abonnement Unibet Coolblue
pi_184269276
Hier verder in 2019
pi_184269296
Heb ik het zo goed gedaan? Ik open niet zo vaak topics.

Ik sloot 'm dus met de vraag waar een windscherm voor is :P
  maandag 7 januari 2019 @ 21:45:50 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184269415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:37 schreef Hupje het volgende:
Ik heb net even zitten googleen, maar waar is een windscherm voor? Turbulentie achter je hoofd?
Yep, bij een 2-zitter al, maar bij een 4-zitter (die dus echt een achterbank heeft) zeker.
Het is het verschil tussen wel of niet relaxed open op de snelweg kunnen rijden.
Als wij met z'n drieën in de auto zitten gaan we dus eigenlijk ook niet over de snelweg (als we open rijden, met de kap dicht wel :D ).

Ik merk het verschil vooral aan mijn haar, maar ook in mijn nek en langs mijn armen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:09:30 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184279220
Je kan met storm heerlijk buiten zitten als je net voor een muurtje of glasplaat zit idd. Als het niet langs je kan waaien scheelt dat een berg. :Y

Ik kom even hyperen hoor! *O*
Ons huis is verkocht! :o *O* 2wk en 1 dag op funda! *O* En voor de vraagprijs! *O*
Nu moet er natuurlijk nog voorlopig koopcontract komen en 3 dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar in principe zijn we het kwijt! *O*
***
pi_184279362
Wat super BE... weer een zorg minder!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:33 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_184279478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:09 schreef Brighteyes het volgende:


Ik kom even hyperen hoor! *O*
Ons huis is verkocht! :o *O* 2wk en 1 dag op funda! *O* En voor de vraagprijs! *O*
Nu moet er natuurlijk nog voorlopig koopcontract komen en 3 dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar in principe zijn we het kwijt! *O*
*O* gefeliciteerd *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_184279573
Wat fijn BE!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:33:03 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184279597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:09 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan met storm heerlijk buiten zitten als je net voor een muurtje of glasplaat zit idd. Als het niet langs je kan waaien scheelt dat een berg. :Y

Ik kom even hyperen hoor! *O*
Ons huis is verkocht! :o *O* 2wk en 1 dag op funda! *O* En voor de vraagprijs! *O*
Nu moet er natuurlijk nog voorlopig koopcontract komen en 3 dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar in principe zijn we het kwijt! *O*
yes! gefeliciteerd! goed zeg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_184279684
Wauw BE! Wat heerlijk joh, wat sneeeel!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184279919
Wow, BE, wat snel. Proficiat!
pi_184281221
Wat fijn BE! *O*
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:32:42 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184281483
Tx meiden! :*
***
pi_184281528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
Tx meiden! :*
Super!! Gefeliciteerd
Met een meidenkwartet
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:48:31 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184281758
Helemaal geweldig! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184281992
tof BE!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 januari 2019 @ 17:32:58 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184282532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:09 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan met storm heerlijk buiten zitten als je net voor een muurtje of glasplaat zit idd. Als het niet langs je kan waaien scheelt dat een berg. :Y

Ik kom even hyperen hoor! *O*
Ons huis is verkocht! :o *O* 2wk en 1 dag op funda! *O* En voor de vraagprijs! *O*
Nu moet er natuurlijk nog voorlopig koopcontract komen en 3 dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar in principe zijn we het kwijt! *O*
Heerlijk!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:38:00 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184282609
Wat fijn be!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184282821
even een vraagje tussendoor: vinden jullie het redelijk dat school om 5 over 8 bericht geeft of de kinderen per fiets of niet moeten komen wanneer ze om kwart over 8 op school kunnen/moeten zijn?

met als kleine kanttekening dat ik per groepsapp eerst om 5 voor 8 het bericht krijg van wel, en om 5 over 8 (wat ik dus niet meer op tijd zag) van niet? en het enige officiële bericht een mededeling op parro is om ook 5 over 8 en code geel al de vorige dag bekend was?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:13:44 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184283091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:52 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor: vinden jullie het redelijk dat school om 5 over 8 bericht geeft of de kinderen per fiets of niet moeten komen wanneer ze om kwart over 8 op school kunnen/moeten zijn?

met als kleine kanttekening dat ik per groepsapp eerst om 5 voor 8 het bericht krijg van wel, en om 5 over 8 (wat ik dus niet meer op tijd zag) van niet? en het enige officiële bericht een mededeling op parro is om ook 5 over 8 en code geel al de vorige dag bekend was?
Ik snap eigenlijk helemaal niet wat de school nu vroeg, simmu. Zeggen ze nou dat de kinderen alleen maar op de fiets mochten komen en anders niet?
Ik bracht mijn kinderen altijd lopend naar school en was 's ochtends met van alles bezig, behalve met mijn telefoon, dus zo'n bericht zou volledig langs me heen zijn gegaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:13:57 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184283095
En BE *O* *O* *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:29:15 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184283331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:52 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor: vinden jullie het redelijk dat school om 5 over 8 bericht geeft of de kinderen per fiets of niet moeten komen wanneer ze om kwart over 8 op school kunnen/moeten zijn?

met als kleine kanttekening dat ik per groepsapp eerst om 5 voor 8 het bericht krijg van wel, en om 5 over 8 (wat ik dus niet meer op tijd zag) van niet? en het enige officiële bericht een mededeling op parro is om ook 5 over 8 en code geel al de vorige dag bekend was?
Was de keuze op de fiets komen of niet komen, of was de mededeling dat de kinderen die op de fiets komen niet naar school moesten komen?

En ik vind het bizar dat ze dat zo kort van tevoren melden idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184283681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk helemaal niet wat de school nu vroeg, simmu. Zeggen ze nou dat de kinderen alleen maar op de fiets mochten komen en anders niet?
Ik bracht mijn kinderen altijd lopend naar school en was 's ochtends met van alles bezig, behalve met mijn telefoon, dus zo'n bericht zou volledig langs me heen zijn gegaan.
ja, op dinsdag en donderdag moeten ze verplicht met de fiets naar school omdat ze dan gaan gymmen, waar ze met de fiets heengaan. het ging er dus om dat de fiets al dan niet mee moest naar school
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:59:55 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184283932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:48 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, op dinsdag en donderdag moeten ze verplicht met de fiets naar school omdat ze dan gaan gymmen, waar ze met de fiets heengaan. het ging er dus om dat de fiets al dan niet mee moest naar school
Oh, ik dacht dat het vanwege de code geel was.... dat het voor de kinderen die op fietsafstand van school woonden te gevaarlijk kon zijn om op de fiets naar school te komen, vallende takken en dergelijke.
Maar ze mogen daar wel een beetje vlotter mee zijn als ik Soneal om 08.15 op school moet hebben ben ik om 08.05 al onderweg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:15:44 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184284307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:48 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, op dinsdag en donderdag moeten ze verplicht met de fiets naar school omdat ze dan gaan gymmen, waar ze met de fiets heengaan. het ging er dus om dat de fiets al dan niet mee moest naar school
En dan ging het er dus nu om dat het niet hoefde ivm het weer ofzo?
Want als het elke dinsdag en donderdag is, zouden ze hem dus normaal wel mee moeten nemen.

Dikke kans dat er vanmorgen een ouder is geweest die naar school belde met de vraag of het wel verantwoord was en dat zij pietje of marietje liever niet met de fiets lieten komen en dat school daarop actie ondernam?
Eerder zou fijn zijn, maar sommige dingen kan je niet voor zijn denk ik.

En als ik jouw wel of niet goed lees heeft jouw kind zijn fiets wel meegenomen terwijl dat niet nodig was, lijkt me nauwelijks een onoverkomelijk probleem, of had hij/zij hem niet mee terwijl dat wel moest? In dat geval irritant, maar ook niet meer dan dat toch? School kan op zijn vingers natellen dat het bij sommigen mis gaat met zulke verwarrende appjes en vindt dan vast iets anders te doen voor degenen die geen fiets bij zich hebben. Bij ons op school gingen de kinderen dan fietsen lenen in een van de andere klassen.
***
pi_184284433
ik vond het hier reuze meevallen qua wind. we hebben natuurlijk vanochtend zelf even goed overlegd of wij het verantwoord vonden en of zij het eng vonden. ze zijn gewoon met de fiets gegaan.

het stoorde me gewoon enorm dat het allemaal zo vaag ging. en nu zeggen ze braafjes "we hebben via parro een bericht uit doen gaan hoor", ja, om 5 over 8. dat zie ik toch niet meer dan! dus nu doen ze alsof ik onredelijk ben en dat irriteert me :P heb mezelf ook al uit de groepsapp gegooid, want dat hielp zeker niet en de sfeer daar is nogal, ehm.... zuur. de klasseouder begreep het wel en zou proberen me op de hoogte te houden buiten die app. ik ga toch zeker niet tijdens de ochtendspits constant mijn mobiel checken of er niet via kanaal x, y of z wellicht misschien ergens een bericht rondzweeft :6
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:24:57 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184284469
Ach joh.... we doen allemaal wel eens dingen in woede en irritatie die we anders niet zouden doen.
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184284491
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dan ging het er dus nu om dat het niet hoefde ivm het weer ofzo?
Want als het elke dinsdag en donderdag is, zouden ze hem dus normaal wel mee moeten nemen.

Dikke kans dat er vanmorgen een ouder is geweest die naar school belde met de vraag of het wel verantwoord was en dat zij pietje of marietje liever niet met de fiets lieten komen en dat school daarop actie ondernam?
Eerder zou fijn zijn, maar sommige dingen kan je niet voor zijn denk ik.

En als ik jouw wel of niet goed lees heeft jouw kind zijn fiets wel meegenomen terwijl dat niet nodig was, lijkt me nauwelijks een onoverkomelijk probleem, of had hij/zij hem niet mee terwijl dat wel moest? In dat geval irritant, maar ook niet meer dan dat toch? School kan op zijn vingers natellen dat het bij sommigen mis gaat met zulke verwarrende appjes en vindt dan vast iets anders te doen voor degenen die geen fiets bij zich hebben. Bij ons op school gingen de kinderen dan fietsen lenen in een van de andere klassen.
het was ook geen groot probleem, mijn oudste stond braafjes te wachten bij de gymzaal tot een andere ouder het zag en haar naar de school stuurde, maar ik vond het wel erg sneu en verwarrend en baal ervan dat ik nu weggezet word als onredelijk, vandaar dat ik hier even polste ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:28:45 #28
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184284552
Dus gymmen ging niet door?

Dan zou ik verwachten dat een docent daar staat om kinderen door te sturen.
Ik zou het zo laat in de ochtend niet meer mee krijgen en het niet leuk vinden.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:29:59 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184284586
Daar zou ik inderdaad ook van balen! Dan vind ik de suggestie van Buda inderdaad een hele redelijke. :Y
***
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:32:52 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184284656
Oh wauw BE, dat is snel gegaan!
2019 wordt jouw jaar!!
Én het mijne! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:35:45 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184284739
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:32 schreef Moonah het volgende:
Oh wauw BE, dat is snel gegaan!
2019 wordt jouw jaar!!
*;
Dit schreef ik net ergens anders.
Ja, de sneltrein loopt aardig. Soms kan ik het bijna niet geloven, dat het nu eens een tijdje gewoon goed lijkt te gaan.(Er is nog wel een dingetje met de jongste waardoor de voetjes wel op de vloer blijven hoor. ;) )

Ferry en ik grapten gisteren al dat het lijkt als of de Indianen het kerkhof onder ons huis net voor ons verlaten hebben. (Er gingen constant lampen en apparaten kapot, er was altijd wel wat.)
Waarop Ferry zei dat die alvast verhuisd zijn naar het nieuwe huis. -O-
quote:
Én het mijne! *O*
Do tell? Ook toffe plannen?
Het is je in ieder geval heel erg gegund dat het ook jouw jaar wordt! :Y
***
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:00:49 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184285449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*;
Dit schreef ik net ergens anders.
Ja, de sneltrein loopt aardig. Soms kan ik het bijna niet geloven, dat het nu eens een tijdje gewoon goed lijkt te gaan.(Er is nog wel een dingetje met de jongste waardoor de voetjes wel op de vloer blijven hoor. ;) )
:*
quote:
Ferry en ik grapten gisteren al dat het lijkt als of de Indianen het kerkhof onder ons huis net voor ons verlaten hebben. (Er gingen constant lampen en apparaten kapot, er was altijd wel wat.)
Waarop Ferry zei dat die alvast verhuisd zijn naar het nieuwe huis. -O-
Huh? Die snappiknie.... :{
quote:
[..]

Do tell? Ook toffe plannen?

Gheghe, ik gooide wel een beetje een hengeltje uit he. ;) Even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het is je in ieder geval heel erg gegund dat het ook jouw jaar wordt! :Y
Lief. Tnx! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonah op 09-01-2019 13:43:43 (I stand corrected! ) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:04:22 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184285576
quote:
Huh? Die snappiknie.... :{

Volgens mij heb ik dat ooit eens van DeTaartjesfee. Zo van 'als je op een Indianen kerkhof woont laten die geesten je huis niet met rust'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:00 schreef Moonah het volgende:

Gheghe, ik gooide wel een beetje een hengeltje uit he. ;) Even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, wat een toffe stap! En dapper! Ik heb echt wel respect voor mensen die daar voor kiezen. Echt zo onwijs pittig! Maar tegelijk denk ik enorm rewarding als je ziet dat je successen boekt. :Y
***
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:07:04 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184285649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat ooit eens van DeTaartjesfee. Zo van 'als je op een Indianen kerkhof woont laten die geesten je huis niet met rust'.
Ah, ok!
quote:
[..]

Wauw, wat een toffe stap! En dapper! Ik heb echt wel respect voor mensen die daar voor kiezen. Echt zo onwijs pittig! Maar tegelijk denk ik enorm rewarding als je ziet dat je successen boekt. :Y
Tnx. :) Ik ben heel benieuwd. Vind het ook wel spannend hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_184285684
Moonah wat gaaf gefeliciteerd
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:10:29 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184285739
Gaaf Moonah! En stoer!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184285748
wat gaaf moonah!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:40:17 #38
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184286581
Tof Moonah
pi_184287173
Wat onwijs stoer en gaaf Moonah!! Gefeliciteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:03:09 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184287226
Moonah :o *O*
Je weet hoe blij ik ben geweest met de steun die ik vooral heb ervaren vanuit school en leerkrachten. Ik hoop en ga er ook vanuit dat jij datzelfde kunt geven aan de kinderen en hun ouders :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184288180
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, ok!

[..]

Tnx. :) Ik ben heel benieuwd. Vind het ook wel spannend hoor.
Gefeliciteerd!

Alleen... als ouder van een kind dat op een ZMLKschool heeft gezeten, had ik wel :o :o :o bij het woord zwakbegaafden. Gevoelige woordkeus in die kringen. Al is dat dan geen cluster 4.

Associatief verhaaltje (heel andere orde van grootte want geen fok)
Wij gingen ooit kennismaken op een school waarvan de directrice het voortdurend over de grote populatie downers op haar school had. Dat vond ik zo'n afknapper. Niet de populatie, maar dat ze het er op die manier over had. Wat je onderling zegt, moet je vooral zelf weten (ik ben ook bepaald niet altijd correct), maar niet tegen ouders, laat staan onbekende ouders.
Ontkracht gelijk mijn eerdere opmerking, in dit topic zijn niet jouw nieuwe ouders....

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 08-01-2019 21:45:00 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:50:34 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184288691
BE *O*

Moonah, wat een toffe stap! Hoor vanuit mijn GMR e.e.a. over onze SBO-school en echt hoeveel vodloening daar uit gehaald wordt door de leerkrachten.. Geweldig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:50:40 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184288694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

:*

[..]

Huh? Die snappiknie.... :{

[..]

Gheghe, ik gooide wel een beetje een hengeltje uit he. ;) Even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Lief. Tnx! :*
Van harte!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:16:59 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184290801
Tof Moonah! Heel erg gefeliciteerd! En wat tof ook, zo’n bezinningsperiode.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_184293697
Gefeliciteerd Moonah!
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:22:15 #46
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184294026
Gaaf Moonah, gefeliciteerd!!!
pi_184294704
Moonah, wat cool! Success en veel plezier
Met een meidenkwartet
pi_184294906
Luizen :r was te verwachten de halve klas van ean had ze maandag en ik trok er vanmorgen ook een uit. Welk middel werkt nu wel?

Alles wassen op 60 graden?
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:47:25 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184295133
Wassen hoeft helemaal niet, toch? Dat is voor schurft? Ik zou alleen oppassen met knuffels in bed, bijvoorbeeld.

Van het RIVM:
quote:
Behandelen
De beste aanpak is om het haar twee weken lang elke dag goed door te kammen met een fijntandige kam. Het duurt 10 dagen voor een eitje van een hoofdluis uitkomt. De eitjes zijn moeilijk te verwijderen, maar hoofdluizen blijven in de luizenkam achter. Als u twee weken elke dag kamt, kunt u alle hoofdluizen verwijderen.

Hoe kunt u kammen?
Maak het haar nat en verdeel eventueel crèmespoeling door het haar. Het kammen gaat makkelijker als u crèmespoeling gebruikt. Kam met een gewone kam of borstel eerst de klitten uit het haar.
Houd het hoofd voorover, boven een wasbak of een wit stuk papier. Kam het haar met een fijntandige kam (zoals een luizenkam) van achter naar voren, begin telkens dicht bij de hoofdhuid. De hoofdluizen zitten namelijk op de hoofdhuid. Zorg dat u elke haarpluk doorkamt.
Veeg de kam regelmatig af aan een stuk keukenpapier of papieren zakdoek. Gooi deze na afloop weg.
Neten kunt u verwijderen met de nagels. Eventueel kunt u de neten deppen met een doekje waar azijn op zit. Dan laten de neten makkelijker los.
Spoel de crèmespoeling uit het haar.
Maak de kam na gebruik goed schoon met water en zeep.
U kunt deze behandeling eventueel combineren met een antihoofdluismiddel. Ook dan is het belangrijk dat u twee weken lang elke dag het haar doorkamt. U kunt het beste een antihoofdluismiddel gebruiken waar dimeticon in zit. Hoofdluizen worden steeds vaker ongevoelig voor antihoofdluismiddelen met malathion of permitrine.
Mij mijn oudste werkte gewoon kammen en neten verwijderen het beste. Duurde een dag of 4 voor alles weg was.

Wat voeren jullie je puberjongens? Vooral als ze een beetje actief zijn? De mijne gaat wel ok in het weekend, maar door de week, als hij een paar keer traint, valt hij zienderogen af. Ik heb net eens zitten puzzelen, en ik denk dat hij op trainingsdagen (drie keer in de week, normaal gesproken) zo'n 1600 kcal tekort komt. En ik weet werkelijk niet waar ik dat nog in kan passen waarbij het niet makkelijker wordt doordat hij allergisch is voor ei, melk en soya.
pi_184295183
Kammen dus wat ik al deed. Wil even een fijnere kam kopen. Want die ik nu heb is best scherp ik heb mezelf open gehaald ermee
  woensdag 9 januari 2019 @ 09:54:12 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184295233
Oei, dat is vast de bedoeling niet? :o
pi_184295299
gefeliciteerd met de verkoop BE *O* Wat fijn dat het zo snel gegaan is!

Moonah, spannend zo'n overstap, veel succes & plezier!

Alles wassen bij luizen is toch achterhaald begreep ik?

M'n kleuter wil stijl haar. Een jongen op school zegt dat zijn haar stom is :{ En ik hou juist zo van zijn mooie golvende haar O+ Vanochtend wilde hij het kammen en er gel in, hielp niets natuurlijk. Ik dacht dat vooral meisjes zich met dit soort uiterlijkheden bezig hielden maar jongens onderling zijn dus blijkbaar net zo :@
pi_184295322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:54 schreef Gaoxing het volgende:
Oei, dat is vast de bedoeling niet? :o
Team dun fluthaar en gevoelige hoofdhuid
pi_184295341
Krullen of golven gaan er niet uit met gel, alleen met warmte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_184295379
dat ga ik hem dus niet vertellen :{w
pi_184295542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Luizen :r was te verwachten de halve klas van ean had ze maandag en ik trok er vanmorgen ook een uit. Welk middel werkt nu wel?

Alles wassen op 60 graden?
ik was de haren met dimeticon en dan 2x per dag goed kammen. Na een week nog een keer wassen met dimeticon.

Kleding/beddengoed/knuffels enzo was ik niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:51:49 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184297146
Dank voor de felicitaties dames. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:03 schreef livelink het volgende:
Moonah :o *O*
Je weet hoe blij ik ben geweest met de steun die ik vooral heb ervaren vanuit school en leerkrachten. Ik hoop en ga er ook vanuit dat jij datzelfde kunt geven aan de kinderen en hun ouders :*
Tnx Livelink, ik hoop dat ik je vertrouwen waar zal kunnen maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Alleen... als ouder van een kind dat op een ZMLKschool heeft gezeten, had ik wel :o :o :o bij het woord zwakbegaafden. Gevoelige woordkeus in die kringen. Al is dat dan geen cluster 4.

Ah! Goede eye-opener. Wat zou je een betere term vinden? Moeilijk lerende kinderen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_184297243
Wauw Moonah, klinkt als geknipt voor jou! O+ heel veel plezier daar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:03:15 #59
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_184297361
Wat fijn, BE en Moonah!
Ik ben ook bezig met solliciteren, maar helaas nog niet zo succesvol. Mijn huidige baan stopt per 31 maart.
Het lastige vind ik dat ik zelf niet goed weet wat ik wil op dit moment. Wel op de langere termijn (een jaar of 2), dan gaat de jongste ook naar de middelbare school en dat vind ik een prima moment om meer te werken en/of een vervolgstudie te doen.
De banen die ik leuk vind zijn vrijwel altijd fulltime.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:16:38 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_184297678
Gefeliciteerd, BE & Moonah! En veel succes met je zoektocht, Grijs!
in de haak.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:31:39 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184298005
Lastig is dat Gijs, je zoekt dan echt een soort van plaatshouder, maar wat dan precies...
Jammer dat je huidige baan stopt.
***
pi_184298456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:51 schreef Moonah het volgende:
Ah! Goede eye-opener. Wat zou je een betere term vinden? Moeilijk lerende kinderen?
:Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 13:05:29 #63
5428 crew  miss_sly
pi_184298740
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:47 schreef Gaoxing het volgende:
Wassen hoeft helemaal niet, toch? Dat is voor schurft? Ik zou alleen oppassen met knuffels in bed, bijvoorbeeld.

Van het RIVM:

[..]

Mij mijn oudste werkte gewoon kammen en neten verwijderen het beste. Duurde een dag of 4 voor alles weg was.

Wat voeren jullie je puberjongens? Vooral als ze een beetje actief zijn? De mijne gaat wel ok in het weekend, maar door de week, als hij een paar keer traint, valt hij zienderogen af. Ik heb net eens zitten puzzelen, en ik denk dat hij op trainingsdagen (drie keer in de week, normaal gesproken) zo'n 1600 kcal tekort komt. En ik weet werkelijk niet waar ik dat nog in kan passen waarbij het niet makkelijker wordt doordat hij allergisch is voor ei, melk en soya.
Eiwitten uit plantaardige producten, zoals peulvruchten, noten. Gezonde vetten zoals avocado.
Extra vlees of kip of vis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:37:12 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184299385
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Y
Dankjewel hoor Vanyel. En excuus als je je 'beledigd' voelde. Dat was allerminst mijn bedoeling.

Grijs, jij zit toch ook in het onderwijs,of vergis ik me?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_184299494
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dankjewel hoor Vanyel. En excuus als je je 'beledigd' voelde. Dat was allerminst mijn bedoeling.

Grijs, jij zit toch ook in het onderwijs,of vergis ik me?
Mijne is er niet voor niks weg, dus ik voelde me zelfs niet aangesproken ;) Maar het sprong me wel direct in het oog.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:44:43 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184299537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:47 schreef Gaoxing het volgende:
Wat voeren jullie je puberjongens? Vooral als ze een beetje actief zijn? De mijne gaat wel ok in het weekend, maar door de week, als hij een paar keer traint, valt hij zienderogen af. Ik heb net eens zitten puzzelen, en ik denk dat hij op trainingsdagen (drie keer in de week, normaal gesproken) zo'n 1600 kcal tekort komt. En ik weet werkelijk niet waar ik dat nog in kan passen waarbij het niet makkelijker wordt doordat hij allergisch is voor ei, melk en soya.
Misschien van die speciale shakes?
KuikenGuppy
pi_184299980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:47 schreef Gaoxing het volgende:

Wat voeren jullie je puberjongens? Vooral als ze een beetje actief zijn? De mijne gaat wel ok in het weekend, maar door de week, als hij een paar keer traint, valt hij zienderogen af. Ik heb net eens zitten puzzelen, en ik denk dat hij op trainingsdagen (drie keer in de week, normaal gesproken) zo'n 1600 kcal tekort komt. En ik weet werkelijk niet waar ik dat nog in kan passen waarbij het niet makkelijker wordt doordat hij allergisch is voor ei, melk en soya.
Dat is een hele uitdaging Gao! Kan je niet helpen maa rwel goed om naar te kijken inderdaad.
Met een meidenkwartet
pi_184300729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eiwitten uit plantaardige producten, zoals peulvruchten, noten. Gezonde vetten zoals avocado.
Extra vlees of kip of vis.
dit. en dan via een beetje extra voor sporten en een beetje extra na sporten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184301728
Ik zou ook zeggen noten
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:11:17 #70
5428 crew  miss_sly
pi_184302146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zou ook zeggen noten
Nou ja, 1600 kcal aan noten extra eten is niet echt heel handig, denk ik :)

Noten zijn wel handig om een lekker handje tussendoor te eten, maar smaken ook prima door een salade of door (plantaardige) yoghurt of kwark. In Nederland zijn er ook notenburgers, ik weet niet waar Gao nu zit. Zelf notenburgers maken is wellicht een optie. Falafel van kikkererwten is ook niet zo moeilijk te maken en wel gemakkelijk om tussendoor extra te eten.

Voor het sporten kun je nog kiezen ook voor iets met koolhydraten, een pasta bijvoorbeeld, en na het sporten dan voornamelijk eiwitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184302306
Koolhydraten ja! Dat is echt bijvulmiddel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:21:03 #72
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_184302312
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:37 schreef Moonah het volgende:

[..]
Grijs, jij zit toch ook in het onderwijs,of vergis ik me?
Ik zit niet in het onderwijs, ik doe momenteel administratief werk bij een kinderopvangorganisatie.
Ik heb HEAO-BE gedaan en wil dus graag iets meer dan alleen administratie bijhouden. Om daarmee te beginnen vond ik wel fijn (ik ben jaren 'thuisblijfmoeder' geweest) en ik vind het ook prima om dat nog wel even te doen, maar het heeft niet mijn passie.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:47:55 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184304774
Ah, dank allemaal! Noten kan ik inderdaad weer meer meegeven, daar is het slop een beetje ingekomen. Hij eet wel potten pindakaas (op arabisch brood; schijnt erg lekker te zijn), dat is echt z'n redding ;) , maar dat mag hij niet meenemen naar school, want noot-beperkte school. Ik was het eigenlijk gaan uitrekenen omdat hij over een paar weken een weekend met volle bepakking gaat wandelen, en dan moet hij ook al z'n eten meedragen. Z'n zus heeft dat vorig jaar ook gedaan (die doet dit jaar twee nachten, hij nog maar 1), en toen kwamen we inderdaad ook bij veel zelfgemaakte trailmix uit, met veel noten.

Maar goed, het gebruik van jongste ligt dus op drukke dagen zo rond de 4700 kcal, dat is gewoon heel erg veel. Hij krijgt op een goede dag in elk geval rond de 3200 binnen, en dat is al met extra vlees. Shakes en poeders e.d. zijn meestal op basis van wei of caseïne, en daar is hij dus allergisch voor. Bovendien zijn ze er met name om eiwit aan te vullen, en hij heeft juist over de hele linie extra nodig (wist je dat als je niet genoeg koolhydraten krijgt, wel genoeg eiwit én tijdens een training krijg je niet genoeg vocht binnen - en dat gebeurt bij ons in de zomer nogal makkelijk - je zweet naar plas gaat ruiken? Heel merkwaardig...).
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:55:00 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184304887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:47 schreef Gaoxing het volgende:
Ah, dank allemaal! Noten kan ik inderdaad weer meer meegeven, daar is het slop een beetje ingekomen. Hij eet wel potten pindakaas (op arabisch brood; schijnt erg lekker te zijn), dat is echt z'n redding ;) , maar dat mag hij niet meenemen naar school, want noot-beperkte school. Ik was het eigenlijk gaan uitrekenen omdat hij over een paar weken een weekend met volle bepakking gaat wandelen, en dan moet hij ook al z'n eten meedragen. Z'n zus heeft dat vorig jaar ook gedaan (die doet dit jaar twee nachten, hij nog maar 1), en toen kwamen we inderdaad ook bij veel zelfgemaakte trailmix uit, met veel noten.

Maar goed, het gebruik van jongste ligt dus op drukke dagen zo rond de 4700 kcal, dat is gewoon heel erg veel. Hij krijgt op een goede dag in elk geval rond de 3200 binnen, en dat is al met extra vlees. Shakes en poeders e.d. zijn meestal op basis van wei of caseïne, en daar is hij dus allergisch voor. Bovendien zijn ze er met name om eiwit aan te vullen, en hij heeft juist over de hele linie extra nodig (wist je dat als je niet genoeg koolhydraten krijgt, wel genoeg eiwit én tijdens een training krijg je niet genoeg vocht binnen - en dat gebeurt bij ons in de zomer nogal makkelijk - je zweet naar plas gaat ruiken? Heel merkwaardig...).
Mijn jongste eet ook de hele dag door en is supermager. 60 km. fietsen per dag en in de groei, hakt er bij hem ook aardig in. Hij eet heel veel fruit, rauwe wortels en tomaten tussendoor. En dan verder olijven, toostjes en noedels.

Zelf zou hij de tekorten het liefste aanzuiveren met chips en snoep overigens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:06:01 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184305134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:21 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik zit niet in het onderwijs, ik doe momenteel administratief werk bij een kinderopvangorganisatie.
Ik heb HEAO-BE gedaan en wil dus graag iets meer dan alleen administratie bijhouden. Om daarmee te beginnen vond ik wel fijn (ik ben jaren 'thuisblijfmoeder' geweest) en ik vind het ook prima om dat nog wel even te doen, maar het heeft niet mijn passie.
Ah, ik dacht dat je in het onderwijs zat. Want daar ligt de markt open.
Succes dan maar, met het werk zoeken en solliciteren... ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:47 schreef Gaoxing het volgende:
Hij eet wel potten pindakaas (op arabisch brood; schijnt erg lekker te zijn), dat is echt z'n redding ;) , maar dat mag hij niet meenemen naar school, want noot-beperkte school.
Pindakaas is niet gemaakt van noten hè. Die vergissing maken velen en wellicht de school ook. Maar een kind met notenallergie (mijn zoon bijv ;) ) kan prima pindakaas eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:55 schreef livelink het volgende:

Zelf zou hij de tekorten het liefste aanzuiveren met chips en snoep overigens.
Goh, bijzonder! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:09:36 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184305195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:06 schreef Moonah het volgende:

Pindakaas is niet gemaakt van noten hè. Die vergissing maken velen en wellicht de school ook. Maar een kind met notenallergie (mijn zoon bijv ;) ) kan prima pindakaas eten.
Nee, daar heb je gelijk in, daar was ik een beetje kort door de bocht: pinda’s zijn dus ook niet de bedoeling. Helaas, uhhh....
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:10:05 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184305209
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in, daar was ik een beetje kort door de bocht: pinda’s zijn dus ook niet de bedoeling. Helaas, uhhh....
Oh, jammer voor je zoon.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 19:19:37 #78
5428 crew  miss_sly
pi_184305391
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Mijn jongste eet ook de hele dag door en is supermager. 60 km. fietsen per dag en in de groei, hakt er bij hem ook aardig in. Hij eet heel veel fruit, rauwe wortels en tomaten tussendoor. En dan verder olijven, toostjes en noedels.

Zelf zou hij de tekorten het liefste aanzuiveren met chips en snoep overigens.
Fruit, rauwe wortels en tomaten vullen wel en hebben natuurlijk veel goede vitames, maar zetten niet aan, want bevatten nauwelijks calorieën. Ik vind het dan niet gek als hij nog wil aanvullen met snoep en chips :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 19:21:46 #79
5428 crew  miss_sly
pi_184305438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:47 schreef Gaoxing het volgende:
Ah, dank allemaal! Noten kan ik inderdaad weer meer meegeven, daar is het slop een beetje ingekomen. Hij eet wel potten pindakaas (op arabisch brood; schijnt erg lekker te zijn), dat is echt z'n redding ;) , maar dat mag hij niet meenemen naar school, want noot-beperkte school. Ik was het eigenlijk gaan uitrekenen omdat hij over een paar weken een weekend met volle bepakking gaat wandelen, en dan moet hij ook al z'n eten meedragen. Z'n zus heeft dat vorig jaar ook gedaan (die doet dit jaar twee nachten, hij nog maar 1), en toen kwamen we inderdaad ook bij veel zelfgemaakte trailmix uit, met veel noten.

Maar goed, het gebruik van jongste ligt dus op drukke dagen zo rond de 4700 kcal, dat is gewoon heel erg veel. Hij krijgt op een goede dag in elk geval rond de 3200 binnen, en dat is al met extra vlees. Shakes en poeders e.d. zijn meestal op basis van wei of caseïne, en daar is hij dus allergisch voor. Bovendien zijn ze er met name om eiwit aan te vullen, en hij heeft juist over de hele linie extra nodig (wist je dat als je niet genoeg koolhydraten krijgt, wel genoeg eiwit én tijdens een training krijg je niet genoeg vocht binnen - en dat gebeurt bij ons in de zomer nogal makkelijk - je zweet naar plas gaat ruiken? Heel merkwaardig...).
Eventueel kun je zelf notenrepen maken met havermout o.a. Kun je zelf volstoppen met dingen die calorieën bevatten en dus voedzaam zijn en zijn gemakkelijk mee re nemen in bepakking.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184305456
Of dade balls? Kunnen ook noten in en kan goed bewaard worden. Handig voor de hike. En lekker.
Met een meidenkwartet
pi_184305839
Tof, Moonah, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik vind het (zelfde) werk erg leuk, ik hoop jij ook. Maak vooral gebruik van je nieuwe collega's, mijn ervaring is dat je daar echt op kunt bouwen bij zulke scholen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:52:52 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184306059
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fruit, rauwe wortels en tomaten vullen wel en hebben natuurlijk veel goede vitames, maar zetten niet aan, want bevatten nauwelijks calorieën. Ik vind het dan niet gek als hij nog wil aanvullen met snoep en chips :)
Ja, maar dit is wat hij extra eet. Hij eet natuurlijk ook gewoon ontbijt, lunch en avondeten (veel). Ik heb geen idee hoeveel calorieën hij binnenkrijgt moet ik eerlijk zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 19:58:39 #83
5428 crew  miss_sly
pi_184306201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar dit is wat hij extra eet. Hij eet natuurlijk ook gewoon ontbijt, lunch en avondeten (veel). Ik heb geen idee hoeveel calorieën hij binnenkrijgt moet ik eerlijk zeggen.
Als je af wil vallen, mag je onbeperkt rauwe wortelen en tomaten eten. In fruit zit dan wat extra suiker, maar dat doet ook niet veel. Dan bl8jf je dus honger hebben en zeker niet aankomen. Een (paar) extra boterham(men) met pindakaas of ei of kipfilet doet dan meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:09:53 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184316306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:47 schreef Gaoxing het volgende:
Wassen hoeft helemaal niet, toch? Dat is voor schurft? Ik zou alleen oppassen met knuffels in bed, bijvoorbeeld.

Van het RIVM:

[..]


Wat voeren jullie je puberjongens? Vooral als ze een beetje actief zijn? De mijne gaat wel ok in het weekend, maar door de week, als hij een paar keer traint, valt hij zienderogen af. Ik heb net eens zitten puzzelen, en ik denk dat hij op trainingsdagen (drie keer in de week, normaal gesproken) zo'n 1600 kcal tekort komt. En ik weet werkelijk niet waar ik dat nog in kan passen waarbij het niet makkelijker wordt doordat hij allergisch is voor ei, melk en soya.
Een gestage stroom aan eten. :D die kunnen rustig een uur na een flink bord warm eten nog een stapel boterhammen nemen. mijn jongste eet veel noodlesoup als tussendoortje. chocolademelk met slagroom, dat soort. maar da's niet handig voor jouwese.
vooral veel handige snackdingetjes. een liga mee. naast de boterhammen. en ik kijk niet op een pak koekjes of een zak chips. :P ook veel fruit maar voornamelijk kleine hoeveelheden tussendoor. wel opvallend: als ze trek hebben eten ze slechter. dus voorkomen dat dat gebeurt.
nu zijn mijn jongens ook echt heel slank dus mja. maar gezellige dingen met avocado en handjevol noten gaan ze écht niet opeten op school. :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:47:43 #85
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184316893
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Eventueel kun je zelf notenrepen maken met havermout o.a. Kun je zelf volstoppen met dingen die calorieën bevatten en dus voedzaam zijn en zijn gemakkelijk mee re nemen in bepakking.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:22 schreef Cathmar het volgende:
Of dade balls? Kunnen ook noten in en kan goed bewaard worden. Handig voor de hike. En lekker.
Beiden maak ik regelmatig, inderdaad. Vooral die dadelballen: dadels, havermout, pindakaas of tahini, wat cocosolie en cacaopoeder. Dadels in overvloed hier.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:51 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184319178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:09 schreef debuurvrouw het volgende:
en gestage stroom aan eten. :D die kunnen rustig een uur na een flink bord warm eten nog een stapel boterhammen nemen. mijn jongste eet veel noodlesoup als tussendoortje. chocolademelk met slagroom, dat soort. maar da's niet handig voor jouwese.
Ik denk dat we dat een beetje missen: er is erg weinig tijd voor tussendoortjes. Hij neemt sowieso op school weinig tijd om te eten, want nou ja.... basketball is zoveel belangrijker :P Noten vond hij wel een prima idee want "die laten ze me tijdens de les wel eten als ik zeg dat ik honger heb."
quote:
vooral veel handige snackdingetjes. een liga mee. naast de boterhammen. en ik kijk niet op een pak koekjes of een zak chips. :P ook veel fruit maar voornamelijk kleine hoeveelheden tussendoor. wel opvallend: als ze trek hebben eten ze slechter. dus voorkomen dat dat gebeurt.
nu zijn mijn jongens ook echt heel slank dus mja. maar gezellige dingen met avocado en handjevol noten gaan ze écht niet opeten op school. :7
Mijnese kan wel echt helemaal los gaan op de fruitschaal. Na een stapel boterhammen. Ik zorg dat daar in ieder geval altijd bananen opliggen en hij heeft een mandarijntjesbeperking, want als hij zoveel eet als hij zou willen, worden z'n handen en voeten oranje :D En tja.... die koeken e.d. zouden lekker wat zoden aan de dijk zetten, maar gedeeltelijk mag hij ze niet, en als ik koekjes heb die hij wel mag, pakt hij ze niet omdat hij de gewoonte niet heeft. Ik bak wel regelmatig iets voor hem voor in z'n lunchdoos. Lekkere vette wortelcake *O*
pi_184319274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:22 schreef Cathmar het volgende:
Of dade balls? Kunnen ook noten in en kan goed bewaard worden. Handig voor de hike. En lekker.
Heb je hier een recept/beschrijving van?

Googelen gaf bijzonder veel niet-eetbare resultaten :P
pi_184319377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heb je hier een recept/beschrijving van?

Googelen gaf bijzonder veel niet-eetbare resultaten :P
Ik denk dat date balls de correcte spelling is!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184319953
BE, wat snel verkocht! Fijn!

Moonah, gaaf! Gefeliciteerd.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:06:16 #90
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184319996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heb je hier een recept/beschrijving van?

Googelen gaf bijzonder veel niet-eetbare resultaten :P
Yep. Ik kan ‘m zelf googelend ook niet vinden, dus ik typ het even over als ik over een uur of 2 weer thuis ben.

Edit: oh, je vroeg het niet aan mij 😀

[ Bericht 3% gewijzigd door Gaoxing op 10-01-2019 15:22:06 ]
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:07:14 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184320017
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:25 schreef pinquit het volgende:
Ik denk dat date balls de correcte spelling is!
Ze heetten energy balls. Maar dan krijg je heel veel resultaten.
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:28 #92
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184320082
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat een beetje missen: er is erg weinig tijd voor tussendoortjes. Hij neemt sowieso op school weinig tijd om te eten, want nou ja.... basketball is zoveel belangrijker :P Noten vond hij wel een prima idee want "die laten ze me tijdens de les wel eten als ik zeg dat ik honger heb."

[..]

Mijnese kan wel echt helemaal los gaan op de fruitschaal. Na een stapel boterhammen. Ik zorg dat daar in ieder geval altijd bananen opliggen en hij heeft een mandarijntjesbeperking, want als hij zoveel eet als hij zou willen, worden z'n handen en voeten oranje :D En tja.... die koeken e.d. zouden lekker wat zoden aan de dijk zetten, maar gedeeltelijk mag hij ze niet, en als ik koekjes heb die hij wel mag, pakt hij ze niet omdat hij de gewoonte niet heeft. Ik bak wel regelmatig iets voor hem voor in z'n lunchdoos. Lekkere vette wortelcake *O*
ja! dat zijn de dingen hè. lekker. en mijn jongens vergeten ook vaak te eten. daarom dus kleine snackjes tussendoor. en ja, 3 kilo bananen en 5 kilo appels in de week. :Y) maar die gaan niet mee naar school. want butsen en gedoe op de fiets. ik heb mijn middelste toen "bijgevoerd"na zijn ongelukje-met-bijna-dood-ervaring met óf ontbijtpops of cornflakes. zo uit de doos, lekker droog. hij was er gek op. :o geen idee of dat ook nog wat kan zijn?
en ja, toch maar zoeken naar tijd om te eten? dat je beter bent in basketbal met je bloedsuiker op peil?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_184321361
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik denk dat date balls de correcte spelling is!
Haha ja denk het! Of energy inderdaad. Zo makkelijk gemaakt, aanrader.
Met een meidenkwartet
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:54:57 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184321819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja! dat zijn de dingen hè. lekker. en mijn jongens vergeten ook vaak te eten. daarom dus kleine snackjes tussendoor. en ja, 3 kilo bananen en 5 kilo appels in de week. :Y) maar die gaan niet mee naar school. want butsen en gedoe op de fiets. ik heb mijn middelste toen "bijgevoerd"na zijn ongelukje-met-bijna-dood-ervaring met óf ontbijtpops of cornflakes. zo uit de doos, lekker droog. hij was er gek op. :o geen idee of dat ook nog wat kan zijn?
en ja, toch maar zoeken naar tijd om te eten? dat je beter bent in basketbal met je bloedsuiker op peil?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Een gestage stroom aan eten. :D die kunnen rustig een uur na een flink bord warm eten nog een stapel boterhammen nemen. mijn jongste eet veel noodlesoup als tussendoortje. chocolademelk met slagroom, dat soort. maar da's niet handig voor jouwese.
vooral veel handige snackdingetjes. een liga mee. naast de boterhammen. en ik kijk niet op een pak koekjes of een zak chips. :P ook veel fruit maar voornamelijk kleine hoeveelheden tussendoor. wel opvallend: als ze trek hebben eten ze slechter. dus voorkomen dat dat gebeurt.
nu zijn mijn jongens ook echt heel slank dus mja. maar gezellige dingen met avocado en handjevol noten gaan ze écht niet opeten op school. :7

Nou ja, dit dus vooral. Noodlesoup is hier dus ook een ideaal tussendoortje. Maar vooral veel en gestaag, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:42:15 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184322805
Energy balls dus:
25 dadels
1/3 cup pindakaas/almondbutter/tahini
1/4 cup cacaopoeder (geen Nesquick ofzo)
1 cup havermout

Eventueel stukjes chocola en kokosolie.

Ontpit de dadels en gooi ze met de rest van de ingrediënten in een keukenmachine. Laat draaien tot het allemaal redelijk klein is en probeer met een beetje of je er een balletje van kunt maken. Laat eventueel nog even draaien, of voeg wat pindakaas of kokosolie toe (pindakaas is wat plakkeriger dan tahini, dus ik heb eigenlijk altijd de olie wel nodig als ik dat laatste gebruik). Eventueel kun je er ook stukjes chocola (of, naar ik aanneem stukjes noot) doorheen roeren. Maak dan balletjes zo groot als je ze wilt hebben. Ik vries ze in en stop ze 's morgens gewoon bevroren in brooddozen. Als je dat niet doet, moet je ze wel even een paar uur in de koelkast laten bijkomen, dan blijven ze beter plakken.
pi_184323133
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik denk dat date balls de correcte spelling is!
Hahaha! Vandaar ja :D

quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Yep. Ik kan ‘m zelf googelend ook niet vinden, dus ik typ het even over als ik over een uur of 2 weer thuis ben.

Edit: oh, je vroeg het niet aan mij 😀
Wil jouw recept ook wel :P

Ah zie t nu.

Klinkt erg lekker!!
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:03:11 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184323247
Dit recept is ook super lekker: http://www.smaakhetzelf.nl/recept-dadeltaart/
Wel iets minder gezond want suiker en biscuitjes ;).

Edit: link gefixt

[ Bericht 5% gewijzigd door Burdie op 10-01-2019 19:23:15 ]
KuikenGuppy
pi_184324087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:42 schreef Gaoxing het volgende:
Energy balls dus:
25 dadels
1/3 cup pindakaas/almondbutter/tahini
1/4 cup cacaopoeder (geen Nesquick ofzo)
1 cup havermout

Eventueel stukjes chocola en kokosolie.

Ontpit de dadels en gooi ze met de rest van de ingrediënten in een keukenmachine. Laat draaien tot het allemaal redelijk klein is en probeer met een beetje of je er een balletje van kunt maken. Laat eventueel nog even draaien, of voeg wat pindakaas of kokosolie toe (pindakaas is wat plakkeriger dan tahini, dus ik heb eigenlijk altijd de olie wel nodig als ik dat laatste gebruik). Eventueel kun je er ook stukjes chocola (of, naar ik aanneem stukjes noot) doorheen roeren. Maak dan balletjes zo groot als je ze wilt hebben. Ik vries ze in en stop ze 's morgens gewoon bevroren in brooddozen. Als je dat niet doet, moet je ze wel even een paar uur in de koelkast laten bijkomen, dan blijven ze beter plakken.
O, dit lijkt me wel een lekker recept, dat zal ik eens proberen!
Vaak zijn dit soort energy balls met kokosrasp en dat vind ik niet lekker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:31:51 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184324848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dit lijkt me wel een lekker recept, dat zal ik eens proberen!
Vaak zijn dit soort energy balls met kokosrasp en dat vind ik niet lekker.
Oh dan moet je er misschien ook geen kokosolie in doen, dat proef je behoorlijk. Gewoon een beetje met ingredienten spelen totdat je er een redelijk stevige bal van kunt maken. Dadels zijn nooit hetzelfde (onze lokale dadels zijn vrij klein, en compact, bijvoorbeeld).
pi_184325077
Ik persoonlijk zou de dadels eruit laten :+
  vrijdag 11 januari 2019 @ 07:45:47 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184332273
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:44 schreef amaranta het volgende:
Ik persoonlijk zou de dadels eruit laten :+
😀Op zich proef je daar weinig van, de chocoladesmaak is echt heel sterk. Maar ik krijg vreselijk jeuk van sommige dadels, dus ik eet ze ook niet veel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 12:15:18 #102
74056 crew  ToT
  zondag 13 januari 2019 @ 13:13:18 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184376446
_O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 13 januari 2019 @ 13:22:40 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184376646
:D _O- Oh dat is grappig: de enige die op hem reageert is Blik. En dat is een man. In het topic waar hij aanvankelijk 'per ongeluk' postte.

En verder is OUD bashen zo 2002!

[ Bericht 16% gewijzigd door Gaoxing op 13-01-2019 13:30:15 ]
pi_184377065
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:15 schreef ToT het volgende:
:') Die frustie's in KLB! :') KLB / OUD
Huilies inderdaad. Geen normaal gesprek mogelijk daar.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 13:52:15 #106
74056 crew  ToT
pi_184377159
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Huilies inderdaad. Geen normaal gesprek mogelijk daar.
Soms vind ik KLB best wel oké, maar dit is gewoon sneu gedrag.
Ben benieuwd hoe ze er over denken als ze ooit zelf een partner zouden krijgen en zich dan zouden voortplanten. Reken maar dat het dan ook "Koetsjiekoetjiekoe, wie is er hier een lieve baby?" wordt.
pi_184377538
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Soms vind ik KLB best wel oké, maar dit is gewoon sneu gedrag.
Ben benieuwd hoe ze er over denken als ze ooit zelf een partner zouden krijgen en zich dan zouden voortplanten. Reken maar dat het dan ook "Koetsjiekoetjiekoe, wie is er hier een lieve baby?" wordt.
Inderdaad ja. Uiteraard weten ze wel hoe ze alle situaties aankunnen wat een baby met zich meebrengt. Iets met intuïtie. Heb ik blijkbaar in sommige situaties gemist :'(
pi_184394682
Mijn nieuwe fiets is binnen.
Nu maar op zoek naar een leuke krat of mand voor voorop *O* *O*
  maandag 14 januari 2019 @ 18:11:48 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184401043
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn nieuwe fiets is binnen.
Nu maar op zoek naar een leuke krat of mand voor voorop *O* *O*
Was het nu een elektrische fiets, ferrari?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184401593
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Was het nu een elektrische fiets, ferrari?
:Y
  maandag 14 januari 2019 @ 18:40:14 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184401671
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:36 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:Y
Leuk. De elektrische fiets die ik heb gekocht is inmiddels door mijn dochter ontdekt en min of meer overgenomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184402728
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Leuk. De elektrische fiets die ik heb gekocht is inmiddels door mijn dochter ontdekt en min of meer overgenomen.
Daar zijn ze hier gelukkig nog te klein voor
pi_184402815
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Leuk. De elektrische fiets die ik heb gekocht is inmiddels door mijn dochter ontdekt en min of meer overgenomen.
:D
Je had m toch net?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 14 januari 2019 @ 19:42:21 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184402886
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
Je had m toch net?
Ja, ik heb er geloof ik in totaal hooguit 10 minuten op gefietst als proefritje. In het voorjaar claim ik hem wel weer terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:04:24 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184403288
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ik heb er geloof ik in totaal hooguit 10 minuten op gefietst als proefritje. In het voorjaar claim ik hem wel weer terug.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 januari 2019 @ 21:17:38 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184404725
Elektrische fiets staat hoog op mijn verlanglijstje :Y Mooi om die 18 km naar m'n werk te fietsen. Op mijn hippe transportfiets is dat toch best ver (zeker als je daar niet kan douchen, alleen beetje met deo klooien)
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ik heb er geloof ik in totaal hooguit 10 minuten op gefietst als proefritje. In het voorjaar claim ik hem wel weer terug.
:D

Elektrische fiets lijkt me geweldig om naar m'n werk te fietsen :) (18km zonder douche-mogelijkheid oid)

Overigens heb ik laatst een klant op m'n werk gevraagd of het een (oud)-fokker is :D :D Eenmans-bedrijfje met de naam van een fokker. Het was 'm niet :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_184406016
Lol ET

Mijn volgende fiets wordt ook een elektrische

🎉🎉 net de vakantie geboekt 🎉🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184411745
Waar gaan jullie heen Vicky?

We zitten te kijken of we naar schotland kunnen, maar we gaan eerst een dakkapel laten zetten en hopen dat er dan genoeg budget overblijf voor 2x een week huisje en boottocht..
pi_184411973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Waar gaan jullie heen Vicky?

We zitten te kijken of we naar schotland kunnen, maar we gaan eerst een dakkapel laten zetten en hopen dat er dan genoeg budget overblijf voor 2x een week huisje en boottocht..
Turkije
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184412060
Lekker warm! Een resort wel dan?
pi_184412095
Nice vicky Wij gaan met Hemelvaart naar turkije

Df hopelijk blijft er geld over. Wij moeten ook nog een dakkapel maar die zijn zo duur
pi_184412804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker warm! Een resort wel dan?
ja. Gaan naar Side
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184412809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Nice vicky Wij gaan met Hemelvaart naar turkije

Df hopelijk blijft er geld over. Wij moeten ook nog een dakkapel maar die zijn zo duur
lekker!! Waarheen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184412845
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

lekker!! Waarheen?
Alanya,

Ik wilde heel graag zo'n zekerheid
pi_184412950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Nice vicky Wij gaan met Hemelvaart naar turkije

Df hopelijk blijft er geld over. Wij moeten ook nog een dakkapel maar die zijn zo duur
De oudste heeft nogal een donkere kamer (1 dakraam op noordzijde). Volgend jaar naar de middelbare school, dus met huiswerk/chillen met vrienden is het wel fijn als er meer licht in die kamer komt. En dan ook gelijk doortrekken over onze kamer, aan dezelfde kant met ook maar 1 dakraam..
4,5 meter kwamen we dan op uit. Donderdag en vrijdag afspraken staan met bedrijven. Eens kijken wat hun offerte wordt.. eentje heeft een schatting van minimaal 6.900 gemaakt.. Niet erg grappig, maar moet nu echt wel gebeuren.
pi_184416850
Ze weten de prijzen wel de.

Hier zit er al een dakkapel maar oud en klein en laag. Maar samen met de buren en die doen niet mee. Dus wij kunnen ons deel wel vervangen en breder maken maar niet hoger helaas
pi_184420900
Ik kom net dit bericht tegen. Ik weet niet of het hier wel mag, maar zet het er toch neer.


* laiveneertiekje is er stil van

[ Bericht 24% gewijzigd door laiveneertiekje op 15-01-2019 22:39:05 (toch maar even linkje weggehaald) ]
pi_184420999
* Vicky ook :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184421013
Las gisteren op fb dat er een lichaam gevonden is. Fijn voor de nabestaande dat afscheid kunnen nemen. Hopelijk kunnen ze de doodsoorzaak nog achter halen
pi_184421361
Ik zag het ook al. Heel verdrietig. ;(
pi_184421387
;(
  dinsdag 15 januari 2019 @ 19:43:29 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184421388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kom net dit bericht tegen. Ik weet niet of het hier wel mag, maar zet het er toch neer.

* laiveneertiekje is er stil van
Ik heb je post even geTR'd omdat het linken en/of noemen van naam of omstandigheden niet de bedoeling was, zie ook het topic over haar overlijden.

No spang verder, misschien kun je de post even editten voor een blauwe dat doet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jubileum moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:45:40 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_184421444
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik weet niet of het hier wel mag

Jawel dat mag, er is ook een topic in NWS. We vragen alleen wel om de nieuwsberichten niet te voorzien van username ivm privacy. oke?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2019 @ 19:30:48 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184497128
Ik ben gewoon net gestoken door een wesp :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:46:01 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_184497367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben gewoon net gestoken door een wesp :')
hahaha, niet!
Ben je op vakantie in het zuiden? :P
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:55:02 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184497518
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hahaha, niet!
Ben je op vakantie in het zuiden? :P
Ze woont in het zuiden ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:07:09 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_184497687
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze woont in het zuiden ;)
ik weet waar Sjeen woont, maar ik verwacht desondanks niet dat het daar 20 graden warmer is dan hier in zuidoost Brabant :P
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:12:48 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184497808
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik weet waar Sjeen woont, maar ik verwacht desondanks niet dat het daar 20 graden warmer is dan hier in zuidoost Brabant :P
Misschien een domme wesp?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2019 @ 20:13:25 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184497824
Ben gewoon thuis, het vriest hier nu... Denk dat ik een koningin gestoord heb die haar winterslaap tussen mijn was wilde houden :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:14:36 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184497858
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:13 schreef Sjeen het volgende:
Ben gewoon thuis, het vriest hier nu... Denk dat ik een koningin gestoord heb die haar winterslaap tussen mijn was wilde houden :P
Een domme koningin dus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:51:30 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184498699
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben gewoon net gestoken door een wesp :')
:o
***
  zaterdag 19 januari 2019 @ 21:15:21 #142
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184499305
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben gewoon net gestoken door een wesp :')
De laatste keer dat ik gestoken ben door een wesp, ben ik er echt heel naar van geweest. En dat duurde best lang ook. Sindsdien ben ik bang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2019 @ 21:25:43 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_184499722
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:15 schreef livelink het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik gestoken ben door een wesp, ben ik er echt heel naar van geweest. En dat duurde best lang ook. Sindsdien ben ik bang.
de laatste keer hiervoor was ik 13. Werd door eentje gestoken, mepte die door midden en werd vervolgens aangevallen door z’n vriendjes :') Dat was net boven mijn knie, vervelend maar te doen.

Deze vond het nodig om in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger te steken. Die is nu dik, rood en flink pijnlijk... en je wilt niet weten hoe vaak je zo’n wijsvinger gebruikt :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 21:29:18 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184499875
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de laatste keer hiervoor was ik 13. Werd door eentje gestoken, mepte die door midden en werd vervolgens aangevallen door z’n vriendjes :') Dat was net boven mijn knie, vervelend maar te doen.

Deze vond het nodig om in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger te steken. Die is nu dik, rood en flink pijnlijk... en je wilt niet weten hoe vaak je zo’n wijsvinger gebruikt :X
Auw :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184501069
Auw sjeen
pi_184501375
Oempf ik ben aan het opruimen en kwam een rok tegen die ik bij mijn diploma uitreiking in 2000 aanhad en hij past 8)7
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:20:11 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184501549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Oempf ik ben aan het opruimen en kwam een rok tegen die ik bij mijn diploma uitreiking in 2000 aanhad en hij past 8)7
Teken dat je dan nu echt kan stoppen met afvallen, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184501622
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Teken dat je dan nu echt kan stoppen met afvallen, lijkt me.
Ik ben juist aangekomen
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:37:36 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_184502087
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Teken dat je dan nu echt kan stoppen met afvallen, lijkt me.
dat ligt er in zijn geheel aan wat ze woog in 2000.
Als ik nu mijn kleren uit 2002 zou passen zou ik toch flink aan de bak moeten om af te vallen :') ;(
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:38:33 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184502111
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ligt er in zijn geheel aan wat ze woog in 2000.
Als ik nu mijn kleren uit 2002 zou passen zou ik toch flink aan de bak moeten om af te vallen :') ;(
Geheel en al waar, ik was aan het projecteren ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:38:58 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_184502124
Disclaimer: ik haalde geen diploma in 2002, maar toen was ik wél dikker dan nu. Tijdens mijn diploma-uitreikingen was ik altijd relatief slank #jojo4life
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:40:34 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_184502172
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de laatste keer hiervoor was ik 13. Werd door eentje gestoken, mepte die door midden en werd vervolgens aangevallen door z’n vriendjes :') Dat was net boven mijn knie, vervelend maar te doen.

Deze vond het nodig om in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger te steken. Die is nu dik, rood en flink pijnlijk... en je wilt niet weten hoe vaak je zo’n wijsvinger gebruikt :X
dit klinkt echt bijzonder nasty :')
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:42:54 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184502232
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
Disclaimer: ik haalde geen diploma in 2002, maar toen was ik wél dikker dan nu. Tijdens mijn diploma-uitreikingen was ik altijd relatief slank #jojo4life
Ik was al aan het rekenen hoe jong je dan ongeveer moest zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:44:58 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_184502292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik was al aan het rekenen hoe jong je dan ongeveer moest zijn.
ik heb een diploma gehaald in 1999 en eentje in 2005 8-)
disclaimer
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:45:39 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184502315
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb een diploma gehaald in 1999 en eentje in 2005 8-)
Jong dus :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184506262
Ik woog 50 in 2000 dat haal ik nu echt niet
  zondag 20 januari 2019 @ 07:44:48 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184506317
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik woog 50 in 2000 dat haal ik nu echt niet
En toch zeg je dat je nu ‘juist’ bent aangekomen? :’)
Wat wil je dan nu van ons? Aandacht, dat begrijp ik, maar welke kant op precies?

/verkeerde been
(En dat terwijl ik nog in bed lig. :{w )
***
pi_184506319
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En toch zeg je dat je nu ‘juist’ bent aangekomen? :’)
Wat wil je dan nu van ons? Aandacht, dat begrijp ik, maar welke kant op precies?

/verkeerde been
(En dat terwijl ik nog in bed lig. :{w )
Ik heb ook wel behoefte aan wat aandacht.


  zondag 20 januari 2019 @ 07:49:49 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184506328
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:47 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik heb ook wel behoefte aan wat aandacht.


[ afbeelding ]
Ik wil jou ook best wel een aai over je bol geven hoor, maar dan wel eerst in bikini in de branding op je handen gaan staan!
***
pi_184506334
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik wil jou ook best wel een aai over je bol geven hoor, maar dan wel eerst in bikini in de branding op je handen gaan staan!
In bikini? Ik ben een (jonge)man. Dan doe ik liever shorts aan. Ik ben geen gender fluid. :(
  zondag 20 januari 2019 @ 07:55:02 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_184506339
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik woog 50 in 2000 dat haal ik nu echt niet
da's maar goed ook, met jouw lengte geeft dat een bmi van 16, dan zou ik je op laten nemen ;)
disclaimer
pi_184506822
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:22 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik ben juist aangekomen
Dan was je dus voordat je aankwam dunner dan 18 jaar geleden?

Of was je toen dikker dan nu en baal je?

In any way - kleding van 18 jaar geleden zou ik niet als maatstaf nemen
  zondag 20 januari 2019 @ 09:06:28 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184506831
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En toch zeg je dat je nu ‘juist’ bent aangekomen? :’)
Wat wil je dan nu van ons? Aandacht, dat begrijp ik, maar welke kant op precies?

/verkeerde been
(En dat terwijl ik nog in bed lig. :{w )
Goedemorgen BE! Fijne dag! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_184506964
Relativerende noot:
Ik kom alleen maar aan. Het is momenteel zo kut op mn werk dat ik alleen maar kan vreten. Mn pillen zijn op en ik heb mentaal de capaciteit niet om te herinneren dat ik tijdens openingstijd naar de apotheek moet.

We hebben met de groep pedagogen kritiel geuit op de directrice en dat werd beantwoord met een persoonlijke aanval. Megaconflikt en ben het spuugzat. Energievretend gedoe.

Nu dus solliciteren. Dinsdag tweede ronde maar dasr wil ik wigk niet heen. Ik wil niet meer «op de vloer» als leidster en ga nu voor een directricefunctie.

Magoe. Stress en gezeik en ik ben kortaf naar mn kinderen en dat vind ik stom. En ik vreet alleen en dat vind ik stom. En ik kan geen leuke kleren vinden voor mn sollicitatie want alles is te klein. En dat vind ik stom.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:25:18 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_184507061
Ah room, dat vreet inderdaad energie -O- ik hoop dat je snel wat anders vindt en wat beter in je vel komt. Dan volgt die weegschaal vanzelf wel weer. Vergeet niet dat met deze temperaturen je lichaam ook een natuurlijke drang tot vetlaag kweken krijgt :') :*
disclaimer
  zondag 20 januari 2019 @ 09:26:21 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184507075
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de laatste keer hiervoor was ik 13. Werd door eentje gestoken, mepte die door midden en werd vervolgens aangevallen door z’n vriendjes :') Dat was net boven mijn knie, vervelend maar te doen.

Deze vond het nodig om in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger te steken. Die is nu dik, rood en flink pijnlijk... en je wilt niet weten hoe vaak je zo’n wijsvinger gebruikt :X
Beterschap. Pijn aan je handen/vinger is inderdaad super vervelend.
Je merkt inderdaad pas hoeveel je een lichaamsdeel gebruikt als je het niet (goed) kan gebruiken.
pi_184507119
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ah room, dat vreet inderdaad energie -O- ik hoop dat je snel wat anders vindt en wat beter in je vel komt. Dan volgt die weegschaal vanzelf wel weer. Vergeet niet dat met deze temperaturen je lichaam ook een natuurlijke drang tot vetlaag kweken krijgt :') :*
Dank.
Ja dit is echt dik kut.
Mn chef zuigt echt. Ze doet dr werk gewoon niet (goed). In nov/dec zat ze in de ziektewet en was ik vervanger. Dat was hard werken naast mn normale functie maar ik kreeg nog energie ervan. Nu is ze terug en ik merk echt dat het zo energie vreet. Ben t zat.
Goddank is er grote vraag naar mijn functie. Maar juist omdat er veel vacatures zijn wil ik niet zomaar ergens een baan aannemen.
pi_184508919
Dat vreet echt energie roomsnoes hopelijk komt er snel verbetering sterkte
  zondag 20 januari 2019 @ 11:28:58 #169
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_184508962
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik woog 50 in 2000 dat haal ik nu echt niet
Ik rond de 50 op mn 12e denk ik. Toen ik 17 was en uit huis ging was ik 75 kilo en slank.

Ik zou nu al blij zijn als ik weer 85 ben :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 20 januari 2019 @ 11:31:07 #170
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_184508997
Dat klinkt verschrikkelijk Room. Ik hoop dat je gauw iets beters vindt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 20 januari 2019 @ 11:37:00 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184509105
Ik las net nog wat terug over nieuwe dakkapellen..... wie wil weten welk bedrijf je iig NIET moet hebben moet maar even een DM sturen.
Dat is geen garantie dat andere bedrijven wel goed zijn, maar degenen die onze dakkapel hebben gedaan moet je iig niet hebben.

Keywords: lekkage, rechtsbijstand, en waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt die echt te achterlijk voor woorden is, maar dat zie ik wel als we gaan verbouwen, dan weet ik dat zeker.
De lekkage is inmiddels opgelost, niet door hen trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184509177
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:37 schreef Leandra het volgende:
Ik las net nog wat terug over nieuwe dakkapellen..... wie wil weten welk bedrijf je iig NIET moet hebben moet maar even een DM sturen.
Dat is geen garantie dat andere bedrijven wel goed zijn, maar degenen die onze dakkapel hebben gedaan moet je iig niet hebben.

Keywords: lekkage, rechtsbijstand, en waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt die echt te achterlijk voor woorden is, maar dat zie ik wel als we gaan verbouwen, dan weet ik dat zeker.
Ah, is het toevallig een landelijke keten? Ik heb zo’n zelfde ervaring en het heeft 5! jaar geduurd voor eea opgelost was.
Los van het feit dat ze dus prutswerk leverden, waren ze ook nog gruwelijk onbeschoft. Tegen mijn moeder (middelbare leeftijd, slecht ter been, type vrouwtje theelepel) die een vraag stelde, zeiden ze: ‘Joh, als je ‘t niet gelooft, ga je toch lekker zelf dat dak op.’
Ik ben zelden zó kwaad geweest. Ik was toen zelf niet thuis, maar heb toen ik het hoorde meteen gebeld en die kerel echt de volle laag gegeven (niet met schelden :+, mijn innertokkie heb ik wel enigszins onder controle).

Dus, ik ben wel benieuwd of wij de ervaring delen :P
  zondag 20 januari 2019 @ 11:45:19 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184509249
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:41 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ah, is het toevallig een landelijke keten? Ik heb zo’n zelfde ervaring en het heeft 5! jaar geduurd voor eea opgelost was.
Los van het feit dat ze dus prutswerk leverden, waren ze ook nog gruwelijk onbeschoft. Tegen mijn moeder (middelbare leeftijd, slecht ter been, type vrouwtje theelepel) die een vraag stelde, zeiden ze: ‘Joh, als je ‘t niet gelooft, ga je toch lekker zelf dat dak op.’
Ik ben zelden zó kwaad geweest. Ik was toen zelf niet thuis, maar heb toen ik het hoorde meteen gebeld en die kerel echt de volle laag gegeven (niet met schelden :+, mijn innertokkie heb ik wel enigszins onder controle).

Dus, ik ben wel benieuwd of wij de ervaring delen :P
Het is geen keten, het is wel een bedrijf dat vanuit een plaats met een T in Brabant redelijk ver werkt.
Ze zijn ook eigenaar van een website waarin het woord specialist voorkomt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 januari 2019 @ 11:52:36 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184509383
Overigens was het (behalve de lekkage zelf) vooral vervelend dat zij dezelfde rechtsbijstandsverzekeraar hadden als wij.
Dus daar waar de rbverzekeraar eerst haar best nog deed het voor ons te regelen, hadden ze een probleem toen de dakkapellenboer de zaak ook bij hen neergelegd had.
In die zin een probleem dat ze wilden dat het zo goedkoop mogelijk zou worden opgelost, en dat kwam er uiteindelijk op neer dat we net genoeg kregen om de oorzaak op te lossen, de schade in huis mogen we voor eigen rekening doen :(

Maar goed, degenen die een dakkapel willen plaatsen of vervangen hebben dus nu 2 users die ze een DM kunnen sturen met de vraag welke niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 januari 2019 @ 12:04:12 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184509653
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Relativerende noot:
Ik kom alleen maar aan. Het is momenteel zo kut op mn werk dat ik alleen maar kan vreten. Mn pillen zijn op en ik heb mentaal de capaciteit niet om te herinneren dat ik tijdens openingstijd naar de apotheek moet.
Onze apotheek bezorg ook medicatie, is dat iets?
:* iig, werkgezeik is zo stom en kan bergen energie vreten. :Y
***
pi_184510358
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:37 schreef Leandra het volgende:
Ik las net nog wat terug over nieuwe dakkapellen..... wie wil weten welk bedrijf je iig NIET moet hebben moet maar even een DM sturen.
Dat is geen garantie dat andere bedrijven wel goed zijn, maar degenen die onze dakkapel hebben gedaan moet je iig niet hebben.

Keywords: lekkage, rechtsbijstand, en waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt die echt te achterlijk voor woorden is, maar dat zie ik wel als we gaan verbouwen, dan weet ik dat zeker.
De lekkage is inmiddels opgelost, niet door hen trouwens.
Met die T uit Brabant en ons plan om binnen 5 jaar ook een dakkapel te laten plaatsen, hoor ik heel graag van je waar ik niet moet zijn!
pi_184510500
Ik lees ook graag waar ik niet moet zijn
pi_184510937
Ik ook. Hier staat het ook klaar als plan over een jaar of 3.
pi_184511099
quote:
Hier zijn wij geweest voor het vervangen van alle kozijnen en ramen in ons huis. Offerte van boven de ¤20.000,-, met een heel vervelende verkoper. Toen zijn we naar een ander gegaan, die hetzelfde kon doen voor de helft van de prijs. Dus die van jullie sla ik even over ;)
pi_184511141
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hier zijn wij geweest voor het vervangen van alle kozijnen en ramen in ons huis. Offerte van boven de ¤20.000,-, met een heel vervelende verkoper. Toen zijn we naar een ander gegaan, die hetzelfde kon doen voor de helft van de prijs. Dus die van jullie sla ik even over ;)
Dat was dus ook sowieso mijn advies :+
pi_184511469
quote:
Oh gelukkig O+
  zondag 20 januari 2019 @ 14:03:36 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184511556
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Met die T uit Brabant en ons plan om binnen 5 jaar ook een dakkapel te laten plaatsen, hoor ik heel graag van je waar ik niet moet zijn!
Je moet iig ook niet hier zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184511651
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet iig ook niet hier zijn.
Ok, goed om te weten. Dan wordt het lijstje alweer een stukje kleiner.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:09:56 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_184511652
Wat vervelend als een eenvoudige verbouwing je zoveel ellende oplevert zeg! -O-
Helaas is de markt enorm overspannen en dat maakt het moeilijker de vaklui van de prutsers te onderscheiden. Iedereen komt om in het werk.
disclaimer
  zondag 20 januari 2019 @ 14:16:28 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184511775
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:09 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ok, goed om te weten. Dan wordt het lijstje alweer een stukje kleiner.
Wel humor dat wij nog steeds bij de referenties staan, ik had een tijdje geleden al iemand aan de telefoon die op basis daarvan belde :D
En toen stond nog niet eens vast wat de oorzaak van de lekkage was, toen kon het ook nog de installateur van de CV zijn, maar nu het probleem opgelost is weet ik wel dat het prutswerk van de dakkapellenboer was.
Hoe dan ook; degene die belde en waartegen ik zei dat het er een probleem was, ging het risico al niet meer nemen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 januari 2019 @ 14:19:55 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184511836
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:09 schreef Stormqueen het volgende:
Wat vervelend als een eenvoudige verbouwing je zoveel ellende oplevert zeg! -O-
Helaas is de markt enorm overspannen en dat maakt het moeilijker de vaklui van de prutsers te onderscheiden. Iedereen komt om in het werk.
Nou, in dit geval had mijn man een collega die het bedrijf (en de eigenaar) erg goed kende, tig jaar ervaring ook enzo, en toch deze ellende.

En ja, op het eerste gezicht leken ze goedkoop, maar de prijs voor de afwerking werd uiteindelijk ook meer dan eerst aangegeven, en als ik kijk wat voor ellende we met het hele verhaal hebben gehad heb ik vooral spijt dat we niet voor de beduidend hogere offerte van de timmerman zijn gegaan, want al met al heeft deze "goedkope" dakkapel (lees: ruim 10K) ons zoveel meer ellende opgeleverd dat ik met liefde direct 4K meer uitgegeven had als ik dan de ellende niet had gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184511873
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel humor dat wij nog steeds bij de referenties staan, ik had een tijdje geleden al iemand aan de telefoon die op basis daarvan belde :D
En toen stond nog niet eens vast wat de oorzaak van de lekkage was, toen kon het ook nog de installateur van de CV zijn, maar nu het probleem opgelost is weet ik wel dat het prutswerk van de dakkapellenboer was.
Hoe dan ook; degene die belde en waartegen ik zei dat het er een probleem was, ging het risico al niet meer nemen :D
:D
Gelukkig is slechte reclame in dit geval dus geen reclame ^O^
  zondag 20 januari 2019 @ 14:26:04 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184511944
Het maakt me overigens wel wat angstvallig voor de verbouwing die ik in gedachten heb....
Al even los van de zooi die dat met zich mee gaat brengen.
Aan de ene kant wil ik heel graag, heb ik de tekeningen voor mezelf al gemaakt, de berekeningen qua hypotheekverhoging ook, en heb ik de hypotheekadviseur ook al gevraagd er eens even naar te kijken, maar mijn god, de stress en ellende die het gaat opleveren, en dat is dan nog als het allemaal goed gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 januari 2019 @ 14:26:05 #190
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_184511945
Hier ook wat ellende gehad met de dakkapel, die was goed geplaatst, alleen de onderaannemer die was ingehuurd om de dakbedekking te doen, maakte er een zooitje van. Wij dachten dat het nu goed was opgelost, want geen lekkage meer. Tot we kregen te horen dat de dakbedekking niet juist was. Na veel gedoe, hebben ze het opnieuw gedaan, alleen die aannemer heb ik wel een stevige wind gegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 20 januari 2019 @ 14:27:29 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184511964
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier ook wat ellende gehad met de dakkapel, die was goed geplaatst, alleen de onderaannemer die was ingehuurd om de dakbedekking te doen, maakte er een zooitje van. Wij dachten dat het nu goed was opgelost, want geen lekkage meer. Tot we kregen te horen dat de dakbedekking niet juist was. Na veel gedoe, hebben ze het opnieuw gedaan, alleen die aannemer heb ik wel een stevige wind gegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjezus :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 januari 2019 @ 14:33:02 #192
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_184512047
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sjezus :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 20 januari 2019 @ 14:35:08 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184512076
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184514283
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen keten, het is wel een bedrijf dat vanuit een plaats met een T in Brabant redelijk ver werkt.
Ze zijn ook eigenaar van een website waarin het woord specialist voorkomt :+
Tnx voor de waarschuwing. Gelukkig stond deze niet op ons lijstje..
pi_184518047
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen keten, het is wel een bedrijf dat vanuit een plaats met een T in Brabant redelijk ver werkt.
Ze zijn ook eigenaar van een website waarin het woord specialist voorkomt :+
Maar géén prefab
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 20 januari 2019 @ 21:53:42 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184521422
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar géén prefab
Nee, dat was in ons geval ook lastig geweest, want geen plat dak dakkapel.
Dat beperkte onze keuze behoorlijk, volgende keer gewoon een timmerman.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184521943
Ik moet zeggen dat ik nog weinig verhalen zonder klachten heb gehoord over het plaatsen van een dakkapel.
Bij onze komende zolder verbouwing komt er geen :P

Zo, wekker iets eerder gezet om de bloedmaan morgenochtend aan peuter te laten zien. Alles over de ruimte vindt hij gaaf, dus dit vast ook. (En hij moet er toch al vroeg uit op maandag)
  zondag 20 januari 2019 @ 22:26:28 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184522115
Hier een compleet klachtenvrije dakkapel! Geen lekkage, geen problemen. Staat al ruim 10 jaar probleemloos. :s)
***
  maandag 21 januari 2019 @ 06:38:42 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_184525857
Hier ook een klachtenvrije dakkapel hoor!
Toegegeven, tijdens de bouw van het ding is er wel een half zwembad naar binnen gestroomd, maar dat lag aan de weergoden en niet aan de betrokken bouwlui :')
disclaimer
pi_184526684
Hier ook geen klachten in het vorige huis. Wij hebben er toch 5 jaar klachtenvrij last van gehad :s)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184526883
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 06:38 schreef Stormqueen het volgende:
Hier ook een klachtenvrije dakkapel hoor!
Toegegeven, tijdens de bouw van het ding is er wel een half zwembad naar binnen gestroomd, maar dat lag aan de weergoden en niet aan de betrokken bouwlui :')
Wie heeft hem bij jullie gezet?
pi_184526978
Oef wat een gedoe met jullie dakkapellen :o. Wij hebben afgelopen zomer onze achtergevel op laten trekken (van schuin dak op 1e verdieping naar plat dak) en willen tzt nog een dakkapel achter op zolder laten plaatsen, maar als ik dit zo lees dan laten we dat mooi doen door degene die ook onze verbouwing heeft gedaan. Maar dat is dan ook gewoon een bedrijfje hier uit het dorp, als die slecht werk leveren dan kunnen ze denk ik wel opdoeken.
pi_184526993
Hier nu op bezoek geweest bij zo'n grote dakkapel-keten, die alleen blijkt te verkopen. We hebben ook bezoek gehad van een kleiner bedrijf. Wat een verschil in gesprek. We gunnen het die tweede toch meer. Nu alleen nog even de offertes afwachten. Die van die keten duurt 2 weken, omdat we een aflopend dak willen ipv plat, en dus via de bouwer moet. Die andere levert hem vandaag of morgen.
Donderdag nog een lokaal bedrijf op bezoek hier, ook puur dakkapellen, maar met iets van 10-15 man in dienst en een timmerhal een wijk verderop.

Maar wat een keuzes moet je dan maken. Het schuine dak,de kleur en het formaat zijn we in ieder geval wel uit. Nr 2 opperde zelfs om de dakkapel nog iets naar voren te trekken en de kamers daarmee ca 50 cm langer te maken.. Daar hadden we nog niet eens aan gedacht. Maar dan moet de vloer ook mee (en dat stond nog niet op het budget)..
  maandag 21 januari 2019 @ 09:20:18 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527077
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nu op bezoek geweest bij zo'n grote dakkapel-keten, die alleen blijkt te verkopen. We hebben ook bezoek gehad van een kleiner bedrijf. Wat een verschil in gesprek. We gunnen het die tweede toch meer. Nu alleen nog even de offertes afwachten. Die van die keten duurt 2 weken, omdat we een aflopend dak willen ipv plat, en dus via de bouwer moet. Die andere levert hem vandaag of morgen.
Donderdag nog een lokaal bedrijf op bezoek hier, ook puur dakkapellen, maar met iets van 10-15 man in dienst en een timmerhal een wijk verderop.

Maar wat een keuzes moet je dan maken. Het schuine dak,de kleur en het formaat zijn we in ieder geval wel uit. Nr 2 opperde zelfs om de dakkapel nog iets naar voren te trekken en de kamers daarmee ca 50 cm langer te maken.. Daar hadden we nog niet eens aan gedacht. Maar dan moet de vloer ook mee (en dat stond nog niet op het budget)..
Ook even kijken of je voor een dakkapel met een schuine kap geen vergunning hoeft aan te vragen, dat moest bij ons ook op het achtervlak nog....

Was wel grappig: ik bel met de afdeling van de gemeente die daar over gaat, krijg een narrige zak hooi aan de telefoon die me gelijk vertelt dat daar geen vergunning voor gaat komen.
Nou weet ik dat hier in de wijk, en de naastgelegen wijk diverse woningen zijn met een dakkapel met een schuine kap, en dan ook nog eens jaren 30 woningen....
Enfin, ik foto's gemaakt van die huizen, en me ingelezen in de strijd die ze bij een van die adressen hadden moeten voeren, naar het gemeentehuis waar ik dus wel een afspraak had gemaakt, en me niet gelijk had laten afschepen door die narrige ambtenaar.
Zeggen zijn collega's: "gewoon een aanvraag indienen, hij is nou eenmaal zo'n hork".

Aanvraag ingediend, vergunning lag binnen 6 weken in de bus, geen extra vragen, geen verlenging van de aanvraagprocedure, niets.

Dus; wel even controleren of het vergunningvrij mag, en indien wel een vergunning nodig, niet laten afschepen door horken op het gemeentehuis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184527134
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:

Dus; wel even controleren of het vergunningvrij mag, en indien wel een vergunning nodig, niet laten afschepen door horken op het gemeentehuis.
Het zit op de voorzijde, dus we heb sowieso een vergunning nodig.. Maar in de straten rondom ons (allemaal hetzelfde type huis) zijn genoeg dakkapellen aan de voorzijde met vergunning geplaatst. En ook eentje met een schuin dak. De dakkapel meneer vertelde ook dat onze stad redelijk makkelijk is met vergunningen. Dus we verwachten daar geen problemen..
De buren zijn er in ieder geval blij mee, want dan kunnen ze ons dakramen krijgen om onderdelen in hun dakraam over te zetten..

We overwegen om de vergunning te laten regelen door het bedrijf.. Als we toch al zo'n bult geld uitgeven, dan kan dat er ook nog wel bij :P
  maandag 21 januari 2019 @ 09:27:36 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527166
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het zit op de voorzijde, dus we heb sowieso een vergunning nodig.. Maar in de straten rondom ons (allemaal hetzelfde type huis) zijn genoeg dakkapellen aan de voorzijde met vergunning geplaatst. En ook eentje met een schuin dak. De dakkapel meneer vertelde ook dat onze stad redelijk makkelijk is met vergunningen. Dus we verwachten daar geen problemen..
De buren zijn er in ieder geval blij mee, want dan kunnen ze ons dakramen krijgen om onderdelen in hun dakraam over te zetten..

We overwegen om de vergunning te laten regelen door het bedrijf.. Als we toch al zo'n bult geld uitgeven, dan kan dat er ook nog wel bij :P
Als er al een in is met een schuine kap aan de voorkant dan wordt het appeltje eitje idd ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184527270
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er al een in is met een schuine kap aan de voorkant dan wordt het appeltje eitje idd ^O^
Dat zeiden wij ook. De dakkapel meneer was wel voorzichtig, omdat ons huis precies aan het begin van de buurt op vol zicht staat. Kleine kans dat het niet lukt, maar geen 100% garantie van hem..
  maandag 21 januari 2019 @ 09:41:12 #208
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184527378
Ik vind een dakkapel echt mooi.

Nog iemand last gehad van de Volle Maan?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 21 januari 2019 @ 09:51:22 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527519
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat zeiden wij ook. De dakkapel meneer was wel voorzichtig, omdat ons huis precies aan het begin van de buurt op vol zicht staat. Kleine kans dat het niet lukt, maar geen 100% garantie van hem..
Zorg dat je aanvraag voorzien is van foto's en het adres van die referentiewoning, dan weten ze dat ze het in eerste instantie al niet zomaar kunnen afwijzen.

Ik heb zowel van de foto van de woning in onze wijk (die niet echt bij ons in hetzelfde deel van de wijk is) als de woning in de naastgelegen wijk bijgevoegd, en de adressen, en die in de naastgelegen wijk is een strijd geweest tot de raad van state.
Ik denk wel dat die foto's en die adressen als referentie geholpen hebben, die van de naastgelegen wijk om aan te geven dat ze het uiteindelijk toch verliezen, en die in de "eigen wijk" als bewijs dat ze het bij ons niet kunnen afwijzen omdat het een andere wijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 januari 2019 @ 09:59:47 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_184527646
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:53 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wie heeft hem bij jullie gezet?
Frank uit Rooi 8-)
Zal eens kijken of ik meer gegevens kan vinden. Is overigens wel ter plaatse gebouwd, dus geen prefab oid.
disclaimer
pi_184527666
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Frank uit Rooi 8-)
Zal eens kijken of ik meer gegevens kan vinden. Is overigens wel ter plaatse gebouwd, dus geen prefab oid.
Hout of kunststof?
pi_184527736
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg dat je aanvraag voorzien is van foto's en het adres van die referentiewoning, dan weten ze dat ze het in eerste instantie al niet zomaar kunnen afwijzen.

Ik heb zowel van de foto van de woning in onze wijk (die niet echt bij ons in hetzelfde deel van de wijk is) als de woning in de naastgelegen wijk bijgevoegd, en de adressen, en die in de naastgelegen wijk is een strijd geweest tot de raad van state.
Ik denk wel dat die foto's en die adressen als referentie geholpen hebben, die van de naastgelegen wijk om aan te geven dat ze het uiteindelijk toch verliezen, en die in de "eigen wijk" als bewijs dat ze het bij ons niet kunnen afwijzen omdat het een andere wijk is.
Goede tip! Deze woning staat in de straat dwars op de onze, dus echt dichtbij.. Ik zal ook eens kijken of ik die vergunning terug kan vinden.. Even kijken hoelang geleden die is geplaatst..
  maandag 21 januari 2019 @ 10:10:17 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184527807
Wij moeten onze dakkapellen laten vervangen, zoveel geen zin in, vooral niet na jullie verhalen :').
KuikenGuppy
pi_184527816
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Goede tip! Deze woning staat in de straat dwars op de onze, dus echt dichtbij.. Ik zal ook eens kijken of ik die vergunning terug kan vinden.. Even kijken hoelang geleden die is geplaatst..
Wij konden alles heel makkelijk terugvinden op de website van onze gemeente, inclusief de destijds aangeleverde bouwtekeningen :7
  maandag 21 januari 2019 @ 10:34:09 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_184528135
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:01 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hout of kunststof?
hout! Geen plastic aan mijn huis ;)
disclaimer
pi_184528220
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hout! Geen plastic aan mijn huis ;)
Wij willen wel kunststof
pi_184528389
Hier wel plastic.. Het 2e bedrijf werkt met Keralit, dat heeft wel nerfjes erin. En precies beschikbaar in de kleur die we de kozijnen beneden hebben geverfd.
We gaan echt dat dak niet elke paar jaar zelf op om het te verven. En voor het kunststof kunnen we eens per jaar de zonnepaneel-telescoop-borstel wel gebruiken.
pi_184528592
Kroon kozijnen hier in het verbouwde deel, ook met nerfjes. De rest is allemaal hout en het onderhoud doet onze buurman. Hij is schilder en zulke klusjes bij je buren zijn ideaal als je wat sneller klaar blijkt te zijn met een andere klus ;).
pi_184528706
Wij hebben een aanta jaar terug een dubbele dakkapel laten zetten (dus voor en achter). De buren hadden wel een enkele dus even de twijfel of het wel goed gekeurd zou worden. Schuin tegenover wel een dubbele. Daar de tekeningen opgevraagd en die een klein beetje aangepast (zodat de gordingen niet aangepast hoefden te worden).
Qua prijs scheelde het relatief weinig een dubbele of enkele dakkapel, vonden wij het extra geld wel waard. En ook heel blij mee als ik onze ruimte vergelijke met die van de buren..

Hier door een timmerman laten doen die tevens de binnenkant afgewerkt heeft.

Vrienden van ons hebben een prefab dakkapel laten zetten maar dan is de binnenkant nog helemaal niet afgewerkt. Waren aan het eind van de rit het zelfde of meer kwijt als wij door een timmerman (omgerekend naar formaat dan want hun dakkapel is een hele slag kleiner).
(Zij hadden overigens verwacht dat de dakkapel aan de binnenkant wel (deels) afgewerkt zou zijn.

Misschien een tip om referentiefoto’s op te vragen van binnen en buitenkant zodat je ook precies weet wat je krijgt voor de offerte..
pi_184528868
Ze hebben hier wel laten zien hoever ze het afwerken. Meneer nr2 maakt ook offerte met opties. Binnen aftimmeren kan mijn man zelf wel, maar als het niet teveel kost, dan mogen zij dat doen. Maar standaard aftimmeren blijkt spaanplaat te zijn. Dus dan moet je nog wel met gips etc aan de slag.
Hij moet ook over 2 kamers, dus die tussenmuur moet ook doorgetrokken worden. gaat ook als optie op de offerte.
En we moeten zelf nog 2 radiatoren verschuiven, dus het aftimmeren kunnen ze niet eens helemaal doen. Denk dat we ze afdoppen voor het zetten van de dakkapel en dan herplaatsen als we weten waar er plek is (misschien bij schuine stukken die overblijven).
  maandag 21 januari 2019 @ 11:33:17 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_184529031
Oh, het gaat mij ook niet om de nerfjes, dat doen ze allemaal heel mooi :Y maar mijn huis is uit 1936, dus hoort het gevoelsmatig vooral hout te zijn.
Voor dakkapellen misschien minder interessant, dat zie je inderdaad bijna niet, maar voor kozijnen vind ik het wel een échte no-go bij oude huizen.
disclaimer
  maandag 21 januari 2019 @ 12:00:13 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_184529534
Ik wil ook nog even klagen over de kou, komt ie:

Het is verdorie koud! :(
disclaimer
pi_184529887
Is het nog koud? Zo weer op de fiets. Om 3 uur weer..
En dan kijken wat morgen gaat brengen :)

Hier een jaren 80 huis, met ca 200 andere van dezelfde bouwtekening neergezet in rijtje van 3 tot 8 stuks aan elkaar.. Alleen een beetje verschil in wat de voorkant van het huis is, soms een garage erbij, maar verder is het 200 in dozijn :P
pi_184530055
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hout! Geen plastic aan mijn huis ;)
Daar zou ook op gestraft moeten worden, zo’n huis als dat van jullie met kunststof kozijnen.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:37:21 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184530091
Hier was het een uur geleden nog -4, maar stiekem vind ik dat niet zo erg :D ik hou van kou!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 januari 2019 @ 12:44:33 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_184530186
Hier was het dus -9 op de fiets vanmorgen. Ik vind kou niet zo erg zolang ik loop / in bed lig, maar godmiljaar wat heb ik er op de fiets de schurft aan :')
disclaimer
pi_184530629
Hier een saai huis uit de jaren 70 zoals heel de wijk. Wel verschuilen de types.

Ik had het ook koud op de fiets net. Ben ook niet gaan hardlopen mijn longen vinden deze kou dan niet leuk
pi_184530748
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, het gaat mij ook niet om de nerfjes, dat doen ze allemaal heel mooi :Y maar mijn huis is uit 1936, dus hoort het gevoelsmatig vooral hout te zijn.
Voor dakkapellen misschien minder interessant, dat zie je inderdaad bijna niet, maar voor kozijnen vind ik het wel een échte no-go bij oude huizen.
mijne is ergens uit 1920 ofzo. Alleen de achterkant en onze eigen voordeur is hout. Het liefst vervang ik dat ook..

De rest van de kozijnen en de gezamenlijke voordeur is plastic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184531652
Wij hebben net heerlijk 2,5 uur in een koude, rustige Efteling gelopen O+ In de zon was het echt heerlijk! Gelukkig waaide het nauwelijks.

Wij hebben wel kunststof kozijnen laten zetten in ons huis uit 1904, omdat we hout niet konden betalen en we wel moesten vervangen. De kaarsjes waaiden uit als het buiten een beetje waaide, zeg maar.
pi_184531905
Is kunststof goedkoper dan hout ja? Ik dacht altijd andersom!

Wij hadden laatst een bezichtiging gedaan in een oud huis waar kunstofkozijnen in bleken te zitten, inclusief voordeur, tuindeuren etc. Het was niet de voornaamste reden dat het niets werd met dat huis, maar we vonden het wel een minpunt. Ik hou toch meer van hout :)
  maandag 21 januari 2019 @ 15:29:27 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184533247
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij konden alles heel makkelijk terugvinden op de website van onze gemeente, inclusief de destijds aangeleverde bouwtekeningen :7
Zou dat ook na de invoering van de AVG nog kunnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184534508
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zou dat ook na de invoering van de AVG nog kunnen?
Ik kan niks vinden op dat adres. Wel andere aanvragen, maar dan alleen de teksten uit het gemeentenieuws. Maar ik kan altijd nog even aanbellen daar. Ze hebben dezelfde variant woning. Weet alleen niet hoe lang geleden die is geplaatst..
  maandag 21 januari 2019 @ 17:24:04 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184535588
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier een saai huis uit de jaren 70 zoals heel de wijk. Wel verschuilen de types.

Ik had het ook koud op de fiets net. Ben ook niet gaan hardlopen mijn longen vinden deze kou dan niet leuk
Kijk maar uit, straks kom je nog aan als je een dag niet gesport hebt. 😉
  maandag 21 januari 2019 @ 17:24:39 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184535603
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben net heerlijk 2,5 uur in een koude, rustige Efteling gelopen O+ In de zon was het echt heerlijk! Gelukkig waaide het nauwelijks.

Wij hebben wel kunststof kozijnen laten zetten in ons huis uit 1904, omdat we hout niet konden betalen en we wel moesten vervangen. De kaarsjes waaiden uit als het buiten een beetje waaide, zeg maar.
Cool. Weinig wachtrijen ook?
pi_184535867
quote:
12s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kijk maar uit, straks kom je nog aan als je een dag niet gesport hebt. 😉
Ik ga zo wel sporten stel je voor dat ik aankom van de slagroom bij mijn vla. Dat risico kan ik niet lopen
pi_184536151
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Cool. Weinig wachtrijen ook?
Overal zo instappen en blijven zitten. Maar Sjaak durft nauwelijks ergens in, dus we hebben er weinig gebruik van gemaakt. We hebben een abonnement en gaan bijna wekelijks, overigens.
pi_184536248
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben net heerlijk 2,5 uur in een koude, rustige Efteling gelopen O+ In de zon was het echt heerlijk! Gelukkig waaide het nauwelijks.

Wij hebben wel kunststof kozijnen laten zetten in ons huis uit 1904, omdat we hout niet konden betalen en we wel moesten vervangen. De kaarsjes waaiden uit als het buiten een beetje waaide, zeg maar.
Heerlijk! Gister hoorde ik op de radio dat er 2 km file voor de Efteling stond! Goeie dag uitgekozen! :)
pi_184536304
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heerlijk! Gister hoorde ik op de radio dat er 2 km file voor de Efteling stond! Goeie dag uitgekozen! :)
We waren er zaterdag ook en toen waren er overal wachtrijen van een uur. Dan vind ik het ook niet leuk meer, eerlijk gezegd. Je kon soms over de hoofden lopen. We zijn toen snel weer naar huis gegaan. Vandaag was het heerlijk, soms leek het of we het park voor ons alleen hadden. De paden waren gewoon leeg O+
  maandag 21 januari 2019 @ 18:27:20 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_184536702
Mijn longen deden ook pijn zaterdag bij het hardlopen.
En vanmorgen waren mijn vingertoppen dusdanig bevroren dat ik Mauw niet losgeklikt kreeg uit het fietszitje. Na 5 minuten op de fiets met handschoenen aan. Een andere moeder moest me helpen :')
disclaimer
  maandag 21 januari 2019 @ 18:37:19 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184536910
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:27 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn longen deden ook pijn zaterdag bij het hardlopen.
En vanmorgen waren mijn vingertoppen dusdanig bevroren dat ik Mauw niet losgeklikt kreeg uit het fietszitje. Na 5 minuten op de fiets met handschoenen aan. Een andere moeder moest me helpen :')
Autsj vervelend.
En dan heb je nog geeneens pijnlijke bijensteken in je vingers.
  maandag 21 januari 2019 @ 18:42:17 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_184537029
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Autsj vervelend.
En dan heb je nog geeneens pijnlijke bijensteken in je vingers.
ken je nagaan!
disclaimer
  maandag 21 januari 2019 @ 18:45:14 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184537115
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ken je nagaan!
Dat ken ik zeker.
pi_184538380
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We waren er zaterdag ook en toen waren er overal wachtrijen van een uur. Dan vind ik het ook niet leuk meer, eerlijk gezegd. Je kon soms over de hoofden lopen. We zijn toen snel weer naar huis gegaan. Vandaag was het heerlijk, soms leek het of we het park voor ons alleen hadden. De paden waren gewoon leeg O+
Heerlijk!! Mijn jongste meiden zijn nog nooit in de Efteling geweest en daar baal ik van. Zat te kijken om een paar dagen te komen en in Bosrijk te boeken maar dat zit er even niet in.
Met een meidenkwartet
pi_184538716
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Heerlijk!! Mijn jongste meiden zijn nog nooit in de Efteling geweest en daar baal ik van. Zat te kijken om een paar dagen te komen en in Bosrijk te boeken maar dat zit er even niet in.
Ik schrok van de prijzen moet ik eerlijk zeggen. Ik vind het personeel van de Efteling zo leuk en lief :) Volgens mij is het een hele fijne werkplek en werkgever.
Ik vind het alleen niet helemaal fair dat je voor kinderen vanaf 4 de volle mep moet betalen.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:02:15 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184539076
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben net heerlijk 2,5 uur in een koude, rustige Efteling gelopen O+ In de zon was het echt heerlijk! Gelukkig waaide het nauwelijks.

Ahhh, hebben we jullie net gemist! Wij waren er van 12 uur tot zojuist, zo'n heerlijke middag gehad O+.
En we hebben helemaal nergens hoeven wachten :D.
KuikenGuppy
pi_184539324
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik schrok van de prijzen moet ik eerlijk zeggen. Ik vind het personeel van de Efteling zo leuk en lief :) Volgens mij is het een hele fijne werkplek en werkgever.
Ik vind het alleen niet helemaal fair dat je voor kinderen vanaf 4 de volle mep moet betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:15:43 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184539438
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat is totaal niet wat ik om me heen hoor en ik ken toch echt best wat mensen die er werken of worden ingehuurd.
KuikenGuppy
pi_184541108
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Overal zo instappen en blijven zitten. Maar Sjaak durft nauwelijks ergens in, dus we hebben er weinig gebruik van gemaakt. We hebben een abonnement en gaan bijna wekelijks, overigens.
Wat jammer dat hij bijna nergens in durft! Ik was donderdag en vrijdag met A in de Efteling en toen was het ook heerlijk rustig (alleen donderdag af en toe een sneeuwbui tussendoor en vrijdag volop zon). A wilde echt overal in, behalve in de dingen die overdekop gaan (maar daar mag ze ook geeneens in :D ).

Vond t donderdagavond wel een beetje eng rustig. Na de Aquanura show liepen we door het hele park heen terug naar de uitgang voor hotelgasten (achter t Panorama-restaurant). En in het donker kwamen we echt helemaal niemand tegen. Ook geen medewerkers (pas bij de uitgang). Was wel scary... gelukkig kwam Pardoes niet opeens uit de struiken gesprongen :{w

Maar idd belachelijk dat je met 4 de volle mep moet betalen. Ga dit jaar nog maar gauw nog een keer of 2 :P
pi_184541411
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dat is totaal niet wat ik om me heen hoor en ik ken toch echt best wat mensen die er werken of worden ingehuurd.
Dat. Mijn oud werkgever (oude collega’s) is er nog elk jaar om de lampjes op te hangen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184541446
Wij hebben ook een abo O+ We moeten er wel ffies voor rijden maar ik vind het er heerlijk. Met oud en nieuw dit jaar verblijven we er een weekje O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184541715
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:22 schreef Aerenia het volgende:
Maar idd belachelijk dat je met 4 de volle mep moet betalen.
Ik snap dit echt niet. Juist de Efteling heeft stikveel voor kinderen van die leeftijd.

Niet dat het niet duur is, maar dat is het voor mij ook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_184541782
Ik zou ondanks een uur rijden ook best een abo willen. Efteling O+ Als kind woonde ik op een kwartier rijden en hadden we met het hele gezin een abonnement, heerlijk. Helaas is mijn man minder fan (en heeft er minder goede ervaringen mee als werkgever) dus dat krijg ik er niet door. Voor het familieweekend Bosrijk dat mijn ouders trakteren tolereert hij het gelukkig wel. :)
pi_184541956
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik snap dit echt niet. Juist de Efteling heeft stikveel voor kinderen van die leeftijd.

Niet dat het niet duur is, maar dat is het voor mij ook.
Ik vind de overgang eerlijk gezegd wel groot. 0 tm 4 jaar gratis en daarna direct de volle prijs. 3 jarigen doen en zien ongeveer hetzelfde als een 4 jarige, dus in die context had de prijs misschien wel opgebouwd kunnen worden. 4 tm 6 misschien iets van 22 euro en daarna de volle prijs. Ik zeg maar wat :)

Noor wil trouwens ook niet overal in. Poppentheater al en Monsieur Cannibale sowieso. Droomvlucht en Fata Morgana niet. Pandadroom is ze ook geen fan van wat ook wel snap met dat 3d gebeuren. Ondanks ze in niet veel dingen wilt of durft, hebben we toch als we gaan een hele leuke dag :) Alleen is het bloed irritant dat als je een trekkarretje huurt je 'm constant kwijt bent.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-01-2019 22:09:39 ]
pi_184542046
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:54 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou ondanks een uur rijden ook best een abo willen. Efteling O+ Als kind woonde ik op een kwartier rijden en hadden we met het hele gezin een abonnement, heerlijk. Helaas is mijn man minder fan (en heeft er minder goede ervaringen mee als werkgever) dus dat krijg ik er niet door. Voor het familieweekend Bosrijk dat mijn ouders trakteren tolereert hij het gelukkig wel. :)
Mijn man vind het ook niets. Daarom heb ik samen met de kinderen een abo. Mijn man werkt veel. Daarnaast heeft hij ook nog een hobbie (naast ons natuurlijk :P ) dan ga ik lekker met de kinderen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 21 januari 2019 @ 22:10:26 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_184542112
Ik ben dol op de Efteling. We proberen elk jaar te gaan. De laatste paar keren steeds met oma en dan met een hotelovernachtig in het Efteling hotel. Tot nu toe steeds studiedagen voor gebruikt en een last minute voor het hotel. Dat valt dan enorm mee qua prijs. (relatief gezien dan, het is nog steeds een smak geld). En ik vind het zo heerlijk om dan 2 dagen niet op te tijd te hoeven letten en alles rustig aan doen. Meestal op studiedagen dus ook amper wachtrijen dus dat scheelt ook.
pi_184542174
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind de overgang eerlijk gezegd wel groot. 0 tm 4 jaar gratis en daarna direct de volle prijs. 3 jarigen doen en zien bijvoorbeeld ongeveer hetzelfde als een 4 jarige, dus in die context had de prijs misschien wel opgebouwd kunnen worden. 4 tm 6 misschien iets van 22 euro en daarna de volle prijs. Ik zeg maar wat :)


Ben ik met je eens hoor! Het is zeker waar dat de Efteling heel veel heeft voor kleine kinderen, maar ze mogen niet overal in. En daarnaast is het park echt enorm en niet 'beloopbaar' in een dag voor kleine kinderen (voor t sprookjesbos alleen al kun je een hele ochtend uittrekken). Dus dan zie/doe je ook niet alles.
  maandag 21 januari 2019 @ 22:16:18 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184542269
Ik heb een keer de hele dag in de Efteling bij het mini-doolhofje gestaan. Dat was het enige waar mijn jongste toen in wilde. Dat was tevens de laatste keer dat ik in de Efteling ben geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184542377
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:16 schreef livelink het volgende:
Ik heb een keer de hele dag in de Efteling bij het mini-doolhofje gestaan. Dat was het enige waar mijn jongste toen in wilde. Dat was tevens de laatste keer dat ik in de Efteling ben geweest.
Ha, herkenbaar! Ze hebben een speeltuin naast het restaurant bij vogelrok. Heb ik de laatste keer daar een uur gestaan, want ze vond de speeltuin zo leuk. Als het aan haar had gelegen had ik daar de hele ochtend gestaan :')
  maandag 21 januari 2019 @ 22:26:14 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184542541
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ha, herkenbaar! Ze hebben een speeltuin naast het restaurant bij vogelrok. Heb ik de laatste keer daar een uur gestaan, want ze vond de speeltuin zo leuk. Als het aan haar had gelegen had ik daar de hele ochtend gestaan :')
Ja, dat kan een stuk goedkoper :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184542975
Ik had al bedacht dat ik vlak voor J's 4e verjaardag met hem naar de Efteling wilde. Zelf al jaren niet geweest. Door jullie verhalen heb ik er al zin in O+
pi_184544237
Ik vind de Efteling ook belachelijk duur voor kinderen en vond het dan ook niet zo erg dat mijn peuter binnen 45 minuten het hele sprookjesbos wel gezien had zodat we weer wat attracties konden doen. En gezien de lengte eis bij veel attracties vind ik de volle mep voor peuters ook niet rechtvaardig. Doe dan gewoon vanaf 1 meter 50% en vanaf 1,20 meter 100% ofzo (geen idee wat de minimum lengtes voor attracties zijn). En gelijk een bijbehorend bandje om zodat er niet bij attracties gemeten hoeft te worden. Is ook een stuk makkelijker voor de medewerkers die anders maar moeten schatten hoe oud een kind is en of het klopt wat ouders zeggen.

Zijn jullie nog in de bob geweest deze keer Aerenia?

Wij zijn druk bezig met Disney plannen. M'n schoonzusje wil graag met de disneyfiguren eten a ¤35 voor een 3-jarige (en ¤65 voor een volwassene). Gaat nog wel wat korting vanaf doordat we al maaltijdvouchers hadden, maar dan nog... Gelukkig worden we mee uit eten genomen, anders hadden we het ook niet gedaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184546170
Door jullie verhalen krijg ik bijna zin om naar de Efteling te gaan, bijna ;)

Ik verbaas me er weleens over hoeveel pretpark/dierentuin bezoek ik lees hier. Dat doen wij dus nooit :+ Het lijkt me ook dat het rete veel kost om dat met je gezin te doen; die abbo’s zijn ook aan de prijs + parkeren, eten & drinken...
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:13:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184546280
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:50 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de Efteling ook belachelijk duur voor kinderen en vond het dan ook niet zo erg dat mijn peuter binnen 45 minuten het hele sprookjesbos wel gezien had zodat we weer wat attracties konden doen. En gezien de lengte eis bij veel attracties vind ik de volle mep voor peuters ook niet rechtvaardig. Doe dan gewoon vanaf 1 meter 50% en vanaf 1,20 meter 100% ofzo (geen idee wat de minimum lengtes voor attracties zijn). En gelijk een bijbehorend bandje om zodat er niet bij attracties gemeten hoeft te worden. Is ook een stuk makkelijker voor de medewerkers die anders maar moeten schatten hoe oud een kind is en of het klopt wat ouders zeggen.

Zijn jullie nog in de bob geweest deze keer Aerenia?

Wij zijn druk bezig met Disney plannen. M'n schoonzusje wil graag met de disneyfiguren eten a ¤35 voor een 3-jarige (en ¤65 voor een volwassene). Gaat nog wel wat korting vanaf doordat we al maaltijdvouchers hadden, maar dan nog... Gelukkig worden we mee uit eten genomen, anders hadden we het ook niet gedaan.
Vanaf 120 krijgen ze een bandje.

Ik zie al helemaal voor me dat er dan aan elke tafel een sneeuwwitje zit ofzo :D
pi_184546506
quote:
0s.gif [b]Op maandag 21 januari 2019 23:50 schreef FlyingFish

Wij zijn druk bezig met Disney plannen. M'n schoonzusje wil graag met de disneyfiguren eten a ¤35 voor een 3-jarige (en ¤65 voor een volwassene). Gaat nog wel wat korting vanaf doordat we al maaltijdvouchers hadden, maar dan nog... Gelukkig worden we mee uit eten genomen, anders hadden we het ook niet gedaan.
het in het wel waard hoor!

Wij hebben het een paar keer gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184546991
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Door jullie verhalen krijg ik bijna zin om naar de Efteling te gaan, bijna ;)

Ik verbaas me er weleens over hoeveel pretpark/dierentuin bezoek ik lees hier. Dat doen wij dus nooit :+ Het lijkt me ook dat het rete veel kost om dat met je gezin te doen; die abbo’s zijn ook aan de prijs + parkeren, eten & drinken...
Wij hebben een blijdorp abbo. Eten en drinken nemen we zelf mee als we gaan, dus dan is het eigenlijk relatief goedkoop. We komen er toch wel maandelijks en in de zomer vaker. Ik vind het de ideale uitlaatplaats voor de kids. :Y
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:48:13 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_184547122
Ik vind het echt intrigerend hoe er over toegangsprijzen voor een pretpark gedacht wordt :+
Vinden jullie het ook oneerlijk dat je bij ballorig evenveel betaalt voor een tweejarige als voor een twaalfjarige? En dat je als ouders geen entree betaalt maar wel op de glijbaan mag? ;)
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:49:47 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_184547137
Verder kan ik me uit mijn jeugd vooral herinneren hoe belachelijk magisch zo'n dagje Efteling of dierentuin voelde. Zo'n herinnering is wat mij betreft die euro's ook wel waard. Je moet het dan alleen niet elk kwartaal doen, dan wordt het onbetaalbaar én gaat de magie er af ;) het is maar net wat je zoekt denk ik.
disclaimer
pi_184547441
Wij gaan eens in de paar jaar naar de Efteling. M is toen hij anderhalf was geweest. Misschien komende lente weer eens. Idd magisch, en ik durf zelf ook nergens in maar dat maakt niet uit! (Wel een reden voor mij om niet naar Walibi te gaan bijvoorbeeld)

Qua uitjes doen we eens in de paar maanden iets (Molenwaard, Geertjes hoeve, Museum Voorlinden, Spoorwegmuseum, Avifauna, etc) wel vooral in de vakanties.
Kwak
pi_184547480
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij hebben een blijdorp abbo. Eten en drinken nemen we zelf mee als we gaan, dus dan is het eigenlijk relatief goedkoop. We komen er toch wel maandelijks en in de zomer vaker. Ik vind het de ideale uitlaatplaats voor de kids. :Y
Die hadden wij ook. Ik ben ermee gestopt omdat Noor meer in de speeltuinen geïnteresseerd was dan in de dieren. En dan vind ik zo'n abbo best prijzig :) Plus dat ik vaak met een naar gevoel die dierentuin verliet. Er waren vaak schoolklassen en hoe sommige kinderen met de dieren omgingen vond ik erg sneu om te zien. Bonzen op de ruiten terwijl de dieren lagen te slapen, roepen en schreeuwen naar de dieren.... Juf of meester was vaak nergens te bekennen ook, anders had ik daar wel wat van gezegd.

Waar ik wel nog een abbo voor wil, is het Plaswijckpark. Echt heel leuk :)
pi_184547606
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:49 schreef Stormqueen het volgende:
Verder kan ik me uit mijn jeugd vooral herinneren hoe belachelijk magisch zo'n dagje Efteling of dierentuin voelde. Zo'n herinnering is wat mij betreft die euro's ook wel waard. Je moet het dan alleen niet elk kwartaal doen, dan wordt het onbetaalbaar én gaat de magie er af ;) het is maar net wat je zoekt denk ik.
Niet per se hoor, wij zaten er met ons abonnement soms meerdere keren in de week en ik vind het nog steeds magisch. :D
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 09:27:13 #271
5428 crew  miss_sly
pi_184547680
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:49 schreef Stormqueen het volgende:
Verder kan ik me uit mijn jeugd vooral herinneren hoe belachelijk magisch zo'n dagje Efteling of dierentuin voelde. Zo'n herinnering is wat mij betreft die euro's ook wel waard. Je moet het dan alleen niet elk kwartaal doen, dan wordt het onbetaalbaar én gaat de magie er af ;) het is maar net wat je zoekt denk ik.
Wij gaan 1 a 2 keer per jaar naar de Efteling. Ik ben dat van kind af gewend, eigenlijk. En wij vinden het alle drie een fantastisch park en genieten iedere keer weer <3

Wat betreft de prijs: nee het is niet goedkoop. Het park is echter wel echt geschikt voor alle leeftijden. De jongere kinderen gaan dan niet in de grote achtbanen, maar de oudere kinderen hoeven weer andere attracties niet zo nodig. Dus voor elk wat wils, lijkt me. En tja, dan moet je ergens een grens trekken de entreegeld gaan vragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:28:15 #272
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184547698
Ik kan ook prima leven met de prijzen voor de efteling en andere attractieparken. En als je het duur vindt, zijn er immers kortingsacties genoeg waar je gebruik van zou kunnen maken. Wij gaan denk ik 2/3 keer per jaar naar een duurder museum/attractiepark/dierentuin (waarvoor we geen abonnement hebben), maar ik zoek altijd kortingskaartjes oid.

Kleuter en peuter gaan hier regelmatig met opa en oma naar de efteling (die hebben een abonnement). Ik heb een daredevil kleuter die achtbanen het allerleukst vindt, en dus niet kan wachten tot ie de 1.20m aantikt. Nu met >1.10m mag krijgt ie trouwens bij de ingang ook een bandje, zodat hij wel in Joris en de Draak mag. Peuter vindt alles best en hobbelt vrolijk mee. Loopt ook rustig de hele dag zelf, we hebben 'm de afgelopen 2 jaar behoorlijk getraind, zodat we in de zomer ook in de bergen kunnen gaan wandelen ;)

Hebben jullie al zomervakantieplannen? Wij gaan dus naar Oostenrijk. Net in m'n beste Duits een kleine familiecamping geboekt aan een meer en in de bergen. Rust en natuur, nu al zin in O+
pi_184547778
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Door jullie verhalen krijg ik bijna zin om naar de Efteling te gaan, bijna ;)

Ik verbaas me er weleens over hoeveel pretpark/dierentuin bezoek ik lees hier. Dat doen wij dus nooit :+ Het lijkt me ook dat het rete veel kost om dat met je gezin te doen; die abbo’s zijn ook aan de prijs + parkeren, eten & drinken...
Wij doen dit soort dingen wel regelmatig (dierentuin en musea dan, Efteling/pretpark nooit), maar we betalen heel Hollands nooit de volle prijs, er is altijd wel ergens korting te vinden. AH tweede entreekaart gratis, ING rentepunten, etc.

We hebben af en toe een dierentuinabo (niet elk jaar en we vragen dat dan als verjaarsdagscadeau), dus in dat jaar gaan we dan vaak naar de dierentuin.

Oudste en ik hebben ook een museumkaart. Jongste is nog geen 4 dus over het algemeen gratis. Zeker voor kinderen is zo’n kaart naar verhouding heel goedkoop, omdat je voor een los museumkaartje voor een kind vaak het volwassen tarief betaalt.
En ik gebruik m zelf ook veel, ik spreek regelmatig met vriendinnen in een museum af. Bijkletsen en tegelijk iets doen. Kom ik ook in de minder kindgeschikte musea en kan ik eens in alle rust iets bekijken 8-)

Efteling staat inmiddels wel op mn lijstje, net als sprookjeswonderland (dat schijnt ook leuk te zijn?) Mijn plan was ook om er voor de jongste 4 is eens heen te gaan. Studiedag lijkt me een goed moment!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:33:33 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_184547791
Wij zijn in de kerstvakantie een dagje met mauw naar Toverland geweest terwijl noud op het kdv was. Superleuk en echt geschikt voor jongere kinderen, zeker in de winter want dan zijn alle achtbanen dicht :+


De splash niet trouwens. En achteraf zei ze dat ze het heel leuk vond. :+

Oh en wij hebben een (gekregen) abo op dierenrijk, maar dat zit hier op fietsafstand en dat park is ook prima in anderhalf uur te doen.

Vakantie O+ nee, waarschijnlijk gaan we tóch een huis kopen dus geen vakantie dit jaar. Gelukkig hebben we vorig jaar groots uitgepakt, kan ik nog even op teren :')

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 22-01-2019 09:40:40 ]
disclaimer
pi_184547801
Efteling moeten we ook nog eens doen.. maar dat zeg ik al een jaar op 4 :D

Vorig jaar slagharen en hellendoorn gedaan op studiedagen. Hellendoorn was ideaal: in de ochtend 3 uur rond het park, alle actracties gehad. Daarna 2 uur op de waterglijbanen, en vervolgens nog eens 3 uur weer het hele park rond. Was echt rustig en konden vaak blijven zitten bij attracties. Maar alles was wel open. Ook maar 3 schoolklassen, en die kwamen later aan, en gingen eerder weg.
Bij de efteling is het wat meer loopwerk. Hellendoorn is wel een compact park..

Vakantieplannen neigen richting Schotland. 2 keer een weekje in een huisje. Eentje wat noordelijker (tussen Isle of Skye en Inverness) en eentje centraler (tussen Edinburgh en Glasgow). Maar dat hangt een beetje af van de prijs van de dakkapel :P
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:36:02 #276
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184547845
Voor iedereen die trouwens een goedkoper (voorjaar/zomer) uitje zoekt voor kinderen tot een jaar of 10: Irrland! (www.irrland.de). Net over de grens in Duitsland, megaspeeltuin/park met genoeg waterelementen. De horeca is basic, maar goedkoop, je eigen BBQ spullen meenemen kan ook, BBQ's all over the park. En heel Duits: je kunt er alleen cash betalen.
pi_184547911
Oh in het kader van leuke pretparken: even een eindje rijden maar Playmobil Funpark in Duitsland is fantastisch O+ O+ O+ En een zeer lieflijke entreeprijs ook :P Al die playmobilitems, zoals het kasteel en het piratenschip zijn levensgroot nagebouwd en er is ook heel veel mogelijkheid om zelf met Playmobil te spelen. Geen echte attracties als achtbanen of zo maar meer een speelpark. Tot een jaar of tien leuk schat ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-01-2019 09:48:53 ]
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:41:51 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184547936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Vakantieplannen neigen richting Schotland. 2 keer een weekje in een huisje. Eentje wat noordelijker (tussen Isle of Skye en Inverness) en eentje centraler (tussen Edinburgh en Glasgow). Maar dat hangt een beetje af van de prijs van de dakkapel :P
Ooh, Schotland, dat wil ik ook nog eens met de kinderen O+ En Denemarken. En Zweden/ Finland. En Canada. En Nieuw-Zeeland... (nou ja, wensen genoeg dus...)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:42:37 #279
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184547951
Wij doen het echt heel erg veel, Vooral toen ik alleen de oudste 2 had en niemand naar school moest. ik ben geen binnenzitter.

Wij hebben een abo gehad op vanalles,
Meerdere dierentuinen, pretparken en nu op madurodam!

Ik vind madurodam heel prettig voor een uurtje of 2 a 3.
Leuke Nijntje speeltuin tot 4 jaar en leuke andere speeltuin voor groter, mooi gescheiden van elkaar.

En hier kunnen ze uren kijken naar de treinen en de vliegtuigen etc die er rondrijden.
pi_184547959
Hebben hier kinderen een abo op Squla?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 09:43:56 #281
5428 crew  miss_sly
pi_184547969
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:39 schreef Mineola het volgende:
Oh in het kader van leuke pretparken: even een eindje rijden maar Playmobilpark in Duitsland is fantastisch O+ O+ O+ En een zeer lieflijke entreeprijs ook :P Al die playmobilitems, zoals het kasteel en het piratenschip zijn levensgroot nagebouwd en er is ook heel veel mogelijkheid om zelf met Playmobil te spelen. Geen echte attracties als achtbanen of zo maar meer een speelpark. Tot een jaar of tien leuk schat ik.
Waar in Duitsland is dat ergens?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:45:58 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_184547997
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:43 schreef Tally het volgende:
Hebben hier kinderen een abo op Squla?
het ging er in het vorige kleutertopic over :) misschien vind je daar nog wat nuttige posts.
disclaimer
pi_184548000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ooh, Schotland, dat wil ik ook nog eens met de kinderen O+ En Denemarken. En Zweden/ Finland. En Canada. En Nieuw-Zeeland... (nou ja, wensen genoeg dus...)
Denemarken hebben we ook gedaan. Ook een weekje op het schiereiland, en daarna een week op het eiland ernaast. Vandaar konden we met de trein snel naar kopenhagen voor een dagje. Dat was ook echt goed te doen. Alleen de hoeveelheid Engels sprekende mensen viel nog een beetje tegen bij dingen als boerenmarkten..
Zweden/Noorwegen staat ook op de lijst. Australie (ivm familie), USA (camper rit van links naar recht of andersom).

Tussenliggende jaren gaan we naar een kleinschalige appelboerderij met appartementen in Limburg met een zwembed en goed gehumeurde eigenaren ;)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:46:43 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184548005
Mijn schoonouders hebben een abbo op de beekse bergen, dus daar zal prul wrs regelmatig komen (ze wonen op fietsafstand). Wij zijn meer van de speelbossen enzo of van een midweekje cp of landal voor hetzelfde geld als 1 dag efteling.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184548011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:36 schreef mousemicky het volgende:
Voor iedereen die trouwens een goedkoper (voorjaar/zomer) uitje zoekt voor kinderen tot een jaar of 10: Irrland! (www.irrland.de). Net over de grens in Duitsland, megaspeeltuin/park met genoeg waterelementen. De horeca is basic, maar goedkoop, je eigen BBQ spullen meenemen kan ook, BBQ's all over the park. En heel Duits: je kunt er alleen cash betalen.
Ik moet altijd zo lachen om de uitdrukking net over de grens met betrekking tot Duitsland. Vanuit Maastricht of Groningen is dit toch wel een heel eind rijden!

Wij hebben een abo op de dierentuin hier, en gaan 1x per 2 maand denk ik. Het is vooral fijn om niet een hele dag te hoeven , maar dat een paar uurtjes ook goed is.
pi_184548042
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het ging er in het vorige kleutertopic over :) misschien vind je daar nog wat nuttige posts.
Dank je.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184548045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar in Duitsland is dat ergens?
In Zirndorf, bij Neurenberg.

https://www.playmobil-funpark.de/en/
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:50:57 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_184548071
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik moet altijd zo lachen om de uitdrukking net over de grens met betrekking tot Duitsland. Vanuit Maastricht of Groningen is dit toch wel een heel eind rijden!

Maar het is toch ook net over de grens? Er staat toch niet "het is voor iedereen op loopafstand?" :D

Playmobilpark daarentegen is voor iedereen in dit topic een takke-eind rijden :+
disclaimer
pi_184548097
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar het is toch ook net over de grens? Er staat toch niet "het is voor iedereen op loopafstand?" :D

Playmobilpark daarentegen is voor iedereen in dit topic een takke-eind rijden :+
Ja, ok. Het is ook net over de grens. Ik lees altijd als hier om de hoek. Maar dat komt denk ik doordat ik vlak bij de grens van Duitsland woonde, dus we het regelmatig over net over de grens hadden...
pi_184548108
Als zo'n park dichtbij is kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, voor ons zijn de genoemde parken >1 uur rijden. M'n kleuter heeft wel een museumjaarkaart en die gebruiken we veel. In de stad op fietsafstand zitten meerdere musea die leuk zijn met kinderen. Verder gaan we naar het strand/bos/speeltuin in de buurt of blijven we gewoon lekker in en om het huis. Ze zijn al veel weg door school/kdv/bso dus ik voel niet de noodzaak om in onze vrije tijd ook nog de hele tijd de hort op te zijn :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:53:25 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184548121
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:33 schreef Stormqueen het volgende:

Haha, Mauwtje :D O+ :').

Wij wonen sinds de verhuizing vlakbij de Efteling, en gaan nooit voor de volledige prijs naar binnen (gisteren betaalden we ¤13 entree voor met z'n vieren). Ook Beekse Bergen enzo doen we alleen met korting, stel Hollanders dat we zijn :+.
Als je regelmatig naar hetzelfde park gaat komt er in mijn beleving een ander soort magie bij; dat je bekenden tegen komt en dat het vertrouwd voelt. Ik heb mijn hele jeugd vlakbij de dierentuin in Emmen gewoond dat bleef ook geweldig, ook al kwamen we daar soms meerdere keren per week.

Met zomervakantie willen we dit jaar denk ik naar Oostenrijk of naar Ierland ( O+ ). We zijn dit jaar voor het eerst gebonden aan het hoogseizoen... ik heb nog geen prijzen durven opzoeken ;( .
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:56:32 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184548161
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

In Zirndorf, bij Neurenberg.

https://www.playmobil-funpark.de/en/
Ik snapte deze post niet icm "net over de grens" maar kom er na 10x lezen achter dat het over twee verschillende dingen gaat :')
KuikenGuppy
pi_184548168
die hoogseizoenprijzen maken mij ook angstig :@ We gaan dit jaar in maart, nog net voor F 5 wordt. Vanaf volgend jaar moeten we er ook aan geloven :{
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:58:34 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548181
Vanuit het Westen is Duitsland ook gewoon twee uur rijden ja :D

Met een schoolgaand kind is een abo ergens voor toch minder ideaal dan voorheen. Zeker met continue rooster elke dag is er niet veel tijd meer om nog ergens heen te rijden en te bezoeken.
De museum jaarkaart wordt hier wel veel gebruikt voor even snel een uurtje.

Vakantieplannen zijn er hier altijd. Zonder redden we het niet :P :')
Wintersport in de voorjaarsvakantie, Zwitserland in mei en de zomervakantie delen we in tweeën.
In ieder geval een week Jurassic Coast in Engeland.
De andere twee weken twijfelen we nog over de bestemming.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 09:59:42 #295
5428 crew  miss_sly
pi_184548197
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

In Zirndorf, bij Neurenberg.

https://www.playmobil-funpark.de/en/
Dank, ik ga eens kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:00:01 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548204
SQ toch een huis? Hetzelfde of een andere? Hoe dan ook duim ik dat dit ‘m helemaal wordt!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184548283
Wij hebben een abonnement op Blijdorp, toen Avifauna en toen Drievliet gehad. Nu even geen abonnement meer.. Ik zou wel een ab op Disney willen...

Efteling doen we 1x per jaar met de kaarten van de AH.

Disney proberen we 1x per 2 jaar te doen. Vorig jaar herfstvakantie coor het laatst geweest.

In de zomervakantie gaan we 2w naar Turkije
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:11:14 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548357
De sneeuw is gearriveerd hier hoor
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:36 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184548382
Waar is hier, lazi?
Bij ons nog geen vlokje gezien.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:13:21 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184548395
Wel grootse plannen voor sneeuwpop, sneeuwballengevecht en sleeën, uiteraard.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:13:37 #301
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548398
Aan zee ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')