abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  KLB - Allround beste/kutste user weer!18 vrijdag 11 januari 2019 @ 12:41:21 #76
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_184336505
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:32 schreef knoopie het volgende:

[..]

Heb je zelf al een electrische auto? Weet je dus daadwerkelijk hoe het in de praktijk is?
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

Of iedereen een ideaal geregeld leven heeft waarin je op ideale momenten net zo ideaal kunt opladen.
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
pi_184336566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om vakanties. Het gaat om alle momenten waarop even vier uur opladen niet uitkomt - en dat is in de praktijk vaker dan je lief is. Veel vaker.
Hoe kom je nu weer bij die 4 uur opladen... echt...

Thuis kan je met 3x16x230 = 11kW laden zonder aanpassingen aan je vastrecht.

Auto's in Nederland leggen gemiddeld 40km per dag af, dat is 40/5 = 8kWh.

Het gros van de mensen kan dus in 44 minuten hun auto weer "aftoppen".

En als je 500km per dag rijdt, doe je er natuurlijk niet verstandig aan om een auto te kopen met een range van 185km...
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184336573
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maak de voertuigen hybride zodat het niet meteen 100% kut is. En pak eerst de bedrijven aan. Dr zit de vervuiling, niet bij mensen die zich toch al de tandjes recycleren en met een extra trui zitten te bezuinigen op gas.
In die fase zitten we momenteel. Er rijden bergen hybrides rond.

En ook al krijgt de gemiddelde particulier er niks van mee, bedrijven krijgen ook steeds strengere eisen. Helaas zijn de meeste regeringen in europa nog een beetje bang om de bedrijven echt hard aan te pakken helaas, maar je kan natuurlijk ook zelf meehelpen door proberen producten in te kopen bij milieuvriendelijkere bedrijven.

Maar mijn laatste posts gelden net zo goed voor de financiele gevolgen voor jou, compleet losstaand voor het milieu. Brandstof wordt hoe dan ook duurder. Wat is jouw antwoord daarop, behalve jammeren dat electroautos stom zijn? Mocht je een andere oplossing hebben, dan hoor ik het graag, want het liefst heb ik helemaal geen auto.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:45:39 #79
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184336597
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:01 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dat vind ik echt het grootste non-argument berhaupt. Compleet onafhankelijk van wat voor auto je hebt, ben je helemaal zelf schuldig als je jaar na jaar op die dagen per-se door frankrijk wilt rijden en dan in de file staat.
Tegenwoordig is het vrijwel ieder weekend in juli/augustus helaas... kwam ik door schade en schande achter :'(
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_184336619
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

Of iedereen een ideaal geregeld leven heeft waarin je op ideale momenten net zo ideaal kunt opladen.
Nee, ik heb praktijkervaring. Met een electrische auto. En een huurauto voor de twee keer per jaar dat ik er eentje nodig heb voor vakantie. Zoals ik al eerder heb geschreven. En jij?
pi_184336665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

Of iedereen een ideaal geregeld leven heeft waarin je op ideale momenten net zo ideaal kunt opladen.
Uitzonderingen zijn er altijd.

Ik weet niet hoe jouw leven er uitziet maar tussen 2025 en 2030 verwachten de grote merken en analisten dat elektrische auto's een range van zo'n 800km zullen hebben. Dat is gezien de toename van de energiedichtheid van accu's en de prijsdalingen van accu-cellen heel realistisch.

Als jij in staat bent om dat iedere dag leeg te rijden dan rij je 292.000km per jaar.
Dat lijkt me vrij uitzonderlijk, aangezien dat gemiddeld op zo'n 13.000km per jaar ligt.

Mocht je dat wel rijden, dan is een elektrische auto op dat moment nog niets voor jou en heb je ook de keuze om nog 20 jaar in je oude Volvo te blijven rijden (die dat heus wel volhoudt, want Volvo).

En laden bij een snel-laadpaal duurt geen 4 uren... laat dat idee ook eens los...
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  KLB - Allround beste/kutste user weer!18 vrijdag 11 januari 2019 @ 12:49:33 #82
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_184336680
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:44 schreef knoopie het volgende:

[..]

In die fase zitten we momenteel. Er rijden bergen hybrides rond.

En ook al krijgt de gemiddelde particulier er niks van mee, bedrijven krijgen ook steeds strengere eisen. Helaas zijn de meeste regeringen in europa nog een beetje bang om de bedrijven echt hard aan te pakken helaas, maar je kan natuurlijk ook zelf meehelpen door proberen producten in te kopen bij milieuvriendelijkere bedrijven.

Maar mijn laatste posts gelden net zo goed voor de financiele gevolgen voor jou, compleet losstaand voor het milieu. Brandstof wordt hoe dan ook duurder. Wat is jouw antwoord daarop, behalve jammeren dat electroautos stom zijn? Mocht je een andere oplossing hebben, dan hoor ik het graag, want het liefst heb ik helemaal geen auto.
Ik zie anders heel weinig hybrides. 5% misschien? Voornamelijk in Leaseland?

Je moet de vervuiling aanpakken waar die het grootst is. Daar haal je het meeste winst. Maar ja, dan wordt het zo lastig om de burger daarna nog uit te knijpen h.

Ik zeg niet dat ev's stom zijn, je moet ze niet iedereen willen opdringen. Ben jij een milieufanaat die niet veel rijdt, veel succes en ik hoop dat jij en je ev heel gelukkig worden samen.
Maar laat de rest van Nederland met rust en denk in realistische oplossingen, niet alleen in extreme linksidealen alleen omwille van een aangepraat "het moet maar".
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
pi_184336717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik zie anders heel weinig hybrides. 5% misschien? Voornamelijk in Leaseland?

Je moet de vervuiling aanpakken waar die het grootst is. Daar haal je het meeste winst. Maar ja, dan wordt het zo lastig om de burger daarna nog uit te knijpen h.

Ik zeg niet dat ev's stom zijn, je moet ze niet iedereen willen opdringen. Ben jij een milieufanaat die niet veel rijdt, veel succes en ik hoop dat jij en je ev heel gelukkig worden samen.
Maar laat de rest van Nederland met rust en denk in realistische oplossingen, niet alleen in extreme linksidealen alleen omwille van een aangepraat "het moet maar".
Ok, prima. Wat is jouw voorstel voor een realistische oplossing?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:53:12 #84
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184336750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd.

Ik weet niet hoe jouw leven er uitziet maar tussen 2025 en 2030 verwachten de grote merken en analisten dat elektrische auto's een range van zo'n 800km zullen hebben. Dat is gezien de toename van de energiedichtheid van accu's en de prijsdalingen van accu-cellen heel realistisch.

Als jij in staat bent om dat iedere dag leeg te rijden dan rij je 292.000km per jaar.
Dat lijkt me vrij uitzonderlijk, aangezien dat gemiddeld op zo'n 13.000km per jaar ligt.

Mocht je dat wel rijden, dan is een elektrische auto op dat moment nog niets voor jou en heb je ook de keuze om nog 20 jaar in je oude Volvo te blijven rijden (die dat heus wel volhoudt, want Volvo).

En laden bij een snel-laadpaal duurt geen 4 uren... laat dat idee ook eens los...
Ik ben vooral erg benieuwd waar de 3.000 kerncentrales gaan komen om al die auto's van stroom te voorzien.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_184336752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe kom je nu weer bij die 4 uur opladen... echt...

Thuis kan je met 3x16x230 = 11kW laden zonder aanpassingen aan je vastrecht.

Auto's in Nederland leggen gemiddeld 40km per dag af, dat is 40/5 = 8kWh.

Het gros van de mensen kan dus in 44 minuten hun auto weer "aftoppen".

En als je 500km per dag rijdt, doe je er natuurlijk niet verstandig aan om een auto te kopen met een range van 185km...
Wat als je voor je werk maar 40 kilometer rijdt, maar ook wel eens op bezoek wilt bij familie die 150 kilometer verderop woont? Of wat als je je auto naast je woon-werkverkeer ook wilt gebruiken voor je zomervakantie in Zuid-Frankrijk?
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  KLB - Allround beste/kutste user weer!18 vrijdag 11 januari 2019 @ 12:56:16 #86
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_184336799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd.

Ik weet niet hoe jouw leven er uitziet maar tussen 2025 en 2030 verwachten de grote merken en analisten dat elektrische auto's een range van zo'n 800km zullen hebben. Dat is gezien de toename van de energiedichtheid van accu's en de prijsdalingen van accu-cellen heel realistisch.

Als jij in staat bent om dat iedere dag leeg te rijden dan rij je 292.000km per jaar.
Dat lijkt me vrij uitzonderlijk, aangezien dat gemiddeld op zo'n 13.000km per jaar ligt.

Mocht je dat wel rijden, dan is een elektrische auto op dat moment nog niets voor jou en heb je ook de keuze om nog 20 jaar in je oude Volvo te blijven rijden (die dat heus wel volhoudt, want Volvo).

En laden bij een snel-laadpaal duurt geen 4 uren... laat dat idee ook eens los...
Dan blijven er nog verschillende bezwaren. Drie kwartier opladen is leuk als je elke dag een geregeld leventje hebt. Dat hebben de meeste mensen niet. Buiten dat "s'avonds opladen" bestaat er een hele wereld waarin zelfs drie kwartier opladen op zijn zachtst gezegd altijd onhandig is. Het beperkt je altijd in het meteen weg kunnen.

En hoe wil je alle parkeerplaatsen volgooien met palen? Waar komt die electriteit vandaan? Wat dacht je van de impact van "allemaal met zijn allen tegelijk 'even' opladen" op centrales?
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
pi_184336816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ben vooral erg benieuwd waar de 3.000 kerncentrales gaan komen om al die auto's van stroom te voorzien.
Ik ben vooral benieuwd waar jij dat cijfer van 3.000 kerncentrales vandaan haalt.

Om alle 8 miljoen auto's die nu op de weg rijden te vervangen door elektrische auto's is 17,33% meer stroomproductie nodig in Nederland.

Maar...

Er zal ook minder brandstof geraffineerd hoeven te worden. De productie van 1 liter diesel/benzine kost zo'n 1,5kWh. Daar kan een elektrische auto al 7,5km op rijden...

In de praktijk zal er dus minder dan 17,33% extra stroom nodig zijn.

En die 8 miljoen auto's zijn ook niet in 1 week vervangen, reken op zo'n 25 tot 30 jaar vanaf nu (gezien de verkoopcijfers van nieuwe auto's en het aandeel elektrische auto's).
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:57:20 #88
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184336822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat als je voor je werk maar 40 kilometer rijdt, maar ook wel eens op bezoek wilt bij familie die 150 kilometer verderop woont? Of wat als je je auto naast je woon-werkverkeer ook wilt gebruiken voor je zomervakantie in Zuid-Frankrijk?
Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.
pi_184336856
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan blijven er nog verschillende bezwaren. Drie kwartier opladen is leuk als je elke dag een geregeld leventje hebt. Dat hebben de meeste mensen niet. Buiten dat "s'avonds opladen" bestaat er een hele wereld waarin zelfs drie kwartier opladen op zijn zachtst gezegd altijd onhandig is. Het beperkt je altijd in het meteen weg kunnen.

En hoe wil je alle parkeerplaatsen volgooien met palen? Waar komt die electriteit vandaan? Wat dacht je van de impact van "allemaal met zijn allen tegelijk 'even' opladen" op centrales?
De meeste mensen hebben juist een oersaai, voorspelbaar en geregeld leventje.

Waar de elektriciteit vandaan komt? Zie mijn vorig post, scheelt typewerk.

45 minuten laden? Ligt er aan waar je laadt. Als je voor je deur of naast je huis laadt zal de laadstroom lager zijn en zal hij soms langer laden. Maar jij doet alsof je een accu altijd moet aftoppen en alsof je je accu altijd leegrijdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaGNeT op 11-01-2019 13:05:12 ]
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184336874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.
Hoe vaak per jaar heb je dat echt nodig? Voor mij is het zelfs nu al goedkoper om gewoon voor die paar keer per jaar een grote brandstofauto te huren, in plaats van 95% van de tijd een te grote auto voor de deur hebben staan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:01:18 #91
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_184336890
"Dat vuur gaat niks worden hoor, overal roetaanslag."

"Onzin, dat hele op land zijn. Allemaal zand tussen je vinnen."

"Dat wiel is geen blijvertje hoor, krijg je super onhandige sporen van in het pad."

Mai mai mai. De VOC mentaliteit van kansen zien is ver te zoeken hoor. En ondertussen is de model 3 in de VS de best verkochte luxewagen geworden en in vele andere landen zijn ze lekker geld aan het verdienen aan de transitie.
Ik ga naar huis.
pi_184336909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij de keuze van de actie-radius van een auto is inderdaad wat je gemiddeld per dag rijdt niet echt relevant, het gaat inderdaad om de pieken. Leuk als je gemiddeld 40km per dag rijdt, maar als je een paar keer per jaar ook 500km aan een stuk rijdt, dan wil je ook een auto die dat haalt zonder >1 uur bezig te zijn met opladen. Nou zal dat over de jaren wel allemaal beter worden, maar voor mij is elektrisch op dit moment iig geen redelijk alternatief.
Ik zie werkelijk het probleem niet van een paar keer per jaar (!) wat langer wachten bij het laden. Als je 500km aan 1 stuk rijdt zijn dat soort pauzes vrij normaal.

In het vrachtverkeer (beroepschauffeurs!) is 45 minuten pauzeren na 4,5 uur rijden bijvoorbeeld wettelijk vastgelegd.
En dat zijn mensen met ervaring, geen Piet die met z'n gezin vroeg in de ochtend op vakantie gaat na een veel te korte nacht, drukke werkweek en inpakstress.

Mensen maken problemen die er niet zijn.

En voor nu is het voor velen nog geen alternatief, we hebben het echter over 2030 waarbij het alleen voor nieuwe auto's geldt. Je kan nog tot in 2045 of 2050 met je oude Volvo blijven rondrijden als je echt zo gehecht bent aan 5 minuten tanken, al zal het aantal pompen wel afnemen.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:05:23 #93
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184336942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:00 schreef knoopie het volgende:

[..]

Hoe vaak per jaar heb je dat echt nodig? Voor mij is het zelfs nu al goedkoper om gewoon voor die paar keer per jaar een grote brandstofauto te huren, in plaats van 95% van de tijd een te grote auto voor de deur hebben staan.
Zelf gebruik ik mijn auto met name voor langere afstanden (450km, ~eens per maand), dus elektrisch heeft voor mij geen enkele zin, tenzij de auto een actie-radius van minstens 500km heeft, en dan ook echt 500km met goede snelheden ipv 120km/h (ipv 500km bij snelheden van 80km/h).

Een (duurdere) elektrische auto kopen voor dagelijks gebruik en daarnaast ook nog een aantal keer een auto huren voor langere ritten lijkt me niet echt goedkoper dan een (goedkopere) brandstof auto kopen.

Ik zie het best over 5-10 jaar wat worden, maar voor mij iig nu nog niet.
  KLB - Grootste baggeraar 2018 vrijdag 11 januari 2019 @ 13:06:54 #94
451823 Plompzakker
#FREE Vogeltjesdans
pi_184336975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef knoopie het volgende:

[..]

Maar lieve Plompzakker en Vogeltjesdans, mag ik nu ook eens een vraag stellen?

Wat is dan jullie voorstel wat we de komende jaren gaan doen? Vrolijk doorrijden met benzine en diesel en verwarmen met gas? Totdat we in Groningen niks meer kunnen vinden (rond 2030), ruwe olie verdubbeld is in prijs omdat ze alleen nog maar olie uit teerzand en onder kilometers ijs op de noordpool kunnen finden? En dan?

Ik zeg niet dat electrische autos en warmtepompen zaligmakend zijn, maar hebben jullie een beter alternatief? Je kop in het zand steken werkt hoogstens als je een levensverwachting van minder dan ongeveer 20 jaar hebt.
Gefaseerde minder opgedrongen overgang waarbij het resultaat van innovatie samen met de markt de uiteindelijke koers zal bepalen
Overigens ben ik van mening dat dit weer een goed topic is vogeltjesdans
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:07:44 #95
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184336991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zie werkelijk het probleem niet van een paar keer per jaar (!) wat langer wachten bij het laden. Als je 500km aan 1 stuk rijdt zijn dat soort pauzes vrij normaal.

In het vrachtverkeer (beroepschauffeurs!) is 45 minuten pauzeren na 4,5 uur rijden bijvoorbeeld wettelijk vastgelegd.
Ik doe dat zo'n 10 keer per jaar en dan neem ik geen pauze's (afgezien van 5 minuutjes tanken). Ook geen zin in om >1 uur stil te staan.
pi_184337006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik mijn auto met name voor langere afstanden (450km, ~eens per maand), dus elektrisch heeft voor mij geen enkele zin, tenzij de auto een actie-radius van minstens 500km heeft, en dan ook echt 500km met goede snelheden ipv 120km/h (ipv 500km bij snelheden van 80km/h).

Een (duurdere) elektrische auto kopen voor dagelijks gebruik en daarnaast ook nog een aantal keer een auto huren voor langere ritten lijkt me niet echt goedkoper dan een (goedkopere) brandstof auto kopen.

Ik zie het best over 5-10 jaar wat worden, maar voor mij iig nu nog niet.
Net was het nog "paar keer per jaar" en nu rij je het iedere maand?
Afijn, er is altijd wel een afstand te bedenken die niet haalbaar is op 1 acculading.

In 2025 hebben wss een topic "ja, je kan maar 800km op zo'n lading en ik rij een paar keer per jaar 2000km dus dan moet ik 3x een half uur aan de lader, niets voor mij"
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184337095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik doe dat zo'n 10 keer per jaar en dan neem ik geen pauze's (afgezien van 5 minuutjes tanken). Ook geen zin in om >1 uur stil te staan.
20 minuten.

En verder moet je natuurlijk zelf weten of je de adviezen voor pauzes tijdens het autorijden in de wind slaat.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:26:29 #98
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184337377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Net was het nog "paar keer per jaar" en nu rij je het iedere maand?
Ik heb nergens gezegd dat ik slechts een paar keer per jaar zo'n afstand rij. Ik heb alleen gezegd dat er mensen zijn die een paar keer per jaar langere afstanden rijden en dat daarmee een hogere actie-radius relevanter is dan wat je op een gemiddelde dag rijdt (gemiddeldes zijn niet echt interessant).
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:27:24 #99
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184337399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

20 minuten.

En verder moet je natuurlijk zelf weten of je de adviezen voor pauzes tijdens het autorijden in de wind slaat.
Daarom zijn het ook adviezen... plus rij ik die 450km normaal in zo'n 4-4,5 uur, dus prima :)
pi_184337472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Daarom zijn het ook adviezen... plus rij ik die 450km normaal in zo'n 4-4,5 uur, dus prima :)
Maar... als je die 450km in 4,5 uur rijdt, wat is dan het probleem? Heb je geen bestemming? Moet je daar niet wachten? Of rij je alleen maar? Ik bedoel, je maakt het allemaal mooi passend maar ik probeer gewoon vast te stellen wat nu echt je punt is.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')