abonnement Unibet Coolblue
pi_185461540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
Ja zo ongeveer inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185461579
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ja zo ongeveer inderdaad.
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
pi_185461749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.


Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185461833
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.

Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
pi_185461928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185462053
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
pi_185462130
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
pi_185462179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.

Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185462195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk :T
Ja dat is kut denk ik. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185462314
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
Ik gebruik buffer chests nauwelijks, maar die zijn toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de speler altijd een voorraadje supplies heeft, die niet weggezogen kunnen worden door eventuele productielijnen?

Er is een soort van alternatief, maar ik weet niet zeker hoe de pathfinding van de bots hiermee omgaan.

Je zou bij de eerste schakel een requester chest kunnen zetten die 50 aanvraagt, en die heeft een inserter naar een provider chest, met een filter erop dat er maar 50 inkunnen. In principe vraagt die requester er dan 100 aan.

Als de volgende muursectie dan 50 aanvraagt zou, idealiter die 50 uit het eerdere muursegment halen (want het dichtsbijzijnde), en ook die requester dumpt dan weer 50 in een provider, and so on.

Of het in de praktijk werkt, not sure, want ik zie de bots wel vaker vreemde dingen doen qua keuze waar ze shit vandaan halen.
pi_185462479
Je kunt eventueel spelen met de volgorde waar bots voorraad zoeken. Active provider chests -> Buffer chests -> Storge Chest -> Passive provider chests
pi_185462699
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185462825
quote:
16s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. :P Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik. :D

Maar mss met filter inserters werken of zo ja. :P Ga wel even klooien morgen.

Thanks iig. ^O^
wrom filter inserters? Je kunt gewoon filters instellen op de chests zelf he

De reden dat b.v. requester chests dat vinkje hebben 'also get resourced from buffer chests' (OFZO, not sure :P ) is om ervoor te zorgen dat als ik altijd 50 miners in mn inventory heb, maar miners worden ook gebruikt in recipe X, de bots die miners in de buffer chests met rust laten en niet gebruiken (tenzij dat vinkje aan is gezet dus)

Er zijn wel wat creative manieren om te bereiken wat je hier omschrijft, beetje puzzelen ^O^
pi_185481513
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
  † In Memoriam † zaterdag 9 maart 2019 @ 02:04:45 #95
159966 lifeblind
pi_185489698
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:22 schreef Vanillekwark het volgende:
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
Daarstraks een paar uurtjes gespeeld, het ziet er echt ontzettend mooi uit, alleen is de UI naar mijn idee nog wat clunky, en is het voornamelijk heel erg veel tussen verschillende crafting stations rondrennen. Maar goed, het is nog maar alpha natuurlijk, dus een mooie manier om dat soort userfeedback te krijgen.
pi_185495547
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  † In Memoriam † zaterdag 9 maart 2019 @ 15:59:52 #97
159966 lifeblind
pi_185497387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
Dat was inderdaad ook mijn grootste probleem, ik had al heel snel geen overzicht meer van wat nu precies waar stond en wat deed omdat alle machines gewoon 2 keer zo groot zijn als de speler zelf.
pi_185535180
Van het weekend is weer veel gedaan! , Door Zapper Lifeblind en mij.

Samenvatting:

- Er is een begin gemaakt met een grotere energie toevoer met behulp van zonnepanelen. (vak vullend zonnepanelen veld gemaakt door Life met 4 roboports erin ), daarbij is er een build train gemaakt hiervoor zodat je gemakkelijk op locatie een vlak zonnepanelen kan maken.
- Life heeft een rood /groen science vak gemaakt dat "self susstaining" is als het maar aanvoer krijgt en 1 K science Rood en groen maakt, dit kan gecontroleerd worden door wat circuits condities (graag van wires afblijven als je het niet begrijpt).
- Science veld is er gemaakt waar alle 7 sciences in rond draaien (4 cellen groot).
- Olie is opgeschaald en gebeaconed ( Olie blok Djurren) logica is nog precies hetzelfde maar grote opgeschaald. Vanwege Djurres vakantie, even uitgebreid (tijd ong halve dag aan besteed) om op te schalen
- Circuits en modules zijn een eerste stap naar gemaakt om dit op grote schaal toe te passen, Life en Zapper zijn druk bezig om blauw circuits te maken.

we breiden goed uit!, en de basis blijft groeien :) .
Redacted
pi_185586981
Geen andere Fokkers die dit spel speelt? :P
Redacted
pi_185624214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus) :7
wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2019 @ 11:43:28 #101
159966 lifeblind
pi_185625002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:56 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]

wij gaan nu voor de 1 per minuut :P we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes *O*
Precies. Science staat nu volledig stil omdat ik alles compleet aan t uitplannen ben, en we hebben onze startbase ook al volledig weggehaald. De base bestaat nu uit 2 'onderdelen'. Aan de ene kant het stuk wat de base zelf onderhoud, en er voor zorgt dat we kunnen uitbreiden (cityblocks vergt veel rails, concrete en dat soort spul), en aan de andere kant de science blocks en alles wat er bij hoort. Aangezien alle builds ook meteen beaconed zijn, en volledig moduled zijn, is stroom ook een dingetje. We verbruiken momenteel in quasi-idle stand al 5 GW aan stroom, dus solar wordt overal waar we ruimte over hebben neergekwakt, heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Builds voorr 1000 red science en 1000 green science zijn in ieder geval al klaar. Gisteren begonnen aan een build voor 1000 purple science, maar dat kost 6000 steel per minuut (damn you, rails!), dus da's qua smelting an sich al best een uitdaging :')
pi_186156680
Voortgang! Nog 2 sciences te gaan. ( Geel en space).

toen de blauwe science af was (voornamelijk dankzij Zapper! )

Lijstje van leuke taakjes die we moeten doen voor deze server 1 K SPM heeft:

1. Meer mijnen per kleur aansluiten.
1a. Verder naar het westen gaan met de artillerie trein.
1b grote mijnen vinden en lange treinen aansluiten.

2. Alle mijnen naar een depot sturen ipv direct naar kleuren. (langer termijn)
2a Voor elke Ore een depot aansluiten (in dit geval Iron ore en coppre ore)

3. Geel science maken
4. Witte science , alles hiervoor maken / raket plek maken.
De verwachting dat we dit halen ligt chatting ergens deze maand of halverwege volgende maand. ;)

Redacted
pi_186164254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:43 schreef lifeblind het volgende:
heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837 8-)

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
-nee-
pi_186231235
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja :D
Zie plaatje erboven dat blok zit er nu in elke grid dat "zwart met streepjes zit" erin. :P
Redacted
pi_186291098

Geel ook maar eens gemaakt met Zapper. ^O^


1.1k voor 10 min constant.

Ik vraag me af of ik dit een uur kan volhouden op de 1.1k O+
Huidige fabriek staat een beetje in rust toestand niet veel te doen. :*
Redacted
pi_186392769
Ondertussen ben ik bezig met space science , daar ben ik bezig om dit van de grond op te zetten. Daarbij ben ik bezig om eerst de mijnen op te zetten en vervolgens te kijken wat ik nodig heb.
Om dit te kunnen doen moet ik eerst grotere mijnen vinden, deze klaarmaken van biters en dan de miners neerzetten.

Vervolgens stuk voor stuk de
- blue circuits en de speed circuits opzetten, voor de andere modules bestaat er al iets vergelijkbaars. en deze kan gekopieerd worden van de vorige builds en aangepast :P

Eerst de space modules en daarna de antennas opzetten. :D
Redacted
  maandag 29 april 2019 @ 23:44:01 #107
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186508064
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187101500
ik zag hem :) ik ben nu bezig met city grid, en de server heeft het begeven . huidige processor is down. ik krijg hem met 0,0 mogelijkheid online.

tijd voor een nieuwe server :D
Redacted
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2019 @ 00:56:33 #109
159966 lifeblind
pi_187109348
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
pi_187110006
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:56 schreef lifeblind het volgende:
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run :D
Arme server :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_187116529
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 06:07 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Arme server :D
de 1000 SPM heeft het niet gehaald (op de server dan). maar lokaal draait het op 40 - 50 FPS.
"arme server? oO/ Werken zal die ~O> ".
Redacted
  maandag 27 mei 2019 @ 18:10:00 #112
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187118268
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
Tadumtiedum.
pi_187131640
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:10 schreef Djurres het volgende:
Bob en angels?
Daar moet ik bij zijn hehe
na 10 minuten...

"ik kom hier om bij te komen voor mijn plezier"
Ik en lifeblind : "uuuuuh... :+ *stilte* "
Redacted
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:58:07 #114
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187141571
Niet mijn ding, Te uitgebreid idd :(
Tadumtiedum.
pi_187636455
@Djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Redacted
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:02:58 #116
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187638951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@:djurres binnenkort weer eens ? :P gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen. *O*
Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
Tadumtiedum.
pi_187670612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:02 schreef Djurres het volgende:

[..]

Hehe, vanilla?

Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen :O
Doe eens niet :*
Redacted
  zondag 30 juni 2019 @ 19:18:14 #118
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_187686126
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:08 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Doe eens niet :*
Hehehe, binnenkort x oke?
Tadumtiedum.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2019 @ 23:20:33 #119
159966 lifeblind
pi_187891743
Voor de geinteresseerde; vanavond is The Gridlock Cluster online gegaan, de volgende stap van Clustorio. Ik en Cablegunmaster zitten er allebei op (whitelisted), en tot nu toe is t best tof!

https://www.reddit.com/r/(...)usterio_based_event/

Momenteel is t voornamelijk heel veel crashende servers :')
pi_188656627
Kick omdat de Fabriek altijd moet groeien.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')