Succes met wachten, wachten is kutquote:Op donderdag 10 januari 2019 12:00 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
lab - we mogen maandag bellen.
Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:45 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Yep al mn hele leven lang. Ik kom gewoon niet aan lijkt het.
Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:16 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 50kg
Geslacht: Man
Methode: Oxford
Jouw BMR uitslag: 1.303 kcal. Normale lichaamsbeweging (x1.55)
Jouw Dagelijkse Energiegebruik 2.020 kcal.
Doel: (staat niet aankomen bij maar meer spiermassa dus die maar gekozen)
Beweging: Normale lichaamsbeweging (x1,55)
Jouw dagelijks calorie inname: 2.424 kcal.
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik lees dat je 32 bent. Mijn kerel heeft zn hele leven tusen 59 en 63 kg gewogen bij 1:76, zo'n beetje tot zn 34e verjaardag, toen bleven de kg's ineens wel zitten.
Mwoah, 60 kg bij 1:76 is ook wel skinny hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
Mwah. Je gaf aan meer te zijn gaan eten. En toen kwam je met een lijstje van 2500 kcals aan.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:00 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ja maar das nog best een normaal gewicht voor die lengte. Bij mij komt het gewoon niet boven de 50 lijkt het ook al eet ik veel.
quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:38 schreef DrSauvignon het volgende:
[..]
op zich is een paar weken calorie tellen niet slecht om te weten wat je eet en hoe de weegschaal daar op reageert. Dan weet je je basis en kun je daarmee verder. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Een paar weken echt alles invoeren en wegen gaf mij een prima inzicht waar ik mee kon werken.
quote:En vanaf daar ben ik kleine aanpassingen gaan maken. Het wegen van eten was voor mij wel essentieel. Ik dacht altijd dat ik prima porties at maar dat viel me een partij tegen
quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
(Ja lunatic, ik weet dat het normaal is)
Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:58 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je beweging iets omhoog mag met jouw beroep...
overigens denk ik dat je wel een iets hogere factor mag rekenen omdat je mogelijk met jouw lichaamsbouw een hoog metabolisme hebt, en dat je niet per se met alléén veel eten aan zal komen. En dat je misschien toch ook iets moet overwegen om te overwegen om iets aan krachttraining te gaan doen (icm met veel eiwitten).
Maar hoe is je ervaring uit het verleden? Ik bedoel meer: ben je altijd zo geweest en heb je altijd moeite gehad met aankomen? Ben jij zo iemand die gerust 3 weken elke dag een mac menu wegwerkt en gewoon maar niet aankomt?
maar ik zou toch eens uitgaan van die zware lichaamsbeweging, en dan zou je uitkomen op 2697 kcal.
Wat ik in jouw geval eerst zou doen (wat DrSauvignon ook deels terecht zegt):
Ga nou eens de komende 3-4 weken elke dag zo precies mogelijk je voeding tracken, en zet in op die 2700 per dag. Liever iets teveel dan te weinig, het zal ook niet uitmaken want je doel is tóch om aan te komen.
Ga elke dag wegen. Elke dag hetzelfde tijdstip, het liefst dat je uit bed komt, nog nuchter bent, en naar de wc bent geweest. (misschien lastig met wisselende horecadiensten maar probeer een geschikt tijdstip te vinden.
Elke dag noteer je je gewicht, en aan het einde van de week tel je ze op en deel ze door 7. Nu weet je je gemiddelde gewicht voor die week.
Doe dit elke week en vergelijk de weekgemiddelden. Dan weet je vrij precies (zeker naarmate je dit langer volhoudt) wat je gewicht precies doet en wat de kcal-inname voor je doet. Doe dit een paar weken, en ga dan bijstellen; val je nog af of blijf je hetzelfde? Eet/drink nog meer (en ga dan vooral op zoek naar de calorierijke oplossingen, want zelfs voor de echte bunkeraar kan het best een opgave zijn, zulke aantallen). Kom je aan? Mooi! Kom je te snel aan voor je gevoel/smaak? Stel het aantal met 100 kcal naar beneden bij voor de komende week/weken en kijk wat het met je lichaam doet.
Tot slot kan het geen kwaad om eens een personal trainer oid te benaderen, soms kun je een vrijblijvende intake met advies doen voor je besluit je daar aan te wagen. Die heeft ook vast tips hoe je dit kunt aanpakken (ik denk namelijk wel dat krachttraining je kan helpen).
Het kan inderdaad heel prijzig zijn, een personal trainer! Dat was in eerste instantie ook iets waarvan ik dacht: hmm is het me dat wel waard. Maar toen dacht ik: ja natuurlijk is het me dat waard, want het gaat om mijzelf, mijn lichaam, mijn gezondheid. Het is de best mogelijke investering die ik kan doen! (sowieso leer je ook een hoop van zo iemand, kennis die je altijd bij je houdt en kennis die je weer verder aanspoort om op eigen onderzoek uit te gaan).quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.
Als jij consequent 3800kcal per dag eet voor de komende 3 weken, eet ik mijn schoen op als je niet aan komt. Dan ben je of een medisch wonder of track je je calorien niet goed.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
[..]
Ben eigenlijk altijd zo geweest. Normaal deed het me niet zoveel en had ik er schijt aan, maar sinds kerst toch weer gewogen en zeker in vergelijking met mijn broertje toch geschrokken. Vandaar dat ik er nu toch echt wat aan wil doen want dit kan niet. Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.
Zat er idd ook al een tijdje aan te denken om een personal trainer te zoeken en daarmee een paar keer per week mee te trainen. Maarja het nadeel is wel dat dat best prijzig is. Zou idd wel handig zijn ja voor mij.
Thanks in ieder geval voor de goede tips![]()
Ik ga dat zeker proberen
Het is zeker prijzig, maar ik ben heel blij dat ik er 2 jaar geleden mee ben begonnen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Dit is wel een beetje het probleem van iedereen die aan wil komen eigenlijk, denken dat je al groots eet en denken dat je alleen maar kunt aankomen als je McDonalds of andere beruchte "dikmakende" dingen inneemt.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:50 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Ja ik heb geen ervaring met 3 weken lang mac menu's eten, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook geen eens van aan zou komen.
Mja, één dag zegt niks. Je lichaam heeft ook tijd nodig om te wennen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:19 schreef TheGreatWar2077 het volgende:
Pffff schiet niet echt op zo. Ik begin echt steeds meer te denken dat mijn lichaam het gigantisch snel verteert en weer het lichaam verlaat
Ok het is pas dag 1 nadat ik gister die nieuwe lijst heb aangehouden met die 3 shakes en 2 havermoutpap. Had me 2 uur geleden toen ik wakker werd gewogen nadat ik naar de wc ben geweest. Gewoon 0,5 kg (nadat ik de grote boodschap had gedaan) minder als gister toen ik me ook gewogen had nadat ik uit bed kwam. Terwijl ik wel een boel meer heb gegeten gisteren. Begin wel steeds meer de hoop te verliezen hoor. Ben nu bijna 2,5 week verder en er komt gewoon niks aan.
Zo niet herkenbaar dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:30 schreef Cue_ het volgende:
Een jongen ooit bij ons op de sport had het gevoel heel veel te eten en veel meer ging ook z'n maag niet in. Kerel kwam net aan de 2000 kcal.
Tja dan groei niet.. maar je hebt wel het gevoel dat je enorm veel eet
Vlees vooral dan lijkt me zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo![]()
Hopelijk is het vol te houden..
Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Hoezo heb je dan opeens extra behoefte aan eiwitten? Ik begrijp het niet.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn drop staat nu op 1.8 kilo![]()
Hopelijk is het vol te houden..
Vraagje aan de eiwit eters:
Ik ga een weekje wintersporten en ik weet dat mijn lichaam dan extra behoefte heeft aan eiwitten.. nu nuttig ik tegenwoordig geen melkproducten en zo min mogelijk gluten..
Hebben jullie tips waar ik dan de eiwitten vandaan kan halen?
Er zijn ook proteïne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Dus op zoek naar andere alternatieven..
https://www.orangefit.nl/quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Wintersporten is voor mij een stuk intensiever dan wat ik normaal sport.. (per dag 2 x 2 a 3 uur bewegen) en dat 5 dagen achter elkaar.. mijn spieren willen dan eiwitten ..
Vorige jaren nam ik dan veel kwark etc,maar dat trekt mijn buik niet meer en dat zorgt voor een averechts effect..
Ik mag ook geen soja..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook proteïne poeders alla een eiwitshake op basis van sojabonen. Gewoon bij de Appie.
Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.quote:
Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen geen soja of alle peulvruchten? Genoeg op erwt-eiwitbasis te vinden ook namelijk.
Al is het voor de meeste mensen helemaal niet nodig om aan te gaan vullen bij een gevarieerd dieet.
Dat is zeker een optie.. ik ga denk ik voor de linzen.. en dan een soepje maken ik ben gewend om s ochtends warm te ontbijten..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Gaat het bij de melkproducten om melk-eiwit of lactose? Indien het laatste dan is lactosevrije yoghurt of kwark misschien een optie? Als ze dat daar hebben dan. En anders misschien iets als kikkererwten, linzen?
Nou ja, vandaar de vraag of het alleen soja of alle peulvruchten is waar je last van hebt. Als andere peulvruchten wél kunnen, heb je al een bak meer opties.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn schildklier medicijnen kunnen niet tegen soja..![]()
Mijn darmen niet tegen gluten en melk producten![]()
Ik voel me een kneus
Anyway.. Normaal heb ik de extra eiwittwn ook niet nodig en haal ik eea voldoende uit mijn voeding.. nu ga ik een week weg met vriendinnen en dat zal enorm af gaan wijken van mijn nornale voedingspatroon.. dus zoek ik naar makkelijke manieren om aan extra eiwitten te komen..
Bedankt voor de suggesties ik ga eens kijken wat handig is in Oostenrijk(plus ik ga vliegen dus kan ook niet allerlei ingrediënten mee nemen..)
https://www.orangefit.nl/eiwitshakes/fit-green-proteinquote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:28 schreef Barreltje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |