FOK!forum / Games & Consoles / Factorio #4 - FOK!torio!
#ANONIEMmaandag 14 januari 2019 @ 14:40
dVxL0PS.png

Speel mee op de FOK! Factorio server en help ons de spaghetti in goede banen te leiden. Join de FOK!torio Discord server voor instructies en server info: https://discord.gg/KNPGUVA?

Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren.

Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid.

screenshot.factorio.1280x720.2014-06-08.18.jpg

Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan ťťn basis werken!



Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor §25,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering.

Hier te koop:
https://www.factorio.com/
Of hier:
http://store.steampowered.com/app/427520/

Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Spel al gekocht en wil je een Steam key? Check hier hoe: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available

Bazenspel _O_. .
cablegunmastermaandag 14 januari 2019 @ 15:03
Fipo, ben vanavond wel wat later moet een kleine checkup doen bij mijn basis, rond 20:00 :D .
lifeblindmaandag 14 januari 2019 @ 15:20
Wellicht ook handig om te vermelden in de OP dat het spel ook een grote (en geweldige) mod community heeft, waarmee de herspeelbaarheid verder verlengd kan worden tot duizenden uren!
Djurresmaandag 14 januari 2019 @ 17:49
Oh, en er is een semi-nieuwe FOK!Torio server. Ik heb nog ergens een crappy windows vps gevonden waar nu wat op draait. Via discord kan je IP krijgen, (dit ivm geen whitelist en weet ik het wat allemaal)
FlippingCoinmaandag 14 januari 2019 @ 23:33
Mijn treinen willen niet automagisch rijden. ;(

Krijg alleen maar no path. :r

Ah hij doet het nu. :P

[ Bericht 18% gewijzigd door FlippingCoin op 14-01-2019 23:39:40 ]
Monolithmaandag 14 januari 2019 @ 23:39
quote:
16s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn treinen willen niet automagisch rijden. ;(

Krijg alleen maar no path. :r
Een enkele trein of meerdere met signals?
Het eerste is vrij simpel te controleren door even een handmatig rondje te rijden.
FlippingCoinmaandag 14 januari 2019 @ 23:40
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een enkele trein of meerdere met signals?
Het eerste is vrij simpel te controleren door even een handmatig rondje te rijden.
Een enkele trein had ik op stukje test rails, maar zat iets verkeerd of zo. :@
cablegunmasterdinsdag 15 januari 2019 @ 09:21
quote:
16s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een enkele trein had ik op stukje test rails, maar zat iets verkeerd of zo. :@
:D Goed gefixt. volgend probleem. Daarnaast kom gezellig vanavond meedoen met onze:
"oeps dit is in 2 dagen gebouwd. Map met te weinig kool. O+ "
Djurresdinsdag 15 januari 2019 @ 10:10
Bloemkool? Boerenkool? Steenkool?
cablegunmasterdinsdag 15 januari 2019 @ 10:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:10 schreef Djurres het volgende:
Bloemkool? Boerenkool? Steenkool?
Allemaal . :P 0 bloemkool wordt er gemaakt ( kunnen we een boederij maken in factorio ? :') ?)
Houtenbeendinsdag 15 januari 2019 @ 10:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:15 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Allemaal . :P 0 bloemkool wordt er gemaakt ( kunnen we een boederij maken in factorio ? :') ?)
Daar heb je wel mods voor
cablegunmasterdinsdag 15 januari 2019 @ 12:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Daar heb je wel mods voor
Wil je dat? :'( vraag ik me dan af. ga je aliens voedden? zodat ze minder snel aanvallen en daarna belaseren? zoiets van bait click and kill?
Houtenbeendinsdag 15 januari 2019 @ 12:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:10 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wil je dat? :'( vraag ik me dan af. ga je aliens voedden? zodat ze minder snel aanvallen en daarna belaseren? zoiets van bait click and kill?
Nee, het poppetje zelf :P
FlippingCoindinsdag 15 januari 2019 @ 13:04
Of aliens farmen. :X
lifeblinddinsdag 15 januari 2019 @ 13:07
*kuch* biter zoo *kuch*
lifeblindwoensdag 16 januari 2019 @ 09:56
Multiplayer game die we nu hebben begint fatsoenlijke vormen aan te nemen. Power Armor MK2 met roboport MK2, blue belts, het hele spul. Tijd om een basis te gaan bouwen :7
cablegunmasterwoensdag 16 januari 2019 @ 10:53
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:56 schreef lifeblind het volgende:
Multiplayer game die we nu hebben begint fatsoenlijke vormen aan te nemen. Power Armor MK2 met roboport MK2, blue belts, het hele spul. Tijd om een basis te gaan bouwen :7
Wacht... deden we dit niet al ? ;)

Of bedoel je muren neerzetten en biters buitenhouden en lekker alles claimen en stuk voor stuk terraformen? :P
lifeblindwoensdag 16 januari 2019 @ 11:36
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:53 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wacht... deden we dit niet al ? ;)

Of bedoel je muren neerzetten en biters buitenhouden en lekker alles claimen en stuk voor stuk terraformen? :P
Mja, we zijn nu net uit het begin :P Voornamelijk nu nog stroom op orde krijgen, en dan is het los gaan met beacons zodat de productie ten minste flink omhoog kan
cablegunmasterwoensdag 16 januari 2019 @ 11:53
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:36 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mja, we zijn nu net uit het begin :P Voornamelijk nu nog stroom op orde krijgen, en dan is het los gaan met beacons zodat de productie ten minste flink omhoog kan
Blueprint de huidige basis ? en je hebt een basis in je pocket :D
FlippingCoinwoensdag 16 januari 2019 @ 22:18
xGpnISj.jpg

Steel furnace gemaakt. :P
cablegunmasterdonderdag 17 januari 2019 @ 13:31
quote:
16s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Steel furnace gemaakt. :P
Dat kan compacter ;).
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 13:38
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:31 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Dat kan compacter ;).
Ja met coal en iron op een band maar vond dat zo'n gekut. :@

Dit is sowieso maar een tijdelijke omdat ik binnenkort betere lopende banden en furnaces krijg en moest uitvogelen hoe treinen werken. :D
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 14:02
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja met coal en iron op een band maar vond dat zo'n gekut. :@

Dit is sowieso maar een tijdelijke omdat ik binnenkort betere lopende banden en furnaces krijg en moest uitvogelen hoe treinen werken. :D
Onder andere, en sowieso met direct insertion (dus rechtstreeks vanuit de furnaces die het ijzer smelten, naar de furnaces die staal smelten).

Denk dat we trouwens onze MP server waar we de afgelopen paar dagen op spelen met een paar mensen hier, aardig om zeep aan het helpen zijn, het ging gisteren niet echt eh... vloeiend :')
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 14:11
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:02 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Onder andere, en sowieso met direct insertion (dus rechtstreeks vanuit de furnaces die het ijzer smelten, naar de furnaces die staal smelten).

Denk dat we trouwens onze MP server waar we de afgelopen paar dagen op spelen met een paar mensen hier, aardig om zeep aan het helpen zijn, het ging gisteren niet echt eh... vloeiend :')
Ah ja natuurlijk. :D

Okť ga ik onthouden voor de grotere furnaces. :P
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 14:16
quote:
16s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja natuurlijk. :D

Okť ga ik onthouden voor de grotere furnaces. :P
Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de 'binnenste' furnaces ook fuel nodig hebben om te werken, en je ook je output (staal dus), aan dezelfde kant er uit haalt, maar daar zijn longhanded inserters voor uitgevonden.
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 14:30
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:16 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de 'binnenste' furnaces ook fuel nodig hebben om te werken, en je ook je output (staal dus), aan dezelfde kant er uit haalt, maar daar zijn longhanded inserters voor uitgevonden.
Ja zal wel even puzzelen binnenkort, heb die long inserter en stack inserter nog niet getest.
kloon_bassiedonderdag 17 januari 2019 @ 15:55
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is).

Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat ;)
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:06
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:55 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is).

Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat ;)
Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven *O*

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 16:07:22 ]
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 16:10
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven *O*

Idem *O* (en later ook nog het Factorio t-shirt gekocht voor 2 tientjes :+ :7 )

En ondanks dat Wube heel erg stellig is met dat ze nooit het spel in een sale, bundle of wat dan ook zullen gaan verkopen, heb ik daar geen problemen mee, het is het meer dan waard naar mijn mening. Denk wel dat ze de demo in dat geval wel eens mogen oppoetsen, de meeste mensen die een refund o.i.d. gevraagd hebben hebben die namelijk niet gespeeld, of heel anders ervaren dan het uiteindelijke spel lijkt het. Maar goed, het is ook lastig om een fatsoenlijke demo te maken voor een spel waar je honderden uren over 1 map kan doen :D
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:14
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:10 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Idem *O* (en later ook nog het Factorio t-shirt gekocht voor 2 tientjes :+ :7 )

En ondanks dat Wube heel erg stellig is met dat ze nooit het spel in een sale, bundle of wat dan ook zullen gaan verkopen, heb ik daar geen problemen mee, het is het meer dan waard naar mijn mening. Denk wel dat ze de demo in dat geval wel eens mogen oppoetsen, de meeste mensen die een refund o.i.d. gevraagd hebben hebben die namelijk niet gespeeld, of heel anders ervaren dan het uiteindelijke spel lijkt het. Maar goed, het is ook lastig om een fatsoenlijke demo te maken voor een spel waar je honderden uren over 1 map kan doen :D
Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) :7
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 16:19
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:55 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is).

Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat ;)
Ik zou het gewoon gaan spelen, zal mss niet het meest efficiŽnte maken gelijk maar het is imo juist leuk zelf wat aan te kloten en bedenken. :P
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 16:20
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) :7
Netjes! Ik heb besloten om mijn huidige base maar even te laten voor wat het is, om in 0.17 maar opnieuw te gaan beginnen, en me nu alleen te richten op het handjevol laatste paar achievements wat ik nog moet; there is no spoon en lazy bastard; welke ik in 0.16 in ieder geval nog prima kan doen omdat ik die dingen uit m'n hoofd weet. Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:22
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:20 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Netjes! Ik heb besloten om mijn huidige base maar even te laten voor wat het is, om in 0.17 maar opnieuw te gaan beginnen, en me nu alleen te richten op het handjevol laatste paar achievements wat ik nog moet; there is no spoon en lazy bastard; welke ik in 0.16 in ieder geval nog prima kan doen omdat ik die dingen uit m'n hoofd weet. Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.
Ja daarom twijfel ik ook. Denk dat ik op deze map nog wat dingen ga testen ofzo, en dan van scratch begin in 0.17
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:24
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:20 schreef lifeblind het volgende:
Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.
Dat lukt me met deze fabriek ook nog wel ja, heb auto research mod geinstalleerd. Gewoon aan laten staan als ik naar het werk ga ofzo :T
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 16:26
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat lukt me met deze fabriek ook nog wel ja, heb auto research mod geinstalleerd. Gewoon aan laten staan als ik naar het werk ga ofzo :T
Het probleem is dat op steam de achievements disabled worden als je mods gebruikt :+
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:26
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Het probleem is dat op steam de achievements disabled worden als je mods gebruikt :+
Klopt, maar de game zelf telt ze wel. :+
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:27
0.17 ga ik wel volledig unmodded doen
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Klopt, maar de game zelf telt ze wel. :+
Dat wel ja, maar ik wil op steam ook alles 100%, dus moet helaas nu alles vanilla doen }:|
lifeblinddonderdag 17 januari 2019 @ 16:29
Ben overigens ook achter hŤt truukje gekomen om There is no spoon makkelijk te halen, ondanks dat biters aan moeten staan op default size/frequency. Pollution kun je gewoon uitzetten, nergens last van :+ Afgelopen weekend in 3,5 uur al best ver gekomen, dus maar eens afmaken die handel
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:30
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:27 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar ik wil op steam ook alles 100%, dus moet helaas nu alles vanilla doen }:|
ah, nee steam achievements boeien me niet. Ik heb ook niet veel mods, alleen wat QoL-dingen. Auto research, 50 bots om mee te beginnen en Squeak Through
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 16:30
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:29 schreef lifeblind het volgende:
Ben overigens ook achter hŤt truukje gekomen om There is no spoon makkelijk te halen, ondanks dat biters aan moeten staan op default size/frequency. Pollution kun je gewoon uitzetten, nergens last van :+ Afgelopen weekend in 3,5 uur al best ver gekomen, dus maar eens afmaken die handel
Ja I know, dik lame _O-
Houtenbeendonderdag 17 januari 2019 @ 21:32
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven *O*

12,50 in februari 2015
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 21:35
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

12,50 in februari 2015
En speel je het nog steeds wel eens?
Houtenbeendonderdag 17 januari 2019 @ 21:36
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En speel je het nog steeds wel eens?
:Y
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam.
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 21:45
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:Y
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam.
Ah oke cool. :P

Ja ik heb normaal weinig met sci fi en zo maar dit vind ik wel cool.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 22:08
Ik weet nu even niet wat ik moet doen -O-

Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat? ;(
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 22:28
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:08 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik weet nu even niet wat ik moet doen -O-

Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat? ;(
Wanneer is die update?
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 22:29
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wanneer is die update?
Ja dat is de grote vraag ;( binnenkort
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 22:30
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja dat is de grote vraag ;( binnenkort
Ah dat is klote.

Helemaal niks anders dat je kan testen of zo?
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 22:31
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah dat is klote.

Helemaal niks anders dat je kan testen of zo?
Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar :')
FlippingCoindonderdag 17 januari 2019 @ 22:35
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:31 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar :')
Ja nou ja je weet het niet. :P
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 22:36
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja nou ja je weet het niet. :P
Heb nu maar besloten om te kijken of ik mn huidige resources leeggetrokken krijg :') Maar das weinig interessant. Gewoon mn science production nu zo ver mogelijk optrekken, misschien kijken naar een 2e rocket silo
lifeblindvrijdag 18 januari 2019 @ 01:24
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 01:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
Herrijzen uit de dood was nog nooit zo leuk _O_
lifeblindvrijdag 18 januari 2019 @ 01:28
Oja, kleine toevoeging, dit is op spawn, en die counter is de deathcounter (aantal guns in een chest)
cablegunmastervrijdag 18 januari 2019 @ 09:55
• Server update: Djurres server heeft ons de eerste 3 dagen goed geholpen *O* . maar we trekken hem cpu gewijs helemaal vol, 99% CPU gebruik, hij heeft zijn tijd gehad, voor onze huidige basis.

Een nieuwe server is besteld met CentOS 7.0 ,
Vrijdag 8:08 een welkomst bericht gekregen , maar nog geen server? Ik verwacht dat dit in de loop van de dag gegevens ervoor krijg en dan Factorio op de server te kunnen zetten met SSL.

• Update van vannacht
Vannacht ook maar even gekeken naar de stroom en de muur heeft Monopoly met mij samen afgemaakt. we zitten nu op half muur en nog biters in de base. maar die moeten we nog wat meer uitroeien met lijnen trekken in de base zelf. Olie is refactored door lifeblind

Dat is kwestie van zelfbouwende lijn neerzetten, en stations neerzetten en de artillery trein over heen laten rijden.Ik heb wel een idee voor een muur. 'timer' maar dan moet ik kijken hoe het werkt .
wat dacht je hiervan?

• Timed Artillery Trein:
- Timer van 5 min, met een 'geheugen blok' ernaast, met als doel dat de artillery trein elke 5- 10 min langskomt .
- Als timer op 5 min zit dan gaat 1 signaal aan en wordt een binary bit op 1 gezet, (hoe moet ik nog uitzoeken).
- Als de trein op het station komt dan loopt er een 2e signaal, en is het station Disabled.

Het hoeft niet bedenk ik me nu maar het idee is wel grappig, want onze muur is groot genoeg :D , dat het al binnen 5 minuten helemaal rond gaat.

• Coal Hervul trein op basis van aantal kool in de kist ernaast.
in plaats van 1 trein voor een station apart (1 hervul trein is voldoende.)
- Green wires lezen de content van de chest uit en disablen het station als 'Coal > 500' . is
- Coal trein wacht 5 minuten op een ronde van Coal hervullen op een 'depot'.

[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 18-01-2019 10:21:51 ]
lifeblindvrijdag 18 januari 2019 @ 10:47
*O*

Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen :+

Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen
mscholvrijdag 18 januari 2019 @ 10:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
:D
cablegunmastervrijdag 18 januari 2019 @ 10:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:47 schreef lifeblind het volgende:
*O*

Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen :+

Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen
Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ? :P
lifeblindvrijdag 18 januari 2019 @ 11:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:58 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ? :P
Later? Gewoon nu al doen :+
cablegunmastervrijdag 18 januari 2019 @ 11:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:03 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Later? Gewoon nu al doen :+
vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . -O- Zoals afwas en huishouden.
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 16:52
Ik moet werken tot 23 uur. daarna nog eten en chillen. Waatschijnlijk log ik vannacht nog even in om wat stukken muur verder af te maken.
cablegunmasterzaterdag 19 januari 2019 @ 11:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:16 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . -O- Zoals afwas en huishouden.
Eigenlijk werken toen, nu maar de afwas en huishouden doen. O+ .
cablegunmasterdonderdag 14 februari 2019 @ 15:41
ook weer een tijdje geleden de server tieft door en binnenkort de nieuwe release van het spel *O*
lifeblindwoensdag 27 februari 2019 @ 10:12
Ondertussen is gisteren 0.17 uitgekomen op beta (en een paar uur later 0.17.1), en draaien we op onze multiplayer server een nieuwe map!

Paar uurtjes gespeeld gisteren, en moet zeggen, tot nu toe bevalt alles me wel heel erg! Sowieso de standaard deconstruction/copy/paste/cut functies die nu toegevoegd zijn, en de upgrade planner, zien er goed uit. Het gedrag van de nieuwe quickbar is wel even wennen, maar goed, dat komt vanzelf wel.

Verder helemaal blij met 0.17 *O*
EnGCatjuhwoensdag 27 februari 2019 @ 15:21
De nieuwe campaign is wel leuk :)
FlippingCoinwoensdag 27 februari 2019 @ 15:29
ik ga 0.17 ook eens proberen, was net een heel stuk weg gelopen om opnieuw te beginnen bij een grotere iron mijn. :P
lifeblindwoensdag 27 februari 2019 @ 15:39
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
De nieuwe campaign is wel leuk :)
Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt? :D
EnGCatjuhwoensdag 27 februari 2019 @ 15:41
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:39 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt? :D
Jup. En als je te snel doorgaat naar de volgende secties van de campaign wordt het stiekem nog behoorlijk pittig.
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 09:14
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
cablegunmasterdonderdag 28 februari 2019 @ 09:15
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:14 schreef Monopoly het volgende:
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Kom je ook weer spelen op onze server? :) we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio. *O*
#ANONIEMdonderdag 28 februari 2019 @ 09:18
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:15 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Kom je ook weer spelen op onze server? :) we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio. *O*
Ja ik kan vanavond nog wel proberen om even mee te doen. Is wel weer ff gezellig. Zijn de mods al klaar voor 0.17. Ik ben een single player vanilla sessie begonnen :)
cablegunmasterdonderdag 28 februari 2019 @ 09:35
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30.
lifeblinddonderdag 28 februari 2019 @ 12:22
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:35 schreef cablegunmaster het volgende:
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30.
Typisch gesprek tussen Cable en lifeblind gisteren nadat de rest al weg was

"Hebben we "x" al eigenlijk in de mall?"
"Eh, nee?"
"Oh wacht, da's simpel om toe te voegen"
"Huh?! Sinds wanneer heb je voor "x" ineens staal nod... oh wacht.. 0.17.. :') "

Voor zover is 0.17 in ieder geval een aangename verandering. Na een paar uur ben ik echt ontzettend fan van de nieuwe quickbar en alles wat er aan vast zit, en alle nieuwe entities die nu in HD graphics zijn, zijn mooi!

Hier en daar zijn er nog wat rare quirks die al dan niet intended zijn, maar goed, daar mogen we niet over zeuren als je bewust in de beta/unstable branch speelt natuurlijk :P

Ik ben overigens benieuwd hoe ons cityblock avontuur gaat uitpakken op multiplayer, omdat het wat planning vooraf nodig heeft. Maar vanavond ga ik me voornamelijk richten op die planning daadwerkelijk uit te werken met blueprints.
cablegunmasterdonderdag 28 februari 2019 @ 13:18
Soms is dat gesprek ook eenzijdig door Life alleen uitgevoerd :P
cablegunmastervrijdag 1 maart 2019 @ 10:47
Server gemold, staat nog wel online maar vanmiddag of morgen even clean install maken en daarna van 0 af aan opnieuw opzetten. :P Je leert door te doen en lezen.
cablegunmasterwoensdag 6 maart 2019 @ 08:40
Server staat op 0.17.4 herinstalleert en dit keer praktischer opgezet, minder problemen en stabiele OS installatie. Van het weekend gaan we over op 0.17.6 (0.17.5 is gewoon bugged in verband met de progress van mining productivity en slaan we over)


Basis voortgang Algemeen:

Principe van de huidige server is cityblocks.
Vb:
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=37024

• De robotics mall loopt voorspoedig ! Bijna alles wat er nodig is aan aanvoer komt met treinen aan.
• Coal patch moet zo snel mogelijk leeg (daarvoor is een temp storage blok voor gealloceerd) Je zal dan veel coal zien vliegen. Zolang er stroom is moet dit geen probleem zijn.
• Spawn block is beautified! we hebben een deathcounter (s.v.p van de draden afblijven of je moet het zelf willen/kunnen fixen :wink: ).
• De Oude mall is GONE! 5 seconde stilte ervoor, het is in ťťn keer opgeraapt en daarmee ons geforceerd te zeggen van het MOET in blokken en daarbij alle blokken die net niet praktisch waren opgeruimd. (groen en blauw eromheen).
• De science staat stil, dit moet opnieuw ingedeeld /gemaakt worden. Met voorbehoud van beacons en in eigen blokken gebouwd worden, daarbij bijv. denkende aan 1 blok groen en rood en 1 blok zwart.
cablegunmasterdonderdag 7 maart 2019 @ 09:20
Voortgang van blok:
• Groene circuits blok is aangemaakt daar op ratio van 12 beacons en 1 tot 1.1 met koper in verhouding tot groene circuits. (ijzer is al 1;1 ratio). Fysiek is het 13 beacons onmogelijk om het te plaatsen anders was alles 1:1 (volle belt) maar de 0.1 nemen we voor lief ( merk je toch amper.) :P
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 20:37
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 20:45
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 20:46
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
Ja zo ongeveer inderdaad.
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 20:47
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ja zo ongeveer inderdaad.
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 20:51
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.


Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 20:54
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.

Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 20:56
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 20:58
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 21:00
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 21:01
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 21:01
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
Ja dat is kut denk ik. :@
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 21:04
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
Ik gebruik buffer chests nauwelijks, maar die zijn toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de speler altijd een voorraadje supplies heeft, die niet weggezogen kunnen worden door eventuele productielijnen?

Er is een soort van alternatief, maar ik weet niet zeker hoe de pathfinding van de bots hiermee omgaan.

Je zou bij de eerste schakel een requester chest kunnen zetten die 50 aanvraagt, en die heeft een inserter naar een provider chest, met een filter erop dat er maar 50 inkunnen. In principe vraagt die requester er dan 100 aan.

Als de volgende muursectie dan 50 aanvraagt zou, idealiter die 50 uit het eerdere muursegment halen (want het dichtsbijzijnde), en ook die requester dumpt dan weer 50 in een provider, and so on.

Of het in de praktijk werkt, not sure, want ik zie de bots wel vaker vreemde dingen doen qua keuze waar ze shit vandaan halen.
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 21:09
Je kunt eventueel spelen met de volgorde waar bots voorraad zoeken. Active provider chests -> Buffer chests -> Storge Chest -> Passive provider chests
FlippingCoindonderdag 7 maart 2019 @ 21:14
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
#ANONIEMdonderdag 7 maart 2019 @ 21:17
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
wrom filter inserters? Je kunt gewoon filters instellen op de chests zelf he

De reden dat b.v. requester chests dat vinkje hebben 'also get resourced from buffer chests' (OFZO, not sure :P ) is om ervoor te zorgen dat als ik altijd 50 miners in mn inventory heb, maar miners worden ook gebruikt in recipe X, de bots die miners in de buffer chests met rust laten en niet gebruiken (tenzij dat vinkje aan is gezet dus)

Er zijn wel wat creative manieren om te bereiken wat je hier omschrijft, beetje puzzelen ^O^
#ANONIEMvrijdag 8 maart 2019 @ 18:22
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
lifeblindzaterdag 9 maart 2019 @ 02:04
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:22 schreef Vanillekwark het volgende:
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
Daarstraks een paar uurtjes gespeeld, het ziet er echt ontzettend mooi uit, alleen is de UI naar mijn idee nog wat clunky, en is het voornamelijk heel erg veel tussen verschillende crafting stations rondrennen. Maar goed, het is nog maar alpha natuurlijk, dus een mooie manier om dat soort userfeedback te krijgen.
EnGCatjuhzaterdag 9 maart 2019 @ 14:03
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
lifeblindzaterdag 9 maart 2019 @ 15:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
Dat was inderdaad ook mijn grootste probleem, ik had al heel snel geen overzicht meer van wat nu precies waar stond en wat deed omdat alle machines gewoon 2 keer zo groot zijn als de speler zelf.
cablegunmastermaandag 11 maart 2019 @ 09:37
Van het weekend is weer veel gedaan! , Door Zapper Lifeblind en mij.

Samenvatting:

- Er is een begin gemaakt met een grotere energie toevoer met behulp van zonnepanelen. (vak vullend zonnepanelen veld gemaakt door Life met 4 roboports erin ), daarbij is er een build train gemaakt hiervoor zodat je gemakkelijk op locatie een vlak zonnepanelen kan maken.
- Life heeft een rood /groen science vak gemaakt dat "self susstaining" is als het maar aanvoer krijgt en 1 K science Rood en groen maakt, dit kan gecontroleerd worden door wat circuits condities (graag van wires afblijven als je het niet begrijpt).
- Science veld is er gemaakt waar alle 7 sciences in rond draaien (4 cellen groot).
- Olie is opgeschaald en gebeaconed ( Olie blok Djurren) logica is nog precies hetzelfde maar grote opgeschaald. Vanwege Djurres vakantie, even uitgebreid (tijd ong halve dag aan besteed) om op te schalen
- Circuits en modules zijn een eerste stap naar gemaakt om dit op grote schaal toe te passen, Life en Zapper zijn druk bezig om blauw circuits te maken.

we breiden goed uit!, en de basis blijft groeien :) .
cablegunmasterwoensdag 13 maart 2019 @ 15:12
Geen andere Fokkers die dit spel speelt? :P
cablegunmastervrijdag 15 maart 2019 @ 10:56
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) :7
wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
lifeblindvrijdag 15 maart 2019 @ 11:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:56 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]

wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
Precies. Science staat nu volledig stil omdat ik alles compleet aan t uitplannen ben, en we hebben onze startbase ook al volledig weggehaald. De base bestaat nu uit 2 'onderdelen'. Aan de ene kant het stuk wat de base zelf onderhoud, en er voor zorgt dat we kunnen uitbreiden (cityblocks vergt veel rails, concrete en dat soort spul), en aan de andere kant de science blocks en alles wat er bij hoort. Aangezien alle builds ook meteen beaconed zijn, en volledig moduled zijn, is stroom ook een dingetje. We verbruiken momenteel in quasi-idle stand al 5 GW aan stroom, dus solar wordt overal waar we ruimte over hebben neergekwakt, heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Builds voorr 1000 red science en 1000 green science zijn in ieder geval al klaar. Gisteren begonnen aan een build voor 1000 purple science, maar dat kost 6000 steel per minuut (damn you, rails!), dus da's qua smelting an sich al best een uitdaging :')
cablegunmasterdonderdag 11 april 2019 @ 14:53
Voortgang! Nog 2 sciences te gaan. ( Geel en space).

toen de blauwe science af was (voornamelijk dankzij Zapper! )

Lijstje van leuke taakjes die we moeten doen voor deze server 1 K SPM heeft:

1. Meer mijnen per kleur aansluiten.
1a. Verder naar het westen gaan met de artillerie trein.
1b grote mijnen vinden en lange treinen aansluiten.

2. Alle mijnen naar een depot sturen ipv direct naar kleuren. (langer termijn)
2a Voor elke Ore een depot aansluiten (in dit geval Iron ore en coppre ore)

3. Geel science maken
4. Witte science , alles hiervoor maken / raket plek maken.
De verwachting dat we dit halen ligt chatting ergens deze maand of halverwege volgende maand. ;)

unknown.png?width=927&height=610
Marsenaldonderdag 11 april 2019 @ 21:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:43 schreef lifeblind het volgende:
heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
cablegunmastermaandag 15 april 2019 @ 13:45
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
Zie plaatje erboven dat blok zit er nu in elke grid dat "zwart met streepjes zit" erin. :P
cablegunmasterdonderdag 18 april 2019 @ 11:26
unknown.png?width=1037&height=531
Geel ook maar eens gemaakt met Zapper. ^O^

unknown.png?width=305&height=443
1.1k voor 10 min constant.

Ik vraag me af of ik dit een uur kan volhouden op de 1.1k O+
Huidige fabriek staat een beetje in rust toestand niet veel te doen. :*
cablegunmasterwoensdag 24 april 2019 @ 09:09
Ondertussen ben ik bezig met space science , daar ben ik bezig om dit van de grond op te zetten. Daarbij ben ik bezig om eerst de mijnen op te zetten en vervolgens te kijken wat ik nodig heb.
Om dit te kunnen doen moet ik eerst grotere mijnen vinden, deze klaarmaken van biters en dan de miners neerzetten.

Vervolgens stuk voor stuk de
- blue circuits en de speed circuits opzetten, voor de andere modules bestaat er al iets vergelijkbaars. en deze kan gekopieerd worden van de vorige builds en aangepast :P

Eerst de space modules en daarna de antennas opzetten. :D
Tyr80maandag 29 april 2019 @ 23:44
Jfc...

cablegunmasterzondag 26 mei 2019 @ 17:23
ik zag hem :) ik ben nu bezig met city grid, en de server heeft het begeven . huidige processor is down. ik krijg hem met 0,0 mogelijkheid online.

tijd voor een nieuwe server :D
lifeblindmaandag 27 mei 2019 @ 00:56
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
Asschen_sukarmaandag 27 mei 2019 @ 06:07
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:56 schreef lifeblind het volgende:
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
Arme server :D
cablegunmastermaandag 27 mei 2019 @ 15:59
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 06:07 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Arme server :D
de 1000 SPM heeft het niet gehaald (op de server dan). maar lokaal draait het op 40 - 50 FPS.
"arme server? oO/ Werken zal die ~O> ".
Djurresmaandag 27 mei 2019 @ 18:10
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
cablegunmasterdinsdag 28 mei 2019 @ 14:13
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:10 schreef Djurres het volgende:
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
na 10 minuten...

"ik kom hier om bij te komen voor mijn plezier"
Ik en lifeblind : "uuuuuh... :+ *stilte* "
Djurresdinsdag 28 mei 2019 @ 21:58
Niet mijn ding, Te uitgebreid idd :(
cablegunmasterdonderdag 27 juni 2019 @ 19:56
@Djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Djurresdonderdag 27 juni 2019 @ 22:02
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@:djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
cablegunmasterzaterdag 29 juni 2019 @ 21:08
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:02 schreef Djurres het volgende:

[..]

Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
Doe eens niet :*
Djurreszondag 30 juni 2019 @ 19:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:08 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Doe eens niet :*
Hehehe, binnenkort x oke?
lifeblindvrijdag 12 juli 2019 @ 23:20
Voor de geinteresseerde; vanavond is The Gridlock Cluster online gegaan, de volgende stap van Clustorio. Ik en Cablegunmaster zitten er allebei op (whitelisted), en tot nu toe is t best tof!

https://www.reddit.com/r/(...)usterio_based_event/

Momenteel is t voornamelijk heel veel crashende servers :')
Treinhoerdinsdag 27 augustus 2019 @ 20:11
Kick omdat de Fabriek altijd moet groeien.
Djurresdinsdag 27 augustus 2019 @ 20:25
Ja, wanneer doen we weer eens een vanilla
lifeblinddinsdag 24 september 2019 @ 14:30
0.17 is zojuist stable verklaard! :7

https://factorio.com/blog/post/017-stable
Djurresdinsdag 24 september 2019 @ 14:51
Feest!
lifeblinddinsdag 8 oktober 2019 @ 02:55
Hoppa! De afgelopen paar dagen even There Is No Spoon (6:23u) en Lazy Bastard (8:57u) er doorheen geknald :7 Tijd om te gaan ontspannen met Bob+Angels de komende tijd :')
cablegunmasterzaterdag 9 november 2019 @ 14:10
Kick omdat binnenkort weer eens MP Vanilla moeten gaan doen? :P
mscholzondag 24 november 2019 @ 12:51
automation empire gekocht, helaas niet zo complex als factorio, het "tax" systeem is bijzonder en dat breekt een beetje het spel voor iemand die rustig opbouwt.

gelukkig is er al een hack om dat uit te zetten :+
Jumpzondag 24 november 2019 @ 15:20
Elke youtuber die het spel de voorbije weken als heeft kunnen spelen had hun eerste video hetzelfde genoemd: "Automation Empire, the new factorio?". Elke reply was NEEN.

Het ziet er ook een spel uit dat niet zoveel diepgang heeft.

Ik ga wachten op Transport Fever 2 op 11 december.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jump op 24-11-2019 15:25:36 ]
cablegunmasterdinsdag 26 november 2019 @ 16:38
gewoon Factorio spelen *O* .
mscholzaterdag 11 januari 2020 @ 14:13
gewoon?
met 500 man.. :D

TigerXtrmzaterdag 11 januari 2020 @ 14:44
Ik ben begonnen met een Industrial Revolution + Krastorio game en ik voel me net alsof ik Factorio weer voor het eerst speel _O_
Tyr80zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik...

En nu is het donker.
TigerXtrmzaterdag 11 januari 2020 @ 21:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:28 schreef Tyr80 het volgende:
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik...

En nu is het donker.
Het is ook 2020 :Y
0108danielzondag 1 maart 2020 @ 19:36
Jaaaaaa voltooid!!!
Voor het eerst gelukt :)
https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg
Marsenalzondag 1 maart 2020 @ 19:52
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef 0108daniel het volgende:
Jaaaaaa voltooid!!!
Voor het eerst gelukt :)
https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg
Knap hoor :)

Ik probeer het nog maar eens een keer } :')
0108danielzondag 1 maart 2020 @ 19:54
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Knap hoor :)

Ik probeer het nog maar eens een keer } :')
Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiŽnt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Marsenalmaandag 2 maart 2020 @ 18:43
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiŽnt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Ik vind het echt heel knap, er is toch best veel doorzettingsvermogen voor nodig. Het lanceren van een raket is voor mij toekomstmuziek, zodra ik een steady flow groene science-flesjes heb gefikst, zoom ik altijd even uit en dan ga ik mijn fabriek (zo nederig dat ie dan nog is) zitten micromanagen, en daar verlies ik veels te veel tijd aan. Dan bedenk ik me vaak dat ik het veel beter kan, en begin ik weer opnieuw :')

Blijft wel echt heel leuk :@
EnGCatjuhmaandag 2 maart 2020 @ 21:01
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiŽnt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
In principe gaat het oneindig door.
lifeblindmaandag 2 maart 2020 @ 22:31
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiŽnt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Science is infinite. Er zijn een zes of zevental verschillende techs die je oneindig kan blijven researchen (zoals mining productivity etc). Voor een hoop mensen is bijvoorbeeld een doel om een megabase te maken, wat over het algemeen beschouwd wordt als een fabriek die minstens 1000 science packs per minuut kan maken (alle kleuren dus), Uiteraard zijn er ook mensen die veel verder gaan dan dat.

Zelf twijfel ik wat ik binnenkort eens ga spelen. Heb ondertussen 100% achievements gehaald, dus kan compleet los met mods. Bob+Angels heb ik eigenlijk een keer minder zin in, dus wellicht eens krastorio of space exploration proberen.
0108danieldinsdag 3 maart 2020 @ 00:53
Dankje voor de reacties!
Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller?
lifeblinddinsdag 3 maart 2020 @ 11:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:53 schreef 0108daniel het volgende:
Dankje voor de reacties!
Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller?
Nee, de yield van 1 miner gaat omhoog met mining productivity. Komt er eigenlijk op neer dat je om de x-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel langer met een ore patch kan doen later, en er komt een moment dat je productivity zo achterlijk hoog is, en je zo gigantisch veel bonus ores krijgt, dat je gewoon rechtstreeks in een wagon kan minen :D

Infinite techs zijn sowieso wel leuk, al zijn de enige dingen die ik altijd doe Mining productivity, artillery shell range en worker robot speed zijn, waarvan mining altijd de enige is die ik echt tot in den treure doe
0108danieldinsdag 3 maart 2020 @ 12:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef lifeblind het volgende:
-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel
Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.
Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen :)
lifeblinddinsdag 3 maart 2020 @ 12:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.
Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen :)
Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel :+
cablegunmasterwoensdag 18 maart 2020 @ 16:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel :+
Of gewoon een nieuwe mod beginnen ?

- Pyanamod
- Angels + Bob
- Tig scenarios die online zijn gegooid ^O^
0108danielzondag 28 juni 2020 @ 15:37
Heb even een vraagje over een mod.
Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden.
Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken.
Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden?
lifeblinddinsdag 30 juni 2020 @ 10:44
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:37 schreef 0108daniel het volgende:
Heb even een vraagje over een mod.
Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden.
Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken.
Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden?
Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt.

Al is het niet aan te raden om in een hele grote fabriek, 1 plek te hebben om al je gears te maken :+