraaien als ze niet achter hun PC zitten, dus wat dat betreft is 't aantal uur niet echt een heel veelzeggend iets. | |
cablegunmaster | vrijdag 2 april 2021 @ 20:35 |
Geen idee? record in wat? SPM? Raketten afgeschoten? Verschillende mod packs uitgespeeld? | |
0108daniel | vrijdag 2 april 2021 @ 23:21 |
Ik bedoelde record aantal uren | |
cablegunmaster | woensdag 7 april 2021 @ 02:15 |
Tijdje geen factorio gespeeld , maar wil wel weer beginnen . :p lief dagboek factorio neemt zoveel tijd in maar het is zo leuk om alles te zien bewegen en te weten dat ik het heb gemaakt. Iedereen om me heen zegt oyanadon niet doen! Je bent gek! Waarom zou je? Ergens moet ik tegen hun zeggen als ik dat wil doen dan doe ik dat. Dan spelen ze maar niet mee. Groeten, Cable | |
lifeblind | woensdag 7 april 2021 @ 17:11 |
Pyanodon De eerste 100 uur ofzo zijn frustrerend, maar daarna is het prima te doen. Doe 'm wel met pyAlienLife er bij, dan kun je je base nog self-sustained maken ook | |
cablegunmaster | dinsdag 13 april 2021 @ 12:19 |
Juh ik zat al te kijken naar pyAlienLife ik ben nog niet begonnen maar dat heeft met vrije tijd te maken. Ergens ook voor het gevoel van een gedrocht, maar ik wil wel. dit is een van de weinige spellen waar ik meer dan 2000 uur in heb (behalve CS Source). ~Marsenal start Factorio op | |
Treinhoer | zondag 22 augustus 2021 @ 05:54 |
141 uur in een Krastorio 2 run. Ik speel zonder biters. Ik heb na 100 uur de pollution via de command console maar uitgezet. Elke autosave duurt ongeveer 5 minuten _! Ik had een klein beetje gezien over de early gameplay en ben er gewoon maar ingedoken. Mijn tactiek was gewoon de science tech cards volgen. Heb net de laatste tech card productie opgezet en ben begonnen met liquid matter. Ik werk met cityblocks, heb ongeveer 1500 train stations (ik draai volledig op LTN network, 1 loc, 2 wagons). Late game qua gameplay valt reuze mee, maar de grondstoffen en ratio's worden wel echt pittig. Ik heb geen doel qua SPM, ik wil alle tech gedaan hebben, alles unlocked en dan zien we wel. Nu twijfel ik nog voor mijn volgende game of ik een Industrial Revolution ga, of ik ga echt in het diepe om een bobs/angels/pyanodon (als het samen gaat) run te gaan doen. Mogelijkheden genoeg Nachtdienst is bijna voorbij, het was heel rustig dus ik heb wat kunnen spelen vannacht (het enige voordeel van de pandemie met thuiswerken _! ). Zal morgenavond kijken of ik wat screenshots kan posten | |
Deepfreeze | zondag 22 augustus 2021 @ 14:29 |
@Treinhoer, Hoeveel treinen rijden er in je creatie? Ik heb nu LTN draaien met een stuk of 60 stations (grotendeels 1-2's. Een paar 2-8 om olie te halen veraf/te oefenen, met overslag naar 1-2's in een cityblock). Maar af en toe heb ik ruzie met de depots. Dan willen er teveel treinen tegelijk weg en wachten ze allemaal op elkaar om het cityblock af te komen. Ik heb die depot-blocks al wat meer verspreid, dat helpt al wel (eerst blockten ze de producerende blokken ernaast ook met zijn allen).. Ben dus wel nieuwsgierig naar die screenshots! | |
Treinhoer | maandag 23 augustus 2021 @ 03:21 |
Ik heb zo'n 300 treinen rondrijden. 1200 stations (dacht 1500). Voor je depotblocks zou ik goed je seinen neerzetten. Het meest vervelende is wanneer LTN depots de treinen elkaar in gridlock blokkeren. Dan heb je halfvolle treinen die terug gaan naar het depot en je hele logistieke systeem naar de ellende helpen. Elk station heeft filter stack inserters. Daarmee voorkom ik heel veel ellende | |
Deepfreeze | maandag 23 augustus 2021 @ 09:09 |
Leuke plaatjes! Die filter inserters heb ik ook overal staan inderdaad. Bij 2 van de depot-blocks hebben de treinen nogal de neiging om allemaal op dezelfde 2 kruisingen af te duiken. Die heb ik ooit al eens no-left-turns gemaakt, dat helpt al. En depots in het midden van de blocks ipv aan de rand. Ik ga eens kijken of ik het verkeer meer kan regelen binnen het block, ipv dat de depots direct op de doorgaande rails uitkomt. Ik heb alleen LTN en verwante mods nu. Met peacefull beestjes. Dit is de eerste keer met LTN, heb denk ik kleinere cityblocks en 2 rails tussen de blocks. Een ukkie dus | |
FlippingCoin | maandag 23 augustus 2021 @ 10:27 |
Holy moly. | |
Treinhoer | maandag 23 augustus 2021 @ 14:33 |
LTN is de beste mod die maar bestaat Het vergt op het begin wel een beetje inspanning om het goed te tweaken met circuit controls. Als je dat een beetje onder de knie heb, loop je alleen nog tegen gridlocks aan. Het beste is om elk LTN depot andere namen te geven. Ik heb 10 stations per depot. LTN - 1 , LTN - 2 etc. Via een combinator ook max 10 treinen. Zo voorkom ik dat alle treinen na het afleveren naar het DEPOT schieten die in de buurt is, maar gewoon terug naar hun eigen depot. Duurt allemaal iets langer, maar het voorkomt gridlocks | |
lifeblind | maandag 23 augustus 2021 @ 15:14 |
Oh, ik doe het juist exact andersom, al mijn depots hebben dezelfde naam. Gridlocks voorkom ik door fatsoenlijke signals, voornamelijk op mijn kruisingen. Kunnen maximaal 2 treinen over op dezelfde tijd, alleen als ze van de tegenovergestelde kant komen, en de lengte tussen de signals op zo'n manier dat ze, als ze beide dezelfde kant uiteindelijk op moeten, nooit op hetzelfde spoor kunnen komen. LTN was ook trouwens echt wel een gamechanger toen ik 't fatsoenlijk ging gebruiken, zeker nadat ik die onzin eerst in vanilla zelf gebouwd had EDIT: Overigens maak ik wel graag gebruik van de mogelijkheid om in LTN om verschillende netwerken te maken/gebruiken om nog een beetje orde te houden. | |
Deepfreeze | maandag 23 augustus 2021 @ 15:15 |
@Treinhoer, dat tweaken is wel een dingetje. Ik kom nu op een punt dat er teveel treinen naar hetzelfde block gaan. En ook 2 per station belanden, ondanks de voorwaardes in de combinator (modernized for LTN). Maar met een stuk of 40 treinen is dat nog lekker spelen en proberen. |