Niet iedereen heeft de mogelijkheid om flexibel te zijn in vakantie, denk aan schoolvakanties, bouwvak, e.d.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zwarte zaterdag ga ik sowieso niet op vakantie, beetje in de file gaan staan, kuddegedrag.
Daar is wel winst te behalen: start van vakanties in het onderwijs flexibeler maken, het vakantieseizoen langer maken.
Nee, niet iedereen, dat zeg ik ook niet. Maar "zwarte zaterdag" bestaat alleen maar omdat iedereen het nodig vindt om op dezelfde dag op vakantie te gaan. Dat is deels een keuze en deels inflexibiliteit van overheid, werkgevers en scholen. Dat lijkt me deels op te lossen. 40% minder vakantiegangers op die dag en het ziet er al heel anders uit.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om flexibel te zijn in vakantie, denk aan schoolvakanties, bouwvak, e.d.
En ook buiten de enorme drukte zullen de wachttijden vrij groot worden als je om de paar honderd kilometer je auto weer moet opladen
En de Fransen en Belgen moeten ook maar willen meewerken dat zij hun infrastructuur aanpassen om onze elektrische auto's te kunnen faciliteren
Maar alles moet maar wijken en veranderen om maar in het ideaalbeeld van 100% elektrische auto's te passen
En wat denk je dat ze in Lyon gaan vinden van al die Nederlanders die daar in de rij komen staan voor elektriciteit?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen, dat zeg ik ook niet. Maar "zwarte zaterdag" bestaat alleen maar omdat iedereen het nodig vindt om op dezelfde dag op vakantie te gaan. Dat is deels een keuze en deels inflexibiliteit van overheid, werkgevers en scholen. Dat lijkt me deels op te lossen. 40% minder vakantiegangers op die dag en het ziet er al heel anders uit.
Nee, niet een "paar honderd kilometer", de range is nu al meer dan een paar honderd kilometer als je dat wenst en zal zo'n 800km zijn in 2025 - 2030 als optie.
Met een range van 800km zit je al bijna in Lyon bij je eerste verplichte stop...
Je hoeft je accu niet leeg te rijden voor je kan bijladen...quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:54 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En wat denk je dat ze in Lyon gaan vinden van al die Nederlanders die daar in de rij komen staan voor elektriciteit?
Dan moet je dus nog vaker stoppenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hoeft je accu niet leeg te rijden voor je kan bijladen...
Jij rijdt nu 800km zonder pauze op een zwarte zaterdag, inclusief de file?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:58 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan moet je dus nog vaker stoppen
Een tankpauze kost mij hooguit 5 minuten, plus wachttijd. In die tijd laad je niet even een accu vol. Dus langer wachten en langere wachttijden. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij rijdt nu 800km zonder pauze op een zwarte zaterdag, inclusief de file?
Babysteps. Ook al komt alle elektriciteit van 'vieze' centrales, éen grote centrale is nog steeds schoner en efficiënter dan duizenden kleine minicentrales onder de motorkap.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:55 schreef Everythingexist het volgende:
Ik zit bij VandeBron. Die beweren dat al mijn aangeleverde elektriciteit voor de volle honderd procent van windmolens afkomstig is. Ik vraag het mij wel eens af.
Als de Fransen dat niet doen, zullen er minder toeristen naar Frankrijk gaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:06 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Een tankpauze kost mij hooguit 5 minuten, plus wachttijd. In die tijd laad je niet even een accu vol. Dus langer wachten en langere wachttijden. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.
En dan moet je nog maar hopen dat de Fransen massaal laadstations naast hun snelwegen gaan bouwen om onze auto's te faciliteren
Behalve dat je in dat uur het laadstation ook een uur bezet houdt. Dat gaat op plekken waar veel mensen komen laden die lange afstanden rijden voor chaos zorgen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:11 schreef nietzman het volgende:
Tja, elke week vijf minuten ergens tanken of met een elektrische auto sporadisch ergens een uur moeten tanken omdat je het ding de rest van de tijd voor normaal woonwerkverkeer 's nachts aan de stekker hebt hangen. Onder aan de streep weinig verschil.
Nee, geen uur... 15 tot 20 minuten bij 350kW laadcapaciteit. Dan heb je voldoende geladen om je volgende pauze te halen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:14 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Behalve dat je in dat uur het laadstation ook een uur bezet houdt. Dat gaat op plekken waar veel mensen komen laden die lange afstanden rijden voor chaos zorgen.
Als je niet begrijpt dat je eerst mag wachten tot al je voorgangers ook een kwartier aan de lader hebben gehangen dan begrijp ik wel waarom het jou wel een goed idee lijktquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de Fransen dat niet doen, zullen er minder toeristen naar Frankrijk gaan.
Als dat het doel is van de Fransen dan bereiken ze dat op die manier.
Als ik op vakantie ben pauzeer ik iedere 300-400km. Even een paar boterhammen, bakje leut, benen strekken. De meeste mensen zijn met een gezin met kinderen, die moeten ook even hun energie kwijt.
Snelladers kunnen in 15 minuten tot 80% opladen. Shell heeft bijvoorbeeld de IONITY-palen, die een capaciteit van 350 kilowatt hebben. In een uur zou je dan 1750km kunnen bijladen maar zoveel capaciteit heb je niet in je accu. 15 tot 20 minuten is dan al 435 tot 580km range.
Die 10 tot 15 minuten extra pauze op een vakantie die je 1 of 2x per jaar hebt... als je dat niet kan opbrengen...
Knelpunten zijn er om op te lossen. Die elektrische auto vervangt niet alle auto's in 1x.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:16 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat je eerst mag wachten tot al je voorgangers ook een kwartier aan de lader hebben gehangen dan begrijp ik wel waarom het jou wel een goed idee lijkt
Maar lieve Plompzakker en Vogeltjesdans, mag ik nu ook eens een vraag stellen?quote:
Of je staat daar met 25 voertuigen te wachten tot je kan laden - heeft u even 20 uur voor u weer verder kunt?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:06 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Een tankpauze kost mij hooguit 5 minuten, plus wachttijd. In die tijd laad je niet even een accu vol. Dus langer wachten en langere wachttijden. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.
En dan moet je nog maar hopen dat de Fransen massaal laadstations naast hun snelwegen gaan bouwen om onze auto's te faciliteren
Maak de voertuigen hybride zodat het niet meteen 100% kut is. En pak eerst de bedrijven aan. Dáár zit de vervuiling, niet bij mensen die zich toch al de tandjes recycleren en met een extra trui zitten te bezuinigen op gas.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar lieve Plompzakker en Vogeltjesdans, mag ik nu ook eens een vraag stellen?
Wat is dan jullie voorstel wat we de komende jaren gaan doen? Vrolijk doorrijden met benzine en diesel en verwarmen met gas? Totdat we in Groningen niks meer kunnen vinden (rond 2030), ruwe olie verdubbeld is in prijs omdat ze alleen nog maar olie uit teerzand en onder kilometers ijs op de noordpool kunnen finden? En dan?
Ik zeg niet dat electrische autos en warmtepompen zaligmakend zijn, maar hebben jullie een beter alternatief? Je kop in het zand steken werkt hoogstens als je een levensverwachting van minder dan ongeveer 20 jaar hebt.
Lekker dingquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maak de voertuigen hybride zodat het niet meteen 100% kut is. En pak eerst de bedrijven aan. Dáár zit de vervuiling, niet bij mensen die zich toch al de tandjes recycleren en met een extra trui zitten te bezuinigen op gas.
Het gaat niet alleen om vakanties. Het gaat om alle momenten waarop even vier uur opladen niet uitkomt - en dat is in de praktijk vaker dan je lief is. Veel vaker.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:17 schreef MaGNeT het volgende:
Wel mooi om te zien dat mensen zich nu vooral nog druk maken om de vakanties en niet meer om de binnenlandse ritten. De discussie is met het toenemen van de laadpalen en actieradius in 3 jaar al flink verschoven.
Heb je zelf al een electrische auto? Weet je dus daadwerkelijk hoe het in de praktijk is?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vakanties. Het gaat om alle momenten waarop even vier uur opladen niet uitkomt - en dat is in de praktijk vaker dan je lief is. Veel vaker.
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Heb je zelf al een electrische auto? Weet je dus daadwerkelijk hoe het in de praktijk is?
Hoe kom je nu weer bij die 4 uur opladen... echt...quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vakanties. Het gaat om alle momenten waarop even vier uur opladen niet uitkomt - en dat is in de praktijk vaker dan je lief is. Veel vaker.
In die fase zitten we momenteel. Er rijden bergen hybrides rond.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maak de voertuigen hybride zodat het niet meteen 100% kut is. En pak eerst de bedrijven aan. Dáár zit de vervuiling, niet bij mensen die zich toch al de tandjes recycleren en met een extra trui zitten te bezuinigen op gas.
Tegenwoordig is het vrijwel ieder weekend in juli/augustus helaas... kwam ik door schade en schande achterquote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat vind ik echt het grootste non-argument überhaupt. Compleet onafhankelijk van wat voor auto je hebt, ben je helemaal zelf schuldig als je jaar na jaar op die dagen per-se door frankrijk wilt rijden en dan in de file staat.
Nee, ik heb praktijkervaring. Met een electrische auto. En een huurauto voor de twee keer per jaar dat ik er eentje nodig heb voor vakantie. Zoals ik al eerder heb geschreven. En jij?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
Of iedereen een ideaal geregeld leven heeft waarin je op ideale momenten net zo ideaal kunt opladen.
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
Of iedereen een ideaal geregeld leven heeft waarin je op ideale momenten net zo ideaal kunt opladen.
Ik zie anders heel weinig hybrides. 5% misschien? Voornamelijk in Leaseland?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:44 schreef knoopie het volgende:
[..]
In die fase zitten we momenteel. Er rijden bergen hybrides rond.
En ook al krijgt de gemiddelde particulier er niks van mee, bedrijven krijgen ook steeds strengere eisen. Helaas zijn de meeste regeringen in europa nog een beetje bang om de bedrijven echt hard aan te pakken helaas, maar je kan natuurlijk ook zelf meehelpen door proberen producten in te kopen bij milieuvriendelijkere bedrijven.
Maar mijn laatste posts gelden net zo goed voor de financiele gevolgen voor jou, compleet losstaand voor het milieu. Brandstof wordt hoe dan ook duurder. Wat is jouw antwoord daarop, behalve jammeren dat electroautos stom zijn? Mocht je een andere oplossing hebben, dan hoor ik het graag, want het liefst heb ik helemaal geen auto.
Ok, prima. Wat is jouw voorstel voor een realistische oplossing?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie anders heel weinig hybrides. 5% misschien? Voornamelijk in Leaseland?
Je moet de vervuiling aanpakken waar die het grootst is. Daar haal je het meeste winst. Maar ja, dan wordt het zo lastig om de burger daarna nog uit te knijpen hè.
Ik zeg niet dat ev's stom zijn, je moet ze niet iedereen willen opdringen. Ben jij een milieufanaat die niet veel rijdt, veel succes en ik hoop dat jij en je ev heel gelukkig worden samen.
Maar laat de rest van Nederland met rust en denk in realistische oplossingen, niet alleen in extreme linksidealen alleen omwille van een aangepraat "het moet maar".
Ik ben vooral erg benieuwd waar de 3.000 kerncentrales gaan komen om al die auto's van stroom te voorzien.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
Ik weet niet hoe jouw leven er uitziet maar tussen 2025 en 2030 verwachten de grote merken en analisten dat elektrische auto's een range van zo'n 800km zullen hebben. Dat is gezien de toename van de energiedichtheid van accu's en de prijsdalingen van accu-cellen heel realistisch.
Als jij in staat bent om dat iedere dag leeg te rijden dan rij je 292.000km per jaar.
Dat lijkt me vrij uitzonderlijk, aangezien dat gemiddeld op zo'n 13.000km per jaar ligt.
Mocht je dat wel rijden, dan is een elektrische auto op dat moment nog niets voor jou en heb je ook de keuze om nog 20 jaar in je oude Volvo te blijven rijden (die dat heus wel volhoudt, want Volvo).
En laden bij een snel-laadpaal duurt geen 4 uren... laat dat idee ook eens los...
Wat als je voor je werk maar 40 kilometer rijdt, maar ook wel eens op bezoek wilt bij familie die 150 kilometer verderop woont? Of wat als je je auto naast je woon-werkverkeer ook wilt gebruiken voor je zomervakantie in Zuid-Frankrijk?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe kom je nu weer bij die 4 uur opladen... echt...
Thuis kan je met 3x16x230 = 11kW laden zonder aanpassingen aan je vastrecht.
Auto's in Nederland leggen gemiddeld 40km per dag af, dat is 40/5 = 8kWh.
Het gros van de mensen kan dus in 44 minuten hun auto weer "aftoppen".
En als je 500km per dag rijdt, doe je er natuurlijk niet verstandig aan om een auto te kopen met een range van 185km...
Dan blijven er nog verschillende bezwaren. Drie kwartier opladen is leuk als je elke dag een geregeld leventje hebt. Dat hebben de meeste mensen niet. Buiten dat "s'avonds opladen" bestaat er een hele wereld waarin zelfs drie kwartier opladen op zijn zachtst gezegd altijd onhandig is. Het beperkt je altijd in het meteen weg kunnen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
Ik weet niet hoe jouw leven er uitziet maar tussen 2025 en 2030 verwachten de grote merken en analisten dat elektrische auto's een range van zo'n 800km zullen hebben. Dat is gezien de toename van de energiedichtheid van accu's en de prijsdalingen van accu-cellen heel realistisch.
Als jij in staat bent om dat iedere dag leeg te rijden dan rij je 292.000km per jaar.
Dat lijkt me vrij uitzonderlijk, aangezien dat gemiddeld op zo'n 13.000km per jaar ligt.
Mocht je dat wel rijden, dan is een elektrische auto op dat moment nog niets voor jou en heb je ook de keuze om nog 20 jaar in je oude Volvo te blijven rijden (die dat heus wel volhoudt, want Volvo).
En laden bij een snel-laadpaal duurt geen 4 uren... laat dat idee ook eens los...
Ik ben vooral benieuwd waar jij dat cijfer van 3.000 kerncentrales vandaan haalt.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd waar de 3.000 kerncentrales gaan komen om al die auto's van stroom te voorzien.
Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat als je voor je werk maar 40 kilometer rijdt, maar ook wel eens op bezoek wilt bij familie die 150 kilometer verderop woont? Of wat als je je auto naast je woon-werkverkeer ook wilt gebruiken voor je zomervakantie in Zuid-Frankrijk?
De meeste mensen hebben juist een oersaai, voorspelbaar en geregeld leventje.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan blijven er nog verschillende bezwaren. Drie kwartier opladen is leuk als je elke dag een geregeld leventje hebt. Dat hebben de meeste mensen niet. Buiten dat "s'avonds opladen" bestaat er een hele wereld waarin zelfs drie kwartier opladen op zijn zachtst gezegd altijd onhandig is. Het beperkt je altijd in het meteen weg kunnen.
En hoe wil je alle parkeerplaatsen volgooien met palen? Waar komt die electriteit vandaan? Wat dacht je van de impact van "allemaal met zijn allen tegelijk 'even' opladen" op centrales?
Hoe vaak per jaar heb je dat echt nodig? Voor mij is het zelfs nu al goedkoper om gewoon voor die paar keer per jaar een grote brandstofauto te huren, in plaats van 95% van de tijd een te grote auto voor de deur hebben staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.
Ik zie werkelijk het probleem niet van een paar keer per jaar (!) wat langer wachten bij het laden. Als je 500km aan 1 stuk rijdt zijn dat soort pauzes vrij normaal.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.
Zelf gebruik ik mijn auto met name voor langere afstanden (450km, ~eens per maand), dus elektrisch heeft voor mij geen enkele zin, tenzij de auto een actie-radius van minstens 500km heeft, en dan ook echt 500km met goede snelheden ipv 120km/h (ipv 500km bij snelheden van 80km/h).quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hoe vaak per jaar heb je dat echt nodig? Voor mij is het zelfs nu al goedkoper om gewoon voor die paar keer per jaar een grote brandstofauto te huren, in plaats van 95% van de tijd een te grote auto voor de deur hebben staan.
Gefaseerde minder opgedrongen overgang waarbij het resultaat van innovatie samen met de markt de uiteindelijke koers zal bepalenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar lieve Plompzakker en Vogeltjesdans, mag ik nu ook eens een vraag stellen?
Wat is dan jullie voorstel wat we de komende jaren gaan doen? Vrolijk doorrijden met benzine en diesel en verwarmen met gas? Totdat we in Groningen niks meer kunnen vinden (rond 2030), ruwe olie verdubbeld is in prijs omdat ze alleen nog maar olie uit teerzand en onder kilometers ijs op de noordpool kunnen finden? En dan?
Ik zeg niet dat electrische autos en warmtepompen zaligmakend zijn, maar hebben jullie een beter alternatief? Je kop in het zand steken werkt hoogstens als je een levensverwachting van minder dan ongeveer 20 jaar hebt.
Ik doe dat zo'n 10 keer per jaar en dan neem ik geen pauze's (afgezien van 5 minuutjes tanken). Ook geen zin in om >1 uur stil te staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk het probleem niet van een paar keer per jaar (!) wat langer wachten bij het laden. Als je 500km aan 1 stuk rijdt zijn dat soort pauzes vrij normaal.
In het vrachtverkeer (beroepschauffeurs!) is 45 minuten pauzeren na 4,5 uur rijden bijvoorbeeld wettelijk vastgelegd.
Net was het nog "paar keer per jaar" en nu rij je het iedere maand?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik mijn auto met name voor langere afstanden (450km, ~eens per maand), dus elektrisch heeft voor mij geen enkele zin, tenzij de auto een actie-radius van minstens 500km heeft, en dan ook echt 500km met goede snelheden ipv 120km/h (ipv 500km bij snelheden van 80km/h).
Een (duurdere) elektrische auto kopen voor dagelijks gebruik en daarnaast ook nog een aantal keer een auto huren voor langere ritten lijkt me niet echt goedkoper dan een (goedkopere) brandstof auto kopen.
Ik zie het best over 5-10 jaar wat worden, maar voor mij iig nu nog niet.
20 minuten.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik doe dat zo'n 10 keer per jaar en dan neem ik geen pauze's (afgezien van 5 minuutjes tanken). Ook geen zin in om >1 uur stil te staan.
Ik heb nergens gezegd dat ik slechts een paar keer per jaar zo'n afstand rij. Ik heb alleen gezegd dat er mensen zijn die een paar keer per jaar langere afstanden rijden en dat daarmee een hogere actie-radius relevanter is dan wat je op een gemiddelde dag rijdt (gemiddeldes zijn niet echt interessant).quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Net was het nog "paar keer per jaar" en nu rij je het iedere maand?
Daarom zijn het ook adviezen... plus rij ik die 450km normaal in zo'n 4-4,5 uur, dus primaquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
20 minuten.
En verder moet je natuurlijk zelf weten of je de adviezen voor pauzes tijdens het autorijden in de wind slaat.
Maar... als je die 450km in 4,5 uur rijdt, wat is dan het probleem? Heb je geen bestemming? Moet je daar niet wachten? Of rij je alleen maar? Ik bedoel, je maakt het allemaal mooi passend maar ik probeer gewoon vast te stellen wat nu echt je punt is.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarom zijn het ook adviezen... plus rij ik die 450km normaal in zo'n 4-4,5 uur, dus prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |