abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185316186
Server gemold, staat nog wel online maar vanmiddag of morgen even clean install maken en daarna van 0 af aan opnieuw opzetten. :P Je leert door te doen en lezen.
Redacted
pi_185423991
Server staat op 0.17.4 herinstalleert en dit keer praktischer opgezet, minder problemen en stabiele OS installatie. Van het weekend gaan we over op 0.17.6 (0.17.5 is gewoon bugged in verband met de progress van mining productivity en slaan we over)


Basis voortgang Algemeen:

Principe van de huidige server is cityblocks.
Vb:
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=37024

• De robotics mall loopt voorspoedig ! Bijna alles wat er nodig is aan aanvoer komt met treinen aan.
• Coal patch moet zo snel mogelijk leeg (daarvoor is een temp storage blok voor gealloceerd) Je zal dan veel coal zien vliegen. Zolang er stroom is moet dit geen probleem zijn.
• Spawn block is beautified! we hebben een deathcounter (s.v.p van de draden afblijven of je moet het zelf willen/kunnen fixen :wink: ).
• De Oude mall is GONE! 5 seconde stilte ervoor, het is in één keer opgeraapt en daarmee ons geforceerd te zeggen van het MOET in blokken en daarbij alle blokken die net niet praktisch waren opgeruimd. (groen en blauw eromheen).
• De science staat stil, dit moet opnieuw ingedeeld /gemaakt worden. Met voorbehoud van beacons en in eigen blokken gebouwd worden, daarbij bijv. denkende aan 1 blok groen en rood en 1 blok zwart.
Redacted
pi_185446894
Voortgang van blok:
• Groene circuits blok is aangemaakt daar op ratio van 12 beacons en 1 tot 1.1 met koper in verhouding tot groene circuits. (ijzer is al 1;1 ratio). Fysiek is het 13 beacons onmogelijk om het te plaatsen anders was alles 1:1 (volle belt) maar de 0.1 nemen we voor lief ( merk je toch amper.) :P
Redacted
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:37:07 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185461263
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185461495
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:46:40 #81
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185461540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
Ja zo ongeveer inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185461579
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ja zo ongeveer inderdaad.
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:51:58 #83
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185461749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.


Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185461833
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.

Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:56:08 #85
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185461928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185462053
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
pi_185462130
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:01:36 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185462179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:01:55 #89
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185462195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
Ja dat is kut denk ik. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185462314
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
Ik gebruik buffer chests nauwelijks, maar die zijn toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de speler altijd een voorraadje supplies heeft, die niet weggezogen kunnen worden door eventuele productielijnen?

Er is een soort van alternatief, maar ik weet niet zeker hoe de pathfinding van de bots hiermee omgaan.

Je zou bij de eerste schakel een requester chest kunnen zetten die 50 aanvraagt, en die heeft een inserter naar een provider chest, met een filter erop dat er maar 50 inkunnen. In principe vraagt die requester er dan 100 aan.

Als de volgende muursectie dan 50 aanvraagt zou, idealiter die 50 uit het eerdere muursegment halen (want het dichtsbijzijnde), en ook die requester dumpt dan weer 50 in een provider, and so on.

Of het in de praktijk werkt, not sure, want ik zie de bots wel vaker vreemde dingen doen qua keuze waar ze shit vandaan halen.
pi_185462479
Je kunt eventueel spelen met de volgorde waar bots voorraad zoeken. Active provider chests -> Buffer chests -> Storge Chest -> Passive provider chests
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:14:06 #92
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185462699
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185462825
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
wrom filter inserters? Je kunt gewoon filters instellen op de chests zelf he

De reden dat b.v. requester chests dat vinkje hebben 'also get resourced from buffer chests' (OFZO, not sure :P ) is om ervoor te zorgen dat als ik altijd 50 miners in mn inventory heb, maar miners worden ook gebruikt in recipe X, de bots die miners in de buffer chests met rust laten en niet gebruiken (tenzij dat vinkje aan is gezet dus)

Er zijn wel wat creative manieren om te bereiken wat je hier omschrijft, beetje puzzelen ^O^
pi_185481513
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
  † In Memoriam † zaterdag 9 maart 2019 @ 02:04:45 #95
159966 lifeblind
pi_185489698
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:22 schreef Vanillekwark het volgende:
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
Daarstraks een paar uurtjes gespeeld, het ziet er echt ontzettend mooi uit, alleen is de UI naar mijn idee nog wat clunky, en is het voornamelijk heel erg veel tussen verschillende crafting stations rondrennen. Maar goed, het is nog maar alpha natuurlijk, dus een mooie manier om dat soort userfeedback te krijgen.
pi_185495547
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † zaterdag 9 maart 2019 @ 15:59:52 #97
159966 lifeblind
pi_185497387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
Dat was inderdaad ook mijn grootste probleem, ik had al heel snel geen overzicht meer van wat nu precies waar stond en wat deed omdat alle machines gewoon 2 keer zo groot zijn als de speler zelf.
pi_185535180
Van het weekend is weer veel gedaan! , Door Zapper Lifeblind en mij.

Samenvatting:

- Er is een begin gemaakt met een grotere energie toevoer met behulp van zonnepanelen. (vak vullend zonnepanelen veld gemaakt door Life met 4 roboports erin ), daarbij is er een build train gemaakt hiervoor zodat je gemakkelijk op locatie een vlak zonnepanelen kan maken.
- Life heeft een rood /groen science vak gemaakt dat "self susstaining" is als het maar aanvoer krijgt en 1 K science Rood en groen maakt, dit kan gecontroleerd worden door wat circuits condities (graag van wires afblijven als je het niet begrijpt).
- Science veld is er gemaakt waar alle 7 sciences in rond draaien (4 cellen groot).
- Olie is opgeschaald en gebeaconed ( Olie blok Djurren) logica is nog precies hetzelfde maar grote opgeschaald. Vanwege Djurres vakantie, even uitgebreid (tijd ong halve dag aan besteed) om op te schalen
- Circuits en modules zijn een eerste stap naar gemaakt om dit op grote schaal toe te passen, Life en Zapper zijn druk bezig om blauw circuits te maken.

we breiden goed uit!, en de basis blijft groeien :) .
Redacted
pi_185586981
Geen andere Fokkers die dit spel speelt? :P
Redacted
pi_185624214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) :7
wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2019 @ 11:43:28 #101
159966 lifeblind
pi_185625002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:56 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]

wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
Precies. Science staat nu volledig stil omdat ik alles compleet aan t uitplannen ben, en we hebben onze startbase ook al volledig weggehaald. De base bestaat nu uit 2 'onderdelen'. Aan de ene kant het stuk wat de base zelf onderhoud, en er voor zorgt dat we kunnen uitbreiden (cityblocks vergt veel rails, concrete en dat soort spul), en aan de andere kant de science blocks en alles wat er bij hoort. Aangezien alle builds ook meteen beaconed zijn, en volledig moduled zijn, is stroom ook een dingetje. We verbruiken momenteel in quasi-idle stand al 5 GW aan stroom, dus solar wordt overal waar we ruimte over hebben neergekwakt, heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Builds voorr 1000 red science en 1000 green science zijn in ieder geval al klaar. Gisteren begonnen aan een build voor 1000 purple science, maar dat kost 6000 steel per minuut (damn you, rails!), dus da's qua smelting an sich al best een uitdaging :')
pi_186156680
Voortgang! Nog 2 sciences te gaan. ( Geel en space).

toen de blauwe science af was (voornamelijk dankzij Zapper! )

Lijstje van leuke taakjes die we moeten doen voor deze server 1 K SPM heeft:

1. Meer mijnen per kleur aansluiten.
1a. Verder naar het westen gaan met de artillerie trein.
1b grote mijnen vinden en lange treinen aansluiten.

2. Alle mijnen naar een depot sturen ipv direct naar kleuren. (langer termijn)
2a Voor elke Ore een depot aansluiten (in dit geval Iron ore en coppre ore)

3. Geel science maken
4. Witte science , alles hiervoor maken / raket plek maken.
De verwachting dat we dit halen ligt chatting ergens deze maand of halverwege volgende maand. ;)

Redacted
pi_186164254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:43 schreef lifeblind het volgende:
heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
-nee-
pi_186231235
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
Zie plaatje erboven dat blok zit er nu in elke grid dat "zwart met streepjes zit" erin. :P
Redacted
pi_186291098

Geel ook maar eens gemaakt met Zapper. ^O^


1.1k voor 10 min constant.

Ik vraag me af of ik dit een uur kan volhouden op de 1.1k O+
Huidige fabriek staat een beetje in rust toestand niet veel te doen. :*
Redacted
pi_186392769
Ondertussen ben ik bezig met space science , daar ben ik bezig om dit van de grond op te zetten. Daarbij ben ik bezig om eerst de mijnen op te zetten en vervolgens te kijken wat ik nodig heb.
Om dit te kunnen doen moet ik eerst grotere mijnen vinden, deze klaarmaken van biters en dan de miners neerzetten.

Vervolgens stuk voor stuk de
- blue circuits en de speed circuits opzetten, voor de andere modules bestaat er al iets vergelijkbaars. en deze kan gekopieerd worden van de vorige builds en aangepast :P

Eerst de space modules en daarna de antennas opzetten. :D
Redacted
  maandag 29 april 2019 @ 23:44:01 #107
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186508064
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187101500
ik zag hem :) ik ben nu bezig met city grid, en de server heeft het begeven . huidige processor is down. ik krijg hem met 0,0 mogelijkheid online.

tijd voor een nieuwe server :D
Redacted
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2019 @ 00:56:33 #109
159966 lifeblind
pi_187109348
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
pi_187110006
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:56 schreef lifeblind het volgende:
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
Arme server :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_187116529
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 06:07 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Arme server :D
de 1000 SPM heeft het niet gehaald (op de server dan). maar lokaal draait het op 40 - 50 FPS.
"arme server? oO/ Werken zal die ~O> ".
Redacted
  maandag 27 mei 2019 @ 18:10:00 #112
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187118268
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
Tadumtiedum.
pi_187131640
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:10 schreef Djurres het volgende:
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
na 10 minuten...

"ik kom hier om bij te komen voor mijn plezier"
Ik en lifeblind : "uuuuuh... :+ *stilte* "
Redacted
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:58:07 #114
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187141571
Niet mijn ding, Te uitgebreid idd :(
Tadumtiedum.
pi_187636455
@Djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Redacted
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:02:58 #116
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187638951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@:djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
Tadumtiedum.
pi_187670612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:02 schreef Djurres het volgende:

[..]

Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
Doe eens niet :*
Redacted
  zondag 30 juni 2019 @ 19:18:14 #118
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187686126
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:08 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Doe eens niet :*
Hehehe, binnenkort x oke?
Tadumtiedum.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2019 @ 23:20:33 #119
159966 lifeblind
pi_187891743
Voor de geinteresseerde; vanavond is The Gridlock Cluster online gegaan, de volgende stap van Clustorio. Ik en Cablegunmaster zitten er allebei op (whitelisted), en tot nu toe is t best tof!

https://www.reddit.com/r/(...)usterio_based_event/

Momenteel is t voornamelijk heel veel crashende servers :')
pi_188656627
Kick omdat de Fabriek altijd moet groeien.
Doei
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:25:46 #121
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_188656865
Ja, wanneer doen we weer eens een vanilla
Tadumtiedum.
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2019 @ 14:30:28 #122
159966 lifeblind
pi_189098329
0.17 is zojuist stable verklaard! :7

https://factorio.com/blog/post/017-stable
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:51:40 #123
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_189098613
Feest!
Tadumtiedum.
  † In Memoriam † dinsdag 8 oktober 2019 @ 02:55:43 #124
159966 lifeblind
pi_189325469
Hoppa! De afgelopen paar dagen even There Is No Spoon (6:23u) en Lazy Bastard (8:57u) er doorheen geknald :7 Tijd om te gaan ontspannen met Bob+Angels de komende tijd :')
pi_189865319
Kick omdat binnenkort weer eens MP Vanilla moeten gaan doen? :P
Redacted
pi_190096598
automation empire gekocht, helaas niet zo complex als factorio, het "tax" systeem is bijzonder en dat breekt een beetje het spel voor iemand die rustig opbouwt.

gelukkig is er al een hack om dat uit te zetten :+
  Lieve Belg zondag 24 november 2019 @ 15:20:25 #127
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_190099337
Elke youtuber die het spel de voorbije weken als heeft kunnen spelen had hun eerste video hetzelfde genoemd: "Automation Empire, the new factorio?". Elke reply was NEEN.

Het ziet er ook een spel uit dat niet zoveel diepgang heeft.

Ik ga wachten op Transport Fever 2 op 11 december.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jump op 24-11-2019 15:25:36 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_190134908
gewoon Factorio spelen *O* .
Redacted
pi_190979373
Ik ben begonnen met een Industrial Revolution + Krastorio game en ik voel me net alsof ik Factorio weer voor het eerst speel _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28:08 #131
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190982812
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik...

En nu is het donker.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_190985412
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:28 schreef Tyr80 het volgende:
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik...

En nu is het donker.
Het is ook 2020 :Y
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191779781
Jaaaaaa voltooid!!!
Voor het eerst gelukt :)
https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg
pi_191780071
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef 0108daniel het volgende:
Jaaaaaa voltooid!!!
Voor het eerst gelukt :)
https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg
Knap hoor :)

Ik probeer het nog maar eens een keer } :')
-nee-
pi_191780111
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Knap hoor :)

Ik probeer het nog maar eens een keer } :')
Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
pi_191799129
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Ik vind het echt heel knap, er is toch best veel doorzettingsvermogen voor nodig. Het lanceren van een raket is voor mij toekomstmuziek, zodra ik een steady flow groene science-flesjes heb gefikst, zoom ik altijd even uit en dan ga ik mijn fabriek (zo nederig dat ie dan nog is) zitten micromanagen, en daar verlies ik veels te veel tijd aan. Dan bedenk ik me vaak dat ik het veel beter kan, en begin ik weer opnieuw :')

Blijft wel echt heel leuk :@
-nee-
pi_191801943
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
In principe gaat het oneindig door.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2020 @ 22:31:18 #138
159966 lifeblind
pi_191803754
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Science is infinite. Er zijn een zes of zevental verschillende techs die je oneindig kan blijven researchen (zoals mining productivity etc). Voor een hoop mensen is bijvoorbeeld een doel om een megabase te maken, wat over het algemeen beschouwd wordt als een fabriek die minstens 1000 science packs per minuut kan maken (alle kleuren dus), Uiteraard zijn er ook mensen die veel verder gaan dan dat.

Zelf twijfel ik wat ik binnenkort eens ga spelen. Heb ondertussen 100% achievements gehaald, dus kan compleet los met mods. Bob+Angels heb ik eigenlijk een keer minder zin in, dus wellicht eens krastorio of space exploration proberen.
pi_191805408
Dankje voor de reacties!
Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2020 @ 11:51:04 #140
159966 lifeblind
pi_191810155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:53 schreef 0108daniel het volgende:
Dankje voor de reacties!
Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller?
Nee, de yield van 1 miner gaat omhoog met mining productivity. Komt er eigenlijk op neer dat je om de x-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel langer met een ore patch kan doen later, en er komt een moment dat je productivity zo achterlijk hoog is, en je zo gigantisch veel bonus ores krijgt, dat je gewoon rechtstreeks in een wagon kan minen :D

Infinite techs zijn sowieso wel leuk, al zijn de enige dingen die ik altijd doe Mining productivity, artillery shell range en worker robot speed zijn, waarvan mining altijd de enige is die ik echt tot in den treure doe
pi_191810333
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef lifeblind het volgende:
-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel
Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.
Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen :)
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2020 @ 12:42:13 #142
159966 lifeblind
pi_191810932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.
Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen :)
Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel :+
pi_192122448
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel :+
Of gewoon een nieuwe mod beginnen ?

- Pyanamod
- Angels + Bob
- Tig scenarios die online zijn gegooid ^O^
Redacted
pi_193831291
Heb even een vraagje over een mod.
Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden.
Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken.
Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden?
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2020 @ 10:44:39 #145
159966 lifeblind
pi_193856001
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:37 schreef 0108daniel het volgende:
Heb even een vraagje over een mod.
Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden.
Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken.
Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden?
Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt.

Al is het niet aan te raden om in een hele grote fabriek, 1 plek te hebben om al je gears te maken :+
pi_194193583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:44 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt.

Al is het niet aan te raden om in een hele grote fabriek, 1 plek te hebben om al je gears te maken :+
Sorry voor de late reactie.
Ben benieuwd, ik ga het proberen.
pi_194441813
Ik heb sinds vorige week een probleem met Steam/factorio.
Ik speel dit op mijn laptop en PC.
Echter is het zo dat ze niet meer synchroniseren met elkaar.
Als ik op de PC iets bouw en op de laptop verder wilt spelen dan vraagt Steam of de nieuwe save game naar de cloud en het spel geupload moet worden oid.
Als ik dan op ja klik dan kan ik gewoon spelen.
Omgedraaid werkt dit niet zo.
Gisteren had ik verder gebouwd in Factorio op mijn laptop.
Nu ik zojuist op de PC verder wil spelen krijg ik die melding niet en heeft dus ook niets overgezet naar de cloud.
Beide versies van steam zijn up to date.
Hebben meerdere mensen hier last van?
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:31:04 #148
159966 lifeblind
pi_194461931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:55 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb sinds vorige week een probleem met Steam/factorio.
Ik speel dit op mijn laptop en PC.
Echter is het zo dat ze niet meer synchroniseren met elkaar.
Als ik op de PC iets bouw en op de laptop verder wilt spelen dan vraagt Steam of de nieuwe save game naar de cloud en het spel geupload moet worden oid.
Als ik dan op ja klik dan kan ik gewoon spelen.
Omgedraaid werkt dit niet zo.
Gisteren had ik verder gebouwd in Factorio op mijn laptop.
Nu ik zojuist op de PC verder wil spelen krijg ik die melding niet en heeft dus ook niets overgezet naar de cloud.
Beide versies van steam zijn up to date.
Hebben meerdere mensen hier last van?
In het verleden zijn er wel problemen geweets met bepaalde characters die in de naam van je save staan. Komt er op neer dat wanneer je cloudsaves gebruikt , de hele save directory gesync'ed word naar steam. Een punt in de savename was in ieder geval een issue daarmee, wellicht zijn er nog meer, al kan ik me herinneren dat er vorig jaar wat van die dingen zijn gefixed, maar goed, early access he :+

De cloudsave functie is overigens een functionaliteit van Steam, niet van Factorio (als in, de factorio client gebruikt de 'cloudsave features' van Steam, dus het probleem zal eerder in Steam zitten dan in Factorio.

Je zou het eventueel op de officiele Factorio Discord server kunnen vragen (https://discord.gg/factorio), krijg je altijd wel snel feedback.
pi_194463100
Nog minder dan een weekje en dan is Factorio officieel uit early access *O* *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Nog minder dan een weekje en dan is Factorio officieel uit early access *O* *O*
hebben ze nog grote plannen voor 1.0?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')