abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184526883
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 06:38 schreef Stormqueen het volgende:
Hier ook een klachtenvrije dakkapel hoor!
Toegegeven, tijdens de bouw van het ding is er wel een half zwembad naar binnen gestroomd, maar dat lag aan de weergoden en niet aan de betrokken bouwlui :')
Wie heeft hem bij jullie gezet?
pi_184526978
Oef wat een gedoe met jullie dakkapellen :o. Wij hebben afgelopen zomer onze achtergevel op laten trekken (van schuin dak op 1e verdieping naar plat dak) en willen tzt nog een dakkapel achter op zolder laten plaatsen, maar als ik dit zo lees dan laten we dat mooi doen door degene die ook onze verbouwing heeft gedaan. Maar dat is dan ook gewoon een bedrijfje hier uit het dorp, als die slecht werk leveren dan kunnen ze denk ik wel opdoeken.
pi_184526993
Hier nu op bezoek geweest bij zo'n grote dakkapel-keten, die alleen blijkt te verkopen. We hebben ook bezoek gehad van een kleiner bedrijf. Wat een verschil in gesprek. We gunnen het die tweede toch meer. Nu alleen nog even de offertes afwachten. Die van die keten duurt 2 weken, omdat we een aflopend dak willen ipv plat, en dus via de bouwer moet. Die andere levert hem vandaag of morgen.
Donderdag nog een lokaal bedrijf op bezoek hier, ook puur dakkapellen, maar met iets van 10-15 man in dienst en een timmerhal een wijk verderop.

Maar wat een keuzes moet je dan maken. Het schuine dak,de kleur en het formaat zijn we in ieder geval wel uit. Nr 2 opperde zelfs om de dakkapel nog iets naar voren te trekken en de kamers daarmee ca 50 cm langer te maken.. Daar hadden we nog niet eens aan gedacht. Maar dan moet de vloer ook mee (en dat stond nog niet op het budget)..
  maandag 21 januari 2019 @ 09:20:18 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527077
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nu op bezoek geweest bij zo'n grote dakkapel-keten, die alleen blijkt te verkopen. We hebben ook bezoek gehad van een kleiner bedrijf. Wat een verschil in gesprek. We gunnen het die tweede toch meer. Nu alleen nog even de offertes afwachten. Die van die keten duurt 2 weken, omdat we een aflopend dak willen ipv plat, en dus via de bouwer moet. Die andere levert hem vandaag of morgen.
Donderdag nog een lokaal bedrijf op bezoek hier, ook puur dakkapellen, maar met iets van 10-15 man in dienst en een timmerhal een wijk verderop.

Maar wat een keuzes moet je dan maken. Het schuine dak,de kleur en het formaat zijn we in ieder geval wel uit. Nr 2 opperde zelfs om de dakkapel nog iets naar voren te trekken en de kamers daarmee ca 50 cm langer te maken.. Daar hadden we nog niet eens aan gedacht. Maar dan moet de vloer ook mee (en dat stond nog niet op het budget)..
Ook even kijken of je voor een dakkapel met een schuine kap geen vergunning hoeft aan te vragen, dat moest bij ons ook op het achtervlak nog....

Was wel grappig: ik bel met de afdeling van de gemeente die daar over gaat, krijg een narrige zak hooi aan de telefoon die me gelijk vertelt dat daar geen vergunning voor gaat komen.
Nou weet ik dat hier in de wijk, en de naastgelegen wijk diverse woningen zijn met een dakkapel met een schuine kap, en dan ook nog eens jaren 30 woningen....
Enfin, ik foto's gemaakt van die huizen, en me ingelezen in de strijd die ze bij een van die adressen hadden moeten voeren, naar het gemeentehuis waar ik dus wel een afspraak had gemaakt, en me niet gelijk had laten afschepen door die narrige ambtenaar.
Zeggen zijn collega's: "gewoon een aanvraag indienen, hij is nou eenmaal zo'n hork".

Aanvraag ingediend, vergunning lag binnen 6 weken in de bus, geen extra vragen, geen verlenging van de aanvraagprocedure, niets.

Dus; wel even controleren of het vergunningvrij mag, en indien wel een vergunning nodig, niet laten afschepen door horken op het gemeentehuis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184527134
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:

Dus; wel even controleren of het vergunningvrij mag, en indien wel een vergunning nodig, niet laten afschepen door horken op het gemeentehuis.
Het zit op de voorzijde, dus we heb sowieso een vergunning nodig.. Maar in de straten rondom ons (allemaal hetzelfde type huis) zijn genoeg dakkapellen aan de voorzijde met vergunning geplaatst. En ook eentje met een schuin dak. De dakkapel meneer vertelde ook dat onze stad redelijk makkelijk is met vergunningen. Dus we verwachten daar geen problemen..
De buren zijn er in ieder geval blij mee, want dan kunnen ze ons dakramen krijgen om onderdelen in hun dakraam over te zetten..

We overwegen om de vergunning te laten regelen door het bedrijf.. Als we toch al zo'n bult geld uitgeven, dan kan dat er ook nog wel bij :P
  maandag 21 januari 2019 @ 09:27:36 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527166
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het zit op de voorzijde, dus we heb sowieso een vergunning nodig.. Maar in de straten rondom ons (allemaal hetzelfde type huis) zijn genoeg dakkapellen aan de voorzijde met vergunning geplaatst. En ook eentje met een schuin dak. De dakkapel meneer vertelde ook dat onze stad redelijk makkelijk is met vergunningen. Dus we verwachten daar geen problemen..
De buren zijn er in ieder geval blij mee, want dan kunnen ze ons dakramen krijgen om onderdelen in hun dakraam over te zetten..

We overwegen om de vergunning te laten regelen door het bedrijf.. Als we toch al zo'n bult geld uitgeven, dan kan dat er ook nog wel bij :P
Als er al een in is met een schuine kap aan de voorkant dan wordt het appeltje eitje idd ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184527270
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er al een in is met een schuine kap aan de voorkant dan wordt het appeltje eitje idd ^O^
Dat zeiden wij ook. De dakkapel meneer was wel voorzichtig, omdat ons huis precies aan het begin van de buurt op vol zicht staat. Kleine kans dat het niet lukt, maar geen 100% garantie van hem..
pi_184527378
Ik vind een dakkapel echt mooi.

Nog iemand last gehad van de Volle Maan?
Trotse tante van Loes, Jaan, Mie, Eef, Wiebke, Olle en Doukje
  maandag 21 januari 2019 @ 09:51:22 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184527519
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat zeiden wij ook. De dakkapel meneer was wel voorzichtig, omdat ons huis precies aan het begin van de buurt op vol zicht staat. Kleine kans dat het niet lukt, maar geen 100% garantie van hem..
Zorg dat je aanvraag voorzien is van foto's en het adres van die referentiewoning, dan weten ze dat ze het in eerste instantie al niet zomaar kunnen afwijzen.

Ik heb zowel van de foto van de woning in onze wijk (die niet echt bij ons in hetzelfde deel van de wijk is) als de woning in de naastgelegen wijk bijgevoegd, en de adressen, en die in de naastgelegen wijk is een strijd geweest tot de raad van state.
Ik denk wel dat die foto's en die adressen als referentie geholpen hebben, die van de naastgelegen wijk om aan te geven dat ze het uiteindelijk toch verliezen, en die in de "eigen wijk" als bewijs dat ze het bij ons niet kunnen afwijzen omdat het een andere wijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:59:47 #210
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184527646
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:53 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wie heeft hem bij jullie gezet?
Frank uit Rooi 8-)
Zal eens kijken of ik meer gegevens kan vinden. Is overigens wel ter plaatse gebouwd, dus geen prefab oid.
disclaimer
pi_184527666
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Frank uit Rooi 8-)
Zal eens kijken of ik meer gegevens kan vinden. Is overigens wel ter plaatse gebouwd, dus geen prefab oid.
Hout of kunststof?
pi_184527736
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg dat je aanvraag voorzien is van foto's en het adres van die referentiewoning, dan weten ze dat ze het in eerste instantie al niet zomaar kunnen afwijzen.

Ik heb zowel van de foto van de woning in onze wijk (die niet echt bij ons in hetzelfde deel van de wijk is) als de woning in de naastgelegen wijk bijgevoegd, en de adressen, en die in de naastgelegen wijk is een strijd geweest tot de raad van state.
Ik denk wel dat die foto's en die adressen als referentie geholpen hebben, die van de naastgelegen wijk om aan te geven dat ze het uiteindelijk toch verliezen, en die in de "eigen wijk" als bewijs dat ze het bij ons niet kunnen afwijzen omdat het een andere wijk is.
Goede tip! Deze woning staat in de straat dwars op de onze, dus echt dichtbij.. Ik zal ook eens kijken of ik die vergunning terug kan vinden.. Even kijken hoelang geleden die is geplaatst..
  maandag 21 januari 2019 @ 10:10:17 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184527807
Wij moeten onze dakkapellen laten vervangen, zoveel geen zin in, vooral niet na jullie verhalen :').
KuikenGuppy
pi_184527816
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Goede tip! Deze woning staat in de straat dwars op de onze, dus echt dichtbij.. Ik zal ook eens kijken of ik die vergunning terug kan vinden.. Even kijken hoelang geleden die is geplaatst..
Wij konden alles heel makkelijk terugvinden op de website van onze gemeente, inclusief de destijds aangeleverde bouwtekeningen :7
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 10:34:09 #215
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184528135
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:01 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hout of kunststof?
hout! Geen plastic aan mijn huis ;)
disclaimer
pi_184528220
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij willen wel kunststof
pi_184528389
Hier wel plastic.. Het 2e bedrijf werkt met Keralit, dat heeft wel nerfjes erin. En precies beschikbaar in de kleur die we de kozijnen beneden hebben geverfd.
We gaan echt dat dak niet elke paar jaar zelf op om het te verven. En voor het kunststof kunnen we eens per jaar de zonnepaneel-telescoop-borstel wel gebruiken.
pi_184528592
Kroon kozijnen hier in het verbouwde deel, ook met nerfjes. De rest is allemaal hout en het onderhoud doet onze buurman. Hij is schilder en zulke klusjes bij je buren zijn ideaal als je wat sneller klaar blijkt te zijn met een andere klus ;).
pi_184528706
Wij hebben een aanta jaar terug een dubbele dakkapel laten zetten (dus voor en achter). De buren hadden wel een enkele dus even de twijfel of het wel goed gekeurd zou worden. Schuin tegenover wel een dubbele. Daar de tekeningen opgevraagd en die een klein beetje aangepast (zodat de gordingen niet aangepast hoefden te worden).
Qua prijs scheelde het relatief weinig een dubbele of enkele dakkapel, vonden wij het extra geld wel waard. En ook heel blij mee als ik onze ruimte vergelijke met die van de buren..

Hier door een timmerman laten doen die tevens de binnenkant afgewerkt heeft.

Vrienden van ons hebben een prefab dakkapel laten zetten maar dan is de binnenkant nog helemaal niet afgewerkt. Waren aan het eind van de rit het zelfde of meer kwijt als wij door een timmerman (omgerekend naar formaat dan want hun dakkapel is een hele slag kleiner).
(Zij hadden overigens verwacht dat de dakkapel aan de binnenkant wel (deels) afgewerkt zou zijn.

Misschien een tip om referentiefoto’s op te vragen van binnen en buitenkant zodat je ook precies weet wat je krijgt voor de offerte..
pi_184528868
Ze hebben hier wel laten zien hoever ze het afwerken. Meneer nr2 maakt ook offerte met opties. Binnen aftimmeren kan mijn man zelf wel, maar als het niet teveel kost, dan mogen zij dat doen. Maar standaard aftimmeren blijkt spaanplaat te zijn. Dus dan moet je nog wel met gips etc aan de slag.
Hij moet ook over 2 kamers, dus die tussenmuur moet ook doorgetrokken worden. gaat ook als optie op de offerte.
En we moeten zelf nog 2 radiatoren verschuiven, dus het aftimmeren kunnen ze niet eens helemaal doen. Denk dat we ze afdoppen voor het zetten van de dakkapel en dan herplaatsen als we weten waar er plek is (misschien bij schuine stukken die overblijven).
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 11:33:17 #221
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184529031
Oh, het gaat mij ook niet om de nerfjes, dat doen ze allemaal heel mooi :Y maar mijn huis is uit 1936, dus hoort het gevoelsmatig vooral hout te zijn.
Voor dakkapellen misschien minder interessant, dat zie je inderdaad bijna niet, maar voor kozijnen vind ik het wel een échte no-go bij oude huizen.
disclaimer
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:00:13 #222
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184529534
Ik wil ook nog even klagen over de kou, komt ie:

Het is verdorie koud! :(
disclaimer
pi_184529887
Is het nog koud? Zo weer op de fiets. Om 3 uur weer..
En dan kijken wat morgen gaat brengen :)

Hier een jaren 80 huis, met ca 200 andere van dezelfde bouwtekening neergezet in rijtje van 3 tot 8 stuks aan elkaar.. Alleen een beetje verschil in wat de voorkant van het huis is, soms een garage erbij, maar verder is het 200 in dozijn :P
pi_184530055
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Daar zou ook op gestraft moeten worden, zo’n huis als dat van jullie met kunststof kozijnen.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:37:21 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184530091
Hier was het een uur geleden nog -4, maar stiekem vind ik dat niet zo erg :D ik hou van kou!
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')