abonnement Unibet Coolblue
pi_184456145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:29 schreef lifeblind het volgende:
Ben overigens ook achter hèt truukje gekomen om There is no spoon makkelijk te halen, ondanks dat biters aan moeten staan op default size/frequency. Pollution kun je gewoon uitzetten, nergens last van :+ Afgelopen weekend in 3,5 uur al best ver gekomen, dus maar eens afmaken die handel
Ja I know, dik lame _O-
pi_184462680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven *O*

12,50 in februari 2015
pi_184462742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

12,50 in februari 2015
En speel je het nog steeds wel eens?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184462766
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En speel je het nog steeds wel eens?
:Y
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam.
pi_184462962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:Y
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam.
Ah oke cool. :P

Ja ik heb normaal weinig met sci fi en zo maar dit vind ik wel cool.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184463585
Ik weet nu even niet wat ik moet doen -O-

Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat? ;(
pi_184464198
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:08 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik weet nu even niet wat ik moet doen -O-

Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat? ;(
Wanneer is die update?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184464212
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wanneer is die update?
Ja dat is de grote vraag ;( binnenkort
pi_184464261
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja dat is de grote vraag ;( binnenkort
Ah dat is klote.

Helemaal niks anders dat je kan testen of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184464283
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah dat is klote.

Helemaal niks anders dat je kan testen of zo?
Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar :')
pi_184464362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:31 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar :')
Ja nou ja je weet het niet. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184464388
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja nou ja je weet het niet. :P
Heb nu maar besloten om te kijken of ik mn huidige resources leeggetrokken krijg :') Maar das weinig interessant. Gewoon mn science production nu zo ver mogelijk optrekken, misschien kijken naar een 2e rocket silo
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2019 @ 01:24:05 #53
159966 lifeblind
pi_184466799
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
pi_184466828
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
Herrijzen uit de dood was nog nooit zo leuk _O_
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2019 @ 01:28:24 #55
159966 lifeblind
pi_184466831
Oja, kleine toevoeging, dit is op spawn, en die counter is de deathcounter (aantal guns in een chest)
pi_184469136
• Server update: Djurres server heeft ons de eerste 3 dagen goed geholpen *O* . maar we trekken hem cpu gewijs helemaal vol, 99% CPU gebruik, hij heeft zijn tijd gehad, voor onze huidige basis.

Een nieuwe server is besteld met CentOS 7.0 ,
Vrijdag 8:08 een welkomst bericht gekregen , maar nog geen server? Ik verwacht dat dit in de loop van de dag gegevens ervoor krijg en dan Factorio op de server te kunnen zetten met SSL.

• Update van vannacht
Vannacht ook maar even gekeken naar de stroom en de muur heeft Monopoly met mij samen afgemaakt. we zitten nu op half muur en nog biters in de base. maar die moeten we nog wat meer uitroeien met lijnen trekken in de base zelf. Olie is refactored door lifeblind

Dat is kwestie van zelfbouwende lijn neerzetten, en stations neerzetten en de artillery trein over heen laten rijden.Ik heb wel een idee voor een muur. 'timer' maar dan moet ik kijken hoe het werkt .
wat dacht je hiervan?

• Timed Artillery Trein:
- Timer van 5 min, met een 'geheugen blok' ernaast, met als doel dat de artillery trein elke 5- 10 min langskomt .
- Als timer op 5 min zit dan gaat 1 signaal aan en wordt een binary bit op 1 gezet, (hoe moet ik nog uitzoeken).
- Als de trein op het station komt dan loopt er een 2e signaal, en is het station Disabled.

Het hoeft niet bedenk ik me nu maar het idee is wel grappig, want onze muur is groot genoeg :D , dat het al binnen 5 minuten helemaal rond gaat.

• Coal Hervul trein op basis van aantal kool in de kist ernaast.
in plaats van 1 trein voor een station apart (1 hervul trein is voldoende.)
- Green wires lezen de content van de chest uit en disablen het station als 'Coal > 500' . is
- Coal trein wacht 5 minuten op een ronde van Coal hervullen op een 'depot'.

[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 18-01-2019 10:21:51 ]
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2019 @ 10:47:41 #57
159966 lifeblind
pi_184469944
*O*

Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen :+

Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen
pi_184470083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja.... :')


(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
:D
pi_184470167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:47 schreef lifeblind het volgende:
*O*

Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen :+

Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen
Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ? :P
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2019 @ 11:03:36 #60
159966 lifeblind
pi_184470265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:58 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ? :P
Later? Gewoon nu al doen :+
pi_184470499
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:03 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Later? Gewoon nu al doen :+
vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . -O- Zoals afwas en huishouden.
Redacted
pi_184476255
Ik moet werken tot 23 uur. daarna nog eten en chillen. Waatschijnlijk log ik vannacht nog even in om wat stukken muur verder af te maken.
pi_184489033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:16 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . -O- Zoals afwas en huishouden.
Eigenlijk werken toen, nu maar de afwas en huishouden doen. O+ .
Redacted
pi_185014378
ook weer een tijdje geleden de server tieft door en binnenkort de nieuwe release van het spel *O*
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2019 @ 10:12:56 #65
159966 lifeblind
pi_185271642
Ondertussen is gisteren 0.17 uitgekomen op beta (en een paar uur later 0.17.1), en draaien we op onze multiplayer server een nieuwe map!

Paar uurtjes gespeeld gisteren, en moet zeggen, tot nu toe bevalt alles me wel heel erg! Sowieso de standaard deconstruction/copy/paste/cut functies die nu toegevoegd zijn, en de upgrade planner, zien er goed uit. Het gedrag van de nieuwe quickbar is wel even wennen, maar goed, dat komt vanzelf wel.

Verder helemaal blij met 0.17 *O*
pi_185277170
De nieuwe campaign is wel leuk :)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185277289
ik ga 0.17 ook eens proberen, was net een heel stuk weg gelopen om opnieuw te beginnen bij een grotere iron mijn. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2019 @ 15:39:50 #68
159966 lifeblind
pi_185277447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
De nieuwe campaign is wel leuk :)
Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt? :D
pi_185277477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:39 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt? :D
Jup. En als je te snel doorgaat naar de volgende secties van de campaign wordt het stiekem nog behoorlijk pittig.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185292490
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
pi_185292513
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:14 schreef Monopoly het volgende:
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Kom je ook weer spelen op onze server? :) we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio. *O*
Redacted
pi_185292549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:15 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Kom je ook weer spelen op onze server? :) we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio. *O*
Ja ik kan vanavond nog wel proberen om even mee te doen. Is wel weer ff gezellig. Zijn de mods al klaar voor 0.17. Ik ben een single player vanilla sessie begonnen :)
pi_185292775
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30.
Redacted
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2019 @ 12:22:50 #74
159966 lifeblind
pi_185295253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:35 schreef cablegunmaster het volgende:
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30.
Typisch gesprek tussen Cable en lifeblind gisteren nadat de rest al weg was

"Hebben we "x" al eigenlijk in de mall?"
"Eh, nee?"
"Oh wacht, da's simpel om toe te voegen"
"Huh?! Sinds wanneer heb je voor "x" ineens staal nod... oh wacht.. 0.17.. :') "

Voor zover is 0.17 in ieder geval een aangename verandering. Na een paar uur ben ik echt ontzettend fan van de nieuwe quickbar en alles wat er aan vast zit, en alle nieuwe entities die nu in HD graphics zijn, zijn mooi!

Hier en daar zijn er nog wat rare quirks die al dan niet intended zijn, maar goed, daar mogen we niet over zeuren als je bewust in de beta/unstable branch speelt natuurlijk :P

Ik ben overigens benieuwd hoe ons cityblock avontuur gaat uitpakken op multiplayer, omdat het wat planning vooraf nodig heeft. Maar vanavond ga ik me voornamelijk richten op die planning daadwerkelijk uit te werken met blueprints.
pi_185296273
Soms is dat gesprek ook eenzijdig door Life alleen uitgevoerd :P
Redacted
pi_185316186
Server gemold, staat nog wel online maar vanmiddag of morgen even clean install maken en daarna van 0 af aan opnieuw opzetten. :P Je leert door te doen en lezen.
Redacted
pi_185423991
Server staat op 0.17.4 herinstalleert en dit keer praktischer opgezet, minder problemen en stabiele OS installatie. Van het weekend gaan we over op 0.17.6 (0.17.5 is gewoon bugged in verband met de progress van mining productivity en slaan we over)


Basis voortgang Algemeen:

Principe van de huidige server is cityblocks.
Vb:
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=37024

• De robotics mall loopt voorspoedig ! Bijna alles wat er nodig is aan aanvoer komt met treinen aan.
• Coal patch moet zo snel mogelijk leeg (daarvoor is een temp storage blok voor gealloceerd) Je zal dan veel coal zien vliegen. Zolang er stroom is moet dit geen probleem zijn.
• Spawn block is beautified! we hebben een deathcounter (s.v.p van de draden afblijven of je moet het zelf willen/kunnen fixen :wink: ).
• De Oude mall is GONE! 5 seconde stilte ervoor, het is in één keer opgeraapt en daarmee ons geforceerd te zeggen van het MOET in blokken en daarbij alle blokken die net niet praktisch waren opgeruimd. (groen en blauw eromheen).
• De science staat stil, dit moet opnieuw ingedeeld /gemaakt worden. Met voorbehoud van beacons en in eigen blokken gebouwd worden, daarbij bijv. denkende aan 1 blok groen en rood en 1 blok zwart.
Redacted
pi_185446894
Voortgang van blok:
• Groene circuits blok is aangemaakt daar op ratio van 12 beacons en 1 tot 1.1 met koper in verhouding tot groene circuits. (ijzer is al 1;1 ratio). Fysiek is het 13 beacons onmogelijk om het te plaatsen anders was alles 1:1 (volle belt) maar de 0.1 nemen we voor lief ( merk je toch amper.) :P
Redacted
pi_185461263
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185461495
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen? :@
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')