Ik heb het vaak begeleid bij klanten. Als alles goed is gedaan is het helemaal niet spannend. Heb wel eens meegemaakt dat een controleur na een uur zei, hier heb ik niets te zoeken, ik ben weer weg. Omdat alles tip en top in orde was.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:01 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, heeft iemand hier wel eens een boekenonderzoek gehad? Hoe spannend is zoiets?
Wij hebben het nooit meegemaakt. We zijn er ook niet bang voor maar ik denk toch dat ik in de stress zou schieten vanwege potentieel 'gedoe'. Wil je ons op de hoogte houden? Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:22 schreef Burdie het volgende:
Ja, de twee bedrijven van mijn man. Nota bene over het jaar waarop onze hypotheekaanvraag is gebaseerd, dus die jaarstukken zijn al extra gecontroleerd door de boekhouder en de bank. En toch klinkt zo'n aankondigingsbrief imponerend en een tikje spannend.
Ik heb er in mijn boekhoudcarriere (quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:01 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, heeft iemand hier wel eens een boekenonderzoek gehad? Hoe spannend is zoiets?
Pfff ik kwam toen bij een klant voor boekenonderzoek en het was 17 graden binnen. Ik zeg wil je die gast boos hebben? Ram die verwarming aan... gelukkig was het nog op tijd warm voor de inspecteur er wasquote:Op donderdag 10 januari 2019 20:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt vast goed dan Burdie. Meestal zijn het gewoon steekproefcontroles. Gewoon aardig zijn, lekker bakkie koffie geven. Worstenbroodje tussen de middag (of is dat alleen iets Brabants?) en dan is het meestal niet zo spannend. En gewoon overal eerlijk op antwoorden.
Wij wonen in Brabantquote:Op donderdag 10 januari 2019 20:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt vast goed dan Burdie. Meestal zijn het gewoon steekproefcontroles. Gewoon aardig zijn, lekker bakkie koffie geven. Worstenbroodje tussen de middag (of is dat alleen iets Brabants?) en dan is het meestal niet zo spannend. En gewoon overal eerlijk op antwoorden.
Helemaal opheffen. De andere optie is nihilaangiftes BTW in blijven dienen. Maar dan kan de belastingdienst op een gegeven moment ook mededelen dat het gestaakt moet worden. Als je er toch niets mee doet kun je beter uitschrijven en opheffen. Mocht je er wel ooit weer iets mee doen, dan is het zo weer ingeschreven toch.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:54 schreef Lafoy het volgende:
Wellicht dat jullie me hier een goed antwoord op kunnen geven; ik sta bij de KVK ingeschreven als eenmanszaak en heb in 2017 en begin 2018 wat klusjes gedaan (allemaal naast fulltime werk), maar heb ondertussen al 3 BTW aangiftes gedaan met een omzet van 0 euro (), dus wil eigenlijk mijn inschrijving op pauze zetten, of in ieder geval er minder naar om hoeven kijken. Is daar een optie voor of kan ik beter de onderneming helemaal opheffen? Ik denk dat ik er de komende tijd geen gebruik van ga maken, maar dat kan zomaar volgend jaar of het jaar daarna veranderen.
Kost je dan toch weer ¤ 50 en een ritje naar de Kamer van Koophandel.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Mocht je er wel ooit weer iets mee doen, dan is het zo weer ingeschreven toch.
Ik heb hetzelfde inderdaad. Ik ben nu in loondienst maar heb sinds mei een eenmanszaak die niet zo goed loopt als ik zou willenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:54 schreef Lafoy het volgende:
Wellicht dat jullie me hier een goed antwoord op kunnen geven; ik sta bij de KVK ingeschreven als eenmanszaak en heb in 2017 en begin 2018 wat klusjes gedaan (allemaal naast fulltime werk), maar heb ondertussen al 3 BTW aangiftes gedaan met een omzet van 0 euro (), dus wil eigenlijk mijn inschrijving op pauze zetten, of in ieder geval er minder naar om hoeven kijken. Is daar een optie voor of kan ik beter de onderneming helemaal opheffen? Ik denk dat ik er de komende tijd geen gebruik van ga maken, maar dat kan zomaar volgend jaar of het jaar daarna veranderen.
Ik ben nog nooit bij de KvK geweest.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:29 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Kost je dan toch weer ¤ 50 en een ritje naar de Kamer van Koophandel.
Volgens mij is de regel toch echt dat je bij de KvK persoonlijk langs moet komen voor het inschrijven van een onderneming. Volgens mij zijn er wel situaties mogelijk waar je een gemachtigde iets kan laten oprichten, maar of dat bij een eenmanszaak lukt... geen idee.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij de KvK geweest.
Nee hoor, is gratis voor een eenmanszaak. Al jaren. En als je wanneer je weer wil starten te beroerd bent om even langs de KvK te gaan, dan moet je je maar eens achter je oren krabben of je echt wel ondernemer wil zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:29 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Kost je dan toch weer ¤ 50 en een ritje naar de Kamer van Koophandel.
Nee hoor, een inschrijving van een onderneming (in welke vorm dan ook, uitgezonderd kerkgenootschappen) (artikel 49 Handelsregisterwet 2007) kost ¤ 50. Ik heb hier een factuur van een relatie van mij liggen. Eenmanszaak, ingeschreven op 8 maart 2018. Inschrijfvergoeding ¤ 50.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee hoor, is gratis voor een eenmanszaak. Al jaren.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens (zie pi).quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je wanneer je weer wil starten te beroerd bent om even langs de KvK te gaan, dan moet je je maar eens achter je oren krabben of je echt wel ondernemer wil zijn.
Wie mag de inschrijving doorgeven?.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is de regel toch echt dat je bij de KvK persoonlijk langs moet komen voor het inschrijven van een onderneming. Volgens mij zijn er wel situaties mogelijk waar je een gemachtigde iets kan laten oprichten, maar of dat bij een eenmanszaak lukt... geen idee.
Ik sta ingeschreven maar ben nooit op kantoor geweest.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij is de regel toch echt dat je bij de KvK persoonlijk langs moet komen voor het inschrijven van een onderneming. Volgens mij zijn er wel situaties mogelijk waar je een gemachtigde iets kan laten oprichten, maar of dat bij een eenmanszaak lukt... geen idee.
Ja je hebt natuurlijk gelijk over dat inschrijfgeld. Was even in de war met de jaarlijkse contributie. Die is afgeschaft voor eenmanszaken.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:08 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Nee hoor, een inschrijving van een onderneming (in welke vorm dan ook, uitgezonderd kerkgenootschappen) (artikel 49 Handelsregisterwet 2007) kost ¤ 50. Ik heb hier een factuur van een relatie van mij liggen. Eenmanszaak, ingeschreven op 8 maart 2018. Inschrijfvergoeding ¤ 50.
[..]
Daar ben ik het ook helemaal mee eens (zie pi).
Da's behoorlijk gek. Ik werd 3 jaar geleden toch echt geacht naar Almere te komen om mij in te schrijven.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij de KvK geweest.
Leg dan eens uit hoe, want volgens die link van MyTiredFeet mag dat niet. Ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die in het buitenland zaten en toch een onderneming wilde oprichten en dat ze dan kopie legitimatie e.d. van de persoon konden laten zien maar ik weet niet wat daar werkelijk van waar is.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik sta ingeschreven maar ben nooit op kantoor geweest.
Ja dat kan, moet bij de belastingdienst aangevraagd worden.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:54 schreef Lafoy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |