Een enkele trein of meerdere met signals?quote:Op maandag 14 januari 2019 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn treinen willen niet automagisch rijden.
Krijg alleen maar no path.
Een enkele trein had ik op stukje test rails, maar zat iets verkeerd of zo.quote:Op maandag 14 januari 2019 23:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een enkele trein of meerdere met signals?
Het eerste is vrij simpel te controleren door even een handmatig rondje te rijden.
Goed gefixt. volgend probleem. Daarnaast kom gezellig vanavond meedoen met onze:quote:Op maandag 14 januari 2019 23:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een enkele trein had ik op stukje test rails, maar zat iets verkeerd of zo.
Allemaal . 0 bloemkool wordt er gemaakt ( kunnen we een boederij maken in factorio ? ?)quote:
Daar heb je wel mods voorquote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Allemaal . 0 bloemkool wordt er gemaakt ( kunnen we een boederij maken in factorio ? ?)
Wil je dat? vraag ik me dan af. ga je aliens voedden? zodat ze minder snel aanvallen en daarna belaseren? zoiets van bait click and kill?quote:
Nee, het poppetje zelfquote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:10 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wil je dat? vraag ik me dan af. ga je aliens voedden? zodat ze minder snel aanvallen en daarna belaseren? zoiets van bait click and kill?
Wacht... deden we dit niet al ?quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:56 schreef lifeblind het volgende:
Multiplayer game die we nu hebben begint fatsoenlijke vormen aan te nemen. Power Armor MK2 met roboport MK2, blue belts, het hele spul. Tijd om een basis te gaan bouwen
Mja, we zijn nu net uit het begin Voornamelijk nu nog stroom op orde krijgen, en dan is het los gaan met beacons zodat de productie ten minste flink omhoog kanquote:Op woensdag 16 januari 2019 10:53 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wacht... deden we dit niet al ?
Of bedoel je muren neerzetten en biters buitenhouden en lekker alles claimen en stuk voor stuk terraformen?
Blueprint de huidige basis ? en je hebt een basis in je pocketquote:Op woensdag 16 januari 2019 11:36 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mja, we zijn nu net uit het begin Voornamelijk nu nog stroom op orde krijgen, en dan is het los gaan met beacons zodat de productie ten minste flink omhoog kan
Dat kan compacter .quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Steel furnace gemaakt.
Ja met coal en iron op een band maar vond dat zo'n gekut.quote:
Onder andere, en sowieso met direct insertion (dus rechtstreeks vanuit de furnaces die het ijzer smelten, naar de furnaces die staal smelten).quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja met coal en iron op een band maar vond dat zo'n gekut.
Dit is sowieso maar een tijdelijke omdat ik binnenkort betere lopende banden en furnaces krijg en moest uitvogelen hoe treinen werken.
Ah ja natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:02 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Onder andere, en sowieso met direct insertion (dus rechtstreeks vanuit de furnaces die het ijzer smelten, naar de furnaces die staal smelten).
Denk dat we trouwens onze MP server waar we de afgelopen paar dagen op spelen met een paar mensen hier, aardig om zeep aan het helpen zijn, het ging gisteren niet echt eh... vloeiend
Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de 'binnenste' furnaces ook fuel nodig hebben om te werken, en je ook je output (staal dus), aan dezelfde kant er uit haalt, maar daar zijn longhanded inserters voor uitgevonden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja natuurlijk.
Oké ga ik onthouden voor de grotere furnaces.
Ja zal wel even puzzelen binnenkort, heb die long inserter en stack inserter nog niet getest.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:16 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de 'binnenste' furnaces ook fuel nodig hebben om te werken, en je ook je output (staal dus), aan dezelfde kant er uit haalt, maar daar zijn longhanded inserters voor uitgevonden.
Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegevenquote:Op donderdag 17 januari 2019 15:55 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is).
Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat
Idem (en later ook nog het Factorio t-shirt gekocht voor 2 tientjes )quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven
Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus)quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:10 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Idem (en later ook nog het Factorio t-shirt gekocht voor 2 tientjes )
En ondanks dat Wube heel erg stellig is met dat ze nooit het spel in een sale, bundle of wat dan ook zullen gaan verkopen, heb ik daar geen problemen mee, het is het meer dan waard naar mijn mening. Denk wel dat ze de demo in dat geval wel eens mogen oppoetsen, de meeste mensen die een refund o.i.d. gevraagd hebben hebben die namelijk niet gespeeld, of heel anders ervaren dan het uiteindelijke spel lijkt het. Maar goed, het is ook lastig om een fatsoenlijke demo te maken voor een spel waar je honderden uren over 1 map kan doen
Ik zou het gewoon gaan spelen, zal mss niet het meest efficiënte maken gelijk maar het is imo juist leuk zelf wat aan te kloten en bedenken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:55 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb het ook maar gekocht! Morgen een vrij lege dag dus misschien dan eens kijken. Kan ook zijn dat ik wacht op de volgende update (ik las hier dat er dan een duidelijkere tutorial mode aanwezig is).
Maar ik dacht ik koop em vast voor het een final is en de prijs naar 50 euro gaat
Netjes! Ik heb besloten om mijn huidige base maar even te laten voor wat het is, om in 0.17 maar opnieuw te gaan beginnen, en me nu alleen te richten op het handjevol laatste paar achievements wat ik nog moet; there is no spoon en lazy bastard; welke ik in 0.16 in ieder geval nog prima kan doen omdat ik die dingen uit m'n hoofd weet. Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus)
Ja daarom twijfel ik ook. Denk dat ik op deze map nog wat dingen ga testen ofzo, en dan van scratch begin in 0.17quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Netjes! Ik heb besloten om mijn huidige base maar even te laten voor wat het is, om in 0.17 maar opnieuw te gaan beginnen, en me nu alleen te richten op het handjevol laatste paar achievements wat ik nog moet; there is no spoon en lazy bastard; welke ik in 0.16 in ieder geval nog prima kan doen omdat ik die dingen uit m'n hoofd weet. Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.
Dat lukt me met deze fabriek ook nog wel ja, heb auto research mod geinstalleerd. Gewoon aan laten staan als ik naar het werk ga ofzoquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:20 schreef lifeblind het volgende:
Moet volgens mij ook nog een paar miljoen green circuits maken maar dat komt vanzelf wel een keer.
Het probleem is dat op steam de achievements disabled worden als je mods gebruiktquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:24 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat lukt me met deze fabriek ook nog wel ja, heb auto research mod geinstalleerd. Gewoon aan laten staan als ik naar het werk ga ofzo
Klopt, maar de game zelf telt ze wel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Het probleem is dat op steam de achievements disabled worden als je mods gebruikt
Dat wel ja, maar ik wil op steam ook alles 100%, dus moet helaas nu alles vanilla doenquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:26 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Klopt, maar de game zelf telt ze wel.
ah, nee steam achievements boeien me niet. Ik heb ook niet veel mods, alleen wat QoL-dingen. Auto research, 50 bots om mee te beginnen en Squeak Throughquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:27 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar ik wil op steam ook alles 100%, dus moet helaas nu alles vanilla doen
Ja I know, dik lamequote:Op donderdag 17 januari 2019 16:29 schreef lifeblind het volgende:
Ben overigens ook achter hèt truukje gekomen om There is no spoon makkelijk te halen, ondanks dat biters aan moeten staan op default size/frequency. Pollution kun je gewoon uitzetten, nergens last van Afgelopen weekend in 3,5 uur al best ver gekomen, dus maar eens afmaken die handel
12,50 in februari 2015quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog gekocht voor 20, beste twee tientjes die ik ooit heb uitgegeven
En speel je het nog steeds wel eens?quote:
quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En speel je het nog steeds wel eens?
Ah oke cool.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Op het begin alleen niet, vond het maar een futuristisch spel, waar je niet makkelijk in kwam.
Wanneer is die update?quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:08 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik weet nu even niet wat ik moet doen
Enige optie in mijn huidige map is doorgaan voor rasechtee megabase, maar om dat nu te doen vlak voordat 0.17 live gaat?
Ah dat is klote.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ja dat is de grote vraag binnenkort
Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maarquote:Op donderdag 17 januari 2019 22:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah dat is klote.
Helemaal niks anders dat je kan testen of zo?
Ja nou ja je weet het niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:31 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Not really, kheb er nu al 1284 uur opzitten zeg maar
Heb nu maar besloten om te kijken of ik mn huidige resources leeggetrokken krijg Maar das weinig interessant. Gewoon mn science production nu zo ver mogelijk optrekken, misschien kijken naar een 2e rocket siloquote:Op donderdag 17 januari 2019 22:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja nou ja je weet het niet.
Herrijzen uit de dood was nog nooit zo leukquote:Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja....
(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 01:24 schreef lifeblind het volgende:
Tja....
(multiplayer met Cablegunmaster, Monopoly, Djurre (maar die was al weg), en ik)
Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:47 schreef lifeblind het volgende:
Die nieuwe server zullen ze waarschijnlijk handmatig in de lucht trekken, dus lijkt me dat dat vandaag wel ergens in orde komt dan. Zodra alles geinstalleerd is en draait maar eens even kijken of we 'm plat kunnen krijgen
Met betrekking tot die artillery, kun je desnoods een railsignal enablen na 5 minuten (of wat dan ook goed werkt) waardoor de trein een rondje kan rijden, hoef je 't maar op 1 plek (het laadstation voor artillery) te regelen. Condition op alle tussenstations kan dan een wait time van een minuut of wat zijn (dat er genoeg tijd is om in ieder geval wat kapot te schieten. Of gewoon losse artillery wegzetten, en een trein met shells gewoon laten rondrijden om het hele spul te vullen
Later? Gewoon nu al doenquote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:58 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Later gewoon artillery guns om de muur bouwen (als de range groot genoeg is ) denk ik ?
vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . Zoals afwas en huishouden.quote:
Eigenlijk werken toen, nu maar de afwas en huishouden doen. .quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:16 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
vanmiddag dan maar, eerst even wat grote mensen dingen doen . Zoals afwas en huishouden.
Jup. En als je te snel doorgaat naar de volgende secties van de campaign wordt het stiekem nog behoorlijk pittig.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:39 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nog helemaal niet naar gekeken, is dat nu inclusief die robot die je helpt?
Kom je ook weer spelen op onze server? we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:14 schreef Monopoly het volgende:
De toolbelt is wel vaag. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ja ik kan vanavond nog wel proberen om even mee te doen. Is wel weer ff gezellig. Zijn de mods al klaar voor 0.17. Ik ben een single player vanilla sessie begonnenquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Kom je ook weer spelen op onze server? we hebben weer nieuwe mensjes en het is hartstikke gezellig stuk of 4-5 man samen aan de factorio.
Typisch gesprek tussen Cable en lifeblind gisteren nadat de rest al weg wasquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:35 schreef cablegunmaster het volgende:
We zijn nu bezig met city blocks. maar veel recepten gebroken. vanavond is er een groepje vanaf 19:30.
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een vraagje over logistic networks, hoe kan ik resources verder in het logistic network verplaatsen?
Ja zo ongeveer inderdaad.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Even platgeslagen: Je hebt op locatie y 100 miner drills in een storage of provider chest, die je eigenlijk op locatie z in een storage of provider chest wil hebben?
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?quote:
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Gaat het om grootschalige resources voor je productielijnen, of meer voor je persoonlijke inventory?
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou in dit geval had ik het idee een muur te maken, met een roboport erin voor herstel maar deze ook gelijk het naastliggende blok muur te laten maken. Alleen ik wil niet handmatig die resources uit gaan delen bij ieder blok muur.
Bijvoorbeeld dat ik aan het begin van de muur ook repair packs erin kan doen en dat die verdeeld worden over de hele muur.
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Weet natuurlijk niet wat je precies van plan bent qua design, maar klinkt gewoon als tileable muur design? Requester chest zou dan toch wel al voldoende moeten zijn?
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar ik wil dat de requester ook gelijk doorgeeft aan zijn buurman, anders moeten ze alles super ver gaan halen na een tijdje toch?
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.quote:Op donderdag 7 maart 2019 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je wil garanderen dat ze het alleen van het 'muurnetwerk' afhalen zal je het moeten isoleren ,en de muur dus ver genoeg naar buiten plaatsen dat ze hun eigen logistic network hebben. Eventueel 1 centraal laadstation voor de muur met requester chests die inserten in een provider chest, en dan bij elke roboport in de muur een requester zetten die 50 stuks ofzo requesten.
Indien het muur-netwerk geisoleerd is, pakken ze dat dan alleen maar uit dat centrale punt.
Ja dat is kut denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:00 schreef Vanillekwark het volgende:
Tenzij je met belts ofzo gaat werken natuurlijk
Ik gebruik buffer chests nauwelijks, maar die zijn toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de speler altijd een voorraadje supplies heeft, die niet weggezogen kunnen worden door eventuele productielijnen?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke ik had de hoop dat de buffer chests 50 konden requesten voor dat punt en dan ook nog wat meer kunnen requesten die gelijk verder aangeboden worden.
wrom filter inserters? Je kunt gewoon filters instellen op de chests zelf hequote:Op donderdag 7 maart 2019 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah oke dan had ik ze verkeerd begrepen. Die buffer chests zoals ik ze bedoel zouden wel nice zijn denk ik.
Maar mss met filter inserters werken of zo ja. Ga wel even klooien morgen.
Thanks iig.
Daarstraks een paar uurtjes gespeeld, het ziet er echt ontzettend mooi uit, alleen is de UI naar mijn idee nog wat clunky, en is het voornamelijk heel erg veel tussen verschillende crafting stations rondrennen. Maar goed, het is nog maar alpha natuurlijk, dus een mooie manier om dat soort userfeedback te krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 18:22 schreef Vanillekwark het volgende:
Testkey binnen gekregen om dit weekend Satisfactory te spelen, ben benieuwd.
Dat was inderdaad ook mijn grootste probleem, ik had al heel snel geen overzicht meer van wat nu precies waar stond en wat deed omdat alle machines gewoon 2 keer zo groot zijn als de speler zelf.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik geloof gewoon niet zo in Satisfactory. Ja, het ziet er prachtig uit. Maar een FP perspectief in een fabrieksmanagement-spel? Ik denk dat de lol er snel vanaf is, omdat opschalen ontzettend moeilijk gaat worden.
wij gaan nu voor de 1 per minuut we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjesquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik ben mijn huidige factory net aan het afronden, zit te twijfelen of ik nu doorga voor een megabase. Zit nu op 1 rocket per 4 minuten (15 per uur dus)
Precies. Science staat nu volledig stil omdat ik alles compleet aan t uitplannen ben, en we hebben onze startbase ook al volledig weggehaald. De base bestaat nu uit 2 'onderdelen'. Aan de ene kant het stuk wat de base zelf onderhoud, en er voor zorgt dat we kunnen uitbreiden (cityblocks vergt veel rails, concrete en dat soort spul), en aan de andere kant de science blocks en alles wat er bij hoort. Aangezien alle builds ook meteen beaconed zijn, en volledig moduled zijn, is stroom ook een dingetje. We verbruiken momenteel in quasi-idle stand al 5 GW aan stroom, dus solar wordt overal waar we ruimte over hebben neergekwakt, heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:56 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
wij gaan nu voor de 1 per minuut we zitten nu op de 0 per 0 maar dat komt omdat we het goed uitplannen en hopelijk gaat het steeds sneller met die raketjes
Okee da’s wel een geil klusje om te doen jaquote:Op vrijdag 15 maart 2019 11:43 schreef lifeblind het volgende:
heb afgelopen week een blok ontworpen wat precies in een cityblock past, met een accumulator/panel ratio van 0.837
Zie plaatje erboven dat blok zit er nu in elke grid dat "zwart met streepjes zit" erin.quote:Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Okee da’s wel een geil klusje om te doen ja
Arme serverquote:Op maandag 27 mei 2019 00:56 schreef lifeblind het volgende:
En server nieuw leven ingeblazen met een volledige Bob+Angels run
de 1000 SPM heeft het niet gehaald (op de server dan). maar lokaal draait het op 40 - 50 FPS.quote:
na 10 minuten...quote:
Hehe, vanilla?quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@:djurres binnenkort weer eens ? gewoon een keer kijken hoe snel we in 1 dag kunnen komen.
Doe eens nietquote:Op donderdag 27 juni 2019 22:02 schreef Djurres het volgende:
[..]
Hehe, vanilla?
Ik wil best, maar moet oprecht over 2 weken eerst verhuizen
Hehehe, binnenkort x oke?quote:
Het is ook 2020quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:28 schreef Tyr80 het volgende:
Mooie kick....”zal het nog eens installeren” dacht ik...
En nu is het donker.
Knap hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 19:36 schreef 0108daniel het volgende:
Jaaaaaa voltooid!!!
Voor het eerst gelukt
https://www.mupload.nl/img/gittfxosyw8iu.jpg
Dankje!quote:Op zondag 1 maart 2020 19:52 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Knap hoor
Ik probeer het nog maar eens een keer }
Ik vind het echt heel knap, er is toch best veel doorzettingsvermogen voor nodig. Het lanceren van een raket is voor mij toekomstmuziek, zodra ik een steady flow groene science-flesjes heb gefikst, zoom ik altijd even uit en dan ga ik mijn fabriek (zo nederig dat ie dan nog is) zitten micromanagen, en daar verlies ik veels te veel tijd aan. Dan bedenk ik me vaak dat ik het veel beter kan, en begin ik weer opnieuwquote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
In principe gaat het oneindig door.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Science is infinite. Er zijn een zes of zevental verschillende techs die je oneindig kan blijven researchen (zoals mining productivity etc). Voor een hoop mensen is bijvoorbeeld een doel om een megabase te maken, wat over het algemeen beschouwd wordt als een fabriek die minstens 1000 science packs per minuut kan maken (alle kleuren dus), Uiteraard zijn er ook mensen die veel verder gaan dan dat.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:54 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dankje!
Ik heb het al een aantal keren geprobeerd, toen een tijd ermee gestopt.
Elke keer was ik gestopt op het moment dat uranium nodig was.
Toen was het echt van mehh duurt lang, geen zin, teveel gedoe....
Nu dus doorgezet en uiteindelijk gelukt.
Totaal niet efficiënt gebouwd, maar dat maakt mij niets uit, mijn doel is bereikt.
Gelukkig eindigd het spel hier niet!
Door het lanceren van een raket kreeg ik 1000 witte science.
Deze heb ik nodig om verder onderzoek te doen, al weet ik niet tot hoeverre je hiermee door kan gaan.
Nee, de yield van 1 miner gaat omhoog met mining productivity. Komt er eigenlijk op neer dat je om de x-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel langer met een ore patch kan doen later, en er komt een moment dat je productivity zo achterlijk hoog is, en je zo gigantisch veel bonus ores krijgt, dat je gewoon rechtstreeks in een wagon kan minenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:53 schreef 0108daniel het volgende:
Dankje voor de reacties!
Dus als ik mijnboren bouw en deze hebben een snelheid van 0,5 en ik doe de science steeds researchen dan worden de mijnboren steeds iets sneller?
Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef lifeblind het volgende:
-aantal cycles, 'gratis' een ore krijgt. Hoe hoger je mining productivity, hoe meer bonus ores je dus krijgt. Het voordeel daarvan is dat je dus veel
Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doelquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ah het heeft dus wel zin om door te researchen.
Eens kijken hoe hoog ik dat kan krijgen
Of gewoon een nieuwe mod beginnen ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Doorgaan met research heeft sowieso altijd wel zin, geeft je tenminste een doel
Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt.quote:Op zondag 28 juni 2020 15:37 schreef 0108daniel het volgende:
Heb even een vraagje over een mod.
Mijn map en fabriek is zo ernorm groot dat ik soms niet precies weet waar bijvoorbeeld de tandwielen geproduceerd worden.
Ik heb wel een pin gemaakt op de map met een icoon en de naam 'tandwielen' erbij, maar toch blijf ik soms zoeken.
Is er een mod waarmee je op de kaart een zoekfunctie heb zodat je tandwielen kan intypen en die op de kaart laat zien waar die geproduceerd worden?
Sorry voor de late reactie.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 10:44 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Lijkt er op dat https://mods.factorio.com/mod/BeastFinder doet wat je zoekt.
Al is het niet aan te raden om in een hele grote fabriek, 1 plek te hebben om al je gears te maken
In het verleden zijn er wel problemen geweets met bepaalde characters die in de naam van je save staan. Komt er op neer dat wanneer je cloudsaves gebruikt , de hele save directory gesync'ed word naar steam. Een punt in de savename was in ieder geval een issue daarmee, wellicht zijn er nog meer, al kan ik me herinneren dat er vorig jaar wat van die dingen zijn gefixed, maar goed, early access hequote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:55 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb sinds vorige week een probleem met Steam/factorio.
Ik speel dit op mijn laptop en PC.
Echter is het zo dat ze niet meer synchroniseren met elkaar.
Als ik op de PC iets bouw en op de laptop verder wilt spelen dan vraagt Steam of de nieuwe save game naar de cloud en het spel geupload moet worden oid.
Als ik dan op ja klik dan kan ik gewoon spelen.
Omgedraaid werkt dit niet zo.
Gisteren had ik verder gebouwd in Factorio op mijn laptop.
Nu ik zojuist op de PC verder wil spelen krijg ik die melding niet en heeft dus ook niets overgezet naar de cloud.
Beide versies van steam zijn up to date.
Hebben meerdere mensen hier last van?
hebben ze nog grote plannen voor 1.0?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Nog minder dan een weekje en dan is Factorio officieel uit early access
Nieuw graphics voor de nuke:quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:41 schreef mschol het volgende:
[..]
hebben ze nog grote plannen voor 1.0?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nieuw graphics voor de nuke:
https://cdn.factorio.com/assets/img/blog/fff-357-final-nuke.mp4
Vervuild water:
[ afbeelding ]
Nieuw game begin je straks met een korte intro en de crash:
[ afbeelding ]
En daarnaast flinke verbeteringen voor blueprints, en blueprints kunnen worden geplaatst via de map
Zijn altijd mensen die niets early access willen kopen of gewoon niet weten dat het bestaat. Zal je nog verbazen wat een beetje release marketing kan doenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:49 schreef Tyr80 het volgende:
Zouden er nog mensen zijn die dit spel niet hebben ja? Toch nooit veel...
Voelt alsof ik het al dik 2 jaar heb ofzo...
Mods op 0.18 zullen compatible zijn met 1.0, en het gecrashte schip is 1 week voor 1.0 nu toegevoegd aan freeplay Verder zullen er geen grote features nu in komen, 't is voornamelijk wat graphics nog een beetje oppoetsen (al zijn ze daar al redelijk ver klaar mee), en wat bugfixes.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:41 schreef mschol het volgende:
[..]
hebben ze nog grote plannen voor 1.0?
Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
In het verleden zijn er wel problemen geweets met bepaalde characters die in de naam van je save staan. Komt er op neer dat wanneer je cloudsaves gebruikt , de hele save directory gesync'ed word naar steam. Een punt in de savename was in ieder geval een issue daarmee, wellicht zijn er nog meer, al kan ik me herinneren dat er vorig jaar wat van die dingen zijn gefixed, maar goed, early access he
De cloudsave functie is overigens een functionaliteit van Steam, niet van Factorio (als in, de factorio client gebruikt de 'cloudsave features' van Steam, dus het probleem zal eerder in Steam zitten dan in Factorio.
Je zou het eventueel op de officiele Factorio Discord server kunnen vragen (https://discord.gg/factorio), krijg je altijd wel snel feedback.
Er valt best wat voor te zeggen om het zonder grote nieuwe features te releasen. Factorio is behoorlijk af. Wube wil een zo soepel mogelijke launch experience, daarom willen ze ook dat alle (of iig zo veel mogelijk) mods werken bij release.quote:Op zondag 9 augustus 2020 01:11 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mods op 0.18 zullen compatible zijn met 1.0, en het gecrashte schip is 1 week voor 1.0 nu toegevoegd aan freeplay Verder zullen er geen grote features nu in komen, 't is voornamelijk wat graphics nog een beetje oppoetsen (al zijn ze daar al redelijk ver klaar mee), en wat bugfixes.
https://factorio.com/blog/post/fff-359
EDIT: crap, ik zag niet dat er een pagina 4 was ondertussen, bovenstaande was dus al gemeld, excuus
Oh, ik vind het helemaal prima dat ze niets meer toevoegen qua features zo vlak voor release, dat is namelijk vragen om moeilijkheden, zeker als je ziet hoe lang sommige features er over gedaan hebben om te worden wat het nu is, zeker nu er waarschijnlijk een groot aantal nieuwe spelers zal zijn vanaf komende week lijkt me.quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Er valt best wat voor te zeggen om het zonder grote nieuwe features te releasen. Factorio is behoorlijk af. Wube wil een zo soepel mogelijke launch experience, daarom willen ze ook dat alle (of iig zo veel mogelijk) mods werken bij release.
Overigens vind ik het vervuilde water wel echt een toevoeging. Nu is pollution toch vooral een filter in mijn map view en in de overworld nauwelijks zichtbaar.
versie 10 ja?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:04 schreef cablegunmaster het volgende:
Versie 10 is uitgekomen !!!!
https://www.factorio.com/blog/post/fff-360
Join op discord:
https://discord.gg/kvEgp9E
Zoals de ontwikkelaars zelf ook zeggen; probeer de demo is het iets voor je , koop het
piraat het , maar als je het spel echt leuk vindt koop je het . (letterlijke quote van de developers)
Ze zijn nog heerlijk van de oude stempel ,waarin een spel echt leuk moet zijn en moet werken.
Official Discord channel:
https://discord.gg/kvEg9E
Maps zijn oneindig, en hoe verder je van je start locatie af gaat hoe groter de resource velden worden. Elke map kun je eeuwig mee vooruitquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 13:19 schreef Tyr80 het volgende:
Hebben jullie een map met goed verspreide resources waar je eeuwig mee vooruit kunt misschien?
Speel vooral zonder enemies...mocht dat uitmaken...
Oh is dat het idee...ik vroeg me al af waarom ik treinen zou moeten willenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maps zijn oneindig, en hoe verder je van je start locatie af gaat hoe groter de resource velden worden. Elke map kun je eeuwig mee vooruit
Treinen zijn juist lachen joh. Ergens ver weg een olieveld van 100k% vinden, treinen er naar toe rossen en vervolgens platgereden wordenquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Oh is dat het idee...ik vroeg me al af waarom ik treinen zou moeten willen
Hmm...dan maar met de console dingen neerkwakken waar ik ze wil hebben denk ik...kom altijd olievelden tekort...
Speel "eens eventjes" pyanadon of bob + angels, en je bent alweer 1000 uurtjes verder minimaal.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:17 schreef 0108daniel het volgende:
Tnx @:cablegunmaster
Ziet er goed uit allemaal!
Toch leuk dat mensen het 'nog' spelen
Zeker niet, dan heb je nog X andere basissen nodig , Je bent bij het begin!quote:Op woensdag 2 september 2020 19:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik ben bezig in Space Exploration. Net satelliet gelanceerd, andere werelden ontdekt, dan zou je denken dan ben je wel in de buurt van een ruimte scheepje. Maar nee. Nog lang niet
Ja maar, hoe kom op dan op andere planeten als ik geen ruimteschip heb?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:21 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Zeker niet, dan heb je nog X andere basissen nodig , Je bent bij het begin!
Dan heb je nog tig andere bassissen nodig en ruimte onderzoek en 4-5 extra onderzoeken die ieder afhankelijk van ores van verschillende planeten zijn. en deep space mining etc.. (dit is hoever mijn kennis gaat).
Jumption mod vind ik zelf wel grapsig.
https://www.reddit.com/r/(...)ns/?utm_source=ifttt
raket? gewoon mee lanceren? dan kan je een pod erin doen en meegaan naar een andere planeet.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:29 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar, hoe kom op dan op andere planeten als ik geen ruimteschip heb?
In vanilla vind ik de uitdaging van vijanden leuk, maar als ik met mods speel dan zet ik ze uit als ik me wil focussen op iets specifieks. Meeste mods maken het spel dusdanig ingewikkeld dat ik echt geen zin heb om die kut biters ook nog eens te micro managen. Ik ga in alle rust mijn muurtjes bouwen, en als alles klaar is mogen ze me weer aanvallenquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:35 schreef Tyr80 het volgende:
Spelen jullie met vijanden aan of uit?
Heb 't eigenlijk vanilla ook druk zat zonder beestenquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In vanilla vind ik de uitdaging van vijanden leuk, maar als ik met mods speel dan zet ik ze uit als ik me wil focussen op iets specifieks. Meeste mods maken het spel dusdanig ingewikkeld dat ik echt geen zin heb om die kut biters ook nog eens te micro managen. Ik ga in alle rust mijn muurtjes bouwen, en als alles klaar is mogen ze me weer aanvallen
Ik speel met vijanden, maar niet teveel want het moet niet irritant gaan worden.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:35 schreef Tyr80 het volgende:
Spelen jullie met vijanden aan of uit?
quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:17 schreef 0108daniel het volgende:
Voor het eerst vandaag 5 raketten die non-stop gelanceerd kunnen worden
[ link | afbeelding ]
Poehhhh nouuu nee dankje!quote:Op woensdag 9 september 2020 10:55 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nu nog op tijd proberen?
The factory must growquote:Op donderdag 10 september 2020 11:43 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Poehhhh nouuu nee dankje!
Dit soort spellen speel ik liever op m'n gemakje.
Heb nu totaal 244 uur gespeeld waarvan er 231 uur in dezelfde map zit.
Preciessssquote:
Ik heb nu een todo list mod geinstalleerd.quote:Op donderdag 10 september 2020 17:49 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Preciessss
Het leuke is dat, als het goed is, je progressie in je map ziet.
Beetje bij beetje tweaken, uitbreiden verder optimaliseren etc etc.
Ik ben nu op het punt dat ik bijna alles geautomatiseerd heb.
Dan wil ik de mod spacex installeren
enige wat je tegenhoudt is je ram + CPU op lange termijn.quote:Op zondag 20 september 2020 22:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Eindelijk de ruimte bereikt in mijn Space Exploration game
Voor nu nog voorzichtig op het ruimte platform (en EINDELIJK snellere bots ), maar binnenkort is het heelal van mij
Ja die demo speel je even om te leren hoe zaken werken. Daarna speel je gewoon een potje op een gegenereerde map. In principe heb je daar ook het doel om een raket te lanceren, maar meestal speel je daar gewoon door totdat je je verveelt.quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:22 schreef Scrummie het volgende:
Dit weekend even de demo geprobeerd en ik vind het best leuk . Alleen; de demo heeft echt levels, waarbij je elk level eigenlijk 'opnieuw' begint. Ik lees hierboven juist iemand een map echt honderden uren speelt, klopt toch? Dus dan is het bij de volledige game dus wat minder op die levels gebaseerd?
Bovendien lees ik hier iets over space exploration. Is dat een mod of zit dat gewoon standaard in de game?
De levels zijn meer een tutorial dan een campaign. Free play is de echte kern van het spel, en daarin ben je dus vrij om zo groot en zo lang te spelen als je maar wil. En ja je kan zomaar honderden uren in één map stoppen als je houdt van eindeloos optimaliseren en steeds maar groter en groter wil bouwen. Het kan allemaalquote:Op maandag 26 oktober 2020 13:22 schreef Scrummie het volgende:
Dit weekend even de demo geprobeerd en ik vind het best leuk . Alleen; de demo heeft echt levels, waarbij je elk level eigenlijk 'opnieuw' begint. Ik lees hierboven juist iemand een map echt honderden uren speelt, klopt toch? Dus dan is het bij de volledige game dus wat minder op die levels gebaseerd?
Bovendien lees ik hier iets over space exploration. Is dat een mod of zit dat gewoon standaard in de game?
quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja die demo speel je even om te leren hoe zaken werken. Daarna speel je gewoon een potje op een gegenereerde map. In principe heb je daar ook het doel om een raket te lanceren, maar meestal speel je daar gewoon door totdat je je verveelt.
En dan kun je aan mods beginnen zoals bijvoorbeeld space exploration.
Dank beiden, dan toch maar de volledige versie aanschaffen en zo'n free play sessie starten. De donkere wintermaanden zijn wel zo'n timesink nodig.quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De levels zijn meer een tutorial dan een campaign. Free play is de echte kern van het spel, en daarin ben je dus vrij om zo groot en zo lang te spelen als je maar wil. En ja je kan zomaar honderden uren in één map stoppen als je houdt van eindeloos optimaliseren en steeds maar groter en groter wil bouwen. Het kan allemaal
Space Exploration is een community mod die wel heel goed in elkaar zit, maar die ik zeker niet zou aanraden voor een eerste sessie. Mods zou ik sowieso bewaren tot je in ieder geval een keer een raket hebt gelanceerd. Tegen die tijd heb je een goed idee hoe alle mechanics werken.
Ik heb trouwens vandaag twee metalen posters binnen gekregen van Redbubble, de furnace en artillery designs. Die gaan een mooi plekje op de muur krijgen hier
Niet gek opkijken als het ineens zomer blijkt te zijnquote:Op maandag 26 oktober 2020 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Dank beiden, dan toch maar de volledige versie aanschaffen en zo'n free play sessie starten. De donkere wintermaanden zijn wel zo'n timesink nodig.
Dat zijn de beste . En al helemaal in deze tijd. Ineens in de zomer van 2021 zitten zou toch wel genot zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2020 14:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Niet gek opkijken als het ineens zomer blijkt te zijn
Holy &^%#@$ die zijn gaaf!quote:Op TigerXtrm het volgende:
Ik heb trouwens vandaag twee metalen posters binnen gekregen van Redbubble, de furnace en artillery designs. Die gaan een mooi plekje op de muur krijgen hier
al je vragen hebt of ergens niet uitkomt laat het weten op discord of hier.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:32 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme, die logica snappen betreffende belts en splitters is wel even een dingetje voor mij
Thanks . Ga het eerst verder zelf uitvogelen, moet me lukken 😅. Maar bedankt!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:26 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
al je vragen hebt of ergens niet uitkomt laat het weten op discord of hier.
(al reageer ik hier wat trager op ).
Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
One of us. One of us. One of us! ONE OF US!!
Hoezo voetbal? The factory must grow!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.
Zodra ik thuis benquote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Hoezo voetbal? The factory must grow!
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, en of. Gister vloog de tijd ook alweer voorbij, en ik baal nu zelfs dat er straks voetbal is.
Ik zou bij een eerste playthrough de biter settings ook niet zo agressief zetten. Je kunt bij het starten van een game heel wat zaken instellen. Hoe groot je startgebied is (dus zonder monster bases), of ze preventief aanvallen of niet, hoe snel ze evolueren en ga zo maar door. Je kunt ze zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu
Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.
Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.
Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.
Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.
Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.
Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.
/einde dagboek
Weet ik, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Heb alles op default laten staan.quote:Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou bij een eerste playthrough de biter settings ook niet zo agressief zetten. Je kunt bij het starten van een game heel wat zaken instellen. Hoe groot je startgebied is (dus zonder monster bases), of ze preventief aanvallen of niet, hoe snel ze evolueren en ga zo maar door. Je kunt ze zelfs helemaal uitzetten als je dat wilt.
Oh het is zeker een leuke toevoeging, maar het is wel een stuk uitdagender. Bouw in ieder geval turrets, zou ik zeggen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vond het wel leuk eigenlijk. Heb alles op default laten staan.
Klinkt als een heel normale eerste playthrough. Dit gaat helemaal goed komenquote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu
Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.
Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.
Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.
Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.
Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.
Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.
/einde dagboek
Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horenquote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Nou, volgens mij zo'n beetje 30 uur erin zitten nu
Ontzettend toffe game. Ben erg langzaam maar dat lijkt niet uit te maken behalve dan dat ik mijzelf in de weg zit.
Had bijv. in het starters stukje een gebied waarin coal, iron en copper allen redelijk in de buurt lagen. Rustig wat loopbandjes opgezet, en had in principe alles draaien voor science. Rood werd gemaakt, groen, en military ook. Ook een 'groot' gebied voor al mijn furnaces en vanuit daaruit weer alles verdelend waar wat nodig was. En toen raakten mijn iron deposits op. Oke, wat nu. Oh wacht, daar ergens ver in de verte zie ik een mega veld. Maar hoe krijg ik die ore naar mijn furnaces? Of moet ik dat allemaal ook weghalen en ergens een nieuwe mega stal aan ovens neerzetten? Uiteindelijk, omdat de nood aan de man was, gekozen voor een trein oplossing. 1 Treintje rijd heen en weer met 2 wagons om ore bij mijn oorspronkelijke gebied af te leveren. Net niet voldoende om alles vloeiend te laten lopen, dus af en toe wachten mijn oventjes tot er nieuwe ore aan komt.
Dus, denk dat ik eerst een nieuwe plek ga kiezen voor mijn ovens, waarmee het treinritje sowieso een stukje korter is. En dan alles waar mijn science zooi gemaakt word daar een lijn naar toe laat lopen met de iron plates (en dan doe ik copper ook gelijk daar). Volgens mij heet het dan een 'bus' ofzo.
Rondom het nieuwe iron ore veld zaten trouwens ook diverse olie dingen, dus daar ben ik nu ook mee bezig. Dat is nog wel even uitzoeken hoe het nou precies werkt.
Oh en de monsters lijken steeds sterker te worden. Had wat nestjes rondom het gebied waar ik werkte gecleared, maar ze blijven komen en ik kan ze ook niet meer aan met mijn modulair armor ding en wapens. Dus daar moet ik ook nog even flink wat research doen denk ik.
Al met al een geweldige game, maar zoals hierboven al een beetje omschreven; je moet zoveel doen dat er het gevaar is dat je teveel tegelijk wil doen, waardoor je alles maar half half half doet. Terwijl ik ook rustig een half uur kan kijken hoe alles precies (of juist niet) in elkaar valt qua productie.
/einde dagboek
Dank voor de bevestiging .quote:Op maandag 2 november 2020 20:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klinkt als een heel normale eerste playthrough. Dit gaat helemaal goed komen
Idd, even afstand nemen is ook goed af en toe . Nu bezig met olie, want ik moet sulfur hebben voor een batterij in mijn enchanced armor dingetje want daar zit nu spul in wat niets doet. Volgens mij ga ik binnenkort met excel of iets anders ernaast spelen zodat ik een beetje kan noteren wat ik waarvoor nodig ben, want soms zie je door de bomen het bos niet meerquote:Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen
Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten
Haha, zo herkenbaar.quote:Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Altijd leuk om de ervaringen van nieuwe spelers te horen
Dat laatste herken ik ook wel een beetje hoor. Soms moet je iets nieuws opbouwen wat afhankelijk is van een hele ketting andere delen in de fabriek die door het nieuwe deel allemaal een upgrade nodig hebben. Op dat soort momenten sta ik ook wel eens te kijken van... pffff man man man. En dan moet je gewoon maar ergens beginnen, maar ik heb op zulke momenten ook het spel wel eens gewoon afgesloten
Schuldig hieraanquote:Op maandag 2 november 2020 21:33 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij ga ik binnenkort met excel of iets anders ernaast spelen zodat ik een beetje kan noteren wat ik waarvoor nodig ben, want soms zie je door de bomen het bos niet meer
quote:Op zondag 8 november 2020 21:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zou @:Scrummie nog tijd hebben om op Fok! te posten of is hij/zij te druk met de megabase?
quote:Op zondag 8 november 2020 22:08 schreef TigerXtrm het volgende:
@:Scrummie die zijn vrienden en familie vertelt over zijn plan om bij de volgende ore patch te komen:
[ afbeelding ]
Klinkt als een logisch plan.quote:Op maandag 9 november 2020 09:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe map begonnen, nu biters op peaceful
Maar nu wel alles veel beter opgezet, met een busje en alles loopt op rolletjes (pun intended). Zit nu in deze map qua progress nu net voor mijn 'oude' map, waar ik met olie gestart was. Dat is dus ook mijn doel voor vanavond, alleen zit het vrij ver weg. Ben er nog niet over uit of ik dat met een treintje ga doen of gewoon pijpje leggen.
En twijfel nog erg over mijn oventjes. Ik begon in een gebied waar alles vrij dicht bij elkaar lag, maar die resources raken op natuurlijk. Dus ik heb nu;
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| ||||
|||| |||| |||| |||| < de busbandjes
^^ ^^ ^^.^^ < voeding naar de bandjes
| |. |. |
[] [] [] [] [] [] [] < furnaces (meer dan dit natuurljk, maar voor het idee).
De ores komen dan links en rechts uit de resource veldjes.
Links van de bus heb ik alle science fabriekjes en daar links van een science parkje.
Op mijn bus zitten nu: 4 x iron plate, 4 x copper plate, 4 x groene electronica bordjes, 2 x staal en 2 x coal, waarbij ik rechts ruimte heb om uit te breiden.
Ik denk er nu over om met treinen straks alle resources onder mijn ovens aan te laten komen in treinen zodat ze weer verder verspreid kunnen worden.
[/einde hardop denken]
Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:25 schreef Scrummie het volgende:
Gisteravond bezig geweest met blauwe science, die na de military komt. Dat loopt nu vrij aardig. Ik had eerst een aftakking gemaakt waarbij ik alles weer opnieuw ging maken, maar toen toch maar besloten dat green circuits en de advanced ook hun eigen buslijn kregen, dus dat loopt nu uitstekend. Olie komt netjes met fluit wagons naar het olieverwerkingsgebied.
Ik twijfel alleen over hoe ik dat nu heb ingericht; ik laat nu pompjacks olie pompen, dat sla ik op in zo'n storage tank, en van de tanks gaat het naar mijn trein. Alleen blijft de activiteit van de pumpjacks op 1/s staan, terwijl dat volgens mij veel hoger moet zijn. Ik dacht eerst dat de olie veldjes al op waren maar ook bij nieuwe pompen blijft het zo. Ik vermoed nu dat ik mijn refinery's al bij de olie velden moet neerzetten maar dat breekt het plan wel een beetje af.
Goed, vanavond weer verder knutselen.
Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb . Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen .quote:Op woensdag 11 november 2020 16:37 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Olievelden gaan niet op zoals ore velden, maar gaan gewoon minder leveren na een tijdje. Dat ze dus op 1/s blijven staan klopt. Uit m'n hoofd is dat ook gewoon het minimale waar het op gaat blijven staan.
Zoals je het beschrijft is hoe ik het ook altijd doe. Bij je outpost al wat tanks hebben staan die direct in je trein gepompt worden. Persoonlijk heb ik bij het station altijd minimaal 1 tank per wagon staan zodat de trein zo snel mogelijk word volgepompt en weer door kan rijden. Bij het uitladen bij ook weer in tanks pompen en dan door naar je refineries
Inderdaad, het gaat om het olieveld er onder en niet om de pumpjack er opquote:Op woensdag 11 november 2020 16:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik inderdaad, maar het is dus ook bij pompjacks die ik 2 seconden ervoor geplaatst heb . Maar wel mooi dat het niet aan de set up ligt als ik je verhaal zo goed begrijp. Misschien moet ik minder tanks plaatsen. Ik heb nu 4 pompjacks en voor elke een storage tank. Ik denk dat daar dus iets niet goed zit. Vanavond dus maar even wat aanpassen .
Alles op treinen gooien grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst eens met LTN aan de slag. En dan in combi met cityblocks. Eens kijken of ik eindelijk wat voorbij de spaghetti/bus-fase kom
Ik speel nu op peacefull, beetje lol met atoombommen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:57 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Alles op treinen gooien grote treinen! 3-6 of 4-12? (4 locomotieven en 12 wagonnetjes) en dan zonder biters spelen en GROOT uitbouwen! zeg bijv. 1 regio SMELTERSrechtsboven in .
Prachtig toch?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:06 schreef Marsenal het volgende:
Iedere keer als dit topic omhoog kruipt start ik weer een nieuwe game
Heb bijna mn blue science in productiequote:
heb je Krastorio al geprobeerd?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:13 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Heb bijna mn blue science in productie
Ik sta altijd open voor mods, maar vandaag was de eerste keer dat ik blauwe science produceer zonder spaghetti dus misschien is het nog te ambitieus...?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 18:10 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
heb je Krastorio al geprobeerd?
Daarnaast, als je PC meer dan 8 GB ram heeeft , kijk naar space exploration (server had 8 GB nodig) dus een server space exploration zit er helaas niet in.
Als je net bij blauwe science bent zou ik Space Exploration nog even laten liggenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 18:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor mods, maar vandaag was de eerste keer dat ik blauwe science produceer zonder spaghetti dus misschien is het nog te ambitieus...?
Mijn pctje kan wel wat hebben, ik ga kijken
Vind het ook wel cool allemaal.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je net bij blauwe science bent zou ik Space Exploration nog even laten liggen
Maar wel zeker een vette mod om te proberen als je het spel goed onder de knie hebt Ik heb nu iets van 200 uur in mijn Space Exploration game zitten en ben nog niet eens op de helft
De winnaar zal zich niet bekend willen makenquote:Op woensdag 17 maart 2021 01:24 schreef 0108daniel het volgende:
Verslavend spel dat zeker!
Momenteel 2857 uur in Factorio zitten.
Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden?
Geen idee? record in wat?quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:24 schreef 0108daniel het volgende:
Verslavend spel dat zeker!
Momenteel 2857 uur in Factorio zitten.
Wat is het record eigenlijk? word dat ergens bijgehouden?
Ik bedoelde record aantal urenquote:Op vrijdag 2 april 2021 20:35 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Geen idee? record in wat?
SPM? Raketten afgeschoten? Verschillende mod packs uitgespeeld?
Pyanodonquote:Op woensdag 7 april 2021 02:15 schreef cablegunmaster het volgende:
Tijdje geen factorio gespeeld , maar wil wel weer beginnen . :p lief dagboek factorio neemt zoveel tijd in maar het is zo leuk om alles te zien bewegen en te weten dat ik het heb gemaakt.
Iedereen om me heen zegt oyanadon niet doen! Je bent gek! Waarom zou je? Ergens moet ik tegen hun zeggen als ik dat wil doen dan doe ik dat. Dan spelen ze maar niet mee.
Groeten,
Cable
Juh ik zat al te kijken naar pyAlienLife ik ben nog niet begonnen maar dat heeft met vrije tijd te maken.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:11 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Pyanodon
De eerste 100 uur ofzo zijn frustrerend, maar daarna is het prima te doen. Doe 'm wel met pyAlienLife er bij, dan kun je je base nog self-sustained maken ook
quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:29 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Treinhoer, Hoeveel treinen rijden er in je creatie?
Ik heb nu LTN draaien met een stuk of 60 stations (grotendeels 1-2's. Een paar 2-8 om olie te halen veraf/te oefenen, met overslag naar 1-2's in een cityblock). Maar af en toe heb ik ruzie met de depots. Dan willen er teveel treinen tegelijk weg en wachten ze allemaal op elkaar om het cityblock af te komen. Ik heb die depot-blocks al wat meer verspreid, dat helpt al wel (eerst blockten ze de producerende blokken ernaast ook met zijn allen)..
Ben dus wel nieuwsgierig naar die screenshots!
Holy moly.quote:Op maandag 23 augustus 2021 03:21 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n 300 treinen rondrijden. 1200 stations (dacht 1500). Voor je depotblocks zou ik goed je seinen neerzetten. Het meest vervelende is wanneer LTN depots de treinen elkaar in gridlock blokkeren. Dan heb je halfvolle treinen die terug gaan naar het depot en je hele logistieke systeem naar de ellende helpen.
Elk station heeft filter stack inserters. Daarmee voorkom ik heel veel ellende
LTN is de beste mod die maar bestaat Het vergt op het begin wel een beetje inspanning om het goed te tweaken met circuit controls. Als je dat een beetje onder de knie heb, loop je alleen nog tegen gridlocks aan. Het beste is om elk LTN depot andere namen te geven. Ik heb 10 stations per depot. LTN - 1 , LTN - 2 etc. Via een combinator ook max 10 treinen. Zo voorkom ik dat alle treinen na het afleveren naar het DEPOT schieten die in de buurt is, maar gewoon terug naar hun eigen depot. Duurt allemaal iets langer, maar het voorkomt gridlocksquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuke plaatjes!
Die filter inserters heb ik ook overal staan inderdaad.
Bij 2 van de depot-blocks hebben de treinen nogal de neiging om allemaal op dezelfde 2 kruisingen af te duiken. Die heb ik ooit al eens no-left-turns gemaakt, dat helpt al. En depots in het midden van de blocks ipv aan de rand. Ik ga eens kijken of ik het verkeer meer kan regelen binnen het block, ipv dat de depots direct op de doorgaande rails uitkomt.
Ik heb alleen LTN en verwante mods nu. Met peacefull beestjes. Dit is de eerste keer met LTN, heb denk ik kleinere cityblocks en 2 rails tussen de blocks. Een ukkie dus
Oh, ik doe het juist exact andersom, al mijn depots hebben dezelfde naam. Gridlocks voorkom ik door fatsoenlijke signals, voornamelijk op mijn kruisingen. Kunnen maximaal 2 treinen over op dezelfde tijd, alleen als ze van de tegenovergestelde kant komen, en de lengte tussen de signals op zo'n manier dat ze, als ze beide dezelfde kant uiteindelijk op moeten, nooit op hetzelfde spoor kunnen komen. LTN was ook trouwens echt wel een gamechanger toen ik 't fatsoenlijk ging gebruiken, zeker nadat ik die onzin eerst in vanilla zelf gebouwd hadquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
LTN is de beste mod die maar bestaat Het vergt op het begin wel een beetje inspanning om het goed te tweaken met circuit controls. Als je dat een beetje onder de knie heb, loop je alleen nog tegen gridlocks aan. Het beste is om elk LTN depot andere namen te geven. Ik heb 10 stations per depot. LTN - 1 , LTN - 2 etc. Via een combinator ook max 10 treinen. Zo voorkom ik dat alle treinen na het afleveren naar het DEPOT schieten die in de buurt is, maar gewoon terug naar hun eigen depot. Duurt allemaal iets langer, maar het voorkomt gridlocks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |