Ik geloof dat je ze best het eerst laat drogen ivm schimmel.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 12:37 schreef vivelafete het volgende:
Vraagje: als je zaadjes uit verse pepers haalt (in dit geval scotch bonnets, probeerseltje), moet je ze dan eerst drogen voor het zaaien of zou je ze direct kunnen planten?
En droog bewaren, in een koffiefilterzakje bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 16 februari 2019 15:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ze best het eerst laat drogen ivm schimmel.
Toch?
ik heb ook nog niks gezien, maar het aanbod vorig jaar was nogal beperkt vond ikquote:Op zondag 24 februari 2019 19:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Geen AH-moestuin-actie dit jaar?
Vorig jaar begon die op 26 februari en eindigde die op 11 maart.
Nu lees ik er niks over.
Volgens mij waren ze het vorig jaar aan het uitfaseren, ik denk niet dat het terugkomt. Of misschien juist met bloemen voor de bijen.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik heb ook nog niks gezien, maar het aanbod vorig jaar was nogal beperkt vond ik
Dat ziet er een heel stuk beter uit dan bij mij. Het wil hier nog niet echt.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De paprika planten doen het hier al aardig...
[ afbeelding ]
Koud zetten, ergens binnen.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:55 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik had vorige week boterboontjes en bloemkool voorgezaaid, met de gedachte dat ze dan volgende maand naar buiten konden, maar ze groeien nu al de potjes uit.
Dus dan maar een keertje extra ompotten voordat ze de volle grond ingaan en hopen dat ze daar geen last van krijgen..
Het wil echt helemaal niet met de pepers bij mij. Niet alleen had ik oud zaad maar mijn lampen blijken geen warmte af te geven. Dat wist ik niet toen ik ze overnam van een nichtquote:Op maandag 25 februari 2019 14:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat ziet er een heel stuk beter uit dan bij mij. Het wil hier nog niet echt.
Dat is wel heul veel potgrond, wat ga je daar mee doen joh!quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het wil echt helemaal niet met de pepers bij mij. Niet alleen had ik oud zaad maar mijn lampen blijken geen warmte af te geven. Dat wist ik niet toen ik ze overnam van een nicht![]()
Ik ga volgende week maar weer pepers met de deno-methode doen, ook goed. Het is nog lang niet te laat.
Aubergine, paksoi, erwten en diverse tomaten doen het wel heel goed gelukkig.
Ik heb gisteren 4 soorten pootaardappels gekocht dus die liggen nu koel en licht te wachten tot ik ze een plekje kan geven in de tuin. Ik heb Panamera, Bintje, Charlotte en Anabelle gekocht. Ik heb mezelf ook gelijk een mooie potgrondzeef kado gedaan.
Verder is er eerder vandaag een beetje potgrond in de schuur gezet, 136 zakken van 20 liter:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of alles op komt dit seizoen maar het overgrote deel denk ik wel. We hebben net de eerste 20 zakken verdeeld over vier speciekuipen, vier aardappelzakken en nog wat kleinere bakken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 16:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is wel heul veel potgrond, wat ga je daar mee doen joh!
Tuurlijk! Je bent nog ruim op tijd hoor. Het is wellicht iets te laat om pepers te zaaien maar als je die wilt, kan je ook een plantje kopen bij een tuincentrum.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:15 schreef Oudelobbus het volgende:
Is het nog mogelijk om deze maand te beginnen met een moestuin? Ik heb in de tuin alleen maar zand en kan hier dus moeilijk iets mee beginnen, daarom wil ik zo’n meter bak kopen bij de welkoop en daar iets in gaan planten
Ook niet meer achter het glas?quote:Op woensdag 3 april 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tuurlijk! Je bent nog ruim op tijd hoor. Het is wellicht iets te laat om pepers te zaaien maar als je die wilt, kan je ook een plantje kopen bij een tuincentrum.
Dat kan denk ik nog wel ja. Ik ben het ook aan het proberen omdat alle peperzaaisels tot nu toe nauwelijks iets opgeleverd hebben.quote:
Toffe lichtbak.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn tijdelijke moestuin begint wat vorm aan te nemen
Wij vorig jaar ook voor het eerst pepers. Dat waren er zoveel dat de vriezer nu nog vol ligt met zakjes peper..quote:Op woensdag 3 april 2019 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan denk ik nog wel ja. Ik ben het ook aan het proberen omdat alle peperzaaisels tot nu toe nauwelijks iets opgeleverd hebben.
Bij alle bessen behalve de blauwe is dat wel nuttig. Maar waarom geef je hem geen grotere pot?quote:Op maandag 15 april 2019 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb een bessenplant die 1,5 jaar in hetzelfde potje (+/- 6 liter) staat. Kan ik gewoon wat compost op de oppervlakte strooien? Is dat verstandig? Is dat nuttig? (Ik kan het niet in harken want dan beschadig ik waarschijnlijk de wortels).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |