https://speld.nl/2019/01/(...)fst-van-jetje-geven/quote:Sybrand Buma zou 'rekels het liefst van jetje geven'
'Na een eerlijk proces'
In navolging van premier Mark Rutte heeft nu ook CDA-leider Sybrand van Haersma Buma zich in stevige bewoordingen uitgelaten over de gewenste straf voor mensen die hulpverleners bedreigen. Buma zou “dergelijke rekels het liefst ferm van jetje geven”.
“Na een eerlijk proces”, voegt de CDA-leider er haastig aan toe. “Want de rechtsstaat geldt ook voor dit slag prullen. Dat staat voor mij voorop. Maar jeminee, wat zou ik zulkdanige naarlingen na een rechterlijke uitspraak van dien aard graag een optater van jewelste geven.”
“De door mij beschreven pittige lel is uiteraard overdrachtelijk bedoeld”, vervolgt Buma. “In Nederland kennen we geen lijfstraffen. Een beschaafde overheid deelt geen oorvijgen uit en dat is maar goed ook.”
Beetje Trumpiaans 'beat the crap out of him' geblaat, terwijl Trump z'n populariteit met de dag verder inkakt. Geen slimme zet van de VVD om nu in deze stijl reclame te willen bedrijven. Zeker niet met het oog op eventuele verkiezingen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Allemaal zogenaamd stoere teksten, en intussen maakt de VVD zelf al jarenlang een potje van justitie.
De Niro heeft vaker met geweld gedreigd tegen de President, en hij is niet de enige. Johnny Depp heeft daadwerkelijk gedreigd hem te vermoorden. Asociale klootzakken zijn het, met een superioriteitscomplex. Dat krijg je vanzelf in Pedowood.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Liet hij zich ooit eens ontvallen in een interview, als ik Trump was zou ik niet te dicht in zijn buurt komen, Robert is een grote vent.
Het hele punt van de rechtsstaat is juist dat de straf ook binnen die context valt. Niet dat willekeurige figuren (of politici) ze daar nog een 'optater van jewelste' bovenop geven. Matige redding van Buma, maar leuk om te zien dat de stoere praatjes op rechts weer begonnen zijn. 'Stemt orde, stemt recht, stemt rechts'quote:
Is van de Speldquote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het hele punt van de rechtsstaat is juist dat de straf ook binnen die context valt. Niet dat willekeurige figuren (of politici) ze daar nog een 'optater van jewelste' bovenop geven. Matige redding van Buma, maar leuk om te zien dat de stoere praatjes op rechts weer begonnen zijn. 'Stemt orde, stemt recht, stemt rechts'
Waar heb je dat gehoord, op CNN? Het gaat uitstekend met Trump en het ziet ernaar uit dat hij in 2020 weer gaat winnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje Trumpiaans 'beat the crap out of him' geblaat, terwijl Trump z'n populariteit met de dag verder inkakt.
Niks mis met dat vooruitzicht natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De Niro heeft vaker met geweld gedreigd tegen de President, en hij is niet de enige. Johnny Depp heeft daadwerkelijk gedreigd hem te vermoorden.
Er schijnt hier en daar nog wel wat af geterroriseerd te worden met vuurwerk. Vandalisme, dierenmishandeling, zulks.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:21 schreef sp3c het volgende:
een vuurwerkverbod zal niet heel veel helpen tegen nieuwjaarsrellen voor zover daar sprake van is lijkt me
gewoon in elkaar slaan die gasten ... niet door Rutte maar wel wel gewoon goed hard
Lijkt me iig handig om hem voor volgend jaar uit te nodigen bij eventuele rellen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:06 schreef Ringo het volgende:
Ondertussen zijn ze bij de politie helemaal niet blij met de praatjes van Rutte.
probleem waar ze over spreken hier is geweld tegen ambulances en brandweerwagens enzo toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er schijnt hier en daar nog wel wat af geterroriseerd te worden met vuurwerk. Vandalisme, dierenmishandeling, zulks.
Ik geloof zelf niet echt in een verbod, maar eerder omdat ik denk dat meer verbieden geen zin heeft als de huidige regels al amper gehandhaafd worden.
De FOK! knokploeg zou hier wel een mooi project aan kunnen hebben.![]()
Moet je eerst zorgen dat er genoeg mankracht en budget voor is. Dat is veel moeilijker dan tof doen in een interview.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem waar ze over spreken hier is geweld tegen ambulances en brandweerwagens enzo toch?
stuur die van de krijgsmacht maar op pad dan rond oud&nieuw, zijn prima geschikt voor dat werk en er zitten jongens in die wat lastiger te piepelen zijn dan de civiele exemplaren
kijken wat er gebeurt
Dit, te triest voor woorden eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Politie: We komen capaciteit tekort om de nieuwjaarsrellen aan te kunnen; er is meer steun vanuit de overheid nodig.
Diverse groepen: Een vuurwerkverbod voor particulieren zou zoden aan de dijk zetten, kan dit onderzocht worden?
Rutte: Ik zou ze het liefst persoonlijk in elkaar slaan jongens, maar helaas dat mag niet dus doe ik maar niks.
VVD'ers: Soww Rutte weet tenminste van aanpakken.
dat geld voor alles, dan kan hij net zo goed stoppen met interviews gevenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Moet je eerst zorgen dat er genoeg mankracht en budget voor is. Dat is veel moeilijker dan tof doen in een interview.
quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet niet wat ik vermoeiender vind: een popie-jopie premier met stoere praatjes, of de typische reactie van deugende linkse politici.
Alsof een vuurwerkverbod de problemen oplost. Als het tuig geen vuurwerk heeft, vindt het wel een andere methode om geweld te plegen en vernielingen aan te richten. Kijk bijvoorbeeld naar de vele autobranden die zijn gesticht.
De werkdruk van de politie heeft ook niks te maken met het gedrag van het tuig. Tuig dat vuurwerk naar agenten in functie gooit, is echt niet bezig met de werkdruk van die agenten. Waar het om gaat, is dat ze zich de baas op straat voelen. Dat is een mentaliteit die je moet doorbreken.
Dat is toch ook zo ongeveer het punt? Het gaat er niet om wat er wordt gedaan, het gaat erom dat er niets wordt gedaan en alleen wat geroepen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld voor alles, dan kan hij net zo goed stoppen met intervies geven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |