abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184324983
registreer om deze reclame te verbergen
Hier de link van Seoseka Vastgoed op CCF.

quote:
Wat denken de kenners ervan?
pi_184325688
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:38 schreef quepos het volgende:
Hier de link van Seoseka Vastgoed op CCF.

[..]

Wat denken de kenners ervan?
Zeker geen kenner, maar investering van 1.100.000 en dan een eigen inbreng van 25k... Na een x aantal jaren een succesvolle autohandel heb je toch wel iets meer gespaard om dit te realiseren?


Bootje neem ik meer bescheiden mee dan de andere in mijn 'vloot'. Minder zekerheden, veel minder ervaring en geen gezin (hoe zacht dit ook is).
pi_184325981
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:18 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Zeker geen kenner, maar investering van 1.100.000 en dan een eigen inbreng van 25k... Na een x aantal jaren een succesvolle autohandel heb je toch wel iets meer gespaard om dit te realiseren?

Het wordt behoorlijk cryptisch omschreven, maar er zit een paar ton eigen vermogen in het bedrijf.
pi_184326501
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:36 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Het wordt behoorlijk cryptisch omschreven, maar er zit een paar ton eigen vermogen in het bedrijf.
Vermogen ja. Bedrijven gaan niet ten onder aan gebrek aan vermogen, zij gaan ten onder aan gebrek aan liquiditeit.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_184326902
quote:
Ligt het aan mij of staat hier:
quote:
Veel kleinere schepen van oudere exploitanten (60+) staan te koop, maar door het ontbreken van kopers worden de schepen vaak uiteindelijk gesloopt.
dat het onderpand dus bijzonder weinig waard is?
pi_184327037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:00 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Vermogen ja. Bedrijven gaan niet ten onder aan gebrek aan vermogen, zij gaan ten onder aan gebrek aan liquiditeit.
Ja, maar als je de liquide middelen investeert, zijn ze niet meer liquide. Je kunt beter wat meer lenen en liquide middelen aanhouden.
pi_184328253
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:22 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of staat hier:

[..]

dat het onderpand dus bijzonder weinig waard is?
Ja, en ook altijd leuk dat het schip altijd onder de taxatiewaarde gekocht wordt, maar er bij de zekerheden wel wordt gedaan alsof die taxatiewaarde realistisch is.
pi_184328420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:38 schreef quepos het volgende:
Hier de link van Seoseka Vastgoed op CCF.

[..]

Wat denken de kenners ervan?
Tweedehands auto's is en blijft een vage branche. Collin pitcht er volop op los met kreten als "auto's uit het hogere segment". Dus even op de site gekeken en ik kom daar vrijwel uitsluitend import- en ex leasebakken tegen. Toen ik de kreet KEURIGE STAAT !
WIJ ADVERTEREN UITSLUITEND MET EERLIJKE KILOMETERSTANDEN
tegenkwam ben ik definitief afgehaakt.
pi_184328609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:22 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of staat hier:

[..]

dat het onderpand dus bijzonder weinig waard is?
Als de schepen net zo oud zijn wel 😅
pi_184328645
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als de schepen net zo oud zijn wel 😅
Sinds dat fiasco bij KoM weet ik dat die liquididatiewaarde bij schepen dramatisch zijn. Het was wel een ander type schip maar ik heb er te weinig verstand van om in te schatten wat courant is en wat niet.
Doe mij maar vastgoed als onderpand, maar dan wel courant en niet een lap grond met oude containers erop :9
pi_184328914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Sinds dat fiasco bij KoM weet ik dat die liquididatiewaarde bij schepen dramatisch zijn. Het was wel een ander type schip maar ik heb er te weinig verstand van om in te schatten wat courant is en wat niet.
Doe mij maar vastgoed als onderpand, maar dan wel courant en niet een lap grond met oude containers erop :9
Ik blijf ook bij schepen weg. Ik heb onderhand meerdere veilingen van schepen gezien waar ik niet heel enthousiast van werd. Maar ieder zijn keuzes, ik ben vrij defensief
pi_184333041
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:24 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ja, en ook altijd leuk dat het schip altijd onder de taxatiewaarde gekocht wordt, maar er bij de zekerheden wel wordt gedaan alsof die taxatiewaarde realistisch is.
Toch snap ik het niet. Als er zoveel schepen naar de sloper gaan, wat weerhoudt hem er dan van om (voor appel & ei) een schip van de slopershamer te redden? Scheelt hem al gauw een ton? Hij zou ook een veiling kunnen bijwonen , als schepen daar zo goedkoop zijn.

Wat ik zou kunnen bedenken is dat de betreffende (sloop)schepen sowieso niet meer aan de wettelijke eisen voldoen en er zwaar in geÔnvesteerd zou moeten worden. Motor, certificaten.

Bij de vrachtschepen heb ik nog geen problemen ondervonden, zelfs geen verlate termijnen als ik het wel heb. Door alle aflossingen is het bedrag flink gedaald dus denk dat ik deze bescheiden meepak. Blijkbaar is er werk zat en heeft een schipper de rederijen voor het uitzoeken als ik het zo lees.
pi_184333074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gehele vervroegde aflossing is boetevrij toegestaan. Dat is een beetje jammer ook omdat de rente maar 4,7% is.
In dit geval is het beter om bij SIG te investeren. Vaak een betere LTV voor het zelfde rentepercentage.
Het beleggingspand hiervoor ging met moeite vol voor 5%. Nu nog lager, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_184333119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gehele vervroegde aflossing is boetevrij toegestaan. Dat is een beetje jammer ook omdat de rente maar 4,7% is.
(Alphen)
Voor 6% pak ik 'm mee en anders steekt ie het maar waar de zon niet schijnt, ze proberen het gewoon :r
pi_184333136
Wat vinden we van deze --> FNC - Mondiaal M.K.

Pros:

- stabiele omzet
- centrum Amsterdam
- vrij vermogend in vaste activa
- relatief laag investeringsbedrag
- goede rente

Cons:

- andere lening voor 150.000 (waarschijnlijk ook weinig zekerheden)
- geen website en/of recensies
- Horeca (buiten HCN om blijft groot risico)

Ik vergeet hier de obli-score. Weet even niet meer hoe die ging, haha.
pi_184333601
Voor schepen bestaat er een europese sloopregeling, je krijgt er beduidend meer voor dan de oud ijzer prijs. Dit schip is niet zo oud en er staat klaarblijkelijk een goede motor in. Die heeft al een behoorlijke waarde. Een reden dat er schepen worden gesloopt is dat er gewoon minder mensen schipper willen worden. Het is keihard werken voor een overigens prima belegde boterham, maar het is geen nine to five job..

Heeft er iemand al eens een veiling voorbij zien komen mbt een binnenvaartschip?
pi_184334032
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:16 schreef Gijsbertus het volgende:

Ik vergeet hier de obli-score. Weet even niet meer hoe die ging, haha.
\
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ik pas bij FNC zeer consequent mijn subjectieve selectiecriteria toe. Dit naast het plat interpreteren van de cijfers en de ratio's.
Mijn subjectieve selectiecriteria zijn: geen geld naar leners die

1) in Brabant of Limburg hun bedrijf hebben
2) onvindbaar zijn op internet
3) een achternaam hebben die ik niet kan uitspreken
4) lichtbruine schoenen onder een pak dragen
5) een bedrijf hebben/starten dat ik niet levensvatbaar acht
6) een bedrijf hebben dat nog niet ouder is dan drie jaar.

Deze criteria zijn overigens niet cumulatief bedoeld...
Dit hier is de obli-score (geen idee trouwens waarom mijn uiterst subjectieve selectietool obli-score is gaan heten, maar dat terzijde).

Zie punt 2, dan houdt het voor mij op.
pi_184334066
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:14 schreef paardendokter het volgende:
Dit hier is de obli-score (geen idee trouwens waarom mijn uiterst subjectieve selectietool obli-score is gaan heten, maar dat terzijde).

Zie punt 2, dan houdt het voor mij op.
Denk dat het om deze zaak gaat (recensies zijn niet al te best):
https://goo.gl/maps/FL66Ykc1mh12
pi_184334366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:17 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Denk dat het om deze zaak gaat (recensies zijn niet al te best):
https://goo.gl/maps/FL66Ykc1mh12
Flutsite. Alleen in het Engels :r
Ga dan ook je geld maar lenen in Engeland...
pi_184334497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]

\

[..]

Dit hier is de obli-score (geen idee trouwens waarom mijn uiterst subjectieve selectietool obli-score is gaan heten, maar dat terzijde).

Zie punt 2, dan houdt het voor mij op.
Ik dacht dat er nog een aantal selectiecriteria bij was gekomen?
pi_184334867
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:25 schreef djh77 het volgende:
Woonhuis + b&b met 1e hypotheek op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.funda.nl/koop(...)7518-laarseweg-23-a/
https://www.booking.com/hotel/nl/vakantiehuus.nl.html
Ik weet niet meer of het hier al eens voorbij is gekomen maar het viel mij vandaag op dat een aantal dagen nadat het project is volgekomen er nog reacties zijn bijgeplaatst. Ik blijf het toch zťťr vervelend vinden dat je hier geen enkele melding van Collin over krijgt als investeerder.

In dit voorbeeld had ik mij bijvoorbeeld wel gerealiseerd dat het nog maar de vraag is of hij de vergunningen gaat rond krijgen maar heb ik niet voldoende tussen de regels doorgelezen dat hij er niet zelf gaat wonen, iets wat ik wel als nadeel zie in dit geval. Als je de pitch goed lees kan je dit er overigens wel degelijk uit opmaken maar echt duidelijk is het pas als je ook de reactie van Collin op de vragen leest. Maar ja, dat is dan pas dagen nadat het project gesloten is en dan kijkt er geen hond meer naar :(

quote:
Reacties
Investeerder – 4592
31-12-2018 13:51
is er toestemming van de gemeente om de kas te mogen gebruiken als winkelruimte voor de kringlooopwinkel: mag dat van het bestemmingsplan? klopt het dat het OG gekocht wordt voor§ 4 ton, er voor 140.000,- verbouwd wordt en dat dan de waarde na verbouw geschat wordt op § 6 ton? Is van deze laatste waarde een officiŽle taxatie?
Reageer
Collin Crowdfund
31-12-2018 13:53
Geachte investeerder,
Dank voor uw vraag.
De vergunning en bestemming is besproken met de ondernemer, deze geeft aan dat conform het bestemmingsplan cq. de vergunning inderdaad een deel van de kas mag worden gebruikt voor verkoop en dat de overige onderdelen mogen worden verhuurd. Ondernemer gaat niet zelf wonen op de locatie.
De bedragen die u noemt zijn inderdaad juist. Er is nog geen officiŽle taxatie, dat kan pas na realisatie van de plannen. Wel is er zoals benoemd een waarde indicatie van een makelaar van de waarde na realisatie van de verbouwing en verhuur van de diverse onderdelen op de locatie.
Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
pi_184335335
.

[ Bericht 99% gewijzigd door djh77 op 11-01-2019 11:44:23 ]
Een + voor: fysiotherapie Ter Apel, AquaPretPark, Tropisch Fruit&Paddenstoelen, Brookhuis Applied Technologies, Tapa Tap, Expertboek, KonaCom, Daily Facility Services, ByBillMedia, Rijkenvoorde, Vossto, J. van Buiten, Frankendael
pi_184335724
En weer een vervroegde aflossing bij FNC: Elektrotechnisch Tekenaar Bedrijfsauto. Looptijd 48 maanden - E - 19,90%, wordt afgelost na ……. 1 maand vanwege een financiŽle meevaller. Helaas doet FNC niet aan boeterente.
pi_184335955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:49 schreef kopersneek het volgende:
Voor schepen bestaat er een europese sloopregeling, je krijgt er beduidend meer voor dan de oud ijzer prijs. Dit schip is niet zo oud en er staat klaarblijkelijk een goede motor in. Die heeft al een behoorlijke waarde. Een reden dat er schepen worden gesloopt is dat er gewoon minder mensen schipper willen worden. Het is keihard werken voor een overigens prima belegde boterham, maar het is geen nine to five job..

Heeft er iemand al eens een veiling voorbij zien komen mbt een binnenvaartschip?
Bog en BVA hebben ze regelmatig voorbij komen. Maar onthoud dat executieverkoop vaak inhoud dat het schip al even niet meer onderhouden is.
pi_184336515
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Flutsite. Alleen in het Engels :r
Ga dan ook je geld maar lenen in Engeland...
Voor zulk soort zaken doe ik niet aan crowdfunden, straks heb je alleen nog maar Nutella en Kaaswinkels in het centrum van Amsterdam, en is zelfs het laatste beetje authenticiteit ook verdwenen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')