abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 november 2020 @ 16:37:58 #226
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_196188534
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:25 schreef Scrummie het volgende:
Gisteravond bezig geweest met blauwe science, die na de military komt. Dat loopt nu vrij aardig. Ik had eerst een aftakking gemaakt waarbij ik alles weer opnieuw ging maken, maar toen toch maar besloten dat green circuits en de advanced ook hun eigen buslijn kregen, dus dat loopt nu uitstekend. Olie komt netjes met fluit wagons naar het olieverwerkingsgebied.

Ik twijfel alleen over hoe ik dat nu heb ingericht; ik laat nu pompjacks olie pompen, dat sla ik op in zo'n storage tank, en van de tanks gaat het naar mijn trein. Alleen blijft de activiteit van de pumpjacks op 1/s staan, terwijl dat volgens mij veel hoger moet zijn. Ik dacht eerst dat de olie veldjes al op waren maar ook bij nieuwe pompen blijft het zo. Ik vermoed nu dat ik mijn refinery's al bij de olie velden moet neerzetten maar dat breekt het plan wel een beetje af.

Goed, vanavond weer verder knutselen.
Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.
Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_196188569
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:37 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.
Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries
Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb :). Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen :).
  woensdag 11 november 2020 @ 16:50:40 #228
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_196188713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb :). Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen :).
Inderdaad, het gaat om het olieveld er onder en niet om de pumpjack er op :)
Meer opslag hoeft in principe geen probleem te zijn, alleen werkt vloeistof in Factorio soms moeilijk. Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld dus misschien is het al wat anders, maar vloeistoffen vond ik altijd het stomst om mee te werken. Mijn tips daarmee zijn vooral om altijd een pomp direct voor en na een tank te zetten. Dus geen stukje pijp er meer tussen, gewoon 1 pomp die er direct in pompt en 1 die er direct uit pompt. Als de uitgaande pomp niet meer kan pompen loopt je tank vanzelf vol en als er wel plek is om heen te gaan word hij zo snel mogelijk leeggepompt. Elk stukje pijp levert weer weerstand op dus als het om langere afstanden gaat ook weer om de zoveel afstand een pomp neerzetten.
Als je elke pumpjack gewoon direct in een tank laat gaan en elke tank een pomp heeft om naar het 'algemene' pijp-netwerk te gaan denk ik dat het gewoon goed moet gaan. Hoeveel wagons hebben je treinen? Als je bijvoorbeeld 2 wagons gebruikt kan je prima bij elke pumpjack een tank hebben, en dan bij het station nog 1 tank per wagon. Dan heb je, als alles vol is, 6 tanks vol met olie en dus genoeg voor 3 volle treinen. Mocht dat te vaak voor komen kan je altijd een extra trein neerzetten ^O^
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 18 november 2020 @ 18:05:39 #229
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_196306314
Ik heb de nieuwste versie vanmiddag ook maar weer eens gedownload op mijn geherinstalleerde pc. Vanavond even rondsnuffelen naar alle nieuwe dingen :D :D
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_196306799
Versie 1.1 komt als het goed is ook binnenkort ergens in de experimental branch. Zitten ook weer een hoop mooie en vooral handige nieuwe dingetjes in. Geen grote dingen, vooral quality of life spul.

https://factorio.com/blog/
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196385211
Versie 1.1.0 is beschikbaar als experimental *O*

https://forums.factorio.com/91657
No amount of money ever bought a second of time.
pi_197900256
Ik ben opzoek naar een mod van bakens.
Dit moeten bakens zijn met minimaal 4 - 6 slots om modules in kwijt te kunnen.
Ik heb de Factorio extendes mod beacons, maar die hebben maar 2 slots.
In het verleden heb ik een mod gehad waarbij ik er 6 kwijt kon, maar ik weet de naam daar niet meer van.
Iemand die het weet? :)
pi_198299130
ik zat met wat vrienden space exploration mod te proberen maar deze is zwaar voor de meeste computers.
Factorio is voor een simpele computer genoeg, maar modded kan het tot 8 GB en hoger gaan (met gemak) en dan trekt het aardig wat van je cpu. :P

eerst geprobeerd op een simpele server met 2 - 3 GB RAM geheugen, nou dat liep razend snel vol na de eerste planeet , aanrader is bij space exploration een hele hoop geheugen op voorraad te hebben. :P min 8gb ideaal 12gb - 16gb? afhankelijk van hoe groot je wil groeien ;) . dit geldt alleen voor grotere mods.
Redacted
pi_198299717
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom *O*
pi_198303236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom *O*
Alles op treinen gooien :D grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .
Redacted
pi_198303371
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game :')
-nee-
pi_198305856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:57 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Alles op treinen gooien :D grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .
Ik speel nu op peacefull, beetje lol met atoombommen.

Ben eerst maar eens begonnen met 1-2 treintjes. 2 stuks en 4 stations (koper erts in/uit en koperplaten in/uit). Even kijken hoe de mod werkt. Was vanmiddag aan het prutsen met de signalen. Mijn koperplatentrein werden over beladen. Dat is wel te fixen, even meer tijd insteken :P
pi_198306447
Wat treinen betreft vind ik Noxy's Multidirectional Trains een absolute must. Zorgt er voor dat een locomotief altijd de juiste richting op wijst en daarmee dus bijdraagt aan snelheid. Gevolg is kortere treinen (of meer wagons :P ) en veel compactere stations omdat de trein niet hoeft te draaien.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_198306466
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:06 schreef Marsenal het volgende:
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game :')
:D :D :D :D Prachtig toch?
Redacted
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2021 @ 12:01:36 #240
159966 lifeblind
pi_198459947
Tijdje geleden begonnen met Pyanodon Alien Life (oftewel de complete Pyanodon suite met alles er op en er aan). Wat lijken andere modpacks simpel nu vergeleken daarmee :+

Het hele idee van Alien Life is op zich wel tof, in principe kun je daarmee redelijk self-sustained worden zonder al te veel afhankelijk te zijn van een hoop externe resources binnenbrengen iedere keer, maar voordat je op dat punt bent ben je al snel zo'n 50 tot 100 uur verder (oftewel, je hebt dan red science net automated en ver op weg met green science). Had alleen niet voor een railworld moeten gaan mbt resource generation... :')
pi_198460114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:24 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

:D :D :D :D Prachtig toch?
Heb bijna mn blue science in productie :')
-nee-
pi_198465350
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Heb bijna mn blue science in productie :')
heb je Krastorio al geprobeerd? :P
Daarnaast, als je PC meer dan 8 GB ram heeeft , kijk naar space exploration (server had 8 GB nodig) dus een server space exploration zit er helaas niet in.
Redacted
pi_198465735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:10 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

heb je Krastorio al geprobeerd? :P
Daarnaast, als je PC meer dan 8 GB ram heeeft , kijk naar space exploration (server had 8 GB nodig) dus een server space exploration zit er helaas niet in.
Ik sta altijd open voor mods, maar vandaag was de eerste keer dat ik blauwe science produceer zonder spaghetti dus misschien is het nog te ambitieus...? :X

Mijn pctje kan wel wat hebben, ik ga kijken :)
-nee-
pi_198465947
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik sta altijd open voor mods, maar vandaag was de eerste keer dat ik blauwe science produceer zonder spaghetti dus misschien is het nog te ambitieus...? :X

Mijn pctje kan wel wat hebben, ik ga kijken :)
Als je net bij blauwe science bent zou ik Space Exploration nog even laten liggen _O-

Maar wel zeker een vette mod om te proberen als je het spel goed onder de knie hebt :Y Ik heb nu iets van 200 uur in mijn Space Exploration game zitten en ben nog niet eens op de helft :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_198466469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je net bij blauwe science bent zou ik Space Exploration nog even laten liggen _O-

Maar wel zeker een vette mod om te proberen als je het spel goed onder de knie hebt :Y Ik heb nu iets van 200 uur in mijn Space Exploration game zitten en ben nog niet eens op de helft :D
Vind het ook wel cool allemaal.

Paarse science packs ziet er uit als heel veel werk, moet daar even moed voor verzamelen.
-nee-
pi_198469347
Oh... :X

No amount of money ever bought a second of time.
pi_198469745
*O* 1000 uur. Gefeliciteerd *O*

Mijn man speelt ook, dus geen idee hoeveel uur ik gespeeld heb. Speel het op en af sinds 2016, dus vast genoeg. En het blijft verslavend!

Ik zit nu 54 uur in mijn city block wereld. Met de LTN mod. Dat werkt best lekker. Nu het smelten, staal, groene chips en olie verwerking erin zitten en uit de spaghetti gehaald. Volgende klus is rode chips. En ik moet maar eens een raketje de lucht in zien te krijgen. Dan kan ik verder researchen.
pi_198541705
Ik tik de 2300 uur aan met factorio.
Misschien eens beginnen met pynadon mods.
Kijken hoe lang me dat kost daar gaan weer een paar 100 uurtjes aan op.
Redacted
pi_198541869
Verslavend spel dat zeker!
Momenteel 2857 uur in Factorio zitten.
Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden?
pi_198542978
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 01:24 schreef 0108daniel het volgende:
Verslavend spel dat zeker!
Momenteel 2857 uur in Factorio zitten.
Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden?
De winnaar zal zich niet bekend willen maken :@
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')